abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28262562
Wow, de regering heeft voor de zoveelste keer een plan om op wonderlijke wijze geld te besparen door te pogen helemaal terug te gaan in de tijd naar de oude jaren van verzuiling (alhoewel het resultaat vast wel mee zal vallen, programmamakers laten het kaas heus niet van hun brood eten) en dat 'knopen doorhakken' te noemen, en dat mondt uit in een links/rechts discussie?
Iedereen die hier NPS en 'linkse propaganda' ooit in 1 zin heeft genoemd, is naar mijn uiterst subjectieve mening niet in het bezit van ook maar een enig nuttige hercencel. We hebben geen eens populisten meer nodig, de mensen kunnen het nu zelf al..

[ Bericht 1% gewijzigd door Lamon op 27-06-2005 02:28:55 ]
pi_28263502
quote:
Op maandag 27 juni 2005 02:22 schreef Lamon het volgende:
Iedereen die hier NPS en 'linkse propaganda' ooit in 1 zin heeft genoemd, is naar mijn uiterst subjectieve mening niet in het bezit van ook maar een enig nuttige hercencel.
Premtime was idd het voorbeeld van objectieve verslaggeving

Maar goed, an sich heb ik niets tegen de publieke omroepen. Ik kijk er niet ontzettend vaak naar maar er worden genoeg dingen uitgezonden voor zo'n kleine doelgroep dat ze zeker een bestaansrecht hebben. Alleen bij programma's als Love Letters, 1 tegen 100 etc etc vraag ik t me wel af maar goed die zorgen dan weer voor extra cashflows.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28264022
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Vast.
pi_28267352
quote:
Op maandag 27 juni 2005 09:07 schreef SCH het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte. In vele opzichten.
pi_28267645
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:07 schreef SCH het volgende:
Medy komt het morgenochtend aan de medewerkers uitleggen in het muziekcentrum, ga jij erheen Nolius?
ow, eeuuh... nee dus

Maar wat zei ze?
pi_28267941
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:40 schreef nikk het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte. In vele opzichten.
Wat jij wilt hoor
pi_28267954
quote:
Op maandag 27 juni 2005 11:50 schreef Nolius het volgende:

[..]

ow, eeuuh... nee dus

Maar wat zei ze?
Ik werk op maandag nooit in Hilversum en had geen zin om er speciaal voor te komen opdraven.
pi_28268203
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik werk op maandag nooit in Hilversum en had geen zin om er speciaal voor te komen opdraven.
Er waren een kleine 300 mensen
pi_28273926
"Laat me verdomme ff uitpraten!!"

Een staatssecretaris? Staat zij sterk in haar schoenen....

maandag 27 juni 2005 @ 15:52:38 #235
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28275335
Kunnen we geen petitieonline maken voor het voortbestaan van NPS
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:51:57 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28295940
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Lieve schat, ik waardeer je poging om de zaak 180 graden om te draaien, hoewel hij wat slap is. Ik zal het effe uitleggen: wat ik zeg, geeft nou juist aan dat ik behoorlijk goed weet waar ik het over heb.
Nee natuurlijk niet. Je zit zo overduidelijk maar wat uit je nek te kletsen .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:07:07 #237
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28296375
Premtime is wel owke als programma. Behoorlijk gewaagd en soms heerlijk over the edge. Maar een slecht programma kan ik het niet noemen.
Doet me heel sterk denken aan het VPR0 programma buren.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:08:16 #238
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28298366
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Je zit zo overduidelijk maar wat uit je nek te kletsen .
Prima. Jij weet het allemaal, en mensen die er uit eerste hand mee te maken hebben kletsen uit hun nek.

Je geeft in ieder geval een nieuwe dimensie aan het woord zelfoverschatting. Wees er trots op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28298447
Goed dat er gemodereerd wordt maar Verbal, kan je dan jezelf niet even meemodereren, dan kunnen we het hier weer over de NPS hebben.

Ziie www.reddenps.tk
pi_28298655
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:07 schreef Drugshond het volgende:
Premtime is wel owke als programma. Behoorlijk gewaagd en soms heerlijk over the edge. Maar een slecht programma kan ik het niet noemen.
Doet me heel sterk denken aan het VPR0 programma buren.
Een hysterische Hindoestaan kan je toch niet goed noemen?

Ik krijg al na 30 seconde kippenvel van die vent

Jack Spijkerman noemde in NOVA de NPS een objectieve zender. Hoe ver van de waarheid staat Meneer Spijkerman
pi_28298724
Voor de mensen die deze niet gehoord of gelezen hebben:
quote:

NIEUWS: Column Wim de Bie in Buitenhof

26-06-2005 - Vandaag sprak de Biesloghoofdredacteur, in zijn hoedanigheid van programmaker bij de Publieke Omroep, in het tv-programma Buitenhof deze column uit:

'Afgelopen vrijdag hoorde ik staatssecretaris Medy van der Laan bij herhaling zeggen dat de nieuwe regeringsplannen voor de Publieke Omroep erop waren gericht dat de mensen in Nederland in de toekomst 'mooie programma's' kregen voorgeschoteld.

Als programmamaker was ik dus heel benieuwd naar wat de regering heeft bedacht opdat ik 'mooie programma's' kan gaan maken.

Ik heb de plannen bestudeerd en mijn verbijstering is groot.
Ik kom tot de conclusie dat de regering er alles aan doet om het maken van 'mooie programma's tegen te gaan.

Om te beginnen worden alle bestàànde 'mooie programma's' van de Publieke Omroep afgevoerd. De NPS wordt opgeheven, dus mooie programma's als NOVA, Andere Tijden, Zembla, Dokwerk, Sesamstraat, Het Klokhuis en vele kunst- en cultuurprogramma's worden opgedoekt. En geloof de praatjes niet dat die programma's wel elders onderdak zullen vinden: nergens vinden de programmamakers in de nieuwe plannen enige waarborg in die richting. Zij zullen zich bezig moeten gaan houden met overleven, in plaats van met het maken van mooie programma's.

Maar ook veel andere mooie programma's, zoals de VPRO ze maakt bijvoorbeeld - Tegenlicht, Holland Sport, R.A.M., Villa Achterwerk - komen ernstig in gevaar.

Hoe wordt een mooi programma gemaakt. Als ervaringsdeskundige kan ik u zeggen dat het maken van een mooi programma begint met het krijgen en ontwikkelen van een 'mooi idee '.

Hoe krijg je een mooi idee? Dat betekent niet: wachten op een goddelijke vonk, of op inspiratie. Een mooi idee begint met een leeg vel papier, of een leeg beeldscherm. Kees van Kooten en ik hebben duizenden keren tegenover elkaar gezeten om mooie ideeën te krijgen.
Denken, praten, de media volgen, op straat rondkijken, net zo lang tot er een mooi idee uitrolde.

Met dat 'mooie idee' gingen we naar een omroep - de VPRO in ons geval - die na goedkeuring er alles aandeed het mooie idee tot een mooi programma te ontwikkelen. Daar vonden we de gelijkgezinde mensen - de producer, de technici, de faciliteiten - waarme we het idee konden uitvoeren. Zo hebben we jarenlang onze vrije ideeën in volle vrijheid kunnen uitvoeren.

Is dat nostalgische praat? Kan dat nu niet meer?
Ik ben bang dat de nieuwe programmamakers het met hun mooie, nieuwe ideeën heel wat moeilijker zullen krijgen.
Om te beginnen zal de VPRO moeten zeggen: 'Ja jongens dat is een mooi idee, maar helaas het valt onder Amusement en dat mogen wij niet meer maken. Wij hebben minder dan de helft van ons budget over, maar daar mogen we alleen Opinie en Debat-programma's mee maken.
Bovendien hebben we geen behoefte aan nieuwe programmamakers, we moeten er juist een heleboel afstoten. En we zijn bezig met ledenwerving, dat moet ook weer van deze regering en we moeten concurreren met andere omroepen en we moeten commerciële activiteiten ontwikkelen, sorry...'

- Maar waar moeten we dan heen met ons mooie programma-idee, vragen de nieuwe programmamakers zich verbaasd af.

'Jullie moeten zijn bij de Raad van Bestuur,' is het antwoord. 'Dat zijn drie, door de regering benoemde functionarissen, die alles te zeggen krijgen over de publieke omroep - wie wat waar uitzendt, hoe de drie netten eruit gaan zien. Ook nieuwe ideeën kunnen daar worden afgeleverd.'

- En vinden we daar dan de mensen met wie we het idee tot een programma kunnen maken?, vragen de programmamakers zich nu vertwijfeld af?

'Nee, dat niet', is het antwoord. 'Die Raad van Bestuur is geen omroep; die drie functionarissen hebben van het maken van programma's geen kaas gegeten.'

- OK, bedankt, zeggen de nieuwe programmamakers. En eenmaal weer buiten zeggen ze tegen elkaar: 'Weet je wat we doen? Die Publieke Omroep is een ondoordringbare jungle geworden, we gaan ons mooie idee zelf uitvoeren. Op internet.'

Dames en heren.
Is dit het praatje van een oude lul, die zich tegen elke verandering keert?
Nee! Er zou bij de huidige Publieke Omroep veel veranderd moeten worden, vind ik ook. Maar er worden ook mooie programma's gemaakt. En er lopen hier zeer competente programmamakers en technische medewerkers rond.

En ik durf me uit te roepen tot woordvoerder, als ik namens alle programmamakers zeg, dat deze nieuwe plannen de slechtst denkbare voorwaarden scheppen voor het maken van mooie programma's. Vanaf vrijdag jongstleden is het werkklimaat bij de Publieke Omroep voor de komende jaren grondig verpest.

Deze plannen zijn bedacht door bureaucraten, door politici die denken wraak te moeten nemen op hen niet welgevallige oude bestuursstructuren.
Deze plannen vormen een ernstige, zeer ondemocratische aanslag op het vrije idee.

En ik zeg dat ook namens alle programmamakers en technici hier vandaag op deze werkvloer bijeen. Want ook dit mooie programma is door de regering in de opheffingsuitverkoop gedaan.
Het is grof! En het is een schandaal!'

Bron: Bieslog
Klik ook op de link van SCH trouwens.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:23:44 #242
136 V.
pi_28298865
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
Goed dat er gemodereerd wordt maar Verbal, kan je dan jezelf niet even meemodereren
Ik modereer sowieso niet meer op NWS, en ik modereer uit principe niet in topics waarin ikzelf hevig ben verwikkeld.

Maar ik ga weer ontopic (al vind ik het moeilijk discussiëren met mensen die niks willen aannemen van anderen die dichterbij het vuur staan. Maar die zal ik dan wel negeren).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:24:33 #243
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28298896
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:17 schreef MrX1982 het volgende:
Wat nou hysterisch... hij laat alle partijen aan het woord.
Ik noem het gewoon shocking TV (en soms heerlijk krom, maar slecht nee).
P Storm zou het beter kunnen, daar niet van.
pi_28298953
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Voor de mensen die deze niet gehoord of gelezen hebben:
[..]

Klik ook op de link van SCH trouwens.
Ohoh wat een eerste klas huilie gedrag

Ik geloof nooit dat programma's als Het Klokhuis, NOVA, Sesamstraat gaan verdwijnen. Dit is gewoon vals sentiment van Wim de Bie om mensen bang te maken en te doen alsof de wereld vergaat nu de NPS er niet meer is. Ik geloof ook niet dat de VPRO eronder zal lijden.

Het wordt tijd dat de Publieke Omroepen worden gestroomlijnd. Het is nu een onoverzichtelijke bende met zenders die grotere bagger uitzenden dan de commerciële
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:28:48 #245
136 V.
pi_28299012
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik krijg al na 30 seconde kippenvel van die vent

Jack Spijkerman noemde in NOVA de NPS een objectieve zender. Hoe ver van de waarheid staat Meneer Spijkerman
Heb je ook meneer Fons van Westerloo gehoord? Vast wel, maar het is makkelijker om onwelgevallige uitspraken maar te negeren. Meneer Van Westerloo (die oude, niet die jonge bij Talpa) wist, als baas van een niet onaanzienlijke commerciële omroep, te melden dat 'elk beschaafd land een sterke publieke omroep heeft'.

Care to comment? Of is het makkelijker om het bij gebral te houden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:29:48 #246
136 V.
pi_28299052
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:26 schreef MrX1982 het volgende:
zenders die grotere bagger uitzenden dan de commerciële
Wat een kolder. Dat jij bepaalde dingen niet snapt is iets anders.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28299065
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:24 schreef Drugshond het volgende:
Wat nou hysterisch... hij laat alle partijen aan het woord.
Ik noem het gewoon shocking TV (en soms heerlijk krom, maar slecht nee).
P Storm zou het beter kunnen, daar niet van.
Ik vind het een hysterische Hindoestaan met een nietszeggend programma. Een programma wat best ergens anders kan worden uitgezonden. Mss kan hij onderdak vinden bij de Hindoestaanse omroep
pi_28299226
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een kolder. Dat jij bepaalde dingen niet snapt is iets anders.

V.
Ik neem aan dat ie de meeste programma's van de EO en de TROS bedoeld.
pi_28299248
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:28 schreef Verbal het volgende:
Heb je ook meneer Fons van Westerloo gehoord? Vast wel, maar het is makkelijker om onwelgevallige uitspraken maar te negeren. Meneer Van Westerloo (die oude, niet die jonge bij Talpa) wist, als baas van een niet onaanzienlijke commerciële omroep, te melden dat 'elk beschaafd land een sterke publieke omroep heeft'.

Care to comment? Of is het makkelijker om het bij gebral te houden?

V.
Ik heb dat idd gehoord. Ik heb ook geen probleem met de PO maar wel zoals dat nu bestaat. Het is een grote chaos van allerlei zenders die proberen te concurreren met de commerciële. Ik neem een Tros volgens mij zenden die allemaal maar bagger uit.
Dat het verdwijnen van de NPS voor sommige mensen als zonde wordt ervaren kan ik wel in komen maar men moet dan niet doen alsof de wereld vergaat en de programma's van de NPS verdwijnen. Dat is gewoon onzin. Een goed programma vindt echt wel onderdak bij een andere zender.

De NOS heeft geen rechten meer op de ere-divisie het lijkt me dat er geld overblijft voor andere programma's. Sesamstraat en het klokhuis kunnen perfect onderdak vinden bij de NOS. De VARA kan NOVA ook best alleen maken.
pi_28299310
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een goed programma vindt echt wel onderdak bij een andere zender.
De Bie voorspelt dus wat anders...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')