quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:52 schreef ranja het volgende:[..]
Tja, iedereen die in 1992 naar 120 minutes of alternative nation keek kent de band. Maar ik denk dat toen niemand dat deed behalve ik. Terwijl nu iedereen Kink luistert en een indie-tv programma (mits dat bestaat) kijkt behalve ik. Dat verklaart misschien waarom niemand 90's indiebands kent en 00's indiebands in 3 seconden geraden zijn.
Nou ja, dat valt op zich ook wel weer mee, hoor - ik ken zat jaren '90 indiebands, alleen niet degenen die de tand des tijds niet echt doorstaan hebben.
![]()
Ik moet er op z'n minst een keer op een positieve manier van gehoord hebben, en dan probeer ik over het algemeen er wel wat meer over te weten te komen. Bovendien heb ik ook een aantal oude compilaties met veel obscure indie-acts uit het einde van de jaren '80 en het begin van de jaren '90, alleen kan ik daar wat album/fotoherkenning betreft weer niet zo veel mee.
En in 1992 was ik 10/11 jaar oud, dus dan weet je het wel.
![]()
Overigens valt het me ook op dat je nooit echt scheutig bent met hints - een vraag kan soms een dag openstaan en dan weten we misschien hooguit hoe de persoon er uit ziet en in welk genre/tijdperk we het moeten zoeken; vaak toch wat aan de karige kant.