abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:16:27 #51
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28219957
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Mijn moeder is net zo. Die 'gelooft' niet in
THT-data En dat van lekkere dingen deed ze inderdaad ook. Lekker roomkaasje in koelkast: nee niet aankomen, is voor het weekend. Is het weekend, kaasje bedorven
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die "bewaren tot later"-neiging ook wel eens heb... En dan is het "later", en dan is de kwaliteit dusdanig verminderd dat het enkele reis vuilnisbak wordt
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28220577
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:17 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Same here!
Hier ook .
pi_28237899
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 02:53:56 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28242057
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het was gereduceerd tot een hoopje pikzwarte smurrie
Dat heet jam
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 26 juni 2005 @ 02:56:04 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242070
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:46 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had een paar weken geleden linzensoep gemaakt.
Dag 1, lekkere soep, jammie. Even laten afkoelen voor 't de koelkast inging.
Dag 2. Ojee, soep vergeten in de koelkast te zetten.
Dag 3. Oh, fuck, die soep. *zet in koelkast*
Dag 4. Niet aan soep gedacht.
Dag 5. Zie dag 4
Dag 6 en 7. Weekend, niet op studentenkamer (bij de soep) geweest.
Dag 8. Geen tijd om te koken, tijd voor soep. Ruikt wat muf, maar 't is linzensoep. Zal wel goed zijn...

Gevolg: Avondje boven de vuilnisbak doorgebracht en soep weggegooid (zowel de bak die ik al had opgegeten als de rest van de pan).. Zonde!
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
pi_28242099
Ik ging een paar jaar terug voor twee weken op zomervakantie, maar had nog een vol pak melk in de koelkast staan. Dit had ik op het aanrecht gezet, om aan mijn moeder mee te geven, want anders zou het toch maar over de datum gaan.

Afijn, je raadt het al, dat pak melk dus alsnog vergeten en ja, het pak stond nog op het aanrecht, alleen was het wel op de één of andere manier ontploft.
Er zaten zelfs hele bonken op het plafond!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:06:49 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242146
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:
Wat had je verwacht na 8 dagen. Soep buiten de koelkast kan je hooguit 24 uur later nog opeten. Zeker met dit weer
Met dit weer gaat alles weg dat ik niet binnen een paar uur in de koelkast heb gezet. Ik vergeet het nog wel eens en dan blijft een pan met weetikveel wat een nacht staan. Dan hoef ik het al nietmeer, hoe warm of koud ik het daarna nog maar.

Eigen gemaakte etenswaren uit de koelkast, maximaal een dag of 3 dan heb ik er echt geen trek meer in. En het zal niet de eerste keer zijn dat er een bakje met zooi weken in de koelkast heeft gezeten. Gelukkig weet ik op dat moment heel goed dat ik het nietmeer wil hebben. Jammergenoeg ben ik dan ook weer zo lui om het niet op te ruimen.

Binnen m'n opleiding wordt er ook aandacht besteedt aan microbiologie (vrij veel zelfs) en langzaam aan krijg ik steeds beter een beeld van wat er allemaal met je vreten kan gebeuren (inclusief alle mogelijke gevolgen) als je het niet goed bewaart, te lang bewaart en niet goed opwarmt voor het eten. Om een of andere manier ben ik wel steeds schoner gaan werken en voorzichtiger geworden met bewaren en later consumeren.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:12:00 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28242183
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
  zondag 26 juni 2005 @ 03:13:33 #59
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28242191
Oja nog 'n mooie hoorde ik laatst op m'n werk. Met het warme weer wordt er extra beel fris besteld natuurlijk. Nu hadden ze een flike lading gekregen, waarvan niet alles binne gezet kon worden (om een of andere reden) en een deel buiten moest staan. Zo kon het gebeuren dat een pallet Cola te lang buiten in de zon heeft gestaan. Dan zet de boel zich uit en wordt de druk op de flessen vergroot. Dat merkte men wel toen de pallet binnen gezet moest worden en een aantal flessen uit elkaar knalde.
  zondag 26 juni 2005 @ 04:17:20 #60
72550 blackmage
happy slap
pi_28242581
meh thuis heb ik er niet zon ervaring mee maar op straat heb ik eens tegen een blikje dat in de zon lag aangeschopt en het blikje ontplofte.
dat was niet cool.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_28243264
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen. Als je dus erg lang wacht met invriezen of koelen, een des te slechter product is je uitgangspunt. En daarna wordt het alleen maar nog minder..Zelf laat ik restanten hooguit 2 dagen in de koelkast voor ik ze opeet en zelfs dan gooi ik het nog weleens weg.
Dan is dat dus fout gegaan

Ik had mijn soep niet met dit weer gemaakt hoor, 't is alweer enkele weken geleden toen het zo koud was dat ik nog met een dekbed sliep
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 11:56:45 #62
84328 Lllaura
painting pictures
pi_28245537
quote:
Op zondag 26 juni 2005 03:12 schreef Aventura het volgende:
Het is vooral van belang om bv. warme restjes snel te laten afkoelen en dan invriezen of in de koeling. Langzaam afkoelen geeft bacterien de kans om zich exponentieel te vermeningvuldigen.
Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_28246987
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:57 schreef g1id het volgende:
Als iets beschimmeld is, dan gooi ik het hele produkt weg, maar mijn moeder die snijd het gewoon weg, en de rest eet ze op.
Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_28247041
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:18 schreef Syrena het volgende:
Zo kregen mijn ouders gisteren bij de Jan Linders een pak witte broodjes en een pak krentebollen. Datum: 24 juni.... op het randje.

smaakten nog goed trouwens die krentebollen
Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 26 juni 2005 @ 12:58:48 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28247061
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar het is ook slecht om iets warms meteen in de koelkast te zetten. Daar kan je koelkast best wat van opwarmen, wat weer slecht is voor de andere producten die erin staan...
Dat is zeker waar. Het beste is om het bv. in een bak koud water te leggen of onder de stromende kraan houden om het snel wat koeler te maken. Maar eerlijk gezegd, neem ik die moeite nooit. Wat ik doe is ik laat resten in de pan (liefst een wijde open pan) afkoelen, waarna ik het in een bakje overdoe. Meteen na het bereiden in eenklein bakje doen bevordert het afkoelen nl. ook niet.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:07:17 #66
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28251361
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:56 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Is meer voor de koelkast zelf eigenlijk. Maar ik doe het dus ook nooit
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 26 juni 2005 @ 16:57:11 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28252568
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Bij brood dacht ik eigenlijk altijd dat die datum die erop staat de verkoopdatum is, ipv de houdbaarheidsdatum. Oeps.
Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28253494
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is volgens mij ook zo bij brood, dat de verpakkingsdatum vermeld wordt, niet de houdbaarheidsdatum.
Zou best kunnen hoor, ik ben gewoon superwantrouwend ten opzichte van supermarkten die gratis dingen weggeven. Vandaar dat ik dus ook niks meer koop in de supermarkt waar ik altijd gewerkt heb. Bij de Jan Linders nooit klachten gehad trouwens, ja 1 keertje met zo'n el cheapo yoghurtje van 25 cent, dat bleek afgrijselijk beschimmeld te zijn (en NIET over de datum). Daar kun je mee teruggaan naar de winkel, maar vond t niet de moeite.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28265945
ik bedenk me er net één van een oude vriendin van mij. Ze had lekker appelsap gekocht. En ze was met vrienden buiten gaan zitten. Pak opengemaakt en ff iets anders gaan doen. na ongeveer een halfuur besloten ze wat te drinken uit het pak. Neemt één van haar vrienden een grote slok en zegt: 'zit er in appelsap ook vruchtvlees?' bleken er allemaal mieren in te zijn gekropen
  maandag 27 juni 2005 @ 13:45:56 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28271585
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:09:58 #71
66422 dutch-mamma
pi_28272379
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn moeder ook altijd wie wat bewaard heeft wat.
Wij waren altijd zo van wat je binnenhebt pakken ze je niet af.
Kreeg ze eens een doos belgische chocolade. Neee, die worden niet opgeschranst! Die werd verstopt, want anders aten we het maar op (jaja, waar is het in godsnaam voor als je het niet opeet?)
Jaren later werd de boekenkast eens ontruimt, en daar lag de doos, schimmel door de doos heen gegroeit en zelfs in de boeken gegroeit..
Ik heb al een paar keer geschreven dat ik ook bewaarneigingen heb, maar Belgische chocolade bewaren...?

Daggutnie...!

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 27 juni 2005 @ 14:24:54 #72
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_28272787
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:30:59 #73
66422 dutch-mamma
pi_28272980
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:
Op kantoor hebben we 1 persoon die z'n boterhammetjes niet thuis smeert, maar op het werk. Regelmatig blauw uitgeslagen brood voor 'm weggetieft.
Kwam ik er vorige week dus achter dat hij maar helemaal niet luncht, aangezien alles wat nog in de koelkast aan broodbeleg lag in verregaande staat van beschimmeling was ... Dat krijg je als je wel in de koelkast komt maar je neus een beetje verstopt zit van de hooikoorts ...
O ja, het is de baas, dus die ruimt z'n rotzooi niet zelf op, daar heeft 'ie mensen voor!
Stop het in zijn bureaula!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:36:15 #74
66422 dutch-mamma
pi_28273144
Overigens zijn het niet alleen particuliertjes die wel eens iets in meer of mindere staat van ontbinding in voorraad hebben... Dit plukte ik net van Teletekst:

DEN HAAG Vis en visproducten zijn in
ruim een kwart van de gevallen bedorven
of bijna bedorven.Vooral voorverpakte
vis is vaak niet goed meer.Diepvriesvis
voldoet wel aan de wettelijke eisen.Dat
stelt de Voedsel en Waren Autoriteit.

pi_28301726
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben . Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:57:29 #76
66422 dutch-mamma
pi_28302166
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:44 schreef Lexie het volgende:
Ik als creatieve student heb eens een zak aardappelen gekocht en deze mooi onderin het aanrecht getieft. Niks aan het handje, maar na een paar weken begon de gootsteen te stinken. Geen idee wat het was, zelfs na ontstoppen bleef het ranzig stinken. Wat de oorzaak was, daar kwam ik achter toen ik na nog een paar weken weer eens aardappelen ging maken. Dat was echt te goor, dat sap liep gewoon over mijn handen die nog twee dagen gestonken hebben . Ik wist niet dat aardappelen koel en DONKER bewaard moesten worden .
Yuck, bedorven aardappel... Bijna (net niet helemaal) net zo ranzig als rotte uien...
Ik heb een maand of zo geleden de inhoud van mijn voorraadkast moeten evacueren omdat er een ui ooit uit een netje was gerold, ergens onder, en vervolgens enorm ging liggen fermenteren.
Ik heb uitgebreid gelucht, maar je ruikt het nog steeds vaag als je de kastdeur open doet (of zit dat tussen de oren?)...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:19:24 #77
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_28302848
Mijn oma is twee jaar geleden overleden en toen hadden wij ook de taak om de voorraadkastjes uit te mesten. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit zo'n collectie paneermeel gezien! en bijna elk pak was minimaal 2 jaar over datum, een pak kwam uit 1989! Dat kwam trouwens ook uit een kastje waar zij niet makkelijk bij kon..

Heb ook een keer een reep chocola van 6 jaar gekregen
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_28303130
Ik had zaterdag bij een vriend van me een ui te pakken waar inmiddels een tweede schil in zat, ergens halverwege de ringen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:09:13 #79
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28304479
Jaren wonen in studentenhuizen leert je dat je nooit een pak melk aan je mond moet zetten zonder eraan te hebben geroken en dat je nooit lukraak met je dronken hoofd in de koelkast moet gaan graaien op zoek naar wat eetbaars...

Ook leuk: de minst gebruikte van de twee ovens in een studentenhuis opentrekken en een totaal uitgedroogte en verstofte pizza vinden. De eigenaar was waarschijnlijk maanden eerder tijdens het opwarmen in slaap gevallen.

Nog een pizza: één met een houdbaarheidsdatum die al 2 jaar was overschreden en die vastgevroren zat aan de bodem van onze diepvriezer. We hebben 'm maar gewoon laten zitten, want zo'n model dat van boven open gaat ontdooit zo onhandig...

In het huis van een vriend kwam ik ooit een pot mayonaise tegen in de vriezer... bleek door zijn moeder gemaakte erwtensoep ópgeslagen in een oude pot... Wist ik veel!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:23:20 #80
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_28304911
Toen ik op de basisschool zat kreeg ik elke dag een stuk fruit mee van mn mamma om na het zingen van het "fruit opeten" liedje, in de pauze op te smikkelen.
Onder onze tafels op de basisschool zat zoeen vak met al onze schriftjes, pennen, potloden, boeken en stuff. Daar stopte ik ook altijd mn fruit in.

Deze vakken moest onder toeziend oog van onze meester ook eens in de zoveel tijd (lees 3 maanden) leegemaakt en opgeruimd worden.
Indien het niet schoon genoeg was werd je tafel omver gekieperd en mocht je em helemaal opnieuw inruimen tot grote hilariteit van je klasgenoten.

Mijn vak was wel redelijk netjes maar "stonk nogal" volgens de meester.
Hetgeen resulteerde in het omver kieperen van mn bureau, waarna er een bruin/groen uitgeslagen en flink beschimmelde sinasappel uit mn vak rolde waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem er in gestopt had.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_28305281
Overigens heb ik vandaag mijn rotte aardappelen overtroffen door mijn GFT-bakje eens leeg te gooien. Laatste keer geleegd anderhalve week geleden + hittegolf + volle zon voor 3 uur per dag + chinees + marinaderesten + fruit voor de sappigheid geeft een lekker kroeielende en onmeunig meurende geheel waarvan ik dus bijna over mijn nek ging
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:37:57 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28305337
Ik had het van de week. Stukje kipfilet in een zakje in de koelkast gelegd, paar dagen overheen gekeken, paar dagen zeer weinig thuis geweest en toen een rotlucht toen ik de koelkast open deed.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:39:48 #83
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28305400
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Spoilers!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:42:19 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_28305488
Nog een:
Kerstdiner bij oma. Had ze soep gemaakt met soepballen uit een potje. Dat is al verschrikkelijk ranzig, maar deze waren over de datum. Ik heb maar alles in mn mond gepropt en heb het kokhalzend uitgespuugd in de wc.

Ik heb de 15 jaar daarna nooit meer een soepbal gegeten. En nu eet ik ze alleen als ze zeker weten vers zijn gemaakt. Zelfs Unox vertrouw ik niet.
Spoilers!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:15:34 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28306612
Ik viste vanmorgen een plastic zakje met daarin iets ondefinieerbaar donkerblauws. Ik moest echt secondelang kijken voor ik besefte dat het een plak brood was
Normaal gesproken ben ik nooit zo sloppy...ik bewaar brood ook altijd in de vriezer
pi_28306649
Brood in de vriezer.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:17:39 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28306688
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:16 schreef heiden6 het volgende:
Brood in de vriezer.
sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
pi_28306756
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:17 schreef Aventura het volgende:

[..]

sja hoe anders, ik woon alleen en werk 40 uur
Mja, bij mij is een brood meestal binnen drie dagen wel op. Dat blijft wel goed in het keukenkastje. Af en toe ben ik spontaan een paar dagen pleite en moet ik wat sneetjes weggooien, maar dat heb ik liever dan die bevroren meuk.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:23:38 #89
66422 dutch-mamma
pi_28306876
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is niet echt een voorraad bewaarblunder, maar toch...
Ik moest vroeger draadjesvlees eten van mn ouders. Nou hou ik al niet zo van vlees, maar draadjesvlees is helemaal ranzig. Dus ik had het toen mn ouders even niet keken (die waren het wachten op mij moe) in de plantenbak gedaan op de vensterbank. De volgende dag komen mn moeder en ik na school thuis en we zien van buiten vandaan al een ravage door het raam. Had de kat het vlees gevonden en er lag plant en aarde door het halve huis. Die truc kon ik dus nooit meer uithalen.
Jaaa!!!
Heb ik als ongeveer 10-jarige eens gedaan met snijbonen! Als ik ergens van walg... Ik moest net zo lang aan tafel blijven tot de meuk op was.
In een ongezien ogenblik heb ik alles onder het dressoir geschoven... die stond op pootjes van hoogstens 2-3 cm hoog.

Volgende dag vroeg mijn moeder zich af waarom de hond zo raar deed...
pi_28307285
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:56 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik dan altijd doe met dingen zoals soep. Elke dag 1x aan de kook brengen, minimaal 5 minuten. Dan blijft soep echt nog wel goed. Zo heb ik een grote pan soto ayam wel 4 dagen lang kunnen eten en de laatste dag wastie het lekkerst, alle kruiden waren superingetrokken en de kip was zo zacht als boter. Wel telkens water bijgedaan natuurlijk en wat kruiden, maar goed, eelk dag dus je soep laten koken, dat is het geheim.

Enne met dat warme weer van de afgelopen dagen kan je het dus idd maar 1 of 2 dagen bewaren.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_28307401
Leuke verhalen.
Rotte melk drinken heb ik ook wel eens gedaan .

Of na een scoutingkamp besluiten we het de volgende week wel op te ruimen. Ook die pan met nog een klein laagje tomatensoep .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28307623
Ik werk ook zo nu en dan in een supermakrt en daar kom je soms ook erg ranzige dingen tegen. Een stuk kaas dat 'even' bovenop een koeling werd gelegd. Of afbakbrood dat er wel erg zacht en groen uitzag .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:00:35 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28308145
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:16 schreef heiden6 het volgende:
Brood in de vriezer.
das prima te doen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:04:13 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28308280
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
pi_28308337
Brood in de dieprvries is inderdaad prima .
pi_28308535
quote:
Op zondag 26 juni 2005 12:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ach, met bepaalde producten (harde kaas enzo) kan dat best. Maar goed, je gezond verstand gebruiken is natuurlijk altijd het beste. Als je iets echt niet vertrouwt, kun je het beter wegpleuren.
Precies en wat dacht je om gewoon je zintuigen te gebruiken. Ogen kan men hier wel goed gebruiken, maar de neus zegt ook veel.

Als bijv. een pakje met ham zuur ruikt, weggooien, desnoods een heel klein stukje proeven. Bitter is een smaak die ons lichaam heeft leren herkennen als giftig, dus wees dan niet eigenwijs en eet dus niet iets op wat bitter is en/of zuur ruikt.

Enne mijn schoonzus is ook zo'n freak met smetvrees. Als iets maar 1 dag over datum is dan hoeft ze het al niet meer, ik ruik, kijk eerst en desnoods proef een stukje en meestal is het echt nog wel goed hoor. Zo ook een pak taksi wat 3 dagen over datum was, smaakte zoals het hoorde.
pi_28308629
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Aventura het volgende:
Als je brood uit de vriezer langzaam laat ontdooien en vervolgens vrij snel opeet is er niets aan de hand, dan proef ik zelfs nog de versheid van de eerste dag erin, dit i.t.t. brood dat al 2 dage in de trommel ligt. Ik heb wél een goede vriezer, die ik zelfs op een invriesstand kan zetten, wat betekent dat het brood (bijvoorbeeld) zeer snel invriest wat zo min mogelijk kwaliteitsverlies betekent. Brood invriezen in een 2-sterrenvriezertje of in niet goed afgesloten is natuurlijk ook niks, dan droogt het uit.
klopt, brood in de vriezer stoppen en dan ontdooien is erg goed, de korst is dan vaak nog knapperig en da's bij tijgerbrood ontzettend lekker. Ik heb het mijn vriendin's tante (in indonesie) ook aangeraden en dat doet ze nu ook braaf en het brood is altijd superlekker.

Oh ja, bevroren brood onder zo'n minigrill leggen is ook goed te doen hoor, dan heb je superverse toast.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:32:47 #98
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28309204
Ik ga eens even in de koelkast kijken.

Rapportage volgt.
pi_28309349
Mijn zusje maakte eergister sladressing. Het proefde een beetje vreemd, zoutig. Wat bleek: Ze had een flesje sojasaus voor balsamico aangezien. Toen bleek ook nog dat het flesje sojasaus 6 jaar over datum was....
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:48:22 #100
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28309685
Ok viel mee.

1 pak zure melk.
1 bakje donkerbruine champignons.
1 bakje zure vruchtenyoghurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: