Wat moet er nou weer gedecentraliseerd worden?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:41 schreef du_ke het volgende:
Heeft er hier nog iemand verstand van decentraliseren? En hoe je een stukje daarover in een inleiding kan verwerken.
Alles schijnbaar. De rijksoverheid houdt er momenteel erg van om de verantwoordelijkheden wel af te schuiven maar de budgetten nietquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat moet er nou weer gedecentraliseerd worden?
En jij weet dat niet? Hahahahaha! Dat weet iedereen joh.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:
Maar dit gaat meer om ontwikkelingsplanologie en communicatieve planning en waarom die steeds meer aandacht krigjen in het planproces.
Ja een cyclus waarbij centralisatie en decentralisatie elkaar afwisselen is in veel landen wel terug te vinden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef kLowJow het volgende:
Misschien een klein stukje over decentralisatie in het buitenland.
[..]
Klopt ik weet het ook wel alleen nog niet helemaal hoe ik dit op een bepaald gebied toegespitst goed kan verwoorden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En jij weet dat niet? Hahahahaha! Dat weet iedereen joh.
Ja, dat zal je net zien gebeuren als jij opgroeit. Bummer.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:
Alles schijnbaar. De rijksoverheid houdt er momenteel erg van om de verantwoordelijkheden wel af te schuiven maar de budgetten niet.
Wat is nu weer communicatieve planning? En, wat is ontwikkelingsplanologie?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:47 schreef du_ke het volgende:
Maar dit gaat meer om ontwikkelingsplanologie en communicatieve planning en waarom die steeds meer aandacht krigjen in het planproces.
Mijn debiele neefje Marvin kan dat zelfs!quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ik weet het ook wel alleen nog niet helemaal hoe ik dit op een bepaald gebied toegespitst goed kan verwoorden.
De wetenschap die de ruimtelijke ordening en ontwikkeling bestudeert. Ongeveer danquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:49 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is dat, planologie?
Hoeveel heb je er daarvan?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mijn debiele neefje Marvin kan dat zelfs!
Ik heb maar 1 debiel neefje Marvin .Zou wat zijn als alle debielen in mijn familie Marvin zouden heten.quote:
Ach over dit kabinetsbeleid wil ik liever niet te veel meer nadenken. Straks komt er wel weer een nieuw kabinet wat mag gaan puinruimenquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, dat zal je net zien gebeuren als jij opgroeit. Bummer.![]()
[..]
Ze hebben beiden verband met het decentralisatieproces.quote:Wat is nu weer communicatieve planning? En, wat is ontwikkelingsplanologie?
Moet de vraag echt gesteld gaan worden of ga je al antwoord geven?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 debiel neefje Marvin .Zou wat zijn als alle debielen in mijn familie Marvin zouden heten.
zou wel makkelijk zijn jaquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 debiel neefje Marvin .Zou wat zijn als alle debielen in mijn familie Marvin zouden heten.
Welke vraag?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Moet de vraag echt gesteld gaan worden of ga je al antwoord geven?
Wellicht komt er na een lastenverlichting in 2006 of 2007 hetzelfde kabinet weer terug met Wiegel aan het hoofd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:54 schreef du_ke het volgende:
Ach over dit kabinetsbeleid wil ik liever niet te veel meer nadenken. Straks komt er wel weer een nieuw kabinet wat mag gaan puinruimen.
Ok, maar werkelijk waar, wat moet ik me in vredesnaam nog meer voorstellen bij communicatieve planning?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:54 schreef du_ke het volgende:
Ze hebben beiden verband met het decentralisatieproces.
Ach eigenlijk zijn het allemaal termen die verband hebben met de ontwikkeling van top-down planning naar buttom-up planning die plaatsvindt. Het gaat om meer inspraak voor burgers en bedrijven in de diverse fases van het planproces.
Zou het? Zoals het nu lijkt krijgen ze het nog niet voor elkaar om de economie ook maar een beetje te laten groeien. Dan kan Zalm een lastenverlichting ook moeilijk verkopen...quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wellicht komt er na een lastenverlichting in 2006 of 2007 hetzelfde kabinet weer terug met Wiegel aan het hoofd.![]()
[..]
Dat communicatieve slaat op het in een vroeg stadium betrekken van zoveel mogelijk betrokken partijen in het planproces van de plattelandsvrouwen tot MKB, natuurmonumenten en de bewoners. Op die manier zou je meer draagvlak voor je plannen bereiken. Echter het heeft ook nadelen. De aanpak waar concensus over bestaat hoeft zeker niet de beste te zijn.quote:Ok, maar werkelijk waar, wat moet ik me in vredesnaam nog meer voorstellen bij communicatieve planning?Het communicatieve ontbrak nogal in je uitleg.
De meeste lpf of vvd - als ze al kunnen onthouden dat ze moeten mogen stemmenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Stemmen die ook SP dan?
Een schijnbare lastenverlichting kan ook eea doen, zoals is gedaan met de vennootschapsbelasting. Waarom eigenlijk niet gewoon het ministerie van Economische Zaken opdoeken als men er toch weinig aan kan doen? Ik leef namelijk niet in de veronderstelling dat een ander kabinet het veel beter gedaan had, zeker niet op de lange termijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:03 schreef du_ke het volgende:
Zou het? Zoals het nu lijkt krijgen ze het nog niet voor elkaar om de economie ook maar een beetje te laten groeien. Dan kan Zalm een lastenverlichting ook moeilijk verkopen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |