Toch jammer dat je dan niet inhoudelijk ingaat op de door mij genomede dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Mwah, ben afgestudeerd in scheikunde, wiskunde en natuurkunde.
Jouw domme geleuter toont dat inderdaad feilloos aan, gij goedgelovige.....................quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat weer het failliet van het Nederlandse onderwijs aantoond.![]()
leer jij nu eens een model te accepterenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:29 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Niet dus.......................... Leer nou eens model van werkelijkheid te scheiden.
in ieder geval staat de hele mikmak aan redox reackties en dynamische evenwichten erinquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:28 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
En jij denkt dat jouw schoolboekjes van hoogstaande kwaliteit zijn?
En uiteraard weet jij het allemaal beter dan al die wetenschappelijke organisaties. Vind je het erg als ik je niet geloof?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:27 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Je moet de wetenschap af en toe niet horen over wat het KNMI altijd beweert.
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
[..]
Wetenschappelijke analfabeten..............
[..]
Instellingen met een politieke agenda.................
Details. Het kan fikken, daar ging het om.quote:Ja jongen, maar dan mag je eerst het water electrolyseren, en dan heet het ontstane mengsel geen water meer, maar knalgas. Verder, maar dat is misschien wat moeilijk voor je om te bevatten, is er voor het bereiden van knalgas meer energie nodig dan dat er vrij kan komen bij verbranding.
ja dat vroeg ik mij ook af je kunt ook vmbo gehaald hebben met wis nat en schei.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch jammer dat je dan niet inhoudelijk ingaat op de door mij genomede dingen.
Ben je dan trouwens ook DR,IR, ING. Of heb je het gewoon over eindexamenvakken op het vwo![]()
Kom dan met bronnen waaruit blijkt dat er echt nieuwe centrales gebouwd gaan worden. De politiek zit wat dat betreft dicht getimmerd, dat gaat echt niet gebeuren. Maar als jij bronnen hebt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:11 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Nee, dat is het in jou droomwereldje. Maar dream on.................
ja schitterent hij beticht 100den wetenschappenlijke organisaties van arrogantie omdat hij het er niet mee eens isquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En uiteraard weet jij het allemaal beter dan al die wetenschappelijke organisaties. Vind je het erg als ik je niet geloof?
[..]
Details. Het kan fikken, daar ging het om.![]()
Likewise. Misschien heb je het niet in de gaten, maar deze discussie draait hoe je het ook wendt of keert altijd op hetzelfde uit, de broeikasadepten blijven aan hun dogma's vasthouden. In eerdere topics op dit gebied is al zeer veel materiaal aangeleverd waaruit blijkt dat die dogma's onjuist zijn. Ik heb met deze tropische temperaturen even geen zin in weer eens een herhaling daarvan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:16 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
Wow, wat een argumentatie.
[..]
Heb jij wel enig idee hoe achterlijk je nu overkomt?
Een uiterst nietig onderdeel ja.quote:[sub]hint 1: de biosfeer is grotendeels verantwoordelijk voor onze atmosfeer
hint 2: de mens is onderdeel van de biosfeer
Tegen de tijd dat dit praktisch toepasbaar is zijn we al een mooi eind op weg met kernfusie en andere energieopwekkers.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:26 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
kernenergie --> waterstof --> auto's
En dat zegt iemand die beweert dat de invloed van de mens op het milieu niet is aangetoondquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:13 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Met jou discussieren is over het algemeen weinig zinvol. Niet alleen ontbreekt het je aan feitenkennis en inzicht van processen, je zit ook nog eens bijzonder arrogant met een alwetend air de meest baarlijke nonsens te verkondigen.
Als je het 5 km onder de grond pompt? Lijkt me toch niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:30 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? die lucht komt uiteindelijk toch wel vrij
en de 180 landen die het verdrag van Montreal hebben geaccepteerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja schitterent hij beticht 100den wetenschappenlijke organisaties van arrogantie omdat hij het er niet mee eens is![]()
Ja maar dat is enkele miljoenen jaren geleden. Het gaat er om dat de balans door menselijk optreden extra verstoort wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
plus dat die co2 in de bodem eerst door bomen uit de lucht is gehaald, dus daarvoor zat die co2 ook in de lucht.
Ik ben bepaald niet de enige. Zoek maar eens over wat de wetenschap over dit soort onderwerpen zegt. Zoek eens naar bijvoorbeeld Dick Thoenes, die is van het KNMI, Richard Lindzen, van het IPCC, die vegen de vloer aan met de broeikastheorie.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja schitterent hij beticht 100den wetenschappenlijke organisaties van arrogantie omdat hij het er niet mee eens is![]()
en andersom ookquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Likewise. Misschien heb je het niet in de gaten, maar deze discussie draait hoe je het ook wendt of keert altijd op hetzelfde uit, de broeikasadepten blijven aan hun dogma's vasthouden. In eerdere topics op dit gebied is al zeer veel materiaal aangeleverd waaruit blijkt dat die dogma's onjuist zijn. Ik heb met deze tropische temperaturen even geen zin in weer eens een herhaling daarvan.
[..]
Een uiterst nietig onderdeel ja.
Belachelijk idee. Pissen in de oceaan heeft zeker ook invloed?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar dat is enkele miljoenen jaren geleden. Het gaat er om dat de balans door menselijk optreden extra verstoort wordt.
Waarom dan overstappen op kernenergie als CO2 uitstoot toch geen probleem isquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:22 schreef speedfreak1 het volgende:
Ach Basp, ik heb niet zo'n behoefte aan clones. Verder mag het inderdaad genoegzaam bekend zijn dat de menselijke invloed op het klimaat gewoon een aperte leugen is.
Schei nou toch uit joh. Hoe gaan we de wereld vernietigen?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en andersom ook
verder zijn we de dominante soort met de mogelijkheid de wereld te vernietigen dus zo nietig zijn we niet
Als urine schadelijk zou zijn wel. Gelukkig is dat niet zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Belachelijk idee. Pissen in de oceaan heeft zeker ook invloed?
Om jullie milieurakkers die een heilig geloof in een bepaalde kerk hebben tegemoet te komen. Verder omdat fossiele brandstoffen steeds duurder worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom dan overstappen op kernenergie als CO2 uitstoot toch geen probleem is?
maar allemaal zijn ze het er mee eens dat we invloed hebben alleen dat de grote van die invloed niet klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet de enige. Zoek maar eens over wat de wetenschap over dit soort onderwerpen zegt. Zoek eens naar bijvoorbeeld Dick Thoenes, die is van het KNMI, Richard Lindzen, van het IPCC, die vegen de vloer aan met de broeikastheorie.
Er zijn altijd een paar van die eenzame fundamentalisten die de kont tegen de krib willen gooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet de enige. Zoek maar eens over wat de wetenschap over dit soort onderwerpen zegt. Zoek eens naar bijvoorbeeld Dick Thoenes, die is van het KNMI, Richard Lindzen, van het IPCC, die vegen de vloer aan met de broeikastheorie.
hmm wat denkje van die 10000 waterstofbommen de VS alleen is al in staat om 2x de wereld te vernietigen dus ik bedoelquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Schei nou toch uit joh. Hoe gaan we de wereld vernietigen?
ja als we het allemaal gaan doen wel ja dan zal langzamerhand de ph dalen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Belachelijk idee. Pissen in de oceaan heeft zeker ook invloed?
ze gaan binnenkort de eerste winstdraaiende fusie centrale bouwen in frankrijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:46 schreef Drugshond het volgende:
Kernfusie (ITER) in combinatie met waterstof zie ik nog wel zitten.
Koude kernfusie zou nog mooier zijn, maar dat bestaat slechts in theorie of op papier.
Alle overige combinaties zijn energetisch niet rendabel of mileubelastend.
Zolang de fosiele brandstoffen langzaam aan opraken, en (warme/koude) kernfusie nog niet getoetst is. Zullen we iets moeten bedenken. Hoe maloot het ook mogen klinken, maar ik vrees dat we niet aan het feit zullen ontkomen dat we weer kerncentrales moeten bijbouwen. 0m de tijdsspanne te overbruggen.
Nee hoor dat is gewoon bijzonder pragmatisch. Voordat een besluit genomen wordt zijn we al zeker 5 jaar verder. locatiekeuze 3 jaar en daarna beginnen de bezwaar en beroepsprocedures die in een geval als dit ook met gemak 5 jaar in beslag zullen nemen. Dan zitten we al op een jaar of 13 en dat is nog aan de krappe kant.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
See the wishfull dreamer...............................
we zullen natuurlijk wel zo hypcriet als we zijn de tekorten opvullen met franse kernenergiequote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee hoor dat is gewoon bijzonder pragmatisch. Voordat een besluit genomen wordt zijn we al zeker 5 jaar verder. locatiekeuze 3 jaar en daarna beginnen de bezwaar en beroepsprocedures die in een geval als dit ook met gemak 5 jaar in beslag zullen nemen. Dan zitten we al op een jaar of 13 en dat is nog aan de krappe kant.
Tegen die tijd wordt er al weer heel anders over deze zaken gedacht en zijn er nieuwe technieken ontwikkeld.
Ofwel de reeele kans dat er in NL nieuwe kerncentrales gebouwd gaan worden acht ik nihil.
Als die dingen in 2015 al commercieel haalbaar zijn (WiKi), dan mag de bouw van kerncentrales wel weer in de ijskast. Ik weet niet in hoevere dit al getoetst is.... werkt het uberhaupt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ze gaan binnenkort de eerste winstdraaiende fusie centrale bouwen in frankrijk.
Ah, ja natuurlijk, het zijn ons broeikas-adepten die het allemaal verkeerd begrijpen, en slechts die enkele eenzame tegendraadse wetenshappers die betwijfelen (nee, niet ontkennen) of menselijke invloed op de atmosfeer en het klimaat meetbaar is hebben gelijk. Dat zij (niet geheel toevallig) toevallig grotendeels gezien worden als de risée van de wetenschappelijke gemeenschap doet er uiteraard niet toe.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:35 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Likewise. Misschien heb je het niet in de gaten, maar deze discussie draait hoe je het ook wendt of keert altijd op hetzelfde uit, de broeikasadepten blijven aan hun dogma's vasthouden. In eerdere topics op dit gebied is al zeer veel materiaal aangeleverd waaruit blijkt dat die dogma's onjuist zijn. Ik heb met deze tropische temperaturen even geen zin in weer eens een herhaling daarvan.
6.5 miljard van ons een uiterst nietig onderdeel? Jij bent niet zo slim, zeker?quote:Een uiterst nietig onderdeel ja.
ik dacht dat de eerste commerciele pas over 20 25 jaar gebouwd kan worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als die dingen in 2015 al commercieel haalbaar zijn (WiKi), dan mag de bouw van kerncentrales wel weer in de ijskast. Ik weet niet in hoevere dit al getoetst is.... werkt het uberhaupt.
Dat roept men wel steeds maar zijn er ook ergens cijfers over hoeveel mWh dat gaat? En wat het aandeel daarvan is in het NL energieverbruik?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
we zullen natuurlijk wel zo hypcriet als we zijn de tekorten opvullen met franse kernenergie![]()
pas op hij is afgestudeerd in alle disciplinesquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:54 schreef Jan_Klaassen het volgende:
6.5 miljard van ons een uiterst nietig onderdeel? Jij bent niet zo slim, zeker?
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat hij de Nederlandse subsidie voor studeren beleefd heeft geweigerd en zijn studie(s) volledig zelf heeft gefinancierd?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat wil zeggen dat hij minimaal 15 jaar student is geweest en dus op kosten van de staat heeft geleefd
Symposium over toekomst kernenergiequote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat roept men wel steeds maar zijn er ook ergens cijfers over hoeveel mWh dat gaat? En wat het aandeel daarvan is in het NL energieverbruik?
Ja joh, wetenschappers zijn vaak tegendraads. Dat de aarde rond was werd ook lange tijd onzin gevonden.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:54 schreef Jan_Klaassen het volgende:
[..]
Ah, ja natuurlijk, het zijn ons broeikas-adepten die het allemaal verkeerd begrijpen, en slechts die enkele eenzame tegendraadse wetenshappers die betwijfelen (nee, niet ontkennen) of menselijke invloed op de atmosfeer en het klimaat meetbaar is hebben gelijk. Dat zij (niet geheel toevallig) toevallig grotendeels gezien worden als de risée van de wetenschappelijke gemeenschap doet er uiteraard niet toe.
Ga eens na wat een mol stof is, en ga het dan eens over verhoudingen hebben. Jij bent inderdaad niet zo slim, blijkt.quote:6.5 miljard van ons een uiterst nietig onderdeel? Jij bent niet zo slim, zeker?
volgens zijn vlaktax topic welquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat hij de Nederlandse subsidie voor studeren beleefd heeft geweigerd en zijn studie(s) volledig zelf heeft gefinancierd?![]()
Nee jongen, die drie deed ik tegelijkertijd. En dat duurde 6 jaar, gedurende welke ik volledig in mijn eigen onderhoud voorzag. Ik had dus na afloop geen studieschuld. Maar dat is voor jou misschien moeilijk te bevatten. En het is apart om te zien hoe bepaalde figuren iemand op totaal niet ter zake doende dingen proberen weg te zetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
pas op hij is afgestudeerd in alle disciplines![]()
dat wil zeggen dat hij minimaal 15 jaar student is geweest en dus op kosten van de staat heeft geleefd
Nieuwe generaties kerncentrales produceren om te beginnen al veel minder afval, dat door verbeterde technieken. Kernfusie is nog heel ver weg, men heeft een idee hoe het zou kunnen, maar het stuit op voorlopig onoverkombare technische problemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:10 schreef kenz het volgende:
Hoe je de discussie over het klimaat, milieu en energie ook bekijkt, er is gewoon geen alternatief voor kernenergie. Ja, kernfusie op termijn, maar dat moet zich eerst nog bewijzen.
Misschien is dat trouwens wel een leuk idee voor het kernafval. We gooien het straks in de fusie reactor, waarmee we van de radioactiviteit af komen. (of is dit niet mogelijk?)![]()
Dat de aarde hol is overigens ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ja joh, wetenschappers zijn vaak tegendraads. Dat de aarde rond was werd ook lange tijd onzin gevonden.
Dat je dat 1 keer beweert kan nog dommigheid zijn. Dat je dat blijft beweren nadat ik het in de juiste context geplaatst heb, noem ik gewoon liegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Maar niet op fundamentele onmogelijkheden. Het is gewoon nog een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:14 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Nieuwe generaties kerncentrales produceren om te beginnen al veel minder afval, dat door verbeterde technieken. Kernfusie is nog heel ver weg, men heeft een idee hoe het zou kunnen, maar het stuit op voorlopig onoverkombare technische problemen.
Nonsens. Er zijn genoeg alternatieven: schoon fossiel, biomassa, windenergie, waterkracht, getijden- en rivierstroomenergie. Sure, ieder van die alternatieven heeft zijn voor- en nadelen. Net als kernenergie. Daarom is het ook goed om er over te discussiëren. Maar door te stellen dat er geen alternatief is, toon je jezelf net zo dom als degenen die het onderwerp atboe hebben verklaard.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:10 schreef kenz het volgende:
Hoe je de discussie over het klimaat, milieu en energie ook bekijkt, er is gewoon geen alternatief voor kernenergie.
Eerste test 2015, met een kleine reaktor 500 MW.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:14 schreef speedfreak1 het volgende:
Nieuwe generaties kerncentrales produceren om te beginnen al veel minder afval, dat door verbeterde technieken. Kernfusie is nog heel ver weg, men heeft een idee hoe het zou kunnen, maar het stuit op voorlopig onoverkombare technische problemen.
Het is overigens opvallend hoe Richard Linzen vanzelfsprekend gelijk heeft, terwijl de vele andere op subsidies terende, linkse, angstzaaiende 'wetenschappers' van het IPCC vanzelfsprekend niet gelijk hebben. Kennelijk ben je geen wetenschapper die doemscenario's verzint om geld te blijven krijgen, wanneer je gewoon vertelt wat sommigen willen horen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:17 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dat je dat 1 keer beweert kan nog dommigheid zijn. Dat je dat blijft beweren nadat ik het in de juiste context geplaatst heb, noem ik gewoon liegen.
En dat laatste is simpelweg niet waar. Iedereen die roept dat nucleair zo goedkoop is, zal zonder morren mijn randvoorwaarde van geen subsidie accepteren, toch? Dan kunnen we het rustig toestaan, er is toch geen investeerder die er onder die voorwaarde instapt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:17 schreef kenz het volgende:
[..]
Maar niet op fundamentele onmogelijkheden. Het is gewoon nog een kwestie van tijd.
En die tijd overbruggen we dus niet met duizenden windmolens, een paar zonnepanelen en biomassa verbranden. Logisch dus dat we nieuwe kerncentrales gaan gebruiken. Is per kWu nog goedkoper ook.
Niet rendabel/toereikend voor het huidige (laat staan toekomstige) energievraagstuk.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:20 schreef Parabola het volgende:
Er zijn genoeg alternatieven: schoon fossiel, biomassa, windenergie, waterkracht, getijden- en rivierstroomenergie.
Inderdaad, toen iedereen zich druk maakte over het feit dat de aarde afkoelde, begonnen die wetenschappers te fluisteren dat het langzaamaan weer warmer aan het worden was, en ze bleken nog gelijk te hebben ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ja joh, wetenschappers zijn vaak tegendraads.
Ook geen kennis van geschiedenis merk ik? Nee, dat is dus niet waar. De oude Grieken wisten in elk geval al dat de Aarde een bol was, en ééntje heeft zelfs vrij nauwkeurig de omtrek uitgerekend. In Europa heeft sindsdien geen enkele zeeman of geschoolde persoon daar aan getwijfeld, een paar fundamentalistische theologen daargelaten. Maar goed, dit is off-topic dus hier zal ik het bij laten.quote:Dat de aarde rond was werd ook lange tijd onzin gevonden.
Zoek jij nu eerst eens een definitie van biologisch leven op, voordat je wederom bewijst hoezeer waterstof peroxide de hersenen aantast.quote:Ga eens na wat een mol stof is, en ga het dan eens over verhoudingen hebben. Jij bent inderdaad niet zo slim, blijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |