wat ik juist net met mijn post bedoelde is dat ik je dus zo super goed snap, omdat ik zelf ook zo deed enzo. En dat zette ik hier ook neer en door mensen als petitlapin kreeg ik ook steeds weer een schop onder mn kont. IEts wat ik op dat moment totaal niet kon waarderen, wat toen aan mijn posts denk ik ook wel te zien was. Maar ik ga nu inzien dat ze toch een beetje gelijk had. Al hoewel ik zelf nog steeds wel vind dat het contact compleet verbreken overbodig is als je genoeg moeite doet om een normale vriendschap op te bouwen.quote:Op zondag 26 juni 2005 13:32 schreef Viperdesign het volgende:
Ik heb een afwijkende mening, en in plaats van deze empathisch te benaderen wordt er direct een waardeoordeel aan gegeven. Ik denk anders dan "jullie", kan ik ook weinig aan doen. Je mag het "een bord voor mijn kop" noemen, maar uiteindelijk begrijp ik jullie redenaties wel maar andersom niet.
Helemaal mee eens....quote:Op zondag 26 juni 2005 15:06 schreef akkien het volgende:
[..]
wat ik juist net met mijn post bedoelde is dat ik je dus zo super goed snap, omdat ik zelf ook zo deed enzo. En dat zette ik hier ook neer en door mensen als petitlapin kreeg ik ook steeds weer een schop onder mn kont. IEts wat ik op dat moment totaal niet kon waarderen, wat toen aan mijn posts denk ik ook wel te zien was. Maar ik ga nu inzien dat ze toch een beetje gelijk had. Al hoewel ik zelf nog steeds wel vind dat het contact compleet verbreken overbodig is als je genoeg moeite doet om een normale vriendschap op te bouwen.
En ik zou t jammer vinden als mensen hun verhaal hier niet neer durven te zetten omdat er andere mensen zijn die hen bekritiseren. Ik denk dat als iemand duidelijk aangeeft dat hij neit op commentaar wacht, dat dat commentaar ook niet gegeven moet worden. Hooguit kan een andere visie gegeven worden, maar daarmee wel iemand in zn waarde laten en niet aftekenen als 'triest persoon'.
Inderdaad...... ik denk dat je elkaar verder niet aan het lijntje moet houden maar het moet laten rusten, zeker als jullie allebei verstandelijk inzien dat het zo beter is. Mochten jullie toch voor elkaar gemaakt zijn en weer bij elkaar moeten komen... dan gebeurt dat wel..... Met een beetje contact houden lijkt me dan ook helemaal niets mis. Alleen laat voor elkaar bv. wel duidelijk wat jullie zouden doen als 1 van beiden in de tussentijd misschien iemand anders tegen komt.....quote:Op zondag 26 juni 2005 14:32 schreef espina het volgende:
Nee ik vind het niet eerlijk.. Daar doe je de ander ook verdriet mee mocht het anders zijn..
Maar ja, hoop doet leven.. zoals hier eerder in dit topic werd besproken..
Ik snap hoe je je voelt wat betreft je eerste ex: Hij kwam na een paar weken al aanzetten met een nieuwe 'vlam'... die van mij had haar nieuwe vlam dus al gekozen terwijl ze nog met mij had en het daarom ook uit gemaakt...... Ik zal me daarbij neer moeten leggen. Nu ik steeds meer dingen hoor over haar weet ik gewoon dat ze een totaal andere persoon is geworden..... ze is al niet meer de persoon waar ik van gehouden heb...... (zie evt. m'n andere topic)quote:Op zondag 26 juni 2005 23:04 schreef espina het volgende:
<verhaaltje over ex-vriend...>
Ik weet niet of ik dat nou wel aan kan met mijn ex. Ik vind het moeilijk. Elke relatie die je aangaat en dan weer stuk gaat, maakt ook in jou veel stuk... Ik vind een man vertrouwen erg moeilijk omdat ik mijn eerste vriendje niet kon vertrouwen. Hij deed van die rare dingen. Nu met mijn huidige ex, weet ik niet wat hij gaat doen. Als ik nu al ga beginnen over nieuwe relatie geeft meteen ook aan of je op zoek bent. Nou dat ben ik dus helemaal niet!
Tof man! Leuk!quote:Op zondag 26 juni 2005 23:16 schreef PhaE het volgende:
Dus haar gebeld of ze zin had een stukkie te gaan fietsen, beetje kletsen enzo. Dat wilde ze wel, en man, ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Het hele klote gevoel wat ik had is weg, gewoon puur door het besef dat ik de persoon die zo belangrijk is (geweest) voor mij tenminste niet kwijt ben. Heerlijk gepraat, over van alles en nog wat, en vooral duidelijk laten weten dat ik er voor haar ben, als ze dat nodig heeft. En andersom geldt hetzelfde
Omdat het de enige manier is om onafhankelijk van je te worden. Als je elkaar blijft steunen in deze tijd, dan hou je de relatie (op een andere wijze) in stand. Pas als jullie de verliefdheid voor elkaar is verdwenen, kun je weer normale vrienden zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:28 schreef espina het volgende:
Pcies eymey.. Het is zo verwarrend... Ik zei vandaag perongeluk omdat het automatisch ging.. 'het is in orde lief'. Hij zegt dan, 'ja... wat moet ik zeggen?'
Nu snap ik, waarom contact met exen houden zo gefrustreerd is. Je gaat geen eigen leven leiden. Je richt je erop. Hopend op een antwoord: 'ik wil je terug, je bent mij alles, je bent mijn leven'. Het gaat onbewust maar toch doe je zo. Ik weet niet of dat ook bij mannen zo is.
Sommige mensen reageren afstandelijk om zichzelf te beschermen voor de ander. En anderen reageren emotioneel. M'n ex is nu wat afstandelijker geworden. Hij moet het ook verwerken, dat snap ik allemaal heel goed. Maar waarom doe je afstandelijk omdat je een tijd lief en leed met elkaar gedeeld hebt?
Bang voor nog meer leed? Volgens mij is het een proces van je niet kwetsbaar op willen stellen en even voor jezelf kiezen. Muurtje brokkelt af met het tikken van de klok.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:28 schreef espina het volgende:
Maar waarom doe je afstandelijk omdat je een tijd lief en leed met elkaar gedeeld hebt?
Na wat er vandaag gebeurd is ben ik bang dat ik haar wel kwijt zou raken..... Ik had nog gehoopt haar eerdaags op een neutrale plek uit te kunnen nodigen voor een goed gesprek.... daar hoef ik nu niet meer op te hopen. Ik weet nu door de ruzie die we vandaag via sms gehad hebben weer precies hoe ze is als we ergens over praten... dat het er dan na een paar minuten al op aan komt dat ik de boze boeman ben en dat ze kwaad weg loopt... zeggend dat ze me nooit meer hoef te zien. Ze draait toch een eigen eindje aan alles.....quote:Op zondag 26 juni 2005 23:16 schreef PhaE het volgende:
Erg druk geweest hier in de tijd dat ik weg was
Nou vond het erg lekker weer en ben een stukje gaan fietsen..
Toen kwam ik tot het besef dat ik haar kwijt ben als partner, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat ik haar helemaal kwijt ben! Dat zou gewoon zonde zijn, na zoveel samen meegemaakt te hebben enzo.
Dus haar gebeld of ze zin had een stukkie te gaan fietsen, beetje kletsen enzo. Dat wilde ze wel, en man, ben ik blij dat ik dat gedaan heb!
Het hele klote gevoel wat ik had is weg, gewoon puur door het besef dat ik de persoon die zo belangrijk is (geweest) voor mij tenminste niet kwijt ben. Heerlijk gepraat, over van alles en nog wat, en vooral duidelijk laten weten dat ik er voor haar ben, als ze dat nodig heeft. En andersom geldt hetzelfde. Schijt aan de 'regels', van elkaar nooit meer zien! Wie heeft die regels bepaald, en gezegd dat dat het beste is? We hebben hier allebei vrede mee, dus wat is het probleem?
We willen allebei erg veel tijd voor onszelf, lekker single zijn, jezelf leren kennen, etc..
Maar in de tussen tijd wel gewoon contact houden, je wil toch weten hoe het met de ander gaat, want die persoon heeft een speciale plek in je hart verworven in al die tijd.
Voel me dus stukken beter, en ga zo eindelijk voor het eerst in weken tijd lekker slapen
Tijd om haar los te laten en een andere weg in te slaan.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:54 schreef eymey het volgende:
Ik zou ook graag willen dat ik er uiteindelijk vrede mee kan hebben... en vrienden met haar blijven... maar ze is gewoon niet meer de persoon die ze was toen ze nog van me hield... ze is totaal omgeslagen.....
You go girl.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:00 schreef espina het volgende:
Ik heb zoiets, dat komt later wel.. Nu niet. Niet dat ik mijn emoties wegstop. Ik voel me met de minuut rustiger en mezelf worden. Ik ga mij morgen aanmelden bij een groot sportcentre. Nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe sporten uitproberen. Mijn hoogtevrees eens overwinnen door te gaan klimmen. Heb er veel zin in.
Inderdaad, you go girl!quote:Op maandag 27 juni 2005 00:00 schreef espina het volgende:
Owja, dat klopt.. Ik heb besloten om nu volledig voor mezelf te kiezen. Want ik word er niet gelukkiger op dat ik hem spreek. Ik heb zoiets, dat komt later wel.. Nu niet. Niet dat ik mijn emoties wegstop. Ik voel me met de minuut rustiger en mezelf worden. Ik ga mij morgen aanmelden bij een groot sportcentre. Nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe sporten uitproberen. Mijn hoogtevrees eens overwinnen door te gaan klimmen. Heb er veel zin in. Na een tijdje, zien we of we willen praten met elkaar. Als het blijkt dat ik nog steeds een zwak voor hem voel dan is dat zo. En als dat wederzijds is, is dat helemaal toppie. Hoe reeel ik nu mag klinken, ik ga daar niet van uit.
Welterusten!quote:
Super! En nu volhouden!quote:Op maandag 27 juni 2005 00:30 schreef RoelerMF het volgende:
Ik voel me vrij, ik voel me lekker, ik leef weer!
Wat goed zeg! Fijn dat je zo'n toffe dag hebt gehadquote:Op maandag 27 juni 2005 00:30 schreef RoelerMF het volgende:
Wow, wat voel ik mij enorm lekker zeg!![]()
<verhaaltje over je lekker voelen>
Niet leuk. Maar daar kom je wel overheen meis.quote:Op maandag 27 juni 2005 07:09 schreef -Trinity- het volgende:
en dan denkend: misschien zit hij bij een ander meisje, en slaapt hij daar...
Neu.quote:Op maandag 27 juni 2005 07:09 schreef -Trinity- het volgende:
Gisteren dag zonder internet, heb ik wat gemist hier?
Veel plezier.quote:Op maandag 27 juni 2005 09:01 schreef espina het volgende:
Ik ga zo maar eens mijn dagelijkse dingetjes regelen. Even naar de sportcentre bellen voor een afspraak. Werk zoeken, huisarts bellen en lekker sporten! Ik voel dat mijn leven nu opnieuw begint. Spannend en huiverig tegelijk. Ik heb geen zin om te gaan dubben op m'n kamer. Eropuit trekken, onder de mensen zijn en vooral ook veel praten.
Ik weet hoe raar dat is :\. Ik werd vroeg wakker en ik had gedroomd dat zij en haar vriendinen mij aan het achtervolgen waren. Uiteindelijk, had ik een groote vishaak in mijn handen, en dan opeens begon ik in het wild om me heen te slaan. Toen keek ik in de spiegel en zag ik mijn gezicht vol met bloed en wonden.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:20 schreef Tristessa het volgende:
Ik heb zostraks raar gedroomd over mijn ex dus dat is niet zo vrolijk wakker worden.
Dankjewelquote:Op maandag 27 juni 2005 11:30 schreef Plonky het volgende:
PhaE, ik vind het geweldig voor je dat je nog zo goed kunt opschieten met je ex. Mijn probleem met die van mij was dat ik niet vond dat we bij elkaar pasten (ookal vond ik haar nog wel leuk, mooi, en gaf ik nog veel om haar) - het was een beetje van dat ik realiseerden dat ik eigenlijk nooit van mijn leven bij haar zou kunnen wonen zonder gek te worden!!! Maar vrienden zou wel altijd goed zijn. Nu vind ik het wel jammer dat ik een vriendin kwijt ben (eigenlijk ook mijn beste vriend). Maar, ik zal wel zien of wij vrienden kunnen blijven na de zomer (zij is 2 maanden naar huis, en ik binnenkort ook). Veel success ermee.
Heb ik geen last van. Nou ja, soms. Droom meestal over politie agenten die me staande houden.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:20 schreef Tristessa het volgende:
Ik heb zostraks raar gedroomd over mijn ex dus dat is niet zo vrolijk wakker worden.
Nee, niet eens. Droomde vannacht dat ik werd staande gehouden omdat ik te hard reed.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:45 schreef PhaE het volgende:
politie-agenten?
Van die mooie dames in strakke uniformpjes en een kort rokje?
quote:Op maandag 27 juni 2005 14:48 schreef Plonky het volgende:
Agenten (en geen agentes)- het zijn dus mannen... grapje!!
Dat is wel mooi klote Viper...quote:Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef Viperdesign het volgende:
Ze is net langs geweest om een paar spullen op te halen, de overgrote meerderheid mag ik weggooien.
Het is nu ook duidelijk dat het definitief uit is. Voor altijd. Game over.
Ja, dat is idd een extra klap, om er dan opnieuw mee geconfronteerd te worden. Twee? Wil je zelf niet Viper? Dan hou jij er een. Hoeveel kost het kaartje, dan stuur ik je het geld terug/maak ik het over op je rekening.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef Viperdesign het volgende:
Ze is net langs geweest om een paar spullen op te halen, de overgrote meerderheid mag ik weggooien.
Trinity, zou je mij je adres willen mailen? Dan stuur ik je de twee kaarten op.
Mooi dat het zo goed met je gaat! Misschien een nieuwe job, lekker iets in je vrije tijd gaan doen wat je leuk vindt... echt toppiequote:Op maandag 27 juni 2005 16:29 schreef espina het volgende:
Guys ik voel me helemaal toppie! Ik heb morgen een solicitatie gesprek bij de ABN AMRO. Vanavond een intake gsprek bij die ene grote sportcentre! Het gaat voorspoedig en deze positieve dingen geven me ontzettend veel energie...
Men
Zeker weten... eigenlijk was dat bij ons meteen al vrij duidelijk uit hoe zij deed... en hoe alles van het weekend is gegaan en wat ik hoor lijkt het ook echt definitief.... geen kans meer op bezinning van haar kant.... "ik ben een nieuw leven begonnen" zag m'n schoonzusje vorige week nog in haar msn staan....... En zo voelt het ook.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is wel mooi klote Viper...
Sterkte... geeft toch weer even een extra tik op het moment dat je weet dat de deur echt dicht is...
Heel veel sterkte, viper...quote:Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef Viperdesign het volgende:
Trinity, zou je mij je adres willen mailen? Dan stuur ik je de twee kaarten op.
Gaat me uitstekend af moet ik zeggen! Sinds gisteren alleen maar vrolijk en happy rondgelopen! Heerlijk genoten vandaag van alles wat er gebeurde. Buurt kinderen laten zoeken naar een zilverkleurige goudvis in de sloot werkt op je lachspieren!quote:
Dat heb ik dus elke dag als ik thuis kom.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:44 schreef espina het volgende:
. Maar nu sta ik plots stil en denk aan m'n ex. Heb zoveel behoefte om dit alles na vandaag te vertellen.. Maar ik doe dat niet. Ik heb mijn eigen leventje en hij de zijne.
Je komt thuis, je hebt wat meegemaakt en merkt plots dat de ander er niet meer is. Je wilt het kwijt.. Ja dan doe je het maar hier..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |