Wedden?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nope. Niet op het Leidseplein in amsterdam, waar dagelijks duizenden mensen pinnen.![]()
Je weet ook precies hoe het allemaal gebeurd isquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben geen oude graftak noch stupide. Ik woon al jaren in Amsterdam. Ik heb al een triljoen keer geld gepind bij die automaat.
Ik neem altijd alle veiligheidsmaatregelen in acht. Ik zag niets verdachts. Geloof me, als ze je te pakken willen nemen dan gebeurt dat gewoon. Je hebt te maken met professionals. Hadden daar op die plek echter camera's gehangen, dan was er nu nog kans dat die dief gepakt werdt, of dat het helemaal niet zou zijn gebeurd. Die dief wist obviously dat daar geen cams hingen (ik niet). Daarom had hij ook het gore lef me eerst te bespioneren, me te achtervolgen en bestelen, en daarna mijn rekening leeg te pinnen op dezelfde automaat als waar ik even ervoor had gepind. Nogmaals, dit zijn pro's, kom dus aub net met opmerkingen als, 'je merkt dat toch, je bent stom, etc. Dit kan iedereen overkomen. En zo te zien ben ik lang niet de enige.
Maar, wat wil je dan precies dat de bank doet (behalve geld teruggeven)? Je zegt immers al: als ze je te pakken willen nemen, dan gebeurt dat toch wel...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:13 schreef Aventura het volgende:
Ik neem altijd alle veiligheidsmaatregelen in acht. Ik zag niets verdachts. Geloof me, als ze je te pakken willen nemen dan gebeurt dat gewoon.
Niet alle camera's zijn zichtbaar hoor... als je zelf pint sta je er ook al met je gezicht op (en erg duidelijk)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nope. Niet op het Leidseplein in amsterdam, waar dagelijks duizenden mensen pinnen.![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Niet alle camera's zijn zichtbaar hoor... als je zelf pint sta je er ook al met je gezicht op (en erg duidelijk)
Je staat dan echter op de camera van de pinautomaat en/of hebt je moeten legitimeren bij de bank.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:23 schreef N.icka het volgende:
Het zou eigenlijk heel raar zijn als de bank jou geld moet geven.
bv ik neem 3000 euro op van de bank, Geef daarna bij de politie aan dat mn pas is gestolen , blokkeer mn rekening en ga dan van de bank eissen dat ik mn 3000 euro terug wil.
das een flinke winst
Ok het is dus wel zo dat elke keer, als je pint je kop op de camera komt. Dat kan je natuurlijk ontwijken door te gaan pinnen bv in het buitenland (wel een lager limiet) of bv bij SNS moneyboxen die ergens zijn op een plek waar geen camera's hangen (als dat zo is trouwens).quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:23 schreef N.icka het volgende:
Het zou eigenlijk heel raar zijn als de bank jou geld moet geven.
bv ik neem 3000 euro op van de bank, Geef daarna bij de politie aan dat mn pas is gestolen , blokkeer mn rekening en ga dan van de bank eissen dat ik mn 3000 euro terug wil.
das een flinke winst
waar precies zit zo'n cam dan? heb zelf al vaak genoeg zo'n unit bestudeerd, maar ik kan hem niet vinden....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
inderdaad als je een beetje die GEA's observeert zie je het duidelijk .
Bij de (nieuwe?) automaten zit altijd een zwart plaatje. Daarachter zit een cam aangesloten op een harde schijf recorder. Bij de rabo dacht ik zit er een camera duidelijk zichtbaar boven.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:29 schreef Adagio het volgende:
[..]
waar precies zit zo'n cam dan? heb zelf al vaak genoeg zo'n unit bestudeerd, maar ik kan hem niet vinden....
Ach als je het goed voorbereid dan zorg je dat je niet met je gezicht op de camera staat, zo moeilijk is dat niet hoor . ik kan me best vermommenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je staat dan echter op de camera van de pinautomaat en/of hebt je moeten legitimeren bij de bank.
Je bent dan op dezelfde manier bezig als de misdadigers, en flink strafbaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ach als je het goed voorbereid dan zorg je dat je niet met je gezicht op de camera staat, zo moeilijk is dat niet hoor . ik kan me best vermommen
De bank is ervoor verzekerd, ik niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:18 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar, wat wil je dan precies dat de bank doet (behalve geld teruggeven)? Je zegt immers al: als ze je te pakken willen nemen, dan gebeurt dat toch wel...
Ik geef dus aan dat het zeer makkelijk is om te frauderen , dus ik denk niet dat de bank dat geld terug zou moeten gevenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bent dan op dezelfde manier bezig als de misdadigers, en flink strafbaar.
Zo makkelijk is dat frauderen dus niet, want er is vermomming voor nodig, en dat moet toch wel redelijke kwaliteit hebben om er onherkenbaar op te staan. Verder is het strafbaar, dus zal men dat niet zomaar doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik geef dus aan dat het zeer makkelijk is om te frauderen , dus ik denk niet dat de bank dat geld terug zou moeten geven
Dat is een beetje naiefquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verder is het strafbaar, dus zal men dat niet zomaar doen.
Er zit altijd bij de ABN iig een camera in de Gea. Check maar voor zwarte plaatjes onder in de Automaat...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wedden van niet. Hallo, het is door de politie nagevraagd.
Je loopt er een behoorlijk risico mee. Natuurlijk zijn er mensen die frauderen bij banken. Sterker nog, ongeveer een derde van de geschillen die SGC afhandelt zijn fraude-zaken. Geen bank zal echter meer zaken met je willen doen na een fraude-actie.quote:
Er zat bij die automaat GEEN camera geinstalleerd. Ik was erbij toen de hoofdagent de bank belde om dit na te vragen. Dezelfe agent heeft nu trouwens een verzoek ingediend om er daar alsnog 1 te plaatsen, wat mijn verhaal wat betreft de onveiligheid van de situatie ondersteunt. Nogmaals als er een cam had gehangen was dit ws. niet gebeurd. Een dief gaat niet én je code afkijken én je rekening leegpinnen bij 1 en dezelfde automaat als hij weet dat hij gefilmd wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:42 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Er zit altijd bij de ABN iig een camera in de Gea. Check maar voor zwarte plaatjes onder in de Automaat...
Hoezo zou een agent een verzoek plaatsen om plaatsing van een camera? Ik neem aan dat dat de verantwoordelijkheid is van de bank.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:46 schreef Aventura het volgende:
[..]
Er zat bij die automaat GEEN camera geinstalleerd. Ik was erbij toen de hoofdagent de bank belde om dit na te vragen. Dezelfe agent heeft nu trouwens een verzoek ingediend om er daar alsnog 1 te plaatsen, wat mijn verhaal wat betreft de onveiligheid van de situatie ondersteunt. Nogmaals als er een cam had gehangen was dit ws. niet gebeurd. Een dief gaat niet én je code afkijken én je rekening leegpinnen bij 1 en dezelfde automaat als hij weet dat hij gefilmd wordt.
Ehhhhm, omdat de politie is is ter bestrijding en voorkoming van criminaliteit?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:49 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoezo zou een agent een verzoek plaatsen om plaatsing van een camera? Ik neem aan dat dat de verantwoordelijkheid is van de bank.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ehhhhm, omdat de politie is is ter bestrijding en voorkoming van criminaliteit?
En de politie faalt jammerlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ehhhhm, omdat de politie is is ter bestrijding en voorkoming van criminaliteit?
Past het niet in je wereldbeeld ofzo?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:51 schreef Poepoog het volgende:
[..]
ik blijf het een vaag verhaal vinden.
Ik denk dat Jezus het antwoord ook niet weet...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jezus, waarom zou Aventura dit fantaseren?
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik denk dat Jezus het antwoord ook niet weet...
Nee omdat ik zeker weet dat de ABN camera's in de GEA plaatst. Nieuw beleid. Plus ik heb een vooroordeel bij mensen bij wie pinpasfraude is gepleegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Past het niet in je wereldbeeld ofzo?Jezus, waarom zou Aventura dit fantaseren?
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:56 schreef Keijs het volgende:
Als je gewoon je hand boven je "intik-hand" houd dan zal niemand ooit je PIN-code kunnen afkijken.
En als je dan niet ziet wat je intikt... tsja, de "5" heeft zo'n braille stip...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:56 schreef Keijs het volgende:
Als je gewoon je hand boven je "intik-hand" houd dan zal niemand ooit je PIN-code kunnen afkijken.
quote:
Je weet het dus blijkbaar niet zeker. Ik zou zeggen bel ze op en vraag het na.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:58 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Nee omdat ik zeker weet dat de ABN camera's in de GEA plaatst. Nieuw beleid. Plus ik heb een vooroordeel bij mensen bij wie pinpasfraude is gepleegd.![]()
Waaromquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je weet het dus blijkbaar niet zeker.
Fout gedacht...zo kunnen dieven ook ongemerkt je portemonnee uit je tas halen waarvan de rits dicht is, en de rits naderhand ook weer 'netjes' dichtdoen.....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:56 schreef Keijs het volgende:
Maar dan is er geen kans op pinpasfraudequote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Fout gedacht...zo kunnen dieven ook ongemerkt je portemonnee uit je tas halen waarvan de rits dicht is, en de rits naderhand ook weer 'netjes' dichtdoen.....
Nee dit is een ander voorbeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:02 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Maar dan is er geen kans op pinpasfraude![]()
Hetgeen jij zegt ondersteunt mij alleen maar. Als de ABN AMRO overal camera's heeft, behalve op die plek, dan hebben ze dus een een plek gecreeerd, waar het onveiliger is om te pinnen dan waar dan ook. Zéker als dieven dit weten, maar klanten niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |