abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:19:23 #81
3542 Gia
User under construction
pi_28143078
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:45 schreef vanthof het volgende:
Dan is dat toch heel erg anders in veel landen in de wereld. En daarvoor hoef je echt niet alleen naar Afghanistan.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar dat zijn dan ook landgenoten onder elkaar en in elk geval in hun eigen land. Wanneer die mensen hier komen, doen ze dat ook niet meer, of alleen tegen landgenoten.

Daarbij kun je niet gaan stellen dat gewoonten van andere landen beter zijn, alleen omdat jij dat leuker vindt. De Nederlandse mentaliteit is over het algemeen wat meer op zichzelf. In volksbuurten is het al weer veel gemoedelijker. In veel rijkere buurten weet men vaak niet eens hoe de buurman heet en wat hij doet. Dat is niet per se slecht, maar gewoon anders.

Moet er niet aan denken dat ik net als de Fransen, de hele dag iedereen moet lopen te zoenen. Denk dat er veel allochtonen in nederland zijn, die daar ook niet op zitten te wachten.
Wil ook weer niet zeggen dat die Fransen dus dom zijn en rare gewoontes hebben, het is gewoon anders.

Overigens zie ik altijd wel dat mensen elkaar wel begroeten tijdens een wandeling in het park of de bossen of zo. Gewone Nederlanders, die elkaar niet kennen. Dus het komt wel voor.
  woensdag 22 juni 2005 @ 20:21:48 #82
3542 Gia
User under construction
pi_28143153
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:01 schreef Bouddalain het volgende:

Dan moet me verder aan het hart dat ik niet begrijp wat jullie (op een paar na) toch tegen vluchtelingen (al of niet economisch) hebben. Wie van jullie is van een pure hollandse afkomst?
Ik heb een voorvader die in 1612 vanuit Italië naar hier is gekomen. Lijkt me toch lang genoeg geleden, of niet?

Okay, ben ik voor 1/81 deel Italiaanse.
pi_28143476
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:46 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:09:51 #84
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28146452
Storm in een glas water #26001. Verdonk kan natuurlijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat Congo doet met hun teruggekeerde inwoners.
pi_28147621
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Storm in een glas water #26001. Verdonk kan natuurlijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat Congo doet met hun teruggekeerde inwoners.
Lezen.

Verdonk kan wel verantwoordelijk worden gehouden voor het terugsturen van mensen naar landen waar het niet veilig is.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:44:15 #86
136 V.
Like tears in rain...
pi_28147723
Weet je... Fok! kent een forum met de AT-afkorting POL.

POL staat voor 'POLitiek', heel vreemd.

Mevrouw Verdonk (minister Verdonk) is werkzaam in die branche (haar functie verraadt het al een beetje). Mensen in de POLitiek komen regelmatig 'in het nieuws'. Dagelijks. En toch stoppen wij ze, raar als wij zijn, in POL.

Zo ook nu.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:48:37 #87
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28147876
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lezen.

Verdonk kan wel verantwoordelijk worden gehouden voor het terugsturen van mensen naar landen waar het niet veilig is.
Wat de toestand in het ontvangende land is, is natuurlijk niet relevant. De vluchteling kan net zo goed regionaal worden opgevangen na zijn vertrek uit NL, maar als dat gebeurd krijgt Verdonk exact dezelfde actualiteitenrubriek over zich heen dat dit onmenselijk is Ik kan derhalve deze "rel" niet zo serieus nemen.
pi_28148176
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat de toestand in het ontvangende land is, is natuurlijk niet relevant. De vluchteling kan net zo goed regionaal worden opgevangen na zijn vertrek uit NL, maar als dat gebeurd krijgt Verdonk exact dezelfde actualiteitenrubriek over zich heen dat dit onmenselijk is Ik kan derhalve deze "rel" niet zo serieus nemen.
Hallo. Met andere woorden, Verdonk kan mensen de dood insturen aangezien ze niet de macht heeft de "moordenaars" te veranderen? (Ok, gaat niet per se om moord.) Dat is juist de reden dat ze zijn gevlucht. Maar ja, andere mensen hoeven we niet te helpen, he? Hadden ze maar niet naar Nederland moeten vluchten toen ze opgejaagd werden. Hah, die domme mensen ook.
Inderdaad, nu ik ook het licht heb gezien neem ik deze topic ook niet meer serieus.
Kan mij het schelen dat toen "wij" aan de minister vroegen hoe dat zat JUIST in verband met de veiligheid van die mensen ze ons wellicht glashard heeft voorgelogen. Want het land wordt veel beter zonder die vervelende vluchtelingen. En ja, als we mensen gaan uitzetten omdat ze hier onterecht aankloppen, dan moet het ook hard gaan. De mensen die echt gevlucht zijn voor oorlog begrijpen heus wel dat we het vervelend vinden om ongewenste figuren te krijgen. Als ze ook werkelijk nobel van aard zijn, gaan ze vrijwillig terug om ons te helpen.
pi_28149231
TT verduidelijkt
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28149989
Als Verdonk de Kamer bewust en te vaak verkeerd informeert , dan is dat heel jammer . Je hoeft het niet altijd met mevr. Verdonk eens te zijn , maar dit zijn wel de ministers waar we nu in dit land behoefte aan hebben . Slappe happen hebben we al genoeg gehad . En wat ik nog niet goed begrijp , als Congo niet veilig is , waarom worden asielzoekers teruggestuurd en waarom hebben we dat land de oorlog nog niet verklaard ?
www.pvda.nl
Steun!
pi_28150103
Omdat het toch wel weer slappe happen zijn. Ze doen stoer, maar zijn nep.
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:01:06 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_28150176
Kan ons die Congolezen schelen, Salomon Kalou geen Nederlands paspoort geven, dat had haar de kop moeten kosten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_28151415
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:53 schreef Ceylon89 het volgende:
als Congo niet veilig is , waarom worden asielzoekers teruggestuurd en waarom hebben we dat land de oorlog nog niet verklaard ?
Het is wel veilig. Tenzij je asiel aanvraagt in Nederland en ze komen daar achter. Dan moet je twee dagen de cel in en een boete betalen. Ik vond het trouwens wel vreemd dat twee hoge ambtenaren van die veiligheidsdiensten gewoon vertelde dat ze corrupt waren. Waarom zouden ze dat voor de Nederlandse tv zeggen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28151458
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 01:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het is wel veilig. Tenzij je asiel aanvraagt in Nederland en ze komen daar achter. Dan moet je twee dagen de cel in en een boete betalen. Ik vond het trouwens wel vreemd dat twee hoge ambtenaren van die veiligheidsdiensten gewoon vertelde dat ze corrupt waren. Waarom zouden ze dat voor de Nederlandse tv zeggen?
Worden ze waarschijnlijk voor betaald
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:50:42 #95
3542 Gia
User under construction
pi_28153302
Als asielzoekers hier op een vliegtuig naar Congo gezet worden, staan ze toch met naam en toenaam op de passagierslijst. Congo kan deze mensen er gewoon op het vliegveld uitpikken en oppakken. Daar hebben ze verder geen info van Verdonk voor nodig. Lijkt me.

In Congo geldt schijnbaar als wet, dat wanneer je het land verlaat en ergens politiek asiel aanvraagt, je wordt aangemerkt als landverrader. In elk geval zet je die regering in een kwaad daglicht en dat vinden ze niet fijn. Dus staat daar straf op. Dat vind ik op zich niet zo raar.
Dat die straffen daar niet flauw zijn, tja, daar kan Verdonk ook niet veel aan doen.

Als je uit Congo vlucht ben je hiervan op de hoogte, denk ik. Je neemt dan zelf dit risico. Als Nederland je dan niet opneemt, kun je niet gaan zeggen: Ja maar, nou ik gevlucht ben, staat mij straf te wachten en dus kan ik niet terug.
Dat is niet het pakkie-an van Nederland.

Zou ongeveer hetzelfde zijn als wanneer iemand een bank overvalt en naar het buitenland vlucht en dan beweert dat hij niet terug kan, omdat hij dan de gevangenis in moet. Natuurlijk moet je de gevangenis in als je een strafbaar feit pleegt.
pi_28153564
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 07:50 schreef Gia het volgende:
Als asielzoekers hier op een vliegtuig naar Congo gezet worden, staan ze toch met naam en toenaam op de passagierslijst. Congo kan deze mensen er gewoon op het vliegveld uitpikken en oppakken. Daar hebben ze verder geen info van Verdonk voor nodig. Lijkt me.
Op een passagierslijst staat niet dat iemand hier asiel heeft aangevraagd.
quote:
In Congo geldt schijnbaar als wet, dat wanneer je het land verlaat en ergens politiek asiel aanvraagt, je wordt aangemerkt als landverrader. In elk geval zet je die regering in een kwaad daglicht en dat vinden ze niet fijn. Dus staat daar straf op. Dat vind ik op zich niet zo raar.
Dat die straffen daar niet flauw zijn, tja, daar kan Verdonk ook niet veel aan doen.
Jij vind het niet raar dat Verdonk's IND een ander land vertelt: "Die en die hebben hier asiel aangevraagd en dus een heleboel nare dingen over jullie regime vertelt", waardoor de betrokken afgewezen asielzoeker zwaar in de problemen raakt?
quote:
Als je uit Congo vlucht ben je hiervan op de hoogte, denk ik. Je neemt dan zelf dit risico. Als Nederland je dan niet opneemt, kun je niet gaan zeggen: Ja maar, nou ik gevlucht ben, staat mij straf te wachten en dus kan ik niet terug.
Dat is niet het pakkie-an van Nederland.
Ze kunnen best terug, Verdonk dient alleen maar de privacy van de betrokkenen te waarborgen. Verder is het juist het gevaar in het thuisland waar men voor vlucht. Als dat er aantoonbaar is, wat dus het geval is omdat Verdonk zelf dat gevaar veroorzaakt, lijkt het me dus zeker wel het pakkie-an van Nederland. Nederland veroorzaakt zelfs mede de problemen!

Verdonk moet die gegevens, zoals overigens ook bij wet voorgeschreven en door haarzelf regelmatig toegezegd, niet aan buitenlandse autotiteiten verstrekken.
quote:
Zou ongeveer hetzelfde zijn als wanneer iemand een bank overvalt en naar het buitenland vlucht en dan beweert dat hij niet terug kan, omdat hij dan de gevangenis in moet. Natuurlijk moet je de gevangenis in als je een strafbaar feit pleegt.
Het is een strafbaar feit je land te verlaten? Ik weet dat er wel wat mensen graag zouden zien dat dat zo was, maar dat vind ik toch echt van de gekke!
pi_28155329
Denk je echt dat als er een vliegtuig uit NL in Congo landt, de douane vriendelijk aan je vraagt wat je in NL gedaan hebt. En dat als je zegt dat je daar op vakantie was, ze je meteen geloven?
Iemand die hier asiel aanvraagt, zal niet via de reguliere manier Congo vertrokken zijn. Dus er zal nergens staan dat die meneer Congo verlaten heeft. Diezelfde meneer komt ineens Congo binnen via de reguliere (lucht)wegen. Denk je nou echt dat dat geen vraagtekens bij de douaniers op zal vragen?

Overigens, Congo en meneer kunnen makkelijk vervangen worden door een ander land en mevrouw, respectievelijk.

Nogmaals, mevrouw Verdonk kan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het doorspelen van informatie van NL naar Congo, zij besluit immers niet welk land er op de zwarte lijst komt te staan.
Of Congo wel of niet op die lijst hoort staat buiten deze discussie, dat is een pakkie an voor Ben Bot. Als je vind dat Congolezen niet naar Congo teruggestuurd mogen worden, moet bij hem aankloppen, en niet bij mevr Verdonk.

Minister Verdonk stippelt het beleid uit hoe wij met vluchtelingen in het algemeen om gaan. En ja, dat is een heel eind harder dan de vorige ministers, maar naar mijn mening werd dat eens tijd ook. En niet alleen mijn mening, ook mijn (Marokkaanse) buurmannen, die zich schamen om Marokkaan te zijn als ze de jeugdige Mocro's over straat zien gaan, en zich kapot ergeren aan de Antillianen die nu al 4 keer in hun auto's ingebroken hebben.
quote:
gaat ervan uit dat Verdonk inderdaad niet wist wat de gevolgen van het terugsturen van dat groepje mensen zouden zijn.
Of zij wel of niet op de hoogte is, staat buiten discussie denk ik. Er staat namelijk in de grondwet dat iedereen gelijk is. Dus voor IEDEREEN die hier asiel aanvraagt, en dat wordt geweigerd en het land staat niet op de zgn. zwarte lijst, moet terug.

Voor de laatste keer, als je vond dat Congo ten onrechte niet op de zwarte lijst staat, moet je bij minister Bot zijn, en niet bij minister Verdonk.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28156161
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:09 schreef SocialDisorder het volgende:
Denk je echt dat als er een vliegtuig uit NL in Congo landt, de douane vriendelijk aan je vraagt wat je in NL gedaan hebt. En dat als je zegt dat je daar op vakantie was, ze je meteen geloven?
Blijkbaar wel, aangezien die uitgezette Congolezen niet in de problemen komen als de IND niet meld dat ze uitgezette asielzoekers zijn.
quote:
Iemand die hier asiel aanvraagt, zal niet via de reguliere manier Congo vertrokken zijn. Dus er zal nergens staan dat die meneer Congo verlaten heeft. Diezelfde meneer komt ineens Congo binnen via de reguliere (lucht)wegen. Denk je nou echt dat dat geen vraagtekens bij de douaniers op zal vragen?
Hoe kom je erbij dat je onregulier een land moet hebben verlaten om asiel aan te kunnen vragen? Ik noem maar een sporter die tijdens een toernooi in Nederland besluit asiel aan te vragen. Die is volkomen regulier binnengekomen.
quote:
Overigens, Congo en meneer kunnen makkelijk vervangen worden door een ander land en mevrouw, respectievelijk.
Ik wacht op de volgende rapportage van Netwerk om dezelfde misstanden in andere landen aan de kaak te stellen
quote:
Nogmaals, mevrouw Verdonk kan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden voor het doorspelen van informatie van NL naar Congo, zij besluit immers niet welk land er op de zwarte lijst komt te staan.
De betreffende informatie mag volgens de Nederlandse privacywet niet zomaar aan een ander land worden verstrekt, dat geldt zowel voor veilige als onveilige landen. Bij onveilige landen geeft het voor betrokkene echter dus problemen.
quote:
Of Congo wel of niet op die lijst hoort staat buiten deze discussie, dat is een pakkie an voor Ben Bot. Als je vind dat Congolezen niet naar Congo teruggestuurd mogen worden, moet bij hem aankloppen, en niet bij mevr Verdonk.
Congolezen mogen best worden terug gestuurd, maar de minister heeft zich aan de wet te houden en de privacy van betrokkenen te waarborgen.
quote:
Minister Verdonk stippelt het beleid uit hoe wij met vluchtelingen in het algemeen om gaan. En ja, dat is een heel eind harder dan de vorige ministers, maar naar mijn mening werd dat eens tijd ook. En niet alleen mijn mening, ook mijn (Marokkaanse) buurmannen, die zich schamen om Marokkaan te zijn als ze de jeugdige Mocro's over straat zien gaan, en zich kapot ergeren aan de Antillianen die nu al 4 keer in hun auto's ingebroken hebben.
De betreffende Antillianen worden echter niet uitgezet he? Het zijn degenen die jou en je Marokkaanse buren nog nooit een haar hebben gekrenkt, die aangepakt worden. Gaat dat lampje bij mensen zoals jij nou nooit eens branden?

Verder heb ik m'n bedenkingen over het beleid, maar is het vooral de uitvoering die werkelijk schandalig is.
quote:
Of zij wel of niet op de hoogte is, staat buiten discussie denk ik. Er staat namelijk in de grondwet dat iedereen gelijk is. Dus voor IEDEREEN die hier asiel aanvraagt, en dat wordt geweigerd en het land staat niet op de zgn. zwarte lijst, moet terug.
Verdonk behandeld niet iedereen gelijk, ze vind zelfs dat Nederlandse burgers ten opzichte van buitenlanders gediscrimineerd mogen worden (Zo mogen in Nederland wonende Duitsers en Belgen, hun Turkse en Marokkaanse vrouwen zonder enige eisen Nederland in laten vliegen, terwijl Nederlanders in hun eigen land aan soms terechte keiharde eisen moeten voldoen voor hetzelfde)
quote:
Voor de laatste keer, als je vond dat Congo ten onrechte niet op de zwarte lijst staat, moet je bij minister Bot zijn, en niet bij minister Verdonk.
Dit is dus het hele issue niet.
pi_28157049
Verdonk speelt het slim door die commissie in te stellen. Dat neemt haar opponenten de winds enigszins uit de zeilen. Wel vreemd dat zij die commissie zelf instelt, is dat wel neutraal genoeg?
pi_28157205
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:20 schreef SCH het volgende:
Verdonk speelt het slim door die commissie in te stellen. Dat neemt haar opponenten de winds enigszins uit de zeilen. Wel vreemd dat zij die commissie zelf instelt, is dat wel neutraal genoeg?
Uiteraard is die commissie niet neutraal genoeg. Dit wordt gewoon weer een prachtig voorbeeldje uit de "sorry-cultuur" die door de VVD en D66 sinds Paars, nu met het CDA, gewoon wordt voortgezet.

Hopelijk houd de oppositie dit keer de poot stijf en weet men wel een scheurtje in die Sorry-coalitie te creëeren en schopt men die minister gewoon de straat op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')