abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28165197
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:42 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat ze ook met de allochtonen om de tafel is gaan zitten. Maar kan kloppen dat JIJ je dat niet herinnert want: 1) is positief punt voor Verdonk, 2) was niet op TV (allochtonen wilden niet op TV, heel raar....... :S )
Kan ik me prima herinneren, maar jij wilde toch af van dat koffiegedrink? Jij verwijt Cohen toch dat ie alleen maar praatte en niets deed? Nu doet Verdonk hetzelfde en verdedig je haar. Ik zal wel dom zijn, maar ik begrijp dat dan niet.
pi_28165230
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bij 19 kindertjes mag ze dus nog blijven?
[..]

Typisch een statement voor iemand die niet getroffen wordt door de betreffende fouten. Oh wee als de gemeente, die normaal gesproken het perkje voor meneer z'n huis nooit maait, nu met de maaimachine z'n huis komt binnenrijden....""Sorry, meneer, foutje, maar nu deden we tenminste iets"
bij 19 mag ze idd blijven ja .......trieste opmerking hoor.

En mijn perkje wordt uberhaupt nooit gemaaid, omdat we in de ghetto geen perkjes meer hebben. Mede dankzij de fijn allochtone medemens (zowel met als zonder verblijfsvergunning) werd het onderhoud te duur voor de gemeente. We hebben nu nog een vreemdsoortige lap aarde met links en rechts een grassprietje........
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28165237
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja, vast.

Het enige fundament dat ds. Job Cohen ooit heeft gelegd is datgene voor de positieve trend van het aandeel Pickwick/Douwe Egberts.
Ben je nou aan het flamen of weet je echt zo weinig van de parlementaire geschiedenis???. Job Cohen heeft het fundament gelegd voor het huidige asielbeleid, zo is het en niet anders.
pi_28165251
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kan ik me prima herinneren, maar jij wilde toch af van dat koffiegedrink? Jij verwijt Cohen toch dat ie alleen maar praatte en niets deed? Nu doet Verdonk hetzelfde en verdedig je haar. Ik zal wel dom zijn, maar ik begrijp dat dan niet.
Verdonk gaat praten --> er verandert iets
Cohen gaat praten --> er verandert niets
pi_28165262
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

weinig van gemerkt bij het betreffende item van netwerk. Maar het kan zijn dat jij dat niet merkte omdat je hoorde wat je wilde horen.

Maar goed, deze discussie gaat helemaal nergens heen. Ik zal jullie niet kunnen overtuigen omdat jullie het geval Congo eruit pikken, en jullie zullen mij niet kunnen overtuigen omdat ik het grotere geheel in ogenschouw neem. So be it.
Hoor: De IND speelt gegevens door aan Congo, de minister laat het onderzoeken.

Wederhoor: De Minister verklaart tegenover de 2e Kamer dat het niet gebeurt.

Gevolg: Netwerk achterhaalt documenten waaruit blijkt dat het wel gebeurt.

Minister heeft de Kamer 'verkeer voorgelicht' (wij noemen dat liegen thuis maar dat doen politici niet), de Minister gelast wederom een onderzoek en mag dan wederom voor de Kamer zich gaan verklaren.

Resultaat: Minister blijft uiteraard zitten zoals te doen gebruikelijk in dit kabinet.
pi_28165281
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:19 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Job Cohen heeft een integratiebeleid van "als ik het niet zie, is het er niet" en "pappen en nathouden". Zelfs als er homo's in z'n stad in elkaar getimmerd worden door allochtonen/Nederlanders met allochtone achtergrond, blijft hij maar zeggen "we moeten de dialoog aan gaan met deze mensen".

Wat is er in hemelsnaam gebeurd met "we moeten ze aanpakken en als ze niet willen luisteren, lazeren we ze de zee in!"??

owh ja, de hele linkse opkomst, dat is er gebeurd......pak een autochtoon aan --> "goed!" pak een allochtoon aan --> "RACISME! DISCRIMINATIE! NAZISME!"
Oh ben je er zo 1. Ik maar denken dat je serieus wilde discussieren
pi_28165288
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Cohen gaat praten --> er verandert niets
Oh, en wat heeft Verdonk dan wel bereikt behalve dat ze Cohen' beleid (slecht) uitvoert?

Het huidige beleid IS van Cohen, sukkel, Verdonk heeft helemaal geen wetgeving op asielgebied doorgevoert.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2005 15:56:01 ]
pi_28165372
weten jullie wat? Jullie hebben gelijk! Verdonk moet aftreden. Jan Pronk moet haar post overnemen. Want dat is er eentje van "achossie, ze zijn zo zielig, kom maar binnen hoor. Ja, daar is nog wel plek. Integratiecursus? Welnee, ben je gek, heb ik meteen afgeschaft!" en zit het hier binnen de kortste keren VOL (oeps, weer een Nazistische opmerking.....)
pi_28165494
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, en wat heeft Verdonk dan wel bereikt behalve dat ze Cohen' beleid (slecht) uitvoert?

Het huidige beleid IS van Cohen, sukkel, Verdonk heeft helemaal geen wetgeving op asielgebied doorgevoert.
Verdonk mag van mij aftreden omdat ze uitspraken doet (om de Kamer gerust te stellen) die niet stroken met de waarheid, dat vind ik niet kunnen.
Pronk is gewoon ongeschikt als leidingevende in deze wereld als hij andermans centen, danwel solidariteit uitdeelt.
Cohen is te goedgelovig van aard om burgemeester te zijn van een internationale stad als Amsterdam, die doet het beter in een achtergebleven dorpje op de Veluwe.
Yeah baby Yeah!
pi_28165520
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Verdonk mag van mij aftreden omdat ze uitspraken doet (om de Kamer gerust te stellen) die niet stroken met de waarheid, dat vind ik niet kunnen.
Pronk is gewoon ongeschikt als leidingevende in deze wereld als hij andermans centen, danwel solidariteit uitdeelt.
Cohen is te goedgelovig van aard om burgemeester te zijn van een internationale stad als Amsterdam, die doet het beter in een achtergebleven dorpje op de Veluwe.
Beetje rare en off-topic opmerkingen over Pronk en Cohen, verder goed stukje
pi_28165553
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:58 schreef SocialDisorder het volgende:
weten jullie wat? Jullie hebben gelijk! Verdonk moet aftreden. Jan Pronk moet haar post overnemen. Want dat is er eentje van "achossie, ze zijn zo zielig, kom maar binnen hoor. Ja, daar is nog wel plek. Integratiecursus? Welnee, ben je gek, heb ik meteen afgeschaft!" en zit het hier binnen de kortste keren VOL (oeps, weer een Nazistische opmerking.....)
Nee, een uitermate domme opmerking waarmee jij jezelf aardig typeert. Bovendien heeft uitzetting geen ruk te maken met de oorzaak van het huidige probleem, verstrekking van vertrouwelijke informatie aan een vreemde mogendheid waarvan de minister heeft gezegd tegen de Kamer dat het niet gebeurde, de asielzoeker wordt niet toegelaten en daarmee moet voor Nederland de kous af zijn, ik ga er van uit dat de uitzettingen iig wel terecht wel en conform het vastgelegde beleid.

Een minister die 'verkeerd voorlicht' moet opstappen, da's nooit anders geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2005 16:05:38 ]
pi_28165599
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje rare en off-topic opmerkingen over Pronk en Cohen, verder goed stukje
Dat was omdat ik de namen voorbij zag komen en ik er iets over kwijt wilde, vandaar.
Yeah baby Yeah!
pi_28165629
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, een uitermate domme opmerking waarmee jij jezelf aardig typeert. Bovendien heeft uitzetting geen ruk te maken met de oorzaak van het huidige probleem, verstrekking van vertrouwelijke informatie aan een vreemde mogendheid waarvan de minister heeft gezegd tegen de Kamer dat het niet gebeurde, de asielzoeker wordt niet toegelaten en daarmee moet voor Nederland de kous af zijn, ik ga er van uit dat de uitzettingen iig wel terecht wel en conform het vastgelegde beleid.

Een minister die 'verkeerd voorlicht' moet opstappen, da's nooit anders geweest.
beetje naïef om te denken dat een minister weet wat haar ambtenaren allemaal uitspoken. En een minster die verkeerd voorlicht, is ook wel eens (meer dan eens) blijven zitten.
pi_28165633
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:02 schreef Elgigante het volgende:

Inderdaad.
quote:
Huh? Wat heeft Pronk hier nu weer mee te maken?
quote:
Whatever, Stoere Verdonk is gewoon bezig het beleid van 'softe' Job uit te voeren dus waar gaat dit over? De huidige asielwetgeving is van Cohen, niet van Verdonk.
pi_28165749
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

beetje naïef om te denken dat een minister weet wat haar ambtenaren allemaal uitspoken. En een minster die verkeerd voorlicht, is ook wel eens (meer dan eens) blijven zitten.
Duh, dan moet een minister onderzoek laten doen voordat ze uitspraken doet mischien? Als ze het niet weet wat er gaande is NADAT er onderzoek gedaan is dan is ze dus gewoon incompetent, als ze uitspraken doet zonder onderzoek maar op goed geloof dan is ze uitermate naief.

Beide zijn geen kwaliteiten die men van een minister mag verwachten, of wel?
pi_28165756
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Een minister die liegt hoort niet te blijven zitten, kom op zeg.
pi_28165864
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inderdaad.
[..]

Huh? Wat heeft Pronk hier nu weer mee te maken?
[..]

Whatever, Stoere Verdonk is gewoon bezig het beleid van 'softe' Job uit te voeren dus waar gaat dit over? De huidige asielwetgeving is van Cohen, niet van Verdonk.
het huidige asielbeleid is een drama, schrijnende gevallen weten inmiddels wat de hollandse bureaucratie en probleemafschuiving inhoudt (zijn in eigen land natuurlijk ook wel wat gewend, maar hier verwachten ze beter) en profiteurs wordt geen voet dwars gezet..
Wie z'n verantwoordelijkheid/idee het is maakt me eigenlijk niks uit, mij gaat het om verbetering van de huidige situatie, waarin ik als rode draad wil zien dat een procedure maximaal 2 maanden duurt, bij beroep nog eens 2 maanden.
Dan weet iedereen waar ie aan toe is..

Dat men met targets ging werken op een gegeven moment geeft precies aan dat de overheid het bedrijfsleven absoluut niet volgt en zelf het wiel uit wil vinden om er vervolgens achter te komen dat in deze branche targets niet werken.
Yeah baby Yeah!
pi_28165873
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Een minister die liegt hoort niet te blijven zitten, kom op zeg.
Nee, nee, SCH, alleen Paarse ministers die verkeerd voorlichten moeten weg, begrijp dat nu eens!

Verdonk slaat ferme taal uit en is dus per definitie boven verdenking/fouten verheven want alleen 'Links" maakt fouten/leugens, of wist je dat nog niet?
pi_28165918
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:15 schreef Elgigante het volgende:

het huidige asielbeleid is een drama, schrijnende gevallen weten inmiddels wat de hollandse bureaucratie en probleemafschuiving inhoudt (zijn in eigen land natuurlijk ook wel wat gewend, maar hier verwachten ze beter) en profiteurs wordt geen voet dwars gezet..
Wie z'n verantwoordelijkheid/idee het is maakt me eigenlijk niks uit, mij gaat het om verbetering van de huidige situatie, waarin ik als rode draad wil zien dat een procedure maximaal 2 maanden duurt, bij beroep nog eens 2 maanden.
Dan weet iedereen waar ie aan toe is..

Dat men met targets ging werken op een gegeven moment geeft precies aan dat de overheid het bedrijfsleven absoluut niet volgt en zelf het wiel uit wil vinden om er vervolgens achter te komen dat in deze branche targets niet werken.
DAT ben ik helemaal met je eens, het hele target verhaal en de bedrijfsmatigheid van de overheid werkt sowieso voor geen meter omdat de overheid per definitie geen bedrijfsleven is en kan zijn.
pi_28166044
quote:

[..]

bij 19 mag ze idd blijven ja .......trieste opmerking hoor.
Alsof het niet dieptriest is als jij stelt dat Verdonk pas wat verkeerd doet als ze 20 kindertjes hun dood tegemoed stuurt
quote:
En mijn perkje wordt uberhaupt nooit gemaaid, omdat we in de ghetto geen perkjes meer hebben. Mede dankzij de fijn allochtone medemens (zowel met als zonder verblijfsvergunning) werd het onderhoud te duur voor de gemeente. We hebben nu nog een vreemdsoortige lap aarde met links en rechts een grassprietje........
Natuurlijk is ook de aantasting van het gemeentelijk groen de fout van de allochtoon
pi_28166121
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

DAT ben ik helemaal met je eens, het hele target verhaal en de bedrijfsmatigheid van de overheid werkt sowieso voor geen meter omdat de overheid per definitie geen bedrijfsleven is en kan zijn.
Je kunt automatisering uiteraard wel toepassen, maar niet als je met dossiers werkt waar gigantische verschillen inzitten qua tijd en materie als je ze allemaal voor 1 telt.
Mensen zijn mensen en leggen de lastige dossiers keurig weer onderop met als reultaat dat mensen meer dan een decennia moeten wachten op een antwoord, dat men zich hier openlijk niet voor schaamt vind ik nog wel het ergste.
Ken zelf een (inmiddels ex) advocate die asielzoekers bijstond en heeft vanwege de enorme chaos en de schrijnende ongeïinteresseerdheid in deze materie de handdoek in de ring geworpen en zit nu thuis.
Yeah baby Yeah!
pi_28166247
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alsof het niet dieptriest is als jij stelt dat Verdonk pas wat verkeerd doet als ze 20 kindertjes hun dood tegemoed stuurt
het trieste is dat jij niet het sarcasme kan/wil zien
quote:
[..]

Natuurlijk is ook de aantasting van het gemeentelijk groen de fout van de allochtoon
Kan ik niets aan doen, tis een allochtone wijk. Denk je dat de (blanke) Duindorpers naar Schilderswijk komen om perkjes in elkaar te trappen?
pi_28166281
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:24 schreef Elgigante het volgende:

Je kunt automatisering uiteraard wel toepassen, maar niet als je met dossiers werkt waar gigantische verschillen inzitten qua tijd en materie als je ze allemaal voor 1 telt.
Mensen zijn mensen en leggen de lastige dossiers keurig weer onderop met als reultaat dat mensen meer dan een decennia moeten wachten op een antwoord, dat men zich hier openlijk niet voor schaamt vind ik nog wel het ergste.
Ken zelf een (inmiddels ex) advocate die asielzoekers bijstond en heeft vanwege de enorme chaos en de schrijnende ongeïinteresseerdheid in deze materie de handdoek in de ring geworpen en zit nu thuis.
Mijn vader heeft een aantal jaren voor de COA gewerkt dus ik ken de verhalen (de positieve en negatieve schrijnende) ook, ik echter niet tegen een streng asiel beleid, ik ben wel tegen een minister die om maar ferm te lijken allerlei uitspraken doet die later onwaar blijken en al een aantal malen door de Kamer op de vingers is getikt vanwege haar werk.
pi_28166323
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:

Kan ik niets aan doen, tis een allochtone wijk. Denk je dat de (blanke) Duindorpers naar Schilderswijk komen om perkjes in elkaar te trappen?
Wat heeft dat met Verdonk, Congo, asielzoekers of verkeerde voorlichten van de 2e Kamer te maken?

Als jij allochtonen wilt bashen open dan lekker een topic daarvoor maar verschoon dit topic van dit soort flauwekul, aub.
pi_28166338
[quote]Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

Als je het zo wilt stellen moet je ook toegeven dat Donner, de Rechter of het TBS-beleid Appie gedood heeft ipv Wilhelm S.
Yeah baby Yeah!
pi_28166394
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Verdonk, Congo, asielzoekers of verkeerde voorlichten van de 2e Kamer te maken?

Als jij allochtonen wilt bashen open dan lekker een topic daarvoor maar verschoon dit topic van dit soort flauwekul, aub.
Vhiper komt aan met Perkjes inene. Mag daar toch wel op reageren? Of stuit je dat ook al tegen de borst?
pi_28166403
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef Elgigante het volgende:
Als je het zo wilt stellen moet je ook toegeven dat Donner, de Rechter of het TBS-beleid Appie gedood heeft ipv Wilhelm S.
Die rechter zal hopelijk beroerd geslapen hebben.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:36:52 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28166448
quote:

[..]

Dit is het gepraat van Verdonk in de praktijk:
quote:
RABAT - Marokko heeft positief gereageerd op het Nederlandse voorstel om voor de derde generatie Marokkanen in Nederland de dubbele nationaliteit af te schaffen. Tot nu toe wilde Marokko daar niet over spreken maar de regering in Rabat heeft nu ‘een open houding.’

Dat zei minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie maandag na afloop van de eerste dag van haar werkbezoek in Marokko.

Bron: De Volkskrant
Een dag later:
quote:
BERKANE - De Marokkaanse minister N. bin Abdallah van Informatie heeft dinsdag gezegd dat voor Marokko het afschaffen van de Marokkaanse nationaliteit voor in Nederland wonende Marokkanen niet bespreekbaar is. Het is volgens hem een elementair recht dat nooit kan worden geschonden.

Daarmee spreekt hij minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) tegen.

Bron: De Volkskrant
Maar laat Verdonk maar eens iets anders doen dan praten. Zo zijn er de volgende zaken die aangepakt moeten worden:
- de bestuurlijke chaos bij de IND
- het snel afhandelen van alle dossiers van de 26.000 asielzoekers.
- het voorkomen van falende technologie bij het inburgeringsexamen

Verder stond ze al op de rand van de afgrond met het verkeerd voorlichten van de Kamer over gedumpte vrouwen, tot twee keer toe. Die vrouwen met Nederlandse kinderen worden overigens gewoon in de steek gelaten, omdat Verdonk meer waarde hecht aan arbitraire regels dan het helpen van mensen die slachtoffer zijn van dumping, iets dat door de gehele politiek wordt afgekeurd.

Dan zitten we ook nog met haar actie om zonder overleg te komen tot afspraken om werkloze of niet studerende Antillianen terug te sturen, tot ongenoegen van andere bwindspersonen en de Antilliaanse premier Ys. We moeten niet vreemd opkijken wanneer anti-Nederlandse sentimenten daar gaan groeien waardoor we ons nog meer problemen op de hals halen.

Het enige goede aan Verdonk is haar imago, haar uitstraling. Maar waarop is dat eigenlijk gefundeerd? Haar stoere taal over de 26.000 asielzoekers die allemaal terug zouden worden gestuurd heeft ze niet waargemaakt. Volgens de laatste cijfers hebben 40% van de opnieuw bekeken asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning gekregen. Dat zijn dus nu al 5.000 asielzoekers. Wanneer alle dossiers zijn afgehandeld kan dat dus oplopen tot ruim 10.000 asielzoekers. Hoezo daadkracht en rechtlijnigheid?

Maar blijkbaar is dat imago niet weg te slaan iut de gedachtegang van 'het volk'. De algemene gedachtegang in dit topic en andere Verdonk-topics is: "Verdonk is niet fout, want ze is goed". Voor iemand die alleen maar kan pronken met resultaten van het beleid van Cohen uit 2000 is dat echt niet te begrijpen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28166548
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Die rechter zal hopelijk beroerd geslapen hebben.
Dat mag ik hopen ja, ik hoop in elk geval dat er iets gaat veraderen, ook ik was een fervent hater van de sorry-cultuur, ik houd van daadkracht en aanpakken, vooruitzien, anticiperen, binding met hetgeen wat je doet en waarvoor je het doet, maar dat mis ik volkomen in de huidige garde..

In beginsel vind ik het soqieso vreemd dat een minister in een kabinet het landbouwbeleid kan doen en een kabinet later de economie, dat tekent precies hoe ver men van de materie afstaat.
Maar dat is offtopic.

Verdonk ligt uiteraard zwaar onder vuur denk ik, maar ik vrees voor haar tegenstanders (waar ik mezelf niet toe reken) dat ze teveel krediet heeft om hierop afgerekend te worden, vergellijk het met van Basten en Oranje.
Yeah baby Yeah!
pi_28166685
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef Elgigante het volgende:

Verdonk ligt uiteraard zwaar onder vuur denk ik, maar ik vrees voor haar tegenstanders (waar ik mezelf niet toe reken) dat ze teveel krediet heeft om hierop afgerekend te worden, vergellijk het met van Basten en Oranje.
Van Basten behaalt tenminste nog overwinningen, dat kan je van Verdonk niet zeggen. Slechte vergelijking dus
pi_28166691
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:58 schreef SocialDisorder het volgende:
Nou ben je je gewoon aan het aanstellen. Bovendien ben je de dingen absoluut zwart wit aan het zien. Het is niet of Pronk of Verdonk. (haha rijmt) Het gaat, nog een maal, om het feit dat Verdonk (helaas nog steeds wellicht) willens en wetens mensen de dood heeft ingestuurd, om mooie cijfertjes aan domme mensen te laten zien zodat zij kunnen roepen dat Verdonk hard heeft gewerkt en goed is bezig geweest. En toen men haar vroeg of die mensen gevaar liepen, want we willen ze natuurlijk niet terugsturen naar de dood, heeft ze gewoon weg gelogen, net als de eerste de beste streetpunk van eventuele allochtone komaf. Verder is het een derderangs amateur die objectief bewijsbaar verkeerd bezig is, voor iemand die claimt met integratie bezig te zijn.
Plus ik irriteer me aan haar "ik heb ballen" act. WTF. Ik zou haar alle beelden willen laten zien van wat er met de mensen is gebeurt die hiervan het slachtoffer waren. Kijken of ze echt het hoofd cool kan houden als zij ziet waar ze die mensen heen heeft gestuurd om te doen alsof ze iets aan economische immigranten deed. Nuff said.
pi_28166749
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit is het gepraat van Verdonk in de praktijk:
[..]

Een dag later:
[..]

Maar laat Verdonk maar eens iets anders doen dan praten. Zo zijn er de volgende zaken die aangepakt moeten worden:
- de bestuurlijke chaos bij de IND
- het snel afhandelen van alle dossiers van de 26.000 asielzoekers.
- het voorkomen van falende technologie bij het inburgeringsexamen

Verder stond ze al op de rand van de afgrond met het verkeerd voorlichten van de Kamer over gedumpte vrouwen, tot twee keer toe. Die vrouwen met Nederlandse kinderen worden overigens gewoon in de steek gelaten, omdat Verdonk meer waarde hecht aan arbitraire regels dan het helpen van mensen die slachtoffer zijn van dumping, iets dat door de gehele politiek wordt afgekeurd.

Dan zitten we ook nog met haar actie om zonder overleg te komen tot afspraken om werkloze of niet studerende Antillianen terug te sturen, tot ongenoegen van andere bwindspersonen en de Antilliaanse premier Ys. We moeten niet vreemd opkijken wanneer anti-Nederlandse sentimenten daar gaan groeien waardoor we ons nog meer problemen op de hals halen.

Het enige goede aan Verdonk is haar imago, haar uitstraling. Maar waarop is dat eigenlijk gefundeerd? Haar stoere taal over de 26.000 asielzoekers die allemaal terug zouden worden gestuurd heeft ze niet waargemaakt. Volgens de laatste cijfers hebben 40% van de opnieuw bekeken asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning gekregen. Dat zijn dus nu al 5.000 asielzoekers. Wanneer alle dossiers zijn afgehandeld kan dat dus oplopen tot ruim 10.000 asielzoekers. Hoezo daadkracht en rechtlijnigheid?

Maar blijkbaar is dat imago niet weg te slaan iut de gedachtegang van 'het volk'. De algemene gedachtegang in dit topic en andere Verdonk-topics is: "Verdonk is niet fout, want ze is goed". Voor iemand die alleen maar kan pronken met resultaten van het beleid van Cohen uit 2000 is dat echt niet te begrijpen.
De situatie in Marokko is een die te verwijten is aan de Marokkaanse overheid. Zij heeft toezeggingen gekregen door een Marokkaanse medewerker van de Marokkaanse overheid. Die toezeggingen zijn een dag later teruggedraaid door zijn superieur.

De 26.000 asielzoekers (ze moesten voorbij komen he?) schijnt een magische werkig op dit soort discusssies te hebben. Verdonk heeft van tevoren gezegd dat zij deze gevallen PER geval zou bekijken, de linkse rakkertjes slaan alleen door, en vermoeden dat ze allemaal uitgezet worden. De media volgt uiteraard braaf.

De chaos bij het IND wordt aan gewerkt, achter de schermen. Dat jij er niets van ziet is een ander verhaal. Als je een boom niet ziet vallen, is hij dan niet gevallen?

Ys is helemaal een verhaal apart, omdat meneer loopt te blaten gelijkheid hier en koninkrijk daar, maar voorlopig moeten Nederlanders uit Nederland (dus niet de Antillen) aan vestigingseisen voldoen om op die eilandjes te MOGEN wonen, terwijl dat gewoon onderdeel is van het Nederlands koninkrijk, ook volgens hem.

Haar imago is gebaseerd op de angstige reacties van mensen als jij. Betekent dat ze eindelijk eens iets anders doet dan anderen voor haar deden.
pi_28166866
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Van Basten behaalt tenminste nog overwinningen, dat kan je van Verdonk niet zeggen. Slechte vergelijking dus
Ik neem aan dat je begreep waar ik op doelde

(uitspraken doen en die niet nakomen en nogal hypocriet omgaan met bepaalde zaken, iets dat Dick meteen de kop had gekost).
Die Immams die er nu uitgan is dat niet 3-0 voor Verdonk dan?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:50:55 #184
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28166886
Liegen tegen de Kamer = exit toch? Of zie ik het nu te simpel?
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:51:57 #185
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28166926
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Verdonk's plannetje om dubbele nationaliteiten te verbieden om zo een betere integratie te creëeren komt als een boomerang naar haar terug. Inmiddels is het aantal naturalisaties met zo'n 70% afgenomen. Men houdt dus het oude paspoort en zal dus nooit integreren. Ze zullen immers altijd als vreemdeling gezien worden
Dat heeft ook zo z'n voordelen, dan kunnen ze eventueel ook minder aanspraak maken op voorzieningen èn last but not least als criminele ongewenste vreemdelingen het land uit gedropt worden. De kaf van het koren scheiden. De welwillenden blijven, de anderen niet.
En mag ik even een bron voor die 70%, want het lijkt me sterk dat die statistieken nu al bekend zijn.
quote:
Verder heeft Verdonk geen enkele wet voorgesteld om specifiek analfabeten uit het Rif gebergte te weren. Haar pogingen om analfabeten te weren, lopen al stuk op de belachelijk lage slagingseis voor het examen Nederlands en ook haar poging om de Marokkanen te bewegen hun burgers toe te staan hun Marokkaanse paspoort in te leveren, is jammerlijk gefaald.
Die belachelijk lage slagingseis valt ook wel weer mee, gezien de hoeveelheid Nederlands die sommigen na 35 jaar verblijf nog altijd (niet) spreken. In ieder geval wat vooruitgang.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28166940
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zou het wel moeten zijn, ware het dat we dan geen minister meer over hebben
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:54:23 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28167018
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat was het altijd wel. Maar de laatste jaren lijkt dat niet meer het geval te zijn. We hebben hier ook te maken met een populaire minister, dus zullen de coalitiepartijen alles eraan doen om haar te behouden.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:55:09 #188
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_28167043
Je kunt haar veel verwijten maar niet dat ze onduidelijk praat
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:57:18 #189
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28167099
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:55 schreef numero_uno het volgende:
Ze articuleert inderdaad vrij redelijk.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:58:39 #190
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28167136
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:52 schreef Elgigante het volgende:
Zou het wel moeten zijn, ware het dat we dan geen minister meer over hebben
Dan zou het parlement zich dus laten chanteren.
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:54 schreef Sidekick het volgende:
Dat was het altijd wel. Maar de laatste jaren lijkt dat niet meer het geval te zijn. We hebben hier ook te maken met een populaire minister, dus zullen de coalitiepartijen alles eraan doen om haar te behouden.
Ik vraag me af hoe D66 er tegenaan kijkt. Vanuit hun kamp (en bijna iedereen) geredeneerd zou de macht van het kabinet goed controleerbaar moeten zijn, wat niet echt meer het geval is als een minister liegt. Hoe principieel zouden ze hierin zijn?
pi_28167477
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af hoe D66 er tegenaan kijkt. Vanuit hun kamp (en bijna iedereen) geredeneerd zou de macht van het kabinet goed controleerbaar moeten zijn, wat niet echt meer het geval is als een minister liegt. Hoe principieel zouden ze hierin zijn?
Die ruggegraatloze handel die allang blij is dat ze weer eens met het kabinet mee mogen doen? Die vinden het allang best. Bleek ook wel uit het D66 congres na het aftreden van De Graaf. Daar bleek overigens ook hoe hoog ze democratie in het vaandel hebben staan; Pechtold was benoemd, en niet gekozen door de leden...........
pi_28167554
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik bedoel iedere minister verkoopt weleens leugens..

Een Brinckhorst die het windmolenpark wil opzetten omdat er geen beter alternatief is (ehhem, we hebben experts die rapporten hebben aangeleverd die het tegendeel bewijzen)..
Een Zalm die eerst liegt over de Euro
Een Donner die liegt over de omstandigheden van Wilders en de rol van mohammed B in de Hofstadgroep.
Zo hebben we ministers van verkeer die werkelijk de ballen verstand hebben van de materie en de zaken met een uiterste vorm van windowdressing voorstellen aan de Kamer

etc, etc.

Principes worden altijd overbord gezet in een coalitie, dat is inherent aan onze vorm van regeren, maar de ene leugen is de andere niet.
Yeah baby Yeah!
pi_28167677
Ja, Verdonk moet aftreden. En om een paar goede redenen. Jammer genoeg weet het gros van dit forum dit niet op te noemen en is het meer ongenuanceerd afkraken de rest van de groep na praten.

De belangrijkste reden dat Rita Verdonk moet optreden is omdat het hele volk geen vertrouwen meer in haar heeft. Zodra het merendeel van het volk zoiets aangeeft, vindt ik dat je daar naar moet luisteren en op moet stappen: Hou de eer aan jezelf.

Er zijn natuurlijk nog vele andere redenen op te noemen, maar die zijn er allemaal de oorzaak van dat het geloof in haar is weggevallen. Ik noem haar assertieve manier van reageren, haar not-to-the-point komen etc.
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:18:02 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28167688
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:13 schreef Elgigante het volgende:

Zo hebben we ministers van verkeer die werkelijk de ballen verstand hebben van de materie en de zaken met een uiterste vorm van windowdressing voorstellen aan de Kamer
Heb je een concreet voorbeeld van een liegende (ex-)minister van verkeer? Vooralsnog noem je alleen concrete zaken op van de huidige ministersploeg, en toont alleen maar aan dat de huidige regering tot de ellebogen in de sorry-politiek zit.
pi_28167723
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:55 schreef numero_uno het volgende:
Mjah, alleen heeft het zo weinig om het lijf als blijkt dat wat zij zo duidelijk zegt niet waar blijkt te zijn of in de praktijk uitgevoerd wordt.
pi_28167751
Je kunt haar wel degelijk verwijten dat ze onduidelijk praat. Dat ze een overheersende stem heeft, wil niet zeggen dat ze straight to the point komt en/of er iets nuttigs uit haar mond komt zetten.
pi_28167843
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:17 schreef CyFanate het volgende:
Ja, Verdonk moet aftreden. En om een paar goede redenen. Jammer genoeg weet het gros van dit forum dit niet op te noemen en is het meer ongenuanceerd afkraken de rest van de groep na praten.

De belangrijkste reden dat Rita Verdonk moet optreden is omdat het hele volk geen vertrouwen meer in haar heeft. Zodra het merendeel van het volk zoiets aangeeft, vindt ik dat je daar naar moet luisteren en op moet stappen: Hou de eer aan jezelf.

Er zijn natuurlijk nog vele andere redenen op te noemen, maar die zijn er allemaal de oorzaak van dat het geloof in haar is weggevallen. Ik noem haar assertieve manier van reageren, haar not-to-the-point komen etc.
Dus als het volk achter Rita staat, dan mag ze blijven? Cool, want uit peilingen blijkt namelijk dat het volk (dus heel Nederland, niet alleen de Nederlanders waar jij tussen beweegt) achter Rita en haar beleid staat. bedankt voor deze bijval
pi_28167851
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:20 schreef CyFanate het volgende:
Je kunt haar wel degelijk verwijten dat ze onduidelijk praat. Dat ze een overheersende stem heeft, wil niet zeggen dat ze straight to the point komt en/of er iets nuttigs uit haar mond komt zetten.
Duidelijk praten en zinnig praten zijn twee verschillende dingen
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:28:27 #199
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28167945
Verdonk is weer lekker in de weer in het debat op de radio.
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:31:54 #200
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_28168064
Je hoeft t er niet mee eens te zijn maar ze heeft iig geen last van Haags taalgebruik waar er standaard om de vraag heen wordt geluld
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')