Doelde je op accountmanagers of niet? Zo ja, dan heb je wel beetje gelijk, je moet je targets halen, geen targets is gezeik. Ik hoorde dat ze bij een ICT bedrijf zelfs elkaars klanten afpakken, erg aardig...notquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:53 schreef Aventura het volgende:
Minor detail: je werkt je het schompes daarvoor, met heel veel stress, je houdt het misschien een paar jaar vol. En oh ja, het lijkt me een klotebaan. No offence.
Ik vraag me ook af welke leeftijd erbij hoort? Hoe oud men gemiddeld is omdat te bereiken..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:13 schreef more het volgende:
Bruto modaal inkomen is ¤ 29.500,-
http://www.cpb.nl/nl/econ/nlinfo.html
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:24 schreef golfer het volgende:
Prima starters-salaris hoor. Niets mis mee.
Ik ken geen overuren dat zit gewoon in mijn salaris mee, daarvoor word wel van ons verwacht dat we er zijn als het nodig is, en dat mag ook dan.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat heeft toch gewoon te maken met overuren e.d.?
2500 bruto is netjes om te beginnen.
tja.. dan heb je niet echt meer ziekenfonds en particulier he..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar dat gaat volgend jaar ook allemaal veranderen.
Dan wordt het ook een ziekenfondsregeling....
tja... dat gebeurt zelfs vaker dan je denkt hoor.. ik heb nu voor 4 vershcillende it bedrijven gewerkt en heb het bij alle 4 meegemaakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:56 schreef RelaxedM het volgende:
[..]
Doelde je op accountmanagers of niet? Zo ja, dan heb je wel beetje gelijk, je moet je targets halen, geen targets is gezeik. Ik hoorde dat ze bij een ICT bedrijf zelfs elkaars klanten afpakken, erg aardig...not
zoeken ze nog personeel ? ik ken iemand die in die branche werkzaam is op contract maar een vaste baan zoekt ... (regio Rotterdam)quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:25 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Ik ken geen overuren dat zit gewoon in mijn salaris mee, daarvoor word wel van ons verwacht dat we er zijn als het nodig is, en dat mag ook dan.
Verder kennen wij een goede bonusregeling en een 13e maand, een premievrij pensioen en een auto van de zaak , die we kostenloos prive mogen rijden en waarvan de baas de benzine betaald.
Nogmaals het is vaak een kwestie van geven en nemen en wat moet je ervoor doen, en welke verantwoordelijkheden heb je...
Dus je hebt gewoon een vast salaris? En de extra uren die je werkt, worden niet extra uitbetaald?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:25 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Ik ken geen overuren dat zit gewoon in mijn salaris mee, daarvoor word wel van ons verwacht dat we er zijn als het nodig is, en dat mag ook dan.
Verder kennen wij een goede bonusregeling en een 13e maand, een premievrij pensioen en een auto van de zaak , die we kostenloos prive mogen rijden en waarvan de baas de benzine betaald.
Nogmaals het is vaak een kwestie van geven en nemen en wat moet je ervoor doen, en welke verantwoordelijkheden heb je...
Het betaald juist heeeeeeel erg slecht .. er is sprake van kartelvorming waarbij 1 club de touwtjes strak in handen heeft.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:25 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dus je hebt gewoon een vast salaris? En de extra uren die je werkt, worden niet extra uitbetaald?
Ik wist niet dat bij begrafenisondernemingen zoveel verdiend kon worden....
Nog vacatures?
Onzin... als je wilt kun je gewoon een goede boterham verdienen, ik werk bij 1 van de grote 3 uitvaartondernemingen waarvan ik de naam niet zal noemen. Overigens is er een gewone CAO uitvaartbranche dit sinds een jaar of 5. Daarnaast wijkt mijn werkgever wel van die CAO af in positieve zin welliswaar we kennen meer bonus en compensatieregelingen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:45 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Het betaald juist heeeeeeel erg slecht .. er is sprake van kartelvorming waarbij 1 club de touwtjes strak in handen heeft.
Zij controleren de meldkamer.. schiphol ...bijna alle mortuariums ect.
Er is geen (goede,algemeen erkende) CAO .. personeel wordt overbelast enz.
Verder heb je nog wat kleine familie bedrijfjes waar het wellicht wat beter geregeld is...![]()
Startende ondernemers in deze (groeiende) branche kom je nooit tegen.. die krijgen ook geen kans.
WOW! Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:21 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik had op mijn 26ste rond de 3900 euro netto.... maar dat kwam omdat ik een stout freelancertje was....... uurtje factuurtje en al dat gedoe.... soms wel meer dan dat, veel weekenden draaien en dan 200% factureren... ik had een keer een zaterdag 18 uur gewerkt, hoefde ik gelijk de hele week niet meer te werken
Jij altijd.... wat mis ik die Nederlanders hier in het materialistische USA, helegaar niet onder de indruk van dat soort dingen.... is ook niet belangrijk dat salaris.... lekker neuken, dat is pas belangrijk in het levenquote:WOW! Mag ik je aanraken?
V.
mja... maar met veel geld op de bank slaap je toch wel een stuk beter..quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:22 schreef Zeeuwtje het volgende:
[..]
Jij altijd.... wat mis ik die Nederlanders hier in het materialistische USA, helegaar niet onder de indruk van dat soort dingen.... is ook niet belangrijk dat salaris.... lekker neuken, dat is pas belangrijk in het leven
Neuh... ook al niet...quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:22 schreef Zeeuwtje het volgende:
[..]
Jij altijd.... wat mis ik die Nederlanders hier in het materialistische USA, helegaar niet onder de indruk van dat soort dingen.... is ook niet belangrijk dat salaris.... lekker neuken, dat is pas belangrijk in het leven
Free Lance, als wat?? en voor wie?quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:21 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik had op mijn 26ste rond de 3900 euro netto.... maar dat kwam omdat ik een stout freelancertje was....... uurtje factuurtje en al dat gedoe.... soms wel meer dan dat, veel weekenden draaien en dan 200% factureren... ik had een keer een zaterdag 18 uur gewerkt, hoefde ik gelijk de hele week niet meer te werken![]()
Als dat is wat je wilt, prima. Als het je lukt, zou erg leuk zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:11 schreef djdano het volgende:
Realistisch gezien zal het vast veel zijn maar ik weet zeker dat ik er niet tevreden mee zou zijn als ik 26 ben. Zelf wil ik dan in een commerciële functie met flnk wat verantwoordelijk en druk zitten met een salaris van minimaal 3500 euro. Mijn inziens moet je namelijk op die leeftijd even flink werken om hogeriop te komen.
De betekenis van modaal ontgaat je geloof ik. Het modale inkomen wordt namelijk niet opgedreven door mensen die miljoenen verdienen. Het gemiddelde inkomen wellicht wel, maar met modaal heeft het niets te maken. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef gokker het volgende:
Dat het modaal inkomen zo hoog ligt, komt doordat er mensen zijn die miljoenen per jaar verdienen en zo het modaal inkomen omhoog drijven.
Voor zo'n toko die dan de belasting en zo voor z'n rekening neemt en dan 5-10 euro per uur er af neemt.quote:Free Lance, als wat?? en voor wie?
Maandsalaris van 2500 euro: niet veel?quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:10 schreef trith het volgende:
(verkapt kijk-is hoeveel-ik-verdien-topic)
(offtopic) Bij jouw reactie sluit ik me volledig aan. Ik (23) zit nu op EUR 2975,- bruto. Heb een baan met heel veel (eind)verantwoordelijkheid, druk en stress. Maar ik ben er ook niet zomaar gekomen... begonnen op het callcenter (van hetzelfde bedrijf) voor iets van 2500 gulden fulltime. Veel (avond)studie dus om mijn MBA te halen (ben er bijna...) en natuurlijk je interne netwerk goed onderhouden. Maar vooral: Hard werken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:11 schreef djdano het volgende:
Realistisch gezien zal het vast veel zijn maar ik weet zeker dat ik er niet tevreden mee zou zijn als ik 26 ben. Zelf wil ik dan in een commerciële functie met flnk wat verantwoordelijk en druk zitten met een salaris van minimaal 3500 euro. Mijn inziens moet je namelijk op die leeftijd even flink werken om hogeriop te komen.
Waarom geloof ik dit nietquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:17 schreef Tja... het volgende:
[..]
(offtopic) Bij jouw reactie sluit ik me volledig aan. Ik (23) zit nu op EUR 2975,- bruto. Heb een baan met heel veel (eind)verantwoordelijkheid, druk en stress. Maar ik ben er ook niet zomaar gekomen... begonnen op het callcenter (van hetzelfde bedrijf) voor iets van 2500 gulden fulltime. Veel (avond)studie dus om mijn MBA te halen (ben er bijna...) en natuurlijk je interne netwerk goed onderhouden. Maar vooral: Hard werken.
quote:
Dat is precies de reden waarom ik in W&G (het enige forum dat mij interesseert) alleen meelees en niet post. Ik wéét dondersgoed dat ik wellicht meer verdien dan mijn gemiddelde leeftijdgenoten, maar het is zķ en ik weet wat ik er voor heb moeten doen c.q. nog steeds moet doen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:47 schreef popolon het volgende:
Ja leuk voor je.
Maar goed, we zijn er wel uit he? Voordat iedereen z'n geweldige salaris hier gaat posten.
en ik verdien 650 netto per maand en heb 2 dure hobbies en heb sos wel wat moeite ja maar ik koop dan ook btes dure dingen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:52 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
exclusief 13e maand
Maar verder tja... Men zegt altijd dat het een hoop geld is maar in de praktijk valt het tegen. Maar als ik nu kan inschatten dan begint dat salaris ergens op te lijken. Zelf heb ik een auto en een huis en heb ik bijna 2100 op 12 maanden. Dat gaat net... en dan doe ik echt niet luxe.
waarom is een salaris teveel omdat het een stuk boven minimumloon is? Is dit weer de typisch Holandse mentaliteit van niet boven het maaiveld mogen komen?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:02 schreef k44tj3 het volgende:
Ga hier niet mijn salaris posten vind ik onzin, maar 2500 bruto is genoeg. (eigenlijk te veel, ver boven minimum loon. minimumloon ligt op 1800 ongeveer.)
..
Volgens mij haal jij de begrippen "modaal" en "gemiddeld" door elkaar. Modaal betekent: het meest voorkomend, het meest algemeen. Als de bovenmodale inkomens bijvoorbeeld verdubbelen heeft dat geen enkele invloed op de hoogte van het modale inkomen. Uiteraard gaat wel het gemiddelde inkomen omhoog.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef gokker het volgende:
[..]
Modaal zegt niks. Het aantal mensen dat minder dan modaal verdienen is veel meer dan het aantal mensen dat boven modaal verdienen.
Dat het modaal inkomen zo hoog ligt, komt doordat er mensen zijn die miljoenen per jaar verdienen en zo het modaal inkomen omhoog drijven.
Tja, als je nog een paar ton sos hebt liggen, dan kom je wel aan je centen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:08 schreef speedfreakssj het volgende:
en ik verdien 650 netto per maand en heb 2 dure hobbies en heb sos
Teveel? Als salaris voor een starter ben ik het met je eens inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:02 schreef k44tj3 het volgende:
Ga hier niet mijn salaris posten vind ik onzin, maar 2500 bruto is genoeg. (eigenlijk te veel, ver boven minimum loon. minimumloon ligt op 1800 ongeveer.)
Dat zou moeten kunnen, maar je weet ook net zo goed als ik dat modale eenverdieners de hardst "genaaide" groep in Nederland zijn. Met dat salaris heb je geen recht op huursubsidie, op korting op je aankomende ziektekostenverzekering en op allerhande andere subsidies waar de minder verdienende medemens op mag teren.quote:Ze gaan er vanuit dat je van modaal in komen een gezin met 2 kids kan opvoeden.
Dat ligt er nou maar net aan wat die jongen voor functie heeft.quote:En die jongen die zegt dat dat niet veel is, die moet even de oren worden gewassen, verwend nest zal het wel zijn.
Je geeft het treffend weer, in Nederland is leeftijd de indicator voor je salaris en in mindere mate capaciteit. En hoe ik het weet is vrij simpel: in december is er ergens een dag waar iedereen een gesprek met de baas heeft en zijn nieuwe salaris te horen krijgt - daar wordt niet geheimzinnig over gedaan.quote:En de mensen die nu komen met pats topic, onzin. Waar haal jij je salaris indicatie van je leeftijds genoten dan vandaan
Same here. We hebben het bij mij dan wel over 10 jaar geleden.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:10 schreef Aventura het volgende:
Mijn eerste baan na mijn afstuderen (1 jaar WO, 4 jaar HBO) was 1700 euro bruto voor 40+ uur sloven. Daarna is het een kwestie van doorgroeien, onderhandelen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |