Het ligt eraan wat je functie is natuurlijkquote:Op maandag 20 juni 2005 23:00 schreef amr_diab het volgende:
Bijna 2540 euro bruto per maand op 26-jarige leeftijd en bij een 36-urige werkweek. Voor mij is het een salaris om van te dromen, maar ik kan zeggen dat ik op de goede weg ben.
Hoorde ik de persoon in kwestie zeggen: "2500 euro is niet veel hoor".
Het is meer dan modaal en 90 procent van de mensen op 26-jarige leeftijd verdient minder, denk ik. Het komt in dit geval overeen met ongeveer 1750 euro netto.
De eerste die hier kan uitleggen waarom 2500 euro per maand niet veel is, verdient wat mij betreft een lintje
Het is niet veel dus je mag het aan mij donerenquote:Op maandag 20 juni 2005 23:00 schreef amr_diab het volgende:
Bijna 2540 euro bruto per maand op 26-jarige leeftijd en bij een 36-urige werkweek. Voor mij is het een salaris om van te dromen, maar ik kan zeggen dat ik op de goede weg ben.
Hoorde ik de persoon in kwestie zeggen: "2500 euro is niet veel hoor".
Het is meer dan modaal en 90 procent van de mensen op 26-jarige leeftijd verdient minder, denk ik. Het komt in dit geval overeen met ongeveer 1750 euro netto.
De eerste die hier kan uitleggen waarom 2500 euro per maand niet veel is, verdient wat mij betreft een lintje
Klopt, ligt helemaal aan je verantwoordelijkheid. Bij banen met een "hoog" salaris betekent het vaak dat je buiten werktijden direct of indirect er ook mee bezig bent, en dus wat van je persoonlijke vrijheid moet inleveren. Voor een baan waarvan je verlangd wordt 8 uur per dag te presteren niet meer niet minder vind ik het niet verkeerd.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:04 schreef DyreX007 het volgende:
idd.. functie? :p Rechterhand van iemand ?:P
Dat is net ietsje meer dan mij en ik werk er 40 uur voor en ben 28.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:08 schreef amr_diab het volgende:
Het betreft 'gewoon' een goede startersfunctie bij het Rijk. De persoon in kwestie doelt er niet op dat het salaris te laag is in verhouding tot de functie (op universitair niveau).
Ze stelt gewoon: 2500 euro per maand is niet veel.
Ik vind dat eerlijk gezegd vrij ondankbaar klinken, de meeste mensen verdienen minder als ze van de universiteit af zijn en hun eerste functie hebben.
Ik lees die post nou nog eens en moet even mn mening bijstellen:quote:Op maandag 20 juni 2005 23:08 schreef amr_diab het volgende:
Ze stelt gewoon: 2500 euro per maand is niet veel.
Ik heb het gezien, en het is echt zo. Ik heb op dit moment een bijbaantje, en ik betaal me groen en geel aan ziektekosten: 30 euro nominale premie en dan nog 1,45% variabele premie.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:13 schreef Shivo het volgende:
dat is overigens geen 1750 netto. Zeker niet als je bij het rijk werkt. In mijn geval was dat 1450 geloof ik. Ging wel een pc-prive en/spaarloon/ziektekostenverzekering vanaf, maar zelfs zonder dat was het geen 1750. Misschien 1550.
8% boven modaal dusquote:Op maandag 20 juni 2005 23:14 schreef LaZZ het volgende:
Het is niet meer dan modaal, dat is 30000 bruto. Bron: CBS
Modaal zegt niks. Het aantal mensen dat minder dan modaal verdienen is veel meer dan het aantal mensen dat boven modaal verdienen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:14 schreef LaZZ het volgende:
Het is niet meer dan modaal, dat is 30000 bruto. Bron: CBS
Hey bedankt voor die bonus tipquote:Op maandag 20 juni 2005 23:23 schreef gokker het volgende:
Modaal zegt niks. Het aantal mensen dat minder dan modaal verdienen is veel meer dan het aantal mensen dat boven modaal verdienen.
Dat het modaal inkomen zo hoog ligt, komt doordat er mensen zijn die miljoenen per jaar verdienen en zo het modaal inkomen omhoog drijven.
Ik zie nu ook de discrepantie tussen mijn uitgavepatroon en inkomsten... ik kan niet rekenenquote:Op maandag 20 juni 2005 23:27 schreef j3r het volgende:
@rwr-xr-x
blablabla
-300
waarom vind je nou de edit knop![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |