Dat heb je goed voor elkaar danquote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:58 schreef The_Mavericks het volgende:
[..]
Ik werk Op de shell raffinaderij bij operations
Goed salaris + 30% ploegendienst
+ ik heb het afgelopen jaar zeer goede resultaten geboekt, shell heeft een systeem waarmee je salaris verhoging wordt gebaseerd op resultaten+ veertiende maand![]()
Niks meer aan toe te voegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:37 schreef plasticvlinder het volgende:
volgens mij verdient een goede hardwerkende bouwvakker van een jaar of 35 net 1500,- netto
en dan gaat iemand van 26 jaar zeuren dat 2500,- niet veel is?
ik heb het idee dat sommige mensen iets te makkelijk hun geld verdienen..
mensen die hoge functies bekleden, die maar een beetje aanklooien en daar een riant salaris voor krijgen. Ze hebben misschien wel meer verantwoordelijkheden, maar veel mensen nemen ze niet...
Als ze even niks te doen hebben gaan ze liever patiencen op de computer, dan dat ze even een handje uitsteken met andere klusjes, omdat ze daarvoor niet aangenomen zijn...
Heb zelf ook in zo'n cultuur gewerkt, verdiende vele malen beter dan nu, maar had het idee dat ik niks uitvrat... ging maar klusjes opzoeken als ik me zat te vervelen, en dat zat de rest me beetje raar aan te gapen, van wat doe jij nou?
Doe nu werk op een minder hoog nivo, maar wel met verantwoordlijkheid, maar dan meer allround, ik werk meer en harder, verdien minder(1400 netto), maar heb er op deze manier wel 200% meer plezier aan.. en dat is me ook wat waard. En ik ben er van overtuigd dat ik er op deze manier ook wel kom, misschien zelfs verder!
en nu ben ik afgedwaald, ik wil dus zeggen dat ik de verhouding niet altijd vind kloppen...
mensen die zwaar lichamelijk werk uitvoeren zouden van mij behoorlijk meer mogen verdienen... ik heb er meer respect voor dan voor de gemiddelde ambtenaar in elk geval..
en als je op je 26e, zonder kids, van 2500,- niet rond kunt komen... dan heb je toch echt wel een probleem![]()
Dat is ook heel wat waard, al vind ik jouw salaris voor je functie en opleidingsniveau bizar laag (helemaal als je in de controlepraktijk werkt).quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:03 schreef Mariposa het volgende:
Ik verdien omgerekend op fulltime basis ¤ 1700 per maand. Ben assistent-accountant (25) en nog niet afgestudeerd (nog 2 examens te gaan). Ik weet dat ik eventueel bij een groot kantoor meer zou kunnen verdienen, maar ik ben chronisch ziek en heb een Wajong-verleden. Toch zal ik (voorlopig) bij deze werkgever blijven. Zij gaan op een supergoede manier om met mijn medisch verleden en zijn heel relaxed wat betreft tijdsindeling op het werk en vrij nemen e.d..
Geen controlepraktijk, soms wel wat bijzondere onderzoeken ed. Verder veel aangiften en jaarrekeningen samenstellen (Doe de AA opleiding). Ach weet je, de komende tijd moet ik me hard richten op de laatste 2 examens Lac A en B, ik verdien netto per maand niet verkeerd voor het aantal uur dat ik werk (20), maar ik weet dat dat bij een groter kantoor (heel) wat meer zou zijn. Ik betwijfel alleen of die kantoren wel zo coulant richting mij zullen zijn. Ik heb toch heel sterk het idee dat je als chronisch zieke en ex-Wajonger daar niet geaccepteerd wordt. Ow ja, wij werken in principe nooit over, ook heel wat waard. In januari kijk ik verder, ook wat ze me aan extra loon (willen) gaan bieden. Dan wil ik ook met mijn praktijkstage gaan beginnen, ik hoop dat ik dat ook hier kan doen, anders moet ik maar (gedeeltelijk) wat anders zoeken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:16 schreef nostra het volgende:
Dat is ook heel wat waard, al vind ik jouw salaris voor je functie en opleidingsniveau bizar laag (helemaal als je in de controlepraktijk werkt).
Of je nu verwend bent als je meer wil verdienen weet ik niet. Voor veel mensen is het met de huidige huur- en huizenprijzen gewoon nodig om goed te verdienen, helemaal als je alleenstaand bent. Het punt daarbij is dat je niet moet gaan huilen als je baas het niet wil geven, maar gewoon een baas zoeken die dat wel wil (desnoods op termijn bij adequaat presteren). Achterover zitten en denken "nee, ik moet maar in mijn handjes knijpen met alles wat ik krijg" vind ik wel wat erg passief.
God, dat vind ik ook zoiets typisch Nederlands.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:37 schreef Stretto het volgende:
2500 euro bruto is een zeer net salaris, alleen moet je zoals altijd verantwoord met je geld om kunnen gaan.
Ik bepaal niet hoe anderen met hun geld moeten omgaan maar ik zeg meer van: Met 2500 euro bruto per maand is het wel degelijk mogelijk om een goed bestaan te leiden (als alleenstaande).quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:53 schreef nostra het volgende:
[..]
God, dat vind ik ook zoiets typisch Nederlands.Anderen die wel even gaan bepalen hoe jij met je geld omgaat.
Als je samen gaat wonen met iemand, dan heeft diegene ook wel inkomen. Als allebei zo'n 2500 euro bruto in de maand hebt, dan kun je goed leven. Kun je toch een huis van zo'n 3 ton makkelijk financieren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:37 schreef Stretto het volgende:
[..]
Ik bepaal niet hoe anderen met hun geld moeten omgaan maar ik zeg meer van: Met 2500 euro bruto per maand is het wel degelijk mogelijk om een goed bestaan te leiden (als alleenstaande).
dat je hogerop wilt komen en meer wil verdienen vind ik alleen maar positief...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is ook heel wat waard, al vind ik jouw salaris voor je functie en opleidingsniveau bizar laag (helemaal als je in de controlepraktijk werkt).
Of je nu verwend bent als je meer wil verdienen weet ik niet. Voor veel mensen is het met de huidige huur- en huizenprijzen gewoon nodig om goed te verdienen, helemaal als je alleenstaand bent. Het punt daarbij is dat je niet moet gaan huilen als je baas het niet wil geven, maar gewoon een baas zoeken die dat wel wil (desnoods op termijn bij adequaat presteren). Achterover zitten en denken "nee, ik moet maar in mijn handjes knijpen met alles wat ik krijg" vind ik wel wat erg passief.
Dat salaris kan ook prima bij het Rijk. Gewoon wat extra parkeerbonnen laten uitschrijven en er kunnen weer wat jonge Academici aan de slag.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:08 schreef amr_diab het volgende:
Het betreft 'gewoon' een goede startersfunctie bij het Rijk. De persoon in kwestie doelt er niet op dat het salaris te laag is in verhouding tot de functie (op universitair niveau).
daarom niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:16 schreef BartvdBk het volgende:
lekker genieten van de belastingcenten van andere hardwerkende mensen.
Ik ben ambtenaar, het heeft zeker voordelen, maar er zijn ook nadelen aan verbonden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:16 schreef BartvdBk het volgende:
Waarom wil je niet werken voor het rijk? Als ik dat zo zie zit je daar wel gebakken (ik werk niet bij het rijk)...geen stress, alles chill en lekker genieten van de belastingcenten van andere hardwerkende mensen.
Wat door een enge ziekte weer razendsnel wordt afgebroken...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Voedsel is de bouwsteen van je bestaan cq leven nml.
Alles wat je nu gezond eet, bouw je ook op aan gezondheid in je lichaam!
De hele ambtenarencultuur heeft dit land volledig verziekt als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik ben ambtenaar, het heeft zeker voordelen, maar er zijn ook nadelen aan verbonden.
Af en toe een beetje stress bijv. zou ik niet erg vinden.
Is het echt zo erg als de verhalen doen vermoeden?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik ben ambtenaar, het heeft zeker voordelen, maar er zijn ook nadelen aan verbonden.
Af en toe een beetje stress bijv. zou ik niet erg vinden.
Dat geld haalt de overheid uit extra parkeerbonnen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:31 schreef QyRoZ het volgende:
Het is ruim 500 meer dan ik als starter op HBO niveau bij een grote bankverzekeraar verdien en ik zit al bovenmodaal.
Dat valt reuze mee hoor! De overheid is er hard aan het trekken om jonge, gemotiveerde mensen aan te nemen, die het ouderwetse ambtenarebestaan een beetje opkrikken. Begint goed te lukken hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is het echt zo erg als de verhalen doen vermoeden?
Ik heb een jaar bij een gemeente gewerkt op detacheringsbasis.... en ja het is zo erg... Maar het ligt niet altijd aan de ambtenaren zelf meer aan het beleid. En het feit dat als je niet functioneert je eigenlijk niet ontslagen wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is het echt zo erg als de verhalen doen vermoeden?
Daardoor krijg je juist nog minder strees met nog meer mensen erbij en blijft die lamballen cultuur (bijna iedereen op vrijdagmiddag vrij) in stand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee hoor! De overheid is er hard aan het trekken om jonge, gemotiveerde mensen aan te nemen, die het ouderwetse ambtenarebestaan een beetje opkrikken. Begint goed te lukken hoor.
Bij mijn instelling zie je idd een sterkte scheiding: jonge, gemotiveerde mensen, projectaanpak, Prince2, IPMA, overuren etc zijn heel gewoon. De oude garde heeft nog wel de "liever niet na 15:00, dan ben ik door het gebouw aan het zwerven" mentaliteit. Projectmatig werken, deadlines, milestones, dan gaan ze flippen.....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee hoor! De overheid is er hard aan het trekken om jonge, gemotiveerde mensen aan te nemen, die het ouderwetse ambtenarebestaan een beetje opkrikken. Begint goed te lukken hoor.
Ik klaag niet.....quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:37 schreef Stretto het volgende:
Met 2500 euro bruto per maand is het wel degelijk mogelijk om een goed bestaan te leiden (als alleenstaande).
Klopt, maar het kost even tijd voordat de scheiding weg is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:17 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Bij mijn instelling zie je idd een sterkte scheiding: jonge, gemotiveerde mensen, projectaanpak, Prince2, IPMA, overuren etc zijn heel gewoon. De oude garde heeft nog wel de "liever niet na 15:00, dan ben ik door het gebouw aan het zwerven" mentaliteit. Projectmatig werken, deadlines, milestones, dan gaan ze flippen.....
Zolang de overheid niet zelf geld maakt en de burger het uit de zak blijft kloppen, zal het niet veranderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:51 schreef halion het volgende:
[..]
Zolang de overheid niet zelf geld maakt en de burger het uit de zak blijft kloppen, zal het niet veranderen.
wil jij mij even vertellen dan hoe je de overheid als een commercieel winstgevend bedrijf ziet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:51 schreef halion het volgende:
[..]
Zolang de overheid niet zelf geld maakt en de burger het uit de zak blijft kloppen, zal het niet veranderen.
'ik wil nu geen beslissing nemen want ik wil er eerst een goed gevoel bij hebben'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 10:17 schreef Solitarias het volgende:
Bij mijn instelling zie je idd een sterkte scheiding: jonge, gemotiveerde mensen, projectaanpak, Prince2, IPMA, overuren etc zijn heel gewoon. De oude garde heeft nog wel de "liever niet na 15:00, dan ben ik door het gebouw aan het zwerven" mentaliteit. Projectmatig werken, deadlines, milestones, dan gaan ze flippen.....
Helaas is 't wel zo dat diezelfde jonge, gemotiveerde mensen binnen no-time ook weer de overheid verlaten, als ze ontdekken dat ze geen ruimte krijgen omdat oude, trage, incompetente fossielen elke verandering in de weg staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:39 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad wel veel. Toch blijven er wel wat hangen ook door de arbeidsvoorwaarden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Helaas is 't wel zo dat diezelfde jonge, gemotiveerde mensen binnen no-time ook weer de overheid verlaten, als ze ontdekken dat ze geen ruimte krijgen omdat oude, trage, incompetente fossielen elke verandering in de weg staan.
Ja op zich mag je er wel blij mee zijn, de vraag is alleen wat je er mee kanquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:23 schreef GlamourGirl het volgende:
Ik begin nu zenuwachtig te worden voor mijn eerste baantje straks (die ik nog moet zien te vinden). Ik dacht dat ik als HBO afgestudeerde al heel tevreden mocht zijn met 1850 Bruto.
By the Way : hier meld zich een newbee![]()
dan nog, je krijgt niet eens overwerk betaalt (zei je zelf) je zit wel lekker in amerika maar hier zijn dingen beter geregeld.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij naar kijktMaar van de 55 worden er slechts 14,8 ingehouden hoor
![]()
Gouden Kooi syndroom idd. Dat soort mensen wordt dan vanzelf ook trage oude fossielen. Ze zitten goed qua salaris ed, kunnen niet ontslagen worden, maar zijn niet meer gemotiveerd.... dan word je vanzelf een fossiel.....quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad wel veel. Toch blijven er wel wat hangen ook door de arbeidsvoorwaarden.
En waar is dat dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:37 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Gelukkig werk ik in een kennisintensieve, innovatieve instelling met volop groeikansen![]()
De omgeving doet een hoop: IT'ers bij mij op 't werk klagen dat hun kennis in no-time verouderd, en dat het ze heel veel moeite kost om 'bij te blijven'. En als je eenmaal zit met verouderde kennis, dan kom je niet meer weg, en moet je jezelf gaan specialeren in politieke trucs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:37 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Gouden Kooi syndroom idd. Dat soort mensen wordt dan vanzelf ook trage oude fossielen. Ze zitten goed qua salaris ed, kunnen niet ontslagen worden, maar zijn niet meer gemotiveerd.... dan word je vanzelf een fossiel.....
Dat ligt aan de IT-er.. Als 'ie denkt dat 'ie zonder iets te doen blijblijft, dan kan 'ie beter vuilnisman worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:57 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
De omgeving doet een hoop: IT'ers bij mij op 't werk klagen dat hun kennis in no-time verouderd
hoe bedoel je wat je ermee kan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:25 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja op zich mag je er wel blij mee zijn, de vraag is alleen wat je er mee kanVerder succes met zoeken
Dan hadden ze geen IT'er moeten worden. Ik ben de IT ingegaan omdat ik niet m'n hele leven hetzelfde wil blijven doen en nieuwe dingen leuk vind en als een uitdaging zie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:57 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
De omgeving doet een hoop: IT'ers bij mij op 't werk klagen dat hun kennis in no-time verouderd, en dat het ze heel veel moeite kost om 'bij te blijven'. En als je eenmaal zit met verouderde kennis, dan kom je niet meer weg, en moet je jezelf gaan specialeren in politieke trucs.![]()
In dit geval ligt 't aan de organisatie. Als de organisatie expliciet vraagt om VB6-programmeurs, en andere oplossingen niet wil erkennen (want 'veiligheidsrisico', of 'dat heeft zich niet bewezen') dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:12 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dat ligt aan de IT-er.. Als 'ie denkt dat 'ie zonder iets te doen blijblijft, dan kan 'ie beter vuilnisman worden.
Jij bent ook IT'erquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:02 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
In dit geval ligt 't aan de organisatie. Als de organisatie expliciet vraagt om VB6-programmeurs, en andere oplossingen niet wil erkennen (want 'veiligheidsrisico', of 'dat heeft zich niet bewezen') dan krijg je dat.
Je hoeft bij ons helemaal niet bij te blijven; sterker nog, als je dingen doet die te vooruitstrevend zijn dan is de grote vrees dat 'het niet onderhouden kan worden'. En gezien het niveau van onze oudere IT'ers is alles waarvoor electriciteit nodig is al te vooruitstrevend.
Ik wil ook niet minder verdienen dan waar ik eigenlijk recht op heb. Maar goed, gelukkig is dat een zorg voor later.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hoe bedoel je wat je ermee kan?
met die 1850 euro's?
of met die baan/opleiding?
btw ik ben ook begonnen met 1850 bruto en vind het best netjes. het is niet superveel, maar wel meer als een gemiddelde starter krijgt.
[..]
Niet pur sang; momenteel hou ik me zelfs helemaal niet bezig met IT-werk. Maar ik weet wel dat je bij ons met een stuk of wat competente IT'ers hele leuke dingen zou kunnen doen. Als in ubercool enzo. Als de organisatie maar mee zou willen werken.quote:
Idd, "als broedse kippen op hun server"...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:02 schreef joshus_cat het volgende:
als je dingen doet die te vooruitstrevend zijn dan is de grote vrees dat 'het niet onderhouden kan worden'. En gezien het niveau van onze oudere IT'ers is alles waarvoor electriciteit nodig is al te vooruitstrevend.
waarom zou je als organisatie 'ubercoole' dingen willen doen? Het is geen hobbyclub. Er moet geld verdiend worden. Als daar een niet coole ouderwetse techniek voor nodig is dan is dta zo. Bevalt het niet? Dan moet je naar een andere organisatie. Kun je meteen opnieuw onderhandelen over je salaris.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:01 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet pur sang; momenteel hou ik me zelfs helemaal niet bezig met IT-werk. Maar ik weet wel dat je bij ons met een stuk of wat competente IT'ers hele leuke dingen zou kunnen doen. Als in ubercool enzo. Als de organisatie maar mee zou willen werken.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:10 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Idd, "als broedse kippen op hun server"...
'Waarom zouden we zoiets modieus nodig hebben als vuur? Als rauw vlees niet goed genoeg voor je is, dan ga je maar naar een andere stam.'quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:19 schreef Gebakken_vissie het volgende:
[..]
waarom zou je als organisatie 'ubercoole' dingen willen doen? Het is geen hobbyclub. Er moet geld verdiend worden. Als daar een niet coole ouderwetse techniek voor nodig is dan is dta zo. Bevalt het niet? Dan moet je naar een andere organisatie. Kun je meteen opnieuw onderhandelen over je salaris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |