dan nog, wij hebben hier appartementen van ¤250.000quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik had reeds gemeld dat het om een apartement ging. Ik woon alleen en heb dus weinig ruimte nodig.
't Is maar net wat je wilt natuurlijk. Ik heb 70 vierkante meter, een heel eenvoudig maar vrij nieuw optrekje. Ik zou niet meer ruimte hoeven, dat moet je alleen maar weer schoonhouden. 't Enige wat me wel leuk lijkt is een tuintje.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:34 schreef D.Rose het volgende:
dan nog, wij hebben hier appartementen van ¤250.000
Ik herinner me nog een topique van jou met gebrag over 10% belasting in Amerika et cetera, maar je houdt dus gewoon 28 mille van de 55 over. Dat was hier in ieder geval een stuk meer dan 30 geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:50 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding]
Y-T-D = year to date, dit jaar t/m nu.
Ja maar niet in je eentje neem ik aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:41 schreef scubagirl het volgende:
alleen mijn hypo ben ik al 1000 euro kwijt.
mijn huur is 2500 euroquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:41 schreef scubagirl het volgende:
alleen mijn hypo ben ik al 1000 euro kwijt.
Ik vind de vaste lasten wat hoog, maar goed: 230 euro per week om van te leven? Da's toch niet weinig?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:25 schreef zhe-devilll het volgende:
1750 netto?
Is dat al veel tegenwoordig?
reken eens uit hoeveel je over houdt om uit te geven, dus alle vaste lasten eraf
Ik ben benieuwd wat er overblijft..
gokje?
+/_ 800 euro vaste lasten, 950 over om van te leven
230 per week...hm...oke
Zhe-devill? Heb je het nou over 950 per maand om van te leven voor een gezin, of alleen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vind de vaste lasten wat hoog, maar goed: 230 euro per week om van te leven? Da's toch niet weinig?
Ik weet niet waar jij naar kijktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een topique van jou met gebrag over 10% belasting in Amerika et cetera, maar je houdt dus gewoon 28 mille van de 55 over. Dat was hier in ieder geval een stuk meer dan 30 geweest.
Nou, het laatste getal: 25.xxx gaat volgens mij over "NET PAY" of zie ik dat ook verkeerdquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij naar kijktMaar van de 55 worden er slechts 14,8 ingehouden hoor
![]()
Heb ik ook, dan zou ik echt gaan feestvierenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:17 schreef Aventura het volgende:
Van 230 per week zou ik al helemaal niet weten hoe dat op te krijgen (nou ja, zou makkelijk gaan, maar zou voor mij erg ruim zijn.
Leg eens uit wat jij eet en drinkt voor 30 euro per week?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:17 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zhe-devill? Heb je het nou over 950 per maand om van te leven voor een gezin, of alleen?
Ik woon alleen, heb na betaling van hypotheek, verzekeringen, sparen en andere vaste lasten nog 600 over. Van dat geld moet ik boodschappen doen en uitgaan, kleding etc. kopen.
Daar kom ik zeer, zeer ruim van rond. Ik geef per week denk ik zo'n 30 euro uit aan eten en drinken. Aan uitgaan ook zoiets. De rest geef ik uit aan nutteloze prullaria, dingetjes voor mijn huis, kleren etc.
Van 230 per week zou ik al helemaal niet weten hoe dat op te krijgen (nou ja, zou makkelijk gaan, maar zou voor mij erg ruim zijn.
Inclusief je wasmiddel, wc rollen etc etc? Ik vind het ook niet veel hoor, net als die 800 euro vaste lasten me nou ook niet echt absurd in de oren klinken. Waar huurt iedereen hier toch, Alblasserdamse suburbs ofzo?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van een euro of vijf per dag kun je makkelijk eten lijkt mij... Ik geef denk ik wel iets meer dan 30 euro per week aan eten uit, maar zeker niet meer dan 45.
Nee, het ging over eten alleen. Non-food boodschappen koop ik bij de Lidl en daar ben ik dientengevolge vrij weinig aan kwijt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:39 schreef nostra het volgende:
Inclusief je wasmiddel, wc rollen etc etc?
800 Euro huur vind ik nogal wat. Maar ik woon dan ook niet in de Randstad, waar je voor een kippenhok al 500 per maand moet neertellen.quote:Ik vind het ook niet veel hoor, net als die 800 euro vaste lasten me nou ook niet echt absurd in de oren klinken. Waar huurt iedereen hier toch, Alblasserdamse suburbs ofzo?
Ik geef ongeveer 10 euro per week uit in de bedrijfskantine voor de lunch. Blijft over avondeten en andere levensmiddelen. Voor 5-6 euro per week haal ik bij de Turkse super tassen vol vers groente en fruit. een zak aardappelen of pasta kost ook niets. Ik eet niet elke dag vlees, dus daar geef ik misschien per week 5-6 euro aan uit. Ik vries veel in. Ik haal niet elke dag boodschappen. Ik ga niet steeds naar de AH en koop bij na nooit halffabrikaten of kant-en -klare meukquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Leg eens uit wat jij eet en drinkt voor 30 euro per week?
Eh das erg weinig,..
ik rekende even voor hoeveel hij over zou houden van dat geld wat hij verdiende, en in dit geval denk ik dat dit voor hem alleen is.
Ja okay, maar het ging om de totale vaste lasten. Inclusief verzekeringen, telefoon, internet, gas/water/licht... dan vind ik 800 euro niet zo gek hoor, ik doe het er in ieder geval niet voor.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
800 Euro huur vind ik nogal wat. Maar ik woon dan ook niet in de Randstad, waar je voor een kippenhok al 500 per maand moet neertellen.
Oh zo, ja, dan kom ik op 670 euro.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:55 schreef nostra het volgende:
Ja okay, maar het ging om de totale vaste lasten. Inclusief verzekeringen, telefoon, internet, gas/water/licht... dan vind ik 800 euro niet zo gek hoor, ik doe het er in ieder geval niet voor.
Dat is hier 1025, dit is exclusief mijn VT (koophuis) wat zo'n 220 euro is.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh zo, ja, dan kom ik op 670 euro.
800 euro voor alle vaste lastenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, het ging over eten alleen. Non-food boodschappen koop ik bij de Lidl en daar ben ik dientengevolge vrij weinig aan kwijt.
[..]
800 Euro huur vind ik nogal wat. Maar ik woon dan ook niet in de Randstad, waar je voor een kippenhok al 500 per maand moet neertellen.
Dat lijkt zo omdat ze die 100 euro voor je IZA al van je loon inhouden voor je het krijgt. Maar bijna gratis is anders.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:16 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, en het is echt zo. Ik heb op dit moment een bijbaantje, en ik betaal me groen en geel aan ziektekosten: 30 euro nominale premie en dan nog 1,45% variabele premie.
Bij het Rijk betaal je per saldo 13 euro...
Netto is het inderdaad geen 1750, maar ik heb hier dus gecorrigeerd voor het feit dat je bij het Rijk bijna gratis ziektekosten verzekerd bent.
Dat wordt over het algemeen wel zo aangenomen jaquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:52 schreef Ferdi81 het volgende:
2k = 2000 euro ???
je verdient het, maar krijg je het ook?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:03 schreef poll_man het volgende:
Dit is echt zo'n typische "hey-kijk-mij-eens-patsen-met-m'n-loon-haha-de-rest-van-nederland-en-vooral-jullie-hier-op-FOK!-verdienen-nog-geen-eens-de-helft-hahaha"-topic.
Maar goed, ik gun het je, ik verdien ook niet verkeerd
Hoe doen jullie dat? Ik (alleen) ben ca. 350 euro per maand kwijt aan eten voor thuis; daarbij eet ik nog gemiddeld 2 keer per maand buiten de deur en geef ik 80-100 euro per maand uit in het bedrijfsrestaurant.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van een euro of vijf per dag kun je makkelijk eten lijkt mij... Ik geef denk ik wel iets meer dan 30 euro per week aan eten uit, maar zeker niet meer dan 45.
Over je salaris laat ik me niet uit... misschien heb je mijn eerste post gelezen waarin ik aangaf 23 te zijn, en 2975 bruto te verdienen (WO, non-ICT). Maar of je meteen ander werk moet zoeken? Geld is heel veel (zo niet alles) maat geluk telt ook, en als je met een baan die 2100 betaalt gelukkiger zou zijn dan met een baan die 2500 euro betaalt... lijkt me de eerste een betere keus.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:18 schreef dVTB het volgende:
Jeeeeez, wat verdien ik weinig... Ik ben bijna geschokt. HBO-geschoold, vier jaar werkervaring, 28 jaar en bruto slechts 2100 euro voor 38 uur per week.Met andere woorden: 2500 euro in de maand is een prima maandsalaris naar mijn idee. Ik moet dringend ander werk zoeken, zo veel is wel duidelijk...
Voor ontbijt en lunch eet ik meestal crackertjes. Die kosten niks en er zitten weining calorieën in. Gebruik eigenlijk vooral houdbaar beleg (hageslag, pindakaas, chocopasta) en dat koop ik bij de Lidl. Voor het avondeten eet ik vaak rijst met een groenteschotel. Ik eet weinig of geen vlees en ik snoep nauwelijks. Oh, en fruit natuurlijk nog. Da's best prijzig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:22 schreef Tja... het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik (alleen) ben ca. 350 euro per maand kwijt aan eten voor thuis; daarbij eet ik nog gemiddeld 2 keer per maand buiten de deur en geef ik 80-100 euro per maand uit in het bedrijfsrestaurant.
Ik denk dat ik met 350 euro p.m. voor de boodschappen thuis misschien aan de hogere kant zit, maar goed, een ciabatta kost as 1 euro p.s., tel daar vleeswaren bij op(half pakje, dus 1,30) en de yoghurt (kwart pak, 25 cent) en dan zit je al op ruim 2,50 voor een ontbijtje. En daarin zit nog niet eens het fruit e.d.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat eten mensen die voor 5 euro per dag makkelijk kunnen eten???
Hier toch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef Ferdi81 het volgende:
is er eigenlijk een topicwaar iedereen pocht met zijn maandsalaris ??
Naar mijn persoonlijke mening... Dat gevoel heb ik wel bij sommige... Dus ik zou je conclusie niet verkeerd vindenquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef Ferdi81 het volgende:
is er eigenlijk een topicwaar iedereen pocht met zijn maandsalaris ??
Sterker nog: ik ben ook nog zeer ontreden bij mijn huidige baas en zelfs het woord 'ongelukkig' is op zijn plaats. Ik ben dus al aan het solliciteren, alleen al om die reden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Tja... het volgende:
Over je salaris laat ik me niet uit... misschien heb je mijn eerste post gelezen waarin ik aangaf 23 te zijn, en 2975 bruto te verdienen (WO, non-ICT). Maar of je meteen ander werk moet zoeken? Geld is heel veel (zo niet alles) maat geluk telt ook, en als je met een baan die 2100 betaalt gelukkiger zou zijn dan met een baan die 2500 euro betaalt... lijkt me de eerste een betere keus.
Ik pimp juist met de laagte van mijn salaris.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Super_Six_One het volgende:
Naar mijn persoonlijke mening... Dat gevoel heb ik wel bij sommige... Dus ik zou je conclusie niet verkeerd vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |