Dat lijkt zo omdat ze die 100 euro voor je IZA al van je loon inhouden voor je het krijgt. Maar bijna gratis is anders.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:16 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, en het is echt zo. Ik heb op dit moment een bijbaantje, en ik betaal me groen en geel aan ziektekosten: 30 euro nominale premie en dan nog 1,45% variabele premie.
Bij het Rijk betaal je per saldo 13 euro...
Netto is het inderdaad geen 1750, maar ik heb hier dus gecorrigeerd voor het feit dat je bij het Rijk bijna gratis ziektekosten verzekerd bent.
Dat wordt over het algemeen wel zo aangenomen jaquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:52 schreef Ferdi81 het volgende:
2k = 2000 euro ???
je verdient het, maar krijg je het ook?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:03 schreef poll_man het volgende:
Dit is echt zo'n typische "hey-kijk-mij-eens-patsen-met-m'n-loon-haha-de-rest-van-nederland-en-vooral-jullie-hier-op-FOK!-verdienen-nog-geen-eens-de-helft-hahaha"-topic.
Maar goed, ik gun het je, ik verdien ook niet verkeerd
Hoe doen jullie dat? Ik (alleen) ben ca. 350 euro per maand kwijt aan eten voor thuis; daarbij eet ik nog gemiddeld 2 keer per maand buiten de deur en geef ik 80-100 euro per maand uit in het bedrijfsrestaurant.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van een euro of vijf per dag kun je makkelijk eten lijkt mij... Ik geef denk ik wel iets meer dan 30 euro per week aan eten uit, maar zeker niet meer dan 45.
Over je salaris laat ik me niet uit... misschien heb je mijn eerste post gelezen waarin ik aangaf 23 te zijn, en 2975 bruto te verdienen (WO, non-ICT). Maar of je meteen ander werk moet zoeken? Geld is heel veel (zo niet alles) maat geluk telt ook, en als je met een baan die 2100 betaalt gelukkiger zou zijn dan met een baan die 2500 euro betaalt... lijkt me de eerste een betere keus.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:18 schreef dVTB het volgende:
Jeeeeez, wat verdien ik weinig... Ik ben bijna geschokt. HBO-geschoold, vier jaar werkervaring, 28 jaar en bruto slechts 2100 euro voor 38 uur per week.Met andere woorden: 2500 euro in de maand is een prima maandsalaris naar mijn idee. Ik moet dringend ander werk zoeken, zo veel is wel duidelijk...
Voor ontbijt en lunch eet ik meestal crackertjes. Die kosten niks en er zitten weining calorieën in. Gebruik eigenlijk vooral houdbaar beleg (hageslag, pindakaas, chocopasta) en dat koop ik bij de Lidl. Voor het avondeten eet ik vaak rijst met een groenteschotel. Ik eet weinig of geen vlees en ik snoep nauwelijks. Oh, en fruit natuurlijk nog. Da's best prijzig.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:22 schreef Tja... het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik (alleen) ben ca. 350 euro per maand kwijt aan eten voor thuis; daarbij eet ik nog gemiddeld 2 keer per maand buiten de deur en geef ik 80-100 euro per maand uit in het bedrijfsrestaurant.
Ik denk dat ik met 350 euro p.m. voor de boodschappen thuis misschien aan de hogere kant zit, maar goed, een ciabatta kost as 1 euro p.s., tel daar vleeswaren bij op(half pakje, dus 1,30) en de yoghurt (kwart pak, 25 cent) en dan zit je al op ruim 2,50 voor een ontbijtje. En daarin zit nog niet eens het fruit e.d.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat eten mensen die voor 5 euro per dag makkelijk kunnen eten???
Hier toch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef Ferdi81 het volgende:
is er eigenlijk een topicwaar iedereen pocht met zijn maandsalaris ??
Naar mijn persoonlijke mening... Dat gevoel heb ik wel bij sommige... Dus ik zou je conclusie niet verkeerd vindenquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:07 schreef Ferdi81 het volgende:
is er eigenlijk een topicwaar iedereen pocht met zijn maandsalaris ??
Sterker nog: ik ben ook nog zeer ontreden bij mijn huidige baas en zelfs het woord 'ongelukkig' is op zijn plaats. Ik ben dus al aan het solliciteren, alleen al om die reden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:26 schreef Tja... het volgende:
Over je salaris laat ik me niet uit... misschien heb je mijn eerste post gelezen waarin ik aangaf 23 te zijn, en 2975 bruto te verdienen (WO, non-ICT). Maar of je meteen ander werk moet zoeken? Geld is heel veel (zo niet alles) maat geluk telt ook, en als je met een baan die 2100 betaalt gelukkiger zou zijn dan met een baan die 2500 euro betaalt... lijkt me de eerste een betere keus.
Ik pimp juist met de laagte van mijn salaris.quote:Op donderdag 30 juni 2005 22:17 schreef Super_Six_One het volgende:
Naar mijn persoonlijke mening... Dat gevoel heb ik wel bij sommige... Dus ik zou je conclusie niet verkeerd vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |