Bron:quote:Herbert heeft oorontsteking
HAARLEM - Kater Herbert - de kat met losse knietjes - heeft opnieuw last van een uiterst vervelende kwaal. Herbert worstelt met een oorontsteking. De operatie aan zijn pootjes moet daarom minstens drie weken worden uitgesteld, aldus Ivanka Eggly van de Dierenbescherming Haarlem.
De rood/witte kater Herbert kwam half april in het nieuws. Het beestje, dat wordt verzorgd door Dierentehuis Kennemerland, heeft vanwege zijn loszittende knieschijven veel pijn tijdens het lopen. Dat leed moet worden verholpen met een chirurgische ingreep, maar die kon het dierentehuis aanvankelijk niet bekostigen.
Inwoners van Haarlem en omgeving reageerden echter massaal op een artikel in deze krant, zodat het voor de operatie benodigde bedrag - duizend euro - alsnog bijeen is gesprokkeld. Maar voorlopig kan Herbert dus niet worden geholpen. Hij krijgt antibiotica en druppels om de oorontsteking te bestrijden. Pas als de ontsteking definitief is verholpen, gaat Herbert onder het mes.
Een oorontsteking kan toch niet zoveel kwaad als het gewoon behandeld blijft worden ... lijkt mij dat ie gewoon geoperreerd kan worden, maar goed zij zullen het wel beter weten ik ben geen dierenartsquote:
Bron:quote:Dierenvriend kan voortaan 'lintje' tegemoet zien
Van onze verslaggever
Sittard -
Een kat uit een boom gehaald? Pasgeboren fretjes van de straat geraapt? Een hond gered uit een bloedhete auto ergens op een parkeerterrein? De Dierenbescherming Limburg gaat mensen die dit soort 'heldendaden' verrichten op 4 oktober eren met een speciaal lintje, heeft de organisatie gisteren bekendgemaakt.
De dierenbescherming wil met de actie op Werelddierendag mensen in het zonnetje zetten die zich actief inzetten voor het welzijn van dieren. De organisatie roept mensen op om dierenhelden te nomineren. Dat kan via het e-mailadres lintjesregen@dierenbescherming.nl of telefonisch (0900-7009000). Het opgeven kan nog tot 31 september.
Aan de actie zijn wel voorwaarden verbonden. Zo mogen geen mensen genomineerd worden die hun 'heldendaad' beroepshalve hebben uitgevoerd. Ook moet de actie legaal zijn en moeten zich twee mensen melden die kunnen bevestigen wat de 'held' heeft gedaan. De Limburgse ontvangers van een lintje worden op 2 oktober bekendgemaakt tijdens een manifestatie in het MECC in Maastricht.
De eerste genomineerde is overigens al binnen: een inwoner van Eijsden redde zondag twee pasgeboren fretjes van een zekere dood door ze van de straat te halen. Ze waren daar blijkbaar door de eigenaar achtergelaten. De dieren verblijven nu op een opvangadres en maken het goed, heeft de dierenbescherming gisteren laten weten
Bron: De Telegraafquote:Op de bres voor wit zwijntje
AMSTERDAM - Staatsbosbeheer moet voorkomen dat jagers een wit biggetje op de Veluwe doodschieten. Volgens de Partij voor de Dieren (PvdD) bestaan er plannen het bijzondere wilde zwijntje te doden om de "kleur van het ras zuiver te houden".
De biggetjes van wilde zwijnen worden normaal gesproken geboren met een lichtbruine gestreepte vacht. De nieuwe opvallende bewoner van de Veluwe is echter wit met een paar zwarte vlekken. Sinds vorige week wordt het biggetje, dat 'Sneeuwvlokje', naar de bekende albino gorilla is genoemd, dagelijks gesignaleerd bij de voederplaatsen rond Vierhouten.
In een "brandbrief" aan Staatsbosbeheer bepleitte voorzitter M. Thieme van de PvdD het biggetje te beschermen tegen de jagers. "Het witte biggetje kan in de vrije natuur een prima leven hebben en heel veel plezier opleveren voor natuurliefhebbers die het dier in de vrije natuur tegenkomen", aldus Thieme.
Op dit moment mag er niet gejaagd worden op dieren in het wild. Nu worden veel jonge dieren geboren. Het jachtseizoen begint pas over "enkele maanden", aldus een woordvoerster van Staatsbosbeheer.
Of de beheerder van de Hoge Veluwe het 'Sneeuwvlokje van Vierhouten' extra zal beschermen, is nog onduidelijk. Staatsbosbeheer wil pas reageren op de brief zodra deze in huis is. Volgens de boswachter in het betreffende deel van het Nationaal Park "worden wel vaker wilde zwijntjes met een afwijkende kleur" geboren.
Bron: Sp!tsquote:ZWIJN - Het witte zwijntje Sneeuwvlokje op de Veluwe krijgt niet de bescherming tegen jagers die de Partij voor de Dieren (PvdD) gewild had. Volgens Staatsbosbeheer wordt er in juli een groot aantal zwijnen afgeschoten omdat de populatie te groot is. "Gezien de kleur van het biggetje is de kans groot dat hij voor de loop komt", aldus Staatsbosbeheer gisteren.
Ge-wel-dig!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland
Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.
Dafne Westerhof
Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje
Bron: dierennieuws.nl
Het biggetje zou niet alleen zijn hoor!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:06 schreef moussy het volgende:
Maar maar maar..... mag zn moeder ene en broertje of zusje dan ook wel mee? Anders is ie zoalleen
en heeft ie niemand om mee te
spelen
tuurlijk niet, altijd mooi als mensen zijn begaan met dierenquote:
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?quote:Reageerbuis-dolfijn geboren in Dolfinarium
Uitgegeven: 28 mei 2005 14:24
HARDERWIJK - In het Dolfinarium in Harderwijk is een dolfijn geboren die met kunstmatige inseminatie (KI) is verwekt. Volgens het zoogdierenpark is dat voor het eerst in Europa. In de VS en Hongkong is al eerder met succes kunstmatige bevruchting bij dolfijnen (tuimelaars) toegepast.
Volgens het Dolfinarium maakt het zaterdagochtend geboren dolfijntje het goed, al zal moeten worden afgewacht of het zal overleven. "Niet vanwege de KI, maar omdat elke dolfijn, in het wild of gevangenschap, direct na de geboorte erg kwetsbaar is," aldus de instelling.
Het gebruik van KI in fokprogramma's is voor alle parken in de wereld een belangrijke stap, meldt het Dolfinarium. Voordeel is dat dolfijnen niet hoeven te worden ingevlogen maar dat simpel een buisje met sperma kan worden gestuurd. De jonge dolfijn heeft nog geen naam omdat het geslacht nog niet is bepaald.
Volgens een woordvoerster van het Dolfinarium is er nog een tweede dolfijn in het park via KI bevrucht. "We wachten af of ook deze zwangerschap goed verloopt", aldus de woordvoerster. "Als alles goed gaat, kunnen we een fokprogramma opzetten."
Superslecht is dit. Mensen die dit okay vinden weten helaas echt helemaal niks van de natuur af. Een wild zwijn heet niet voor niks een "wild" zwijn. Als je zo een beest vangt, heeft het ten eerste al erg veel stress tijdens het vangen. Maar niet alleen hij, ook de rest van het "gezin" loopt erg veel stress op. Dat is 1.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland
Vanochtend - vrijdag 20 mei - heeft Giel Beelen in zijn radiouitzending contact gelegd tussen boswachter Theo Glastra van het witte wilde zwijntje Sneeuwvlokje en Dafne Westerhof van Het Beloofde Varkensland. Sneeuwvlokje is welkom is op Het Beloofde Varkensland.
Theo Glastra en Dafne Westerhof gaan volgende week overleggen over hoe en wat, o.a. over een samenwerking met Peter Klaver - voormalig dierenarts van Artis.
Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.
Dafne Westerhof
Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje
Bron: dierennieuws.nl
Nee, dit is fokken voor winst. Deze verkopen ze door aan andere parken. Want binnen de afgesproken dingen zouden dolfijnen niet meer uit het wild gehaald mogen worden (wat overigens nog wel gebeurd en dan gewoon ook verkocht. ). Met dat fokken kunnen ze het blijkbaar beter naar de mensen toe vertellen.... laat die dolfijnen maar weer lekker lijden in hun watertje wat maar 0,000..1% is van wat ze anders hebben voor ruimte. Lekker diep duiken zit er niet in voor die dieren.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:28 schreef Bluezz het volgende:
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?
Ik kan er niets over vinden.
Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbalquote:Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Vervolgens komt het dier in een omgeving waar het wemelt van datgene waar die het allerbangst voor is: mensen..
Dat zouden een hoop mensen blijkbaar erg graag willen, helaas bestaat het toch echt nietquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:47 schreef Kroekiepoes het volgende:
sorry hoor.....je hebt misschien gelijk met wild=wild maar als jouw werkelijk is dat je t goed vind zo een wild dier af te schieten (wel of niet om de kleur) dan ga ik wel in disneyland wonen!![]()
![]()
Ik ben daar niet echt bekend nee, maar dit klinkt wel heel erg mooi in ieder geval! Ik zal ook zeker niet ontkennen dat hun angst voor mensen soms kleiner is dan hun nieuwschierigheid naar een eventueel makkelijk hapje, maar er is wel een heel groot verschil.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:23 schreef Swingding het volgende:
[..]
Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbal![]()
En of we nou naar buiten komen of niet, ze blijven gewoon staan. Al geef ik toe dat ik ze niet graag in het donker tegen zou komen. (ik zal eens proberen of ik de komende tijd wat foto's ervan kan maken. Een paar weekenden terug hadden we een hele roedel van een stuk of 20 kleintjes en een paar volwassenen onder ons slaapkamerraam staan 's nachts. Adembenemend mooi om te zien maar sneeuwvlokje zat er niet bij toen.)
Onzin. De jacht word alleen gehouden omdat jagers dat graag willen en zo. Ze voeren die zwijnen bij enzo waardoor de balans ernstig verstoord word en er geen harmonie (waar de populatie zelf in stand word gehouden) kan komen. Vossen worden afgeschoten die juist ook een gevaar kan zijn voor de jonge zwijnen etc. Alles heeft met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.
Dus de jacht moet!
Dat er meer industrie komt enzo vind ik ook zeker niet goed. Ook hierzo zie je al de weilanden en natuurgebieden plaats maken voor huizen of kantoren (welke tijden dan weer leeg staan). Geen goede ontwikkeling. Daar is de partij voor de dieren het ook wel mee eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:37 schreef Berendien het volgende:
Ik ben dol op dieren, maar we moeten het wel reeel blijven zien. Zoals de Partij voor de Dieren hier bezig is en jij hen goed kan verwoorden, gaat het helemaal mis met de wildstand. Ik ben absoluut geen jager. Woon aan de rand van een wijk met industrie, op een plek waar de weilanden ruimte hebben moeten maken voor grote kantoorgebouwen. Woon zo'n beetje in het laatste stukje groen daar. Vroeger renden de reeen, hazen, fazanten enz. hier door het land en door mijn tuin.
De kippetjes lopen gewoon lekker los en zitten niet in een hok. Leggen eitjes op mijn hooizolder en komen voer halen in de keuken. Vroeger kwam hier een jager die precies wist hoeveel wild er zat en schoot eens per jaar precies wat hij moest schieten. Stiekum hoopte ik dat de hazen etc. gevlogen waren maar begreep dat er wel wat aan gedaan moest worden. Over vossen hoef je mij niets wijs te maken want ik ben vele malen met de jachtopziener meegeweest en hij wist ieder hol en iedere vos bij ons in de buurt te vinden.
De partij voor de dieren maakt geen onderscheid. Die zal voor zowel de zwijnen als voor de pony opkomen. En bij het bovengeschreven geval kan jij er ook wat aan doen. Bel de dierenbescherming op of de AID. Die kunnen er een boete voor geven.quote:Ik vind dat de Partij voor de Dieren zich wat meer moeten bekommeren om dieren die echt in nood zijn, zoals een pony hier verderop bij een manege die al maanden aan de diarree is en zo verschrikkelijk broodmager. Deze pony wordt gewoon ingezet tijdens de lessen met een jute zak onder zijn zadel voor doorrijplekken. Het beest heeft de dood in de ogen. Dat doet mij zeer. Daarom mogen ze van mij ook een jacht openen voor dit soort eigenaren.
Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.
Dus de jacht moet!
Eeensch! Der meeste mensen die hier een mening over hebben kunnen nog geen haas van een konijn onderschijden!!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:10 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....
En inderdaad, miljoenen varkens verdwijnen per jaar in de gehaktmolen, met daarvoor een triest en ellendig leven, maar er wordt er 1 in het wild geboren met wit haar en hopla, mediahype, standbeeld etc. De mens degenereert steeds sneller geloof ik...
quote:Pas geboren kat heeft twee gezichten
Bron: The News-Review / Planet
Een kat met twee gezichten. Het klinkt bizar, maar in de Amerikaanse staat Oregon is er echt zo'n exemplaar geboren. Het beestje maakt het naar omstandigheden goed. "Iedereen is totaal verbaasd dat zoiets bestaat," zegt eigenaresse Lee Bluetear van het dier in het lokale nieuwsblad The News-Review. "Zo te zien heeft ze maar één hoofd. Volgens de dierenartsen heeft ze waarschijnlijk ook maar één hersenpan. Aan de voorzijde is het hoofd echter gespitst, waardoor ze twee onafhankelijke gezichten heeft."
Het vrouwelijke beestje heeft de naam Gemini gekregen. Ze heeft vier ogen, twee neuzen, twee tongen en twee monden. De dierenarts gaf het katje maar tien procent overlevingskans, maar het beest is de afgelopen dagen een stuk sterker geworden en drinkt meer melk dan in het prille begin.
"We werken hier met drie artsen die bij elkaar 50 jaar ervaring hebben, maar nooit eerder hebben we zoiets gezien," zo zegt de plaatselijke dierenarts Alan Ross. Volgens hem is het een kwestie van afwachten. Indien ze voorspoedig opgroeit, is later mogelijk een operatie nodig om wat extra weefsel te verwijderen tussen haar twee monden.
dilemma. maar je ziet/hoort ook wel eens een tweekoppig bokje in de wei. die worden nooit oud geloof ik, want na een paar maanden hoor je er nooit meer wat van.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:16 schreef Kroekiepoes het volgende:
zou het niet beter zijn dat beessie in te laten slapen? Lijkt me niet dat het goed kan eten en/of drinken...al staat er dat ze is aangekomen....
Maar stel nou dat het nergens last van heeft? Geen pijn of iets dergelijks...dan heb je wel een heel bijzonder beest..Of zou je het dan nog in moeten laten slapen?...zou het erg moeilijk vinden als ik zo een kitten had...doodzielig...![]()
Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:25 schreef Uhmmie het volgende:
als ze niet kan eten of drinken.. dan lijkt het me dat ze misschien dan gee pijn heeft
maar nooit zelfstandig kunnen leven.. is ook vrij pijnlijk
en ook nog eens niet te onderdrukken met pijnstillers als je zou willen
ze houden het arme beest alleen maar in leven omdat het interessant is voor de wetenschap
Ja ik zat er het weekend nog aan te denken, maar ik lees er niets meer over.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef detulp050 het volgende:
Hoe zou het nu toch met Herbert zijn ?
quote:Hondje met 6 poten en 2 penissen bij tempel gevonden
In Maleisië is bij een Chinese tempel in het plaatsje Pandamaran ten zuiden van de hoofdstad Kuala Lumpur, een jong hondje gevonden dat zes poten en twee penissen heeft. Het beestje werd gevonden door een opzichter van de tempel, die de vondst als een goed voorteken beschouwt.
De merkwaardige hond is waarschijnlijk door iemand bij de tempel achtergelaten. De mensen van de tempel zorgen goed voor het diertje, dat gezien wordt als een brenger van geluk. Het hondje is dan ook 'Ong Fatt' ('de gelukkige') genoemd. De tempelcommissie heeft inmiddels een vergunning bij de Gemeentelijke Raad verkregen om de puppie als huisdier te mogen houden.
Misschien is het een hype nu (net als bv siamese tweelingen of gewoon meerlingen (3, 4 ,5 enz), zo hoor je er tijden niks over, en dan opeens worden ze overal de grond uitgestampt, terwijl ze er altijd al geweest zijn, maar op dat moment 'verkoopt' het super), misvormde beestjes. In Artis hadden ze een paar jaar terug (misschien nog wel geen id) een soort tentoonstelling van dr. Vrolik (?) ook allemaal misvormde dieren op sterk water, onwijs intressant om zoiets van dichtbij te bekijken natuurlijk, maar ook weer zielig (ook al zijn een hoop doodgeboren).quote:Op woensdag 22 juni 2005 05:05 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ligt het nou aan mij of komen dit soort dingen steeds vaker in het nieuws?
raar koppie, extra pootjes, extra koppie.. allemaal onderdelen die "te veel" zijn
vraag me nou af of dat echt wel zo'n goed teken is
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kennersquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef ymme het volgende:
Vraagje over een vlaamse gaai.
Die is gevonden onder de struiken van mijn vader's tuin. Nou heeft hij toevallig heel veel vogels, en hij zag dit beest. Het is een jonge volgens hem. Hij heeft speciaal voer gehaald voor de vlaamse gaai. Dat beest eet het op, loopt van me vader weg en kotst het net zo hard weer uit.
Mijn vader wil hem helpen, maar hij is bang dat deze het niet gaat overleven. Misschien iemand tips?
Ja, logisch ook! sorryquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kenners
Mocht je op de Veluwe dus die poema tegenkomen, dan weet je nu wat je moet doen.quote:
Kenyan grandfather, 73, kills leopard with hands
NAIROBI (Reuters) - A 73-year-old Kenyan grandfather reached into the mouth of an attacking leopard and tore out its tongue to kill it, authorities said on Wednesday.
Peasant farmer Daniel M'Mburugu was tending to his potato and bean crops in a rural area near Mount Kenya when the leopard charged out of the long grass and leapt on him.
M'Mburugu had a machete in one hand but dropped that to thrust his fist down the leopard's mouth. He gradually managed to pull out the animal's tongue, leaving it in its death-throes.
"It let out a blood-curdling snarl that made the birds stop chirping," he told the daily Standard newspaper of how the leopard came at him and knocked him over.
The leopard sank its teeth into the farmer's wrist and mauled him with its claws. "A voice, which must have come from God, whispered to me to drop the panga (machete) and thrust my hand in its wide open mouth. I obeyed," M'Mburugu said.
As the leopard was dying, a neighbour heard the screams and arrived to finish it off with a machete.
M'Mburugu was toasted as a hero in his village Kihato after the incident earlier this month. He was also given free hospital treatment by astonished local authorities.
"This guy is very lucky to be alive," Kenya Wildlife Service official Connie Maina told Reuters, confirming details of the incident.
quote:De hond die anderhalve week terug door een 17-jarige jongen uit Campobello, South Carolina werd verkracht, is overleden aan z'n verwondingen. Nu de hond overleden is zijn de beschuldigingen tegen de tiener verzwaard. Naast deze daad is Cory Michael Williamson, zoals de jongen heet, ook beschuldigd van het verkrachten twee kleine dochters van andere buurtgenoten.
De eigenares Sylvia Jones van de hond zegt: "Ik heb tijden niet kunnen eten of slapen, iedere morgen denk ik: 'waar is Princess?', maar zij is er niet meer." Het kleine hondenhok van de 6 maanden oude Princess is nu leeg. Sylvia Jones zegt dat haar hond stierf ten gevolge van interne bloedingen welke door door de verkrachting waren veroorzaakt. "Het onderzoek wees uit dat zij bloed in haar urine had en interne bloedingen."
Sylvia zegt dat zij en haar echtgenoot het hele gebeuren niet zouden hebben geloofd als zij het niet met eigen ogen zouden hebben gezien: "Toen wij thuiskwamen en vanaf het parkeerdek gehijg hoorden, zagen wij Williamson in de tuin seksuele activiteiten uitvoeren met de hond, zoals een man met een vrouw zou kunnen doen". De Jones familie zegt dat Princess na de aanval niet meer wilde eten of spelen: "Princess kon zelfs niet meer zitten omdat haar achterwerk zo opgezwollen was".
Volgende week vrijdag zal de zaak voor de rechter worden gebracht.![]()
Niet helemaal goed bij zijn hoofd lijkt me.quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:45 schreef rena het volgende:
[..]
Walgelijk, ik heb er bijna geen woorden voor, die vent is echt ziek in zijn kop.
Ook nog 2 kleine meisjesVerschrikkelijk.
De lelijkste hondquote:Voor de derde keer op rij is Sam, een 14-jarige Chinese hond, uitgeroepen tot de lelijkste hond ter wereld. Een verrassing is die uitslag allerminst: de hond heeft behalve een grijze kuif en wat pluisjes op zijn flaporen geen haar. Z'n huid zit vol sproeten en z'n ogen -hij is ook nog blind- verschaffen hem een bijzonder hoog 'alien'gehalte. Sams gebit doet spontaan aan de voorzettanden van Austin Powers denken, waardoor ook het eten weer een probleem vormt.
"Sam is zo lelijk dat zelfs de jury ervan schrok", aldus Sams baasje, Susie Lockheed uit Santa Barbara, Californië. De Amerikaanse eigenaresse is er desalniettemin best trots op dat haar hond de allerlelijkste is: "Mensen huiveren wanneer ze zien dat ik hem een kus geef."
Toch heeft 'Ugly Sam' een fanclub en heeft zijn afbeelding al menig ansichtkaart gesierd. Of Sam ook volgend jaar nog mee kan dingen naar de titel is nog hoogst onzeker; het hondje is inmiddels al aardig op leeftijd en lijdt aan hart- en nierproblemen.
Maar we weten dus niet of het gelukt isquote:In Hamburg is de brandweer onlangs uitgerukt voor een tamelijk opmerkelijk spoedgeval. Een 21-jarige vrouw belde in paniek naar de brandweer van de Duitse stad toen haar muis met het kopje klem kwam te zitten tussen de tralies van diens kooi en een verstikkingdood dreigde voor het beestje.
De brandweer stuurde meteen een speciaal reddingsteam naar het huis van de vrouw met de opdracht het knaagdiertje uit diens benarde positie te bevrijden. Een woordvoerder van de brandweer vond het niet meer dan logisch dat de brandweer in dit geval te hulp schoot: "het is onze plicht mensen èn dieren te redden".
quote:Een steeds groter wordend deel van de Chinese olifantenpopulatie heeft tegenwoordig een gen waardoor de olifant geen slagtanden meer krijgt. De genetische samenstelling van de populatie Aziatische olifanten in China wordt waarschijnlijk sterk beïnvloed door de selectiedruk die stropers de dieren opleggen. Dat schrijft de krant China Daily zondag.
De stropers hebben er bovendien voor gezorgd dat er nu vier vrouwtjes op ieder mannetje zijn, aangezien alleen de stieren maar grote slagtanden hebben. In een voor de soort ideale situatie zouden er twee vrouwtjes op ieder mannetje zijn.
Volgens de onderzoekers heeft nu 5 tot 10 procent van de olifanten in het land het genetisch defect, terwijl dat vroeger 2 tot 5 procent was. "Hoe groter de slagtanden van een stier zijn, hoe groter de kans dat stropers hem neerschieten", aldus onderzoeker Zhang Li in de krant. "Daardoor overleven de dieren zonder slagtanden eerder, en blijft het slagtandenloze gen in de soort beter behouden."
Vind ik ook Bluezz!!quote:Op zondag 17 juli 2005 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Van de FP
[..]
[afbeelding]
Niet een erg positieve invloed van de stropers![]()
Slagtanden horen bij olifanten!
dat vond ik dus ook, gelukkig zijn er ook erg veel aardige mensen op de wereld die dit soort dingen doenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Goed zeg
Dat je als vakantiegangers niet alleen maar aan jezelf denkt maar vooral aktie onderneemt als je iets ziet wat echt niet kan, vind ik bewonderenswaardig.
Wat leuk ! en helemaal niet duur !quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef Bluezz het volgende:
Leuk nieuws, al die nieuwe kleintjes![]()
... en ik kwam net dit tegen :
http://www.dierenrijkeuropa.nl/
Kende ik niet![]()
Ziet er erg leuk uit
Mooi zo! Idiootquote:De politie heeft Josper Sannon gelijk aangehouden. Hij zit nu in een cel en riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete die tot tienduizend dollar op kan lopen.
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef ymme het volgende:
5 jaar maar. Levenslang. Poging tot moord joh
Oh nee op een dier is dat niet zo stafbaar als dat van een poging tot moord bij een mens! Achtelijke gek is dat zeg
Doet er niet toe, de kerel moet levenslang krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:57 schreef Auticia het volgende:
[..]
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoor.
quote:Op 2 augustus, om 22.22 uur is een olifantje geboren in Artis. Moeder Thong Tai en jong maken het goed. Dit is het eerste olifantje dat in Artis is geboren. Ook voor Thong Tai is dit haar eerste jong. Het is waarschijnlijk een meisje. Help mee en verzin een naam voor het olifantje!
quote:]Prijsvraag babyolifantje
Doe nu mee aan de prijsvraag en bedenk een naam voor het babyolifantje!!
Omdat Artis Aziatische olifanten houdt, zou het leuk zijn als het jong een Indische/Aziatische naam krijgt.
Mail jouw naam naar: info@artis.nl. Vergeet niet je naam, je adres en telefoonnummer te vermelden.
Sam heeft zijn eigen websitequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
Heb nog een groter plaatje gevonden.
[afbeelding]
Bij zijn baasje op schoot
[afbeelding]
Die paar plukjes haar maken het wel af.
bron : www.dierennieuws.nlquote:Niet alleen feest in Artis. Ook in de Dierenpark Emmen werd een olifant geboren.
In Dierenpark Emmen is in de nacht van zondag op maandag een olifantje geboren. Het dier, een mannetje, is 'Myo Set Kaung' gedoopt, hetgeen staat voor derde generatie. Het is de eerste keer dat een in Emmen geboren olifant voor nageslacht zorgt, moeder 'Mingalar Oo', werd in 1992 in het dierenpark geboren.
De olifantenkudde in Emmen telt nu vijftien olifanten, ongeveer net zo groot als een kudde in het wild. De opvallend roze boreling blijft zes jaar in Emmen. Daarna verhuist hij naar een ander dierenpark om voor nageslacht te zorgen.
bron : http://www.noorderdierenpark.nl/site/main.php?l=n&s=3&ss=1&ssn=newsitem&itemid=726&itemstart=0quote:De situatie in Dierenpark Emmen is uniek. Nergens ter wereld worden met zo'n grote regelmaat jonge olifanten geboren. Bovendien is Dierenpark Emmen het enige park in de wereld waar de jonge olifanten gewoon temidden van alle kuddegenoten, inclusief de vader, geboren worden. Door de natuurlijke kuddesamenstelling verloopt iedere bevalling dan ook vlekkeloos. Direct na de geboorte ontfermen naaste familieleden zich over het kalfje, zodat de moeder de tijd krijgt om even op adem te komen. Bij Myo Set Kaung hebben de grootmoeder en een zus van de moeder die kraamzorg op zich genomen. Vader Radza heeft de bevalling belangstellend gevolgd, maar houdt zich verder afzijdig. Als een echte olifantenstier bemoeit hij zich niet met de opvoeding.
Bron: www.nu.nlquote:Grootste Britse mierenhoop ontdekt
Uitgegeven: 10 augustus 2005 12:43
LONDEN - In een bos in het Noord-Engelse graafschap Northumberland is een mierenhoop van 167 centimeter hoog ontdekt. Dat is waarschijnlijk de grootste Britse mierenhoop, zo meldde de krant The Independent woendag.
Er leven naar schatting 500.000 mieren in de hoop. Volgens boswachters gaat het om "het mierenequivalent van de Empire State Building". Er is volgens deskundigen waarschijnlijk jaren aan gebouwd en er zijn miljoenen mieruren in gestoken. Britse mierenhopen zijn normaliter meestal niet hoger dan 60 centimeter.
Culinaire krokoquote:Ze is gek op aardappelen, bij voorkeur met een ruime hoeveelheid jus. Gefrituurde vis of een goed doorbakken steak gaat er ook altijd in. Waar ze echter haar bek niet voor opendoet is rauw vlees. En dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen voor een volwassen krokodil.
De 12-jarige Casey leeft op Goat Island in de Adelaide rivier, 75 kilometer van het Noord-Australische Darwin. Volgens Kai Hansen, de eigenaar van het eiland, is het dier erg kieskeurig als het op eten aankomt. "Ze blieft alleen dingen die we in de keuken hebben klaargemaakt", zegt Hansen. Casey komt elke nacht uit het water om het eten op te halen van een bord dat speciaal voor haar is neergezet.
Hansen, die een vissershotel runt op zijn eiland, stelt nadrukkelijk dat Casey ondanks haar eetgewoonten geen huisdier is. "Ze is een wild dier, en zo behandelen we haar ook. Niemand mag in haar nabijheid komen en als we het eten klaarzetten dan letten we op dat ze niet in de buurt is." Het beest is min of meer de mascotte van het eiland. "Ik noem haar liefkozend Casey de schattige Kroko", zegt Hansen. Desondanks denkt ook hij er niet over het dier aan te halen. "Dat laat ik wel over aan Steve Irwin", zo verwijst Hansen naar de beroemde krokodillentemmer.
quote:Na een ziekte van nog geen anderhalve dag is gistermiddag, 14 augustus, op 33-jarige leeftijd Apenheuls gorilla-groepsleider Bongo overleden. In de afgelopen 30 jaar zagen meer dan 10 miljoen Nederlanders deze indrukwekkende zilverrug gorilla tijdens hun bezoek aan Apenheul. Bongo was als het ware "het gezicht" van Apenheul. Wie Apenheul zei, zei "Bongo".
Samen met zes andere jonge gorilla's kwam Bongo in 1974 naar Apenheul. Hij was toen zo'n 2 jaar oud. Tot ieders verrassing verwekte hij al op 6-jarige leeftijd een kind bij Mouila, met als resultaat de eerste gorillageboorte in Apenheul in 1979. Het jong, Kriba, groeide in de groep op, wat toen nog een grote zeldzaamheid was in de dierentuinwereld. In de loop der jaren groeide Bongo uit tot een imposante, 200 kilo zware "zilverrug". Hij werd en bleef de onbetwiste leider van Apenheuls gorillagroep, die uitgroeide tot 20 dieren, de grootste sociale gorillagroep in de dierentuinwereld. Al met al verwekte Bongo 27 kinderen, waarvan er vele inmiddels in andere dierentuinen van Europa (of Australië) voor nageslacht zorgden. Tot nu toe heeft Bongo 20 kleinkinderen en inmiddels zelfs al drie achterkleinkinderen!
Meer dan tien miljoen Nederlanders hebben Bongo als kracht en rust uitstralende leider van zijn groep bewonderd tijdens de voederpresentaties die een paar keer per dag in Apenheul worden gegeven. Dit jaar gebeurde dat voor het eerst op een geheel vernieuwde plek van het grote gorilla-eiland, die naar Bongo werd vernoemd: "Bongo Bonde" (de "Vallei van Bongo"). Voor Bongo zelf heeft dat helaas niet lang mogen duren. Hij overleed zondagmiddag heel plotseling. Naar de precieze doodsoorzaak wordt nog onderzoek gedaan.
Met zijn 33 jaar was Bongo eigenlijk nog aan de jonge kant. Gorilla's in dierentuinen kunnen wel 45 worden, hoewel leiders van grote groepen die leeftijd doorgaans niet halen, en rond de 35 al "op" zijn.
Bongo's "opvolging" zal nog de nodige voeten in de aarde hebben. Wellicht dat één van zijn zonen (de oudste zoon, Uzuri, die nog in de groep is, is 11 jaar) het leiderschap tijdelijk kan overnemen. Maar omdat hij verwant is met bijna alle groepsleden, moet er toch binnen het Europese fokprogramma voor gorilla's worden gezocht naar een definitieve opvolger.
Bongo was niet de oudste (mens)aap in Apenheul, maar was wel het dier dat tot nu toe, samen met enkele andere gorilla's en een slingeraap, het langst in Apenheul leefde (31 jaar). Toevallig viert Apenheul deze week het 25-jarige jubileum van twee van Bongo's verzorgers, die dus bijna die volledige periode voor Bongo hebben gezorgd.
quote:Koe gearresteerd na ongeval
De politie van Giron in Colombia heeft een koe gearresteerd en haar opgesloten in de gevangenis, omdat deze een gevaar op de weg vormde.
Het dier raakte tijdens zijn wandeling over straat een vrouw op haar fiets. Ze kwam er met kleine verwondingen van af. De politie vond het desondanks nodig om de koe de cel in te gooien.
¨Iemand die een ongeval veroorzaakt, wordt toch ook opgesloten? Voor een koe maken we geen uitzondering,¨ aldus een politiewoordvoerder. De politie is nog op zoek naar de eigenaar van de criminele koe.
Bron: nos
ja hèquote:
weer overduidelijk hoeveel chimpansees op ons lijken!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Auticia het volgende:
Rokende chimpansee moet stoppen
[afbeelding]
Nadat chimpansee Charlie uit de Zuid-Afrikaanse dierentuin Bloemfontein per direct moest stoppen met roken, moet nu ook de 26-jarige Aiai eraan geloven. De vrouwlijke chimpansee, die in de dierentuin van de Chinese stad Xian woont, gaat afkicken.
Aiai begon met roken in 1989, nadat haar eerste partner was overleden. Nadat ook haar tweede partner en haar kinderen overleden en een ander kind werd overgeplaatst naar een andere dierentuin, werd het Aiai teveel en veranderde ze in een ware kettingroker. De dierentuin heeft gisteren bekend gemaakt de chimpansee van haar nicotineverslaving af te helpen. Een nieuwe man in haar leven moet hier onder meer aan bijdragen.
quote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
Hier in het enorme weiland in het dorp lopen maar 6, van die oerossen, daar kunnen er best een paar heckrunderen bij!!
Druppel op een gloeiende plaat, naief misschien, maar ik ga de gemeente toch een mailtje sturen.
Stom.. laat ze nou gewoon hun gang gaan. Dan gaan er misschien 2500 dieren dood, maar dan krijg je daarna gewoon weer een laag aantal en de tijden er na weer grotere populaties etc..quote:Op donderdag 8 september 2005 13:40 schreef Nonneke het volgende:
"Helft grote grazers moet weg"
Nog voor de winter moet de helft van de grote grazers in de Oostvaardersplassen verhuizen of afgeschoten worden. Dat adviseert de Raad voor Dierenaangelegenheden aan minister Veerman van Natuur.
De Oostvaardersplassen hebben te weinig voedsel om de nu ruim 3.000 heckrunderen, koninkpaarden en edelherten ook in de winter te voeden. Volgens de Raad voor Dierenaangelegenheden heeft Staatsbosbeheer al veel te lang gewacht met ingrijpen. Afgelopen winter gingen veel van de grote grazers dood door ondervoeding.
Behalve afschieten moet er voor de overblijvende dieren een vorm van geboortebeperking komen, om te voorkomen dat er opnieuw overbevolking ontstaat. Donderdag staan de grote grazers in de Oostvaardersplassen in de Tweede Kamer op de agenda.
heel veel druppels samen maken wel een emmer vol (of meer), ik ga ze ook mailenquote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
Hier in het enorme weiland in het dorp lopen maar 6, van die oerossen, daar kunnen er best een paar heckrunderen bij!!
Druppel op een gloeiende plaat, naief misschien, maar ik ga de gemeente toch een mailtje sturen.
quote:Op donderdag 15 september 2005 12:01 schreef Marietje_34 het volgende:
Dolfijnen vinden weg terug na orkaan
Uitgegeven: 15 september 2005 11:48
GULFPORT - Acht tamme dolfijnen, die na orkaan Katrina vermist waren, hebben de weg naar 'huis' in Gulfport teruggevonden. De dieren spoelden weg uit hun aquarium dat door de orkaan werd verwoest, zo meldde The Times donderdag.
De tuimelaars leefden al zeker dertig jaar in gevangenschap en waren volledig aan hun omgeving gewend. De eigenaars vreesden dat de dieren niet in staat waren in het wild te overleven en zelf de weg terug te vinden. Maar de dolfijnen wisten in de ondergelopen stad feilloos de plek terug te vinden waar het aquarium ooit stond.
De verzorgers dachten dat het aquarium bestand was tegen het natuurgeweld, omdat het in 1969 ook orkaan Camille had doorstaan. Zes andere dolfijnen uit lagere aquariums waren wel overgeplaatst.
====================
cpoypaste NU.nl
bronquote:De Australische politie heeft afgelopen maandag aan de kust van Geelong, iets ten zuidwesten van Melbourne, een dode dolfijn aangetroffen. Het dier is met zeker zeven messteken, waarvan een in het hart, om het leven gebracht.
Waarom het dier gedood is, is nog onduidelijk. Maar diverse deskundigen spreken over een gruweldaad. Volgens Ron Waters, woordvoerder van Department of Sustainability and Environment, verkeerde het dier in goede gezondheid. "Dit is wat we hebben gevonden: een dier met een volle maag, in goede conditie en geen andere tekenen van overlijden."
De dolfijn is in Australië een beschermd diersoort. De celstraffen voor het doden van een dolfijn kunnen dan ook oplopen tot een jaar.
quote:Poema sprookje is uit op de Veluwe
'Poema' Winnie ontmaskerd
'Poema' Winnie lijkt definitief ontmaskerd. Het dier dat de afgelopen maanden de Veluwe in zijn greep hield, is geen poema maar een grote, verwilderde kat.
Dat blijkt volgens bioloog Gerrit Jansen uit scherpe foto's die de Arnhemse natuurfotograaf Otto Faulhaber afgelopen maandag van het dier maakte en die dagblad de Gelderlander woensdag publiceerde.
Bron: Telegraaf
quote:'Gewapende dolfijnen ontsnapt door Katrina'
Gepost door Ferdinand (Ferdo) - Bron: The Observer
Gepubliceerd: maandag 26 september 2005 @ 20:45
Quito., blackbird1986 en pegakemi hadden ons via de nieuws-submit te melden:
De Amerikaanse marine zou, als gevolg van de orkaan Katrina, 36 speciaal getrainde dolfijnen zijn kwijtgeraakt. Doordat hun onderkomen onderliep konden de dieren hun vrijheid tegemoet zwemmen. Vermoed wordt dat de dolfijnen zich nu in de Golf van Mexico ophouden, aldus het blad The Observer, dat zich beroept op bronnen binnen de marine. Deze wil de geruchten echter bevestigen noch ontkennen.
Het gaat om dolfijnen die getraind zijn in het tijdelijk uitschakelen van terroristen en spionnen middels verdovende pijltjes die de dieren kunnen afvuren met een speciaal harnas. Daarnaast kunnen de dieren ook worden ingezet om mijnen op te sporen. Een aantal van de ontsnapte dolfijnen zouden zijn toegerust met het speciale harnas. De kans bestaat dat de dieren hun pijltjes richten op nietsvermoedende duikers en surfers, als deze voor terroristen worden aangezien. Bij een treffer is er de kans op de verdrinkingsdood als er niemand anders in de buurt is.
een baby tuimelaartjequote:Op woensdag 28 september 2005 18:18 schreef Nonneke het volgende:
Om hier maar in de Dolfijnen te blijven
Dolfinarium is vanmiddag trotse 'eigenaar' geworden van een kersvers baby tuimelaartje
Of hij/zij het gaat halen is nog even spannend, de bevalling was nogal vervelend (het kwam verkeerd om), meer info heb ik nog nietAlleen dat 'het' geboren is
quote:Op donderdag 29 september 2005 18:12 schreef Nonneke het volgende:
Het is een meisjeOp de site van Dolfi kan je meeverzinnen voor een naam
Nog 2 foto's van het kleine ding
[afbeelding]
[afbeelding]
hm..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:01 schreef inkie1010 het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er gisterenavond weer een dolfijntje is geboren in Harderwijk!
]http://www.seashepherd.nl/[/quote][/url]quote:Op 8 wordt wereldwijd geprotesteerd tegen de massaslachting die Japanse “vissers” jaarlijks aanrichten onder het dolfijnenvolk. Vorig jaar organiseerde Sea Shepherd deze internationale protestdag op 19 november, dit jaar zijn we één van de vele organisaties die deelnemen.
Rosemarie Burgers neemt de praktische organisatie van de protestactie in Nederland voor haar rekening. Als je meedoet met de protestactie, meld je dat aan Rosemarie (info@arg-winters.speedlinq.nl) en dan krijg je van haar alle details over de demo toegestuurd.
Meer info:
WAT: Een internationale protestdag om de Japanse overheid onder druk te zetten om de massaslachting van dolfijnen te verbieden.
WANNEER: zaterdag 8 oktober 2005 – 12 u
WAAR: - Japanse ambassade Den Haag – Tobias Asserlaan 2 - 2517 KC DEN HAAG
ISSUE: Ieder jaar maken Japanse vissers jacht op ongeveer 20.000 dolfijnen en kleine walvissen. De dieren worden op onvoorstelbaar gruwelijke wijze gedood. Dit is de grootste dolfijnenslachting ter wereld.
De vissers beschouwen het doden van dolfijnen als een soort “pestcontrole”. Ze zijn van mening dat de dolfijnen te veel vis eten en dat ze enkel de concurrentie uitroeien. We moeten hen laten weten dat de rest van de wereld deze misdaad tegen de natuur onaanvaardbaar vindt.
Het vlees van de vermoorde dieren, dat toxische stoffen bevat, wordt verkocht voor consumptie waardoor de Japanse overheid haar eigen bevolking vergiftigt. Niet alle dieren worden gedood. Bepaalde individuen worden door trainers van dolfinaria en mariene parken uitgekozen om de rest van hun leven in slavernij door te brengen.
Help Sea Shepherd om - net als vorig jaar - een krachtige boodschap af te leveren aan de Japanse vissers en hun overheid en protesteer mee op 8 oktober.
STOP THE DOLPHIN SLAUGHTER!
Meer info: www.seashepherd.org of www.seashepherd.nl
mailto:info@seashepherd.nl
http://www.seashepherd.org/
[url=http://www.seashepherd.nl/
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:01 schreef inkie1010 het volgende:
Ik hoor net op de radio dat er gisterenavond weer een dolfijntje is geboren in Harderwijk!
ach god, dat vindt ze dus te link, langs het raam zwemmenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:24 schreef Nonneke het volgende:
Moeder Lucy is erg beschermend, het kleine ding mag nog niet langs het raam zwemmen![]()
dank je!quote:
Je loopt wat achterquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:55 schreef Hilje23 het volgende:
dank je!
waar is erodome trouwens gebleven? die was toch modje hier?
*Proest*quote:
quote:]Pleidooi voor inenting hobbykippen
De Dierenbescherming wil dat minister Veerman het mogelijk maakt om hobbypluimvee, biologische kippen en vrije-uitloopkippen in te enten tegen de vogelgriep.
Volgens de Dierenbescherming is dat de enige manier om te voorkomen dat de kippen massaal moeten worden geruimd, nu de vogelgriep dichterbij komt. Zo'n ruiming is volgens de Dierenbescherming maatschappelijk niet acceptabel. Voor inenting is toestemming nodig van de Europese Commissie.
Verder zouden er strengere regels moeten komen voor transporten en voor de import van vogels.
Bron: nos.nl
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[afbeelding]
![]()
wat een toegewijde moeder
![]()
quote:Een rat is een team van wetenschappers maandenlang te slim afgeweest. Het diertje was uitgezet op een verlaten Nieuw-Zeelands eiland om te onderzoeken waarom ratten zo lastig uit te roeien zijn. Pas vier maanden later kon het dier weer gevangen worden.
Hoewel de wetenschappers de beschikking hadden over vallen, lokaas en speurhonden en de rat voorzien was van een halsband met een zendertje, kon het dier maar niet gepakt worden. Na tien weken zette de rat de onderzoekers zelfs op een dwaalspoor door 400 meter naar een nabijgelegen eilandje te zwemmen. Uiteindelijk werd een valstrik met pinguïnvlees hem toch fataal.
De wetenschappers hebben echter wel iets geleerd van het onderzoek: "Wij hebben ontdekt dat het disproportioneel moeilijk is om een enkele rat te vangen", aldus de onderzoeksleider.
Wat een stelletje klojoos zegquote:Eenden dood door proef wildbeheereenheid
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: Omroep Brabant
Gepubliceerd: vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:01
In een vijver in het het Boudriepark in het Noord-Brabantse Budel zijn gisteren twaalf dode eenden gevonden na een proef van wildbeheereenheid Cranendonck. De eenden zijn gestorven doordat hen stukjes brood met een verdovend middel werd gevoerd.
Met deze actie trachtte de wildbeheereenheid de dieren te kunnen vangen om ze vervolgens naar een andere plek over te brengen. Er zaten volgens de gemeente namelijk te veel eenden in de vijver, waarna Cranendonck werd ingeschakeld.
Na enkele uren waren de eenden echter nog niet verdoofd, waarna de medewerkers dachten dat het middel niet werkte en naar huis gingen. Later bleek dat de eenden waren verdronken. De gemeente denkt dat de dieren te veel brood hebben gegeten.
bron: Telegraafquote:ROME - De gemeenteraad van Rome heeft maandagavond een maatregel aangenomen om de rechten van huisdieren te beschermen. Zo zijn het uittrekken van nagels van katten, wurghalsbanden voor honden en het couperen van staarten om een hond er beter uit te laten zien verboden.
Ook mogen puppy's en kittens niet eerder dan na twee maanden bij hun moeder weggehaald - tenzij om gewichtige redenen door een dierenarts onderschreven -, mogen dieren in de zomermaanden niet in afgesloten auto's worden achtergelaten, en mogen "wilde of exotische" dieren niet aan kettingen worden gelegd..
De beschermingsmaatregel is bijzonder gedetailleerd. Zelfs de klassieke ronde vissenkom is verboden, merkte de krant Il Messaggero op. "De beschaving van een stad wordt hieraan afgemeten", zo citeerde de krant Monica Cirinna, een van de initiatiefnemers in de gemeenteraad.
cool! Ik dacht eigenlijk dat Italianen niet zo goed met hun huisdieren omsprongen, beetje zoals de Grieken..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef inkie1010 het volgende:
Kijk dit moeten ze nu in Nederland ook doen!!!
[..]
bron: Telegraaf
Ja goed idee, om iets mee te doen. Doen ze in NL ook nagels weghalen bij katten?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef inkie1010 het volgende:
Kijk dit moeten ze nu in Nederland ook doen!!!
Ik weet wel dat in Italie er ook nu sterk een dierenrechtenbeweging aan het groeien is, terwijl je vroeger niets hoorde. Denk dat we dat ontwikkeling kunnen noemenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:35 schreef Marietje_34 het volgende:
cool! Ik dacht eigenlijk dat Italianen niet zo goed met hun huisdieren omsprongen, beetje zoals de Grieken..![]()
quote:Golden Retriever Gives Birth To Green Puppy
A dog breeder in Alhambra, Calif., is mystified after his golden retriever gave birth to a green puppy, according to a Local 6 News report.
The green puppy, named Wasabi, was one of four puppies born five days ago.
The dog is healthy and green, according to the report.
Local 6 News showed video of the puppy rolling around with its normal-looking newborn brothers and sisters.
Skeptics said the dog had to be dyed green but the owner said the puppy was born green.
Veterinarians said it is possible for a newborn puppy's fur to be green because the placenta, which is green, rubs off at birth.
Misschien hebben ze um wel gewoon geverftquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof dat soort dingen nooit zo
Ziet er heel raar uitdat wel
quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:57 schreef inkie1010 het volgende:
Oudste dier ter wereld wordt 175
Uitgegeven: 15 november 2005 08:43
Laatst gewijzigd: 15 november 2005 09:11
BRISBANE - Haar huid is erg gerimpeld, en ze is de laatste tijd wat pondjes aangekomen. Ook is ze niet zo snel meer, zelfs niet voor een schildpad. Maar haar ogen twinkelen soms nog ondeugend en ze kan nog wel twintig jaar mee. Harriet viert dinsdag haar 175e verjaardag.
-----------------------------------------------------
Gefeliciteerd Harriet
Stelletje idiotenquote:Leeuw gestolen uit dierentuin Gaza
Uitgegeven: 27 november 2005 12:58
Laatst gewijzigd: 27 november 2005 13:08
GAZA - Met een gewaagde overval hebben gewapende mannen een leeuw ontvoerd uit de dierentuin van Gaza. De directie heeft zondag volgens Palestijnse media 1000 dollar geboden voor de terugkeer van de leeuw en twee witte Arabisch-sprekende papegaaien die tijdens de half uur durende overval ook werden meegenomen.
De gemaskerde mannen gooiden een deken over het hoofd van de leeuw en probeerden ook een tweede exemplaar mee te nemen. Dat mislukte, vermoedelijk omdat het dier te sterk was.
De diefstal vond twee weken geleden al plaats, maar werd stil gehouden om de politie kans te geven de overvallers te vinden.
Palestijnse media speculeren dat de leeuw is meegenomen door een criminele bende. Die zouden het dier gebruiken als trofee om hun macht te tonen.
Nu.nlquote:Ook apen praten in dialecten
Uitgegeven: 29 november 2005 14:21
Laatst gewijzigd: 29 november 2005 15:04
TOKIO - Apenspraak mag dan op het eerste gehoor allemaal hetzelfde lijken, Japanse onderzoekers hebben ontdekt dat ook apen in dialect praten. Binnen één apensoort bestaan verschillende dialecten, afhankelijk van waar de groep leeft. De resultaten komen in het decembernummer van het Duitse wetenschappelijk tijdschrift Ethology.
"Verschillen tussen het onderlinge geklets van apen zijn net zoals dialecten bij mensen", aldus hoofdonderzoek Nubuo Masataka van de universiteit van Kyoto. Masataka en zijn team analyseerden tien jaar lang het stemgeluid van twee groepen van dezelfde primatensoort. De ene groep (23 apen) leefde op het Zuid-Japanse eiland Yakushima. De andere (30 apen) had zich in de jaren '50 van de eerste groep afgesplitst en was verhuisd naar het centrum van Japan
http://www.ouwehand.nl/quote:IJsberendrieling geboren in Ouwehands Dierenpark.
Vrijdagnacht, 26 november heeft ijsbeer Huggies ons verblijd met drie jongen.
oeh, ben benieuwd naar foto's zeg. Ja, de regenwouden, daar is blijkbaar nog veel te ontdekken!quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:16 schreef NorthernStar het volgende:
Onbekend zoogdier op Borneo ontdekt
Leuk idee dat er nog steeds dieren te ontdekken zijn
quote:Stowaway cat arrives home from France
MILWAUKEE, Wisconsin (AP) -- Emily the cat is back -- after flying home in the lap of luxury.
The curious cat who wound up traveling to France in a cargo container touched down at the Milwaukee airport on Thursday, greeted by her family and a horde of reporters.
A Continental cargo agent handed her over to 9-year-old Nick Herndon, son of the cat's owners, Donny and Lesley McElhiney. Emily meowed and pawed at reporters' microphones as the family answered questions. (Watch Anderson Cooper look into cat's long journey home -- 1:36)
"She'll be held onto a lot all the way home. And then when we get home, too, she'll be cuddled a lot," Donny McElhiney said.
Her sumptuous return in business class on a Continental Airlines flight was a sharp departure from her trip to France, where she was found thin and thirsty but still alive.
"She seems a little calmer than she was before, just a little quieter, a little, maybe, wiser," said Lesley McElhiney, 32.
Emily vanished from her Appleton home in late September. She apparently wandered into a nearby paper company's distribution center and crawled into a container of paper bales.
The container went by truck to Chicago and by ship to Belgium before the cat was found October 24 at Raflatac, a laminating company in Nancy, France. Workers there used her tags to phone her veterinarian, who called the McElhineys.
Continental offered to fly the cat home from Paris after Emily's tale spread around the world and she cleared a one-month quarantine.
"This was such a marvelous story, that we wanted to add something to it," Continental spokesman Philippe Fleury told AP Television News at Charles de Gaulle airport.
After one Continental employee escorted Emily from Paris to Newark, New Jersey, cargo agent Gaylia McLeod accompanied the cat aboard a 50-seater from Newark to Milwaukee.
"I know it's close to the holidays," a tearful McLeod said. "I'm happy to be a part of reuniting Emily with her family."
On her flight home, Emily passed up a menu of peppered salmon filet and "opted for her French cat food" and some water, airline spokeswoman Courtney Wilcox said.
Apparently all that French food did Emily some good.
"She's bigger and heavier than before," Nick said.
Interview With A Penguinquote:Interview With A Penguin
It is the heart-warming documentary that took America by storm, the story of Emperor Penguins and their fight to breed in the harsh conditions of Antarctica. Matthew De Abaitua caught up with one of its flippered stars.
DE ABAITUA
So how was the shoot?
PENGUIN
The conditions in Antarctica were very difficult but everyone was great to work with. It was a really rewarding experience. Emperor Penguins pride themselves on their professionalism.
DE ABAITUA
Your film has been used by right wing commentators to show how nature upholds family values. How do you feel about that?
PENGUIN
You have to realise that, first and foremost, I am concerned with fish.
DE ABAITUA
Surely you have an opinion about how your devotion to your spouse and your egg has been used to support arguments for Intelligent Design and the importance of monogamy?
PR INTERVENES
The penguin doesn't want to talk about monogamy.
PENGUIN
Actually, I will take this one. There is a scene where I stand around on the thick ice for about three months, incubating an egg in a flap of skin just above my feet. When I heard people talking about Intelligent Design, I had to laugh. Our breeding grounds are far inland, about 70 miles away from our food, which is in the sea. Where is the intelligence in that? Where is the design? Have you any idea how hard it is to walk with these stupid legs? If there was such a thing as Intelligent Design, there would be another animal in the South Pole - like a moose or a gnu - that had an overwhelming instinct to run a small mini-cab firm.
DE ABAITUA
What happens if your mate doesn't make it back with food before your blubber runs out?
PENGUIN
I hop into the ocean and get some fish.
DE ABAITUA
What about the egg?
PENGUIN
It fends for itself.
DE ABAITUA
That doesn't sound like family values to me.
PENGUIN
That's because you are part of the liberal establishment media. You are weak. You are soft. Can you survive on your own blubber for three months? I think not. If there is one lesson I think we've taught America, it's the importance of blubber. You can never have enough blubber. They say, "Intelligent Design", I say "blubber blubber blubber".
DE ABAITUA
I think you'll find only aquatic mammals like seals and whales have blubber. You're a just fat bird.
PR
Time's up.
quote:Ontsnapte Maraboe weer terug
Een anderhalve meter grote maraboe die afgelopen zomer uit Diergaarde Blijdorp in Rotterdam ontsnapte, is weer terecht. Na omzwervingen door Zuid-Holland, Noord-Brabant en Friesland werd de vogel uiteindelijk in het Noord-Groningse Zevenhuizen gevangen.
De maraboe, een uit de kluiten gewassen lid van de ooievaarsfamilie die in een groot deel van Afrika voorkomt, ging er, ondanks dat hij was gekortwiekt in juli vandoor.
De vogel legde de afgelopen maanden een tocht af door een groot deel van Nederland af. Zo kwamen er meldingen uit Dordrecht, Tilburg en het Drentse Wijster. De laatste tijd verbleef het dier afwisselend in Friesland en Groningen. De Maraboe, een aaseter, haalde zijn eten voornamelijk van vuilnisbelten. Ook deed het dier zich tegoed aan slachtafval van een vleesverwerkend bedrijf.
De vogel is donderdag weer overgebracht naar Diergaarde Blijdorp.
Ja, stoere maraboe hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 23:28 schreef Nepthys het volgende:
[..]
[afbeelding]
wow, helemaal naar Groningen nog wel![]()
er schoot een soortgelijke gedachte door mijn hoofdquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:54 schreef TechXP het volgende:
He jammer.. had liever gezien dat er een jager minder was geweest.
'onwetende' hondenquote:Op zondag 11 december 2005 00:26 schreef Marietje_34 het volgende:
er schoot een soortgelijke gedachte door mijn hoofdmaar dat neemt natuurlijk niet weg dat hier 2 vreselijk Knappe& Brave Honden aan het werk zijn geweest
![]()
Onbegrijpelijkquote:Op woensdag 21 december 2005 09:39 schreef Uhmmie het volgende:
De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongens, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De jongeren zouden haar hebben overvallen en daarbij het hondje van de vrouw hebben gewurgd door het aan zijn riem op te hangen aan een hek.
Nu blijkt echter uit politieonderzoek dat de vrouw zelf verantwoordelijk is geweest voor de dood van het hondje. Het Openbaar Ministerie maakte dit vandaag bekend. Wat de vrouw bewoog dit verhaal te verzinnen, is nog niet bekend.
De vermeende gewelddadige dood van het hondje zorgde voor veel opschudding. Kamerlid Geert Wilders had zelfs een beloning van tienduizend euro uitgeloofd voor de gouden tip die naar de daders van het incident zouden leiden. Hij riep premier Balkenende tevens via schriftelijke vragen op om dit bedrag te vertienvoudigen.
je zou dat kutwijf tochquote:Op woensdag 21 december 2005 09:39 schreef Uhmmie het volgende:
De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongens, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De jongeren zouden haar hebben overvallen en daarbij het hondje van de vrouw hebben gewurgd door het aan zijn riem op te hangen aan een hek.
Nu blijkt echter uit politieonderzoek dat de vrouw zelf verantwoordelijk is geweest voor de dood van het hondje. Het Openbaar Ministerie maakte dit vandaag bekend. Wat de vrouw bewoog dit verhaal te verzinnen, is nog niet bekend.
De vermeende gewelddadige dood van het hondje zorgde voor veel opschudding. Kamerlid Geert Wilders had zelfs een beloning van tienduizend euro uitgeloofd voor de gouden tip die naar de daders van het incident zouden leiden. Hij riep premier Balkenende tevens via schriftelijke vragen op om dit bedrag te vertienvoudigen.
quote:Op donderdag 22 december 2005 23:10 schreef TechXP het volgende:
NIEUWS: Winschoten verbiedt circussen met wilde dieren!!!!!
Bron: diversen
Goed zeg. Ik moest gelijk aan jou en je site enzo denken toen ik dit las in de krantquote:Op donderdag 22 december 2005 23:10 schreef TechXP het volgende:
quote:Op donderdag 22 december 2005 23:10 schreef TechXP het volgende:
zoals ze hier zeggen, mensen gaan hoogstwaarschijnlijk invullen wat de verkopers verwachten. Maar toch misschien al een stap in de goede richting.quote:za 24/12/05 - Vanaf volgend jaar moet iedereen die een hond wil kopen eerst een vragenlijst invullen. Dat heeft de ministerraad beslist. Op die manier moet het aantal bijt-ongevallen verminderen.
Op basis van de antwoorden zal de verkoper dan oordelen of de kandidaat-koper geschikt is om een hond te houden.
De koper moet onder meer aangeven of hij kinderen of een tuin heeft, en wat hij gaat doen met de hond als hij op vakantie gaat.
Het gaat om een nieuw koninklijk besluit op voorstel van minister van Dierenwelzijn Rudy Demotte.
Op die manier wil hij voorkomen dat mensen impulsief een hond kopen en mogelijk opgescheept zitten met een agressief dier.
Weinig enthousiasme over de vragenlijst
De Vlaamse Vereniging van Dierenartsen voor Kleine Huisdieren zegt dat de vragenlijst niet voldoende is om bijtongevallen tegen te gaan.
"De vragen dienen alleen om de toekomstige eigenaar te sensibiliseren. Ik denk niet dat het aantal impulsaankopen erdoor zal verminderen", zegt Cathy Toulouse.
Ook dierenverkopers als de dierenrechtenorganisatie Gaia zijn niet te spreken over de vragenlijst.
Kandidaat-kopers kunnen invullen wat ze willen, of ze kunnen hun hond in het zwarte circuit kopen, zeggen ze.
Foto toegevoegd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:55 schreef Marietje_34 het volgende:
dit berichtje vind ik ook een plaatsje in dit topic verdienen:
De heldendaad van Irma ...
'Irma (44) ziet tijdens een fietstocht een moederkoe bevallen van haar kalf. Helaas glijdt het glibberige en gladde pasgeboren kalf zo in een nabijgelegen sloot. Irma bedenkt zich geen moment en rent het weiland in. De moederkoe stelt deze aandacht echter niet op prijs en geeft Irma een kopstoot, waardoor ook zij in de sloot belandt. Irma loopt hierdoor gekneusde ribben op, maar toch weet ze het kalf op het droge te krijgen. Als de moeder even uit zicht is, gaat Irma nogmaals de sloot in. Dit keer om het kalf weer in het juiste weiland te krijgen, bij zijn moeder. Daar aangekomen neemt moe weer de leiding over. Eind goed, al goed!' http://tinypic.com/view/?pic=izxbwm
Je konop de site van de Dierenbescherming stemmen op Irma (wat ik dus ook heb gedaan) en zij is de winnares van de Publieksprijs![]()
http://www.dierenbescherm(...)dex.php?page=actueel
edit-het wil helaas niet lukken met de foto![]()
wist wel van die gifvlek natuurlijk, had er nooit bij nagedacht dat die rivier direct een bedreiding zou kunnen vormen voor een van de allerbedreigste dierensoorten op aarde..quote:Gifrivier bedreigt Siberische tijger
De benzeenvlek die in de Chinese rivier Songhua richting Siberië drijft, bedreigt de Siberische tijger.
De gifrivier stroomt door de habitat van de tijgersoort, die nu al een van de meest bedreigde dieren ter wereld is, aldus het Wereldnatuurfonds (WNF).
Ook de tientallen soorten vis in de rivier, luipaarden, beren en muskusherten worden bedreigd.
ik had het ook al gelezen. Zieke schoftenquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:34 schreef Uhmmie het volgende:
Dode kat in microgolfoven: drie aanhoudingen
LONDEN - In Stockton, in het noordoosten van Engeland, zijn op tweede kerstdag drie personen aangehouden nadat een dode kat werd aangetroffen in een microgolfoven.
Speurders zijn nog bezig met het onderzoek van de dode kat en de oven om aanwijzingen te verzamelen over de schuldigen. De drie aangehouden personen zijn op borgtocht vrijgelaten. ,,Er zouden nog arrestaties kunnen volgen'', aldus de lokale politie.
De vijf jonge katjes van de omgekomen kat worden verzorgd door een opvanggezin, verzekerden de agenten.
Bron: Het Nieuwsblad
Recente foto van Bramble:quote:Over vegetarische honden en poezen: 'Geen koe voor de kat'
De oudste hond ter wereld is een 27-jarige collie uit Engeland. In mensenjaren komt dat neer op zo’n 200 jaar. Bramble – zo heet ze - doet nog wekelijks haar zwempartijtje en krijgt van haar baasje enkel veganistische voeding. Ze eet dus helemaal geen vlees, zuivelproducten of eieren, wel rijst, linzen en biogroenten…
In 2000 liepen bij Belgische gezinnen meer dan één miljoen honden en 1,7 miljoen katten rond. Bij de Nederlanders ging het om anderhalf miljoen honden en meer dan twee miljoen katten. Tel daar nog de viervoeters in dierenasielen, dierenpensions en dierenwinkels bij en de zwerfhonden en zwerfkatten. Al deze beestjes krijgen vroeg of laat honger: katten en middelgrote honden eten jaarlijks ongeveer evenveel vlees als hun baasje. Mensen die echter niet bereid zijn een koe op te offeren voor een kat, kunnen hun huisdier een vegetarisch menu voorschotelen. Onnatuurlijk, ongezond en onverantwoord zeggen tegenstanders. Onwetendheid antwoorden de voorstanders.
Vegetarische hond
Studies hebben uitgewezen dat zowel honden als katten ondanks hun kortere spijsverteringsstelsel in staat zijn om stoffen uit plantaardig materiaal op te nemen en te absorberen. Zo liet dierenrechtenorganisatie PETA de gezondheid van 300 vegetarische honden onderzoeken, van puppy's tot heel oude dieren. Iets meer dan de helft waren reuen en iets minder dan de helft waren rashonden. Onder de rashonden waren veel terriërs, retrievers, beagles en dobermans. 65% van alle honden was veganistisch. Uit het onderzoek bleek dat hoe langer een hond vegetarisch of veganistisch eet, hoe groter de kans is dat hij in goede tot excellente gezondheid verkeert en hoe kleiner de kans dat hij kanker, infecties, hypothyroidie (onvoldoende productie van de schildklierhormonen) krijgt of aan obesitas lijdt. Veganistische voeding blijkt ook gezonder dan vegetarische. Een andere conclusie was dat hoe langer een hond vegetarisch of veganistisch eet zonder extra taurine of L-carnitine, hoe groter de kans is op een hartkwaal. Honden die gist en knoflook aten bleken algemeen gezonder te zijn en een betere vacht te hebben. Honden die geen sojaproducten aten bleken gezonder dan dieren die dit wel deden. Een laatste conclusie van het onderzoek was dat vegetarische voeding de kans op zouten in de urine kan verhogen, met mogelijk blaasstenen tot gevolg. Daarom is het belangrijk om de PH-waarde van de urine regelmatig te onderzoeken.
Vegetarische kat
Katten zijn als carnivoren niet in staat om nuttige voedingsstoffen uit planten te halen, in tegenstelling tot honden. Ze hebben veel eiwitten nodig omdat ze hieruit bijna al hun energie halen. Eiwitten bestaan uit kleinere deeltjes, aminozuren genaamd, waarvan er 23 verschillende zijn. Elf van deze aminozuren worden voor een kat beschouwd als 'essentieel' omdat het lichaam deze niet zelf kan produceren. Enkele hiervan komen niet of slechts in zeer kleine mate voor in plantaardig materiaal en moeten in vegetarische voeding aangevuld worden. Het gaat om taurine, methionine, cysteine, arginine en lysine. Ook arachidonzuur en de vitamines A en B kan een kat niet zelf aanmaken.
Volgens James Peden, schrijver van het boek Vegetarian Cats & Dogs en oprichter van het bedrijf Vegecat, is zijn product een poeder dat alle voedingsstoffen bevat die een kat nodig heeft. Het poeder meng je door verse groenten, bonen en/ of granen die je volgens een bijgeleverd recept klaarmaakt. Peden: 'In het poeder zit synthetische taurine en vitamine A, vitamine B12, methionine geëxtraheerd uit maïs en zeewier dat veel arachidonzuur bevat. De recepten bevatten voldoende cysteine, arginine, lysine, niacine en vitamine B6.'
Ik lust inderdaad geen vlees maar meer omdat ik ervan walg. De manier waarop dieren tegenwoordig 'gemaakt' worden als zijnde vleesprodukten. De hoeveelheid die dagelijks wordt weggegooid, de vervuiling die ermee gemoeid is, het algehele disrespect voor het leven eigenlijk.quote:Waarom ben je zelf trouwens vegetarier, uit overtuiging, of lust je geen vlees?
Een hond is in principe omnivoor. In natuurlijke situatie zou deze vooral vlees eten. Maar ander voedsel is niet uitgesloten. Beetje zoals vossen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:08 schreef stumbleupon het volgende:
Een hond is carnivoor en heeft dus een kort darmstelsel (dierlijke cellen zijn makkelijker afbreekbaar)
Plantaardige cellen zijn een stuk moeilijker afbreekbaar (vandaar dat herbivoren ook een veel langer darmkanaal hebben).
Die aflevering van KvW ging over gentech soja voor veevoer. Je weet wel.. hetgeen wat de dieren krijgen die jij later het vlees van opeet enzo.. Veevoer is anders dan vegetarische honden en kattenvoer. De meeste merken gebruiken biologische producten en anders is het in ieder geval niet gentech, maar van gewone gewassen soja.quote:Daarbij komt dat veel vegetarisch dierenvoedsel veel soja bevat en dat deze soja vaak genetisch gemanipuleerd is. (zie: Keuringsdienst van waarde)
Kan best zijn dat het allemaal goed gaat maar vraag me af of het ook echt gezond is voor het beest op de langere termijn.
Ja dat is niet helemaal uit te sluiten nee. Bij biologisch (keurmerk) zou dat te vertrouwen moeten zijn, maar goed.. je weet inderdaad maar nooit. Feit is wel dat de meeste gentech soja gebruikt wordt voor veevoer. En daarnaast komt het terecht in koekjes, gebak, etc.. wat de gemiddelde mens eet. Het liefst eet ik wel gewoon biologisch.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:07 schreef stumbleupon het volgende:
Ik help het je hopen maar uit een rapport van Greenpeace blijkt dat er "stiekem" transgene soja wordt vermengd met "schone" soja (zie: artikel)
Zeker.. die moet je ook echt niet gebruikenquote:En ook iets om rekening mee te houden:
The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:
IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Spillers Whiskas
Zo kan je het inderdaad noemen.quote:En eeh zullen we het op opportunistische omnivoor houden dan?
bronquote:Ratjes sterven op lijmplank
DEN HAAG - De Dierenambulance in Den Haag vond gisterochtend zes babyratjes op een met lijm bestreken stuk karton.
Een vrouw vond de diertjes op de stoep in de Fahrenheitstraat. Vier ratjes waren nog in leven. Toen de Dierenambulance arriveerde, waren dat er nog maar twee. Een dierenarts heeft de nog levende beestjes laten inslapen. Wie de ratjes met de lijmplank de dood in heeft gejaagd, is niet duidelijk. Het gebruik van lijm om ratten te doden is bij wet verboden, omdat het onnodig dierenleed veroorzaakt.
Hm reminds me, hoe zou het met die 'oer-koeien' enzo in de Oostvaardersplassen zijn afgelopen ? Heb er eigenlijk nooit meer wat over gehoordquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:09 schreef Bluezz het volgende:
Tijd voor wat leuker nieuws van mijn omgeving
Schotse Hooglanders op Koningshof
Vereniging Natuurmonumenten laat vanaf vandaag vier Schotse hooglanders grazen op landgoed Koningshof. Deze koeien gaan de Shetlandpony’s helpen het duingebied open te houden. De pony’s eten vooral kort en jong gras. Om ook het lange droge duinriet aan te pakken worden de runderen ingezet. Het voormalige landgoed Koningshof bestaat uit bos en open duin. Vooral in het open duin is er sprake van vergrassing en verruiging, wat ten koste gaat van de karakteristieke duinplanten. Door begrazing worden deze processen afgeremd.
Meer bloemen
Al sinds 1990 lopen er Shetlandpony’s in Koningshof. Vooral langs de oude trambaan en op de hoek met de Blinkertweg is het resultaat van hun gegraas goed te zien: korte vegetatie met veel kruiden, bloemen en stukken open zand. Daar profiteren bijvoorbeeld vlinders en hagedissen direct van. Vanaf vandaag zullen de vier hooglanders het lange drogere duinriet ‘aanpakken’.
Verzorging
Schotse hooglanders kunnen het hele jaar door buiten lopen. Bijvoeren zal op Koningshof niet nodig zijn. De gezondheid van de runderen wordt, net als bij de pony’s, regelmatig gecontroleerd door de boswachters en firma Ekogrön. Firma Ekogrön verzorgt de pony’s en runderen voor Natuurmonumenten.
Publiek
Schotse hooglanders zijn rustige dieren. Alhoewel ze er aaibaar uit zien, zijn het beslist geen tamme knuffeldieren. Daarom maakt Natuurmonumenten de bezoekers opnieuw attent op de voor Konigshof bekende begrazingsregels voor de omgang met de runderen en pony’s: houd afstand, voer niet en aai niet! Dit gebeurt middels bebording.
In het Nationaal Park Zuid-Kennemerland en op Koningshof worden regelmatig excursies georganiseerd. Kijk voor meer informatie op www.natuurmonumenten.nl of bel naar Duincentrum de Zandwaaier: 023-5411123.
quote:De Rotterdamse politie is op zoek naar een dierenbeul die een rottweiler met een stuk ijzer om de nek in het water van de Schie heeft gedumpt. Een voorbijganger trof het beest gisteren half drijvend aan. Om de nek van het beest zat een ketting met daaraan een stuk van een ijzerenbalk.
Het is volgens de politie onduidelijk of de grote hond al dood was voordat hij in het ijskoude water werd gegooid. Toch neemt de politie de zaak hoog op. Men zoekt getuigen van het voorval. De hond werd aangetroffen in de Delfshavense Schie tegenover de Mevlanamoskee vlakbij het Aelbrechtsplein.![]()
V.quote:Gemeenten moeten de inkomsten van de hondenbelasting aanwenden voor voorzieningen voor honden zoals afgesloten speelveldjes en uitlaatplekken. Nu komt het geld van hondeneigenaren - in 2005 in totaal 44 miljoen euro - terecht in de algemene middelen van gemeenten. Het geld wordt gebruikt om gaten te dichten en niet of nauwelijks besteed aan hondenbeleid.
Dat stelde de Hondenbescherming woensdag. De organisatie vindt dat gemeenten de hondenbelasting oneigenlijk gebruiken. Bovendien verschillen de tarieven per gemeenten flink. Dat zet veel kwaad bij de eigenaren van honden en het vermindert het draagvlak om hondenbelasting te betalen.
Volgens de Hondenbescherming zijn mensen best bereid hondenbelasting te betalen, als gemeenten daarmee een positief hondenbeleid voeren. Dat vermindert de overlast van deze dieren. Bovendien kunnen betere voorzieningen het draagvlak voor de heffing vergroten zodat minder hondenbezitters de belasting ontduiken.
De hondenbelasting leidt er overigens niet of nauwelijks toe dat mensen besluiten geen hond te nemen. Oorspronkelijk was dat de bedoeling van de heffing. Maar uit een enquête blijkt volgens de Hondenbescherming dat bij 98 procent van de respondenten de heffing niet van invloed was op de aanschaf van een hond.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:43 schreef rena het volgende:
Van de FP:
[..]
Het is toch niet normaal meer, als je dan zo nodig van het beestje af wil breng het dan naar het asiel toe, is ook niet leuk, maar om het beest nou te vermoorden
![]()
quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:57 schreef Invictus_ het volgende:
[afbeelding]
Hamster, snake best friends at Tokyo zoo!
‘I’ve never seen anything like it,’ zookeeper says of unlikely pairing.
http://www.msnbc.msn.com/id/10903211/
quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:57 schreef Invictus_ het volgende:
[afbeelding]
Hamster, snake best friends at Tokyo zoo!
‘I’ve never seen anything like it,’ zookeeper says of unlikely pairing.
http://www.msnbc.msn.com/id/10903211/
Komt wel vaker voor. Er schijnt ook ergens een muis een hele tijd bij pythons te hebben gewoond tot een jonge python ehm opat. Ook heeft discovery (of natgeo of animal planet) een documentaire over een leeuwin die een antilopejong op sleeptouw neemt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef rena het volgende:
[..]
Wat een leuk berichtje![]()
![]()
Vraag me wel af of dat echt kan![]()
wij hebben een hele tijd 1 goudvis in de vijver gehad (waren er eerst 10 rest opgegeten, alleen deze hadden de schildpadden overgelaten) met een stuk of 5 grote volwassen roodwangschildpadden, alle nieuwe vissen aten ze op behalve die ene goudvis, heeft zeker 6 jaar (!!!!) in de vijver gezeten en was inmiddels uitgegroeit tot een klein formaat koikarperquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Komt wel vaker voor. Er schijnt ook ergens een muis een hele tijd bij pythons te hebben gewoond tot een jonge python ehm opat. Ook heeft discovery (of natgeo of animal planet) een documentaire over een leeuwin die een antilopejong op sleeptouw neemt.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef TechXP het volgende:
Kennen jullie het verhaal van de vegetarische leeuw?
quote:
Zal het eens opzoeken thnx voor de tipquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:44 schreef rena het volgende:
[..]
Als je dat interessant vind moet je ook een keer het boek In de wildernis van Kobie Kruger eens lezen, dat gaat over mensen die in de jungle leven en een welpje opvoeden, is echt een heel leuk boek!
In gevangenschap zijn er leeuwen die 10 jaar ouder worden en die minder oud worden. Ligt een beetje aan de situatie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik vind het persoonlijk walgelijk dat dit verhaal van een leeuw die jaren voortijdig aan haar einde is gekomen wordt gebruikt om te doen alsof vegetarisch eten voor katten goed is. Ja, ze is er niet gelijk dood op neergevallen, maar in het wild worden leeuwen zo'n 15-20 jaar en in gevangenschap meestal 10 jaar ouder, deze leeuw werd 9 jaar oud. Vind ik persoonlijk eerder een voorbeeld van hoe het niet moet. Maar hun andere argumenten om hun vegetarisch eten voor katten in poedervormaan te prijzen zijn al net zo goed: ja, vegetarisch eten voor katten is onnatuurlijk, maar brokjes zijn ook onnatuurlijk.
Maar 9 jaar blijft natuurlijk flink onder het gemiddelde. En voeding is een onderdeel van die situatie. Waarom denk je dat dierentuinen de moeite doen om een rauwvlees dieet uit te kienen voor hun grote katachtigen als ze net zo goed een paar bakken whiskas of "vegepet" neer zouden kunnen zetten ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:12 schreef TechXP het volgende:
[..]
In gevangenschap zijn er leeuwen die 10 jaar ouder worden en die minder oud worden. Ligt een beetje aan de situatie.
Ik zou nog eens goed kijken. Deze link komt van een pagina vol met alleen maar links naar verkopers van vegetarische diervoeders, en wordt er een beetje tussengefrommeld als voorbeeld dat het kán. En verder wordt de reguliere diervoedingsindustrie zwartgemaakt waarna vegetarische voeding wordt aangeprezen als hét alternatief, waar ik het inderdaad niet mee eens ben, er bestaat ook nog zoiets als versvleesvoeding, maar dat wordt natuurlijk angstvallig verzwegen, want dat verkopen ze niet.quote:Daarnaast is het verhaal gewoon interessant om te lezen. Niet zozeer om iets aan te prijzen lijkt me.
Katten op vegetarisch/vegan voeding worden even oud (gemiddeld) als katten op ander voer. Zolang ze gewoon de voedingsstoffen binnen krijgen. Maar goed.. andere discussie denk ik
Nee, het is vooral het virus geweest begrijp ik. Maar het kan ook voeding deels zijn geweest.. maar toen was het nog niet mogelijk om bepaalde stoffen na te maken die een kat nodig heeft. Kat heeft bepaalde stoffen nodig. En die halen ze eigenlijk uit vlees. Maar tegenwoordig kunnen ze die namaken. Dus tegenwoordig is het geen probleem dus.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar 9 jaar blijft natuurlijk flink onder het gemiddelde. En voeding is een onderdeel van die situatie.
Het is mogelijk als ze speciaal voer er voor ontwikkelen. Maar dat doet men natuurlijk niet. Een vegetarisch diner is niet leuk voor bezoekers om gegeten te zien worden.quote:Waarom denk je dat dierentuinen de moeite doen om een rauwvlees dieet uit te kienen voor hun grote katachtigen als ze net zo goed een paar bakken whiskas of "vegepet" neer zouden kunnen zetten ?
Het is meer een voorbeeld van een leuk feitje. Niet als voorbeeld. Ok.. begrijp dat je het anders kan opvatten.quote:Ik zou nog eens goed kijken. Deze link komt van een pagina vol met alleen maar links naar verkopers van vegetarische diervoeders, en wordt er een beetje tussengefrommeld als voorbeeld dat het kán.
]http://forum.fok.nl/topic/705214[/quote][/url]quote:En verder wordt de reguliere diervoedingsindustrie zwartgemaakt waarna vegetarische voeding wordt aangeprezen als hét alternatief, waar ik het inderdaad niet mee eens ben, er bestaat ook nog zoiets als versvleesvoeding, maar dat wordt natuurlijk angstvallig verzwegen, want dat verkopen ze niet. Hier verder ? [url=http://forum.fok.nl/topic/705214
Ik was al naar het andere topic waar ik uiteenzette waarom je katachtigen geen vegetarisch dieet moet geven. (zelfs geen uitgebalanceerd chemisch vervaardigd astronautenvoedsel). Kijk daar maar wanneer je tijd hebt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee, het is vooral het virus geweest begrijp ik. Maar het kan ook voeding deels zijn geweest.. maar toen was het nog niet mogelijk om bepaalde stoffen na te maken die een kat nodig heeft. Kat heeft bepaalde stoffen nodig. En die halen ze eigenlijk uit vlees. Maar tegenwoordig kunnen ze die namaken. Dus tegenwoordig is het geen probleem dus.
[..]
Het is mogelijk als ze speciaal voer er voor ontwikkelen. Maar dat doet men natuurlijk niet. Een vegetarisch diner is niet leuk voor bezoekers om gegeten te zien worden.
[..]
Het is meer een voorbeeld van een leuk feitje. Niet als voorbeeld. Ok.. begrijp dat je het anders kan opvatten.
[..]
Reguliere diervoedingsindustrie is ook erg slecht. Beste voer is een gemixt vers(vlees)voeding of een goed vegetarisch/veganistisch voeding. Blikvoer enzo is altijd erg slecht. Maar goed.. ik ga er verder niet over door. Heb eerder op fok daarover gehad. Moet je maar terugzoeken.
En als ik nu zou beginnen met een discussie moet ik men teleurstellen, want ik ga vroeg naar bed en ben tot zaterdag sowieso weg.. dus dat is niet bevorderend voor een discussie.
Veerman behartigd de belangen van de bioindustrie. Hij legt nu het punt op dat trekvogels de verspreiders zijn, zodat hij weer meer reden heeft om dieren binnen te kunnen laten houden. Dat vind hij nl. een goed idee.quote:Waarom handelt minister Veerman zoals ie doet? Wil hij de 'burger' gerust stellen ofzo?
Maar in hoeverre zou de bio-industrie er bij gebaat zijn dat de ophokplicht weer van kracht wordt? Dat mensen eieren blijven kopen/eten ofzo?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef TechXP het volgende:
[..]
Veerman behartigd de belangen van de bioindustrie. Hij legt nu het punt op dat trekvogels de verspreiders zijn, zodat hij weer meer reden heeft om dieren binnen te kunnen laten houden. Dat vind hij nl. een goed idee.
Veel. Gaat veel geld in om. En er kwam geleidelijk al steeds meer aan dat het minder intensief moest worden en dat kippen meer buiten moesten scharrelen etc.. nu geeft de vogelgriep hun weer argument (wel een onjuiste) om te zeggen dat legbatterij enzo niet slecht zijn, maar goed voor menselijke gezondheid etc.. Maar is wel onjuiste gedachte van ze. Echter consument trapt er zo in door de eenzijdige info.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Maar in hoeverre zou de bio-industrie er bij gebaat zijn dat de ophokplicht weer van kracht wordt? Dat mensen eieren blijven kopen/eten ofzo?
Het is nog niet helemaal duidelijk welke vogels bevattelijk zijn voor de H5N1 variant. Eenden lijken het virus wel te kunnen dragen maar er niet ziek van te worden. Onduidelijk is dus ook of duiven deze ziekte over kunnen brengen of drager kunnen zijn.quote:Ik heb net mijn moeder gebeld dat ze haar duiven moet binnenhouden vanaf maandag. Zij:" ja maar, het stikt hier op het land van de wilde duiven, wat maken die twee van mij nou uit ?" Inderdaad, wat is nu het nut van zo'n regeling ? Wat is de sanctie als je je duiven buiten laat vliegen ? Tijdens de ophokperiode tijdens de zaaitijd mogen duiven worden afgeschoten, wat willen ze nu doen dan, alle "wilde" vogels afschieten ? En ondertussen zitten die duiven daar in dat tilletje.
Buiten, in een til, en je knuffelt er niet mee. Het lijkt me veel gevaarlijker wanneer het pluimvee in grote stallen besmet raakt, in grote aantallen geruimd moet worden en er tijdens de ruimingen weer duizenden mensen in nauw contact met besmette kippen komen. In een artikel hierboven wordt trouwens gezegd dat het virus eerder door gesleep met productiekippen zal arriveren, en dat wordt niet verboden voor zover ik weet, de burger pesten is wat anders dan aan economische belangen komen natuurlijk. Het zal trouwens geen donder uitmaken dat de kippen hier geen griep hebben wanneer het virus in Turkije of waar dan ook op mensen overslaat en van mens-op-mens overdraaglijk wordt, dan komt het hier ook vanzelf wel. Zullen we trouwens gelijk alle katten ook maar even afschieten dan ? Want die kunnen ook besmet raken, en die zitten nóg veel dichter op de mens.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:38 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Het is nog niet helemaal duidelijk welke vogels bevattelijk zijn voor de H5N1 variant. Eenden lijken het virus wel te kunnen dragen maar er niet ziek van te worden. Onduidelijk is dus ook of duiven deze ziekte over kunnen brengen of drager kunnen zijn.
Feit is wel dat MOCHT het zo zijn, het misschien wel erg slim is om de duiven binnen te houden.
Wilde duiven -denaam zegt het al- zitten vaak op grote(re) afstand. Tamme duiven zitten dicht bij de mens dus daar heb je je antwoord.
Nee, je knuffelt er niet mee... Het zou mij ook niet gaan om het feit gaan of ze het over kunnen dragen ja of nee maar of ze er -eventueel- mee besmet zouden KUNNEN raken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Buiten, in een til, en je knuffelt er niet mee. Het lijkt me veel gevaarlijker wanneer het pluimvee in grote stallen besmet raakt, in grote aantallen geruimd moet worden en er tijdens de ruimingen weer duizenden mensen in nauw contact met besmette kippen komen. In een artikel hierboven wordt trouwens gezegd dat het virus eerder door gesleep met productiekippen zal arriveren, en dat wordt niet verboden voor zover ik weet, de burger pesten is wat anders dan aan economische belangen komen natuurlijk. Het zal trouwens geen donder uitmaken dat de kippen hier geen griep hebben wanneer het virus in Turkije of waar dan ook op mensen overslaat en van mens-op-mens overdraaglijk wordt, dan komt het hier ook vanzelf wel. Zullen we trouwens gelijk alle katten ook maar even afschieten dan ? Want die kunnen ook besmet raken, en die zitten nóg veel dichter op de mens.
When fish strike back!quote:
Fish Drags Man To Death
A Hungarian fisherman has drowned while trying to catch a 150lb catfish.
Gabor Komlosy was dragged into a river when he refused to let go of the line.
The 53-year-old's body was later pulled from the Szamos river still clinging to his rod.
The 4ft monster catfish was still hooked on the end. Police in Hungary believe he had been yanked down the bank of the river by the fish.
It had then pulled him through the water until he hit his head on a rock and drowned.
A spokesman said: "When we pulled in his line, the fish was still stuck on the end."
Bron: nu.nlquote:Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Kijk, dat zijn nou mensen die wat mij betreft een pluim verdienen
V.
Bron ANPquote:ZWOLLE (ANP) - Een onbekende heeft in Zwolle een hondje in een vuilcontainer achtergelaten. Het ongeveer 13 jaar oude dier, vermoedelijk een Pincher, leefde nog wel, maar was er zo slecht aan toe dat een dierenarts het in heeft laten slapen.
De hond werd vrijdagmiddag in een container aan de Haringvliet gevonden, aldus de politie dinsdag. Ze heeft een buurtonderzoek ingesteld om de eigenaar te achterhalen.
Wat een ellende heeft dat beest allemaal meegemaakt dan zeg.....bijna 180 jaarquote:De hoogstwaarschijnlijk oudste schildpad ter wereld is gisteravond overleden. De Galápagos-schildpad Harriet is in de Australische dierentuin waar ze verbleef vermoedelijk aan een hartaanval overleden. De 180 kilogram wegende Galápagosreuzenschildpad is 176 jaar oud geworden, aldus een woordvoerder van de Australia Zoo.
Er gaat een verhaal dat de Britse natuuronderzoeker Charles Darwin de destijds vijfjarige Harriet zelf heeft meegenomen van de Zuid-Amerikaanse Galápagos-eilanden. De grondlegger van de evolutietheorie heeft nooit in de gaten gehad dat de schildpad eigenlijk een vrouwtje was. Pas halverwege vorige eeuw werd bekend dat ze geen man was, nadat ze al honderd jaar als man door het leven was gegaan.
Er bestonden nogal wat twijfels over de hoge leeftijd van de schildpad. Een aantal DNA-testen heeft echter bevestigd dat ze daadwerkelijk 176 jaar oud is en ooit bij de Galapagos-eilanden heeft rondgezwommen.
In maart van dit jaar is ook al een oeroude schildpad overleden. In de Indiase stad Calcutta overleed het toenmalige oudste dier ter wereld op 255-jarige leeftijd. Die schildpad, tevens een reuzenschildpad, was afkomstig van de Seychellen. De schildpad werd, samen met een aantal andere schildpadden, door Britse zeelui in 1875 meegenomen als cadeau voor de Britse Oost-Indië Compagnie. De directeur van de dierentuin in India zegt dat uit het archief blijkt dat die schildpad in 1750 ter wereld is gekomen. Sommige mensen beweren echter dat hij al in 1705 ter wereld zou zijn gekomen en dus 300 jaar oud geweest moet zijn.
quote:Het beheer van de Oostvaardersplassen hoeft niet veranderd te worden. De natuur moet zoveel mogelijk haar gang kunnen gaan en grote grazers als Edelherten en Konikspaarden hoeven niet worden bijgevoerd.
Dat advies heeft een internationale groep van deskundigen zojuist gegeven. Minister Veerman had om dat advies gevraagd. De deskundigen vinden wel dat zwakke dieren snel moeten worden afgeschoten en dat de Robuuste Verbinding van de Oostvaardersplassen naar het Horsterwold zo snel mogelijk moet worden aangelegd. Ook adviseren de deskundigen een afname van het aantal heckrunderen in het gebied, of zelfs het laten uitsterven van die runderen.
Het natuurbeheer in de Oostvaardersplassen is al jaren omstreden. Zo vindt de Dierenbescherming dat de dieren door honger onnodig lijden.
idd, mensen hebben ze daar neergezet, ik vind dan ben je er ook verantwoordelijk voor, en ga je ze niet laten uithongeren, omdat je niet wil voeren, je bent dat die dieren verplicht.....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:33 schreef TechXP het volgende:
In principe zou ik niet voorstander zijn voor bijvoeren e.d. in een 'natuurlijke situatie'. Maar goed.. bij oostvaardersplassen is er ook weinig natuurlijk aan met al die importdieren en met beperkingen.
quote:China laat 50.000 honden afmaken
In de Chinese provincie Yunnan zijn 50.000 honden afgemaakt nadat drie mensen aan hondsdolheid waren overleden.
Doodgeslagen
Zelfs dieren die waren ingeënt, moesten eraan geloven. Hondenbezitters moesten hun hond zelf laten afmaken of anders overdragen aan de politie. Sommige eigenaars hebben hun honden doodgeslagen of opgehangen, anderen lieten ze elektrocuteren.
Controleposten
De politie heeft speciaal hondenteams en controleposten ingesteld om te voorkomen dat mensen met hun hond op de vlucht gingen. Elke hond die ontdekt werd, is ter plekke gedood.
Niet beschermd
Hoewel China wel wetten heeft die het verbiedt beschermde diersoorten te verwonden, zijn er geen regels die huisdieren beschermen.
quote:Ruim vijftig cavia's gedumpt in bos
Ruim vijftig gedumpte cavia's zijn zaterdag gevonden in een bos bij Almere. Een vrouw die even in de bosjes ging plassen in het Pampushout zag de knaagdieren krioelen in drie kartonnen dozen.
Het is onbekend hoe lang ze er al lagen. Vier cavia's waren al dood omdat ze waren geplet of uitgedroogd. Vrijwilligers van de Dierenambulance gaven de cavia's ter plaatse snel water met injectiespuiten om meer sterfte te voorkomen. De dieren zijn daarna naar het dierenasiel Almere gebracht. Omdat het daar al vol zit met door vakantiegangers weggebrachte dieren, zoekt het dierenasiel gastgezinnen voor de cavia's.
De Dierenbescherming heeft bij de politie aangifte gedaan van het dumpen van de cavia's.
Op een dag zoals vandaag kan ik hier wel om janken. Mensen die zo met dieren omgaanquote:
"Wegens beeïndigen hobbyquote:Op maandag 31 juli 2006 19:51 schreef TechXP het volgende:
Dat zal wel weer een fokker zijn geweest die er van af moest enzo...
Van de frontpage :quote:Uiltjes Blijdorp hadden geen vogelgriep
Uitgegeven: 21 augustus 2006 14:48
ROTTERDAM - De eerste onderzoeksresultaten naar het vogelgriepvirus bij twee overleden sperweruiltjes in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam hebben aangetoond dat zij niet zijn gestorven aan het vogelgriepvirus H5N1. Dat heeft een woordvoerster van het ministerie van Landbouw maandag bekendgemaakt.
Vrijdag verwacht zij de definitieve resultaten van het onderzoek.
quote:Een Amerikaanse vrouw is door haar hond gedood, vermoedelijk omdat ze hem een wasbeurt gaf. De hond, een 54 kilo zware zogenaamde Presa Canario, werd woest en viel de vrouw aan. De 30-jarige vrouw overleed afgelopen vrijdag. Een schouwarts moet de exacte doodsoorzaak nog vaststellen.
De dochter van de vrouw zag het gebeuren en riep de buurman. Deze waarschuwde vervolgens de autoriteiten. Toen de politie bij het huis arriveerde, zagen ze de hond in de achtertuin bij het zwembad over de vrouw heen staan. Omdat de hond zich ook richting de agenten agressief gedroeg, werd besloten het dier af te maken.
Het slachtoffer heeft een aantal jaar geleden overigens voor moeten komen vanwege het houden van gevaarlijke honden.
En een foto van het diertjequote:Zebra geboren
In de savannestal van Dierenpark Emmen is dinsdagnacht een zebraatje geboren. De kleine zebramerrie heeft de naam Abena gekregen. Abena - Afrikaans voor Geboren op Dinsdag - is het zevende jong in tien jaar tijd van moeder Kimberley. Een uitzonderlijk hoog aantal, want de draagtijd van een zebra is maar liefst 12 maanden. Het is ook van vader Ricardo, die de eerste maanden van zijn verblijf in Emmen als "dekhengst" door het leven ging, het zevende jong. Zijn roepnaam "dekhengst" heeft hij dus alle eer aangedaan.
Een bevalling verloopt bij zebra's in de regel vlot en vindt altijd plaats zonder dat er verzorgers of dierenarts bij aanwezig zijn. Dat was nu ook weer het geval bij Kimberley. Sheeba met jong
© Foto Dierenpark Emmen/ Rob Doolaard
In het holst van de nacht bracht zij Abena ter wereld. Toen de verzorger 's morgens vroeg in de stal kwam, stond het pasgeboren zebraatje al helemaal droog in de kudde. Omdat de kleine prima bij haar moeder drinkt en er krachtig uitziet, mag zij met de kudde zebra's mee naar buiten. De allereerste keer vond ze de grote savanne met giraffen en neushoorns nogal eng. Ze ging tenminste meteen weer terug naar de vertrouwde stal, direct gevolgd door haar zorgzame moeder en de rest van de kudde. De volgende poging had meer succes. Nu laat Abena de bezoekers versteld staan van de snelheid waarmee een pasgeborene over de savanne kan galopperen.
quote:Stropers roeien nijlpaarden uit
Uitgegeven: 20 oktober 2006 14:07
NAIROBI - Nijlpaarden in een nationaal park in het oosten van Congo dreigen binnen enkele maanden te zijn uitgeroeid. Volgens natuurbeschermers moeten de autoriteiten snel actie ondernemen tegen de rebelerende Mai Mai-milities, die alleen al in de laatste twee weken vierhonderd van de logge dieren afslachtten.
Het Virunga National Park herbergde ooit de grootste concentratie nijlpaarden in Afrika. In 1988 werden 22.000 hippo's geteld, terwijl er volgens Britse zoölogen nu niet meer dan negenhonderd over zijn.
"Als de slachting op het huidige niveau doorgaat, vrezen we dat er in grote delen van het park met Kerstmis geen nijlpaard meer over is", meldden de zoölogen.
Jezusquote:
quote:Bamboemaki geboren in Zoo Parc Overloon
In Zoo Parc Overloon heeft een verrassende geboorte plaatsgevonden; er is een zeldzame bamboemaki geboren. Onder toeziend oog van een aantal bezoekers is bamboemaki Kely bevallen van een jong. Het jong heeft de eerste kritieke dagen goed doorstaan; moeder en kind maken het uitstekend.
De geboorte van de kleine bamboemaki in Zoo Parc Overloon kwam als een verrassing. Bamboemaki's brengen normaal gesproken één keer per jaar (in het voorjaar) hun jongen ter wereld. Aangezien Kely afgelopen voorjaar al een jong kreeg, werd niet gerekend op een tweede geboorte dit jaar. Zoo Parc Overloon is dan ook blij verrast met deze bijzondere herfstgeboorte.
Voor het paartje bamboemaki's Kely en Zozorro is het goed toeven in Zoo Parc Overloon; het is al de derde keer dat deze bijzondere halfapensoort voor nageslacht hebben gezorgd. Afgelopen voorjaar bracht het vrouwtje ook een gezond jong ter wereld. De vader beschermt zijn jongste telg erg goed en ook de oudere jongen zijn erg nieuwsgierig naar hun jongste broertje of zusje. Het geslacht van het jong is nu nog onbekend. Dit wordt bekeken bij een leeftijd van ongeveer zes weken, wanneer het jong zijn eerste enting krijgt.
De bamboemaki is een bedreigde diersoort. Met behulp van een speciaal fokprogramma zetten Europese dierentuinen zich in om de bamboemaki voor uitsterven te behoeden. In Nederland zet een tweetal dierentuinen zich hier actief voor in. Het jong dat nu geboren is in Zoo Parc Overloon is de vierde bamboemaki die in het park ter wereld komt. Hierdoor levert het park een belangrijke bijdrage aan het fokprogramma.
Bamboemaki's zijn halfapen en komen alleen voor op het eiland Madagaskar, voor de oostkust van Zuid-Afrika. Deze diersoort leeft vaak in groepen van ongeveer acht individuen. De jongen worden vanaf de geboorte door de moeder verzorgd. Na zes dagen begint een jong de omgeving te verkennen en na drie weken is het jong al in staat om te lopen en te springen.
en van hun eigen site:quote:HILVARENBEEK - Een breedlipneushoorn uit safaripark De Beekse Bergen lijkt in haar eentje haar soort van uitsterven te willen redden. Neushoorn Nel kreeg donderdagochtend haar dertiende jong en is daarmee, samen met een Britse soortgenoot, Europees recordhoudster wat betreft het aantal nakomelingen.
Het is voor een breedlipneushoorn overigens een behoorlijke uitdaging om zwanger te worden. Voorafgaande aan de paring moeten mannetjes hun beoogde partner namelijk eerst tot twintig uur het hof maken.
quote:Neushoorn Nel Europees kampioen
13e jong geboren; gratis beschuit met muisjes
In de ochtend van donderdag 2 november is in Safaripark Beekse Bergen een neushoornstiertje geboren. Nu is een geboorte van een breedlipneushoorn altijd bijzonder maar deze keer is er reden tot extra feest. Voor moeder Nel is dit het dertiende jong en daarmee is zij samen met een andere koe in Engeland recordhoudster wat betreft het aantal nakomelingen.
De breedlipneushoorn is een beschermde diersoort en wordt in Europa in een intensief managementprogramma in dierenparken gehouden. Er zijn strenge richtlijnen voor parken die deze dieren in hun collectie hebben voor wat betreft voeding, huisvesting en medische zorg.
21ste kalf in Safaripark Beekse Bergen
Het stiertje is het 21ste kalf dat in Safaripark Beekse Bergen geboren is. Omdat dit het dertiende kalf is van Nel, zijn alle bezoekers uitgenodigd om op zondag 5 november beschuit met muisjes te komen eten. Deze worden (gratis) geserveerd bij de neushoornstal langs de wandelroute nabij het Afrikadorp.
Vruchtbare periode
Als een koe in de vruchtbare periode is, ruikt een stier dat aan haar urine en dan begint de hofmakerij. Hij achtervolgt haar en legt in een toenaderingspoging het hoofd op haar achterwerk. In eerste instantie is een koe daar niet van gediend en zal zij weglopen. Zo kan het 20 uur duren voordat een paring plaatsvindt. Na een draagtijd van 16 maanden wordt het kalf geboren.
quote:Zwaan verliefd op plastic boot
MÜNSTER - Liefde overwint alles, ook een koude Duitse winter. Een zwarte zwaan in het Noord-Duitse Münster werd verliefd op een plastic boot in de vorm van een zwaan en weigert nu halstarrig naar het warme zuiden te vliegen voor de winter.
Volgens biologen vertoont de zeldzame zwarte Australische zwaan duidelijk alle symptomen van verliefdheid. 'Zwarte Peter' cirkelt voortdurend rond de boot, kan er urenlang naar staren en maakt ook paringsgeluiden.
De boot en de zwaan werden allebei overgebracht naar een nabijgelegen Zoo waar de vijver beter beschermd is tegen de natuurelementen. Volgens de directeur van de zoo kan deze regeling zeer lang blijven duren: ''De zwaan is nu vast van overtuigd een partner voor het leven te hebben gevonden.''
quote:Witte dolfijn geboren in Valencia
VALENCIA - Voor het eerst in Europa is een witte dolfijn of beloega in gevangenschap geboren. Het wijfje Yulka bracht na een draagtijd van zestien maanden een jong van 1,2 meter lang ter wereld in het Oceanium van de Oost-Spaanse stad Valencia, zo berichtte de Spaanse omroep.
Witte dolfijn geboren in Valencia
De baby-beloega weegt 90 kilo. Het is nog onduidelijk wat het geslacht van het dier is en of de moeder erin slaagt het te zogen. Yulka heeft dat niet kunnen leren van soortgenoten. Voorts is het onduidelijk of de moedermelk dezelfde voor zuigeling noodzakelijke stoffen bevat als die waarover witte walvissen in het wild beschikken.
quote:TOKYO — Japanese researchers said Sunday that a bottlenose dolphin captured last month has an extra set of fins that could be the remains of back legs, a discovery that may provide further evidence that ocean-dwelling mammals once lived on land.
Fishermen captured the four-finned dolphin off the coast of Wakayama prefecture in western Japan on Oct. 28, and alerted the nearby Taiji Whaling Museum, according to museum director Katsuki Hayashi.
Ik ben benieuwd hoe dat af gaat lopen danquote:Op maandag 6 november 2006 17:34 schreef BabyNuke het volgende:
[..]
[afbeelding]
Helaas voor de dolfijn is 'ie gevangen door Japanners, die nou niet bekend staan om het diervriendelijk behandelen van dolfijnen, zacht uitgedrukt.
quote:Sandra Bullock haalt hond zonder achterpoten in huis
Nadat ze al een hond met drie poten in huis haalden, zijn actrice Sandra Bullock en haar man Jesse James nu de trotse baasjes van een hond zonder voorpoten. Het arme beest, nu een jaar oud, is geboren zonder voorpoten.
Bullock vertelde in de talkshow van Ellen DeGeneres dat het beest op een kleine dinosaurus lijkt, een velociraptor. "Het beest kan de trap oplopen, maar we hebben haar nog niet geleerd hoe naar beneden te komen. Nee, dat is niet om mee te lachen".
quote:
quote:Sandra Bullock haalt hond zonder achterpoten in huis
Ah, het beestje heeft helemaal geen potenquote:de trotse baasjes van een hond zonder voorpoten.
Scherpquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:56 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ah, het beestje heeft helemaal geen poten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |