abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26758008
Stukje positief dierennieuws uit de buurt hier:

Goed toch?!
Of vinden jullie het te ver gaan?

Bron:
Het bloemendaals weekblad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Natalie op 20-06-2005 20:32:54 ]
pi_26760924
Nee het gaat absoluut niet te ver...een kat kan echt veel pijn hebben door die losse knieschijven dus waarom geen operatie? En het is fijn dat ze zo toch het geld bij elkaar hebben gekregen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:56:33 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26761005
Ik vind het ook niet te ver gaan. Als hier zo'n oproepje zou worden gedaan zou ik ook wat geld overmaken. Ook fijn dat Herbert zo te zien ook een nieuw baasje krijgt
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26761532
Ja leuk he, ik blijf het nieuws rondom Herbert volgen
pi_26762351
Ooo ik zie alleen maar een kruisje?
pi_26762407
Ik zie helemaal niks.
pi_26764423
Grrrr photobucket in de bocht
quote:
Experiencing network problems.

We apologize.

The Photobucket Team
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:24:58 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26766790
photobucket doet het weer.

Maar geweldig dat zo'n beestje hiermee geholpen is, helemaal super.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_26766892
Ik vind het echt super!!! En dit gaat absoluut niet te ver!!
Herbert
pi_26767785
geweldig wat ze hebben gedaan, en nu maar hopen dat de operatie en herstel van het beestje goed afloopt maar dat zal vast wel
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:34:41 #11
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_26772682
Super
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_26797881
Update
quote:
Herbert heeft oorontsteking
HAARLEM - Kater Herbert - de kat met losse knietjes - heeft opnieuw last van een uiterst vervelende kwaal. Herbert worstelt met een oorontsteking. De operatie aan zijn pootjes moet daarom minstens drie weken worden uitgesteld, aldus Ivanka Eggly van de Dierenbescherming Haarlem.

De rood/witte kater Herbert kwam half april in het nieuws. Het beestje, dat wordt verzorgd door Dierentehuis Kennemerland, heeft vanwege zijn loszittende knieschijven veel pijn tijdens het lopen. Dat leed moet worden verholpen met een chirurgische ingreep, maar die kon het dierentehuis aanvankelijk niet bekostigen.

Inwoners van Haarlem en omgeving reageerden echter massaal op een artikel in deze krant, zodat het voor de operatie benodigde bedrag - duizend euro - alsnog bijeen is gesprokkeld. Maar voorlopig kan Herbert dus niet worden geholpen. Hij krijgt antibiotica en druppels om de oorontsteking te bestrijden. Pas als de ontsteking definitief is verholpen, gaat Herbert onder het mes.
Bron:
Haarlems Dagblad

pi_26797903
Aaai... arme herbert.....
pi_26798076
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:55 schreef Bluezz het volgende:
Update
[..]

Bron:
Haarlems Dagblad

Een oorontsteking kan toch niet zoveel kwaad als het gewoon behandeld blijft worden ... lijkt mij dat ie gewoon geoperreerd kan worden, maar goed zij zullen het wel beter weten ik ben geen dierenarts

Het zit die kat echt niet mee ... nu maar hopen dat ie gauw weer helemaal op de been is. en een beetje geluk heeft hij wel verdiend
pi_26798277
Ja zeker
Ik heb nog meer positief dierennieuws gevonden :
quote:
Dierenvriend kan voortaan 'lintje' tegemoet zien
Van onze verslaggever
Sittard -
Een kat uit een boom gehaald? Pasgeboren fretjes van de straat geraapt? Een hond gered uit een bloedhete auto ergens op een parkeerterrein? De Dierenbescherming Limburg gaat mensen die dit soort 'heldendaden' verrichten op 4 oktober eren met een speciaal lintje, heeft de organisatie gisteren bekendgemaakt.

De dierenbescherming wil met de actie op Werelddierendag mensen in het zonnetje zetten die zich actief inzetten voor het welzijn van dieren. De organisatie roept mensen op om dierenhelden te nomineren. Dat kan via het e-mailadres lintjesregen@dierenbescherming.nl of telefonisch (0900-7009000). Het opgeven kan nog tot 31 september.

Aan de actie zijn wel voorwaarden verbonden. Zo mogen geen mensen genomineerd worden die hun 'heldendaad' beroepshalve hebben uitgevoerd. Ook moet de actie legaal zijn en moeten zich twee mensen melden die kunnen bevestigen wat de 'held' heeft gedaan. De Limburgse ontvangers van een lintje worden op 2 oktober bekendgemaakt tijdens een manifestatie in het MECC in Maastricht.

De eerste genomineerde is overigens al binnen: een inwoner van Eijsden redde zondag twee pasgeboren fretjes van een zekere dood door ze van de straat te halen. Ze waren daar blijkbaar door de eigenaar achtergelaten. De dieren verblijven nu op een opvangadres en maken het goed, heeft de dierenbescherming gisteren laten weten
Bron:
Dagblad de Limburger
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:04:23 #16
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_26802327
Mij gaat het niet snel tever als het om het welzijn van dieren gaat

Dus
pi_26808111
Wat supergaaf!
Da's nog eens leuk nieuws!
pi_26934793
hij ziet er wel heeeeel goed uit voor een zwerfkater hoor
geen gaatjes in zn oren.. vlekken op zn neus.. etc

maar ben blij dat hij straks weer vrolijk door het leven kan rennen

ook al heb ik mn twijfels over de periode dat hij daadwerkelijk heeft gezwerfd
gezien zn afwijking.. zou hij namelijk flink het onderspit gedolven moeten hebben bij andere katers
en dat zie je er absoluut niet aan af
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 09:41:50 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26967115
Wat een stoere hond

De Keniaanse politie heeft de vermoedelijke moeder aangehouden van een pasgeboren baby die vorige week door een zwerfhond werd gered. De vrouw werd gearresteerd in de arme wijk van de hoofdstad Nairobi waar ook het kind werd aangetroffen in een nest samen met de jongen van de zwerfhond. Bewoners van de wijk hadden de politie getipt over de vrouw die zei zwanger te zijn geweest, maar twee weken geleden een miskraam te hebben gehad.

Het verhaal over de zwerfhond en het kind in Kenia is al de hele wereld overgegaan. Naar verluidt vond de teef het kind in een plastic tas in een bos bij Nairobi, droeg zij het over een drukke weg, passeerde een hek met prikkeldraad en legde het bij haar pups, waar het door omwonenden werd aangetroffen. De artsen in het ziekenhuis waar het kind momenteel wordt verzorgd, gaven het meisje de naam Engel. De teef die haar redde, werd Mkombozi oftewel Redder gedoopt.

pi_27167746
Een schopje met nieuws van de FP over een nieuw apensoort, en de TT wat algemener gemaakt zodat er allerhande nieuws over dieren in kan

Nieuwe apensoort in Tanzania ontdekt
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:54:09 #21
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_27178147
Minder geld voor dierproeven

Den Haag - Het budget dat minister Hoogervorst jaarlijks ter beschikking stelt voor de ontwikkeling van alternatieven van dierproeven, gaat drastisch omlaag. De ministeries van VWS en OCW zullen hiervoor de komende jaren een budget van 482.000 euro per jaar vrijmaken.

Dit heeft de minister vorige week in een brief aan de Tweede Kamer laten weten. In de afgelopen jaren was er jaarlijks nog een budget van 900.000 euro beschikbaar. Het is een illusie te denken dat het aantal dierproeven de komende jaren zal dalen.

Bron: Blik op nieuws

vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:18 #22
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27179146
Wat een leuk topic. Dit zijn nou het soort nieuwtjes waar ik blij van word! Mijn bijdrage voor vandaag, las ik gisteren in de nieuwsbrief::

Bemoedigend: productie biologische eieren groeit hard
11-05-2005
Het afgelopen jaar is met name door Aldi Duitsland de verkoop van diervriendelijke biologische eieren sterk gestimuleerd. Deze eieren zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit Nederland, waarbij enkele grote bedrijven speciaal voor de Duitse Aldi produceren.

De Nederlandse discounters Aldi en Lidl hebben pas sinds kort enkele biologische producten opgenomen in hun assortiment. Dezelfde discounters in Duitsland doen dit al veel langer, en op een veel grotere schaal. In Duitsland zijn ze goed voor circa 65 procent van de totale afzet. In 2002 verkochten zij nog 12 procent van alle biologische eieren. In 2004 was hun biologisch marktaandeel verdubbeld tot 25 procent.

Deze ontwikkelingen in Duitsland stimuleren in belangrijke mate de groei van de biologische eiersector in Nederland. Maar liefst driekwart van de Nederlandse biologische eieren wordt geëxporteerd naar Duitsland. Sinds 2002 verdubbelde het aantal biologische leghennen in Nederland van 260.000 naar 520.000. Volgens ingewijden zet deze groei onverminderd door.

Weet wat je eet. Ieder ei heeft een stempel dat aangeeft waar het vandaan komt.

Bron: www.dierenbescherming.nl
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_27181614
quote:
Op de bres voor wit zwijntje

AMSTERDAM - Staatsbosbeheer moet voorkomen dat jagers een wit biggetje op de Veluwe doodschieten. Volgens de Partij voor de Dieren (PvdD) bestaan er plannen het bijzondere wilde zwijntje te doden om de "kleur van het ras zuiver te houden".

De biggetjes van wilde zwijnen worden normaal gesproken geboren met een lichtbruine gestreepte vacht. De nieuwe opvallende bewoner van de Veluwe is echter wit met een paar zwarte vlekken. Sinds vorige week wordt het biggetje, dat 'Sneeuwvlokje', naar de bekende albino gorilla is genoemd, dagelijks gesignaleerd bij de voederplaatsen rond Vierhouten.

In een "brandbrief" aan Staatsbosbeheer bepleitte voorzitter M. Thieme van de PvdD het biggetje te beschermen tegen de jagers. "Het witte biggetje kan in de vrije natuur een prima leven hebben en heel veel plezier opleveren voor natuurliefhebbers die het dier in de vrije natuur tegenkomen", aldus Thieme.

Op dit moment mag er niet gejaagd worden op dieren in het wild. Nu worden veel jonge dieren geboren. Het jachtseizoen begint pas over "enkele maanden", aldus een woordvoerster van Staatsbosbeheer.

Of de beheerder van de Hoge Veluwe het 'Sneeuwvlokje van Vierhouten' extra zal beschermen, is nog onduidelijk. Staatsbosbeheer wil pas reageren op de brief zodra deze in huis is. Volgens de boswachter in het betreffende deel van het Nationaal Park "worden wel vaker wilde zwijntjes met een afwijkende kleur" geboren.
Bron: De Telegraaf

Meer foto's
...
pi_27182181
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland

Vanochtend - vrijdag 20 mei - heeft Giel Beelen in zijn radiouitzending contact gelegd tussen boswachter Theo Glastra van het witte wilde zwijntje Sneeuwvlokje en Dafne Westerhof van Het Beloofde Varkensland. Sneeuwvlokje is welkom is op Het Beloofde Varkensland.

Theo Glastra en Dafne Westerhof gaan volgende week overleggen over hoe en wat, o.a. over een samenwerking met Peter Klaver - voormalig dierenarts van Artis.

Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.

Dafne Westerhof

Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje

Bron: dierennieuws.nl
pi_27183460
Goed zeg. Was al bang dat ie toch zou worden doodgeschoten, las namelijk dit net in de Sp!ts:
quote:
ZWIJN - Het witte zwijntje Sneeuwvlokje op de Veluwe krijgt niet de bescherming tegen jagers die de Partij voor de Dieren (PvdD) gewild had. Volgens Staatsbosbeheer wordt er in juli een groot aantal zwijnen afgeschoten omdat de populatie te groot is. "Gezien de kleur van het biggetje is de kans groot dat hij voor de loop komt", aldus Staatsbosbeheer gisteren.
Bron: Sp!ts
...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:57:25 #26
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27184027
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:

Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.

Dafne Westerhof

Ge-wel-dig!!! , 'het beloofde varkensland', die mensen verdienen een medaille! Varkens zijn leuk en slim en worden over het algemeen slecht behandeld in 'onze' bio industrie .

En wat heerlijk voor Sneeuwvlokje.
pi_27184193
Giel en Dafne waren gisteren op TV bij vara-live en daar vertelden ze er al over.. echt hardstikke goed
Wat een prachtig beestje is het
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 15:06:10 #28
7074 moussy
kuttekop
pi_27186609
Maar maar maar..... mag zn moeder ene en broertje of zusje dan ook wel mee? Anders is ie zo alleen en heeft ie niemand om mee te spelen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27186733
...
pi_27187794
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:06 schreef moussy het volgende:
Maar maar maar..... mag zn moeder ene en broertje of zusje dan ook wel mee? Anders is ie zo alleen en heeft ie niemand om mee te spelen
Het biggetje zou niet alleen zijn hoor!
Klik de link maar eens aan.

† In Memoriam † vrijdag 20 mei 2005 @ 15:39:30 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_27187981
dus ik doe weer dramatisch om niks?!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:58:12 #32
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27188768
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:39 schreef moussy het volgende:
dus ik doe weer dramatisch om niks?!
tuurlijk niet, altijd mooi als mensen zijn begaan met dieren Maar Sneeuwvlokje krijgt het daar vast geweldig. Maximiliaan , het varken die vorig jaar mishandeld is geweest door een stelletje kutstudentjes, woont er ook
pi_27435445
Van Nu.nl
quote:
Reageerbuis-dolfijn geboren in Dolfinarium

Uitgegeven: 28 mei 2005 14:24

HARDERWIJK - In het Dolfinarium in Harderwijk is een dolfijn geboren die met kunstmatige inseminatie (KI) is verwekt. Volgens het zoogdierenpark is dat voor het eerst in Europa. In de VS en Hongkong is al eerder met succes kunstmatige bevruchting bij dolfijnen (tuimelaars) toegepast.

Volgens het Dolfinarium maakt het zaterdagochtend geboren dolfijntje het goed, al zal moeten worden afgewacht of het zal overleven. "Niet vanwege de KI, maar omdat elke dolfijn, in het wild of gevangenschap, direct na de geboorte erg kwetsbaar is," aldus de instelling.

Het gebruik van KI in fokprogramma's is voor alle parken in de wereld een belangrijke stap, meldt het Dolfinarium. Voordeel is dat dolfijnen niet hoeven te worden ingevlogen maar dat simpel een buisje met sperma kan worden gestuurd. De jonge dolfijn heeft nog geen naam omdat het geslacht nog niet is bepaald.

Volgens een woordvoerster van het Dolfinarium is er nog een tweede dolfijn in het park via KI bevrucht. "We wachten af of ook deze zwangerschap goed verloopt", aldus de woordvoerster. "Als alles goed gaat, kunnen we een fokprogramma opzetten."
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?
Ik kan er niets over vinden.

Nog wat info:

http://www.natuurinformat(...)base.nl/i000865.html
pi_27468281
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:

Vanochtend - vrijdag 20 mei - heeft Giel Beelen in zijn radiouitzending contact gelegd tussen boswachter Theo Glastra van het witte wilde zwijntje Sneeuwvlokje en Dafne Westerhof van Het Beloofde Varkensland. Sneeuwvlokje is welkom is op Het Beloofde Varkensland.

Theo Glastra en Dafne Westerhof gaan volgende week overleggen over hoe en wat, o.a. over een samenwerking met Peter Klaver - voormalig dierenarts van Artis.

Dafne Westerhof

Superslecht is dit. Mensen die dit okay vinden weten helaas echt helemaal niks van de natuur af. Een wild zwijn heet niet voor niks een "wild" zwijn. Als je zo een beest vangt, heeft het ten eerste al erg veel stress tijdens het vangen. Maar niet alleen hij, ook de rest van het "gezin" loopt erg veel stress op. Dat is 1.

Vervolgens komt het dier in een omgeving waar het wemelt van datgene waar die het allerbangst voor is: mensen.. Oftewel, binnen de korste keren is hij of overleden door een teveel aan stress, of veranderd in een complete neuroot, met zwaar gestoord gedrag.
Maar goed, blijf vooral verder dromen over Bambi's en Stampertjes en let vooral niet teveel op de werkelijkheid, die is soms best onaangenaam en ontzettend on-disneyachtig...
Kut media-hypes altijd...
pi_27581924
sorry hoor.....je hebt misschien gelijk met wild=wild maar als jouw werkelijk is dat je t goed vind zo een wild dier af te schieten (wel of niet om de kleur) dan ga ik wel in disneyland wonen!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 01:57:29 #36
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27596324
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:28 schreef Bluezz het volgende:
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?
Ik kan er niets over vinden.
Nee, dit is fokken voor winst. Deze verkopen ze door aan andere parken. Want binnen de afgesproken dingen zouden dolfijnen niet meer uit het wild gehaald mogen worden (wat overigens nog wel gebeurd en dan gewoon ook verkocht. ). Met dat fokken kunnen ze het blijkbaar beter naar de mensen toe vertellen.... laat die dolfijnen maar weer lekker lijden in hun watertje wat maar 0,000..1% is van wat ze anders hebben voor ruimte. Lekker diep duiken zit er niet in voor die dieren.
En constant in water met antibiotica enzo.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 02:01:11 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27596342
heerlijk nieuws. daar kan ík nou emotioneel van worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27596468
quote:
Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Vervolgens komt het dier in een omgeving waar het wemelt van datgene waar die het allerbangst voor is: mensen..
Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbal

En of we nou naar buiten komen of niet, ze blijven gewoon staan. Al geef ik toe dat ik ze niet graag in het donker tegen zou komen. (ik zal eens proberen of ik de komende tijd wat foto's ervan kan maken. Een paar weekenden terug hadden we een hele roedel van een stuk of 20 kleintjes en een paar volwassenen onder ons slaapkamerraam staan 's nachts. Adembenemend mooi om te zien maar sneeuwvlokje zat er niet bij toen.)
pi_27597944
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:47 schreef Kroekiepoes het volgende:
sorry hoor.....je hebt misschien gelijk met wild=wild maar als jouw werkelijk is dat je t goed vind zo een wild dier af te schieten (wel of niet om de kleur) dan ga ik wel in disneyland wonen!
Dat zouden een hoop mensen blijkbaar erg graag willen, helaas bestaat het toch echt niet
pi_27598048
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 02:23 schreef Swingding het volgende:

[..]

Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbal

En of we nou naar buiten komen of niet, ze blijven gewoon staan. Al geef ik toe dat ik ze niet graag in het donker tegen zou komen. (ik zal eens proberen of ik de komende tijd wat foto's ervan kan maken. Een paar weekenden terug hadden we een hele roedel van een stuk of 20 kleintjes en een paar volwassenen onder ons slaapkamerraam staan 's nachts. Adembenemend mooi om te zien maar sneeuwvlokje zat er niet bij toen.)
Ik ben daar niet echt bekend nee, maar dit klinkt wel heel erg mooi in ieder geval! Ik zal ook zeker niet ontkennen dat hun angst voor mensen soms kleiner is dan hun nieuwschierigheid naar een eventueel makkelijk hapje, maar er is wel een heel groot verschil.
Deze dieren voelen zich namelijk wel compleet thuis daar, en weten dat als er iets voor hun gevoel misgaat, dat ze dan meteen kunnen vluchten. Een zwijn in een omheining heeft die mogelijkheid niet en dat geeft dus dermate veel stress dat het bij mijn weten nog nooit gelukt is om een in het wild geboren zwijn een levenswaardig bestaan te geven in gevangenschap.
pi_27599096
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.

Dus de jacht moet!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:21:48 #42
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27600101
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.

Dus de jacht moet!
Onzin. De jacht word alleen gehouden omdat jagers dat graag willen en zo. Ze voeren die zwijnen bij enzo waardoor de balans ernstig verstoord word en er geen harmonie (waar de populatie zelf in stand word gehouden) kan komen. Vossen worden afgeschoten die juist ook een gevaar kan zijn voor de jonge zwijnen etc. Alles heeft met elkaar te maken.
De Partij voor de Dieren heeft Sneeuwvlokje benoemd als symbool voor al die zwijnen die jaarlijks worden doodgeschoten.

Jij begint ook al over vossen. Waarschijnlijk ben je jager of ben je in de buurt van jagers of boer (oh zie dat je kippen houd). Vossen zijn zelfregulerend. Schiet je er veel af dan word er naar verhouding meer geboren. Dat is een soort mechanisme. Vossen zijn geen bedreiging voor kippen bij boeren. Boeren zijn zelf het probleem. Elke keer dat een vos een hok binnen kan komen is het weer de boer die niks als beveiliging tegen vossen heeft gedaan. Een hek wat diep in de grond zit of een metalen mat onder de hokken.. ho maar..daar doen de boeren niet aan. Eigen schuld dus. Dat de dieren meteen alle dieren doden komt door iets wat 'sur plus killing' (oid) heet. Doordat de dieren in ruimten zitten waar ze niet kunnen vluchten gaat het dier als een wilde door ze te doden. In de natuur zouden dieren nog kunnen vluchten. Kippen in hokken toch echt niet.

Voor de mensen die de waarheid willen lezen over vossen, verwijs ik naar een vossenexpert:
http://members.home.nl/alberthidding/

De jacht moet niet!
pi_27600511
Ik ben dol op dieren, maar we moeten het wel reeel blijven zien. Zoals de Partij voor de Dieren hier bezig is en jij hen goed kan verwoorden, gaat het helemaal mis met de wildstand. Ik ben absoluut geen jager. Woon aan de rand van een wijk met industrie, op een plek waar de weilanden ruimte hebben moeten maken voor grote kantoorgebouwen. Woon zo'n beetje in het laatste stukje groen daar. Vroeger renden de reeen, hazen, fazanten enz. hier door het land en door mijn tuin.
De kippetjes lopen gewoon lekker los en zitten niet in een hok. Leggen eitjes op mijn hooizolder en komen voer halen in de keuken. Vroeger kwam hier een jager die precies wist hoeveel wild er zat en schoot eens per jaar precies wat hij moest schieten. Stiekum hoopte ik dat de hazen etc. gevlogen waren maar begreep dat er wel wat aan gedaan moest worden. Over vossen hoef je mij niets wijs te maken want ik ben vele malen met de jachtopziener meegeweest en hij wist ieder hol en iedere vos bij ons in de buurt te vinden.

Ik vind dat de Partij voor de Dieren zich wat meer moeten bekommeren om dieren die echt in nood zijn, zoals een pony hier verderop bij een manege die al maanden aan de diarree is en zo verschrikkelijk broodmager. Deze pony wordt gewoon ingezet tijdens de lessen met een jute zak onder zijn zadel voor doorrijplekken. Het beest heeft de dood in de ogen. Dat doet mij zeer. Daarom mogen ze van mij ook een jacht openen voor dit soort eigenaren.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:49:08 #44
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27600868
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:37 schreef Berendien het volgende:
Ik ben dol op dieren, maar we moeten het wel reeel blijven zien. Zoals de Partij voor de Dieren hier bezig is en jij hen goed kan verwoorden, gaat het helemaal mis met de wildstand. Ik ben absoluut geen jager. Woon aan de rand van een wijk met industrie, op een plek waar de weilanden ruimte hebben moeten maken voor grote kantoorgebouwen. Woon zo'n beetje in het laatste stukje groen daar. Vroeger renden de reeen, hazen, fazanten enz. hier door het land en door mijn tuin.
De kippetjes lopen gewoon lekker los en zitten niet in een hok. Leggen eitjes op mijn hooizolder en komen voer halen in de keuken. Vroeger kwam hier een jager die precies wist hoeveel wild er zat en schoot eens per jaar precies wat hij moest schieten. Stiekum hoopte ik dat de hazen etc. gevlogen waren maar begreep dat er wel wat aan gedaan moest worden. Over vossen hoef je mij niets wijs te maken want ik ben vele malen met de jachtopziener meegeweest en hij wist ieder hol en iedere vos bij ons in de buurt te vinden.
Dat er meer industrie komt enzo vind ik ook zeker niet goed. Ook hierzo zie je al de weilanden en natuurgebieden plaats maken voor huizen of kantoren (welke tijden dan weer leeg staan). Geen goede ontwikkeling. Daar is de partij voor de dieren het ook wel mee eens.
Jacht daar is de partij tegen. Omdat het altijd plezierjacht is. De jagers zeiden dat de jacht noodzakelijk was in de waterleidingduinen. Daar hebben ze een tijdje niet mogen jagen. Het bleek dat hertsen enzo zichzelf in een gezonde populatie hielden. In de natuur is er een bepaalde sterfte onder de dieren. Dus jagers praten vooral onzin. Ze zien alleen iets wat hun denken dat zo is.
En lees die site over vossen maar. De maker heeft wat info over wat jagers zeggen en waarom dat niet zo is.
quote:
Ik vind dat de Partij voor de Dieren zich wat meer moeten bekommeren om dieren die echt in nood zijn, zoals een pony hier verderop bij een manege die al maanden aan de diarree is en zo verschrikkelijk broodmager. Deze pony wordt gewoon ingezet tijdens de lessen met een jute zak onder zijn zadel voor doorrijplekken. Het beest heeft de dood in de ogen. Dat doet mij zeer. Daarom mogen ze van mij ook een jacht openen voor dit soort eigenaren.
De partij voor de dieren maakt geen onderscheid. Die zal voor zowel de zwijnen als voor de pony opkomen. En bij het bovengeschreven geval kan jij er ook wat aan doen. Bel de dierenbescherming op of de AID. Die kunnen er een boete voor geven.
pi_27607602
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:

Dus de jacht moet!
Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....

En inderdaad, miljoenen varkens verdwijnen per jaar in de gehaktmolen, met daarvoor een triest en ellendig leven, maar er wordt er 1 in het wild geboren met wit haar en hopla, mediahype, standbeeld etc. De mens degenereert steeds sneller geloof ik...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:54:52 #46
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_28014059
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:10 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....

En inderdaad, miljoenen varkens verdwijnen per jaar in de gehaktmolen, met daarvoor een triest en ellendig leven, maar er wordt er 1 in het wild geboren met wit haar en hopla, mediahype, standbeeld etc. De mens degenereert steeds sneller geloof ik...
Eeensch! Der meeste mensen die hier een mening over hebben kunnen nog geen haas van een konijn onderschijden!!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_28025712
Van de FP :
quote:
Pas geboren kat heeft twee gezichten

Bron: The News-Review / Planet

Een kat met twee gezichten. Het klinkt bizar, maar in de Amerikaanse staat Oregon is er echt zo'n exemplaar geboren. Het beestje maakt het naar omstandigheden goed. "Iedereen is totaal verbaasd dat zoiets bestaat," zegt eigenaresse Lee Bluetear van het dier in het lokale nieuwsblad The News-Review. "Zo te zien heeft ze maar één hoofd. Volgens de dierenartsen heeft ze waarschijnlijk ook maar één hersenpan. Aan de voorzijde is het hoofd echter gespitst, waardoor ze twee onafhankelijke gezichten heeft."

Het vrouwelijke beestje heeft de naam Gemini gekregen. Ze heeft vier ogen, twee neuzen, twee tongen en twee monden. De dierenarts gaf het katje maar tien procent overlevingskans, maar het beest is de afgelopen dagen een stuk sterker geworden en drinkt meer melk dan in het prille begin.

"We werken hier met drie artsen die bij elkaar 50 jaar ervaring hebben, maar nooit eerder hebben we zoiets gezien," zo zegt de plaatselijke dierenarts Alan Ross. Volgens hem is het een kwestie van afwachten. Indien ze voorspoedig opgroeit, is later mogelijk een operatie nodig om wat extra weefsel te verwijderen tussen haar twee monden.

Echt zielig dit...
Beestje kan zo te zien niet (goed) eten/drinken
pi_28034976
zou het niet beter zijn dat beessie in te laten slapen? Lijkt me niet dat het goed kan eten en/of drinken...al staat er dat ze is aangekomen....

Maar stel nou dat het nergens last van heeft? Geen pijn of iets dergelijks...dan heb je wel een heel bijzonder beest..Of zou je het dan nog in moeten laten slapen?...zou het erg moeilijk vinden als ik zo een kitten had...doodzielig...
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 00:27:21 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28035210
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:16 schreef Kroekiepoes het volgende:
zou het niet beter zijn dat beessie in te laten slapen? Lijkt me niet dat het goed kan eten en/of drinken...al staat er dat ze is aangekomen....

Maar stel nou dat het nergens last van heeft? Geen pijn of iets dergelijks...dan heb je wel een heel bijzonder beest..Of zou je het dan nog in moeten laten slapen?...zou het erg moeilijk vinden als ik zo een kitten had...doodzielig...
dilemma. maar je ziet/hoort ook wel eens een tweekoppig bokje in de wei. die worden nooit oud geloof ik, want na een paar maanden hoor je er nooit meer wat van.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_28036415
als ze niet kan eten of drinken.. dan lijkt het me dat ze misschien dan gee pijn heeft
maar nooit zelfstandig kunnen leven.. is ook vrij pijnlijk
en ook nog eens niet te onderdrukken met pijnstillers als je zou willen

ze houden het arme beest alleen maar in leven omdat het interessant is voor de wetenschap
jobensaskia.nl
pi_28036435
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 01:25 schreef Uhmmie het volgende:
als ze niet kan eten of drinken.. dan lijkt het me dat ze misschien dan gee pijn heeft
maar nooit zelfstandig kunnen leven.. is ook vrij pijnlijk
en ook nog eens niet te onderdrukken met pijnstillers als je zou willen

ze houden het arme beest alleen maar in leven omdat het interessant is voor de wetenschap
Ja, dat weet ik wel zeker
Ik kreeg geen hap meer door mijn keel vanavond toen ik de foto zag.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:48:27 #52
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28082659
Wat zielig. In laten slapen, als je 't mij vraagt.
  maandag 20 juni 2005 @ 14:13:23 #53
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_28088704
Hoe zou het nu toch met Herbert zijn ?
pi_28088754
quote:
Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef detulp050 het volgende:
Hoe zou het nu toch met Herbert zijn ?
Ja ik zat er het weekend nog aan te denken, maar ik lees er niets meer over.
Ik zal het haarlemmer sufferdje eens mailen
  maandag 20 juni 2005 @ 15:07:20 #55
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28090465
ah.. herbert. Operatie kon nog niet in verband met iets wat die nog aan zijn oor had ofzo.
edit: was iets met trommelvlies waar gat in zat wat eerst moet helen.

Iemand een idee wanneer er een besluit is over die walvissen? Komt dat vandaag of vergaderen ze nog de hele week?
pi_28096908
Ik hoorde op de radio dat ze nog bezig zijn.
Greenpeace is er ook.
pi_28106735
Om het nou een goed voorteken of geluksbrenger te noemen dit hondje
Kán toch niet

Van de FP :
quote:
Hondje met 6 poten en 2 penissen bij tempel gevonden

In Maleisië is bij een Chinese tempel in het plaatsje Pandamaran ten zuiden van de hoofdstad Kuala Lumpur, een jong hondje gevonden dat zes poten en twee penissen heeft. Het beestje werd gevonden door een opzichter van de tempel, die de vondst als een goed voorteken beschouwt.

De merkwaardige hond is waarschijnlijk door iemand bij de tempel achtergelaten. De mensen van de tempel zorgen goed voor het diertje, dat gezien wordt als een brenger van geluk. Het hondje is dan ook 'Ong Fatt' ('de gelukkige') genoemd. De tempelcommissie heeft inmiddels een vergunning bij de Gemeentelijke Raad verkregen om de puppie als huisdier te mogen houden.
pi_28113620
Ach gosss...wat een koppie heeft ie!
Ben wel benieuwd hoe veel of weinig last ie heeft van zn poten en zn 2 piemeltjes
Stel nou dat ie nergens last van heeft? Dan word ie in elk geval met liefde verzorgt in die tempel..maar om t nou te zien als een geluksbrenger??? tjaa...
pi_28113912
Er werd op de FP al geopperd dat het misschien toch fotoshop is...
pi_28114798
oww...maar dan zouden de 2 achterste poten nep zijn? dan houd die meneer het hondje wel heel vreemd vast
pi_28115268
Dat lijkt mij geen Photoshop hoor. Zie ook geen reden om zoiets te gaan Photoshoppen, dit soort dingen komen wel vaker voor.
Het hondje ziet er wel gelukkig uit, denk dat hij die twee achterste poten niet gebruikt.
...
pi_28123137
hmm ligt het nou aan mij of komen dit soort dingen steeds vaker in het nieuws?
raar koppie, extra pootjes, extra koppie.. allemaal onderdelen die "te veel" zijn
vraag me nou af of dat echt wel zo'n goed teken is
jobensaskia.nl
  woensdag 22 juni 2005 @ 05:18:27 #63
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_28123144
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 05:05 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ligt het nou aan mij of komen dit soort dingen steeds vaker in het nieuws?
raar koppie, extra pootjes, extra koppie.. allemaal onderdelen die "te veel" zijn
vraag me nou af of dat echt wel zo'n goed teken is
Misschien is het een hype nu (net als bv siamese tweelingen of gewoon meerlingen (3, 4 ,5 enz), zo hoor je er tijden niks over, en dan opeens worden ze overal de grond uitgestampt, terwijl ze er altijd al geweest zijn, maar op dat moment 'verkoopt' het super), misvormde beestjes. In Artis hadden ze een paar jaar terug (misschien nog wel geen id) een soort tentoonstelling van dr. Vrolik (?) ook allemaal misvormde dieren op sterk water, onwijs intressant om zoiets van dichtbij te bekijken natuurlijk, maar ook weer zielig (ook al zijn een hoop doodgeboren).

Dat hondje zal vast super verzorgd worden, met zn 6 poten en 2 piemeltjes Was er een tijdje terug niet een kindje wat bij een tempel was neergelegd, omdattie op een God leek (kind had een staartje, bepaalde plekjes geloofk) ? kan het me niet zo goed meer herinneren helaas....
Maar als dat beestje daar gekomen/gelegd is als brenger van geluk, zullen ze er alles aan doen om het hondje een super leven te geven, met hun bijgeloof
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_28125424
Vraagje over een vlaamse gaai.

Die is gevonden onder de struiken van mijn vader's tuin. Nou heeft hij toevallig heel veel vogels, en hij zag dit beest. Het is een jonge volgens hem. Hij heeft speciaal voer gehaald voor de vlaamse gaai. Dat beest eet het op, loopt van me vader weg en kotst het net zo hard weer uit.
Mijn vader wil hem helpen, maar hij is bang dat deze het niet gaat overleven. Misschien iemand tips?
pi_28126152
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef ymme het volgende:
Vraagje over een vlaamse gaai.

Die is gevonden onder de struiken van mijn vader's tuin. Nou heeft hij toevallig heel veel vogels, en hij zag dit beest. Het is een jonge volgens hem. Hij heeft speciaal voer gehaald voor de vlaamse gaai. Dat beest eet het op, loopt van me vader weg en kotst het net zo hard weer uit.
Mijn vader wil hem helpen, maar hij is bang dat deze het niet gaat overleven. Misschien iemand tips?
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kenners
pi_28128677
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kenners
Ja, logisch ook! sorry
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 06:18:45 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28153071
quote:

Kenyan grandfather, 73, kills leopard with hands

NAIROBI (Reuters) - A 73-year-old Kenyan grandfather reached into the mouth of an attacking leopard and tore out its tongue to kill it, authorities said on Wednesday.

Peasant farmer Daniel M'Mburugu was tending to his potato and bean crops in a rural area near Mount Kenya when the leopard charged out of the long grass and leapt on him.

M'Mburugu had a machete in one hand but dropped that to thrust his fist down the leopard's mouth. He gradually managed to pull out the animal's tongue, leaving it in its death-throes.

"It let out a blood-curdling snarl that made the birds stop chirping," he told the daily Standard newspaper of how the leopard came at him and knocked him over.

The leopard sank its teeth into the farmer's wrist and mauled him with its claws. "A voice, which must have come from God, whispered to me to drop the panga (machete) and thrust my hand in its wide open mouth. I obeyed," M'Mburugu said.

As the leopard was dying, a neighbour heard the screams and arrived to finish it off with a machete.

M'Mburugu was toasted as a hero in his village Kihato after the incident earlier this month. He was also given free hospital treatment by astonished local authorities.

"This guy is very lucky to be alive," Kenya Wildlife Service official Connie Maina told Reuters, confirming details of the incident.

Mocht je op de Veluwe dus die poema tegenkomen, dan weet je nu wat je moet doen.
pi_28153728
quote:
De hond die anderhalve week terug door een 17-jarige jongen uit Campobello, South Carolina werd verkracht, is overleden aan z'n verwondingen. Nu de hond overleden is zijn de beschuldigingen tegen de tiener verzwaard. Naast deze daad is Cory Michael Williamson, zoals de jongen heet, ook beschuldigd van het verkrachten twee kleine dochters van andere buurtgenoten.

De eigenares Sylvia Jones van de hond zegt: "Ik heb tijden niet kunnen eten of slapen, iedere morgen denk ik: 'waar is Princess?', maar zij is er niet meer." Het kleine hondenhok van de 6 maanden oude Princess is nu leeg. Sylvia Jones zegt dat haar hond stierf ten gevolge van interne bloedingen welke door door de verkrachting waren veroorzaakt. "Het onderzoek wees uit dat zij bloed in haar urine had en interne bloedingen."

Sylvia zegt dat zij en haar echtgenoot het hele gebeuren niet zouden hebben geloofd als zij het niet met eigen ogen zouden hebben gezien: "Toen wij thuiskwamen en vanaf het parkeerdek gehijg hoorden, zagen wij Williamson in de tuin seksuele activiteiten uitvoeren met de hond, zoals een man met een vrouw zou kunnen doen". De Jones familie zegt dat Princess na de aanval niet meer wilde eten of spelen: "Princess kon zelfs niet meer zitten omdat haar achterwerk zo opgezwollen was".

Volgende week vrijdag zal de zaak voor de rechter worden gebracht.

Walgelijk, ik heb er bijna geen woorden voor, die vent is echt ziek in zijn kop.
Ook nog 2 kleine meisjes Verschrikkelijk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 09:53:52 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28154937
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:45 schreef rena het volgende:

[..]

Walgelijk, ik heb er bijna geen woorden voor, die vent is echt ziek in zijn kop.
Ook nog 2 kleine meisjes Verschrikkelijk.
Niet helemaal goed bij zijn hoofd lijkt me.

Uit het verhaal maak ik op dat die eigenaren van de hond er niet mee naar een DA zijn geweest? In ieder geval niet direct. Dat is toch het allereerste wat je doet?

"Ze wilde niet meer spelen"
pi_28155234
Die kerel verdient de doodstraf, zonder meer

De grote eikel dat het er rond loopt BAH, krijg hier gewoon kotsneigingen van
pi_28158828
Ophangen en het zelfde mee doen tot zn reet net zo dik als van dat arme beest!
Wat een walgelijke mens! Hoe kom je op het idee alleen al!!! Goh wat kan ik me daar toch kwaad om maken!! Heb er niet eens woorden voor......
pi_28524283
Van de FP

quote:
Voor de derde keer op rij is Sam, een 14-jarige Chinese hond, uitgeroepen tot de lelijkste hond ter wereld. Een verrassing is die uitslag allerminst: de hond heeft behalve een grijze kuif en wat pluisjes op zijn flaporen geen haar. Z'n huid zit vol sproeten en z'n ogen -hij is ook nog blind- verschaffen hem een bijzonder hoog 'alien'gehalte. Sams gebit doet spontaan aan de voorzettanden van Austin Powers denken, waardoor ook het eten weer een probleem vormt.

"Sam is zo lelijk dat zelfs de jury ervan schrok", aldus Sams baasje, Susie Lockheed uit Santa Barbara, Californië. De Amerikaanse eigenaresse is er desalniettemin best trots op dat haar hond de allerlelijkste is: "Mensen huiveren wanneer ze zien dat ik hem een kus geef."

Toch heeft 'Ugly Sam' een fanclub en heeft zijn afbeelding al menig ansichtkaart gesierd. Of Sam ook volgend jaar nog mee kan dingen naar de titel is nog hoogst onzeker; het hondje is inmiddels al aardig op leeftijd en lijdt aan hart- en nierproblemen.
De lelijkste hond
Aandoenlijk juist
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 09:10:01 #73
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28539693
Aaaaahh
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:17:55 #74
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28539803
Wat een lieverd
pi_28548202
Whahahaha die is echt lelijk!!! Heb nog nooit zoiets gezien!!
Volgens mij kan zo een beest alleen maar heel lief zijn
pi_28549459
Komt door dat oog en die tandjes, maar hij is mooi van lelijkheid
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 14:28:45 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28549680
Heb nog een groter plaatje gevonden.

Bij zijn baasje op schoot

Die paar plukjes haar maken het wel af.
pi_28552241
Ik wil hem !
Wat een aliën
pi_28812529
Van de FP :
quote:
In Hamburg is de brandweer onlangs uitgerukt voor een tamelijk opmerkelijk spoedgeval. Een 21-jarige vrouw belde in paniek naar de brandweer van de Duitse stad toen haar muis met het kopje klem kwam te zitten tussen de tralies van diens kooi en een verstikkingdood dreigde voor het beestje.

De brandweer stuurde meteen een speciaal reddingsteam naar het huis van de vrouw met de opdracht het knaagdiertje uit diens benarde positie te bevrijden. Een woordvoerder van de brandweer vond het niet meer dan logisch dat de brandweer in dit geval te hulp schoot: "het is onze plicht mensen èn dieren te redden".
Maar we weten dus niet of het gelukt is
pi_28885977
Van de FP
quote:
Een steeds groter wordend deel van de Chinese olifantenpopulatie heeft tegenwoordig een gen waardoor de olifant geen slagtanden meer krijgt. De genetische samenstelling van de populatie Aziatische olifanten in China wordt waarschijnlijk sterk beïnvloed door de selectiedruk die stropers de dieren opleggen. Dat schrijft de krant China Daily zondag.

De stropers hebben er bovendien voor gezorgd dat er nu vier vrouwtjes op ieder mannetje zijn, aangezien alleen de stieren maar grote slagtanden hebben. In een voor de soort ideale situatie zouden er twee vrouwtjes op ieder mannetje zijn.

Volgens de onderzoekers heeft nu 5 tot 10 procent van de olifanten in het land het genetisch defect, terwijl dat vroeger 2 tot 5 procent was. "Hoe groter de slagtanden van een stier zijn, hoe groter de kans dat stropers hem neerschieten", aldus onderzoeker Zhang Li in de krant. "Daardoor overleven de dieren zonder slagtanden eerder, en blijft het slagtandenloze gen in de soort beter behouden."

Niet een erg positieve invloed van de stropers
Slagtanden horen bij olifanten!
pi_28892884
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Van de FP
[..]

[afbeelding]

Niet een erg positieve invloed van de stropers
Slagtanden horen bij olifanten!
Vind ik ook Bluezz!!
Maar wel wonderlijk van de natuur! Evolutie....alleen evolutie die opgedrongen is door stropers..
  dinsdag 19 juli 2005 @ 11:42:24 #82
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28938408
Chimpansee gered uit piepkleine kooi

Chimpansee Patricia krijgt eindelijk een goed leven. Na vijf jaar lang in een piepkleine kooi te hebben geleefd, woont ze nu in een apenopvanghuis in Engeland.
Patricia heeft dit te danken aan een stel vakantiegangers. Zij zagen haar tijdens hun vakantie op de Canarische Eilanden in een kleine kooi bij een huis zitten. De mensen wisten meteen dat dit niet goed was, en namen contact op met het apenopvanghuis.
Alison en Jim Crown leiden het opvanghuis. Toen zij over Patricia hoorden, hebben ze er twee jaar lang voor gestreden om de chimpansee uit de kleine kooi te krijgen en in hun huis te laten wonen.

Alison Crown denkt dat de moeder van Patricia is doodgeschoten door jagers. Daarna is Patricia waarschijnlijk verkocht aan een familie op de Canarische Eilanden, die haar illegaal in huis hielden.

Nu Patricia in het apenopvanghuis zit, komt ze voor het eerst in aanraking met andere apen. Langzaam hebben Alison en Jim haar laten wennen aan de zeventien andere chimpansees. Patricia vindt het nog een beetje eng. Ze vindt het dan ook niet goed dat een van de apen haar aanraakt. Toch hebben Alison en Jim er alle vertrouwen in dat ze straks helemaal bij de groep hoort.

copypaste Kidsplanet
pi_28940237
Goed zeg
Dat je als vakantiegangers niet alleen maar aan jezelf denkt maar vooral aktie onderneemt als je iets ziet wat echt niet kan, vind ik bewonderenswaardig.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:21:56 #84
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28943381
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Goed zeg
Dat je als vakantiegangers niet alleen maar aan jezelf denkt maar vooral aktie onderneemt als je iets ziet wat echt niet kan, vind ik bewonderenswaardig.
dat vond ik dus ook, gelukkig zijn er ook erg veel aardige mensen op de wereld die dit soort dingen doen . En die mensen van de apenopvang ook trouwens, die 2 jaar lang zijn blijven zeuren om dit aapje weer een goed thuis te geven
pi_28992760
hmm vossen in rotterdam
misschien niet het meest bijzonder.. maar als ze in schiebroek zitten.. misschien dat ik ze hier dan ook nog wel een keer tegen kom

Vos laat zich filmen in Schiebroek

Het zal je maar gebeuren: je staat te strijken en plotseling zie je een vos potificaal door de achtertuin lopen.
uitgegeven: 16:07 19-07-2005 gewijzigd: 17:07 19-07-2005

Het overkwam maandagmiddag Marina van der Laan in de Rotterdamse wijk Schiebroek. Ze bedacht zich geen moment, pakte een videocamera en filmde de waaghals. Toen buurtbewoners de filmbeelden zagen werd voor hen duidelijk wat er met hun vermiste huisdieren was gebeurd.

jobensaskia.nl
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:16:39 #86
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_28993289
BabyBoom in Safaripark de Beekse Bergen !

Maandag 18 juli is omstreeks 15.00 uur de vierde gnoe in een week tijd geboren. Bezoekers konden dit heugelijke feit met eigen ogen zien. Ook de komende tijd loopt u veel kans zomaar eens getuige te zijn van een geboorte van een van de vele diersoorten in het safaripark.

Geboortegolf
De babyboom bevat tot nu toe:

twee giraffeveulens
een kameel
een withandgibbon
drie ringstaartmaki’s
vier mantelbavianen
drie zebra’s
14 dwerggeitjes
vier elandantiloopjes
zes sitatoenga’s
een wattoessie rund
vier gnoes
twee rode panda’s
zeven edelherten
drie Indische antilopen
een yak
zeven nandoes
een blauwgele ara
Het park verwacht zelfs nog meer geboortes van onder andere gnoes, nandoes, nijlgaus, wattoessierunderen en zebra’s. De meeste jongen dieren zijn voor bezoekers goed te zien.

Vruchtbaar
Safaripark Beekse Bergen kan zich ‘zeer vruchtbaar’ noemen. Het grootste dierenpark van de Benelux heeft maar liefst een oppervlakte van 120 hectare. De plusminus 140 verschillende diersoorten hebben dan ook alle ruimte om zich vrolijk en vrij te voelen. Dat het goed gaat met de dieren in het safaripark is goed te merken aan het aantal geboortes.

In verwachting
De afgelopen maand zijn er al een giraffe, rode panda’s, zebra’s, veel herten en elandenantilopen geboren. De geboorte van de vierde gnoe op maandag 18 juli belooft nog meer gnoekalveren en verder verwacht het park nog nandoes, nijlgaus, wattoessierunderen en zebra’s en nog vele andere jonge dieren.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_28993942
Leuk nieuws, al die nieuwe kleintjes

... en ik kwam net dit tegen :
http://www.dierenrijkeuropa.nl/
Kende ik niet
Ziet er erg leuk uit
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:41:08 #88
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_28994341
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef Bluezz het volgende:
Leuk nieuws, al die nieuwe kleintjes

... en ik kwam net dit tegen :
http://www.dierenrijkeuropa.nl/
Kende ik niet
Ziet er erg leuk uit
Wat leuk ! en helemaal niet duur !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29363288
I bet you are flying inside.
pi_29364090
quote:
De politie heeft Josper Sannon gelijk aangehouden. Hij zit nu in een cel en riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete die tot tienduizend dollar op kan lopen.
Mooi zo! Idioot

Arm beestje
pi_29364173
5 jaar maar. Levenslang. Poging tot moord joh

Oh nee op een dier is dat niet zo stafbaar als dat van een poging tot moord bij een mens! Achtelijke gek is dat zeg
pi_29368313
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef ymme het volgende:
5 jaar maar. Levenslang. Poging tot moord joh

Oh nee op een dier is dat niet zo stafbaar als dat van een poging tot moord bij een mens! Achtelijke gek is dat zeg
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoor .
I bet you are flying inside.
pi_29390428
Wat een ontzettende klootzak is die kerel zeg!! Dat doe je toch niet!!! Dat arme beesie
Die kerel nam een pup voor zn kinderen komt dan ineens erachter dat zo een beestje niet zindelijk is nog en pleurt em maar gewoon van het balkon... deed ie zeker met zn kinderen ook..
Laat em maar lekker 5 jaar brommen..van mij mogen ze dat soort hoge straffen ook in nederland invoeren (en in de rest van de wereld) misschien dat mensen dan eens gaan nadenken voor dat ze een dier in huis nemen!! Bah!
pi_29390570
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:57 schreef Auticia het volgende:

[..]

Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoor .
Doet er niet toe, de kerel moet levenslang krijgen
pi_29401656
Olifantje geboren in Artis
quote:
Op 2 augustus, om 22.22 uur is een olifantje geboren in Artis. Moeder Thong Tai en jong maken het goed. Dit is het eerste olifantje dat in Artis is geboren. Ook voor Thong Tai is dit haar eerste jong. Het is waarschijnlijk een meisje. Help mee en verzin een naam voor het olifantje!
quote:
]Prijsvraag babyolifantje

Doe nu mee aan de prijsvraag en bedenk een naam voor het babyolifantje!!

Omdat Artis Aziatische olifanten houdt, zou het leuk zijn als het jong een Indische/Aziatische naam krijgt.
Mail jouw naam naar: info@artis.nl. Vergeet niet je naam, je adres en telefoonnummer te vermelden.
!
pi_29409935
Ik heb een naam ingestuurd Blijft natuurlijk nog even geheim
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:29:50 #97
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29412609
Ik ook
Nee het is niet Barbar
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_29412711
Static, hier zijn we