Bron:quote:Herbert heeft oorontsteking
HAARLEM - Kater Herbert - de kat met losse knietjes - heeft opnieuw last van een uiterst vervelende kwaal. Herbert worstelt met een oorontsteking. De operatie aan zijn pootjes moet daarom minstens drie weken worden uitgesteld, aldus Ivanka Eggly van de Dierenbescherming Haarlem.
De rood/witte kater Herbert kwam half april in het nieuws. Het beestje, dat wordt verzorgd door Dierentehuis Kennemerland, heeft vanwege zijn loszittende knieschijven veel pijn tijdens het lopen. Dat leed moet worden verholpen met een chirurgische ingreep, maar die kon het dierentehuis aanvankelijk niet bekostigen.
Inwoners van Haarlem en omgeving reageerden echter massaal op een artikel in deze krant, zodat het voor de operatie benodigde bedrag - duizend euro - alsnog bijeen is gesprokkeld. Maar voorlopig kan Herbert dus niet worden geholpen. Hij krijgt antibiotica en druppels om de oorontsteking te bestrijden. Pas als de ontsteking definitief is verholpen, gaat Herbert onder het mes.
Een oorontsteking kan toch niet zoveel kwaad als het gewoon behandeld blijft worden ... lijkt mij dat ie gewoon geoperreerd kan worden, maar goed zij zullen het wel beter weten ik ben geen dierenartsquote:
Bron:quote:Dierenvriend kan voortaan 'lintje' tegemoet zien
Van onze verslaggever
Sittard -
Een kat uit een boom gehaald? Pasgeboren fretjes van de straat geraapt? Een hond gered uit een bloedhete auto ergens op een parkeerterrein? De Dierenbescherming Limburg gaat mensen die dit soort 'heldendaden' verrichten op 4 oktober eren met een speciaal lintje, heeft de organisatie gisteren bekendgemaakt.
De dierenbescherming wil met de actie op Werelddierendag mensen in het zonnetje zetten die zich actief inzetten voor het welzijn van dieren. De organisatie roept mensen op om dierenhelden te nomineren. Dat kan via het e-mailadres lintjesregen@dierenbescherming.nl of telefonisch (0900-7009000). Het opgeven kan nog tot 31 september.
Aan de actie zijn wel voorwaarden verbonden. Zo mogen geen mensen genomineerd worden die hun 'heldendaad' beroepshalve hebben uitgevoerd. Ook moet de actie legaal zijn en moeten zich twee mensen melden die kunnen bevestigen wat de 'held' heeft gedaan. De Limburgse ontvangers van een lintje worden op 2 oktober bekendgemaakt tijdens een manifestatie in het MECC in Maastricht.
De eerste genomineerde is overigens al binnen: een inwoner van Eijsden redde zondag twee pasgeboren fretjes van een zekere dood door ze van de straat te halen. Ze waren daar blijkbaar door de eigenaar achtergelaten. De dieren verblijven nu op een opvangadres en maken het goed, heeft de dierenbescherming gisteren laten weten
Bron: De Telegraafquote:Op de bres voor wit zwijntje
AMSTERDAM - Staatsbosbeheer moet voorkomen dat jagers een wit biggetje op de Veluwe doodschieten. Volgens de Partij voor de Dieren (PvdD) bestaan er plannen het bijzondere wilde zwijntje te doden om de "kleur van het ras zuiver te houden".
De biggetjes van wilde zwijnen worden normaal gesproken geboren met een lichtbruine gestreepte vacht. De nieuwe opvallende bewoner van de Veluwe is echter wit met een paar zwarte vlekken. Sinds vorige week wordt het biggetje, dat 'Sneeuwvlokje', naar de bekende albino gorilla is genoemd, dagelijks gesignaleerd bij de voederplaatsen rond Vierhouten.
In een "brandbrief" aan Staatsbosbeheer bepleitte voorzitter M. Thieme van de PvdD het biggetje te beschermen tegen de jagers. "Het witte biggetje kan in de vrije natuur een prima leven hebben en heel veel plezier opleveren voor natuurliefhebbers die het dier in de vrije natuur tegenkomen", aldus Thieme.
Op dit moment mag er niet gejaagd worden op dieren in het wild. Nu worden veel jonge dieren geboren. Het jachtseizoen begint pas over "enkele maanden", aldus een woordvoerster van Staatsbosbeheer.
Of de beheerder van de Hoge Veluwe het 'Sneeuwvlokje van Vierhouten' extra zal beschermen, is nog onduidelijk. Staatsbosbeheer wil pas reageren op de brief zodra deze in huis is. Volgens de boswachter in het betreffende deel van het Nationaal Park "worden wel vaker wilde zwijntjes met een afwijkende kleur" geboren.
Bron: Sp!tsquote:ZWIJN - Het witte zwijntje Sneeuwvlokje op de Veluwe krijgt niet de bescherming tegen jagers die de Partij voor de Dieren (PvdD) gewild had. Volgens Staatsbosbeheer wordt er in juli een groot aantal zwijnen afgeschoten omdat de populatie te groot is. "Gezien de kleur van het biggetje is de kans groot dat hij voor de loop komt", aldus Staatsbosbeheer gisteren.
Ge-wel-dig!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland
Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.
Dafne Westerhof
Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje
Bron: dierennieuws.nl
Het biggetje zou niet alleen zijn hoor!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:06 schreef moussy het volgende:
Maar maar maar..... mag zn moeder ene en broertje of zusje dan ook wel mee? Anders is ie zoalleen
en heeft ie niemand om mee te
spelen
tuurlijk niet, altijd mooi als mensen zijn begaan met dierenquote:
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?quote:Reageerbuis-dolfijn geboren in Dolfinarium
Uitgegeven: 28 mei 2005 14:24
HARDERWIJK - In het Dolfinarium in Harderwijk is een dolfijn geboren die met kunstmatige inseminatie (KI) is verwekt. Volgens het zoogdierenpark is dat voor het eerst in Europa. In de VS en Hongkong is al eerder met succes kunstmatige bevruchting bij dolfijnen (tuimelaars) toegepast.
Volgens het Dolfinarium maakt het zaterdagochtend geboren dolfijntje het goed, al zal moeten worden afgewacht of het zal overleven. "Niet vanwege de KI, maar omdat elke dolfijn, in het wild of gevangenschap, direct na de geboorte erg kwetsbaar is," aldus de instelling.
Het gebruik van KI in fokprogramma's is voor alle parken in de wereld een belangrijke stap, meldt het Dolfinarium. Voordeel is dat dolfijnen niet hoeven te worden ingevlogen maar dat simpel een buisje met sperma kan worden gestuurd. De jonge dolfijn heeft nog geen naam omdat het geslacht nog niet is bepaald.
Volgens een woordvoerster van het Dolfinarium is er nog een tweede dolfijn in het park via KI bevrucht. "We wachten af of ook deze zwangerschap goed verloopt", aldus de woordvoerster. "Als alles goed gaat, kunnen we een fokprogramma opzetten."
Superslecht is dit. Mensen die dit okay vinden weten helaas echt helemaal niks van de natuur af. Een wild zwijn heet niet voor niks een "wild" zwijn. Als je zo een beest vangt, heeft het ten eerste al erg veel stress tijdens het vangen. Maar niet alleen hij, ook de rest van het "gezin" loopt erg veel stress op. Dat is 1.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef MOBO666 het volgende:
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland
Vanochtend - vrijdag 20 mei - heeft Giel Beelen in zijn radiouitzending contact gelegd tussen boswachter Theo Glastra van het witte wilde zwijntje Sneeuwvlokje en Dafne Westerhof van Het Beloofde Varkensland. Sneeuwvlokje is welkom is op Het Beloofde Varkensland.
Theo Glastra en Dafne Westerhof gaan volgende week overleggen over hoe en wat, o.a. over een samenwerking met Peter Klaver - voormalig dierenarts van Artis.
Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.
Dafne Westerhof
Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje
Bron: dierennieuws.nl
Nee, dit is fokken voor winst. Deze verkopen ze door aan andere parken. Want binnen de afgesproken dingen zouden dolfijnen niet meer uit het wild gehaald mogen worden (wat overigens nog wel gebeurd en dan gewoon ook verkocht. ). Met dat fokken kunnen ze het blijkbaar beter naar de mensen toe vertellen.... laat die dolfijnen maar weer lekker lijden in hun watertje wat maar 0,000..1% is van wat ze anders hebben voor ruimte. Lekker diep duiken zit er niet in voor die dieren.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:28 schreef Bluezz het volgende:
Wordt de dolfijn dan met uitsterven bedreigd, dat er KI moet worden toegepast?
Ik kan er niets over vinden.
Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbalquote:Op zondag 29 mei 2005 23:24 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Vervolgens komt het dier in een omgeving waar het wemelt van datgene waar die het allerbangst voor is: mensen..
Dat zouden een hoop mensen blijkbaar erg graag willen, helaas bestaat het toch echt nietquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:47 schreef Kroekiepoes het volgende:
sorry hoor.....je hebt misschien gelijk met wild=wild maar als jouw werkelijk is dat je t goed vind zo een wild dier af te schieten (wel of niet om de kleur) dan ga ik wel in disneyland wonen!![]()
![]()
Ik ben daar niet echt bekend nee, maar dit klinkt wel heel erg mooi in ieder geval! Ik zal ook zeker niet ontkennen dat hun angst voor mensen soms kleiner is dan hun nieuwschierigheid naar een eventueel makkelijk hapje, maar er is wel een heel groot verschil.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:23 schreef Swingding het volgende:
[..]
Weet niet of jij bekend bent met de bossen van vierhouten (waar sneeuwvlokje loopt) maar wij hebben daar midden in het bos een stacaravan. Aan het randje van de camping. En die wilde zwijnen zijn daar echt niet zo bang voor mensen als jij wilt doen geloven. Ze staan er aan ons tuinhekje om een uurtje of 9 's avonds te koekeloeren of er nog iets te eten is en of er nog doelpunten gescoort worden met de voetbal![]()
En of we nou naar buiten komen of niet, ze blijven gewoon staan. Al geef ik toe dat ik ze niet graag in het donker tegen zou komen. (ik zal eens proberen of ik de komende tijd wat foto's ervan kan maken. Een paar weekenden terug hadden we een hele roedel van een stuk of 20 kleintjes en een paar volwassenen onder ons slaapkamerraam staan 's nachts. Adembenemend mooi om te zien maar sneeuwvlokje zat er niet bij toen.)
Onzin. De jacht word alleen gehouden omdat jagers dat graag willen en zo. Ze voeren die zwijnen bij enzo waardoor de balans ernstig verstoord word en er geen harmonie (waar de populatie zelf in stand word gehouden) kan komen. Vossen worden afgeschoten die juist ook een gevaar kan zijn voor de jonge zwijnen etc. Alles heeft met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.
Dus de jacht moet!
Dat er meer industrie komt enzo vind ik ook zeker niet goed. Ook hierzo zie je al de weilanden en natuurgebieden plaats maken voor huizen of kantoren (welke tijden dan weer leeg staan). Geen goede ontwikkeling. Daar is de partij voor de dieren het ook wel mee eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:37 schreef Berendien het volgende:
Ik ben dol op dieren, maar we moeten het wel reeel blijven zien. Zoals de Partij voor de Dieren hier bezig is en jij hen goed kan verwoorden, gaat het helemaal mis met de wildstand. Ik ben absoluut geen jager. Woon aan de rand van een wijk met industrie, op een plek waar de weilanden ruimte hebben moeten maken voor grote kantoorgebouwen. Woon zo'n beetje in het laatste stukje groen daar. Vroeger renden de reeen, hazen, fazanten enz. hier door het land en door mijn tuin.
De kippetjes lopen gewoon lekker los en zitten niet in een hok. Leggen eitjes op mijn hooizolder en komen voer halen in de keuken. Vroeger kwam hier een jager die precies wist hoeveel wild er zat en schoot eens per jaar precies wat hij moest schieten. Stiekum hoopte ik dat de hazen etc. gevlogen waren maar begreep dat er wel wat aan gedaan moest worden. Over vossen hoef je mij niets wijs te maken want ik ben vele malen met de jachtopziener meegeweest en hij wist ieder hol en iedere vos bij ons in de buurt te vinden.
De partij voor de dieren maakt geen onderscheid. Die zal voor zowel de zwijnen als voor de pony opkomen. En bij het bovengeschreven geval kan jij er ook wat aan doen. Bel de dierenbescherming op of de AID. Die kunnen er een boete voor geven.quote:Ik vind dat de Partij voor de Dieren zich wat meer moeten bekommeren om dieren die echt in nood zijn, zoals een pony hier verderop bij een manege die al maanden aan de diarree is en zo verschrikkelijk broodmager. Deze pony wordt gewoon ingezet tijdens de lessen met een jute zak onder zijn zadel voor doorrijplekken. Het beest heeft de dood in de ogen. Dat doet mij zeer. Daarom mogen ze van mij ook een jacht openen voor dit soort eigenaren.
Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:42 schreef Berendien het volgende:
De veluwe is prachtig maar iedereen is op zoek naar sneeuwvlokje. Begrijp alle commotie niet rond dat beest. Ze zijn echt gek geworden hier. Sneeuwvlokje!
Die partij voor de Dieren is helemaal wat. Ieder jaar worden er varkens afgeschoten die met hele hordes op de Veluwe de boel omspitten. Boeren die echt helemaal gek worden door dat deze dieren de hele boel mollen op het land. Het zijn mooie dieren maar als het niet in toom wordt gehouden loopt het helemaal uit de hand. Hetzelfde geldt voor de vossen. Als men er niets aan doet rennen die dieren door de stad. Laatst nog een vos op bezoek gehad, mijn kippen aantal was gehalveerd en ik vond rondom het huis de koppen poten en rompen van 6 kippen. Gewoon laten liggen, want de vos had al snel zijn buikje rond.
Ooit een keer op een vossenjacht met Jack Russels een vossenhol gevonden waar een pasgeboren lammetje in lag.
Dus de jacht moet!
Eeensch! Der meeste mensen die hier een mening over hebben kunnen nog geen haas van een konijn onderschijden!!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:10 schreef Dr_Morreau het volgende:
[..]
Exact de ervaring van iedereen die al langer dan een paar jaar op het platteland woont en zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten. Bij ons zijn er dit jaar ook al vijf lammetjes de ogen uitgepikt door eksters. Leve het jachtverbod op eksters dus, ons opgedrongen door een stel haagse bambi-knuffelaars met een heerlijk gebrek aan praktijkervaring....
En inderdaad, miljoenen varkens verdwijnen per jaar in de gehaktmolen, met daarvoor een triest en ellendig leven, maar er wordt er 1 in het wild geboren met wit haar en hopla, mediahype, standbeeld etc. De mens degenereert steeds sneller geloof ik...
quote:Pas geboren kat heeft twee gezichten
Bron: The News-Review / Planet
Een kat met twee gezichten. Het klinkt bizar, maar in de Amerikaanse staat Oregon is er echt zo'n exemplaar geboren. Het beestje maakt het naar omstandigheden goed. "Iedereen is totaal verbaasd dat zoiets bestaat," zegt eigenaresse Lee Bluetear van het dier in het lokale nieuwsblad The News-Review. "Zo te zien heeft ze maar één hoofd. Volgens de dierenartsen heeft ze waarschijnlijk ook maar één hersenpan. Aan de voorzijde is het hoofd echter gespitst, waardoor ze twee onafhankelijke gezichten heeft."
Het vrouwelijke beestje heeft de naam Gemini gekregen. Ze heeft vier ogen, twee neuzen, twee tongen en twee monden. De dierenarts gaf het katje maar tien procent overlevingskans, maar het beest is de afgelopen dagen een stuk sterker geworden en drinkt meer melk dan in het prille begin.
"We werken hier met drie artsen die bij elkaar 50 jaar ervaring hebben, maar nooit eerder hebben we zoiets gezien," zo zegt de plaatselijke dierenarts Alan Ross. Volgens hem is het een kwestie van afwachten. Indien ze voorspoedig opgroeit, is later mogelijk een operatie nodig om wat extra weefsel te verwijderen tussen haar twee monden.
dilemma. maar je ziet/hoort ook wel eens een tweekoppig bokje in de wei. die worden nooit oud geloof ik, want na een paar maanden hoor je er nooit meer wat van.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:16 schreef Kroekiepoes het volgende:
zou het niet beter zijn dat beessie in te laten slapen? Lijkt me niet dat het goed kan eten en/of drinken...al staat er dat ze is aangekomen....
Maar stel nou dat het nergens last van heeft? Geen pijn of iets dergelijks...dan heb je wel een heel bijzonder beest..Of zou je het dan nog in moeten laten slapen?...zou het erg moeilijk vinden als ik zo een kitten had...doodzielig...![]()
Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:25 schreef Uhmmie het volgende:
als ze niet kan eten of drinken.. dan lijkt het me dat ze misschien dan gee pijn heeft
maar nooit zelfstandig kunnen leven.. is ook vrij pijnlijk
en ook nog eens niet te onderdrukken met pijnstillers als je zou willen
ze houden het arme beest alleen maar in leven omdat het interessant is voor de wetenschap
Ja ik zat er het weekend nog aan te denken, maar ik lees er niets meer over.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef detulp050 het volgende:
Hoe zou het nu toch met Herbert zijn ?
quote:Hondje met 6 poten en 2 penissen bij tempel gevonden
In Maleisië is bij een Chinese tempel in het plaatsje Pandamaran ten zuiden van de hoofdstad Kuala Lumpur, een jong hondje gevonden dat zes poten en twee penissen heeft. Het beestje werd gevonden door een opzichter van de tempel, die de vondst als een goed voorteken beschouwt.
De merkwaardige hond is waarschijnlijk door iemand bij de tempel achtergelaten. De mensen van de tempel zorgen goed voor het diertje, dat gezien wordt als een brenger van geluk. Het hondje is dan ook 'Ong Fatt' ('de gelukkige') genoemd. De tempelcommissie heeft inmiddels een vergunning bij de Gemeentelijke Raad verkregen om de puppie als huisdier te mogen houden.
Misschien is het een hype nu (net als bv siamese tweelingen of gewoon meerlingen (3, 4 ,5 enz), zo hoor je er tijden niks over, en dan opeens worden ze overal de grond uitgestampt, terwijl ze er altijd al geweest zijn, maar op dat moment 'verkoopt' het super), misvormde beestjes. In Artis hadden ze een paar jaar terug (misschien nog wel geen id) een soort tentoonstelling van dr. Vrolik (?) ook allemaal misvormde dieren op sterk water, onwijs intressant om zoiets van dichtbij te bekijken natuurlijk, maar ook weer zielig (ook al zijn een hoop doodgeboren).quote:Op woensdag 22 juni 2005 05:05 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ligt het nou aan mij of komen dit soort dingen steeds vaker in het nieuws?
raar koppie, extra pootjes, extra koppie.. allemaal onderdelen die "te veel" zijn
vraag me nou af of dat echt wel zo'n goed teken is
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kennersquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef ymme het volgende:
Vraagje over een vlaamse gaai.
Die is gevonden onder de struiken van mijn vader's tuin. Nou heeft hij toevallig heel veel vogels, en hij zag dit beest. Het is een jonge volgens hem. Hij heeft speciaal voer gehaald voor de vlaamse gaai. Dat beest eet het op, loopt van me vader weg en kotst het net zo hard weer uit.
Mijn vader wil hem helpen, maar hij is bang dat deze het niet gaat overleven. Misschien iemand tips?
Ja, logisch ook! sorryquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kenners
Mocht je op de Veluwe dus die poema tegenkomen, dan weet je nu wat je moet doen.quote:
Kenyan grandfather, 73, kills leopard with hands
NAIROBI (Reuters) - A 73-year-old Kenyan grandfather reached into the mouth of an attacking leopard and tore out its tongue to kill it, authorities said on Wednesday.
Peasant farmer Daniel M'Mburugu was tending to his potato and bean crops in a rural area near Mount Kenya when the leopard charged out of the long grass and leapt on him.
M'Mburugu had a machete in one hand but dropped that to thrust his fist down the leopard's mouth. He gradually managed to pull out the animal's tongue, leaving it in its death-throes.
"It let out a blood-curdling snarl that made the birds stop chirping," he told the daily Standard newspaper of how the leopard came at him and knocked him over.
The leopard sank its teeth into the farmer's wrist and mauled him with its claws. "A voice, which must have come from God, whispered to me to drop the panga (machete) and thrust my hand in its wide open mouth. I obeyed," M'Mburugu said.
As the leopard was dying, a neighbour heard the screams and arrived to finish it off with a machete.
M'Mburugu was toasted as a hero in his village Kihato after the incident earlier this month. He was also given free hospital treatment by astonished local authorities.
"This guy is very lucky to be alive," Kenya Wildlife Service official Connie Maina told Reuters, confirming details of the incident.
quote:De hond die anderhalve week terug door een 17-jarige jongen uit Campobello, South Carolina werd verkracht, is overleden aan z'n verwondingen. Nu de hond overleden is zijn de beschuldigingen tegen de tiener verzwaard. Naast deze daad is Cory Michael Williamson, zoals de jongen heet, ook beschuldigd van het verkrachten twee kleine dochters van andere buurtgenoten.
De eigenares Sylvia Jones van de hond zegt: "Ik heb tijden niet kunnen eten of slapen, iedere morgen denk ik: 'waar is Princess?', maar zij is er niet meer." Het kleine hondenhok van de 6 maanden oude Princess is nu leeg. Sylvia Jones zegt dat haar hond stierf ten gevolge van interne bloedingen welke door door de verkrachting waren veroorzaakt. "Het onderzoek wees uit dat zij bloed in haar urine had en interne bloedingen."
Sylvia zegt dat zij en haar echtgenoot het hele gebeuren niet zouden hebben geloofd als zij het niet met eigen ogen zouden hebben gezien: "Toen wij thuiskwamen en vanaf het parkeerdek gehijg hoorden, zagen wij Williamson in de tuin seksuele activiteiten uitvoeren met de hond, zoals een man met een vrouw zou kunnen doen". De Jones familie zegt dat Princess na de aanval niet meer wilde eten of spelen: "Princess kon zelfs niet meer zitten omdat haar achterwerk zo opgezwollen was".
Volgende week vrijdag zal de zaak voor de rechter worden gebracht.![]()
Niet helemaal goed bij zijn hoofd lijkt me.quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:45 schreef rena het volgende:
[..]
Walgelijk, ik heb er bijna geen woorden voor, die vent is echt ziek in zijn kop.
Ook nog 2 kleine meisjesVerschrikkelijk.
De lelijkste hondquote:Voor de derde keer op rij is Sam, een 14-jarige Chinese hond, uitgeroepen tot de lelijkste hond ter wereld. Een verrassing is die uitslag allerminst: de hond heeft behalve een grijze kuif en wat pluisjes op zijn flaporen geen haar. Z'n huid zit vol sproeten en z'n ogen -hij is ook nog blind- verschaffen hem een bijzonder hoog 'alien'gehalte. Sams gebit doet spontaan aan de voorzettanden van Austin Powers denken, waardoor ook het eten weer een probleem vormt.
"Sam is zo lelijk dat zelfs de jury ervan schrok", aldus Sams baasje, Susie Lockheed uit Santa Barbara, Californië. De Amerikaanse eigenaresse is er desalniettemin best trots op dat haar hond de allerlelijkste is: "Mensen huiveren wanneer ze zien dat ik hem een kus geef."
Toch heeft 'Ugly Sam' een fanclub en heeft zijn afbeelding al menig ansichtkaart gesierd. Of Sam ook volgend jaar nog mee kan dingen naar de titel is nog hoogst onzeker; het hondje is inmiddels al aardig op leeftijd en lijdt aan hart- en nierproblemen.
Maar we weten dus niet of het gelukt isquote:In Hamburg is de brandweer onlangs uitgerukt voor een tamelijk opmerkelijk spoedgeval. Een 21-jarige vrouw belde in paniek naar de brandweer van de Duitse stad toen haar muis met het kopje klem kwam te zitten tussen de tralies van diens kooi en een verstikkingdood dreigde voor het beestje.
De brandweer stuurde meteen een speciaal reddingsteam naar het huis van de vrouw met de opdracht het knaagdiertje uit diens benarde positie te bevrijden. Een woordvoerder van de brandweer vond het niet meer dan logisch dat de brandweer in dit geval te hulp schoot: "het is onze plicht mensen èn dieren te redden".
quote:Een steeds groter wordend deel van de Chinese olifantenpopulatie heeft tegenwoordig een gen waardoor de olifant geen slagtanden meer krijgt. De genetische samenstelling van de populatie Aziatische olifanten in China wordt waarschijnlijk sterk beïnvloed door de selectiedruk die stropers de dieren opleggen. Dat schrijft de krant China Daily zondag.
De stropers hebben er bovendien voor gezorgd dat er nu vier vrouwtjes op ieder mannetje zijn, aangezien alleen de stieren maar grote slagtanden hebben. In een voor de soort ideale situatie zouden er twee vrouwtjes op ieder mannetje zijn.
Volgens de onderzoekers heeft nu 5 tot 10 procent van de olifanten in het land het genetisch defect, terwijl dat vroeger 2 tot 5 procent was. "Hoe groter de slagtanden van een stier zijn, hoe groter de kans dat stropers hem neerschieten", aldus onderzoeker Zhang Li in de krant. "Daardoor overleven de dieren zonder slagtanden eerder, en blijft het slagtandenloze gen in de soort beter behouden."
Vind ik ook Bluezz!!quote:Op zondag 17 juli 2005 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Van de FP
[..]
[afbeelding]
Niet een erg positieve invloed van de stropers![]()
Slagtanden horen bij olifanten!
dat vond ik dus ook, gelukkig zijn er ook erg veel aardige mensen op de wereld die dit soort dingen doenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Goed zeg
Dat je als vakantiegangers niet alleen maar aan jezelf denkt maar vooral aktie onderneemt als je iets ziet wat echt niet kan, vind ik bewonderenswaardig.
Wat leuk ! en helemaal niet duur !quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef Bluezz het volgende:
Leuk nieuws, al die nieuwe kleintjes![]()
... en ik kwam net dit tegen :
http://www.dierenrijkeuropa.nl/
Kende ik niet![]()
Ziet er erg leuk uit
Mooi zo! Idiootquote:De politie heeft Josper Sannon gelijk aangehouden. Hij zit nu in een cel en riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete die tot tienduizend dollar op kan lopen.
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef ymme het volgende:
5 jaar maar. Levenslang. Poging tot moord joh
Oh nee op een dier is dat niet zo stafbaar als dat van een poging tot moord bij een mens! Achtelijke gek is dat zeg
Doet er niet toe, de kerel moet levenslang krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:57 schreef Auticia het volgende:
[..]
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoor.
quote:Op 2 augustus, om 22.22 uur is een olifantje geboren in Artis. Moeder Thong Tai en jong maken het goed. Dit is het eerste olifantje dat in Artis is geboren. Ook voor Thong Tai is dit haar eerste jong. Het is waarschijnlijk een meisje. Help mee en verzin een naam voor het olifantje!
quote:]Prijsvraag babyolifantje
Doe nu mee aan de prijsvraag en bedenk een naam voor het babyolifantje!!
Omdat Artis Aziatische olifanten houdt, zou het leuk zijn als het jong een Indische/Aziatische naam krijgt.
Mail jouw naam naar: info@artis.nl. Vergeet niet je naam, je adres en telefoonnummer te vermelden.
Sam heeft zijn eigen websitequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
Heb nog een groter plaatje gevonden.
[afbeelding]
Bij zijn baasje op schoot
[afbeelding]
Die paar plukjes haar maken het wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |