abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27300601
quote:
Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?
pi_27300656
Tinkerbell schreef:
quote:
Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?
Waarom wil je het voorkomen? Het is in feite heel natuurlijk, kijk maar eens hoe wolven zich gedragen bij een prooi. Ze verdedigt gewoon haar eten, niks mis mee. Maar het is wel af te leren door steeds met haar te ruilen. Je biedt haar iets anders aan en neemt het oorspronkelijke stuk vlees/bot van haar af. Even later geef je het weer terug. Ze moet weten dat ze het altijd weer terug krijgt en dat jij het niet wilt afpakken. Als het ruilen eenmaal goedgaat, kun je voorzichtig proberen om het af te nemen zonder er iets voor in de plaats te geven. Altijd weer teruggeven, steeds iets langer bij je houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 24-05-2005 10:33:59 ]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:28:15 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27300754
Tink, kun je Ayla haar botjes niet gewoon geven op een rustige plek? Waar geen katten bijkunnen. Kan ze het op haar gemakkie opknagen zonder ongelukken.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27300846
Voor mij maakt het niks uit, ik ben niet bang (ik schreef het trouwens ) voor d'r uiteraard.

Ik moet alleen 4 katten bij haar uit de buurt houden die het allemaal ook erg interessant vinden. (nou ja, andersom moet dat ook als de katten iets lekkers krijgen).

Het punt is dat ze agressief blijft zelfs als het al op is. Dan loopt ze minstens nog een uur d'r tanden te ontbloten om niks en jaagt iedereen bij d'r weg.
pi_27300907
Oh, foutje, Tinkerbell dus.

Een rustige plek is misschien inderdaad het handigst dan, want met het verdedigen tegen de katten zal ze niet zo snel ophouden.
pi_27300979
Ayla d'r ontlasting is trouwens sterk verbeterd inmiddels, zie vorig deel

Ik zag dat jouw hond ook zo'n diarree had vorige week Lupa. De mijne ook, ik denk dat ze iets van de straat geplukt heeft of zo, ze is 2 dagen aan de spuiterij geweest
pi_27301680
Ja, Doerak vreet van alles van de straat op, met name stront. Ik overweeg om haar maar te wennen aan het wandelen met een muilbandje om, want dit is niet de eerste keer dat ze er ziek van was. Ik zit nou niet echt te springen om een badkamer vol met meurende bagger...
pi_27301721
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Mijn Doerak had gisteren en vandaag diarree, geen idee wat de oorzaak was, maar het was errug! Ze heeft vannacht uit voorzorg in de badkamer geslapen en ze had de héle badkamer ondergescheten. Ze heeft vandaag gevast en ze is nu 'leeg'. En erg moe. Morgen voorzichtig weer een beetje eten. Ze drinkt gelukkig wel goed en is ook vrolijk, dus ik maak me weinig zorgen.
Misschien kun je beter op brokvoer overstappen

P.S. volgens mij zijn versvleeshonden nóg ergere poephappers dan brokhonden
Leave it to me. We're checking out.
pi_27301772
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:59 schreef Pitbulleke het volgende:
Misschien kun je beter op brokvoer overstappen

P.S. volgens mij zijn versvleeshonden nóg ergere poephappers dan brokhonden
Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.
pi_27302630
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelen
Leave it to me. We're checking out.
pi_27303350
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:29 schreef Pitbulleke het volgende:
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelen
Ze vindt het gewoon enorm lekker, ik denk niet dat er iets is dat haar van deze gewoonte af zou brengen...
pi_27304265
Ik kom net terug van m'n vaste DSZ, hij kon wel Prins voor me bestellen, maar daarna kwam het: waarom wil je dat dan ? Hij deed wel een beetje of ik een of andere gekke fanaticus was. Kuikentjes zijn ook niet goed voor je katten, zit veel te veel magnesium in.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:47:51 #14
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27305040
Op de website van Carnibest zie ik dat er nu ook een verkooppunt hier bij ons in het durrep is Straks even mailen voor meer info.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27313885
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik kom net terug van m'n vaste DSZ, hij kon wel Prins voor me bestellen, maar daarna kwam het: waarom wil je dat dan ? Hij deed wel een beetje of ik een of andere gekke fanaticus was. Kuikentjes zijn ook niet goed voor je katten, zit veel te veel magnesium in.
Túúrlijk, misschien als je een kat op een dieet van alléén maar kuikentjes zet... Verwacht niet al te veel kennis van de gemiddelde DSZ-houder.
pi_28577293
Ik heb dus een hond. Ja okee ik heb er 4. Maar een kreeg ik toen hij 5 jaar was. Zijn gebit was heel erg bruin. Sommige tanden zelfs donkerbruin. Tandvlees ook donkerrood tot paars.
Hij had tot die tijd altijd brokken gegeten. Ik heb toen zijn gebit laten reinigen bij de dierenarts. Toen was ik een flinke bom duiten armer.
Heb hem zodra ik hem kreeg over gezet op versvlees voeding.
En nu 2 jaar later heeft hij een puntgaaf gebitje. Alle tanden zijn blakend wit. Tandvlees mooi roze. En hij is nu dus al 7!
Ik moet altijd wel lachen als ik bij de dierenarts kom en ik complimenten krijg over de gebitten van mijn honden. Als ze dan vragen wat ik voer en daarop "versvleesvoeding" antwoord, kijken ze wel wat vreemd Zo van:"Geen brokken?"

Okee nu nog even waarom ze nu geen tandsteen meer hebben:
In brokken zitten zoals iedereen wel weet heel veel granen. Granen in combinatie met speeksel levert een flinke aanslag op de tanden op.
Rauw vlees in combinatie met speeksel doet dit niet.
Daarnaast knagen ze hier ook veel op verse rauw botten waardoor hun tandjes ook mooi gaaf blijven.

Okee, nou ik had ff zin dit te sharen!
Dus iedereen nu gauw versvlees voor zijn hondjes kopen hoor!
pi_28577583
ben je knetterstoned?
wie post nou zoiets om 02.46

o.t. mijn staffordje krijgt al sinds zijn geboorte eucanuba, en eucanuba blijft het

edit: naja niet sinds zijn geboorte natuurlijk... eerst moest-ie aan de tiet
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  donderdag 7 juli 2005 @ 03:22:25 #18
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_28577614
Wat maakt die tijd nou uit... duh! dan ben ik zeker helemaal knetterstoned ( NOT!)
TS.. goed punt hoor
Mijn hondje krijgt ook veel versvlees.. super goed voor ze.. ik geef er wel brokken naast zeg maar.. beetje de afwisseling, maar meer versvlees.. enne lekkere botte, maar ook groente en fruit en haar tanden zien er ook top uit.. ( met alleen brokken kreeg ze van die randen idd)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_28577651

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 07-07-2005 06:26:27 (niet doen hier) ]
Bismillahi rahmani rahim
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
  donderdag 7 juli 2005 @ 03:29:47 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_28577668

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 07-07-2005 06:27:20 (opm al weg) ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_28577948
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_28578035
opgeschoond.
Er bestaat een topic wat geheel gaat over vers vlees voor je dieren en wat de voor- en nadelen daarvan zijn.
Kan het alleen niet vinden
  donderdag 7 juli 2005 @ 07:20:04 #23
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_28578113
Hoe zit dat dan met katten hebben die dan ook last van dat tandbederf als je ze geen vers vlees eet.

Ik heb een raskat een bengaal, en die kan niet anders eten dan brokken omdat ie van nat eten/vless direct aan de schijt gaat.

Iemand info over de katten...
  donderdag 7 juli 2005 @ 07:43:07 #24
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578194
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 03:18 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
ben je knetterstoned?
wie post nou zoiets om 02.46

Nuh maar ik wel ... ennuh ik ben al sinds 2 uur gisterenmiddag wakker
pi_28578231
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 07:20 schreef Diego27 het volgende:
Hoe zit dat dan met katten hebben die dan ook last van dat tandbederf als je ze geen vers vlees eet.

Ik heb een raskat een bengaal, en die kan niet anders eten dan brokken omdat ie van nat eten/vless direct aan de schijt gaat.

Iemand info over de katten...
er is een duidelijk verschil tussen vers vlees (barfen) en nat eten

nat eten is uit blik
60% water, 30% granen, 3% vlees en de rest is euh.. toevoegingen ofzo?

vers vlees is gewoon vlees, groenten, ei, zuivel en dat soort dingen

het is lichter verteerbaar, bevat meer vocht dan brokken en het lijkt erop.. dat veel huisdieren er toch gezonder van worden
maar dat is een dicussie die al heel lang loopt
heb het zelf ook nog niet aangedurfd omdat het gewoon meer werk is
je moet het tenslotte halen bij een slager/slachter en daarna ook nog eens zorgen dat het enigzins uitgebalanceerd is

een hand brokken in de bak blijft makkelijker natuurlijk
maar ik geef nu ook al regelmatig vis, kip, varkensvlees heel soms, zuivel en rauwe eieren
vinden ze erg lekker.. en het is gezond

je moet er alleen wel op letten dat er een redelijke tijd (12 uur ongeveer) zit tussen vers en brokken

maar ovlgens mij zitten hier ook een aantal mensen die het wel fulltime doen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')