Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:40 schreef Quickie_Bat het volgende:
[[url=http://img125.echo.cx/img125/2894/pluismetbot9dv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ook een foto!!!
Waarom wil je het voorkomen? Het is in feite heel natuurlijk, kijk maar eens hoe wolven zich gedragen bij een prooi. Ze verdedigt gewoon haar eten, niks mis mee. Maar het is wel af te leren door steeds met haar te ruilen. Je biedt haar iets anders aan en neemt het oorspronkelijke stuk vlees/bot van haar af. Even later geef je het weer terug. Ze moet weten dat ze het altijd weer terug krijgt en dat jij het niet wilt afpakken. Als het ruilen eenmaal goedgaat, kun je voorzichtig proberen om het af te nemen zonder er iets voor in de plaats te geven. Altijd weer teruggeven, steeds iets langer bij je houden.quote:Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?
Misschien kun je beter op brokvoer overstappenquote:Op maandag 23 mei 2005 22:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn Doerak had gisteren en vandaag diarree, geen idee wat de oorzaak was, maar het was errug! Ze heeft vannacht uit voorzorg in de badkamer geslapen en ze had de héle badkamer ondergescheten. Ze heeft vandaag gevast en ze is nu 'leeg'. En erg moe. Morgen voorzichtig weer een beetje eten. Ze drinkt gelukkig wel goed en is ook vrolijk, dus ik maak me weinig zorgen.
Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:59 schreef Pitbulleke het volgende:
Misschien kun je beter op brokvoer overstappen![]()
P.S. volgens mij zijn versvleeshonden nóg ergere poephappers dan brokhonden![]()
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.![]()
Ze vindt het gewoon enorm lekker, ik denk niet dat er iets is dat haar van deze gewoonte af zou brengen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:29 schreef Pitbulleke het volgende:
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelen![]()
Túúrlijk, misschien als je een kat op een dieet van alléén maar kuikentjes zet... Verwacht niet al te veel kennis van de gemiddelde DSZ-houder.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik kom net terug van m'n vaste DSZ, hij kon wel Prins voor me bestellen, maar daarna kwam het: waarom wil je dat dan ? Hij deed wel een beetje of ik een of andere gekke fanaticus was. Kuikentjes zijn ook niet goed voor je katten, zit veel te veel magnesium in.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 03:18 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
ben je knetterstoned?
wie post nou zoiets om 02.46
er is een duidelijk verschil tussen vers vlees (barfen) en nat etenquote:Op donderdag 7 juli 2005 07:20 schreef Diego27 het volgende:
Hoe zit dat dan met katten hebben die dan ook last van dat tandbederf als je ze geen vers vlees eet.
Ik heb een raskat een bengaal, en die kan niet anders eten dan brokken omdat ie van nat eten/vless direct aan de schijt gaat.
Iemand info over de katten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |