Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:40 schreef Quickie_Bat het volgende:
[[url=http://img125.echo.cx/img125/2894/pluismetbot9dv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ook een foto!!!
Waarom wil je het voorkomen? Het is in feite heel natuurlijk, kijk maar eens hoe wolven zich gedragen bij een prooi. Ze verdedigt gewoon haar eten, niks mis mee. Maar het is wel af te leren door steeds met haar te ruilen. Je biedt haar iets anders aan en neemt het oorspronkelijke stuk vlees/bot van haar af. Even later geef je het weer terug. Ze moet weten dat ze het altijd weer terug krijgt en dat jij het niet wilt afpakken. Als het ruilen eenmaal goedgaat, kun je voorzichtig proberen om het af te nemen zonder er iets voor in de plaats te geven. Altijd weer teruggeven, steeds iets langer bij je houden.quote:Als ik zo iets aan mijn hond voorleg (buurman is slager, die wil nog wel eens wat meenemen voor me) wordt ze ontzettend agressief. Hoe voorkom ik dat ?
Misschien kun je beter op brokvoer overstappenquote:Op maandag 23 mei 2005 22:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn Doerak had gisteren en vandaag diarree, geen idee wat de oorzaak was, maar het was errug! Ze heeft vannacht uit voorzorg in de badkamer geslapen en ze had de héle badkamer ondergescheten. Ze heeft vandaag gevast en ze is nu 'leeg'. En erg moe. Morgen voorzichtig weer een beetje eten. Ze drinkt gelukkig wel goed en is ook vrolijk, dus ik maak me weinig zorgen.
Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:59 schreef Pitbulleke het volgende:
Misschien kun je beter op brokvoer overstappen![]()
P.S. volgens mij zijn versvleeshonden nóg ergere poephappers dan brokhonden![]()
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Doerak heeft echt een strontobsessie, niet normaal gewoon! Had ze ook al toen ze nog op brok stond. Het gaat in vlagen. Maandenlang niet, en dan ineens doet ze tijdens het wandelen niets dan fanatiek strontzoeken.![]()
Ze vindt het gewoon enorm lekker, ik denk niet dat er iets is dat haar van deze gewoonte af zou brengen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:29 schreef Pitbulleke het volgende:
En heb je het idee dat het met "kruidenmix" (lees: lammetjespoep) van c-best iets minder wordt... of dat het juist stimuleert, motiveert en enthousiasmeert om nog meer van die gebakjes onderweg te smikkelen![]()
Túúrlijk, misschien als je een kat op een dieet van alléén maar kuikentjes zet... Verwacht niet al te veel kennis van de gemiddelde DSZ-houder.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik kom net terug van m'n vaste DSZ, hij kon wel Prins voor me bestellen, maar daarna kwam het: waarom wil je dat dan ? Hij deed wel een beetje of ik een of andere gekke fanaticus was. Kuikentjes zijn ook niet goed voor je katten, zit veel te veel magnesium in.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 03:18 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
ben je knetterstoned?
wie post nou zoiets om 02.46
er is een duidelijk verschil tussen vers vlees (barfen) en nat etenquote:Op donderdag 7 juli 2005 07:20 schreef Diego27 het volgende:
Hoe zit dat dan met katten hebben die dan ook last van dat tandbederf als je ze geen vers vlees eet.
Ik heb een raskat een bengaal, en die kan niet anders eten dan brokken omdat ie van nat eten/vless direct aan de schijt gaat.
Iemand info over de katten...
van barfplaats.nl dusquote:BARF. Dit is eigenlijk de afkorting voor Bones and Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. Het is een kreet die min of meer gelanceerd is door de Australische dierenarts Ian Billinghurst. Inmiddels gebruiken we de term voor het zelf samenstellen van rauwe/verse voeding. Op Barfplaats houden wij ons voor een belangrijk deel bezig met het zelf samen stellen van voeding voor onze honden en katten. We voeren de honden met rauwe (geschikte!) vleesbotten, rauw vlees, rauw orgaanvlees, rauwe gepureerde groentes, etc.
Beginnende of geintereseerde in BARF kunnen het beste beginnen met het lezen van de volgende documentatie:
*Om meer te weten te komen over het geven van geschikte rauwe vleesbotten, lees dan dit artikel (rauwe vleesbotten maken een belangrijk deel uit van de zelf samengestelde voeding voor de hond):
http://www.barfplaats.nl/(...)display;threadid=801
*Om meer te weten te komen over het overzetten van brokken naar BARF kun je dit artikel lezen:
http://www.barfplaats.nl/(...)display;threadid=789
*Om meer te weten te komen over het voeren volgens de BARF methode van Ian Billinghurst kun je dit artikel lezen: http://www.barfplaats.nl/(...)display;threadid=788
*Wanneer je boeken wilt lezen over rauwe/verse voeding, dan staat hier een lijst van de meeste boektitels die verkrijgbaar zijn. Vooral de boeken van Mogens Eliasen (1 ervan is vertaald in het Nederlands!), Ian Billinghurst en Kymythy Schultze zijn erg handig ter ondersteuning van de beginnende barfer: http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.php?board=11;action=display;threadid=2303&start=0
*Wanneer je wilt weten wat je allemaal aan ingredienten kunt kopen om zelf samen te stellen, dan is hier een behoorlijke complete lijst van wat honden wel en niet mogen eten: http://www.barfplaats.nl/(...)isplay;threadid=4451
*Twee van onze leden hebben artikelen over BARF geschreven voor hun hondenclub. Deze gaan in het algemeen over BARF en zijn interessant om te lezen. Hier kun je ze vinden: http://www.barfplaats.nl/(...)isplay;threadid=5307
en
http://www.barfplaats.nl/(...)isplay;threadid=2503
*Hier vind je een lijst van voedingsmiddelen die je NIET aan je hond moet voeren: http://www.barfplaats.nl/(...)isplay;threadid=4697
*Wanneer je wilt gaan samenstellen, dan is het een goed idee om dit volgens een bepaald principe te doen en bijv. de percentages van Ian Billinghurst te hanteren. Hier kun je een beschrijving vinden van hoe je percentages moet berekenen (bijvoorbeeld: hoe bereken je hoeveel 60% rauwe vleesbotten is. Of 15% groentemix): http://www.barfplaats.nl/(...)isplay;threadid=5670aarnaast hebben wij een handleiding tot BARF gemaakt op onze ondersteunde site BARFCLUB. Hier kun je een samenvatting vinden van de voedingsmiddelen die je moet voeren, inclusief foto's van de voedingsmiddelen: http://www.barfclub.nl/een_handleding_tot_barf2.htm
Versvleesvoeding voor je huisdieren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 06:30 schreef Bluezz het volgende:
opgeschoond.
Er bestaat een topic wat geheel gaat over vers vlees voor je dieren en wat de voor- en nadelen daarvan zijn.
Kan het alleen niet vinden![]()
Je weet dat varkensvlees een bacterie kan bevatten waaraan je hond dood kan gaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:21 schreef Uhmmie het volgende:
vanalles
ik heb overigens alleen gekeken naar voer voor katten.. en in mindere mate voor honden
maar als je googlet op "barfen" zal je er stapels over vinden vrees ik
maar in feite krijgen ze allerlei vlees omdat ze toch variatie nodig hebben
en normaal bij prooidieren.. eten ze ook de maaginhoud
dus ze moeten ook groenten en zuivel eten
Klopt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:40 schreef Uhmmie het volgende:
en dan hebben we het nog nie tover het feit dat ze van droge brokken sneller blaasgruis en nierproblemen krijgen
ook dat is volkomen geaccepteerd
ik weet het niet.. maar.. je kan moeilijk rekening houden met alles
Ja, wacht even maar katten zijn carnivoren, honden niet dus qua eten kun je die twee eigenlijk niet vergelijken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:34 schreef Uhmmie het volgende:
like i said... ik heb geen honden
en mijn kat eet al jaren allerhande vlees zonder ziek te worden
ook varkensvlees dus
alleen niet rauw in het geval van varkensvlees
maar er zijn zoveel dingen waar ie dood aan kan gaan
bijvoorbeeld buiten onder een auto komen
die kans is groter dan van een stukje varkensvlees hoor
toch heeft nieman dproblemen met het feit dat zn kat buiten loopt
beetje vreemd toch
Honden zijn wel degelijk carnivoren!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wacht even maar katten zijn carnivoren, honden niet dus qua eten kun je die twee eigenlijk niet vergelijken.
Eukanuba!quote:Op donderdag 7 juli 2005 03:18 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
ben je knetterstoned?
wie post nou zoiets om 02.46
o.t. mijn staffordje krijgt al sinds zijn geboorte eucanuba, en eucanuba blijft het
edit: naja niet sinds zijn geboorte natuurlijk... eerst moest-ie aan de tiet
Waarom geef je geen Carnibest/Duck/Bibi/AHV ofzo dan? Dat is toch heel makkelijk?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef Uhmmie het volgende:
mja mijn katje heb ook ontstoken tandvlees nu
heeft ie in 15 jaar nog nooit gehad.. en nu wel nou ie brokken eet
maar dat barfen kost zoveel tijd.. en je moet je vlees ook nog ergen svandaan halen
en ik lijk in een buurt te wonen waar er geowon niet echt een slager zit :S
nahja.. binnekort weer een fiets. dan heb ik wat meer iwnkels onder handbereik
islamitsiche slagerij zou wonderen doen denk ik
Wat een gelul. Snap je niet dat de opmerking "jij doet je hond tekort" erg grof en kortzichtig is?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:25 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Eukanuba!
Grappig.
Maar het feit dat je daarmee je hond tekort doet boeit je dus niet?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:48 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Honden zijn HELEMAAL geen vleeseters.
Hoe kan jij bepalen wat voor dieet "natuurlijk" is voor een dier dat niet een bestaat in de natuur.
Ze hebben een carnivorengebit omdat ze van wolven afstammen, maar dat zijn ze nu niet meer. Je kan een hond niet kruisen met een wolf.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:34 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]Waarom hebben ze dan een carnivorengebit en geen omnivorengebit?
En natuurlijk bestaan ze wel in de natuur, ze stammen immers af van de wolf en kunnen zich nog steeds onderling voortplanten.
Met "onderling voortplanten" bedoelde ik het kruisen van honden en wolven, wat wel kan. Ze zijn in principe nog steeds dezelfde diersoort, anders zou dat kruisen niet kunnen. Ook (afstammelingen van) tamme honden komen in de natuur voor, denk maar aan de dingo's, die zijn ontstaan uit honden die de mens naar Australie heeft gebracht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:39 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ze hebben een carnivorengebit omdat ze van wolven afstammen, maar dat zijn ze nu niet meer. Je kan een hond niet kruisen met een wolf.
Ze bestaan niet in de natuur, de mens heeft ze afgekweekt van wolven. En ja natuurlijk kunnen ze zich onderling voortplanten.
Kleine correctie: hondenvoerfabrikanten testen in laboratoria hoe weinig goede voedingsstoffen ze in een brok kunnen stoppen zonder dat het dier er al te duidelijk ongezond of ziek van wordt. De zogenaamde hongertesten zijn berucht. Misschien kun je eens op eigen houtje de ingrediënten van je voer bekijken en je afvragen welke van die ingrediënten nou werkelijk goed zouden zijn voor je hond (vraag je ook af wat de fabrikanten voor dit afval per kilo zouden betalen en wat jij er uiteindelijk voor moet neertellen). En houd daarbij in gedachten dat het verteringsstelsel van een hond exact, maar dan ook exact hetzelfde functioneert als dat van een wolf. En wolven eten alleen maar vlees en botten (evt. maaginhoud), tenzij ze bijna omkomen van de honger.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:48 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
De makes van brokvoeding determineren in speciale laboratoria de exacte verhoudingen van verschillende voedingsstoffen die de hond nodig heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |