Braindead was een leuke, een van de lolligste films die ik ooit heb gezien.
quote:
op 05-23-2000 om 10:29 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Cannibal Holocaust heb ik uitgezet, kon het niet meer aanzien hoe ze de dieren aan het afslachten waren. Het budget voor de film was zo goed als niet aanwezig dus ik vraag me af hoe ze dat er zo realistisch eruit hebben kunnen laten zien
gewoon, echte beesten gebruiken, natuurlijk
quote:
op 05-23-2000 om 02:00 PM schreef lily het volgende:
texas chainsaw masacre
frappant, ik heb gehoord dat TCM niet eens zo smerig is maar het vooral van de sfeer moet hebben.
Cannibal Holocaust kan ik wel vinden in de videotheek, maar ik heb hem nooit durven kijken. Persoonlijk hou ik meer van splatterfilms met een knipoog. Braindead is er een mooi voorbeeld van. Smerig, maar wel leuk. En Evil Dead 2 blijft voor mij een toppertje.
quote:
op 05-23-2000 om 10:29 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Cannibal Holocaust heb ik uitgezet, kon het niet meer aanzien hoe ze de dieren aan het afslachten waren. Het budget voor de film was zo goed als niet aanwezig dus ik vraag me af hoe ze dat er zo realistisch eruit hebben kunnen laten zien
Cannibal Holocaust heb ik toevallig afgelopen weekend gezien. Ik hou helemaal niet van horrorfilms en zie er ook nooit meer 1, maar ik was nieuwsgierig geworden doordat diverse lui die ik ken er zeer positief over waren. "De meest schokkende horrorfilm allertijden" stond er op de hoes. Met een zootje waarschuwingen enzo. Goed, eenmaal thuis gelijk maar bekeken. Wat opvalt is de prima muziek gelijk. Daarnaast doen de New York scenes zowaar heel onhorrorachtig aan. Dat wil zeggen, ik verwachtte één en al hak en zaag werk, maar dat werd het dus niet. Sterker nog... ik vond 'm niet eens zo héél erg schokkend. Kan dat? Het is best onsmakelijk af en toe, maar van de meeste schokkende horrorfilm ooit had ik toch meer verwacht. Het meest schokkend vond ik het afmaken van de dieren. Dat was niet in scene gezet ben ik bang. Naja, het ging in ieder geval nog heel snel zullen we dan maar zeggen. Vooral de schildpadscene vond ik zeer onsmakelijk en ook die met 't aapje was niet bepaald aangenaam. Als ik ergens niet tegenkan is het wel dierenleed, dus dat vond ik wel onprettig met die dieren. Maar zoals gezegd, het ging snel en ze werden niet gemarteld (leek 't).
Het afslachten van de mensen was ook geen pretje natuurlijk, maar toch niet heel erg reteschokkend vreemd genoeg. Een beetje jongleren met levers en darmen, ach, kweenie. Dan vind ik de beroemde stoeprandscene uit American History X heel wat schokkender bijvoorbeeld. Wat ik heel goed vond aan CH was dat er zowaar een goed verhaal en moraal in zat. Dat wij van de 'beschaafde wereld' in aanleg net zo onbeschaafd zijn als kanibalen. Of, erger misschien wel... Dat als wij in hun wereld binnentreden al snel hun gewoontes overnemen. Dat vond ik wel erg schrijnend. Opvallend dat zo'n film zo'n moraal in zich heeft. Ook de sensatiebeluste media wordt te kijk gezet. Met een cijfer kan ik vele kanten op, maar ik hou het op een 7,5. In ieder geval een interessante film, dat zeker.
quote:
op 05-23-2000 om 02:08 PM schreef Herald het volgende:
frappant, ik heb gehoord dat TCM niet eens zo smerig is maar het vooral van de sfeer moet hebben.
Klopt. In de hele film is geen enkel bloederig detail te zien. Waarom deze film zo lang gebanned was in Engeland is mij dan ook een compleet raadsel. Zo is er ophef geweest over een scene waar Leatherface een van de meisjes aan een vleeshaak ophangt. Het gebeurt echter allemaal in je fantasie want er is echt niets te zien. De sfeer is echter wel beklemmend, maar "Smerige Horror" zou ik het niet willen noemen.
Die is ook nogal ranzig
Voor uitstekende info over Horrorfilms kan ik deze site aanbevelen: http://www.houseofhorrors.com/rooms.htm
quote:
Deodato had NOOIT dieren moeten doden voor deze film
Dus mijn vermoedens waren juist?
quote:
op 05-23-2000 om 02:28 PM schreef Arcee het volgende:
Maar zoals gezegd, het ging snel en ze werden niet gemarteld (leek 't).
Nee zo'n schildpad kan der best om lachen als zijn schild eraf wordt gesneden vanwege een film.
Waarom moesten daar nou echte dieren voor gebruikt worden. Ok misschien was het budget er niet naar om spectaculaire special effects te maken, maar wat kost een paar liter ketchup nou.
quote:
op 05-23-2000 om 02:57 PM schreef Bubblebrain het volgende:
Nee zo'n schildpad kan der best om lachen als zijn schild eraf wordt gesneden vanwege een film.
Waarom moesten daar nou echte dieren voor gebruikt worden. Ok misschien was het budget er niet naar om spectaculaire special effects te maken, maar wat kost een paar liter ketchup nou.
Dat bedoel ik dus. Ik hou van films kijken, speciaal Horror, maar CH zal ik NOOIT bekijken, vanwege het feit dat er levende dieren open gesneden worden. Special effects kunnen me bijna niet ver genoeg gaan, maar 'snuff' (ook al gaat het "slechts" om dieren)gaat me veel en veel te ver..
quote:
op 05-23-2000 om 03:05 PM schreef Sniper het volgende:
Dat bedoel ik dus. Ik hou van films kijken, speciaal Horror, maar CH zal ik NOOIT bekijken, vanwege het feit dat er levende dieren open gesneden worden. Special effects kunnen me bijna niet ver genoeg gaan, maar 'snuff' (ook al gaat het "slechts" om dieren)gaat me veel en veel te ver..
Daarom heb ik hem uitgezet op het moment dat ik begon te vermoeden dat het wel eens echt zou kunnen zijn. Ik ben zo iemand die als er op tv een programma is over zieke dieren het al niet aan kan zien.
Ik ben heel kwaad over deze film
Ik heb best wel een sterke maag, maar dit was toch net even te extreem.
quote:
Toen was 't beest allang dood. Ik kan zelf HELEMAAL niet tegen dierenleed. Ik kan me echt ongelofelijk kwaad maken als ik bijvoorbeeld het doodknuppelen van zeehondjes "zie". Als er iets dergelijks op TV wordt laten zien, kan ik er niet eens naar kijken. Het doden van dieren in de film maakte mij ook kwaad, maar het feit dat de dieren een snelle dood storven verzwakte het. Er worden dagelijks overal dieren afgemaakt en zo lang dat pijnloos gaat kan ik er nog wel mee leven. Het blijft natuurlijk twijfelachtig hoe het in CH ging, maar het feit dat het mij niet heel erg shokkeerde zegt op zich al genoeg.
Trouwens, naar de bewuste scenes uit CH heb ik ook maar met een half oog gekeken..
quote:
op 05-23-2000 om 03:18 PM schreef Zanderrr het volgende:
De aller-allerziekste film die ik ooit gezien heb is "Salo: The 120 Days of Sodom"' van Pasolini. Deze werd een paar jaar geleden uitgezonden door de VPRO en was zo ontzettend smerig dat ik er na drie kwartier niet meer naar kon kijken.Ik heb best wel een sterke maag, maar dit was toch net even te extreem.
Jaaaa, lachuh
Heb je Caligula ook gezien?
quote:
De aller-allerziekste film die ik ooit gezien heb is "Salo: The 120 Days of Sodom"' van Pasolini. Deze werd een paar jaar geleden uitgezonden door de VPRO en was zo ontzettend smerig dat ik er na drie kwartier niet meer naar kon kijken.Ik heb best wel een sterke maag, maar dit was toch net even te extreem.
Niet gezien. Heb 'm wel even opgezocht op het web en ik denk ik niet dat ik iets gemist heb...Yuck! Iemand nog een broodje poep?
Alles is opgenomen met een 2dehands cameraatje van 25 dollar, alles is erg overdreven maar daardoor leuk.
Ik verafschuw Faces of Death en CH omdat het echt is, en dan is het niet meer leuk, dan gaat het te ver. Dan is het geen amusement meer te noemen.
Leuke horror met verhaal, daar ga ik voor, bloed mag erbij zitten, maar een griezelig verhaal maakt horror pas echt leuk.
quote:
op 05-27-2000 om 08:25 PM schreef Djeez het volgende:
Ik heb gisteren 'From dusk till dawn' gezien op VOO. Wat een een ranzige film! Iedereen spat uit elkaar, en verder is het een weirde film. Eerst vette actie, en op de helf wordt het gewoon vette horror. Lekker smerig...
Inderdaad ook 1 van mijn favorieten..Lekker sterke dialogen ook..
quote:
Ik heb hem uiteindelijk wel uitgekeken, maar vroeg me sterk af, waarom deze film ooit gemaakt is. De reputaties van 'alle' acteurs zijn daarna gesneuveld en het doel (laten zien waar fascime toe kan leiden, had ook wel iets minder overdreven gekund).
Kijk liever naar een film waarvan je weet dat alles nep is. Niet van die echte shit als Faces of Death
quote:
op 05-27-2000 om 10:50 PM schreef Cairon het volgende:
horror is leuk, zolang het niet echt is.Ik verafschuw Faces of Death en CH omdat het echt is, en dan is het niet meer leuk, dan gaat het te ver. Dan is het geen amusement meer te noemen.
Is CH echt dan? Het is net zoals BWP niet echt dacht ik.
Leuke horror met verhaal, daar ga ik voor, bloed mag erbij zitten, maar een griezelig verhaal maakt horror pas echt leuk.
Meeste horrors zijn gewoon niet griezelig, vooral bloedeloze horror zuigt. Nee ik heb liever zo'n film als Evil Dead of Brain Dead, horror met een knipoog.
quote:
op 05-23-2000 om 02:00 PM schreef lily het volgende:
texas chainsaw masacre
Heb ik ook ff bekeken. Hier mijn recensie:
Een groepje jongeren gaat op stap en volgens de traditie van een goede horrorfilm worden ze één voor één het script uitgeschreven. Nou ja, goede film? Nou ja, script?
The Texas Chain Saw Massacre zou zeer schokkend zijn. Alleen maar hakken en zagen en vooral geen moraal dus. Nou, een moraal had-ie inderdaad niet, maar schokkend vond ik 'm ook niet. Na een half uur was er nog werkelijk niets gebeurd en zelfs na een uur, jawel, 60 hele minuten, was er naar mijn mening nog altijd niets schokkends gebeurd. Het was gewoon in het geheel niet bloederig of niks. Een klein beetje spanning voelde je af en toe wel, maar ach, dat was ook zo weer over. Zoals gezegd, de hoofdpersonen worden achter elkaar vermoord en de laatste die overblijft heeft het wel erg zwaar, wat nog wel enigszins schokkend was (let wel: de 82 minuten durende film is dan al een uur bezig). Echter, het kind was zo vreselijk aan het gillen, dat ik er een beetje gek van werd. Ik begon eigenlijk stiekum een beetje naar de genadeklap te verlangen om van het gegil af te zijn. Maar goed, op dit punt vond ik de film ronduit lachwekkend geworden, en het was toch geen comedy, dacht ik. Hoewel dit type horrorfilm nou niet direct een sluitend script nastreeft, zaten er wel een aantal ongeloofwaardige momenten in (hoe lang kun je achter elkaar aanrennen zonder elkaar te krijgen?) waardoor het allemaal wat knullig werd. Ik vond de film dus TOTAAL niet schokkend of angstaanjagend of wat ook, maar eerder lachwekkend, vooral naar het einde toe.
Cijfer: 6.0
quote:Hellraiser 1 en 2 zijn wat mij betreft de beste horrorfilms ooit. Niet vanwege het feit dat ze zo gruwelijk zijn (alhoewel die scene uit deel 2 met die psychiatrische patient op dat bed, die zich met een scheermesje opensnijdt wel kicken is), maar gewoon omdat er een heel mooi verhaal achter zit. Ongeveer hetzelfde als met die Star Wars films, ieder personage heeft zijn eigen verhaal.
Op zaterdag 27 mei 2000 23:40 schreef Silly het volgende:
De goorste film's moeten tog echt de HELLRAISER films zijn (denk ik zo)
Over 3 en 4 kan ik zeggen dat ze leuk zijn, maar niet de originele Hellraiser status hebben. Dit komt mede omdat Clive Barker, de bedenker van de verhalen, weinig inbreng in de films had.
En deel 5 kan ik kort over zijn, dat is gewoon een thriller, en ik vind dat die nooit uitgebracht had moeten worden. Een schande voor de vorige Hellraiser films. Het enigste coole uit die film is op het eind, dat Pinhead (Xipe Totec, Vasa Inquatitis, of hoe je hem ook wilt noemen) heel mooi zegt, "Welcome,...... to Hell!
Deel 6 wordt trouwens wel weer heel vet schijnbaar, Christy, één van de hoofdpersonages uit deel 1 en 2 komt weer terug, en gaat in de Hell op zoek naar haar vader. De geruchten gaan dat die ook weer ontzettend bloederig wordt.
Ik heb ook een paar Faces of Death films gezien, maar ik vind dat meer documentaires dan echte films. Het is wel allemaal echt wat je ziet, maar het is geen film. Ik vond ze wel wat hebben, maar dan meer door mijn fascinatie voor de interne mens zeg maar, dan dat ik het mooie films vond.
Cannibal Holocaust heb ik hier op Divx sinds een week, maar ik heb hem nog niet gezien vanwege tijdgebrek. Wel alvast een beetje zitten scrollen, maar ik heb nog niet echt bloederige scenes gezien. Maar dat zal wel aan mijn manier van scrollen liggen denk ik.
Heeft er trouwens iemand wel eens van Canemundo films gehoord? Een collega van mijn pa heeft ooit een videotheek gehad, en die zei dat er dus echte moorden in gefilmd zijn. Ook dat het vreselijk illegale films zijn, dus die wil ik zeker ook wel eens zien.
Haha, en dan Bad taste. Errug vermakelijk hoor, maar ik vond het op een gegeven moment toch een beetje irritant dat het zo gemaakt eruit ziet. Ik heb ook Toxic Avenger gezien, die vond ik wel zeer cool. Vooral de scene in het fitnesscentrum, waarbij de Avenger een stapel gewichten op het hoofd van een gast laat vallen. Dat vond ik wel grappig. Ook erg cru uit die film is het begin, waarbij een groepje baldadige jongeren met een auto express over het hoofd van een 6 jarig jongetje rijden. Ik hoor die moeder van hem nog zeggen, zet je helm op.
quote:Allemaal echt? Ik dacht dat ze inmiddels wel vastgesteld hadden dat een hoop scenes in FoD 'gewoon' trucage zijn. Er zitten wel echte dingen tussen, maar juist de meer spectaculaire scenes zijn fake.
Op zondag 31 maart 2002 21:54 schreef Tekno het volgende:Ik heb ook een paar Faces of Death films gezien, maar ik vind dat meer documentaires dan echte films. Het is wel allemaal echt wat je ziet, maar het is geen film. Ik vond ze wel wat hebben, maar dan meer door mijn fascinatie voor de interne mens zeg maar, dan dat ik het mooie films vond.
quote:Heheh, die is leuk ja. Ook leuk: de scene in een restaurant waarin Toxie de handen van een van de bad guys frituurt.
Ik heb ook Toxic Avenger gezien, die vond ik wel zeer cool.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |