abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28097595
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:12 schreef sp3c het volgende:
komt het wel op neer bijna
Sorry hoor, maar als je dit echt meent dan is het wel moeiljk je serieus te nemen en lijkt het er niet op dat je erg openstaat voor mensen die er anders over denken dan jij zelf. Het is een beproefde tactiek om een andersdenkende als een soort wilde gekke henkie neer te zetten. Dat doe ik met jou ook niet, ik neem je serieus.

Ik heb niet de waarheid in pacht en jij ook niet en jouw argumenten komen wel degelijk vanuit een strikt militaire visie en denkwijze terwijl ik meer vanuit een humanistische overtuiging redeneer.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:15:51 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28097602
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:15 schreef Harry_Sack het volgende:
wat heeft oud-Joegoslavie nou aan de val van Kok
evenveel als een schuldbekentenis vanuit Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_28097631
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat had Nederland dan moeten doen volgens jouw ... rijst en geld sturen?
Is dat de manier waarop je over deze mensen denkt te moeten praten? Praat eens met wat overlevenden, heb je dat wel eens gedaan? Dat is beter dan wat denigrerend te doen.
  maandag 20 juni 2005 @ 19:17:13 #54
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28097647
quote:

[..]

Nee, want die schuldbekentenis houdt ook in dat er wel een en ander juridisch hard te maken valt.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28097683
quote:

[..]

Mogen die mensen dat misschien zelf uitmaken. Zij willen erkenning van hun leed, zij willen van de Nederlandse minister-president horen dat Nederland mede schuldig is aan hun leed.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:20:41 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28097742
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je dit echt meent dan is het wel moeiljk je serieus te nemen en lijkt het er niet op dat je erg openstaat voor mensen die er anders over denken dan jij zelf. Het is een beproefde tactiek om een andersdenkende als een soort wilde gekke henkie neer te zetten. Dat doe ik met jou ook niet, ik neem je serieus.
erm dat doe je helemaal niet ... zie de rest van je quote
quote:
Ik heb niet de waarheid in pacht en jij ook niet en jouw argumenten komen wel degelijk vanuit een strikt militaire visie en denkwijze terwijl ik meer vanuit een humanistische overtuiging redeneer.
mijn argumenten komen uit een strikt militaire visie en denkwijze .die jij eerder nogal eng vond.

zo weet ik er ook nog wel een paar, jouw argumenten komen voort uit een strikt pacifistische en ronduit antimilitaristische visie die elk woord van een militair per definitie als een leugen ziet maar verder neem ik het allemaal wel serieus.

dat is misschien zo maar zul je van mij niet horen.

en als je serieus gelooft dat de Moslims niet aan de strijd deelnamen dan bewijs je alleen maar dat je totaal niet geinformeerd ben in de kwestie
pi_28097823
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:20 schreef sp3c het volgende:
mijn argumenten komen uit een strikt militaire visie en denkwijze .die jij eerder nogal eng vond.
MIsverstand. Eng betekent in dit verband strikt en nauw.
quote:
zo weet ik er ook nog wel een paar, jouw argumenten komen voort uit een strikt pacifistische en ronduit antimilitaristische visie die elk woord van een militair per definitie als een leugen ziet maar verder neem ik het allemaal wel serieus.
Flauwekul.
quote:
en als je serieus gelooft dat de Moslims niet aan de strijd deelnamen dan bewijs je alleen maar dat je totaal niet geinformeerd ben in de kwestie
Heb ik dat gezegd? Waar?
  maandag 20 juni 2005 @ 19:23:38 #58
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28097843
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

erm dat doe je helemaal niet ... zie de rest van je quote
[..]

dat is misschien zo maar zul je van mij niet horen.

leg gerust wat militaire bronnen op tafel waaruit blijkt dat je gelijk hebt

Dit is geen militaire kwestie trouwens, dit is een politieke en humanitaire aktie; heeft met fatsoen te maken
pi_28097876
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar denken veel overlevenden anders over en die hebben wmb recht van spreken.
Laat ze de staat maar verantwoordelijk stellen. Dan kan een onafhankelijke rechtbank daar over oordelen.
quote:
Nederland doet alsof ze niet anders kon en dat is onzinnig.
Waarom is Kok-II dan afgetreden? Omdat hun geen blaam trof?
quote:
Tolk Hasan ziet zijn broer en vader niet meer terug, terwijl meneer Franken zijn familie nog heeft.
Drogredenering. De enige zinnige reactie hierop zou een onzinnig voorstel zijn om de familie van Franken om te brengen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28097916
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:23 schreef Harry_Sack het volgende:

Dit is geen militaire kwestie trouwens, dit is een politieke en humanitaire aktie; heeft met fatsoen te maken
Dat is precies wat ik bedoel. Mensen uit de militaire wereld schieten meteen in de verdediging en denken dat hun collega's worden beschimpt en belachelijk gemaakt. Dat is juist niet zo.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:27:05 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28097959
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

MIsverstand. Eng betekent in dit verband strikt en nauw.
[..]

Flauwekul.
I know, goed dat je het zelf ook inziet ... ik had dan ook graag dat je ophield met dergelijke idiote steken onder de gordel
quote:
[..]

Heb ik dat gezegd? Waar?
dat er 2 strijdende partijen waren vond je moeilijk serieus te nemen en een slecht voorbeeld

snap niet wat je er anders mee bedoeld zou kunnen hebben
pi_28097991
Laat die mannen met rust, ze hebben al genoeg te verduren. Zorg maar dat die smeerlappen die nog verstopt zitten aldaar gepakt worden!
  maandag 20 juni 2005 @ 19:28:58 #63
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28098012
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Mensen uit de militaire wereld schieten meteen in de verdediging en denken dat hun collega's worden beschimpt en belachelijk gemaakt. Dat is juist niet zo.
nooouuu
  maandag 20 juni 2005 @ 19:30:19 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_28098048
Nee, geen schuld bekennen.
Waarom niet? Omdat de echte schuldigen schuld dragen, en niet de blauwhelmen, die door de politiek zijn gestuurd naar een gebied wat eigenlijk al ten dode was opgeschreven maar nadat de Franse Generaal Mourillion dit gebied tot veilg verklaarde was er geen houden meer aan.

Zelf heb ik in die enclave gezeten, weet wat er speelde, en weet nog meer dat we goede dingen deden.

Schuld bekennen?? Nee, niet doen!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_28098066
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:24 schreef sizzler het volgende:
[quote]Laat ze de staat maar verantwoordelijk stellen. Dan kan een onafhankelijke rechtbank daar over oordelen.
Dat doen ze ook maar het zou imo beter zijn dat de overheid zelf het initiatief nam.
Waarom geef je deze mensen nog een trap na door zo minachtend over ze te spreken in termen van 'ze' en 'laten ze'. Het zijn getraumiatiseerde mensen met diepe wonden. We kunnen toch menselijk met hen omgaan, zoals Harry Sack zegt. Waarom zo op een toon van "als ze gelijk hebben moeten ze dat maar halen" Ik begrijp daar niks van. Hebben die mensen nog niet genoeg meegemaakt?
quote:
Waarom is Kok-II dan afgetreden? Omdat hun geen blaam trof?
Als dat een schuldverklaring is waarom dan niet openlijk richting overlevenden schuld bekennen?
quote:
Drogredenering. De enige zinnige reactie hierop zou een onzinnig voorstel zijn om de familie van Franken om te brengen.
Lekker respectvol zeg
De enige zinnige reactie zou zijn dat Nederland excuus maakt aan tolk Hasan en hem helpt waar dat kan. En dat gaat echt niet om geld.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:31:13 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28098075
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:23 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

leg gerust wat militaire bronnen op tafel waaruit blijkt dat je gelijk hebt
nogmaals wat geloof je precies niet in mijn verhaal?
pi_28098169
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

I know, goed dat je het zelf ook inziet ... ik had dan ook graag dat je ophield met dergelijke idiote steken onder de gordel
[..]

dat er 2 strijdende partijen waren vond je moeilijk serieus te nemen en een slecht voorbeeld

snap niet wat je er anders mee bedoeld zou kunnen hebben
Jij kan echt niet discussieren he

Ik geef gewoon een helder verhaal. Ga er op in of niet maar betrek het niet direct op mijn persoon. Ik heb je gezegd dat ik in het geval van de ME ook zou vinden dat ze schuldig zijn als ze 1 partij de ander laten afslachten zonder in te grijpen.

Maar goed, dat is gebeurd. Het gaat nu om het vervolgtraject, om de humanitaire kant en de verantwoordelijkheid van Nederland. Heeft niks meer met de dutchbat soldaten te maken - daarvan komen er tegenwoordig enkele op de universiteit uitleggen hoe zij het hebben ervaren en sommige van hen vinden ook dat Nederland schuld zou moeten bekennen als de Bosniers daarmee geholpen zouden zijn.
pi_28098215
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Zelf heb ik in die enclave gezeten, weet wat er speelde, en weet nog meer dat we goede dingen deden.
Tuurlijk zijn er goede dingen gedaan. Daar gaat het ook niet over. Er zijn alleen een paar kapitale blunders gemaakt door de leidinggevenden en daar gaat het hier over. Niet over de soldaten zelf.

Ook niet over de beeldvorming, over de feestjes, fotorolletjes of wat dan ook.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:39:13 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28098319
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er goede dingen gedaan. Daar gaat het ook niet over. Er zijn alleen een paar kapitale blunders gemaakt door de leidinggevenden en daar gaat het hier over. Niet over de soldaten zelf.

je kletst uit je nek

hier zeg je dat de soldaten niet schuldig zijn
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geef gewoon een helder verhaal. Ga er op in of niet maar betrek het niet direct op mijn persoon. Ik heb je gezegd dat ik in het geval van de ME ook zou vinden dat ze schuldig zijn als ze 1 partij de ander laten afslachten zonder in te grijpen.

Maar goed, dat is gebeurd. Het gaat nu om het vervolgtraject, om de humanitaire kant en de verantwoordelijkheid van Nederland. Heeft niks meer met de dutchbat soldaten te maken - daarvan komen er tegenwoordig enkele op de universiteit uitleggen hoe zij het hebben ervaren en sommige van hen vinden ook dat Nederland schuld zou moeten bekennen als de Bosniers daarmee geholpen zouden zijn.
de post ervoor zeg je van wel

wat moet je nou eigenlijk?
pi_28098369
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kletst uit je nek

hier zeg je dat de soldaten niet schuldig zijn
[..]

de post ervoor zeg je van wel

wat moet je nou eigenlijk?
Waar zeg ik precies dat soldaten schuldig zijn?
  maandag 20 juni 2005 @ 19:42:31 #71
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_28098424
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Die kapitale blunders zijn door idd leidinggevenden gemaakt. Dus de VN zou schuld moeten bekennen, niet Nederland.

Je zou het boek "First In" eens moeten lezen. Dit is geschreven door Kapitein Jellema (inmiddels majoor in het KCT) over de tot stand koming van een VN macht in Srebrenica.
Zelf heb ik onder zijn leiding deel genomen aan die VN macht en kan enkel weerschrijven hoe Kap. Jellema het een en ander beschrijft.

Als Nederland als land schuld bekent, verraad het ook gelijk de Nederlandse militairen die daar dienst hebben gedaan.

Het is in en in triest wat er is gebeurd, ik beleef dit nog vrijwel dagelijks, alsof het gegrift staat in mijn geheugen. Die zwarte dot die niet van de harde schijf gewist kan worden.

De enige die schuld dragen zijn de moordenaars, en later kan men zich afvragen of de VN onder Boutros Gali wel niet juist heeft gehandeld.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:43:32 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28098455
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

wat jij wil
quote:

dat is helemaal niet gebeurt

beide partijen waren elkaar aan het afslachten, de Serven deden het alleen beter als de moslims.
De vergelijking is imo goed, bij voetbalrellen zijn het ook nooit enkel de h00ligans die gewond raken (soms keepers van de tegenstander bv) de ME kan daar met de beperkte middelen weinig aan doen behalve hun best de schade zo beperkt mogelijk te houden.

als er dan alsnog gewonden of zelfs doden vallen dan is dat niet de schuld van de politie maar van de hardliners aan beide kanten
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:45:05 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_28098507
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zeg ik precies dat soldaten schuldig zijn?
in de quote
quote:

pi_28098520
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Als Nederland als land schuld bekent, verraad het ook gelijk de Nederlandse militairen die daar dienst hebben gedaan.
Dat snap ik niet.
quote:
De enige die schuld dragen zijn de moordenaars, en later kan men zich afvragen of de VN onder Boutros Gali wel niet juist heeft gehandeld.
Nederland is er met het volle verstand bij betrokken geweest.
pi_28098550
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

in de quote
[..]
Oh, dat malle voorbeeld van de ME. Daar doel ik ook op de leidinggevenden natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')