Tuurlijk wel. Mensen met een lager niveau zullen eerder taalfouten maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:27 schreef this_is_Gigolo het volgende:
taalfouten hebben nog steeds geen verband met IQ![]()
Je verdraaid het nu. Ik zei dat een taalfout niet meteen betekend dat iemand zwakzinnig isquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Mensen met een lager niveau zullen eerder taalfouten maken.
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:45 schreef this_is_Gigolo het volgende:
[..]
Je verdraaid het nu. Ik zei dat een taalfout niet meteen betekend dat iemand zwakzinnig is
Wat jij zegt ontken ik niet![]()
IK, loser, jij lacht mij uit, maar zelf bak je d'r al helemaal niks van! ZÓ oud en dan nog zulke fouten! Shame on you!quote:
Je denkt ook echt alleen daaraan he? ZIELIGquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:16 schreef Scorpie het volgende:
precies. Kloeky laat je tietuh zien!
oh, toch niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:11 schreef Faceoff het volgende:
hij is niet de enige...
En theoretisch kan niemand aan jouw tieten denken als niemand ze nog gezien heeft.
Naja je vriendje misschien ma goed, daar wil ik niks mee te maken hebben verder
? Welke fouten bedoel jij nou weer danquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:09 schreef kloely het volgende:
[..]
IK, loser, jij lacht mij uit, maar zelf bak je d'r al helemaal niks van! ZÓ oud en dan nog zulke fouten! Shame on you!
[terugrel modus]quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:19 schreef Faceoff het volgende:
Wanneer gaat er nou gereltd worden???
Ik zit me hier al de hele dag te vervelen en ik heb wel ff zin om te rellen.
[om alvast in de stemming te komen modus]
Scorpie,
Yo mamma's so fat, if she would jump in the grand canyon, she'd get stuck!
NOFI natuurlijk
[/om alvast in de stemming te komen modus]
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[terugrel modus]
WAT?! WAT!?Niemand praat zo over me moeder!!
Jouw moeder is.......jouw moeder is....net zo intelligent als kloekelekoely!!
[/terugrel modus]
Nou, ondanks de hoogte van je IQ kom je een heel eind, je deed me denken aan kloekeloei met haar "Losers!" taalquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:37 schreef Faceoff het volgende:
aaaaaaaaaaauw, die komt hard aan
jij bent StOm!! JiJ DeNkT aLLeeN aaN TieTeN!!
'k ben bezig met een BreeZaH inburgeringscursus, maar mijn IQ staat het niet echt toe
Nejjj lul 'r maar omheenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
? Welke fouten bedoel jij nou weer danNiet de hele wereld draait om jou Kloekie, lees ff goed wie ik quote
![]()
amateur!
Ah, de ware aard van de BrEeZaH komt naar boven, zodra mevrouw in het nauw zit "lult de andere eromheen"quote:
Ik vind het twijfelachtig. Beiden hebben recht op de koppositie vind ik. Al is die sara ook wel duf jaquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:34 schreef RearGuard het volgende:
Koeleyoekie (met of zonder zoetzure saus) Tot nu toe sta je op 2 in mijn lijstje van domste Noobs op Fok! misschien morgen met stip naar 1....![]()
voor de liefhebber de nummer 1 is TS van ik stel me effe voor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat interesseert mij dat?? Deze informatie hoef je mij niet melden..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:34 schreef RearGuard het volgende:
Koeleyoekie (met of zonder zoetzure saus) Tot nu toe sta je op 2 in mijn lijstje van domste Noobs op Fok! misschien morgen met stip naar 1....![]()
voor de liefhebber de nummer 1 is TS van ik stel me effe voor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sara liet tenminste haar tieten nog zien.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:33 schreef kloely het volgende:
[..]
wat interesseert mij dat?? Deze informatie hoef je mij niet melden..
Maar goed, jij staat bij mij op nummer 3 van meest gehate personen hier
tering sukkel
om over jou nog maar niet te sprekenquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het twijfelachtig. Beiden hebben recht op de koppositie vind ik. Al is die sara ook wel duf ja![]()
Sara is een hoerquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:37 schreef BossFight het volgende:
[..]
Sara liet tenminste haar tieten nog zien.
Ik zet je éven in de wachtquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, de ware aard van de BrEeZaH komt naar boven, zodra mevrouw in het nauw zit "lult de andere eromheen"![]()
Bij deze vraag ik om opheldering van je standpunt!
Oja?? hoe kom je daarbij? droomde je zeker vanachtquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:46 schreef BossFight het volgende:
[..]
En jij laat je gratis palen, wat is het verschil dan?![]()
Manieren om effectiever te lezenquote:
darling, ik heb zelf ook nederlands.. Maar verklaar je zelf eens naderquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:58 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Manieren om effectiever te lezen
1. Allereerst lees je een tekst oriënterend. Zo krijg je een globaal idee van het onderwerp van de tekst en de manier waarop dit wordt behandelt. Als je dit eenmaal weet, kun je makkelijker meedenken met de tekst, lees je sneller en begrijp je de tekst beter. Begin met het lezen van de titel en bedenk waar het boek of de tekst over zal gaan. Daarna kijk je in de inhoudsopgave of dit klopt. Bekijk de verschillende hoofdstukken en eventuele bijlagen met toelichtingen of bijzonderheden. Hierbij let je vooral op de titel per hoofdstuk, de paragraaftitels, de figuren en plaatjes. Lees hier en daar kleine stukjes tekst, zodat je een idee krijgt van de moeilijkheid van de tekst en de hoeveelheid tijd die het zal kosten om het (gedeeltelijk) door te nemen.
2. Nu je weet waar de tekst ongeveer over gaat, lees je de tekst zoekend. Het doel hiervan is te weten te komen wat hoofdzaken, bijzaken, belangrijke en onbelangrijke stukken van een tekst zijn. Bij zoekend lezen van een tekst laat je je ogen over de tekst glijden en kijk je welke hoofdwoorden vaak (gezamenlijk) voorkomen, welke woorden vet, schuin gedrukt of onderstreept zijn of op een andere manier opvallend in de tekst staan. Het kan handig zijn die woorden op te schrijven. Verder moet je letten op kernzinnen. Deze worden vaak begonnen met een signaalwoord: "Het is belangrijk dat", "Samenvattend:" of "In het algemeen". De eerste en laatste alinea van een tekst geven meestal informatie over de centrale gedachten van een tekst.
3. Vervolgens lees je de tekst begrijpend. Hierbij probeer je het betoog van een tekst te achterhalen. Gekeken moet worden naar wat de schrijver duidelijk probeert te maken en naar wat de feiten en conclusies zijn. Dit doe je door zinnen aandachtig te lezen en te proberen te begrijpen. Noteer kort belangrijke zaken of maak een aantekening in de tekst.
4. Als in de tekst sommige stukken belangrijk of moeilijk blijken lees je deze stukken analytisch. Dit doe je om de waarde van de centrale gedachten van een tekst en de argumenten voor en tegen precies te weten te komen. Probeer zin na zin, te begrijpen wat er precies staat en beoordelen in hoeverre het gelezene waar is. Probeer de regels van de redeneerkunst of logica toe te passen en vergelijk feiten die je van andere teksten kent met gegevens die in het te analyseren stuk worden gegeven. Aan het eind van het analytisch lezen kom je meestal tot een conclusie: je begrijpt de tekst of niet, de schrijver heeft geheel of gedeeltelijk gelijk of niet. Zie ook argumenten analyseren.
5. Als je een hoofdstuk hebt doorgenomen, lees je de hele tekst herhalend door. Ga snel langs de tekst en probeer de belangrijke woorden, zinnen, figuren en paragrafen te herkennen en de grote lijn van de tekst te bevatten. Gebruik je aantekeningen of markeringen van belangrijke zaken.
6. Regelmatig oefenen van deze punten is nodig en verbetert het vermogen tot effectief lezen.
Hij bedoelt dat je zeg maar eerst een post grondig leest, vervolgens er over na denkt, en dan antwoord geeft, niet gewoon maar wat onzinnigs neertyfen en denkt "het zal allemaal wel goed zijn" .quote:Op woensdag 22 juni 2005 02:02 schreef kloely het volgende:
[..]
darling, ik heb zelf ook nederlands.. Maar verklaar je zelf eens nader
Nu eis je wel erg veel van een breezahquote:Op woensdag 22 juni 2005 07:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je zeg maar eerst een post grondig leest, vervolgens er over na denkt, en dan antwoord geeft, niet gewoon maar wat onzinnigs neertyfen en denkt "het zal allemaal wel goed zijn" .
Ja hallo, moeten we die verwijfde bi-figuren en die snollige BrEeZaH niet eens wat bij gaan brengen danquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nu eis je wel erg veel van een breezah![]()
goed puntquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hallo, moeten we die verwijfde bi-figuren en die snollige BrEeZaH niet eens wat bij gaan brengen danHoe moeten we anders de oorlog winnen
![]()
nietquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hallo, moeten we die verwijfde bi-figuren en die snollige BrEeZaH niet eens wat bij gaan brengen danHoe moeten we anders de oorlog winnen
![]()
ZM!! Lekker ding!! Alles goed schoonheid?quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:39 schreef ZwarteMagika het volgende:
Moeilijk he, S-c-o-r-p-i-e
Scorpie =![]()
![]()
![]()
dat je het even weet
Eej geile slet! Met mij is alles goed hoor, met jou ook? Nog geneukt??quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ZM!! Lekker ding!! Alles goed schoonheid?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |