abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:07:31 #205
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_33816378
idd Ik heb dan ook al erg zin in 4 maart, ongeacht wie er komen. Samen je hobbie uitoefenen
patat ftw :)
  zondag 8 januari 2006 @ 13:35:45 #206
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_33829338
quote:
Ook was ik vaak te laat, als ik dan vogels zag vliegen en ik probeerde met mijn verrekijker erop te focussen dan waren ze al weer verder gevlogen en wist ik niet waarheen
ReVolt heeft gelijk dit komt vanzelf.

Vogels kijken doe je met je ogen
Vogels observeren met je verrekijker
Vogels determineren met je telescoop
Vogels inventariseren met veel koffie
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_33838569
Foto's van vogels deeltje 3
Kijkplezier voor jullie op Fok!
pi_33842405
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:35 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]
Vogels kijken doe je met je ogen
Vogels observeren met je verrekijker
Vogels determineren met je telescoop
Vogels inventariseren met veel koffie
Hehe, vooral in dat laatste zit een kern van waarheid.

Trouwens, heb de jongste meutstege gister gesproken, en heb z'n nummer. Was wel geïnteresseerd in een keertje oostvaardersplassen, zo richting voorjaar. Maargoed, dat zien we nog wel.

Zit hier trouwens niet ergens een pm-functie?
  zondag 8 januari 2006 @ 20:17:50 #209
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_33842470
Als je op iemand zijn profiel kijkt dan kan je vast wel PM'en!
quote:
Trouwens, heb de jongste meutstege gister gesproken, en heb z'n nummer. Was wel geïnteresseerd in een keertje oostvaardersplassen, zo richting voorjaar. Maargoed, dat zien we nog wel.
te gek, dat wordt zeker lachen!
pi_33842489
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:16 schreef ReVolt het volgende:

Zit hier trouwens niet ergens een pm-functie?
Nee, alleen MSN/ mailen, of een F&F/vogel-Chatkanaaltje openen in fok!irc ?
pi_33845280
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:16 schreef ReVolt het volgende:
Richting begin voorjaar is sneller dan je denkt. Eind februari begin maart zijn toptijden in de OP.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 8 januari 2006 @ 23:44:55 #212
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_33851832
Oostvaardersplassen, das volgens mij ook een mooi gebied om te vogelspotten!
pi_33867068
Ik heb net een stuk door Brabant moeten rijden en wat me opviel was een enorm aantal buizerden. zijn dit exemplaren vanuit noord-europa die hier overwinteren??? zoja, is het dan een andere variant (net zoals bijv. bonte kraaien) en zitten er mogelijk ruigpootbuizerden tussen?? (ik zou niet weten hoe ik die twee buizerdsoorten uitelkaar moet houden vanuit een rijdende auto)
  maandag 9 januari 2006 @ 15:44:43 #214
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_33868046
Met een rijdende auto wordt het inderdaad erg moeilijk om de twee soorten uit elkaar te halen. Er zijn wel wat verschillen maar deze zijn miniem en zeker moeilijk te herkennen als je in de auto zit. Het verenkleed van de ruigpootbuizerd is variabel van kleur, maar niet zo sterk als bij de buizerd. In de vlucht is de ruigpootbuizerd te herkennen aan de donkere achterrand van de vleugels en de donkere eindband. In vergelijking met de buizerd heeft de vogel langere vleugels en een langere staart. De meeste ruigpoters hebben ook een witte stuit. Het enige probleem is juist dat sommige buizerds dit ook hebben.

De ruigpootbuizerd broedt in het noorden van Europa, maar trekt in de winter naar West- en Midden-Europa. Op heldere dagen in het voor- of najaar vliegt de vogel vaak op grote hoogte over Nederland.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:43:07 #215
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33869965
De ruigpootbuizerd (Buteo lagopus) is een vogel uit de familie van arendachtigen (Accipitridae). Een volwassen examplaar is circa 55 centimeter groot. In de winter zijn de vogels te vinden in moerassen, open vlakten en landbouwgebieden. In de zomer trekken ze naar gebergten. Ruigpootbuizerds broeden op rotsranden of op de grond in Arctica. Het dier jaagt op kleine zoogdieren en vogels. Ze hebben een donkere buik en een witte staart met een zwarte eindband.

Ruigpootbuizerds komt in de winter in een groot deel van Europa voor, met uitzondering van het zuiden en uiterste noorden. In Nederland en België zijn ze 's winters ook aan te treffen. In de zomer trekken de vogels naar de Noorse fjorden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruigpootbuizerd

Edit: Ik las overigens net op een andere site dat er zo'n 4000 broedparen Buteo Buteo (buizerds) in Nederland leven.

http://www.nvdzoos.nl/edu(...)ie.html?page=buizerd

[ Bericht 7% gewijzigd door Pearly op 09-01-2006 16:51:28 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 9 januari 2006 @ 19:30:20 #216
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33875954
quote:
Edit: Ik las overigens net op een andere site dat er zo'n 4000 broedparen Buteo Buteo (buizerds) in Nederland leven.
Ik denk dat die site gebruik maakt van wat oudere SOVON gegevens. Inmiddels hebben we in Nederland tussen de 8 en 10.000 broedparen.
In Brabant kom je inderdaad veel buizerds tegen. Ik zie ze hier zelfs regelmatig boven de flat vliegen met een grote groep kauwen en eksters achter zich aan.
Helaas staat N-Brabant ook hoog in de lijst van roofvogelvervolging. Veelal gebaseerd op oude "tradities" en vooroordelen worden vooral buizerds het slachtoffer.
Ruigpoten heb ik nog niet kunnen onderscheiden overigens.
pi_33897592
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:30 schreef stumbleupon het volgende:

[..]
Ruigpoten heb ik nog niet kunnen onderscheiden overigens.
Da's ook niet zo vreemd, die is niet zo heel makkelijk van een buizerd te onderscheiden. Als je alle tijd hebt en hij zit ergens op een paaltje kan je het loopbeen misschien zien. (Met veren is de ruigpoot, maargoed, dat weet jij volgens mij zelf ook wel. )

Ik zou in ieder geval niet voor elke buizerd stoppen om te zien of het er misschien één is. Hier in Twente zitten er trouwens ook redelijk veel. 't Is hier denk ik de meest makkelijk te spotten roofvogel van allemaal, zowel qua aantal als qua zichtbaarheid (open/half open landschap).

Zag laatst vanuit de trein in de buurt van Steenwijk trouwens een erg mooie buizerd: heel licht getekend. Bijna op het witte af. Zal wel vanuit Hammerfest zijn komen vliegen ofzo. Schitterend beest.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 17:59:38 #218
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33910115
Kregen de afgelopen dagen ook wat meldingen binnen van een sneeuwuil. Bij wat nadere navraag waarschijnlijk een erg witte buizerd.
Gisteren en vandaag weer even het Markiezaat en Zoomland bezocht.
Paar foto's (Het is winter en derhalve ziet het er allemaal wat kaal uit)

Het Markiezaat:

Zoomland:

Zoomland is het bosgebied aan de Oostkant van Bergen op Zoom en kent onnoemelijk veel poelen en vennen. Weinig produktiebos (hoofdzakelijk gemengd).

Het was flink koud vandaag met een behoorlijk straffe wind.
Gespot: kruisbekken, blauwe reiger (bij een van de vennen), grote bonte specht, groene specht, buizerd, havik, goudhaantjes, boomklever, roodborstjes, koperwieken.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:33:51 #219
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33923811
Het lijkt er op dat er weer vogelvangers op pad zijn die met lijmstokken o.a. Barmsijzen proberen te vangen. Ook hanteert men de methode om een bos berkentwijgen in zijn geheel in lijm onder te dompelen. Letterlijk een moordsysteem; hoe de vogels dan een poging doen om zich te bevrijden, zich letterlijk de veren uit hun lijf rukken.
Mocht men zo iets aan treffen, dan is het verstandig om de vogels te laten zitten (hoe moeilijk dat ook is...) en de AID erbij te halen. Lijmstokjes zijn vangmiddelen waarbij de kans op het, op heterdaad betrappen bijna 100% is; de dader zal altijd terugkomen om de vangsten te controleren, tenzij het hem is opgevallen dat anderen de vangmiddelen hebben ontdekt. Als je lijmstokjes aantreft is het ook altijd aan te raden om net te doen of je ze niet in de gaten hebt want in de meeste gevallen staat de dader ook altijd op zichtbare afstand de boel in de gaten te houden of fietst rond langs verschillende locaties waar stokjes staan.
Daarom de tip om na de vondst van een illegaal vangmiddel op gepaste afstand te gaan posten en onmiddellijk de AID te bellen en índien mogelijk foto’s te maken.
Meldkamer AID:
030-6692640 (24 uur per dag bereikbaar)
Bel in dit soort gevallen NIET met de politie

Zoals jullie misschien wel weten is de vogelhandel lucratief en neemt hand over hand toe. De prijzen voor een vogel varieert van 75 tot 150 euro terwijl de boete bij het constateren van een overtreding slechts 44 euro bedraagt. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om het voordeel te bepalen.

pi_33937669
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:59 schreef stumbleupon het volgende:

Zoomland is het bosgebied aan de Oostkant van Bergen op Zoom en kent onnoemelijk veel poelen en vennen. Weinig produktiebos (hoofdzakelijk gemengd).

Het was flink koud vandaag met een behoorlijk straffe wind.
Gespot: kruisbekken, blauwe reiger (bij een van de vennen), grote bonte specht, groene specht, buizerd, havik, goudhaantjes, boomklever, roodborstjes, koperwieken.
zoomland is bij 't appeltje toch ??

greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:39:54 #221
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33938288
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:21 schreef bonootje het volgende:

[..]

zoomland is bij 't appeltje toch ??

greetzzz ro
Ja klopt... Behoorlijk wat stormschade nog te zien in het bos overigens...
Ziet er wel ruig uit allemaal. Alles blijft zoveel mogelijk liggen... Behalve echt gevaarlijke situaties en padversperrende bomen worden opgeruimd.
pi_33961561
Naar aanleiding van de vogelgriep in Turkije.
Net op het Journaal een Russisch parlementslid die van mening was dat ALLE trekvogels moesten blijven waar ze waren. Ze mochten op geen beding terug naar de broedplaatsen en het leger moest alles neerleggen wat de grens met Turkije / Rusland wilde passeren. Deze man maakte geen grapje zoals hij zelf zei.
pi_33967523
Dat moet wel, want dat is gewoon onmogelijk. Want dan mogen die soldaten eerst met hun boekje kijken of de betreffende vogel al dan geen trekvogel is. Snap best dat die man huiverig is voor de vogelpest, maar dat lijkt me nou ook weer geen oplossing.

En een complete trekvolgepopulatie neerleggen is natuurlijk gewoon echt een idioot plan. Daar kan ik niet eens wat zinnigs over zeggen. Totaal geflipt, die Rus.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 02:00:28 #224
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34001158
Beetje grootheidswaanzin denk ik... [sarcastisch]Het is wel een stukje educatie natuurlijk. Kijken, opzoeken, leren en schieten[/sarcastisch]

Vanmiddag weer even Zoomland opgezocht. Ik heb daar een favoriet plekje waar veel oude dode bomen staan (spechten).
En inderdaad... daar hopte de groene specht weer over het grasveld. Kon nu duidelijk zien dat het hier om een man ging (rode wangvlek). Wat zijn het toch mooie beesten! Mooi limoengroen...
Ook de grote bonte specht liet zich goed horen en zien. En tot mijn verbazing hoorde ik ook de zwarte specht. (geluid lijkt heel erg op de groene specht maar de zwarte specht heft zijn "gelach" echt aan terwijl de groene specht direkt al "schaterlacht"). Maar even opgeschreven en even in de gaten houden. Deze vogel namelijk nog nooit gezien, alleen gehoord.
Met zicht op een stukje weiland zag ik een buizerdpaar over het gras hoppen (waarschijnlijk op zoek naar wormen en kevertjes). Toen ze mij na een tijdje in de gaten kregen namen ze de benen en bleven een tijdje boven het gebied cirkelen. Hun "gezang" doet me altijd een beetje aan walvissen denken... Een beetje klagelijk...
Een stukje verder het bos in kwam ik deze ex-duif tegen.

Ik had de gedachte "Hmm misschien wel een havik" nog niet uitgesproken toen ik werd verrast door een havik! Op een grote dode tak zat ze op me neer te kijken. Deze aanblik duurde niet lang omdat er een grote chinook-helicopter laag over kwam vliegen... bummer....

Een stukje verder richting vliegveld Woensdrecht zag ik een man het bos uitkomen. Hij zag mij ook en nam direkt de benen. Ik ben nog een stukje in de achtervolging gegaan maar omdat de afstand tussen ons te groot was, ben ik m helaas kwijtgeraakt. Ik heb de omgeving afgezocht naar eventuele ongeregeldheden (zoals lijmstokken e.d.) maar niets aangetroffen.

Al met al weer een enerverende middag
Nog een foto van het gebied.

Mooie plek voor ijsvogeltjes denk ik.
pi_34056129
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 02:00 schreef stumbleupon het volgende:
En tot mijn verbazing hoorde ik ook de zwarte specht. (geluid lijkt heel erg op de groene specht maar de zwarte specht heft zijn "gelach" echt aan terwijl de groene specht direkt al "schaterlacht"). Maar even opgeschreven en even in de gaten houden. Deze vogel namelijk nog nooit gezien, alleen gehoord.
Ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een zwarte specht hoorde. Dacht dat het een roestig scharnier was, erg apart. Tot IM en ik ineens twee zwarte spechten zagen komen aanvliegen. Net kraaien, en pas vlak voor ze zitten krijg je die diepe bogen. Echt geweldig mooie vogels om te zien, ken maar 1 plek (toevallig een stukje bos redelijk dicht bij mijn huis) waar je eigenlijk altijd wel zeker bent om ze te zien.

En een gigantische roffel dat ze produceren, echt indrukwekkend.

Leuke beschrijving van een dagje vogels kijken trouwens. Vooral met die groene spechten, die zie ik hier niet zo heel vaak.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:11:21 #226
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34061680
Ik kan er vandaag een echte melding aan toevoegen! (zwarte specht dan). Eveneens weer de kleine en grote bonte specht en... dat ga ik morgen nog even een keer bekijken, waarschijnlijk ook een middelste...
Ik ben vanmiddag achter op Zoomland geweest. Daar ligt de zeezuiper. Dit is een stuk bos met hoofdzakelijk berken en beukenbomen maar dit stuk land is onder water gezet dus de meeste bomen zijn afgestorven. Hierdoor krijg je een waar spechtenwalhalla en dat is goed te horen ook...
Het gehamer en geroep is niet van de lucht. Daar zag ik dus ook de zwarte specht. Die middelste bonte specht moet ik morgen nog even zeker stellen. Hoewel de rode kuif er was en de rode / roze stuit, is de vogel dermate zeldzaam dat ik hier better safe than sorry bij heb. Het kan namelijk ook nog een juveniel grote bonte zijn. Die hebben ook een rode kuif. Ik weet alleen niet of ze deze kuif de eerste winter al verliezen.
Verder vandaag barmsijs, sperwer, matkopmezen, boomklever (wat kan dit vogeltje een keel opzetten). En nu zijn buizerds toch al niet de stilste vogels, vanmiddag zag ik een paartje schijngevechten met elkaar voeren en luid roepen. Ze hielden echt niet meer op... Was wel lachen. Er zat een groep van ongeveer 40 huotduiven in de bomen en af en toe scheerden ze rakelings over de duiven heen die dan in paniek alle kanten opfladderden. Ze hadden er blijkbaar lol in want dit herhaalden ze meerdere keren dit tot groot ongenoegen van de duiven
Het leek wel alsof ze al in de baltsstemming waren...
Bijgevoegd twee foto's van de Zeezuiper.

overzichtsfoto

spechtenboom
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:23:40 #227
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34062243
Uit de afdeling: opmerkelijke waarnemingen.

Mijn ouders wonen al meer dan 30 jaar in het gebied waar Utrecht nu de wijk leidsche rijn bouwt. Langzaam maar zeker verdwijnt het vrij open gebied rond het huis en komen er woonwijken voor in de plaats.
Nou zag mijn moeder vandaag in een esdoorn aan de sloot een vogel zitten met wat oranje. Haar eerste reactie was: een roodborstje. Maar toen het beest naar een andere boom vloog zag ze duidelijk ook een blauwe kleur.
Helaas was mijn vader, vogelkenner en uitgerust met arendsogens, even niet beschikbaar, maar mijn vader en ik vinden dit nog het meest klinken als een ijsvogel

Of heeft iemand hier nog een andere suggestie?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_34066820
Dat van die Zwarte Specht kan ik me nog herinneren ReVolt. Damn scary to want we zaten op een paar meter van de grafkelder van de graaf ^_^!

Dat zijn leuke meldingen StumpleUpon. Vooral die Matkopmezen zijn nice ^_^! En je doet er zeker verstandig aan die Middelste even goed te checken. Goed werk
  zondag 15 januari 2006 @ 17:53:58 #229
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34091444
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:23 schreef Againzender het volgende:
mijn vader en ik vinden dit nog het meest klinken als een ijsvogel

Of heeft iemand hier nog een andere suggestie?
Zou best een ijsvogel kunnen zijn. Toen ik nog in Meppel woonde zat er ook eentje in de woonwijk. (Daar was een riviertje "de reest" genaamd en die vroor daar niet dicht)
Dus het zou best kunnen

Vandaag was iets te druk in het bos dus ik ben het markiezaat maar weer even ingedoken.
- Kiekendief vrouw laag over het riet scherend en een prooi slaand
- 7 x watersnip
- schatting 3000 wulpen
- putters
- 4 reeen
- 300 grauwe ganzen
- 20 rotganzen
Was erg lekker weer vandaag
pi_34097490
worden er nog wel eens bonte kraaien waargenomen? "Vroeger"zag ik die zowat iedere winter in de streek waar ik woon (west brabant) en nu zie i ze nooit meer (ik zit ook wat minder in het veld helaas).

en hoe zit het met de zuidelijke soorten zoals bijeneter, hop etc?? worden die nu vaker gezien met de milde winters??
pi_34097586
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 21:11 schreef stumbleupon het volgende:

Ik ben vanmiddag achter op Zoomland geweest.
Dat is toch op de Brabantse wal he? ik ga vrije regelmatig wandelen in kortenhoef, maar dan let ik wel voornamelijk op planten. Er is daar een ven met heel veel veenmossen, beenbreek, zonnedauw en zelfs wat oeverkruid.

zijn er trouwens botanisten hier??? (ja, offtopic, sorry )
  maandag 16 januari 2006 @ 03:37:53 #232
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34111278
Ik zie de bonte kraaien eigenlijk ook nooit nu je het zo zegt.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:35 schreef attila het volgende:

[..]

Dat is toch op de Brabantse wal he? ik ga vrije regelmatig wandelen in kortenhoef, maar dan let ik wel voornamelijk op planten. Er is daar een ven met heel veel veenmossen, beenbreek, zonnedauw en zelfs wat oeverkruid.

zijn er trouwens botanisten hier??? (ja, offtopic, sorry )
Dat is het bosgebied tussen jou en mij in zeg maar
Aansluitend op de Wouwsche Plantage, Zurenhoek.
Ik woon tegen Zoomland aan. Twee minuten fietsen en ik zit midden in het bos.
Dit is mijn uitzicht:

[off topic]
Een kennis van mij is erg into alles wat groeit en bloeit. Zij geeft ook regelmatig excursies in het Markiezaatgebied. Onlangs het Goudknopje waargenomen op een paar plaatsen in het Markiezaat bijvoorbeeld. Ook komen er een paar wilde orchideeensoorten voor.
[off topic]
pi_34116774
Gisteren een Waterspreeuw gezien en nog heel wat ander klein gespuis, maar niet het vermelden waard. Had geen fototoestel bij me ^_^ Helaas helaas!
pi_34121143
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:17 schreef ImmovableMind het volgende:
Gisteren een Waterspreeuw gezien
Nice! Waar dan?
pi_34176928
Het kan hier eigenlijk maar op twee plekken, as you know
Twickel en Dinkel, deze was bij de Dinkel. Had hem al jaren niet meer gezien. Blijven me echt boeien deze beestjes. Ze zijn ook lang niet zo schuw als de andere watervogels in de buurt, zoals IJsvogels bijvoorbeeld.
pi_34180729
Da's waar idd. Waar bij de Dinkel dan? Singraven deel of de duiker onder het Almelo-Nordhorn door?
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:42 schreef ImmovableMind het volgende:
Ze zijn ook lang niet zo schuw als de andere watervogels in de buurt, zoals IJsvogels bijvoorbeeld.
Nee maar die zie je veel meer omdat het er hier in twente tegenwoordig ongeveer van stikt.
pi_34206003
Weet niet precies welke gedeelte, iig niet de benaming. Het was bij dat stuk waar wij toen achterna gezeten werden door die kerel toen we jong waren. Langs het Almelo-Nordhorn...dan moet het dus wel de duiker onder het...zijn! We hebben er in het verleden ook die Grote Gele Kwik gezien.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:06:45 #238
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_34528058
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:32 schreef attila het volgende:
worden er nog wel eens bonte kraaien waargenomen? "Vroeger"zag ik die zowat iedere winter in de streek waar ik woon (west brabant) en nu zie i ze nooit meer (ik zit ook wat minder in het veld helaas).

en hoe zit het met de zuidelijke soorten zoals bijeneter, hop etc?? worden die nu vaker gezien met de milde winters??
Bonte kraaien komen hier uberhaupt niet veel voor, volgens mij! In Nederland heb ik ze nooit gezien. Toen ik op vakantie was in Denemarken een paar jaar geleden zag ik er erg veel. Ook in Turkije van de zomer waren het vaste gasten langs de rivieren.
Sue Me
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:06:04 #239
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34530206
Even een datumaanpassing.
Ik zou op 4 maart a.s. een vogeldag organiseren.
Helaas is het zo dat het bezoekerscentrum dan bezet is en ik helaas ook (IVN-Meeting)

Ik wilde het graag verplaatsen naar 11 maart 2006. Is dat een probleem?
pi_34544184
gisteren zaten er 2 boomkruipers in de bomen aan de andere kant van de straat, was grappig die had ik niet verwacht zo midden in het dorp en op een doodlopend pleintje. daarnet een mooi roodborstje 2 meter van het raam op de voederplank.
kan zien dat het echt koud is nu.
greetzzzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_34573575
Er zaten net 4 vogels in onze tuin waarvan we niet wisten wat het waren, ik zal wat kenmerken ervan geven.

De vleugels waren grijs met een beetje zwart en 1 wit stukje bij de staart. Hun hoofd was heel donker grijs, zeg maar zwart.

En bij 2 van de 4 was hun borst fel rood, roze achtig. Bij de andere 2 was de borst gewoon dof bruinachtig met een heel klein beetje rood.

En ze kwamen met z'n vieren volgens mij af op het stukje water in onze tuin wat nog neit bevroren was, omdat we een fontijntje hebben.

Hefet iemand enig idee wat voor vogels dit zijn? Alvast bedankt!
gr gr
  zondag 29 januari 2006 @ 11:18:44 #242
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34573932
hoi Quyxz_
Wat nu ook miss. mee zou kunnen werken aan het bepalen welke vogel je omschrijft is je woonomgeving. Bosrijk? Stad? Weideland in de buurt ... enz.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_34574104
OK. Ik woon in een stad met 20k inwoners ofzo, in de provincie Utrecht. Ik woon een klein beetje aan de rand. En daar om de stad heen liggen vooral weilanden en boomgaarden.
gr gr
  zondag 29 januari 2006 @ 11:58:11 #244
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34575450
Inderdaad, dat is hem. Hartstikke bedankt!
gr gr
  zondag 29 januari 2006 @ 12:58:23 #246
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_34576669
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:06 schreef stumbleupon het volgende:
Helaas is het zo dat het bezoekerscentrum dan bezet is en ik helaas ook (IVN-Meeting)

niet wat mij betreft, maar ik weet niet hoe het met de andere geinteresseerden zit...
pi_34581052
quote:

Waar?
  zondag 29 januari 2006 @ 17:05:23 #248
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34585466
Ik zet het even in een ander topic
  maandag 30 januari 2006 @ 18:35:12 #249
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34620399
Vanavond in het RTL4 nieuws een stuk over de Oostvaardersplassen en waarschijnlijk ook iets over de aaneensluiting van de moerasgebieden in Nederland.
19:30 RTL4
pi_34625870
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:35 schreef stumbleupon het volgende:
Vanavond in het RTL4 nieuws een stuk over de Oostvaardersplassen en waarschijnlijk ook iets over de aaneensluiting van de moerasgebieden in Nederland.
19:30 RTL4
Was het interessant?Ik zie je post een beetje te laat
pi_34626266
Gister vogels gekeken aan de westzijde van de IJssel van Wilp tot gemaal Veluwe. T was vrij koud maar wel wat leuke dingen gezien, onder andere deze patrijzen :

Ja de foto is onscherp,maar dat krijg je als je met een A80 foto's maakt van vogels
een slechtvalk op een akker bij Deventer en een sperwer vlak langs de dijk op een paaltje.
In totaal toch nog 60 soorten. Het totale lijstje staat hier
  maandag 30 januari 2006 @ 22:03:01 #252
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34629486
Gaaf
Leuke site trouwens... Is het een zelfstandig script of doen doen jullie dingen met waarneming.nl?
pi_34631098
Nee het is helemaal zelfstandig, er zijn 9 vogelaars die voornamelijk samen op excursie gaan en daar hun waarnemingen neerzetten. Eerst gingen ze meestal per mail rond, maar op een gegeven moment heb ik deze site gebouwd om alle waarneminglater ook nog terug te kunnen zien.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:59:17 #254
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34636541
Geweldig! Ik was ook zoiets van plan op de site van "de Kraaijenberg" maar beschik nog niet over genoeg 1337 php skills Is wel de bedoeling in de toekomst omdat het belangrijk is om te weten of er een toename of juist een afname van bepaalde soorten in een bepaald gebied is. Ik betrek nu de informatie van waarneming.nl
pi_34646371
Ik hou ook wel van vogels, vooral kip.

Maar ik fietste net een stukje over het boerenland, en er waren van die eenden of ganzen ofzo met zo'n vet grote kuif. En er waren ook twwe eenden heel vaag aan het doen. Ze waren elkaar onder water aan het duwen, die ene eend verdronk volgens mij bijna.
gr gr
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:10:08 #256
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34650208
kuif.. Ik denk dat futen bedoeld. Die zijn nu ook alweer flink aan het baltsen (tijdje al eigenlijk) Wel een mooi gezicht
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:39:15 #257
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_34734033
Geweldige beelden nu op Nederland 1!
pi_34753423
Sinds een aantal dagen zit er een vogel in onze tuin waarvan we niet kunnen achterhalen wat voor een het er is.
Het ism e nog niet gelukt een foto te maken maar hier wat kenmerken:

- Hij is ongeveer zo groot als een merel
- Heeft ongeveer de kleuren van een Vlaamse Gaai, maar dat kan ie niet zijn want die zijn veel groter
- Eet de hele tijd appels die nog bovenin de appelboom hangen
- Gele snavel
- Beetje spikkels op de borst, en daar ook roodkleurig
- Witte streep aan de zijkant
- Is alleen, dus niet met soortgenoten

Iemand een idee?
  zondag 5 februari 2006 @ 12:00:51 #259
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34754003
OMgeving waar je woont !>>>> ERRUG interessant ook!!!
Bosrijk gebied, weilanden in de omgeving, naast een boerderij ???
pi_34755082
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:00 schreef Pearly het volgende:
OMgeving waar je woont !>>>> ERRUG interessant ook!!!
Bosrijk gebied, weilanden in de omgeving, naast een boerderij ???
Eindhoven rand van de stad, wel weilanden in de omgeving, op zo'n 500 meter denk ik!
  zondag 5 februari 2006 @ 13:54:40 #261
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_34758345
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:37 schreef inkie1010 het volgende:
Sinds een aantal dagen zit er een vogel in onze tuin waarvan we niet kunnen achterhalen wat voor een het er is.
Het ism e nog niet gelukt een foto te maken maar hier wat kenmerken:

- Hij is ongeveer zo groot als een merel
- Heeft ongeveer de kleuren van een Vlaamse Gaai, maar dat kan ie niet zijn want die zijn veel groter
- Eet de hele tijd appels die nog bovenin de appelboom hangen
- Gele snavel
- Beetje spikkels op de borst, en daar ook roodkleurig
- Witte streep aan de zijkant
- Is alleen, dus niet met soortgenoten

Iemand een idee?
Waarschijnlijk een Zang- of Grote lijster!
pi_35884025
quote:

helaas,helaas, ik ben zaterdag wel thuis ben alleen niet in staat om te komen omdat ik namelijk nog met krukken loop en absoluut nog geen auto mag en kan rijden.. :-((
maar een eventuele volgende keer houd ik me zeker aanbevolen.

ff persoonlijk vraagje ... jij bent proffesioneel gids ?? maar kun je hier je geld mee verdienen ?? en heb je die gidsopleiding vie het IVN gevolgd of ergens anders??
ik ben namelijk op zoek naar een andere werkbetrekking maar dan totaal het roer om zeg maar. Ik ben nu werkzaam in de supermarktbranche maar wil mijn roer naar natuur,millieu of dierenzorg omgooien. Ben me dus druk aan het oriënteren in deze richting(en) dus als iemand nog tips heeft..... ik hoor ze graag

greetzzzzz ro
pi_35887292
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:54 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een Zang- of Grote lijster!
Of misschien een kramsvogel, die is wat bonter, en je vergelijkt hem met een vlaamse gaai....
pi_35887433
Ik ben afgelopen weekend naar Terschelling geweest, lekker gewandeld en gefietst en tussendoor vogels gekeken. Echt een lekker eiland, zelfs in deze tijd van het jaar is er zat te zien qua vogels.
Hier staat een lijstje van wat ik/we gezien hebben.
Vooral de eenden waren erg mooi, ze lagen in een plasje in de duinen in de zon, een hele hoop soorten bij elkaar!!
pi_35953739
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:54 schreef k_man het volgende:
Terplekke (Chili) had iemand het over een 'Harrier Hawk', maar dat lijkt me niet te kloppen?

[afbeelding]
iemand een ideetje welke vogel dit kan zijn .. de opties die er genoemd worden op dit topic geloof ik niet zo in ( kiekendief en sperwer e.d.) iemand ????

greetzzz ro
pi_35972343
Ah, dit bedoelde je met 'vogels algemeen'.
  zondag 2 april 2006 @ 23:45:19 #267
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_36595293
in het meetingtopic vermelde ik al van mijn uitje naar de oostvaardersplannen. Daar en op de reis ernaar toe en terug hebben de andere vogelaar en ik de volgende vogels gezien:

1. houtduif
2. zwarte kraai
3. spreeuw
4. wilde eend
5. kievit
6. roek
7. vlaamse gaai
8. merel
9. ekster
10. kauw
11. buizerd
12. knobbelzwaan (daar hebben we ontichelijk veel van gezien)
13. kokmeeuw
14. scholekster
15. grutto
16. vink
17. sileense flamingo
18. meerkoet
19. ringmus
20. kneu
21. groenling
22. witte kwikstaart
23. bergeend
24. veldleeuwerik
25. holenduif
26. ooievaar
27. nijlgans
28. blauwe reiger
29. kuifeend
30. grote zilverreiger
31. grauwe gans
32. aalscholver
33. slobeend
34. brandgans
35. bruine kiekendief
36. pijlstaart
37. kluut
38. kleine mantelmeeuw
39. wintertaling
40. nonnetje
41. beflijster
42. tafeleend
43. smient
44. boerenzwaluw
45. fuut
46. krakeend
47. stormmeeuw
48. blauwe kiekendief (deze heb ik zelf niet gezien, de andere vogelaar wel)
49. winterkoning
50. tjiftjaf (alleen gehoord)
51. bontbekplevier
52. grote zaagbek
53. kolgans
54. tureluur
55. huismus
56. canadese gans
57. dwerggans

Het was voor mij zeker een leerzaam dagje. Veel vogels kende ik nog niet of niet goed en die heb ik dmv mijn verrekijker en de telescoop van die vogelaar goed kunnen bekijken en opnemen.
  zondag 9 april 2006 @ 19:44:05 #268
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_36801304
waar kan ik terecht met vragen over het houden van parkieten?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 9 april 2006 @ 21:29:59 #269
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_36804736
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:44 schreef Oxymoron het volgende:
waar kan ik terecht met vragen over het houden van parkieten?
In F& F
Valkparkieten?
Klaar?
Ik niet!
  zondag 9 april 2006 @ 21:32:50 #270
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_36804843
pi_36924772
Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje... Heb gisteren in het park en op de kinderboerderij foto's gemaakt. Toen ik daar liep hoorde ik veel en hard gekrijs, zeg maar net zoiets als een Papegaai.
Toen ik omhoog keek zag ik een mooi gekleurd vogeltje vliegen, maar het was helaas weer te snel weg om het goed op de foto te krijgen. Toen ik weer terug liep hoorde en zag ik hem weer, maar het is een beetje bang voor mensen want het vliegt snel weer weg .

Ik dacht dat ik het vanochtend vroeg weer zag bij ons huis in de buurt, maar dat is echter 3 tot 5 km verder dan waar ik gister ben geweest...
Waar het om gaat is dat ik nu wel benieuwd ben naar wat voor vogeltje het is. Ik heb op www.vogelvisie.nl wat rond gekeken en daar kwam een Vink het dichtsbij in de buurt. Maar voor mijn gevoel was dit vogeltje veel groter dan een Vink..

De borst is licht oranje en de staart aan de onderkant is wit. Op de zijkant is het zwart en ik geloof ook een beetje blauw, maar dat weet ik niet zeker De snavel is best dun en eigenlijk niet hetzelfde als dat ik op een plaatje van een vink zag

Dit is de enigste foto die ik ervan gemaakt heb... Best wel onduidelijk

Kunnen jullie mij misschien helpen???
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  donderdag 13 april 2006 @ 21:25:49 #272
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36935278
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:13 schreef Esto het volgende:
Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje... Heb gisteren in het park en op de kinderboerderij foto's gemaakt. Toen ik daar liep hoorde ik veel en hard gekrijs, zeg maar net zoiets als een Papegaai.
Toen ik omhoog keek zag ik een mooi gekleurd vogeltje vliegen, maar het was helaas weer te snel weg om het goed op de foto te krijgen. Toen ik weer terug liep hoorde en zag ik hem weer, maar het is een beetje bang voor mensen want het vliegt snel weer weg .

Ik dacht dat ik het vanochtend vroeg weer zag bij ons huis in de buurt, maar dat is echter 3 tot 5 km verder dan waar ik gister ben geweest...
Waar het om gaat is dat ik nu wel benieuwd ben naar wat voor vogeltje het is. Ik heb op www.vogelvisie.nl wat rond gekeken en daar kwam een Vink het dichtsbij in de buurt. Maar voor mijn gevoel was dit vogeltje veel groter dan een Vink..

De borst is licht oranje en de staart aan de onderkant is wit. Op de zijkant is het zwart en ik geloof ook een beetje blauw, maar dat weet ik niet zeker De snavel is best dun en eigenlijk niet hetzelfde als dat ik op een plaatje van een vink zag

[afbeelding]

Hmm, gekrijs, gekleurde vogel, vrij groot..... misschien een Vlaamse Gaai?
pi_36938387
Gisteren twee putters op anderhalve meter afstand van mijn auto aan het fourageren. En ik rustig toekijken.
pi_36944287
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:13 schreef Esto het volgende:
Hoi allemaal!

[afbeelding]

hmmmm, als ik zo naar dat fotootje kijk heeft ie qua (snavel) vorm wat weg van een specht...
greetzz ro
pi_36947388
Specht is het zo ie zo niet De kleuren zijn niet hetzelfde geloof ik....

Vlaamse Gaai komt eerder in de buurt
Nog nooit gezien hier in het wild, wel tof!!

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_36961093
Vanochtend vroeg een paartje Zwarte Roodstaarten aan het baltsen gezien.
pi_36986680
Dank je Bluezz !
pi_37167171
Dit gekke stel zat opeens in ons drukbezochte zwembadje!

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:44:11 #280
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37170436
WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWw wat gaaf!!
Je fotograffeerd zomaar even 2 Vlaamse gaaien in je tuin-baddertje !! SUPER leuk
IK zag er gister ook 2 vliegen aan de rand van de A59. Ik was met de fiets op het pad wat er paralel langs loopt en ben even gestopt om te kijken. Ze zijn zó mooi van kleur hé!?
Er komen er steeds meer lijkt wel! Of ze laten zich juist meer zien ....
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:35:38 #281
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37192527
Ik had een uur geleden een foto weten te maken van deze beste kameraad De plunderaar, die houdt van vis.

Apart beest, ik zou zo van hem kunnen houden, is het niet zo dat hij alle vissen opsmikkeld, maar goed, dat hoort bij de natuur Hier zijn alle buren bezig om dat beest weg te jagen maar hij keert altijd terug Ik wil hem nooit wegjagen door lawaai te maken, heb toch een band met die vogel Alsof het een huisdier is

Aparte manier van vliegen ook. Als hij komt aanvliegen lijkt het net een soort van vliegtuig Ook als hij een landing doet in zetten

Een knappe vogel is het niet te noemen eigenlijk, maar zijn manier van vliegen heeft humor

De vogels van Roi evenaart deze niet, die van Roi heb ik nog nooit gezien ook in deze tuin.

Zag net een paar minuten geleden een rood-borstje in de tuin die zichzelf aan het verzorgen was. Wilde hem vastleggen maar toen ik de camera wilde pakken was hij al weg. Toch vaker de camera bij de hand nemen. Rood-borstjes zijn dan niet zeldzaam maar ik wil er toch een maken voor mezelf, een foto dus

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-04-2006 19:47:55 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_37214315
Vanochtend vroeg zingende nachtegalen, fitis, koekoek, zwartkop, tuinfluiter en een wolkje huiszwaluwen...ondanks het koude en mistige weer een lentegevoel.
  zondag 23 april 2006 @ 21:31:32 #283
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_37227000
Het valt me op dat iedereen hier nog over Vlaamse Gaaien praat. Waarschijnlijk krijgen we de oude benaming er ook nooit meer uit ^_^
pi_37227274
Gisteren zat er weer eentje in m'n tuin!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_37299421
OK, ik zag gisteren dus een Vlaamse Gaai bij ons in de boom zitten en vanmiddag zat ie op mijn balkon blaadjes van een plant te plukken. Ik had echt geen idee dat dat een Vlaamse Gaai was. Dus ik zoeken naar foto's om te zien wat de naam van dat beest was en dan kom ik hier in dit topic zomaar foto's tegen! Gaaf.
Ik woon trouwens midden in Utrecht in een flat en zo'n groot beest had ik nog niet eerder gezien, wel veel koolmeesjes, enkele groenling, kraaien en veel te veel duiven en meeuwen... Ik probeerde een foto te maken maar hij was natuurlijk al weer weg.
pi_37300548
Sinds een week weet ik dat we een eksternest in de grote larix in de tuin hebben
Nou ben ik niet zo kapot van die eksters, maar dit ziet er wel erg schattig uit en lijkt er sprekend op.
Alhoewel ze nu al wel wat groter zijn....

Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
pi_37301716
Hoe kan je nou een hekel hebben aan eksters? Helemaal na het zien van die schatjes

Ik zal ook een foto toevoegen die ik vrij recent (deze maand) nog maakte in het Biesbosch van de Witte kwikstaart.

(klik op de foto om hem op orginele grote te zien)

pi_37302401
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Sinds een week weet ik dat we een eksternest in de grote larix in de tuin hebben
Nou ben ik niet zo kapot van die eksters, maar dit ziet er wel erg schattig uit en lijkt er sprekend op.
Alhoewel ze nu al wel wat groter zijn....

[afbeelding]

Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
Eksters zijn zijn mooie vogels...
Ik heb er zelf een vondeling groot gebracht en weer vrij gelaten.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 26 april 2006 @ 15:37:42 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_37313530
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Ze bouwen zelf hun nest. Of ze verstevigen zelf een bestaand nest (weet niet zeker ).
Ik zie in de lente namelijk vaak eksters moeilijk doen met net iets te grote takken om hun nest te maken Zijn ze echt hele dagen mee bezig

Bij mijn werk waren 2 boomkruipers al twee weken druk in de weer met een nestje te maken in een spleet bij een regenpijp. Alleen nu vonden we er gisteren eentje die tegen het raam was gevlogen. Dood

Verder op zit ook het nestje van een bonte vliegenvanger
Foto:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_37314370
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
  woensdag 26 april 2006 @ 18:47:59 #291
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_37319035
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
Dat doen de lokale mussen en koolmezen ook als ze de kans krijgen ^_^.

Gisteren vlogen er op 1 van de eerste thermieken van het jaar 2 zwarte Ooievaars over het industrie terrein in Almelo
  woensdag 26 april 2006 @ 19:50:20 #292
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37321126
Hoi Bluezz ....
De Ekster valt indd. onder de fam.van de "kraaien". Kijk hier maar eens
http://www.vogelvisie.nl/soort/ekster.php
Een prima en perfecte site met een duidelijke uitleg over van alles en nog wat !!
Eksters zijn ook ERG mooie vogels. Let maar eens op de kobalt-blauwe stuit die ze hebben als de zonnestralen erop vallen.
Prachtig gewoon ........

En lees hier : De ekster bouwt een rommelig nest van takken in een boom met een ingang aan de zijkant. Tussen de takken bevindt zich het eigenlijke nest dat bestaat uit planten en aarde.
pi_37334934
Determinatie-post
Ik zit op een schip in de Arabische (Perzische) Golf en heb bezoek van een kudde vogels. Het zijn allemaal zwaluwen van een soort (zegt mijn leken oog) vanwege de V-vormige staart, zie foto.

Er profiteert echter één andere vogel mede. Deze lijkt in de verste verte niet op de 'zwaluw' en ik vraag me ernstig af wat voor een vogel dat is. Het doet mij een beetje koolmeesachtig aan, zeg ik opnieuw met het oog van een leek. Ook opnieuw: zie foto.

Sorry voor de gebrekkige kwaliteit, maar dat is effe niet anders. Misschien dat het helpt als ik zeg dat beide vogels in de lens kijken.
pi_37336383
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!

Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
pi_37337611
We hebben een nestje in de klimop Moeder en vader vliegen af en aan met de bekjes vol wormen en dan horen we pieppieppiep piep! Er zit wel constant een kraai en een ekster te loeren, dus we houden een beetje de wacht en jagen de kraai en ekster weg als ze te dichtbij komen
pi_37338720
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef Pearly het volgende:
Hoi Bluezz ....
De Ekster valt indd. onder de fam.van de "kraaien". Kijk hier maar eens
http://www.vogelvisie.nl/soort/ekster.php
Een prima en perfecte site met een duidelijke uitleg over van alles en nog wat !!
Eksters zijn ook ERG mooie vogels. Let maar eens op de kobalt-blauwe stuit die ze hebben als de zonnestralen erop vallen.
Prachtig gewoon ........

En lees hier : De ekster bouwt een rommelig nest van takken in een boom met een ingang aan de zijkant. Tussen de takken bevindt zich het eigenlijke nest dat bestaat uit planten en aarde.
Ah tnxx
  donderdag 27 april 2006 @ 11:37:46 #297
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37339421
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!

Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
prachtige vogels idd die bijeneters
Vakantietip: in Zuid Europa zie je ze redelijk vaak
pi_37364836
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:

Bedankt!
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:08:56 #299
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_37370769
quote:
Op woensdag 26 april 2006 02:43 schreef Digi23 het volgende:
Hoe kan je nou een hekel hebben aan eksters? Helemaal na het zien van die schatjes

Ik zal ook een foto toevoegen die ik vrij recent (deze maand) nog maakte in het Biesbosch van de Witte kwikstaart.

(klik op de foto om hem op orginele grote te zien)

[afbeelding]
hele mooie foto digi23
pi_37377278
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie ze vaak de jonkies van anderen uit het nest graaien...net als spechten, eekhoorns etc dat ook doen.
pi_37460008
en op naar deel 3 [algemeen] vogels deel 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')