abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36986014
Afgelopen week zag ik twee vogels op een lantaarnpaal zitten. Het waren uiteraard geen pinguïns en een (gemuteerde) aalscholvervariant lijtk me ook zeer onwaarschijnlijk. Misschien dat iemand hier weet wat het waren?

Qua formaat en uiterlijk leken het sprekend aalscholvers. Het enige verschil is eigenlijk dat de borst spierwit was, voor zover ik kon zien van de snavel tot onder de poten. Eigenlijk lijkt ie gewoon sprekend op deze vogel:

Dat is dus de bonte aalscholver. Het probleem is alleen dat zijn leefgebied in Australië en Nieuw-Zeeland ligt, en dat is zelfs voor een dwaalgast wel erg ver.

Wie weet wat ik heb gezien?
pi_36986537
Juveniele aalscholvers hebben een wittige borst, maar niet zo wit als de bonte voor zover ik weet.
pi_36986650
Ik zet je OP even hierin : mss helpt het
[Algemeen] Vogels deel 2
pi_36986655
Volgens mij ziet een juveniele aalscholver er zo uit:

Dus vooral een stuk lichter dan de adulte vogels, maar ik vind het niet wit. De exemplaren die ik heb gezien waren egaal wit aan de voorkant, "een aalscholver met de kleuren van een pinguïn" was mijn eerste gedachte.
pi_36994735
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 18:57 schreef Bluezz het volgende:
Ik zet je OP even hierin : mss helpt het
[Algemeen] Vogels deel 2
t levert iig 1 reactie op

Volgens mij kunnen aalscholvers erg wit zijn op hun borst, tis alleen een beetje moeilijk om te zeggen hoe wit
Ik heb ff geen vogelboek bij de hand, maar ik zal morgen even voor je kijken
pi_37003636
Aalscholvers hebben vaak in de broedperiode een witte vlek in de borststreek. Heel normaal voor de standaard schollevaer.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_37005829
Wonko, heb je daar een plaatje van? Wat ik heb gezien zou ik nou niet direct een vlek noemen. De hele voorkant was wit, borst, buik, keel, echt spierwit.
pi_37005971
Was het geen Dwergaalscholver?

"In het broedseizoen hebben dwergaalscholvers een donker gevlekt verenkleed en een roestkleurig bruine kop. Buiten het broedseizoen zijn ze ongevlekt en hebben ze een hele witte hals en witte tot roestkleurige borst."
pi_37006791
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wonko, heb je daar een plaatje van? Wat ik heb gezien zou ik nou niet direct een vlek noemen. De hele voorkant was wit, borst, buik, keel, echt spierwit.
Niet voor de hand...maar er zijn nogal wat aalscholvers en die vlek wisselt nog wel eens van grote.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_37047116
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/aalscholver.htm
'k heb wat ingescand.... lijkt er wel op

greetzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_37048180
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:41 schreef bonootje het volgende:
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/aalscholver.htm
'k heb wat ingescand.... lijkt er wel op

greetzzzz ro
Die linker (juveniel?) lijkt er wel wat op, alleen dan met een veel zwartere rug.
pi_37054840
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die linker (juveniel?) lijkt er wel wat op, alleen dan met een veel zwartere rug.
ik zeg niet met 100% zekerheid dat het zo is maar 99,9% durf ik toch wel voor te gaan met een paar maanden is alles zwart als het goed is dat verenpak ververst en vernieuwd zich.
Het is net als met een buizerd... die kun je van bijna wit tot aan heel donker(bruin) tegen komen
greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  zondag 23 april 2006 @ 21:28:31 #13
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_37226869
Het kan zijn dat dit een Aalscholver is uit het Noord-Amerikaanse continent. Net zoals Nijlgansen en andere exotische soorten ontsnappen er ook Aalscholvers uit de particuliere tuin.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')