abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36961093
Vanochtend vroeg een paartje Zwarte Roodstaarten aan het baltsen gezien.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_36986680
Dank je Bluezz !
pi_37167171
Dit gekke stel zat opeens in ons drukbezochte zwembadje!

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:44:11 #280
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37170436
WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWw wat gaaf!!
Je fotograffeerd zomaar even 2 Vlaamse gaaien in je tuin-baddertje !! SUPER leuk
IK zag er gister ook 2 vliegen aan de rand van de A59. Ik was met de fiets op het pad wat er paralel langs loopt en ben even gestopt om te kijken. Ze zijn zó mooi van kleur hé!?
Er komen er steeds meer lijkt wel! Of ze laten zich juist meer zien ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:35:38 #281
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_37192527
Ik had een uur geleden een foto weten te maken van deze beste kameraad De plunderaar, die houdt van vis.

Apart beest, ik zou zo van hem kunnen houden, is het niet zo dat hij alle vissen opsmikkeld, maar goed, dat hoort bij de natuur Hier zijn alle buren bezig om dat beest weg te jagen maar hij keert altijd terug Ik wil hem nooit wegjagen door lawaai te maken, heb toch een band met die vogel Alsof het een huisdier is

Aparte manier van vliegen ook. Als hij komt aanvliegen lijkt het net een soort van vliegtuig Ook als hij een landing doet in zetten

Een knappe vogel is het niet te noemen eigenlijk, maar zijn manier van vliegen heeft humor

De vogels van Roi evenaart deze niet, die van Roi heb ik nog nooit gezien ook in deze tuin.

Zag net een paar minuten geleden een rood-borstje in de tuin die zichzelf aan het verzorgen was. Wilde hem vastleggen maar toen ik de camera wilde pakken was hij al weg. Toch vaker de camera bij de hand nemen. Rood-borstjes zijn dan niet zeldzaam maar ik wil er toch een maken voor mezelf, een foto dus

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-04-2006 19:47:55 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_37214315
Vanochtend vroeg zingende nachtegalen, fitis, koekoek, zwartkop, tuinfluiter en een wolkje huiszwaluwen...ondanks het koude en mistige weer een lentegevoel.
  zondag 23 april 2006 @ 21:31:32 #283
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_37227000
Het valt me op dat iedereen hier nog over Vlaamse Gaaien praat. Waarschijnlijk krijgen we de oude benaming er ook nooit meer uit ^_^
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_37227274
Gisteren zat er weer eentje in m'n tuin!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_37299421
OK, ik zag gisteren dus een Vlaamse Gaai bij ons in de boom zitten en vanmiddag zat ie op mijn balkon blaadjes van een plant te plukken. Ik had echt geen idee dat dat een Vlaamse Gaai was. Dus ik zoeken naar foto's om te zien wat de naam van dat beest was en dan kom ik hier in dit topic zomaar foto's tegen! Gaaf.
Ik woon trouwens midden in Utrecht in een flat en zo'n groot beest had ik nog niet eerder gezien, wel veel koolmeesjes, enkele groenling, kraaien en veel te veel duiven en meeuwen... Ik probeerde een foto te maken maar hij was natuurlijk al weer weg.
pi_37300548
Sinds een week weet ik dat we een eksternest in de grote larix in de tuin hebben
Nou ben ik niet zo kapot van die eksters, maar dit ziet er wel erg schattig uit en lijkt er sprekend op.
Alhoewel ze nu al wel wat groter zijn....

Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
pi_37301716
Hoe kan je nou een hekel hebben aan eksters? Helemaal na het zien van die schatjes

Ik zal ook een foto toevoegen die ik vrij recent (deze maand) nog maakte in het Biesbosch van de Witte kwikstaart.

(klik op de foto om hem op orginele grote te zien)

pi_37302401
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Sinds een week weet ik dat we een eksternest in de grote larix in de tuin hebben
Nou ben ik niet zo kapot van die eksters, maar dit ziet er wel erg schattig uit en lijkt er sprekend op.
Alhoewel ze nu al wel wat groter zijn....

[afbeelding]

Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
Eksters zijn zijn mooie vogels...
Ik heb er zelf een vondeling groot gebracht en weer vrij gelaten.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 26 april 2006 @ 15:37:42 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_37313530
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Ze bouwen zelf hun nest. Of ze verstevigen zelf een bestaand nest (weet niet zeker ).
Ik zie in de lente namelijk vaak eksters moeilijk doen met net iets te grote takken om hun nest te maken Zijn ze echt hele dagen mee bezig

Bij mijn werk waren 2 boomkruipers al twee weken druk in de weer met een nestje te maken in een spleet bij een regenpijp. Alleen nu vonden we er gisteren eentje die tegen het raam was gevlogen. Dood

Verder op zit ook het nestje van een bonte vliegenvanger
Foto:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_37314370
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
  woensdag 26 april 2006 @ 18:47:59 #291
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_37319035
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
Dat doen de lokale mussen en koolmezen ook als ze de kans krijgen ^_^.

Gisteren vlogen er op 1 van de eerste thermieken van het jaar 2 zwarte Ooievaars over het industrie terrein in Almelo
  woensdag 26 april 2006 @ 19:50:20 #292
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37321126
Hoi Bluezz ....
De Ekster valt indd. onder de fam.van de "kraaien". Kijk hier maar eens
http://www.vogelvisie.nl/soort/ekster.php
Een prima en perfecte site met een duidelijke uitleg over van alles en nog wat !!
Eksters zijn ook ERG mooie vogels. Let maar eens op de kobalt-blauwe stuit die ze hebben als de zonnestralen erop vallen.
Prachtig gewoon ........

En lees hier : De ekster bouwt een rommelig nest van takken in een boom met een ingang aan de zijkant. Tussen de takken bevindt zich het eigenlijke nest dat bestaat uit planten en aarde.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37334934
Determinatie-post
Ik zit op een schip in de Arabische (Perzische) Golf en heb bezoek van een kudde vogels. Het zijn allemaal zwaluwen van een soort (zegt mijn leken oog) vanwege de V-vormige staart, zie foto.

Er profiteert echter één andere vogel mede. Deze lijkt in de verste verte niet op de 'zwaluw' en ik vraag me ernstig af wat voor een vogel dat is. Het doet mij een beetje koolmeesachtig aan, zeg ik opnieuw met het oog van een leek. Ook opnieuw: zie foto.

Sorry voor de gebrekkige kwaliteit, maar dat is effe niet anders. Misschien dat het helpt als ik zeg dat beide vogels in de lens kijken.
pi_37336383
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!

Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
pi_37337611
We hebben een nestje in de klimop Moeder en vader vliegen af en aan met de bekjes vol wormen en dan horen we pieppieppiep piep! Er zit wel constant een kraai en een ekster te loeren, dus we houden een beetje de wacht en jagen de kraai en ekster weg als ze te dichtbij komen
pi_37338720
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef Pearly het volgende:
Hoi Bluezz ....
De Ekster valt indd. onder de fam.van de "kraaien". Kijk hier maar eens
http://www.vogelvisie.nl/soort/ekster.php
Een prima en perfecte site met een duidelijke uitleg over van alles en nog wat !!
Eksters zijn ook ERG mooie vogels. Let maar eens op de kobalt-blauwe stuit die ze hebben als de zonnestralen erop vallen.
Prachtig gewoon ........

En lees hier : De ekster bouwt een rommelig nest van takken in een boom met een ingang aan de zijkant. Tussen de takken bevindt zich het eigenlijke nest dat bestaat uit planten en aarde.
Ah tnxx
  donderdag 27 april 2006 @ 11:37:46 #297
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37339421
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!

Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
prachtige vogels idd die bijeneters
Vakantietip: in Zuid Europa zie je ze redelijk vaak
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_37364836
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:

Bedankt!
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:08:56 #299
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_37370769
quote:
Op woensdag 26 april 2006 02:43 schreef Digi23 het volgende:
Hoe kan je nou een hekel hebben aan eksters? Helemaal na het zien van die schatjes

Ik zal ook een foto toevoegen die ik vrij recent (deze maand) nog maakte in het Biesbosch van de Witte kwikstaart.

(klik op de foto om hem op orginele grote te zien)

[afbeelding]
hele mooie foto digi23
patat ftw :)
pi_37377278
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie ze vaak de jonkies van anderen uit het nest graaien...net als spechten, eekhoorns etc dat ook doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')