Eksters zijn zijn mooie vogels...quote:Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Sinds een week weet ik dat we een eksternest in de grote larix in de tuin hebben
Nou ben ik niet zo kapot van die eksters, maar dit ziet er wel erg schattig uit en lijkt er sprekend op.
Alhoewel ze nu al wel wat groter zijn....
[afbeelding]
Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
Ze bouwen zelf hun nest. Of ze verstevigen zelf een bestaand nest (weet niet zekerquote:Op woensdag 26 april 2006 00:55 schreef Bluezz het volgende:
Denken jullie dat de eksters dit nest zelfgebouwd hebben, of doen ze net als uilen, ze jatten gewoon een nest?
Dat doen de lokale mussen en koolmezen ook als ze de kans krijgen ^_^.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
Ah tnxxquote:Op woensdag 26 april 2006 19:50 schreef Pearly het volgende:
Hoi Bluezz ....
De Ekster valt indd. onder de fam.van de "kraaien". Kijk hier maar eens
http://www.vogelvisie.nl/soort/ekster.php
Een prima en perfecte site met een duidelijke uitleg over van alles en nog wat !!
Eksters zijn ook ERG mooie vogels. Let maar eens op de kobalt-blauwe stuit die ze hebben als de zonnestralen erop vallen.
Prachtig gewoon ........
En lees hier : De ekster bouwt een rommelig nest van takken in een boom met een ingang aan de zijkant. Tussen de takken bevindt zich het eigenlijke nest dat bestaat uit planten en aarde.
prachtige vogels idd die bijenetersquote:Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!
Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
Bedankt!quote:Op donderdag 27 april 2006 09:39 schreef ImmovableMind het volgende:
De kwaliteit is goed genoeg om de vogels nauwkeurig te kunnen determineren. De eerste foto is inderdaad een zwaluw, namelijk een Boerenzwaluw de tweede vogel is Bijeneter!
Vooral met de tweede waarneming mag je erg trots zijn. Er zijn niet veel mensen die een Bijeneten mogen aanschouwen!
hele mooie foto digi23quote:Op woensdag 26 april 2006 02:43 schreef Digi23 het volgende:
Hoe kan je nou een hekel hebben aan eksters? Helemaal na het zien van die schatjes![]()
Ik zal ook een foto toevoegen die ik vrij recent (deze maand) nog maakte in het Biesbosch van de Witte kwikstaart.
(klik op de foto om hem op orginele grote te zien)
[afbeelding]
Ik zie ze vaak de jonkies van anderen uit het nest graaien...net als spechten, eekhoorns etc dat ook doen.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen "hekel" aan eksters, maar zie ze vaak voedsel kapen van kleinere soorten, maar goed, dat doen de kraaien hier in de buurt ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |