abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28196454
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:30 schreef scubagirl het volgende:

[..]

ambarrassing ( )
ja ik zeg het niet nog een keer
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:32 schreef scubagirl het volgende:
o o o o o Spawn de getekende versie en de film.
Gewoon interessant gemaakte film
die tekenfilm vond ik nog wel leuk maar die 'echte' film zuigt echt te erg
  vrijdag 24 juni 2005 @ 16:09:31 #102
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28197482
ja, maar cultfilms zijn soms ook niet om aan te zien....
Ik ga ff denken over andere films, wat ik echt een zuigende film vond THE VILLAGE.... gaaaaaaap, the Ring....... gaaaaaaaap... house of wax gaaaaaaaaaaaaap, species.... pffff

Constatine vond ik ook wel okay, hou wel van dat soort films
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_28198816
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:31:32 #104
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28199426
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)

Er wordt dus naar een mening gevraagd. Mensen kunnen Pulp Fiction best legendarisch vinden, dat jij dat niet kan begrijpen, staat daar los van.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:54:19 #105
111340 Vigile
Always on the move
pi_28199992
Toch wel érg legendarisch maar nog ongenoemd:

William Wallace: Aye, fight and you may die, run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take away our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!

Braveheart
I reject your reality and substitute it for my own.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:28:00 #106
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_28200819
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:54 schreef Vigile het volgende:
Toch wel érg legendarisch maar nog ongenoemd:

William Wallace: Aye, fight and you may die, run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take away our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!

Braveheart
Dan vind ik het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog mooier.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:55:23 #107
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_28201449
Dumb 'n Dummer:

Die scene waarin Jeff Daniels een sneeuwbal tegen Mary Samsonite Swanson gooit!
No Soup For You!
pi_28201496
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:31 schreef NRH het volgende:

[..]

Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)

Er wordt dus naar een mening gevraagd. Mensen kunnen Pulp Fiction best legendarisch vinden, dat jij dat niet kan begrijpen, staat daar los van.
Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.
pi_28201841
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noob
Ik doe hier niet aan mee.
pi_28201908
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:13 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noob
Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben.
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film.
pi_28202049
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben.
Nee vriendje; dat draai je helemaal niet..willekeurig..man met ijzersterke precisie..makkelijk dat jij als zijnde een simpele ziel, filmliefhebbers bij jouw zielige clubje wil betrekken.
underground forever baby
pi_28202081
quote:
[b]Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 Wel leuk door het geweld en gescheld e.d.
Jezus..
underground forever baby
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:26:47 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28202184
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:56 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.
Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28202260
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet.
Daar lijkt het wel op idd.
pi_28202395
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:

dat je het niet zo'n goede film vind ok, maar ga geen onzin lopen verkondigen.
pi_28202700
Je kan je zoveel achter subjectiviteit en dergelijke lopen schuilen, ja op die manier kan je echt elke film die door de critici goed gevonden wordt slecht noemen. Dat is gewoon kansloos, op een gegeven moment moet je ook zo volwassen zijn om te zeggen "Ok die film heeft het erg goed gedaan op verschillende festivals en prijsuitreikingen en wordt door vele mensen zo goed onthaald dat het filmtechnisch dan wel een goede film moet zijn."
quote:
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben
Het feit dat je dit zegt alleen al . Het zou geen eens een feit mogen zijn.
Ik doe hier niet aan mee.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2005 @ 23:03:04 #117
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_28208212
Legendarische scenes:

In the Green mile, dat die ouwe man op de electrische stoel zit en die sadisctische cipier 'vergeet' de spons nat te maken, die de electrocutie versnelt. Minutenlang lijdt de ter dood veroordeelde helse pijnene, en de stank van het brandende vlees is niet te harden. Maar de hoofdcipier, een briljante rol van David Morse, dwingt de sadist het schouwspel te blijven volgen. Geweldig!

Nog een scene uit 'the Shawshank redemption': Door het dak van de gevangenis te dweilen, verdient het clubje harde werkers een lekker potje bier. Alleen Andy hoeft geen bier, hij verdeelt zijn flesje...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_28208497
Zeer willekeurige volgorde.
- "'The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon those with great vengeance and with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.' "
- "The greatest trick the Devil ever pulled is confincing the world he doesn't exists" (Devil's advocate)
- Monty Python: "Why are we doing like this?", "Cause we can't afford horses". En, natuurlijk: "You never expect the Spanisch aquisition".
- "What? This?" Samuell L Jackson die een neusje breekt in Shaft.
- De oude man die voor het eerst sinds jaren zijn nazi-uniform weer aan heeft, begint te marcheren en de hitlergroet brengt. (Zeer ernstig kippenvelmoment) Uit Apt Pupil.
- Vrouw slaat enkels van schrijver aan gort na ontsnappingspoging (Misery)
- Kenny die zijn muts afdoet in SouthPark, BL&U.
- "Supercalifratilisticexpialidosius" (Mary Poppins)
- Die scene in de sanitaire ruimte in de film Full Metal Jacket
- "And last time, at band camp, I stuck a flute in my pussy" (American pie thnx 2 Djeez)
- "Here's Johnny!!!" (Shining)

[ Bericht 9% gewijzigd door mien-moeke op 25-06-2005 07:29:40 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2005 @ 23:23:11 #119
3926 crew  Djeez
pi_28208881
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:11 schreef mien-moeke het volgende:

2- "And last time, at band camp, I stuck a flute in my pussy" (American pie 2 (geloof ik))
Was deel 1
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_28212101
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:18 schreef kamagurka het volgende:
Voor mij persoonlijk de "singin' in the rain" episode uit a clockwork orange
"I'm singing *BAM!* in the rain! Just singing *MEP!* in the rain! What a glorious *SCHOP!* feeling, i'm *BEUK! happy again!!!" Die film blijft geniaal!
pi_28212174
hahaha dumb en dumber heeft veel legendarische scenes
I sold some stuff.. what stuff? just... stuff.. sack a marbles, baseball, cards, uche pettie uche
pi_28212286
Natuurlijk de as scene uit Lebowski, maar volgens mij mag de "He Paul..." hakbijl scene uit american psycho toch ook niet ontbreken hier... Toch?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 01:30:29 #123
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_28212303
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 01:24 schreef DrDentz het volgende:
hahaha dumb en dumber heeft veel legendarische scenes
I sold some stuff.. what stuff? just... stuff.. sack a marbles, baseball, cards, uche pettie uche
Lloyd aan een serveerster: "What is the soupe du jour?"
Serveerster: "It's the soup of the day"
Lloyd: "That sounds good, i'll have that!"
En tegen zijn vriend: "Feels good to mingle with this laid back countrymen, don't it? I like it a lot!"
No Soup For You!
pi_28212890
Dumb and Dumber

Een briljante scene is ook die in Fear and loathing in Las Vegas. Als Benedicto del Toro aan die serveerster op bijzonder nonchalante wijze een briefje doorpasst met 'backdoor beauty?' erop.

Of als hij aan Johnny Depp vraagt de tv in het bad te gooien, waar hij in zit, op een specifiek moment van het nummer wat uit de radio speelt. Als hij aan de ether zit.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:23:36 #125
60153 Goedie
a.k.a Superman ;)
pi_28218633
Vreemd dat deze nog niet genoemd is,

American Beauty

De scene waarin de buurjongen aan het meisje zijn filmopname laat zien, waarin je een plastic tas door de wind heen en weer geblazen ziet worden (met een heel beklemmend muziekstuk die je echt blijblijft).

"Sometimes there's so much beauty, i feel i just can't take it"

Geniale scene die je weer het leven van een hele andere kant laat zien, krijg altijd zoveel zin in het leven na het zien van die scene
"Op het moment dat wij onze strijdlust verliezen en moedeloos worden, heeft het systeem gewonnen en is ons leven niks meer waard" (Goedie 2002)
  Redactie Frontpage zaterdag 25 juni 2005 @ 12:37:24 #126
3926 crew  Djeez
pi_28218965
Nog een aanvulling: Joden op transport, opgepropt in een volle veewagon, met temperaturen die wij de afgelopen dagen ook gehad hebben hier. Oscar Schindler zegt dat hij een leuk geintje wil uithalen om de Joden te pesten. Hij pakt een grote tuinslang, en spuit al die Joden nat door de kleine raampjes. De Moffen hebben grote lol, want Schindler heeft die Joden toch mooi te pakken. Niet wetende dat Schindler het doet om de Joden de broodnodige verkoeling te bezorgen.
Uit 'Schindler's list' uiteraard.
pi_28220285
Bij white chick, als die ene zuivel opheeft en moet gaan schijten. Maar omdat hij dus verkleed is als vrouw, gaan er ook andere vrouwen mee. Meesterlijk stukje

En lord of the ring: return of the king als Rohan bij Minas Tirith aankomt en ze de orks ff ongezien de tyfus in beuken
pi_28221405
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 02:04 schreef piet_pelle het volgende:

Of als hij aan Johnny Depp vraagt de tv in het bad te gooien, waar hij in zit, op een specifiek moment van het nummer wat uit de radio speelt. Als hij aan de ether zit.
"when White Rabbit peaks"
pi_28225063
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 23:03 schreef Djeez het volgende:
Nog een scene uit 'the Shawshank redemption': Door het dak van de gevangenis te dweilen, verdient het clubje harde werkers een lekker potje bier. Alleen Andy hoeft geen bier, hij verdeelt zijn flesje...
Heb ik die film toch totaal vergeten! Mijn lievelingsfilm nog wel.

Het is niet zozeer een scene, maar gewoon een prachtig shot: als de bus bijna bij de gevangenis en er een camera hoog in de lucht is. Adembenemend.

De laatste scene als de twee elkaar terugzien.

Het hele verhaal van Brooks die vrij is. Dat is zo ongelofelijk zielig, ik krijg steeds een brok in m'n keel.
pi_28229424
Het begin van The Good, The Bad, And The Ugly waarin Tuco (The Ugly) aan het publiek wordt voorgesteld Drie mannen die op het punt lijken te staan elkaar af te knallen duiken ineens een kroeg in, er klinken meerdere schoten en Tuco komt door het raam gesodemieterd met een stuk kip in een hand en een pistool in de andere
The prettiest people do the ugliest things
pi_28230227
- Al Pacino's speech op het eind van Devil's Advocate
- Robert DeNiro en Al Pacino in een restaurantje in Heat
- Alle scenes uit Eyes Wide Shut
- Johnny Depp met handdoekje over z'n hoofd in Fear and Loathing
- Alle scenes met Robert Deniro als Max Cady in Cape Fear
- Neo die machine city binnentreedt in Matrix 3

Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_28279927
Takeshi Kitano in:

Brother
Battle Royale
Zatoichi
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:30:56 #133
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_28280023
Het Banjoduel in Deliverance
  Redactie Frontpage maandag 27 juni 2005 @ 19:16:33 #134
3926 crew  Djeez
pi_28281217
Nog een toevoeging nadat ik dit weekend wederom heb genoten van 'Interview with the vampire': Het moment dat Louis levend in een doodskist wordt gestopt en Claudia en die vrouw in de kerker worden opgesloten, waarna zij worden verast door de zon. Heel erg ontroerend...
pi_28281275
De aanrijding in "The Forgotten"

5 man ging hier collectief de lucht in..rose en bier vloog door de lucht..ben nog nooit zo geschrokken van een film.
underground forever baby
  maandag 27 juni 2005 @ 19:19:04 #136
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28281281
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:30 schreef laurenzo85 het volgende:
Het Banjoduel in Deliverance

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 27 juni 2005 @ 19:42:47 #137
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28281896
De 'tandarts'-scene uit Marathon Man.

Is it safe?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28282075
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:42 schreef Nickthedick het volgende:
De 'tandarts'-scene uit Marathon Man.

Is it safe?
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...
  maandag 27 juni 2005 @ 20:05:39 #139
106776 Nickthedick
pi_28282540
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik was nog maar 7 ofzo toen ik die scene zag, hij heeft op mij dus nogal wat indruk gemaakt in die tijd. Maar ik denk dat als ik hem nu terug zou zien, dat ik niet zo onder de indruk zou zijn (net als ik al niet echt schrok van de oor-afsnij scene in Reservoir Dogs, ik vond het wel grappig )
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 27 juni 2005 @ 20:07:22 #140
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28282592
De doopscene uit The Godfather
  maandag 27 juni 2005 @ 20:22:06 #141
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_28283056
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:

[..]

Hmm, ik vind hem toch vrij ijzingwekkend... Juist dat wat je niet ziet is vaak veel effectiever. Bovendien is Olivier natuurlijk een van de naarste schurken ooit
pi_28283322
Ik vind trouwens vrijwel elke scene waarin "Frank" voorkomt in Blue Velvet echt ongelooflijk..wat een wereldperformance van Hopper daar...

Frank is wat mij betreft dan ook de engste bad guy ooit.
underground forever baby
pi_28291737
Christopher Walken zijn rol in Suicide Kings..
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:13:32 #144
862 Arcee
Look closer
pi_29472029
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:46 schreef NRH het volgende:
Het einde van Magnolia!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wou ik noemen.

En natuurlijk ook het breken van het schip in Titanic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29472803
De openingsscene uit de Terminater 2.
Als Linda Hamilton het openingsverhaaltje verteld en de camera over het slagveld inzoomt op een mensenschedel en er ineens een Terminator op stapt en het verbrijzelt en vervolgens enkele schoten lost met zijn lasergun.
Hierop volgt nog een veel te kort stukje van een gevecht zoals het er in de toekomst aan toe zou gaan, in die film.

En uiteraard de daarop volgende scene waarin Arnie terug de tijd in gestuurd wordt en naakt een biker, hillbillie kroeg in stapt op zoek naar kleding.
En dat ook vind, samen met een motor, een gun en een zonnebril.

Hierna wist ik meteen dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik deze film zou zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door piet_pelle op 06-08-2005 22:32:02 (typo) ]
pi_29474156
"Danger Will Robinson, danger" --> Lost in Space

Pfff..... en heel veel wat ook al genoemd is (Star Wars, Gladiator, Pulp Fiction)....

zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:20:50 #147
38549 dewd
100% pure
pi_29474423
De shoot out scene in Heat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:28:20 #148
862 Arcee
Look closer
pi_29474564
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:54 schreef piet_pelle het volgende:
De openingsscene uit de Terminater 2.
Als Linda Hamilton het openingsverhaaltje verteld en de camera over het slagveld inzoomt op een mensenschedel en er ineens een Terminaor op stapt en het verbrijzeld en vervolgens enkele schoten lost met zijn lasergun.
Hierop volgt nog een veel te kort stukje van een gevecht zoals het er in de toekomst aan toe zou gaan, in die film.

En uiteraard de daarop volgende scene waarin Arnie terug de tijd in gestuurd wordt en naakt een biker hillbillie kroeg in stapt op zoek naar kleding.
En dat ook vind, samen met een motor, een gun en een zonnebril.

Hierna wist ik meteen dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik deze film zou zien.
Maar T2 is dan ook reeeeetegoed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29474612
Independence Day. De Speech
Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!
pi_29474646
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:30 schreef Ori het volgende:
Independence Day. De Speech
Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!
Dit kan geen serieus antwoord zijn
pi_29474855
Jawel
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:01:15 #152
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29475193
Band of Brothers
In de bossen, wanneer Guarnere en Toye beiden hun been/benen verliezen en Buck begint te janken en te schreeuwen: "MEDIC!!" en laat daarna zijn helm vallen!

Friends don't let friends remain beardless...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:15:40 #153
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29475452
Al vaker genoemd: de ondervragingsscene in True Romance.

Verder:

Al Pacino die een tirade houdt tegenover Kevin Spacey in Glengarry Glenn Ross.

De scene in Oldboy waarin de hoofdpersoon in zijn eentje een groep vechters te lijf gaat (en nog geloofwaardig ook!)

Tot slot vind ik de scene in Mr & Mrs Smith waarin Pitt en Jolie samen aan tafel zitten na "de mislukte klus" terwijl de spanning om te snijden is nu al legendarisch.

Een hoop scenes die eerder in het topic genoemd zijn vind ik ook legendarisch (o.a. uit The Godfather en Pulp Fiction).
  zondag 7 augustus 2005 @ 05:09:47 #154
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_29480993
Bambi als zn moeder doodgeschoten wordt. dat deze nogniet is genoemd.

CULTUURBARBAREN
pi_29491869
de scene dat ewan mcgregor aan de grond vast genageld ligt en zijn bloed drupt op al dat geld onder de vloer uit the shallow grave

de kruipende baby op het plafond uit trainspotting

de kam die valt uit het borstzakje op de spoorbaan uit stand by me,
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_29491936
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 augustus 2005 @ 23:28:07 #157
862 Arcee
Look closer
pi_29493992
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 23:15 schreef BUG80 het volgende:
De scene in Oldboy waarin de hoofdpersoon in zijn eentje een groep vechters te lijf gaat (en nog geloofwaardig ook!)
Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.
pi_29495926
Cross of Iron, het einde.

De russen vallen binnen. In een duits legerkampje heeft General Stransky de leiding. Een pennenlikker van het ergste soort en geen werkelijke weet heeft van oorlog. General Stransky die vreselijke dingen heeft gedaan om enkel het ijzeren kruis te bemachtigen omdat hij anders niet onder zijn familie kan terugkeren, vlucht tesamen met Steiner. Steiner gehardt door de oorlog geeft Stransky (die Steiner behoorlijk dwars heeft gezeten) toch een geweer. Stransky weet echter niet om te gaan met het geweer en schreeuwd Steiner toe uit te leggen hoe het ding werkt. Midden in een veld vol vechtende Duitsers en Russen barst Steiner ineens in hard lachen uit.

Een stukje oorzaak en gevolg, maar wel een strakke.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 augustus 2005 @ 00:53:58 #159
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_29495965
Toen Bassie zich verstopte achter een boom en de boeven zagen hem niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_29496481
Pearl Harbour als ze op het eind neergestort zijn en de japanners hen vinden...
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  maandag 8 augustus 2005 @ 06:11:14 #161
106776 Nickthedick
pi_29498661
De scene uit 'the Crucible' als John Proctor (Daniel Day-Lewis) wordt gedwongen te bekennen dat hij samenwerkt met de duivel. Geweldig stuk acteerwerk.
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:36:48 #162
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29501216
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 23:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.
Laat ik dan zeggen dat het een stuk geloofwaardiger is dan de gemiddelde "westerse" actiefilm of het slashwerk in films als Kill Bill (hoewel die laatste nooit bedoelt is als geloofwaardig).
pi_29511082
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.
Zou de vlinder weten dat zij ooit een rupsje was?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:16:27 #164
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29527820
De douchescène van Psycho
pi_29527981
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.
En die ook heerlijk werd gepersifleerd in Naked Gun 33 1/3...
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:35:16 #166
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29528322
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Ken je de silent movie Bronenosets Potyomkin (1925)? Daar is de scène rechtstreeks van gejat. Of geleend, of je het ook maar noemen wil
Sheridana +1
pi_29528327
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef spacemangraig het volgende:
De Odessasteps sequence uit Battleship Potemkin.
Lang geleden maar legendarisch ja
Banjonetten op en knallen maar
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_29543065
[ quote ] Ken je de silent movie Bronenosets Potyomkin (1925)? Daar is de scène rechtstreeks van gejat. Of geleend, of je het ook maar noemen [ /quote ]

Oh nee, dat wist ik niet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel heb met die heel oude films . Maar ik zou de originele scene toch wel een keer willen zien.

Een andere, voor mij legendarische scene komt uit "Once upon a time in America":
de jonge Patsy en het slagroomtaartje, dat uiteindelijk toch verleidelijker is dan zijn buurmeisje.
En daarbij de muziek van Ennio Morricone ....
Zou de vlinder weten dat zij ooit een rupsje was?
pi_29557487
De scene's uit The Italian Job (2003) waarbij de geld kluis naar beneden wordt gehaald, en ook waarneer die geld transport wagen naar beneden wordt gehaald .
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:07:00 #170
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_29559367
Die scene uit Goodfellas waarin Robert de Niro en Joe Pesci die kerel in elkaar slaan, die het eerder heeft gewaagd om Joe Pesci te vragen zijn "fucking shinebox" op te halen ...

"Now go home and get your fucking shine box"
No Soup For You!
pi_29559950
Een hoop scenes uit The pianist zijn echt goed. Vooral het laatste deel aan het einde van de oorlog waarbij het nog bijna mis gaat...ik zal niet vertellen wat er gebeurt, mocht je nog niet gezien hebben...:)
maar zeker een goede film!

Kheb nog wel een flm, maar die kent waarschijnlijk niemand: Barber of Siberia...:) Waarbij een van een hechte group kadetten afgevoerd wordt naar de mijnen van siberie

verder zijn mijn favs hier al genoemd..:)
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:49:42 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29560154
Long good friday,
Deze Scene
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29561554
De 'I don't do tips'-scene uit Reservoir Dogs
Jack Nichelson in de rechtbank in A few good men
De paardenkop/hoofd scene uit The Godfather
The knights who say Ni uit The holy grail
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:44:04 #174
106776 Nickthedick
pi_29569216
De laatste rechtbankscene uit A Few Good Men; "You want the truth? YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!"

Good call Bartjaah, dat die er nog niet stond.
pi_29578105
Na diep nadenken kom ik tot de volgende scenes

• Saving Private Ryan: scene dat Upham onderaan de trap versteend zit bang te wezen terwijl er boven een lijf aan lijf gevecht bezig is. Toen zat ik in de bioscoop echt te kijken met een steeds grotere drang om die Upham zelf tot boven te trappen. Dat hij later die duitser nog afknalt kon me maar matig opbeuren.

• Casino:
    1) ff hoofd tussen bankschroef knellen
    2) dat ze in dat veld boven hun zelfgegraven graf die gasten ff compleet in mekaar timmeren met die baseball-knuppels en ze daarna halflevend begraven. krijg er nog rillingen van
  • And then you realize that the light at the end of the tunnel is just a freight train comin' your way...
    pi_32558457
    Saw, dat die man z`n eigen voet/been eraf zaagd.

Hells Higway, dat die lifster(s) (het waren 4 klonen) die mensen steeds weer achterna zit om ze vervolgens gruwelijk te vermoorden.

The Texas Chainsaw Massacre, eigenlijk hele film wel, zo gruwelijk met die kettingzaag.
    pi_32559813
    Jack Nicholson die 'Here's Johnny!' roept in Kubrick's 'The Shining'
    De speech van Rutger Hauer op het eind van 'Blade Runner'. 'Time to die...''
    De kindermoord-scene in 'Der Untergang'. Iedereen was muisstil in de bios toen dit gebeurde.
    'Luke, I'm your father.' 'You're not my father!!!' - Star Wars V: The Empire Strikes Back.
    Het lightsaber gevecht tussen Qui-Gon Jinn, Obi Wan en Darth Maul
      vrijdag 25 november 2005 @ 11:20:01 #178
    122987 japzooi
    Whining Pirate of Tortuga
    pi_32561232
    Bijna alles in Jaws:

De openingsscene.

"This was no boating accident! There wasn't any propellor! And it wasn't Jack the Ripper! It was a shark!"

"You all know me...know how I earn a livin'.."

"Can you do that?[" "Off course I can. I'm the chief of police, I can dowhatever I want"

De Indianapolis speech van Quint.

"You're gonna need a bigger boat..."

Quint's dood.
    "God is a kid with an antfarm..."
    "King Kong ain't got shit on me!!"
    pi_32562654
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 11:20 schreef japzooi het volgende:
    Bijna alles in Jaws:

De openingsscene.

"This was no boating accident! There wasn't any propellor! And it wasn't Jack the Ripper! It was a shark!"

"You all know me...know how I earn a livin'.."

"Can you do that?[" "Off course I can. I'm the chief of police, I can dowhatever I want"

De Indianapolis speech van Quint.

"You're gonna need a bigger boat..."

Quint's dood.
    "You go in the cage, cage goes in the water, you go in the water. Shark's in the water, our shark...?

-Farewell and adieu to you fair Spanish ladies / Farewell and adieu you ladies of Spain. / For we received orders for to sail back to Boston / And soon never more will we see you again."

pi_32563004
    De scene in elke 007 film met de tekst "Bond, James Bond".
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      vrijdag 25 november 2005 @ 12:29:42 #181
    134009 Killaht
    Words of Wisdom
    pi_32563188
    -Braveheart met de scene van de speech voor het slagveld.
    -Scarface wanneer hij coke gesnoven heeft en uiteindelijk wordt kapot geschoten
    -Fifth Element Speech van Evil 'Time not important, only life important'
    "Strange times are these in which we live
    when old and young are taught in falsehoods school.
    And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
    pi_32564227
    Ook laatste Scene van Four Rooms, dat die ene of ze vinger eraf moet hakken of die auto wint, en dan die climax en die zoom op die aansteker, echt super
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:18:04 #183
    45206 Pietverdriet
    pi_32564442

JiiiiiHaaaaaa

The Bomb, Demitrie

Fry'in' Chicken in the Barnyard!!!

Mein Fuhrer! I Can Walk!!!

"I do not avoid women, Mandrake, but I do deny them my essence."
    pi_32565405
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
    [afbeelding]
    JiiiiiHaaaaaa

[afbeelding]
    The Bomb, Demitrie

[afbeelding]
    Fry'in' Chicken in the Barnyard!!!

[afbeelding]

Mein Fuhrer! I Can Walk!!!

[afbeelding]

"I do not avoid women, Mandrake, but I do deny them my essence."

Krijg gelijk weer zin om m te gaan zien
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:53:15 #185
    45206 Pietverdriet
    pi_32565456
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 13:51 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Krijg gelijk weer zin om m te gaan zien
    Ik ook, van de week de DVD maar weer eens kijken.
      vrijdag 25 november 2005 @ 13:55:32 #186
    29605 Faceoff
    Sapperdedosiejo
    pi_32565533
    Gizmo die met een potje type-ex, een paperclip en een elastiekje rambo style gremlins gaat killen!
    pi_32991719
    quote:
    Op zondag 19 juni 2005 10:01 schreef boyv het volgende:
    Dee eennalaatste scène van The Boondock Saints, die in de rechtzaal dus.
    Ik heb die film pas gezien en dit was een leuke scène, maar de MEEST BRILJANTE scène die er inzit is toch wel wanneer Willem Dafoe bij het huis van de 'enge moordenaar' komt nadat de Boondock Saints er geweest zijn. Hij kijkt wat rond, draait zich naar de drie andere rechercheurs er zegt:

"Okay, this is what happened"

De rechercheurs klappen hun notitieblokje open en dan begint één van de beste hollywood-scènes die gemaakt zijn!

Terwijl Dafoe uitlegt wat er gebeurde loopt hij mee in de flashback. Eerst vertelt hij nog gewoon wat er gebeurde, dan gaat hij de schietbewegingen nadoen naast de persoon in de flashback, hij raakt steeds meer opgewonden van het geweld dat zich daar eerder op de dag heeft voltrokken, gaat helemaal op in zijn verhaal, danst ertussendoor op klassieke muziek, laat zich meeslepen in zijn fantasie en op het einde van zijn verhaal trekt hij zelfs zijn pistool om in de lucht te schieten om het geheel met een climax af te sluiten.

BRIL-fucking-JANT!!!!
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_32992093
    Was echt een super scene.
    En vanavond weer op tv
    pi_32992107
    quote:
    Op zondag 11 december 2005 17:19 schreef sizzler het volgende:

BRIL-fucking-JANT!!!!
    Is inderdaad wel vette scene ja
    I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
      zondag 11 december 2005 @ 17:38:35 #190
    84009 girllover
    You had me at hello
    pi_32992171
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 00:53 schreef paultjuhhh het volgende:
    Toen Bassie zich verstopte achter een boom en de boeven zagen hem niet
    Briljant.
      zondag 11 december 2005 @ 18:20:17 #191
    84009 girllover
    You had me at hello
    pi_32993134
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Alieda het volgende:

The Texas Chainsaw Massacre, eigenlijk hele film wel, zo gruwelijk met die kettingzaag.
    Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?
    pi_32993366
    quote:
    Op zondag 11 december 2005 18:20 schreef girllover het volgende:

[..]

Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?
    De orginele natuurlijk, alle films die erna zijn gekomen hebben nog geen 1/10 van het orgineelbereikt in kwaliteit, sfeer en puur gruwelijkheid.

Gewoon de manier waarop je het vluchtende meisje rond ziet rennen met dat schreeuwende kettingzaag geluid op de achtergrond wat gewoon lomp een lange tijd doorgaat.

Of de eerste persoon die geslachtofferd wordt door leatherface die al redelijk snel in het begin van de film dat huis binnen komt en dan zo plotseling komt leatherface te voorschijn pakt de persoon in kwestie sleurt hem/haar mee en doet de deurt weer dicht. En later zie je hem/haar aan een vleeshaak hangen.

Zo plotseling, lomp en hard dat die scene is dat heb ik in nog geen enkele andere film gezien.
    pi_32993399
    De douche-scene van Tara Reid in Josie and the pussycats.
    I intend to live forever, or die trying.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')