ja ik zeg het niet nog een keerquote:
die tekenfilm vond ik nog wel leuk maar die 'echte' film zuigt echt te ergquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:32 schreef scubagirl het volgende:
o o o o o Spawn de getekende versie en de film.
Gewoon interessant gemaakte film
Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
Dan vind ik het eindequote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:54 schreef Vigile het volgende:
Toch wel érg legendarisch maar nog ongenoemd:
William Wallace: Aye, fight and you may die, run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take away our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Braveheart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nog mooier.
Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:31 schreef NRH het volgende:
[..]
Het topic heet: Welke scene vind t jij het meest legendarisch? (Incl. spelfout)
Er wordt dus naar een mening gevraagd. Mensen kunnen Pulp Fiction best legendarisch vinden, dat jij dat niet kan begrijpen, staat daar los van.
Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noobquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 schreef piet_pelle het volgende:
Pulp fiction vond ik absoluut niet legendarisch. Wel leuk door het geweld en gescheld e.d. maar het was eigenlijk gewoon een simpel stukje vermaak. Waarom die film nou in elk topic wat over films gaat genoemd wordt?
Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:13 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Simpel noem je dat? "Ok". Wil ik jou wel eens dergelijke dialogen in elkaar zien draaien. Oh ja zorg ook even dat je voor elk personage de juiste acteur cast, zorg voor perfect passende muziek, scenes met goede snelheid - niet te snel of langzaam - een mooie verhaallijn of meerdere die door elkaar heen lopen en last but not least weet heel die zooi maar eens geloofwaardig neer te zetten. Dan praten we wel verder noob![]()
Nee vriendje; dat draai je helemaal niet..willekeurig..man met ijzersterke precisie..makkelijk dat jij als zijnde een simpele ziel, filmliefhebbers bij jouw zielige clubje wil betrekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Kom op zeg, het zijn voornamelijk simpele zielen die dit een brilliante film vinden. De dialogen slaan vaak nergens op, de muziek is wel cool en de acteurs zijn gewoon erg goed die kunnen heel veel rollen geloofwaardig neerzetten.
En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben.
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film.
Jezus..quote:[b]Op vrijdag 24 juni 2005 17:00 Wel leuk door het geweld en gescheld e.d.
Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:56 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja dan mag ik er toch wel kritiek op hebben.
Daar lijkt het wel op idd.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee hoor, we hebben met z'n allen afgesproken dat iedereen Pulp Fiction MOET goedvinden, jij zat toen waarschijnlijk net op het toilet.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:15 schreef piet_pelle het volgende:
Geef mij het budget, de cast en ik draai een veel coolere film.
Het feit dat je dit zegt alleen alquote:En hij lijkt de scenes wel gewoon willekeurig door mekaar heen gehutselt te hebben
Was deel 1quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:11 schreef mien-moeke het volgende:
2- "And last time, at band camp, I stuck a flute in my pussy" (American pie 2 (geloof ik))
"I'm singing *BAM!* in the rain! Just singing *MEP!* in the rain! What a glorious *SCHOP!* feeling, i'm *BEUK! happy again!!!"quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:18 schreef kamagurka het volgende:
Voor mij persoonlijk de "singin' in the rain" episode uit a clockwork orange
Lloyd aan een serveerster: "What is the soupe du jour?"quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:24 schreef DrDentz het volgende:
hahaha dumb en dumber heeft veel legendarische scenes
I sold some stuff.. what stuff? just... stuff.. sack a marbles, baseball, cards, uche pettie uche
"when White Rabbit peaks"quote:Op zaterdag 25 juni 2005 02:04 schreef piet_pelle het volgende:
Of als hij aan Johnny Depp vraagt de tv in het bad te gooien, waar hij in zit, op een specifiek moment van het nummer wat uit de radio speelt. Als hij aan de ether zit.
Heb ik die film toch totaal vergeten!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:03 schreef Djeez het volgende:
Nog een scene uit 'the Shawshank redemption': Door het dak van de gevangenis te dweilen, verdient het clubje harde werkers een lekker potje bier. Alleen Andy hoeft geen bier, hij verdeelt zijn flesje...
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...quote:Op maandag 27 juni 2005 19:42 schreef Nickthedick het volgende:
De 'tandarts'-scene uit Marathon Man.
Is it safe?![]()
Ik was nog maar 7 ofzo toen ik die scene zag, hij heeft op mij dus nogal wat indruk gemaakt in die tijd. Maar ik denk dat als ik hem nu terug zou zien, dat ik niet zo onder de indruk zou zijn (net als ik al niet echt schrok van de oor-afsnij scene in Reservoir Dogs, ik vond het wel grappigquote:Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...
Hmm, ik vind hem toch vrij ijzingwekkend... Juist dat wat je niet ziet is vaak veel effectiever. Bovendien is Olivier natuurlijk een van de naarste schurken ooitquote:Op maandag 27 juni 2005 19:48 schreef fratsman het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar ik had meer van die scene verwacht...
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:46 schreef NRH het volgende:
Het einde van Magnolia!Die wou ik noemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk ook het breken van het schip in Titanic.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Maar T2 is dan ook reeeeetegoed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:54 schreef piet_pelle het volgende:
De openingsscene uit de Terminater 2.
Als Linda Hamilton het openingsverhaaltje verteld en de camera over het slagveld inzoomt op een mensenschedel en er ineens een Terminaor op stapt en het verbrijzeld en vervolgens enkele schoten lost met zijn lasergun.
Hierop volgt nog een veel te kort stukje van een gevecht zoals het er in de toekomst aan toe zou gaan, in die film.
En uiteraard de daarop volgende scene waarin Arnie terug de tijd in gestuurd wordt en naakt een biker hillbillie kroeg in stapt op zoek naar kleding.
En dat ook vind, samen met een motor, een gun en een zonnebril.
Hierna wist ik meteen dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik deze film zou zien.
Dit kan geen serieus antwoord zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:30 schreef Ori het volgende:
Independence Day. De Speech
Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!
Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 23:15 schreef BUG80 het volgende:
De scene in Oldboy waarin de hoofdpersoon in zijn eentje een groep vechters te lijf gaat (en nog geloofwaardig ook!)
Laat ik dan zeggen dat het een stuk geloofwaardiger is dan de gemiddelde "westerse" actiefilm of het slashwerk in films als Kill Bill (hoewel die laatste nooit bedoelt is als geloofwaardig).quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mwah, geloofwaardig... iedereen wachtte wel erg netjes z'n beurt af.
En die ook heerlijk werd gepersifleerd in Naked Gun 33 1/3...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.
Ken je de silent movie Bronenosets Potyomkin (1925)? Daar is de scène rechtstreeks van gejat. Of geleend, of je het ook maar noemen wilquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:43 schreef Melba het volgende:
Uit The Untouchables - de schietpartij in de stationshal in Chicago waarbij je tussendoor steeds die kinderwagen van de trap af ziet stuiteren.
Lang geleden maar legendarisch jaquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef spacemangraig het volgende:
De Odessasteps sequence uit Battleship Potemkin.
"You go in the cage, cage goes in the water, you go in the water. Shark's in the water, our shark...?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:20 schreef japzooi het volgende:
Bijna alles in Jaws:
De openingsscene.
"This was no boating accident! There wasn't any propellor! And it wasn't Jack the Ripper! It was a shark!"
"You all know me...know how I earn a livin'.."
"Can you do that?[" "Off course I can. I'm the chief of police, I can dowhatever I want"
De Indianapolis speech van Quint.
"You're gonna need a bigger boat..."
Quint's dood.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
JiiiiiHaaaaaa
[afbeelding]
The Bomb, Demitrie
[afbeelding]
Fry'in' Chicken in the Barnyard!!!
[afbeelding]
Mein Fuhrer! I Can Walk!!!
[afbeelding]
"I do not avoid women, Mandrake, but I do deny them my essence."
Ik ook, van de week de DVD maar weer eens kijken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Krijg gelijk weer zin om m te gaan zien![]()
![]()
Ik heb die film pas gezien en dit was een leuke scène, maar de MEEST BRILJANTE scène die er inzit is toch wel wanneer Willem Dafoe bij het huis van de 'enge moordenaar' komt nadat de Boondock Saints er geweest zijn. Hij kijkt wat rond, draait zich naar de drie andere rechercheurs er zegt:quote:Op zondag 19 juni 2005 10:01 schreef boyv het volgende:
Dee eennalaatste scène van The Boondock Saints, die in de rechtzaal dus.
Briljant.quote:Op maandag 8 augustus 2005 00:53 schreef paultjuhhh het volgende:
Toen Bassie zich verstopte achter een boom en de boeven zagen hem niet
Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?quote:Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Alieda het volgende:
The Texas Chainsaw Massacre, eigenlijk hele film wel, zo gruwelijk met die kettingzaag.
De orginele natuurlijk, alle films die erna zijn gekomen hebben nog geen 1/10 van het orgineelbereikt in kwaliteit, sfeer en puur gruwelijkheid.quote:Op zondag 11 december 2005 18:20 schreef girllover het volgende:
[..]
Ja, precies, maar bedoel je de originele of de remake?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |