kijk even vanaaf hier: [Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 19)quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:53 schreef Shirley het volgende:
Hopelijk kan iemand me helpen, wil nl. geen geld teveel uitgeven.
Daar staan maar een stuk of 3 totaalbedragen. Allen nog wel minder als dat ik zou moeten betalen...maar ik hoor graag meer!quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:57 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
kijk even vanaaf hier: [Centraal] Rijbewijs / Rijles! (Deel 19)![]()
heb je 1100 lessen gehad :|quote:Op vrijdag 24 juni 2005 07:53 schreef Fwnk het volgende:
heu, bij rijopleiding emmen was ik in totaal (3x theorie)
1100 rijlessen, TTT en examen
90 3x theorie
15 voor boek
Mijn rijschoolhouder zei dit ook altijd.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:29 schreef veldmuis het volgende:
Vraagje over praktijkexamen, ik moet tijdens de lessen telkens +5km/h rijden...
Voor de bocht al gaan kijken waar je uit gaat komen, en telkens best wat vooruit kijken, dan is't opeens heel simpel! Had ik ook best wat moeite mee hoor, de eerste lessenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:16 schreef Niowskie het volgende:
Nu 2 lessen van 4 uur gehad,
Gaat in principe allemaal wel lekker,
Opschakelen gaat zonder problemen,
Terug schakelen in principe ook wel, alleen bij het terug schakelen voor de bocht naar 2e versnelling ben soms wat te laat met als gevolg dta ik niet uitkom voor de bocht (koppeling nog in, of nog te hard) maargoed even wennen denk ik.
Verder vind ik het soms wat lastig om mezelf uit te laten rollen voor een kruising, bijv gewoon in 2e versnelling, en dan doorgaan op de koppeling
Waar ik volgens mij wel veel moeite mee heb is het inschatten van de bocht, neem hem te ruim met als gevolg dat het wat stotterig gaat.
Vrijdag weer lessen, dus nog even geduld hebben.
Nee hoor!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:29 schreef veldmuis het volgende:
Vraagje over praktijkexamen, ik moet tijdens de lessen telkens +5km/h rijden...doet zo'n examinator daar moeilijk over?
Tnx!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:26 schreef Karliene het volgende:
[..]
Nee hoor!
Mijn examinator zei juist dat ik wel harder mocht rijden.
Het was een weg van max. 60 km/u en ik reed al ongeveer 65 km/u, maar hij zei: ga maar wat harder. Er was namelijk nauwelijks ander verkeer.
Bijna alle auto's geven ook een verkeerde snelheid op de snelheidsmeters aan, meestal is dit 3 tot 5 km per uur langzamer. Waarom autofabrikanten dit doen is me niet helemaal duidelijk, maar ik gis naar een wet/veiligheidsoverwegingen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:58 schreef Sylvana het volgende:
Mijn instructeur vind het niet erg als ik 5 km te hard rij, maar zodra ikh arder ga rijden ( en dat doe ik heel vaak) dan begint ie wel te zeuren dat ik zachter moet gaan rijden
Ik geloof dat auto's toch echt geëikt waren hoor...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:32 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Bijna alle auto's geven ook een verkeerde snelheid op de snelheidsmeters aan, meestal is dit 3 tot 5 km per uur langzamer. Waarom autofabrikanten dit doen is me niet helemaal duidelijk, maar ik gis naar een wet/veiligheidsoverwegingen.
idd, maar tot 100 km wordt er een speling gegeven op 3 km en daarboven 5 km.quote:Op zondag 26 juni 2005 02:36 schreef D-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat auto's toch echt geëikt waren hoor...![]()
Alleen uit je hoofd leren is niet genoeg. Oefen-examens erbij maken is zeer aan te raden. Vooral oefen-examens met vragen die ook uit het echte examen komen. Op internet kun je dat soort examens krijgen door te bellen met een nummer. Is niet zo heel duur en je steekt er heel wat van op!quote:Op zondag 26 juni 2005 20:18 schreef The_Viper het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met mijn rijopleiding. Alleen, heeft iemand ook de theorielesdag gevolgd? En is dat echt nodig of niet? Of kan ik beter gewoon het hele theorieboekje uit mijn kop leren?
En de beste tip: LEZEN wat er staat.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:52 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Alleen uit je hoofd leren is niet genoeg. Oefen-examens erbij maken is zeer aan te raden. Vooral oefen-examens met vragen die ook uit het echte examen komen. Op internet kun je dat soort examens krijgen door te bellen met een nummer. Is niet zo heel duur en je steekt er heel wat van op!
Bijvoorbeeld ook zo'n vraag met: wat is de rijbaan ? a, b, of c. Gemene vragen zijn dat.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En de beste tip: LEZEN wat er staat.
Door bovenstaande moet ik denken aan de vraag of een werkende kilometerteller verplicht is.
Nee, maar een snelheidsmeter wel. Een snelheidsmeter wordt vaak foutief KMteller genoemd blabla.
succes.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:50 schreef FLipKick het volgende:
Morgen rijexamen!![]()
Over die snelheidsmeters:
Die dingen zijn ook wel ge-eikt. Vergeet echter niet de bandenslijtage, zeker op hogere snelheden draait je wiel dan vaker rond dan wanneer een band niet gesleten is...
Kutgevoel heh!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:06 schreef AirRaid het volgende:vandaag gezakt is voor theorie
* AirRaid had 8 fouten
maandag al op herkansing dus maar extra gaat blokken
vragen waar ik twijfelde had ik goed en vragen die ik vrijwel zeker wist had ik fout
dmn, das klote zeg, veel succes volgende week maandag danquote:Op maandag 27 juni 2005 12:06 schreef AirRaid het volgende:vandaag gezakt is voor theorie
* AirRaid had 8 fouten
maandag al op herkansing dus maar extra gaat blokken
vragen waar ik twijfelde had ik goed en vragen die ik vrijwel zeker wist had ik fout
Good luck!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:21 schreef Frasier het volgende:
Zo om half 2 theorie-examen. Ik ga echt alle geluk van de wereld nodig hebben.
Dankje. Ik heb trouwens dat nummer wat ik bij de aanvraag kreeg niet meer. Is dat een probleem?quote:
achja had het eigelijk al verwachtquote:
weten ze daar denk welquote:Op maandag 27 juni 2005 12:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dankje. Ik heb trouwens dat nummer wat ik bij de aanvraag kreeg niet meer. Is dat een probleem?
ja want dat moet je invullen op de theoriekaart die je krijgtquote:Op maandag 27 juni 2005 12:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dankje. Ik heb trouwens dat nummer wat ik bij de aanvraag kreeg niet meer. Is dat een probleem?
ik denk niet dat dat een probleem is, maar zeker weten doe ik het niet, want heb het zelf niet meegemaakt ( moet me theorie ook nog es een keer gaan halen)quote:Op maandag 27 juni 2005 12:22 schreef Frasier het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |