Gefeliciteerd!!!111quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:48 schreef mystical het volgende:
Gister dan eindelijk m'n roze papiertje gehaald
Twee keer gezakt, maar drie keer is scheepsrechts. Nu eindelijk af van dat hele gerompslomp met autorijscholen en het CBR
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:48 schreef mystical het volgende:
Twee keer gezakt, maar drie keer is scheepsrechts. Nu eindelijk af van dat hele gerompslomp met autorijscholen en het CBR
Denk niet dat ik daar echt problemen mee ga krijgen hoor, na 2 uur doen we wel even ergens een bakkie. Maargoed het kan maar zo zijn dat ik na een aantal lessen (en het nieuwtje er intussen af is) het wel een lange zit zal worden. Maarja even doorzetten, heb niet zo'n zin om ik weet niet hoeveel weken te lessen. En heb verder niet echt veel tijd door de weeks.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:44 schreef Sylvana het volgende:
Niowskie, 4 uur rijles achter elkaar?!?
Kun je je wel zo lang concentreren? Ljikt mij echt vermoeiend om 4 uur achter elkaar te rijden, ik heb na 1,5 uur al dat me aandacht begint te verslappen
Check dat voorrangsbord maar eens wat de fietser ziet....quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:35 schreef Niowskie het volgende:
Ben ook begonnen met de rijlessen, inmiddels 1 echte les gehad van 4 uur en de komende 9 weken, iedere vrijdag van 08:00 - 12:00.
Uiteraard ook aan de theorie begonnen, en heb net dus even een proef examen gemaakt en had 3 van de 49 fout. (1 vraag kwam niet goed door, zag geen plaatje dus kon niks zien)
1 vraag snap ik niet.
[afbeelding]
Waarom moet ik de fiets voorrang geven? ik zie dat het een afbuigende voorrangsweg is, en de rechtdoor op de zelfde weg gaat voor regel gaat dus niet op (het is immers niet dezelfde weg)
Maar waarop word nu gebaseerd dat hij en niet ik voorrang heeft?
ik weet niet waarover jij in het rond aan het blaten bent, maar je hoeft die fietser juist niet voor te laten gaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:35 schreef Niowskie het volgende:
Ben ook begonnen met de rijlessen, inmiddels 1 echte les gehad van 4 uur en de komende 9 weken, iedere vrijdag van 08:00 - 12:00.
Uiteraard ook aan de theorie begonnen, en heb net dus even een proef examen gemaakt en had 3 van de 49 fout. (1 vraag kwam niet goed door, zag geen plaatje dus kon niks zien)
1 vraag snap ik niet.
[afbeelding]
Waarom moet ik de fiets voorrang geven? ik zie dat het een afbuigende voorrangsweg is, en de rechtdoor op de zelfde weg gaat voor regel gaat dus niet op (het is immers niet dezelfde weg)
Maar waarop word nu gebaseerd dat hij en niet ik voorrang heeft?
idd niet ouhoeren je bevind je op een voorrangsweg dus je hebt voorrang !quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:14 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Check dat voorrangsbord maar eens wat de fietser ziet....
Feliquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:48 schreef mystical het volgende:
Verkeerslichten, 2 voorsorteervakken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:02 schreef Gelderland het volgende:
Mensen wat zijn de blunders die jullie wel eens meegemaakt hebben (en waarmee je je instructeur de stuipen op het lijf hebt gejaagd)?![]()
![]()
Ik zou beginnen met 2 dingen, ik heb nog wel wat meer dingen meegemaakt maar die zal ik later wel posten (blijft het leuk)
- Op snelweg zegt mijn instructeur: 'rechts af richting ....' dus ik kijk en zie een gele streep op het wegdek (voor de vluchtstrook), dus ik denk dat je daar al eraf moet dus ik rij gewoon de vluchtstrook op ...Mijn instructeur kon net op tijd ingrijpen (en zeggen dat ik gelijk weer naar links moest) voordat er auto's voor mij kwamen (want die vluchtstrook hield op en ging over in nieuwe rijbaan waar autos van een andere weg inkwamen)
- Midden op kruising sloeg de moter af....en ik moest juist snel wegkomen omdat er een auto met volle vaart aan kwam rijden....liep net goed af![]()
Ik zat eens te dromen, we reden op een autoweg met een doorgetrokken streep in het midden. Me instructeur zei: Links. Dus ik meteen kijken, knipper aan, meteen baan opschuiven. 5 seconden spookgereden toen het nogal druk op de weg was.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:02 schreef Gelderland het volgende:
Mensen wat zijn de blunders die jullie wel eens meegemaakt hebben (en waarmee je je instructeur de stuipen op het lijf hebt gejaagd)?![]()
![]()
Ik zou beginnen met 2 dingen, ik heb nog wel wat meer dingen meegemaakt maar die zal ik later wel posten (blijft het leuk)
- Op snelweg zegt mijn instructeur: 'rechts af richting ....' dus ik kijk en zie een gele streep op het wegdek (voor de vluchtstrook), dus ik denk dat je daar al eraf moet dus ik rij gewoon de vluchtstrook op ...Mijn instructeur kon net op tijd ingrijpen (en zeggen dat ik gelijk weer naar links moest) voordat er auto's voor mij kwamen (want die vluchtstrook hield op en ging over in nieuwe rijbaan waar autos van een andere weg inkwamen)
- Midden op kruising sloeg de moter af....en ik moest juist snel wegkomen omdat er een auto met volle vaart aan kwam rijden....liep net goed af![]()
Fijn hequote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:48 schreef mystical het volgende:
Feli!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:14 schreef Vassili_Z het volgende:
Gisteren geslaagd!!!!!
Tralalalalala![]()
![]()
![]()
Voor de 3e keer, ook voor de 3e keer me theorie gehaald. 3x is dus inderdaad scheepsrecht![]()
Bijzondere verrichtingen (recht achteruit rijden en straatje keren) gingen kut, maar de rest was uitstekend, vooral me kijkgedrag . Dus al zuig je nog zo in je bijzondere verrichtingen, zo erg is dat nou ook weer niet! En mijn examninator was een hele symphatieke man in een erg goed humeur, en dat terwijl ik in plaats van hem een andere examinator zou hebben gekregen die veel strenger schijnt te zijn volgens mijn instructeur! Maar goed, ik heb maar 1 keer hoeven te stoppen voor ander verkeer tijdens de hele rit. Was ontzettend rustig op de weg toen ik moest.En dan ook nog de auto scheef in het parkeervak zetten bij terugkomst op het CBR...
morgen of vrijdag dusquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Feli!!
Ooooh.. ik wil hem ook! Majaa.. wie weet voor het weekend nog, ik hoop het
Morgenquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:30 schreef Fisher het volgende:
[..]
morgen of vrijdag dus
je maakt me nieuwsgierig, alweer
naja, in ieder geval heel veel succes weer
woehoe eindelijk 't antwoord ontfrutseltquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Morgen
Ik hoop dat het gaat lukken!
quote:
vreemdelingen? ik ken d'r al zeker 2 topicsquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mij vertel je niks en een stel vreemdelingen je hele hebben en houwen![]()
![]()
Ik liet je dit toch lezen!quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mij vertel je niks en een stel vreemdelingen je hele hebben en houwen![]()
![]()
Water na de wijnquote:
quote:Rustig maar Sharkie, had het je heus wel verteld!
quote:
Je bedoelt examinator ipv instucteur denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:58 schreef alwaysthebest het volgende:
Klote zeg Greetings.
Volgens mij moet je inderdaad echt geluk hebben met je instructeur.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je bedoelt examinator ipv instucteur denk ik.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:14 schreef Vassili_Z het volgende:
Gisteren geslaagd!!!!!
Tralalalalala![]()
![]()
![]()
Voor de 3e keer, ook voor de 3e keer me theorie gehaald. 3x is dus inderdaad scheepsrecht![]()
Balen zegquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef Greetings het volgende:
KUT KUT KUT![]()
![]()
![]()
Best goed gereden, op een paar kijkfoutjes na. Geen ingrepen, maar wel gezakt
thanksquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jij ook gefeliciteerd met je roze papiertje
* We gingen draaien in 1 keer voor de eerste keer doen en hij had een verlaten plek uitgekozen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:02 schreef Gelderland het volgende:
![]()
Whaha... maar je gaat toch ook niet keren in de 2??? Doe je toch in de 1 normaal?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:58 schreef Karliene het volgende:
[..]
* We gingen draaien in 1 keer voor de eerste keer doen en hij had een verlaten plek uitgekozen.
Niks wat ik kon raken oidMaar ja, er was dus wel een sloot naast dat weggetje.
Nou goed, halverwege de draai besluit ik op de een of andere manier om mijn gaspedaal in te trappen. Je raadt het al: de auto gaat op volle vaart (zo hard als mogelijk in de 2e versnelling natuurlijk) richting sloot. Net voordat de voorkant van de auto kennis ging maken met het water kwam de auto tot stilstond. Mijn instructeur had op tijd ingegrepen.
Hij zei niets meer voor de rest van de les haha (behalve links-rechts-etc. natuurlijk)
* We waren aan het rijden op de snelweg en hij zegt: oke we gaan er bij nieuwegein vanaf!
Ik dacht nog: kon je dat niet even wat eerder zeggen? Maar goed, ik dus vrolijk afslaan richting nieuwegein. Schiet mijn instructeur toch in de stress zeg. Zegt hij: wat doe je nu toch karlien?
Ik zo: ja richting nieuwegein toch? Bleek dat ik de verkeerde afslag genomen had.
Ik nam de afslag naar het industrieterrein van nieuwegein, maar dat was blijkbaar niet de bedoelingEen andere keer had ik ergens op de snelweg de afslag niet genomen, moesten we 25 minuten omrijden. Wat keek hij verbaasd
Het was trouwens niet expres ofzo, gewoon niet gezien en mijn instructeur was mij aan het uittesten (in dat stadium van mijn rijopleiding wilde ik nog weleens wat borden overslaan)
Ik heb een keigave tijd met deze instructeur gehad zoals je wel kunt lezen
Later wellicht meer![]()
Reken maar op 70 euroquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:39 schreef nikky het volgende:
Wat kost het tegenwoordig om een vrachtwagenrijbewijs te halen? Een uurtje les. Wat ben je dan ongeveer per uur kwijt?.
Tja, het werd wel fout gerekendquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:53 schreef D-Industries het volgende:
- Ik liet de richting op een grote rotonde niet de hele tijd op links staan, maar zette hem uit zodra ik op de rotonde kwam en gaf gewoon richting naar rechts aan toen ik eraf ging.
Is dat verplicht ? Mijn rijinstructeur vind dat dit niet persé hoeft. Ik vind het persoonlijk erg onhandig om het heletijd aan te laten staan en dan andere richting aan te geven als ik afsla op de rotonde. Ik doe hetzelfde zoals Greetings het doet.
shit ik wist wel dat ik iets zou vergeten vandaag...quote:
Thanksssquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:01 schreef Fisher het volgende:
[..]
shit ik wist wel dat ik iets zou vergeten vandaag...
heel veel succes meid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |