Zeg!quote:Op maandag 20 juni 2005 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
wat studentenverenigingen voor brave jongetjes zijn.
Inderdaad. Scherp, M., scherp.quote:Op maandag 20 juni 2005 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Nederlandse samenleving is dus eigenlijk voor Marokkaanse jongeren wat studentenverenigingen voor brave jongetjes zijn. Of de Spaanse kust voor Britse tourigans.
Fitnessen vanavond zal ook wel weer leuk worden zonder airco. De enige ruimte waar op de een of andere manier frisse lucht in wordt geblazen is het toilet. Maar om daar nou met gewichten heen te gaan....quote:Op maandag 20 juni 2005 16:33 schreef Sidekick het volgende:
Het leuke aan het werken met airco is dat wanneer het koelsysteem van dit systeem uitvalt om een of andere duistere reden, de airco wel fijn (niet gekoelde) lucht blijft blazen in de werkruimte waardoor de altijd zo warme droogkamer opeens als een verfrissende ruimte wordt gezien.
[...]
Gooi het er uit.quote:Maar genoeg over mijn leven (!walging!), voordat er weer werk-gerelateerde grappen wordt gemaakt en ik mij genoodzaak voel om diegene aan te klagen wegens smaad en laster.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.htmlquote:Boek Royaal Gebaar imponeert Verdonk niet
VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) liet er tegenover Marion Bloem van 'Een Royaal Gebaar' geen onduidelijkheid over bestaan: er komt geen generaal pardon voor de 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers. Bloem reageerde vol emotie. 'Ik ben er ziek van.'
Bloem bood de minister tijdens het gesprek het boek 'Een Royaal Gebaar' aan. Hierin staan alle steunbetuigingen die zij ontving voor haar strijd om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning te laten bezorgen.
Maar Verdonk heeft al meer keren aangegeven hier niets voor te voelen. Verdonk beloofde het boek aandachtig te zullen lezen, maar zei ook dat ze niet verwacht er veel nieuws in aan te treffen. 'Ik weet wel wat er leeft onder de mensen.'
Bloem vond deze reactie 'behoorlijk schokkend'. 'Ze heeft het boek nog niet eens gelezen. Ik ben er ziek van. Je hoopt dat iemand ergens nog een hart heeft.'
'Pittige discussie'
Verdonk, die naar eigen zeggen een 'pittige discussie' met Bloem voerde, lichtte tijdes het gesprek haar beleid nogmaals toe. 'Nederland is voor de echte vluchtelingen een heel gastvrij land,' zei de minister tegen Bloem. En zij verzekerde dat ons land heus geen mensen terugstuurt naar onveilige landen. Verdonk wees er verder op dat asielzoekers helemaal niet jarenlang op hun eerste beslissing hoeven te wachten. In de serie '26.000 gezichten' bijvoorbeeld, een documentairereeks over uitgeprocedeerde asielzoekers, wordt deze indruk wel gewekt.
Ook gaf de minister aan dat zij inmiddels 12.000 van de 26.000 zaken heeft behandeld en dat 5.000 asielzoekers een verblijfsvergunning hebben gekregen. 'Maar u en ik worden het waarschijnlijk nooit eens.'
Tweede Kamer
Schrijfster Marion Bloem voert al maanden actie om uitgeprocedeerde asielzoekers een generaal pardon te verlenen.
Bloem geeft de strijd nog niet op. Hoewel een kamermeerderheid vorig jaar met Verdonks beleid instemde, wil Bloem een actieve lobby bij de Tweede Kamer voeren. Daar zal ze morgen haar boek aan de parlementariėrs aanbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |