Jij moet er een waterfabriekje van maken, manquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:38 schreef Yosomite het volgende:
[..]
bron 1
bron 2
bron 3
Dit lijkt me vol- en afdoende bewijs dat Belgische en Nederlandse rotzooi elkaar steunt om willens en wetens een nog grotere puinhoop te maken met oogkleppenmentaliteit.
Over wie gaat het dan wel?quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:19 schreef misteriks het volgende:
Verleden week is gebleken dat in 2004 niet minder dan 6000 nieuwe Belgen de nationaliteit hebben verkregen zonder ooit in Belgie geweest te zijn... (en dit gaat echt niet over Belgische koppels ih buitenland die een kindje krijgen)
Je bent dus ook Nederlanderquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:32 schreef gorgg het volgende:
[..]
En je post daarboven vind ik ook maar één hoop onzin.
Whehehe.quote:Ook nieuwe naam denktank omstreden
ROTTERDAM De ChristenUnie wil niet dat
de naam Marnix van Sint Aldegonde wordt
gebruikt door het LPF-Kamerlid Nawijn.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad.
De ChristenUnie geeft onder dezelfde
naam boeken en commentaren uit en wil
niet met het gedachtengoed van Nawijn
in verband worden gebracht.De partij
heeft een jurist ingeschakeld.
Nawijn en de Vlaamse politicus Dewinter
willen de denktank gebruiken voor hun
verdere politieke samenwerking.Twee
dagen geleden wilden ze de naam Willem
van Oranje daarvoor gebruiken,maar daar
stak de Rijksvoorlichtingsdienst op het
laatste moment een stokje voor.
Het is een beetje sneu voor Michiel, maar het lijkt erop dat hij door Dewinter aan de kant is gezet nu de Vlaming volop met Nawijn aan het flirten is. Tsja, een ex-minister zorgt natuurlijk voor meer aanzien dan een Rotterdams raadslid.quote:Op woensdag 22 juni 2005 02:30 schreef sizzler het volgende:
Zal Nawijn nu ook met Michiel Smit samen gaan werken? Die is ook al fan van DeWinter.
Nouquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:00 schreef Tikorev het volgende:
Erg goed dat Dewinter interesse heeft in Nederland en de Vlaams-Nederlandse betrekkingen. Een Vlaams Belang achtige partij kunnen we in Nederland goed gebruiken.![]()
Dat zijn al twee mensen...quote:
Ja, het is een vredelievende intellectueel die steeds voor de dialoog gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:23 schreef misteriks het volgende:
De Winter is wel uit een ander kaliber gesneden; dat is géén straatjochie met lonsdale-vriendjes.
Ik heb wel een nieuwe suggestie: de Joop Glimmerveen-denktank.quote:
Nah, laten we er dan "De Joop Glimmerveen Associatie" van maken, past wel Palazza di Pietro..quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:55 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb wel een nieuwe suggestie: de Joop Glimmerveen-denktank.
Waarom vergelijk je Nawijn en Dewinter met een racist?quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb wel een nieuwe suggestie: de Joop Glimmerveen-denktank.
Och, het is misschien overdreven, maar beide politici gelden als hardliners binnen hun eigen al behoorlijk rechtse partij. En vooral Dewinter heeft een nogal bedenkelijk verleden, waarin hij pleite voor een mono-raciale samenleving, of het 70-puntenplan waar onverholen racisme in te vinden was. Zelfs het nuanceren van dat 70-puntenplan was niet eens genoeg om de aanklacht wegens racisme te voorkomen. Dat staat niet ver van Glimmerveen af. Een vergelijking met Willem van Oranje of die voormalige burgemeester van Antwerpen is imho zelfs nog meer vergezocht.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:18 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je Nawijn en Dewinter met een racist?
Heb je misschien een linkje waarin ze rassenwetten verdedigen ofzo?
Dewinter die een mono-raciale samenleving propageert is an sich nogal debiel te noemen, gezien zijn banden met een aantal Orthodox Joodse organisaties, JDL als voorbeeld nemende.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Och, het is misschien overdreven, maar beide politici gelden als hardliners binnen hun eigen al behoorlijk rechtse partij. En vooral Dewinter heeft een nogal bedenkelijk verleden, waarin hij pleite voor een mono-raciale samenleving, of het 70-puntenplan waar onverholen racisme in te vinden was. Zelfs het nuanceren van dat 70-puntenplan was niet eens genoeg om de aanklacht wegens racisme te voorkomen. Dat staat niet ver van Glimmerveen af. Een vergelijking met Willem van Oranje of die voormalige burgemeester van Antwerpen is imho zelfs nog meer vergezocht.
Misschien is Dewinter in het verleden wel eens te ver doorgeschoten op bepaalde punten, maar je moet hem niet op z'n verleden beoordelen want dan kun je Duyvendak en Van Baalen ook wel uitsluiten van politiek. Het gaat toch om iemands recente standpunten en partijprogramma?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Och, het is misschien overdreven, maar beide politici gelden als hardliners binnen hun eigen al behoorlijk rechtse partij. En vooral Dewinter heeft een nogal bedenkelijk verleden, waarin hij pleite voor een mono-raciale samenleving, of het 70-puntenplan waar onverholen racisme in te vinden was.
Vroeger was het al racisme als je onderzoek wilde doen naar het verband tussen allochtonen en criminaliteit. Dus zeker in een politiek-correct land als België vind ik een aanklacht wegens racisme vrij weinig zeggen.quote:Zelfs het nuanceren van dat 70-puntenplan was niet eens genoeg om de aanklacht wegens racisme te voorkomen. Dat staat niet ver van Glimmerveen af.
En wie bepaalt wie z'n stichting wel/niet mag noemen naar iemand uit onze geschiedenis?quote:Een vergelijking met Willem van Oranje of die voormalige burgemeester van Antwerpen is imho zelfs nog meer vergezocht.
En wat is er godverdomme mis met de Thora? Smerige teringracist en nazi?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:19 schreef Graveland het volgende:
lezen we over 'n paar jaartjes allemaal de Torah
Oeh, leuke reactiequote:Op woensdag 22 juni 2005 17:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En wat is er godverdomme mis met de Thora? Smerige teringrascist en nazi?
En als we het eventjes uit het oogpunt van Dewinter en Nawijn bekijken:quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:53 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En wat is er godverdomme mis met de Thora? Smerige teringracist en nazi?
Van wie niet?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:54 schreef Graveland het volgende:
Vloeken mag overigens niet.
Niet als je nog een beetje volwassen over wil komen.quote:
Ik wil hem toch niet uitsluiten van de politiek?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:45 schreef DaveM het volgende:
[..]
Misschien is Dewinter in het verleden wel eens te ver doorgeschoten op bepaalde punten, maar je moet hem niet op z'n verleden beoordelen want dan kun je Duyvendak en Van Baalen ook wel uitsluiten van politiek. Het gaat toch om iemands recente standpunten en partijprogramma?
Is Joop Glimmerveen ook niet iemand uit onze geschiedenis?quote:[..]
En wie bepaalt wie z'n stichting wel/niet mag noemen naar iemand uit onze geschiedenis?
Ow, wacht es effe, jij probeert je wereldbeeld toe te passen op de rest.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:02 schreef Graveland het volgende:
Niet als je nog een beetje volwassen over wil komen.
Geheel niet, Ik geef m'n mening, en ik ben heus bereid tot discussie, jouw reactie is gigantisch kinderachtig te noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:04 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ow, wacht es effe, jij probeert je wereldbeeld toe te passen op de rest.
Zo goed?
Heel moderne geschiedenisquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik wil hem toch niet uitsluiten van de politiek?
[..]
Is Joop Glimmerveen ook niet iemand uit onze geschiedenis?
Graag.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:45 schreef DaveM het volgende:
[..]
Misschien is Dewinter in het verleden wel eens te ver doorgeschoten op bepaalde punten, maar je moet hem niet op z'n verleden beoordelen want dan kun je Duyvendak en Van Baalen ook wel uitsluiten van politiek.
Vergeet Smit dan ook nietquote:
Had ik nooit van jou verwacht.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:07 schreef Posdnous het volgende:
Graag.
Overigens doe ik zelf ook graag afstand van die mensen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:10 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Had ik nooit van jou verwacht.
Nu kan ik moreel ongestoord van Van Baalen en Nawijn afstand doen.
Thank You!
Oh, welk een schok, de Nederlandsche politiek zal in een diep gat sortenquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:34 schreef Yosomite het volgende:
Nawijn uit de LPF
net na het nieuws van 18:00
Dat heb je inderdaad niet gezegd.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik wil hem toch niet uitsluiten van de politiek?
Als je dat echt zo'n goed alternatief vindt voor Willem van Oranje en Marnix van St. Aldegonde dan zou ik ze even mailen: hilbrandnawijn@opkomenvooreigenland&volkiszogeknogniet.nlquote:Is Joop Glimmerveen ook niet iemand uit onze geschiedenis?
Links tuig?quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:38 schreef Yosomite het volgende:
Verdeel en heers: het rechtse blok versplintert nog meer.
Dan is rechts geen enkel probleem meer voor de Goeden in de politiek.
Ze zullen verpulverd worden en hun as zal verstrooid worden over zee als voedsel voor de haring.
Welk deel?quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:00 schreef SCH het volgende:
Kwam Nawijn maar op voor dit land. Hij komt slechts op voor een deeltje van het land.
Er is ook een eigen topic voor die splitsing:http://forum.fok.nl/topic/717833quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:34 schreef Yosomite het volgende:
Nawijn uit de LPF
net na het nieuws van 18:00
Ik geniet mateloos van dit soort complimenten.quote:
Maar die begon pas na 19:00 door Tong80. Ik was helaas een half uur eerder met de gegevens. Sorry.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er is ook een eigen topic voor die splitsing:http://forum.fok.nl/topic/717833
Het kwam best links over.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:10 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik geniet mateloos van dit soort complimenten.
Dat maakt mijn dag zo goed. Dat realiseer je je gewoon niet.
![]()
![]()
![]()
![]()
En als ik eens in een dip zet (een positieve opmerking maak over het kabinet of zo), dan kom ik weer terug bij jou om weer op het linkse pad gezet te worden.
Jij studeert toch politicologie?quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waarom wil zo'n verstandig en ervaren politicus als Dewinter samenwerken met zo'n pafferige losbol als nawijn?
[off-topic]quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:12 schreef Graveland het volgende:
[..]
Het kwam best links over.
M'n oude communisten-partijgenoten zouden het zo gezegd kunnen hebben.
Nou ja, ik vrees dat Nawijn zich niks aantrekt van logica en theorieën (voor zo ver die er zouden zijn over dit soort situaties). Maar ik denk dat onze Hilbrand door anderen is uitgekotst en weet dat ie nergens anders meer heen kan en enorm pragmatisch is en daarom nu z'n heil maar bij Dewinter zoekt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:19 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Jij studeert toch politicologie?
Dan verwacht ik eigenlijk een politieke analyse van jou, en niet de vraag.
Wat heeft Nawijn hiermee te winnen?
Hij verliest toch alleen maar als eenmansfractie?
Hij verliest omdat hij samenwerkt met een Dewinter?
Of heeft hij een tijdje zijn pillen niet geslikt?
I.R. de vloer is van jou. Ik luister.
Yeah, en ik luister naar RAC.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:30 schreef Yosomite het volgende:
[..]
[off-topic]
Jij bent nog te rechts voor mij. Een goede communist is een Kommunist
Een partij is een Eenheidsbeweging
Het land: Nederland
De gezonde theorie is marxistisch-leninistisch.
Je behoort eerder tot de verticalen dan tot de horizontalen. Dat zie je aan de C.![]()
![]()
[/off-topic]
In Engeland gewoond hebbende, weet ik dat het de Engelse ANWB is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:36 schreef Graveland het volgende:
[..]
Yeah, en ik luister naar RAC.
Zoek maar 's op wat dat inhoudt.
Rock Against Communism.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:48 schreef Yosomite het volgende:
[..]
In Engeland gewoond hebbende, weet ik dat het de Engelse ANWB is.
Of anders; Radio Amateurs of Canada.
maw: ik heb geen idee.
De vraag is natuurlijk of die gematigde koers wel zo hartelijk wordt omarmt, of dat het meer de schijn ophouden is om de staatssubsidies te behouden en/of meer kiezers te trekken.quote:Is het Vlaams Belang extreemrechts?
Gepubliceerd op woensdag 22 juni 2005
Het Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn is niet welkom om zaterdag in Appingedam het startschot te geven voor de lokale Stadsloop. Na het besluit van Nawijn om samen met de Belgische politicus Filip Dewinter een denktank op te richten vindt de organisatie het niet langer gepast het Kamerlid uit te nodigen.
De Rijksvoorlichtingsdienst heeft het diezelfde denktank eerder al verboden de naam van Willem van Oranje te gebruiken en in tal van reacties op de denktank wordt Filip Dewinter een fascist genoemd en zijn partij Vlaams Belang extreemrechts. Maar is het Vlaams Belang eigenlijk wel zo'n enge partij zoals in Nederland veelal wordt beweerd?
Cordon sanitaire
Terwijl Dewinter in België nog steeds verstrikt zit in het politiekcorrecte web van het cordon sanitaire, een boycot van de gevestigde orde tegen het Vlaams Belang, en de media hem negeren, lijkt de interesse in Nederland voor de partijleider toe te nemen, getuige interviews in Business Class en Metro.
Denktank
In de onkangs opgerichte denktank, die voorlopig nog de naam 'Marnix van St-Aldegonde' draagt, willen de beide politici het belang van het Nederlandstalige cultuurgoed benadrukken. Dit soort nationalistische doelstellingen roept bij sommigen al snel extreemrechtse associaties op, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
De nauwere samenwerking is onder andere ook bedoeld om de problematiek inzake vreemdelingenbeleid en integratie in Nederland en België verder te onderzoeken. Tevens komen zaken als de culturele eigenheid en de nationale identiteit aan bod.
“Als we een Europa willen waar minderheden hun eigen cultuur kunnen behouden, dan hebben we sterke banden van Vlaanderen met Nederland nodig”, aldus Nawijn en Dewinter. “Tussen 1815 en 1830 waren Vlaanderen en Nederland tenslotte één."
Partijprogramma
Toen het Vlaams Belang nog Vlaams Blok heette, had de partij beduidend rechtsere standpunten. Daarnaast schuwde het Blok de krachtige taal niet, getuige een videofragment waarin Dewinter aangeeft waar het Vlaams Blok voor staat: 'Eigen volk eerst', 'een Vlaams Vlaanderen' en 'een blank Europa'
En ach, er zijn (voormalig) leden van de partij die er inderdaad een dubieus verleden op na houden. Maar in vergelijking met die aanvankelijke grondbeginselen van het Vlaams Blok, zijn in het huidige partijprogramma van het Vlaams Belang geen extreem racistische of fascistische elementen te ontdekken. En op de kieslijsten heeft het Vlaams Belang zelfs moslims staan.
Aanpassen aan onze cultuur
Enkele passages uit het partijprogramma die zouden kunnen afschrikken, zijn: "In Vlaanderen moet aan vreemdelingen duidelijk gemaakt worden dat zij in de eerste plaats onze wetten moeten respecteren en vervolgens dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur, onze normen en waarden, onze leefgewoonten en aan belangrijke traditionele principes van de beschaving, die zich op het Europees grondgebied heeft ontwikkeld, zoals ondermeer de scheiding van kerk en staat, de democratie, de vrije meningsuiting en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.
Voor vreemdelingen die dit afwijzen, negeren of bestrijden, moet een terugkeerpolitiek worden ontwikkeld. Illegale en criminele vreemdelingen moeten daadwerkelijk worden gerepatrieerd. Stemrecht is vanzelfsprekend voorbehouden aan staatsburgers."
Of: "het Vlaams Belang is van oordeel dat islamitische hoofddoekjes in een aantal situaties zonder meer moeten
kunnen worden verboden, daar zij een ideologisch aspect veruitwendigen van de islam, namelijk het ongelijkwaardige sociaal verkeer tussen mannen en vrouwen."
Niet schokkend
Schokkend kan dit niet worden genoemd, in Nederland zijn de meeste deze punten al gemeengoed en ons land kan geen extreemrechts land worden genoemd. De partij neemt het Nederlandse vreemdelingenbeleid zelfs als voorbeeld voor Vlaanderen. Verder druist de tekst nergens in tegen de Belgische en Europese wetten of tegen conventies als die van Geneve.
Daarnaast is het Vlaams Belang geen one issuepartij en heeft zij naast het vreemdelingenbeleid nog tal van andere speerpunten zoals de onafhankelijkheid van Vlaanderen (maar wel als lid van de EU), een directere vorm van democratie in het land en bestrijding van bureaucratie en criminaliteit.
24 procent
Bij de laatste verkiezingen in Vlaanderen heeft bijna een kwart van alle kiezers op het, toen nog, Vlaams Blok gestemd, in Antwerpen zelfs vijfendertig procent. Allemaal racisten? De partij wordt in België naar eigen zeggen nog immer genegeerd door media en politiek.
Mark van Wonderen
Bron: Planet
met een verachtelijk ongeloofwaardig opportunist als Nawijn aan t roer en een demagoog die alleen op lokale bijeenkomsten zijn ' ware' partijprogramma onthuld ? sja zeker wel. Ik verkies dan liever Wilders voor mijn geld als ik perse rechts zou moeten stemmen. Dat Vlaams onbelang doet me trouwens denken aan zijn arabische tegenpool dat ruim 2jr geleden een stormachtige opkomst maakte idem vanuit t zuiden maar net zo snel weer geluwd was (gelukkig), AEL iemand ?. Frappante overeenkomsten trouwens, DeWinter streeft naar een vereninigd Vlaanden, Abu JahJah wilde een verenigd Osmaans rijkquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of die gematigde koers wel zo hartelijk wordt omarmt, of dat het meer de schijn ophouden is om de staatssubsidies te behouden en/of meer kiezers te trekken.
quote:Bureau ChristenUnie sommeert Nawijn om naam denktank
ANP
DEN HAAG - Het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie (CU) wil via de rechter voorkomen dat de denktank van het Tweede-Kamerlid Nawijn en de Vlaamse politicus Dewinter naar Marnix van St. Aldegonde wordt vernoemd. Het instituut heeft Nawijn gesommeerd een andere naam te kiezen.
Het wetenschappelijk bureau van de partij, de Groen van Prinsterer Stichting, gebruikt de naam van Marnix van St. Aldegonde. Het geeft boeken en commentaren uit onder de naam Marnix van St. Aldegonde-stichting. CU-leider Rouvoet beklemtoont dat het wetenschappelijk bureau en niet de partij de zaak aanspant.
Bron: Volkskrant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |