quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ach, er ook kinderen die Nero heten...Volgens mij is er een flink aantal mensen dat een naam alleen kiest op klank en verder niet kijkt naar de betekenis of de herkomst.
Kennis van mij had z'n zoontje Guillermo genoemd, kwam ie er pas na de geboorte achter dat dat gewoon Willem was
Ja.. en/of de gevolgenquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ach, er ook kinderen die Nero heten...Volgens mij is er een flink aantal mensen dat een naam alleen kiest op klank en verder niet kijkt naar de betekenis of de herkomst.
Wmb typisch een staaltje 'kijk ons ff een hippe naam uitzoeken maar we weten eik helemaal niet wat het is'quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:37 schreef Vava het volgende:
hmm... ik vind Willem dan nog leuker dan Guillermo
Calligula is nog beterquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Kennis van mij had z'n zoontje Guillermo genoemd, kwam ie er pas na de geboorte achter dat dat gewoon Willem was
Ik zou het niet weten maar ik denk dat het idd zo'n soort Geertruida naam is daar. Net als Paco :S als Nederlandse jongens zo heten vind het zo 'zielig' klinken op de 1 of andere manier :Squote:Op maandag 1 augustus 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wmb typisch een staaltje 'kijk ons ff een hippe naam uitzoeken maar we weten eik helemaal niet wat het is'
Zou Guillermo in Spanje nog een moderne naam zijn, of is het oubollig?
Ik zie me al helemaal voor me dat een Zwitser thuiskomt van een leuke vakantie in Volendam en dan z'n dochtertje Geertruida gaat noemen. Istie de hipperd in Zwitserland, maar in Nederland zou het arme meske maar gepest worden
op mijn eerste stage heette iemand zo... eigenlijk niemand die er probleem mee had! dus wel "gesoes" qua uitspraakquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hispanics kunnen hun kind ook gewoon Jesus (Gesoes) noemen, dat hoef je hier ook niet te proberen.
ik kende vroeger ook een gozer maar z'n naam werd al gauw afgekort naar retard.. ook niet echt leuk eigelijk als je het zelf bentquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef common-sense het volgende:
reinhard
Laat staan dat zoiemand ooit Minister wordt natuurlijk (al is JP ook niet alles).quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
IddEen twinkel hoort een klein engelachtig meisje te zijn
Al blijf ik het rare naam vinden
[off-topic]quote:
Hoe heet u?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:36 schreef Hik het volgende:
[..]
Laat staan dat zoiemand ooit Minister wordt natuurlijk (al is JP ook niet alles).
Voor een lening nemen ze je ook niet serieus genoeg waarschijnlijk...![]()
Ik heb nog nooit van de meisjesnaam Engel gehoordquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het klinkt me redelijk unisex in de oren. Maar vooral de combi met Konijn vind ik grappig.
Ik moet aan Kerst denken bij die naamquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het klinkt me redelijk unisex in de oren. Maar vooral de combi met Konijn vind ik grappig.
Ik stond pas in een winkel, werd er een kind dat waarschijnlijk Sterre heet geroepen door haar moeder "Sterretje!! Kom eens bij mama!!"quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:38 schreef Imberr het volgende:
Storm en Sterretje(Sterre gaat dan weer wel, maar Sterretje
)
Engel... hmm... ik vind het niet zo hele rare naam, het is de betekenis die het wat vreemd maakt als voornaamquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:49 schreef Rewimo het volgende:
Engel is een heel gebruikelijke Zandvoortse naam. Hoewel mijn vroegere chef zich Henk liet noemen
Bleh...Storm...doet me heel erg aan een of andere extreem rechtse shit denken...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:38 schreef Imberr het volgende:
Storm en Sterretje(Sterre gaat dan weer wel, maar Sterretje
)
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:20 schreef Ratt het volgende:
ik kende vroegah ieman die Heico heetteleek erg veel op eikel vonden we toen
*heel blij dat hij gewoon Bram heet*
Idd, zo had ik een oude tante Corrie en een jonge tante Corriequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het zo stom als ouders hun kinderen dezelfde naam geven als zij zelf hebben
je gaat je kind toch niet naar jezelf vernoemen![]()
m'n pa heet Junior achter zijn naam staan onofficieelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het zo stom als ouders hun kinderen dezelfde naam geven als zij zelf hebben
ik ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:07 schreef Wolkje het volgende:
Ja, mijn 'schoonvader' en mijn lief hebben ook dezelfde naam, maar ik vind het zo'n stom iets![]()
Je kind naar jezelf noemen vind ik ook wat raar. Je kind naar je ouders (dus naar diens opa/oma) vernoemen dan weer nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:18 schreef Wolkje het volgende:
Ik ken ook een Hayko. Vind ik geen rare naam, het is ws een "buitenlandse" naam.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:23 schreef TheSorrow het volgende:
Hier in de zijstraat woont een Haico
In mijn klas zit ook een Hajo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:44 schreef Fratz het volgende:
Ik ken een Hajo. Toen ik dat voor het eerst hoorde vond ik dat vreemd klinken. Nou ben ik het gewend.
Nee, ik ook niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:22 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je kind naar jezelf noemen vind ik ook wat raar. Je kind naar je ouders (dus naar diens opa/oma) vernoemen dan weer niet
Het is zowel een Nederlandse naam (wij woonden vlak bij een zeer Hollandse reformgroenteboer die Hayko heette) als een Armeense versie van Hayk (in populaire spraak kun je daarin achter elke bij voorkeur afgekorte naam een -o plakken). Er is in ieder geval een Armeense volkszanger die zichzelf Hayko noemt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ken ook een Hayko. Vind ik geen rare naam, het is ws een "buitenlandse" naam.
Het heeft bij mij meteen associaties met van die irritante Amerikaanse krijsmokkels op mijn studie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:36 schreef Fwnk het volgende:
Abigail vind ik trouwens best een geile naam
die is best wel erg jaquote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:55 schreef Soraya20 het volgende:
Ik stem voor: Salsabil (is in het Arabisch een fontijn in de hemel, in het Nederlands.. welja, vul maar in).
ik ken ook een Hajoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |