Dan moet ik Bag of Bones toch ook maar eens lezenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:21 schreef Isabeau het volgende:
Die ken ik al, dreeske, ook spannend(vond Bag of Bones toch spannender)
Dat is toch ontzettend sufquote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:25 schreef tong80 het volgende:
Het gouden ei van Tim Krabbé. Verfilmd als Spoorloos.
de beproeving..quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:50 schreef Isabeau het volgende:
Zijn er nog spannende boeken niet van meneer King?
Er stond "niet", lieverdquote:Op maandag 20 juni 2005 13:29 schreef buzzer het volgende:
de beproeving..
ook gelijk een lekkere pil van 1000 pagina's
Met dat boek ben ik bij hoofdstuk 2 of 3 al afgehaakt..quote:Op maandag 20 juni 2005 13:29 schreef buzzer het volgende:
[..]
de beproeving..
ook gelijk een lekkere pil van 1000 pagina's
quote:Op maandag 20 juni 2005 12:11 schreef linda856763 het volgende:
Het Parfum...van Suskind. Ik las het in Parijs, en sliep in een hotel in dezelfde straat waar Grenouille (hoofdpersoon) in het boek ook telkens rondsloop. Stelde me zo voor dat hij elk moment bij mij zou komen snuffelen![]()
Ik weet niet welk boek jij bedoelde, maar dat was dus niet De Beproevingquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:42 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Met dat boek ben ik bij hoofdstuk 2 of 3 al afgehaakt..
Een lerares die een beetje zit te praaten met een levend skelet..Laat maar...
Gelukkig toch een medestander.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:07 schreef _Arual_ het volgende:
Aan de opsomming die hierboven staat te zien, heb ik een vrij standaard smaak. Het gouden ei, It, ben het daar volledig mee eens. Het parfum heb ik ook in 1 keer uitgelezen. Ik houd wel van verhalen waarin iets gebeurt.
Oh, die zijn er zat. Mijn oom heeft mijn nichtje van 16 verboden om Het gouden ei te lezen, omdat ie er zelf te veel van ontdaan was.quote:
Dus nu gaat ze het juist lezen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:30 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, die zijn er zat. Mijn oom heeft mijn nichtje van 16 verboden om Het gouden ei te lezen, omdat ie er zelf te veel van ontdaan was.
Nederlands meisje wordt op vakantie in Frankrijk gekidnapt. Het blijft het hele boek onduidelijk wat haar precies is overkomen. Haar vriend gaat op onderzoek uit en komt in contact met de kidnapper. Tot de laatste bladzijde is het ongewis wat haar is overkomen. Haar vriend komt tot een lugubere ontdekking.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:16 schreef ChrisJX het volgende:
Waar gaat het gouden ei dan over??? Ik weet bijna zeker dat het op mijn lijst stond (en dan ook gelezen) en het enige dat me bijstond was dat het ontzettend suf was
Of het moet een ander boek van Tim Krabbé zijn geweest, dat kan ook.
Dan is het toch een ander, denk ikquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:25 schreef tong80 het volgende:
Nederlands meisje wordt op vakantie in Frankrijk gekidnapt. Het blijft het hele boek onduidelijk wat haar precies is overkomen. Haar vriend gaat op onderzoek uit en komt in contact met de kidnapper. Tot de laatste bladzijde is het ongewis wat haar is overkomen. Haar vriend komt tot een lugubere ontdekking.
ah, nog een Koontz liefhebber.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:01 schreef twentemeisje het volgende:
"Schaduwvuur" van Dean Koontz
Dat is idd heel wat anders. Lees dus het Gouden Ei maar alsnogquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan is het toch een ander, denk ikAl heb ik geen idee welke. Iets met een man die de weg kwijt raakt in Australië ofzo.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:34 schreef Supaplex het volgende:
[..]
ah, nog een Koontz liefhebber.
Winter Moon is ook één van mijn favorieten
Lovecraft!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:37 schreef Kolkus het volgende:
The Call of Cthulhu - H.P. Lovecraft
Kosmische horror op zijn best!
Was dat niet Midnight?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:49 schreef Supaplex het volgende:
Ice Bound was trouwens met stip het slechtste Koontz-boek dat ik heb gelezen.
In welk boek kwam ook al weer een incestueuze familie voor van een soort kat-mensen?, dat boek was echt weird.
By the light of the moon: was met die verdachte injecties + gestoorde wetenschapper? Dat boek was of heel goed of heel slecht....klinkt een beetje vaag, maar ik heb het geluk dat ik de verhalen vrij snel weer vergeet, daarom kan ik alle boeken gerust weer een keer lezen = dubbel plezier!quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Was dat niet Midnight?
Ik ben nu met By the Light of the Moon bezig... ik kom er maar niet doorheen...![]()
'The Eyes of Darkness' was trouwens ook geweldig!
Die las ik vroeg ook altijd op vakantie!!! ik heb ze echt allemaal gelezenquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:26 schreef ChrisJX het volgende:
Ik weet al wat ik het engste vond
Toen ik een jaar of 12 was (10 jaar geleden) bracht Kluitman een serie Amerikaanse tienerthrillers uit. Bekendste schrijver uit die serie is R.L. Stine (schrijft ook Fear Street, dacht ik). En sommige boeken daarvan waren echt ontzettend eng! Hoofdpersoon was altijd een meisje van een jaar of 14,15 dat gewone dingen deed: op vakantie gaan, een vriendje hebben, net verhuisd, oppassen. Dat meisje werd eerst bedreigd en er viel altijd wel ergens een dode of een zwaargewonde in haar vriendenkringUiteindelijk was de dader altijd degene van wie je het het minst verwachtte.
De boeken hadden titels als 'De Babysitter' en 'De strandwacht'. Van de allerengste weet ik de titel niet meer maar dit ging over een meisje dat een paar jaar eerder door een vriend gewond in zee was achtergelaten en half opgevreten was door haaien. Ze werd net op tijd gered door vissers, maar was ontzettend verminkt. En nu was ze terug om wraak te nemen op die gast *gloep*
http://www.kluitman.nl/view.php?query=thriller&stpos=0&s=95&stype=AND
Hier staan wat van die boeken.
Winter Moon was iddquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:34 schreef Supaplex het volgende:
Die ga ik deze zomer eens proberen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:11 schreef twentemeisje het volgende:
Wat trouwens ook een vreselijk spannend boek was: 'Duister Lot' van David Baldacci!
Heb je dan ook 'De Talisman' gelezen? Daar is 'Zwart huis' een vervolg op.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:32 schreef Talietje het volgende:
ik ben nu bezig met Zwart huis van Stephen King en Peter Straub absoluut geen kattepisbest moeilijk ook om te volgen al zeg ik het zelf...
Fear Street vind ik zelf al minder dan de bovengenoemde thrillers. Maar kippenvel is helemaal niets. Dat het idd in de horror-sectie valt, maakt me niet zo uit. Kan ik ook wel waarderen. Maar die verhaaltjes zijn zo slapquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:42 schreef Shantee het volgende:
Die las ik vroeg ook altijd op vakantie!!! ik heb ze echt allemaal gelezen![]()
Je had van RL Stine trouwens ook nog een serie: kippenvel. Maar ik kan me herinneren dat ik daar niks aan vond,dat was horror terwijl fear street meer thrillers waren.
Absoluut. House of Leaves is een van de meest beklemmende boeken die ik ooit gelezen heb, en ik heb behoorlijk veel gelezen. Goed geschreven, spannend opgebouwd, en de typografische truukjes op het eind voegen alleen maar toe aan het verhaal. Inderdaad een aanrader.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:55 schreef Muggenlip het volgende:
Echt eng: Het Kaartenhuis van Mark Z. Danielewski. Een fantastische combinatie van een horrorverhaal (een huis dat van binnen steeds groter wordt zonder dat dat van buiten zichtbaar is) en een stijloefening. Veel typografische ongein, maar functioneel. Een aanrader.
Als ik in de supermarkt mijn vriendinnetje uit het oog verlies, moet ik altijd gelijk denken aan tankstations in Frankrijk, mannen met een arm in een mitella en een door de ruimte zwevend ei...quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:25 schreef tong80 het volgende:
Nederlands meisje wordt op vakantie in Frankrijk gekidnapt. Het blijft het hele boek onduidelijk wat haar precies is overkomen. Haar vriend gaat op onderzoek uit en komt in contact met de kidnapper. Tot de laatste bladzijde is het ongewis wat haar is overkomen. Haar vriend komt tot een lugubere ontdekking.
Wat een flutbibliotheek hebben ze bij ons zeg. Dit boek hadden ze dus nietquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:12 schreef Mas het volgende:
Absoluut. House of Leaves is een van de meest beklemmende boeken die ik ooit gelezen heb, en ik heb behoorlijk veel gelezen. Goed geschreven, spannend opgebouwd, en de typografische truukjes op het eind voegen alleen maar toe aan het verhaal. Inderdaad een aanrader.
Hier nog een Koontz-liefhebber, al heb ook ik het vaak moeilijk met welk verhaal ook alweer waarover gaat. En ik moet altijd even wat anders tussendoor lezen, want er zit altijd wel iets van een zelfde soort thema in (iets met vage natuurverschijnselen, of overheden die er vreemde praktijken op nahouden etc). Laatste die ik heb gelezen vond ik best spannend én brak een beetje met de standaardthema's (heb ze niet allemaal gelezen, maar zover ik het weet dus) en dat was De Gave.... best een aanrader!quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:34 schreef Supaplex het volgende:
[..]
quote:Well, as the title suggests, I am only just under 100 pages through this book, and I am utterly awe-struck by the whole affair.
This books out-grosses anything that any other horror author I have ever read has(and probably ever WILL) write.
Nothing compares to the sheer sickness of this book, it contains everything you could ask for - gore,sex,incest, horror, etc.
Read it now!
Als kind zijnde: zeker weten!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:56 schreef SamuraiJack het volgende:
Het spannendste boek dat ik heb gelezen is "Kruistocht in spijkerbroek".
Ligt het nou aan mij dat het mij niet zo trekt?quote:Op zondag 26 juni 2005 20:05 schreef Venkman het volgende:
Een van de spannendste boeken ooit vond ik: Laat de Kinderen Komen van David Martin. Is wel alweer een paar jaar geleden dat ik het las maar vond hem erg spannend. Binnenkort maar eens herlezen.
V.quote:Nothing compares to the sheer sickness of this book, it contains everything you could ask for - gore,sex,incest, horror, etc.
de combinatie "everything you cold ask for" en "incest" is ook wel een beetje een vreemdequote:Op maandag 1 augustus 2005 10:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij dat het mij niet zo trekt?
[..]
V.
Gerald's game.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:00 schreef Meiske78 het volgende:
Ik vond die waarin een vrouw in een huis in the middle of nowhere met haar handen aan een bed geketend ligt op het moment dat haar man een hartaanval krijgt (ben de titel ff vergeten) echt briljant.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:34 schreef phileine het volgende:
Maar op een compleet ander niveau van griezeligheid staat inderdaad Het Kaartenhuis van Danielewski (sp?).
Nog nooit van gehoord, maar ik ga 'm direkt aanschaffenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:34 schreef phileine het volgende:
Maar op een compleet ander niveau van griezeligheid staat inderdaad Het Kaartenhuis van Danielewski (sp?). Nog nooit zo'n intens griezelig boek gelezen. Je kunt niet meer stoppen met lezen, het sleurt je helemaal mee en je wordt er vreselijk paranoia van. Die zomer dat ik dat las zat ik niet zo lekker in mijn vel, en ik heb echt slapeloze nachten gehad dat ik niet naar de w.c. durfde omdat ik bang was dat de slaapkamer er niet meer zou zijn als ik terug kwam, of andere narigheid. Qua vaagheid en realisme een beetje vergelijkbaar met de film The Blair Witch Project, je weet niet waar het precies om gaat maar het is goed fucked up. Ik plan al een jaar om het te herlezen, maar ik durf niet zo goed...
het klinkt ontzettend spannend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:34 schreef phileine het volgende:
Veel van King heb ik toch wel met samengeknepen billen gelezen, vooral die korte verhalen van hem, getver. Ik kan namelijk helemaal niet tegen horror eigenlijk, maar toch blijf ik het steeds lezen.
Maar op een compleet ander niveau van griezeligheid staat inderdaad Het Kaartenhuis van Danielewski (sp?). Nog nooit zo'n intens griezelig boek gelezen. Je kunt niet meer stoppen met lezen, het sleurt je helemaal mee en je wordt er vreselijk paranoia van. Die zomer dat ik dat las zat ik niet zo lekker in mijn vel, en ik heb echt slapeloze nachten gehad dat ik niet naar de w.c. durfde omdat ik bang was dat de slaapkamer er niet meer zou zijn als ik terug kwam, of andere narigheid. Qua vaagheid en realisme een beetje vergelijkbaar met de film The Blair Witch Project, je weet niet waar het precies om gaat maar het is goed fucked up. Ik plan al een jaar om het te herlezen, maar ik durf niet zo goed...
Isa, wel erg de moeite waard om aan te schaffen hoor dit boek. Doet het ook goed als koffietafelboek. Heb je niet nog ergens een boekenbon?
Van de week aangeschaft. Leuk boek voor op de koffietafelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:34 schreef phileine het volgende:
Veel van King heb ik toch wel met samengeknepen billen gelezen, vooral die korte verhalen van hem, getver. Ik kan namelijk helemaal niet tegen horror eigenlijk, maar toch blijf ik het steeds lezen.
Isa, wel erg de moeite waard om aan te schaffen hoor dit boek. Doet het ook goed als koffietafelboek. Heb je niet nog ergens een boekenbon?
Vet!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:45 schreef RiDo78 het volgende:
Mo Hayder - de Vogelman
Niet zozeer eng, maar wel ranzig. Een of andere necrofiel die toch nog *iets* van leven in zijn pasgeslachte of binnenkort te slachtten slachtoffers wil hebben en daarom de borsten van de dames opensnijd en opvult met jonge vogeltjes.
Philipp Vandenberg, Het Sixtijnse geheimquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:13 schreef Blinky het volgende:
Trouwens... even googlen en op een pagina rondsnuffelen levert dit resultaat op als je zoekt bij ' spannende boeken': http://www.nnbh.com/sbo.php?words=13
Er staat ook een kleine beschrijving bij.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:00 schreef Blinky het volgende:
Ik weet verdorie de titel en de schrijver niet meer, misschien kan iemand mij helpen? Hij was heel spannend!
Volgens mij was het iets in de trant van 'de dag des oordeels'. Het gaat over een een man die moet onderzoeken wie de dader is van alle rampen die zich voordoen. Op een gegeven moment komt hij erachter dat de rampen een link hebben met de bijbel en dat er in totaal 7 rampen zullen komen.
Zo is er iets met miltvuur, ergens is er een epidemie van een ziekte die al heel lang 'uitgestorven' is...
Beetje vage beschrijving misschien... maar dit is nog wat ik eran weet en ik vond hem vreselijk spannend! Verder hou ik zelf van medische trillers: ik heb alles gelezen van Robin Cook.
Die heb ik ook gelezen, maar vond 'm eigenlijk niet zo spannend. Toch is het zeker een goed boek.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:28 schreef Henne19 het volgende:
Niet echt eng maar superspannend.... Jilliane Hoffman - Vergelding.
Dat boek kon ik echt niet wegleggen en geef het nu iedereen cadeau
Ik denk wel dat het meer een boek voor de dames is.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:11 schreef thabit het volgende:
De Heksen van Roald Dahl.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Genoteerd: J. Connolly, D. Simmons, S. King.
(tvp dus)
Ik heb 'm een tijdje terug gekocht, nog niet gelezen, toch maar eens aan beginnen!quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:55 schreef Muggenlip het volgende:
Echt eng: Het Kaartenhuis van Mark Z. Danielewski. Een fantastische combinatie van een horrorverhaal (een huis dat van binnen steeds groter wordt zonder dat dat van buiten zichtbaar is) en een stijloefening. Veel typografische ongein, maar functioneel. Een aanrader.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:22 schreef wonderer het volgende:
Vogelman en De Behandeling van Mo Haider. Ziek en heel spannend.
Ik was deze helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, maar ik ga 'm direkt aanschaffen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de rest is het sowieso wel een gruwelijk en hard boek.
[ Bericht 5% gewijzigd door MadGuy op 12-07-2006 11:33:31 ]
En Het Kaartenhuis is binnen. Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik was deze helemaal vergeten.
Nu gaat E.T. vandaag de stad in, dus die krijgt gelijk de opdracht bij Donner binnen te lopen
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef MadGuy het volgende:Dat doet me denken aan een Stephen king boek, de noodzaak. Maar daar was het slachtoffer niet de hond van een agent, maar van een angstige vrouw.(weet het niet meer precies)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
quote:
Lunar Park van dezelfde schrijver kon ik niet wegleggen, was echt superspannend. Maar niet echt heel eng ofzo, een beetje maar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond American Psycho van Bret Easton Ellis erg indrukwekkend.
Hannibal is het derde deelquote:Op maandag 18 mei 2009 12:33 schreef Ewelina het volgende:
Ik vond Gefluister van Koontz wel erg spannend. Verder vond ik The Fountainhead erg goed, maar dat is geen eng verhaal.
De Hannibal-serie van Thomas Harris is wel erg goed om te lezen (Silence of the lambs, Hannibal en Red Dragon). Mijn persoonlijke favoriet was het 2e deel Hannibal, wat veel beter is dan de film.
Mijn favoriete King boek is denk ik toch wel Salem's Lot. The Shining is best wel afgeraffeld aan het einde.
Heeft er hier trouwens iemand wel de échte horrorklassiekers gelezen? Zoals Frankenstein (Mary Shelly), Dracula (Bram Stoker) en Dr. Jekyll en Mr. Hyde? Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
LOL, die noem ik net in de post boven jequote:Op donderdag 21 mei 2009 07:38 schreef aloa het volgende:
Dan Simmons - Aasgieren.
Het idee dat iemand je gedachten kon lezen, stond me niet echt aan.
[ afbeelding ]
Misschien jaquote:
Het eind van Cujo is gewoon inspiratie geweest voor de film se7en volgens mij.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:09 schreef LordNemephis het volgende:
'Cujo' van Stephen King vond ik een eng boek. Ow de Bijbel ook trouwens
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:41 schreef Mainport het volgende:
Wat een frikandellenlectuur wordt er in dit topic genoemd. Gezien de hoeveelheid makkelijke hap lijkt dit topic wel de snackbar van TTK.
Varrak zag , kerel, ban jij hat?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:41 schreef Mainport het volgende:
Wat een frikandellenlectuur wordt er in dit topic genoemd. Gezien de hoeveelheid makkelijke hap lijkt dit topic wel de snackbar van TTK.
Daar heb je hem ook weer...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:41 schreef Mainport het volgende:
Meerdere keren alquote:Op donderdag 21 mei 2009 07:27 schreef Verbal het volgende:
Dat Birdman van Mo Hayder nog niet is genoemd... Echt super-creepy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |