Nee he, daar ga ik dan vanavond nog even achteraan. Ik heb ticket niet via een reisburea geboekt maar via de Continental site. Het was of 1 uur en 15 minuten wachten of 3 en een half uur. Je hebt natuurlijk mazzel als dat tweede vliegtuig vertraging heeft. Wel balen dit.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef jaco het volgende:
Ik vind 1 uur en 15 minuten trouwens aan de krappe kant voor het overstappen. Je moet in Houston door immigration en de douane, maar misschien gaat dat daar zeer efficient (ik ben nog nooit in Houston geweest). Als ze jou dat ticket met dat schema hebben verkocht dan zal het normaalgesproken moeten kunnen. Grtz, Jaco
je bent zelf kansloosquote:Op maandag 20 juni 2005 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.![]()
Waar lees jij dat ik iemand kansloos vind?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:43 schreef kepler het volgende:
[..]
je bent zelf kansloos
Ik heb toch gezegd dat het een gegarandeerde overstap is, mocht ik hem dus om één of andere reden missen dan krijg ik een andere vlucht. En een route plannen was natuurlijk een grapje, misschien dat ik ff ga kijken hoever de gates van elkaar liggen, maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk. Ik ga er gewoon vanuit dat het wel gaat lukken, zeker omdat het om een binnenlandse USA vlucht gaat. En in de stress schiet ik niet zo snel, dus dat komt ook wel goed
En het reisburo heeft die vluchten voor mij geboekt, dus ik neem aan dat een overstaptijd van 55 minuten best te halen is.
Thanks.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.
Als je papieren tickets gewend bent, dan is het even een raar idee dat je behalve je paspoort niets mee hoeft te nemen. Ik ben al een keer of 10 naar NYC gereisd met een eTicket en altijd was mijn naam bekend bij de balie en de eTicket reservering perfect in orde.
relax dudequote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik iemand kansloos vind?![]()
Als je mijn post helemaal had gelezen had je ook wel kunnen lezen dat ik nergens heb gezegd dat ik iemand kansloos vind. Ik VIND alleen het plannen van een route van vliegtuig naar vliegtuig kansloos. Mag ik ook mijn mening geven? Jammer dat je iemand meteen weer als "kansloos" gaat betitelen.
![]()
Verder heeft merdeka ook al laten weten dat een overstaptijd van net wat meer dan een uur in de VS nogal krap is.![]()
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:49 schreef kepler het volgende:
Mocht ik hem dus missen dan krijg ik gratis een nieuwe vlucht.
dat is zeker niet altijd zo!!!....lees dus ff goed alles na anders kan je mooi bij betalen en als t tegenzit een dagje w8e!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?
Ik ga vanavond wel ff met Continental mailen of bellen. Het lijkt me dat wanneer ze zo'n reserveringssysteem maken, de overstapvluchten verwijderd worden die niet te halen zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:01 schreef GAMED0G het volgende:
[..]
dat is zeker niet altijd zo!!!....lees dus ff goed alles na anders kan je mooi bij betalen en als t tegenzit een dagje w8e!
geen idee, ligt er dus aan of je een gegarandeerde overstap hebt. ff bellen dus iddquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?
www.delta.comquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:51 schreef The.PhantoM het volgende:
weet iemand nog aanbiedingen voor vluchten naar new york begin augustus? Waar kopen jullie je tickets? Ik kan nu alleen een ticket vinden voor min. 650 euro![]()
650 incl of excl?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:51 schreef The.PhantoM het volgende:
weet iemand nog aanbiedingen voor vluchten naar new york begin augustus? Waar kopen jullie je tickets? Ik kan nu alleen een ticket vinden voor min. 650 euro![]()
Nee. De douane in Houston wil jou persoonlijk zien met al je bagage in je hand, zodat ze er vragen over kunnen stellen. Na de douane moet je jezelf en die bagage weer inchecken. Dit zijn onvermijdelijke veiligheidsmaatregelen. Stel dat jij een terrorist bent met een bom in je ruim bagage: ze willen dan niet dat jouw bagage op de vlucht Houston-SFO aanwezig is, terwijl jij in Houston achterblijft.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:30 schreef Jeroenus het volgende:
Alles airport in de VS werken wel met zo'n eTicket systeem. Als ik nou zo incheck voor in Houston vóórdat ik van Amsterdam vertrek, zouden zij mijn koffer dan regelen?
Ja, die zijn er in ieder geval wel in NYC (JFK). Verder raad ik je aan om inderdaad Continental te bellen omdat we in dit forum alleen maar wat kunnen speculeren. Het hangt van het soort ticket af of je de volgende vlucht gratis mee kan indien je de geboekte vlucht misloopt.quote:Ik las dat de process time (instappen dus) van Continental op Houston rond mijn tijdstip het laagste bedraagt van alle airports en tijden, namelijk 1 uur. Ik zit in dan op het drukke punt van de dag en in Houston zit de hub van Continental, dus het zou op zich snel kunnen gaan. In hoeverre kan dit problemen opleveren? Morgen toch maar even bellen tijdens kantooruren in Nederland.
ZIjn er eigenlijk op vliegvelden aparte rijen/balies voor mensen die doorvliegen? (Nooit op gelet eigenlijk)
maar als het om een binnenlandse vlucht gaat hoef je toch niet weer door de douane en immigrationquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, die zijn er in ieder geval wel in NYC (JFK). Verder raad ik je aan om inderdaad Continental te bellen omdat we in dit forum alleen maar wat kunnen speculeren. Het hangt van het soort ticket af of je de volgende vlucht gratis mee kan indien je de geboekte vlucht misloopt.
Misschien kan het overstappen binnen een uur, maar nogmaals: ik vind het erg krap. Ik ben in NYC nog nooit zo snel door alle formaliteiten heen gekomen. Door de luchthaven lopen, in de rij op immigration wachten, op bagage wachten, in de rij op douane check van bagage wachten duurt 1 tot 2 uur in NYC. Dan sta je buiten het vliegveld of kun je inchecken voor de volgende vlucht. Ik zie wel vaak dat mensen die nog maar korte tijd hebben om over te stappen, sneller door immigration mogen, maar soms ook niet: in principe interesseert het immigration/douane niets of jij te laat bent; zij werken voor de overheid, niet voor de luchtvaartmaatschappij of de luchthaven.
Ik zou de tweede vlucht laten overzetten naar een vlucht die iets later plaatsvindt. Dan zit je een stuk rustiger dan dat je jezelf constant moet afvragen of je het gaat halen. Het is immers je vakantie.
Grtz,
Jaco
inclusief. via dreizen heb ik nu voor 647 incl gevonden. Ik denk dat ik het niet goedkoper kan vinden. Ik zit alleen nog ff te kijken of ik overnachtigen en vlucht apart moet boeken of gewoon 1 "pakket" moet kopen.quote:
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken. De aansluitende vlucht van Houston naar SF is een binnenlandse vlucht en in SF hoeft hij dus niet door de douane en immigration, omdat alles in Houston al is geregeld.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:53 schreef kepler het volgende:
[..]
maar als het om een binnenlandse vlucht gaat hoef je toch niet weer door de douane en immigration
Ow dat gaan mijn eerst reactie al niet op.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken.
Ok. Bedankt voor de informatiequote:Op woensdag 22 juni 2005 00:48 schreef Douwe het volgende:
Jeroenus: Houston - San Fransisco mag je sowiso vliegen, je hebt het ticket betaald en als je het niet red in 1 uur en 15 minuten, is dat niet jouw probleem, maar dat van Continental, wat in hun boekingssysteem aangeeft dat het wel kan. Je hebt alleen pech als de laatste Houston - San Fransisco al weg is, dan moet je wachten tot de volgende dag. Continental regelt dan wel geld (vouchers) voor eten en een hotelovernachting.
Niks om je zorgen over te maken dus
En de vraag is of ik helemaal naar de kofferband om mijn koffer er af te halen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken. De aansluitende vlucht van Houston naar SF is een binnenlandse vlucht en in SF hoeft hij dus niet door de douane en immigration, omdat alles in Houston al is geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |