Nee he, daar ga ik dan vanavond nog even achteraan. Ik heb ticket niet via een reisburea geboekt maar via de Continental site. Het was of 1 uur en 15 minuten wachten of 3 en een half uur. Je hebt natuurlijk mazzel als dat tweede vliegtuig vertraging heeft. Wel balen dit.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef jaco het volgende:
Ik vind 1 uur en 15 minuten trouwens aan de krappe kant voor het overstappen. Je moet in Houston door immigration en de douane, maar misschien gaat dat daar zeer efficient (ik ben nog nooit in Houston geweest). Als ze jou dat ticket met dat schema hebben verkocht dan zal het normaalgesproken moeten kunnen. Grtz, Jaco
je bent zelf kansloosquote:Op maandag 20 juni 2005 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.![]()
Waar lees jij dat ik iemand kansloos vind?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:43 schreef kepler het volgende:
[..]
je bent zelf kansloos
Ik heb toch gezegd dat het een gegarandeerde overstap is, mocht ik hem dus om één of andere reden missen dan krijg ik een andere vlucht. En een route plannen was natuurlijk een grapje, misschien dat ik ff ga kijken hoever de gates van elkaar liggen, maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk. Ik ga er gewoon vanuit dat het wel gaat lukken, zeker omdat het om een binnenlandse USA vlucht gaat. En in de stress schiet ik niet zo snel, dus dat komt ook wel goed
En het reisburo heeft die vluchten voor mij geboekt, dus ik neem aan dat een overstaptijd van 55 minuten best te halen is.
Thanks.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.
Als je papieren tickets gewend bent, dan is het even een raar idee dat je behalve je paspoort niets mee hoeft te nemen. Ik ben al een keer of 10 naar NYC gereisd met een eTicket en altijd was mijn naam bekend bij de balie en de eTicket reservering perfect in orde.
relax dudequote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik iemand kansloos vind?![]()
Als je mijn post helemaal had gelezen had je ook wel kunnen lezen dat ik nergens heb gezegd dat ik iemand kansloos vind. Ik VIND alleen het plannen van een route van vliegtuig naar vliegtuig kansloos. Mag ik ook mijn mening geven? Jammer dat je iemand meteen weer als "kansloos" gaat betitelen.
![]()
Verder heeft merdeka ook al laten weten dat een overstaptijd van net wat meer dan een uur in de VS nogal krap is.![]()
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:49 schreef kepler het volgende:
Mocht ik hem dus missen dan krijg ik gratis een nieuwe vlucht.
dat is zeker niet altijd zo!!!....lees dus ff goed alles na anders kan je mooi bij betalen en als t tegenzit een dagje w8e!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?
Ik ga vanavond wel ff met Continental mailen of bellen. Het lijkt me dat wanneer ze zo'n reserveringssysteem maken, de overstapvluchten verwijderd worden die niet te halen zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:01 schreef GAMED0G het volgende:
[..]
dat is zeker niet altijd zo!!!....lees dus ff goed alles na anders kan je mooi bij betalen en als t tegenzit een dagje w8e!
geen idee, ligt er dus aan of je een gegarandeerde overstap hebt. ff bellen dus iddquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat altijd zo anders ben ik gvd weer de lul? Als je een vlucht mist, mag je dan op de eerstvolgende stappen met hetzelfde ticket (Houston - SFO)?
www.delta.comquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:51 schreef The.PhantoM het volgende:
weet iemand nog aanbiedingen voor vluchten naar new york begin augustus? Waar kopen jullie je tickets? Ik kan nu alleen een ticket vinden voor min. 650 euro![]()
650 incl of excl?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:51 schreef The.PhantoM het volgende:
weet iemand nog aanbiedingen voor vluchten naar new york begin augustus? Waar kopen jullie je tickets? Ik kan nu alleen een ticket vinden voor min. 650 euro![]()
Nee. De douane in Houston wil jou persoonlijk zien met al je bagage in je hand, zodat ze er vragen over kunnen stellen. Na de douane moet je jezelf en die bagage weer inchecken. Dit zijn onvermijdelijke veiligheidsmaatregelen. Stel dat jij een terrorist bent met een bom in je ruim bagage: ze willen dan niet dat jouw bagage op de vlucht Houston-SFO aanwezig is, terwijl jij in Houston achterblijft.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:30 schreef Jeroenus het volgende:
Alles airport in de VS werken wel met zo'n eTicket systeem. Als ik nou zo incheck voor in Houston vóórdat ik van Amsterdam vertrek, zouden zij mijn koffer dan regelen?
Ja, die zijn er in ieder geval wel in NYC (JFK). Verder raad ik je aan om inderdaad Continental te bellen omdat we in dit forum alleen maar wat kunnen speculeren. Het hangt van het soort ticket af of je de volgende vlucht gratis mee kan indien je de geboekte vlucht misloopt.quote:Ik las dat de process time (instappen dus) van Continental op Houston rond mijn tijdstip het laagste bedraagt van alle airports en tijden, namelijk 1 uur. Ik zit in dan op het drukke punt van de dag en in Houston zit de hub van Continental, dus het zou op zich snel kunnen gaan. In hoeverre kan dit problemen opleveren? Morgen toch maar even bellen tijdens kantooruren in Nederland.
ZIjn er eigenlijk op vliegvelden aparte rijen/balies voor mensen die doorvliegen? (Nooit op gelet eigenlijk)
maar als het om een binnenlandse vlucht gaat hoef je toch niet weer door de douane en immigrationquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, die zijn er in ieder geval wel in NYC (JFK). Verder raad ik je aan om inderdaad Continental te bellen omdat we in dit forum alleen maar wat kunnen speculeren. Het hangt van het soort ticket af of je de volgende vlucht gratis mee kan indien je de geboekte vlucht misloopt.
Misschien kan het overstappen binnen een uur, maar nogmaals: ik vind het erg krap. Ik ben in NYC nog nooit zo snel door alle formaliteiten heen gekomen. Door de luchthaven lopen, in de rij op immigration wachten, op bagage wachten, in de rij op douane check van bagage wachten duurt 1 tot 2 uur in NYC. Dan sta je buiten het vliegveld of kun je inchecken voor de volgende vlucht. Ik zie wel vaak dat mensen die nog maar korte tijd hebben om over te stappen, sneller door immigration mogen, maar soms ook niet: in principe interesseert het immigration/douane niets of jij te laat bent; zij werken voor de overheid, niet voor de luchtvaartmaatschappij of de luchthaven.
Ik zou de tweede vlucht laten overzetten naar een vlucht die iets later plaatsvindt. Dan zit je een stuk rustiger dan dat je jezelf constant moet afvragen of je het gaat halen. Het is immers je vakantie.
Grtz,
Jaco
inclusief. via dreizen heb ik nu voor 647 incl gevonden. Ik denk dat ik het niet goedkoper kan vinden. Ik zit alleen nog ff te kijken of ik overnachtigen en vlucht apart moet boeken of gewoon 1 "pakket" moet kopen.quote:
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken. De aansluitende vlucht van Houston naar SF is een binnenlandse vlucht en in SF hoeft hij dus niet door de douane en immigration, omdat alles in Houston al is geregeld.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:53 schreef kepler het volgende:
[..]
maar als het om een binnenlandse vlucht gaat hoef je toch niet weer door de douane en immigration
Ow dat gaan mijn eerst reactie al niet op.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken.
Ok. Bedankt voor de informatiequote:Op woensdag 22 juni 2005 00:48 schreef Douwe het volgende:
Jeroenus: Houston - San Fransisco mag je sowiso vliegen, je hebt het ticket betaald en als je het niet red in 1 uur en 15 minuten, is dat niet jouw probleem, maar dat van Continental, wat in hun boekingssysteem aangeeft dat het wel kan. Je hebt alleen pech als de laatste Houston - San Fransisco al weg is, dan moet je wachten tot de volgende dag. Continental regelt dan wel geld (vouchers) voor eten en een hotelovernachting.
Niks om je zorgen over te maken dus
En de vraag is of ik helemaal naar de kofferband om mijn koffer er af te halen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken. De aansluitende vlucht van Houston naar SF is een binnenlandse vlucht en in SF hoeft hij dus niet door de douane en immigration, omdat alles in Houston al is geregeld.
Dat tarief komt van Vliegwinkel.nl. Normaliter kijk ik op skybreakers.nl omdat die een paar tientjes voor de vlucht goedkoper zijn dan welke webwinkel dan ook. Daar heb ik mijn ticket voor NYC ook weg. Voor een overnachting betaal ik 22,89 euro.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:02 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
inclusief. via dreizen heb ik nu voor 647 incl gevonden. Ik denk dat ik het niet goedkoper kan vinden. Ik zit alleen nog ff te kijken of ik overnachtigen en vlucht apart moet boeken of gewoon 1 "pakket" moet kopen.
Kheb een paar dagen geleden dreizen gebeld en hun ff laten uitrekenen hoeveel een pakket in totaal kost (dus inclusief alle toeslagen). Voor vlucht + 3 nachten West Side YMCA / of Vanderbilt kost het 672 p.p . Ik wil er dan 1 week blijven (vrijdag aankomen - vrijdag weg gaan). Verlengen kosten 40 euro p. nacht voor beide hostels. Maar volgens mij klopt dit niet helemaal als ik op internet kijk, maarja het verschilt niet heel veel.
Of ik kies voor de vlucht van 647 en ga in het The Wanderers Inn hostel (in een dorm met dus meerder mensen) voor 21 euro p.n. Het scheelt een paar tientjes vergeleken met het pakket, dus daar is het niet echt om te doen. Het komt dan ongeveer nere op 800 euro voor 7 dagen NYC (6 dagen effectief)
Hoelang blijven jullie in NYC en hoeveel ben je dan kwijt aan overnachtingen en ticket? Vorig jaar in Mei betaalde wij voor ongeveer 6 dagen d8 ik 700 euro, maar dat was dan wel overnachten in hotel Carter![]()
btw, jaguarized, waar heb je die prijs gevonden? De site van united gaf me prijzen boven de 1000 euro
aha, dan heb ik het verkeerd begrepenquote:Op woensdag 22 juni 2005 01:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Houston is een internationale vlucht en dus moet hij door de douane en immigration in Houston. Dat is het probleem dat we hier bespreken. De aansluitende vlucht van Houston naar SF is een binnenlandse vlucht en in SF hoeft hij dus niet door de douane en immigration, omdat alles in Houston al is geregeld.
Waarschijnlijk wel, maar je zou bij de maatschappij kunnen navragen of je koffers misschien doorgelabeld worden. Als dat het geval is scheelt je dat een hoop tijd.quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:36 schreef Jeroenus het volgende:
En de vraag is of ik helemaal naar de kofferband om mijn koffer er af te halen.
Mits er staat aangegeven dat het een gegarandeerde overstap betreft, en niet ergens in de kleine lettertjes dat het op eigen risico is! Vooral bij goedkopere tickets komt dat nogal eens voor. In geval van vertraging van je vliegtuig komt het allemaal sowieso wel goed, dan is Continental aansprakelijk. Maar dat is niet altijd zo als je door eigen toedoen, of dat van een ambtenaar of bagagemedewerker, je overstap niet redt. Checken dus!quote:
Als de site van Continental het aangeeft, is het gegarandeert. Simpel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:03 schreef merdeka het volgende:
[..]
Mits er staat aangegeven dat het een gegarandeerde overstap betreft, en niet ergens in de kleine lettertjes dat het op eigen risico is! Vooral bij goedkopere tickets komt dat nogal eens voor. In geval van vertraging van je vliegtuig komt het allemaal sowieso wel goed, dan is Continental aansprakelijk. Maar dat is niet altijd zo als je door eigen toedoen, of dat van een ambtenaar of bagagemedewerker, je overstap niet redt. Checken dus!
Nee hoor, de site van Continental geeft bijvoorbeeld ook de vluchten van andere maatschappijen weer. Zou dat betekenen dat ze daar ook een overstap voor garanderen? Denk het niet. Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen garanderen toch al niet zoveel in het land van de claims.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:53 schreef Douwe het volgende:
Als de site van Continental het aangeeft, is het gegarandeert. Simpel.
Mail 2quote:Yes, you will claiming your bags in Houston to go through immigration and
customs.
There will be an area where you will be able to recheck your bags in for your
flight to San Francisco. Continental will do all possible to get your bags to
there final destination.
If you should happen to miss your connecting flight Continental representive
will aid you in getting on the next available flight to San Francisco. There is
no special line for connecting passengers.
Volgens mij is die 1 uur en 10 minuten gewoon te halen en als het niet zo is, dan wordt er wat geregeld.quote:Your reservation does not qualify for online check-in. However, I would like to
apologize for the information given in the previous email, maybe there was a
misunderstanding. When you check in at the Amsterdam Airport your luggage will
be check through to San Francisco. You will clear Customs in Houston, but we
will handle the transfer of your baggage to your next flight.
Your connection time is based on previous flight history. We see no reason why
you should miss your connecting flight to San Francisco. If your flight is
delayed we will make arrangements for you to be place on the next available
flight.
Ja, dat doen ze wel. Als je op, bijvoorbeeld, een Delta Airlines vlucht wordt geboekt, of een Northwest vlucht of iets dergelijks, gebeurt er exact hetzelfde.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:32 schreef merdeka het volgende:
[..]
Nee hoor, de site van Continental geeft bijvoorbeeld ook de vluchten van andere maatschappijen weer. Zou dat betekenen dat ze daar ook een overstap voor garanderen? Denk het niet. Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen garanderen toch al niet zoveel in het land van de claims.
Als je bagage wordt doorgelabeld lijkt het me qua tijd iig wel goed te doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:13 schreef Jeroenus het volgende:
Volgens mij is die 1 uur en 10 minuten gewoon te halen en als het niet zo is, dan wordt er wat geregeld.
van Delta is dat zeker onzin. Ik ken iemand die haar aansluiting met een vliegtuig op LaGuardia miste omdat ze in de rij wachtenden een slome zeurende etter voor zich had. Dat was Delta, hartstikke online geboekt, en reken maar dat ze niet op het eerstvolgende vliegtuig kon stappen, laat staan dat ze haar geld terug gaven. Delta vond dat 2 uur overstaptijd genoeg was, en als mevrouw dat, ook al was het buiten haar schuld om, niet haalde was dat haar probleem. Ze moest maar gewoon een nieuw ticket aanschaffen naar Cincinatti.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:16 schreef Douwe het volgende:
Ja, dat doen ze wel. Als je op, bijvoorbeeld, een Delta Airlines vlucht wordt geboekt, of een Northwest vlucht of iets dergelijks, gebeurt er exact hetzelfde.
Mazzelaarquote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:37 schreef merdeka het volgende:
[..]
Als je bagage wordt doorgelabeld lijkt het me qua tijd iig wel goed te doen.
Alleen over dat stukje 'if your flight is delayed' kan je nog je twijfels hebben. Dat zegt nl. niets over vertraging door eigen toedoen of dat van een ander.
Enne, ik ga vanavond weer![]()
[..]
van Delta is dat zeker onzin. Ik ken iemand die haar aansluiting met een vliegtuig op LaGuardia miste omdat ze in de rij wachtenden een slome zeurende etter voor zich had. Dat was Delta, hartstikke online geboekt, en reken maar dat ze niet op het eerstvolgende vliegtuig kon stappen, laat staan dat ze haar geld terug gaven. Delta vond dat 2 uur overstaptijd genoeg was, en als mevrouw dat, ook al was het buiten haar schuld om, niet haalde was dat haar probleem. Ze moest maar gewoon een nieuw ticket aanschaffen naar Cincinatti.
Het is dus volslagen onzin dat als je online boekt dat bij voorbaat een gegarandeerde overstap is. dat kan best zo zijn, maar het hoeft zeker niet. Als je bij een travel agency een papieren ticket boekt betaal je toch ook een toeslag voor een gegarandeerde overstap, en anders is het toch ook op eigen risico?
Ik doelde meer op dat je alsnog je overstap hebt als Continental je op een Delta vlucht boekt (code-share), omdat je dan in principe gewoon onder de Continental voorwaarden vliegt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:37 schreef merdeka het volgende:
van Delta is dat zeker onzin. Ik ken iemand die haar aansluiting met een vliegtuig op LaGuardia miste omdat ze in de rij wachtenden een slome zeurende etter voor zich had. Dat was Delta, hartstikke online geboekt, en reken maar dat ze niet op het eerstvolgende vliegtuig kon stappen, laat staan dat ze haar geld terug gaven. Delta vond dat 2 uur overstaptijd genoeg was, en als mevrouw dat, ook al was het buiten haar schuld om, niet haalde was dat haar probleem. Ze moest maar gewoon een nieuw ticket aanschaffen naar Cincinatti.
Het is dus volslagen onzin dat als je online boekt dat bij voorbaat een gegarandeerde overstap is. dat kan best zo zijn, maar het hoeft zeker niet. Als je bij een travel agency een papieren ticket boekt betaal je toch ook een toeslag voor een gegarandeerde overstap, en anders is het toch ook op eigen risico?
Ze had geen keuze in dit geval. Ik heb het zelf ook wel eens. Is dat jou nog nooit overkomen dan, dat je in de rij staat voor de controle en er plots nog een hele indiase familie nog naar hun papieren moet gaan zoeken, of dat iemand ineens geen engels verstaat en de overduidelijk hispanic beambte vertikt spaans te spreken? Om maar wat te noemen...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:04 schreef Douwe het volgende:
In de door jouw geschetste situatie begrijp ik trouwens niet dat die persoon niet een ander persoon van de luchtvaartmaatschappij aanspreekt? Als je je connectie moet halen ga je toch niet achter een zeurende etter blijven staan?
Genoteerd. Verkoopt de apotheek die pilletjes daarvoor?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:12 schreef merdeka het volgende:
Dan weet ik dus dat ik dan moet flauwvallen en schuimbekken als ik denk mijn overstap te gaan missen![]()
Ik wil niet weten hoeveel Frequent Flyer punten jij al wel niet moet hebben...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:12 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ze had geen keuze in dit geval. Ik heb het zelf ook wel eens. Is dat jou nog nooit overkomen dan, dat je in de rij staat voor de controle en er plots nog een hele indiase familie nog naar hun papieren moet gaan zoeken, of dat iemand ineens geen engels verstaat en de overduidelijk hispanic beambte vertikt spaans te spreken? Om maar wat te noemen...
Je kan moeilijk maar gewoon door de poortjes gaan rennen. Dan weet je tenminste zeker dat je de komende jaren geen vlucht meer hoeft tehalen...
En die vriendin heeft keurig bij de balie geklaagd, heeft daarna ook og een schriftelijk verzoek ingediend, maar helaas: haar vlucht was op tijd geland en de 2e op tijd vertrokken, en Delta had een redelijk tijdsschema aangehouden, vonden ze zelf. Ik ken nog wel meer voorbeelden hoor. Op tv klaagden mensen na de invoering van de strengere controles ook dat ze als ze eruit gepikt werden voor een extra controle hun vlucht misten, en dan een heel nieuw ticket moesten kopen.
daar zijn zelfs nog rechtszaken over geweest. Wat ik me daarvan meen te herinneren is dat vrijwel geen enkele maatschappij het missen van een vliegtuig of connectie, anders dan door vertraging van de lucht, als aansprakelijkheid aanvaarde. Het is dus gewoon niet zo dat je zelf ontzettend moet lopen kutten wil je geen refund of andere vlucht krijgen.
Hoe dat zit met policies overnemen van andere maatschappijen als je op een site van een andere maatschappij boekt zou ik niet weten, het zou best kunnen dat je dan onder de voorwaarden van Continental vliegt als je op hun site een Delta vlucht boekt. maar de vraag is dan maar hoe soepel de voorwaarden van die maatschappij zijn, en nogmaals, ik vind ze niet erg duidelijk. Het enige wat ze wel duidelijk vermelden is iets over vluchtvertraging.
Ik heb trouwens Air France (vlieg ik bijna altijd mee) gebeld om te vragen wat ik nu eigenlijk in zo´n geval zou moeten doen (ja, ik zat er mee) en daar is het antwoord: alleen bij vertraging van de vlucht of acute gezondheidsproblemen van de reiziger heb je recht op een andere aansluitende vlucht. Dan weet ik dus dat ik dan moet flauwvallen en schuimbekken als ik denk mijn overstap te gaan missen![]()
Ik heb ook geen ideequote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:44 schreef Jaguarized het volgende:
Ik wil niet weten hoeveel Frequent Flyer punten jij al wel niet moet hebben...![]()
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:03 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee
De card staat op naam van mijn baas trouwens, maar ik kan hem wel gebruiken voor privé, zoals business class vliegen tegen economy tarief ofzo. Het is wel een Flying Blue Gold Card *pimp*, haha!
ja, alleen heb ik die al geboekt, zonder ook maar aan die card te denkenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:17 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]
Haha zoiets dacht ik al idd. Toch lekker dat je punten verzameld voor de zaak en ze voor privé gelegenheden mag uitgeven. Al ideeën voor bestemmingen voor een vakantie?![]()
flying blue card. Nou had ik daar zó mee gepimpt en nu weet je het nog nietquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:38 schreef komrad het volgende:
wat voor kaart??
ik heb het even niet gevolgd namelijk
trouwens ijsland is leuk![]()
aanvragen denk ik. Heeft mijn werk gedaan dus ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:43 schreef komrad het volgende:
pimpen mag maar wat is het hoe kom je er aan wat kost ie en wat levert het op
Ook kan je meer bagage menemen, bij de businnesclass incheck balies inchecken terwijl je misschien economie clas geboekt hebt, je hebt eerder recht op een betere stoel (dat kan een upgrade zijn naar bussiness class of gewoon voor in de economie class stoelen (zijn ze altijd beter). Je krijgt ook nog eens altijd 50% a 100% meer punten dan een normale flying blue deelnemer, en nog wat van die onzin!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:51 schreef merdeka het volgende:
[..]
aanvragen denk ik. Heeft mijn werk gedaan dus ik heb geen idee.
Het levert je aardig wat punten op, en je hebt levels van standaard tot platinum. Ikzelf heb gold.
Die punten kan je omzetten in voordelen als korting, en je krijgt ze ook bij partnermaatschappijen (zoals North-West geloof ik).
Ook zonder punten ie het handig, je krijgt er bijvoorbeeld plaatsen door bij boeken, en op veel luchthavens zijn er speciale lounges en check-in services. Met een hoger level krijg je ook meer privileges.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |