Ja zakjes open trekken heet tegewoordig ook al zelf koken. Ik blijf het vreemd vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:06 schreef bonke het volgende:
volgens mij ga je al de fout in met die zakkies aardappelpuree
gewoon piepers schillen en die koken
Helaas niet ik niet de tijd om aardappels te schillenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:06 schreef bonke het volgende:
volgens mij ga je al de fout in met die zakkies aardappelpuree
gewoon piepers schillen en die koken
als de aardappels bijna klaar zijn de andijvie derbij ff eenminuutje door laten koken, afgieten , spekkies zout nootmskaat en alles wat je lekker vind derbij en dan maar stampen
smeuig maken met boter en melk trouwens
Zoals hij zegt, allen missen de blokjes jonge kaasquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:17 schreef RetepV het volgende:
1. Aardappels koken. Vastkokers gebruiken, altijd Nicola's. De laatste 5 minuten de worst er bij.
2. Gerookte spekreepjes of -blokjes uitbakken tot ze lekker knapperig zijn. Het vet niet afgieten.
3. Rauwe andijvie snijden
4. Aardappels afgieten en fijnstampen met een beetje melk en wat peper.
5. Rauwe andijvie en uitgebakken spekjes erbij.
6. Andijvie stamppot uitscheppen, kuiltje in het midden en daar jus in (jus van de vorige dag, of zo'n pakje kopen die je met een klontje boter en water aanlengt).
Dat is alles, gewoon het ouderwetse standaardrecept voor stamppot rauwe andijvie. De 'truc' zit hem in het gebruik van de juiste aardappels, vastkokers als Nicola's dus.
Spekjes kun je er uit laten, maar ik vind dat er dan wel wat zout doorheen moet voor de smaak.
En er moet niet te weinig andijvie in zitten.
Zoals Snarf, maar zonder de ui en wel met spekjes. Ook lekker met wat shoarmavlees erdoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:11 schreef Snarf het volgende:
Piepers koken en pureren met klontje boter en scheut melk (mixer).
2 rode paprikas en een grote ui kleingesneden en erbij gedaan.
Rauwe andijvie erbij en erdoorheen scheppen.
Flink wat kleine blokjes jonge kaas erdoorheen en ervoor zorgen dat ze smelten.
Peper en zout naar smaak.
That's it. Ik eet geen varkensvlees dus geen spekjes of rookworst erdoorheen.
Tofu of kip in dit gerecht is niet te eten, evenals draadjesvlees.
Liefquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:49 schreef SHE het volgende:
[..]
dat mag...ik kook altijd in surinaamse hoeveelheden...genoeg voor een heel leger![]()
Vastkokers voor stamppot?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:17 schreef RetepV het volgende:
1. Aardappels koken. Vastkokers gebruiken, altijd Nicola's. De laatste 5 minuten de worst er bij.
Je weet niet wat lekker isquote:
Idd. Hoewel, ik heb het spul voor het eerst geproefd toen een huisgenoot het maakte. M'n moeder hield er niet van. Maar ik was de eerste keer dat ik het hem dus zag klaarmaken helemaal verbaasd erover dat je die andijvie er rauw bijgooit.quote:
Altijd een goed planquote:Op zondag 19 juni 2005 12:36 schreef Jazzmin het volgende:
Sommige recepten zien er smakelijk uit, ik ga morgen meteen andijvie halen
Yuk. Stamppot Hawaiiquote:Op zondag 19 juni 2005 12:38 schreef UncleFunk het volgende:
Aardappels koken, dan stampen met andijvie er doorheen en een klein beetje melk, spekkies en ananas of mandarijntjes erin en klaar is UncleFunk.
ik ben helemaal ontroerd...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:49 schreef SHE het volgende:
dat mag...ik kook altijd in surinaamse hoeveelheden...genoeg voor een heel leger![]()
Probeer eens een paar van bovenstaande recepten erg lekker hoorquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:24 schreef Piepje het volgende:
stamppot andijvie? dat heb ik nou echt nog nooit gehad...
neh, ik eet wel mn gewone andijviequote:Op woensdag 22 juni 2005 23:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Probeer eens een paar van bovenstaande recepten erg lekker hoor![]()
![]()
Ook met dit weer
Ik heb helaas geen vrouwquote:Op zondag 26 juni 2005 00:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Stamppot met Puree uit een pakje is niet zo lekker als zelf gemaakte.
Als we stampot eten maakt mijn vrouw die en die maakt altijd verse puree![]()
![]()
O, ik zeg niet dat uit een pakje niet lekker is allee vers is lekkerderquote:Op zondag 26 juni 2005 00:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb helaas geen vrouw![]()
Verse puree is natuurlijk lekkerder, maar dit is wel zo makkelijk en smaakt echt niet slecht vind ik, zelfs lekker eigenlijk![]()
Tuurlijk BBQ jij welquote:Op zondag 26 juni 2005 00:34 schreef BBQ-kip het volgende:
Aardappelsalade maak ik wel altijd zelf, ben ik nu weer Cullerig genoeg?![]()
Probeer het eens met aardappelpuree uit een pakje. Wel zo makkelijkquote:Op zondag 26 juni 2005 00:34 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Aardappelsalade maak ik wel altijd zelf, ben ik nu weer Cullerig genoeg?![]()
Hehehe, stiekeme lurkerdquote:Op zondag 26 juni 2005 00:43 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Probeer het eens met aardappelpuree uit een pakje. Wel zo makkelijk
Ja, en wat moet er in andijvie stampot?quote:Op zondag 26 juni 2005 00:46 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hehehe, stiekeme lurkerd
Nee, aardappelpuree moet stukkies hebben![]()
Hahaha, wat een typo... ik bedoelde ipv aardappelpuree in bovenstaande post natuurlijk aardappelsaladequote:Op zondag 26 juni 2005 00:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en wat moet er in andijvie stampot?
Voor dat we te erg in een Slowchat belanden
Nix lurker. Ik kwam net binnen. Ik had ook al eerder in dit topic gepost, 2 x zelfs. M'n eerste vraag staat nog steeds open: RetepV zei dat hij vastkokers gebruikt, maar voor puree gebruik je toch kruimige aardappels. Of ben ik nou gek?quote:Op zondag 26 juni 2005 00:46 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hehehe, stiekeme lurkerd
= méér stukjesquote:Op zondag 26 juni 2005 00:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Joh rustig aan, denk om je hart...
Ik gebruik voor puree-achtige toepassingen altijd kruimige aardappels.
Als ik echter alleen vastkokers in huis heb, gebruik ik die gewoon, ietsje langer koken en dan wat beter stampen
En dus lekkerder in de stamppot andijvie. Maar heeft er eigenlijk nog iemand nieuwe recepten?quote:
Spekjes er door en speklapjes erbij zou ik zelf voor gaan!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:30 schreef rensch het volgende:
Oke, very important question...
Wat voor stukjes vlees kunnen het beste bij de andijviestamppot??
ik denk zelf aan speklapjes...?
of draadjes vleesquote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:30 schreef rensch het volgende:
Oke, very important question...
Wat voor stukjes vlees kunnen het beste bij de andijviestamppot??
ik denk zelf aan speklapjes...?
Boeren rookworst van AH. Dat is echt smullen!quote:
Slasaus? Door de stamppot rauwe andijvie?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:29 schreef p-etr-a het volgende:
...
En een beetje slasaus, heb ik hier ook nog niemand zien zeggen.
...
Ja, in plaats denk ik van de melk die velen hier gebruiken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:38 schreef klaarover het volgende:
[..]
Slasaus? Door de stamppot rauwe andijvie?
quote:Zelf doe ik altijd pindakaas erdoor, en eet ik een lapje vruchtvlees erbij.
met andijvie koken krijg je snotquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:19 schreef Zelva het volgende:
Ik snap echt niets van die rauwe andijvie. Lang niet zo lekker als stamppot gekookte andijvie.
Gewoon aardappels koken met een beetje zout.
Andijvie met een klein beetje water en zout koken tot het donkergroen ziet en heerlijk begint te geuren.
Aardappels afgieten, de andijvie erover heen en stampen maar.
een smurrie groen spul in een pan, daarom gebruik ik rauwe, heb je nog wat om te kauwen ook.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:15 schreef Zelva het volgende:
Definieer snot.
blijft een groene smurrie hoor...quote:Op zondag 13 november 2005 09:40 schreef Zelva het volgende:
Niet te lang koken hè.
Dat past goed bij de Maggi puree-snotquote:
gaat lekker samenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:10 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat past goed bij de Maggi puree-snot
barbaarquote:Op zondag 26 juni 2005 00:46 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hehehe, stiekeme lurkerd
Precies. Spekjes eerst wel even bakken, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:07 schreef skiczukie het volgende:
Aardappels koken, andijvie erbij, scheut melk erbij, stampen, spekjes erbij. That's it.
bakken? In een pan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:04 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Precies. Spekjes eerst wel even bakken, natuurlijk.
staat volgens mij zelfs in het recept van de openingspostquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:29 schreef p-etr-a het volgende:
Even een kick omdat ik het donderdag ga maken. Ik heb er droge cervelaatworstjes voor gekocht, dat is eigenlijk vooral omdat mijn moeder het zo doet. En een beetje slasaus, heb ik hier ook nog niemand zien zeggen. Verder heb ik Nicola's en genoeg andijvie dus dat zit geloof ik dan wel goed. En voor ernaast leken mij slavinken lekker? Eigenlijk dacht ik daar pas in de supermarkt over na.
Oh, ik dacht met een pincet en een zippoquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nee, op een rooster boven een kampvuurtje.
probeer het anders gewoon even uit zou ik zeggenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:26 schreef Euc- het volgende:
[..]
Oh, ik dacht met een pincet en een zippo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |