abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150285
rare vraag.. maar ik vind het wel geinig:

Hoe snel krijgen jullie kippenvel (figuurlijk) van muziek? Als je het krijgt tenminste.. er zijn zat mensen die het niet krijgen. Dat snap ik niet.

Ik krijgt het heel snel.. mits ik een beetje mij fantasie laat werken.

Sta stil bij elke stap die je zet.
  vrijdag 19 mei 2000 @ 20:38:00 #2
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_150286
Heel vaak. En het kan ook wel letterlijk kippevel zijn hoor!

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_150287
Het is maar wat je onder letterlijk kippenvel verstaat. De haartjes gaan overeind staan.

Dat "figuurlijk" heb ik daar neergezet om domme opmerkingen te voorkomen Ohjee.. nu zal ik ze alsnog wel krijgen

vrijdag 19 mei 2000 @ 21:00:00 #4
1658 bogus
pi_150288
Met letterlijk kippenvel bedoel ik een lichamelijke reactie op muziek. Had het vanavond nog bij Bach's Air, 3e suite in D, tijdens de stille toch in Enschede.

Figuurlijk kippenvel gebeurt aan de lopende band (en daraonder, om je voor te zijn, versta ik een mentale reactie op muziek).

Gerard.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 mei 2000 @ 22:00:00 #5
862 Arcee
Look closer
pi_150289
Dat heb ik zéker ook wel 's (létterlijk dus). Eén van je favoriete platen komt op de radio en je krijgt gelijk een partij kippenvel, niet te zuinig. Laatst hoorde ik Unfinished Sympathy van Massive Attack weer 's in de auto. Gewèldig mooi nummer vind ik dat. In mijn Top 10 aller tijden en zeker 1 van de allerbeste nummers van de jaren 90. Ik was al bijna op plaats van bestemming, maar heb nog even een stukje omgereden om 'm helemaal te kunnen luisteren. Koude rillingen, 4 minuten lang... brrr... wat een SCHITTEREND nummer blijft dat toch.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 19 mei 2000 @ 22:22:00 #6
572 Sniper
Gull Catcher
pi_150290
Luister eens naar Spanners van Black Dog....Kippevel dus!

Geldt trouwens ook voor Pacific van 808 State..

pi_150291
quote:
op 05-19-2000 om 10:00 PM schreef Arcee het volgende:
Dat heb ik zéker ook wel 's (létterlijk dus). Eén van je favoriete platen komt op de radio en je krijgt gelijk een partij kippenvel, niet te zuinig. Laatst hoorde ik Unfinished Sympathy van Massive Attack weer 's in de auto. Gewèldig mooi nummer vind ik dat. In mijn Top 10 aller tijden en zeker 1 van de allerbeste nummers van de jaren 90. Ik was al bijna op plaats van bestemming, maar heb nog even een stukje omgereden om 'm helemaal te kunnen luisteren. Koude rillingen, 4 minuten lang... brrr... wat een SCHITTEREND nummer blijft dat toch.

Een half keer raden wat ik van dat verhaal krijg ohje.. er komen ook nog traantjes bij, hehe (ik moet er wel even bij zeggen dat ik me erg goed voel deze avond)

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 mei 2000 @ 23:51:00 #8
862 Arcee
Look closer
pi_150292
Svart Rose, je kreeg kippenvel van mijn verhaal?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 20 mei 2000 @ 01:33:00 #9
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_150293
quote:
op 05-19-2000 om 11:38 PM schreef Svart Rose het volgende:

Een half keer raden wat ik van dat verhaal krijg

Een gigantische erectie?

Ahum..sorry...gelijk de sfeer verpest...

Mijn favoriete kippenvelnummer is in ieder geval "Suicide is painless". De tune van MASH, maar met tekst genoeg om suicidale neigingen bij te krijgen. Verder veel klassiek:
Mozart: Alles, Confutatis en Dies Irea uit het Requiem, kleine Nachtmusik etc.
Beethoven: fur elise, en ook wel alles eik
Rachmaninov: Eigenlijk alleen zijn naam al Maar ook het moderato uit zijn tweede pianoconcert.

pi_150294
jaques brel
memory (uit cats)

en suicide is painless eigenlijk ook wel

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_150295
Ik krijg het bij een aantal nummers van Nine Inch Nails elke keer weer koud. Trent Reznor weet pijn akelig goed te verwoorden. De wanhoop druipt van zijn texten af. Het is heel pijnlijk te horen hoe hij per album harder afglijdt. Van sommige nummers schieten elke keer dat ik ze hoor de tranen in mijn ogen.
  zaterdag 20 mei 2000 @ 03:01:00 #12
1658 bogus
pi_150296
quote:
op 05-20-2000 om 02:39 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Ik krijg het bij een aantal nummers van Nine Inch Nails elke keer weer koud. Trent Reznor weet pijn akelig goed te verwoorden. De wanhoop druipt van zijn texten af. Het is heel pijnlijk te horen hoe hij per album harder afglijdt. Van sommige nummers schieten elke keer dat ik ze hoor de tranen in mijn ogen.

Hurt ligt mijlenver voorop als het om NIN-kippenvel nummers gaat, al zijn er best wel veel. Maar Hurt... oe, krijg het koud.

bogus.

pi_150297
Hurt is heel erg ja. The Great Below ook. En We're In This Together is voor mij helemaal erg.
pi_150298
Bijna alle nummers van NIN komen bij mij erg hard aan.
  zaterdag 20 mei 2000 @ 03:10:00 #15
1658 bogus
pi_150299
Ik moet bekennen dat ik We're in this together een van de mindere NIN nummers vind. Het is zo 'niet-NIN', vreemd eigenlijk. De tekst vooral. Ben toch meer gespitst op het oudere werk, al staan er erg mooie dingen op The Fragile (La Mer!!).

Maar ehmm, ja, kippenvel:
Mogwai, Godspeed You Black Emperor, Hood, zijn voor mij toch wel *de* kippenvelbands

bogus.

pi_150300
Die ken ik niet, sorry.
  zaterdag 20 mei 2000 @ 03:17:00 #17
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_150301
Street Spirit van Radiohead. In welke stemming ik ook ben, dat nummer bezorgt me altijd kippenvel.

Ik heb Thom Yorke (zanger van Radiohead) een keer live zien optreden op een festival waar nog meer bands waren. Het moment dat hij opkwam vergeet ik nooit meer. Het was nog gewoon overdag, dus het was licht, iedereen werd stil... Ik zag dat mensen gingen huilen, heb zelfs een jongen weg zien lopen omdat ie het waarschijnlijk niet meer aankon. Ik kreeg zelf ook tranen in m'n ogen. De maandag daarop stond er een prachtige recensie in Het Parool. Er werd geschreven dat zijn stem door merg en been sneed... en daar was ik het helemaal mee eens.

Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  Redactie Frontpage zaterdag 20 mei 2000 @ 04:38:00 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_150302
IDD Oxa, Street Spirit, de onbetwiste nummer 1 van mijn top 10 allertijden!!! Ik word altijd een betje ontroerd door dit nummer. Ook door Jeanny van Falco, ook een prachtig nummer... En natuurlijk Onkwetsbaarheid is eenzaamheid van de Osdorp Posse!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 20 mei 2000 @ 11:27:00 #19
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_150303
Ik krijg vooral kippenvel van goede singer-songwriters: Neil Young, Bob Dylan, Leonard Cohen, Nick Drake, Jerry Garcia, Will Oldham etc. etc...

Maar ook van sommige instrumentale muziek (vooral jazz) of een mooie solo krijg ik kippenvel. Toppers:

- Goodbye Pork Pie Hat -- Charles Mingus (ook heel mooi in de versie van Joni Mitchell)
- All Blues -- Miles Davis (van Kind of Blue, mijn 'desert island disc')

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 20 Mei 2000).]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_150304
Wat dacht je van univited van Alanis Morrisette.
Of dat secret nummer van haar op Jagged little Pill
  zaterdag 20 mei 2000 @ 14:05:00 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_150305
Ik krijg altijd letterlijk kippenvel bij "Do they know it's X-mastime" van Band Aid, raar maar waar. Misschien omdat het ook wat jeugdherinneringen terugbrengt, op de middelbare school met een hele groep meezingen en ook geloven dat je de wereld kunt veranderen...
Mentaal altijd bij "Black" en "Given to Fly" van Pearl Jam.
Overigens heeft Trent Reznor (NIN) zelf gezegd dat de periode van "The downward spiral" zijn dieptepunt was. Die glijdende schaal gaat wat hemzelf betreft dus niet op.
En dan even off-topic: zijn jullie ook naar NIN in 013 geweest vorig jaar? Ik heb hier nog een topic over aangemaakt, maar er heeft toen niemand gereageerd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_150306
Arcee, het is moeilijk uit te leggen... maar ik kreeg iig op het moment dat ik jou verhaal las kippenvel...
pi_150307
quote:
op 05-20-2000 om 01:41 AM schreef WouterB het volgende:
jaques brel
memory (uit cats)

en suicide is painless eigenlijk ook wel

Was jij niet diegene die toen die tekst moest hebben van Le Moribond? Tip: ga 'ns op zoek naar z'n allerlaatste Cd. Die met die wolken erop.

Maar ik dus ook wel van Brel eigenlijk. Maar ik ben wat Cd's aan het branden voor de vakantie en euh...Dylan is toch wel mijn all time favourite geloof ik.

O ja, van Coney Island Baby van Lou Reed kreeg ik gisteren nog kippevel, dus Lou mag ook mee op vakantie.

Maar het hangt bij mij ook inderdaad altijd samen met de tekst, ik heb het nooit bij instrumentale muziek alleen.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_150308
Volgens mij zijn jullie een stuk ouder dan ik allemaal.. die nummers zeggen me niks.

zaterdag 20 mei 2000 @ 16:30:00 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_150309
quote:
op 05-20-2000 om 02:48 PM schreef Svart Rose het volgende:
Volgens mij zijn jullie een stuk ouder dan ik allemaal.. die nummers zeggen me niks.

Ach, ik ben pas 22, maar dankzij de platencollectie van mijn pa en de lokale cd-uitleen heb ik ook veel 'oude' muziek leren kennen.

Wat zijn jouw 'kippenvel'-nummers dan?

pi_150310
quote:
op 05-20-2000 om 02:43 PM schreef BooBooSan het volgende:
Was jij niet diegene die toen die tekst moest hebben van Le Moribond? Tip: ga 'ns op zoek naar z'n allerlaatste Cd. Die met die wolken erop.

Maar ik dus ook wel van Brel eigenlijk. Maar ik ben wat Cd's aan het branden voor de vakantie en euh...Dylan is toch wel mijn all time favourite geloof ik.

dat was ik idd. Ik heb onlangs in Brussel een boek met Brels complete (franstalige) oeuvre gekocht, dus teksten heb ik genoeg van hem.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_150311
quote:
op 05-20-2000 om 11:49 PM schreef WouterB het volgende:
dat was ik idd. Ik heb onlangs in Brussel een boek met Brels complete (franstalige) oeuvre gekocht, dus teksten heb ik genoeg van hem.

Da's in ieder geval al iets. Dan nu alleen nog de muziek he?

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_150312
Ik kan wel zeggen dat ik een behoorlijk aantal cd's heb liggen thuis, maar er zijn maar een paar 'kippe'vel cd's die ik toch met regelmaat weer draai, waaronder Jeff Buckley - Grace (ongelofelijke mooie stem, prachtige nummers, raakt echt een supergevoelige snaar bij me), Radiohead - The Bends (wederom zeer gevoelige stem + schitterende nummers), Pink Floyd - Dark Side of the Moon (waanzinnige muziek zo lekker), Jean-Michel Jarre - Magnetic Fields (eerste plaat die ik ooit gekocht heb, nu wel op cd).

Zeer verschillend qua muziekstijl, maar wel die toon die mij soms tot tranen dwingt.

zondag 21 mei 2000 @ 01:09:00 #29
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_150313
I want you van Elvis Costello

pi_150314
One van U2
  Redactie Frontpage zondag 21 mei 2000 @ 04:23:00 #31
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_150315
'Ik voel me zo verdomd alleen' van Danny de Munck...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 21 mei 2000 @ 10:16:00 #32
2851 Malachi
I do anything you won't d
pi_150316
Van Engelse voetbalstadions met 50 duizend man aan het zingen,daar krijg ik kippenvel van,maakt niet uit of het op teevee is of in het echie...het doet me gewoon wat!
and the winner is......

pi_150317
ok, mijn kippenvel nummers...

uhm, als ik wil kan ik van bijna elk nummer kippenvel krijgen.. als ik er maar iets bij verzin... beetje moeilijk uit te leggen.

maar het nummer Zombie van de Cranberries is er echt 1. Daar hoe ik alleen maar aan te DENKEN.
Verder zijn nummer van Tool en Within Temptation ook zulke nummers.

zondag 21 mei 2000 @ 14:47:00 #34
4056 Rærio
Dames en heren, goeiemiddag.
pi_150318
Ik krijg kippenvel van hele trieste nummers. Bijvoorbeeld: ''Now is mine'' van K's Choice. Of van nummers die hard aan komen zeg maar, zoals ''One'' van Metallica.
Dit komt niet overeen met hetgeen er in uw televisiegids staat aangegeven, daarvoor onze excuses.
  zondag 21 mei 2000 @ 14:53:00 #35
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_150319
quote:
op 05-19-2000 om 09:00 PM schreef bogus het volgende:
Met letterlijk kippenvel bedoel ik een lichamelijke reactie op muziek. Had het vanavond nog bij Bach's Air, 3e suite in D, tijdens de stille toch in Enschede.

Hier kreeg ik ook kippenvel van Bogus.Waar ik ook kippenvel van krijg is Nessun Dorma gezongen door Pavarotti

pi_150320
Heerlijk he', jongens en meisjes
  zondag 21 mei 2000 @ 15:06:00 #37
1658 bogus
pi_150321
Into My Arms - Nick Cave

bogus.

pi_150322
Jaaaaaaaaaa Nick Cave! Die krijgt het bij mij ook steeds weer voor elkaar om me kippevel te bezorgen. Ik vind Straight To You vooral erg prachtig.
  zondag 21 mei 2000 @ 15:17:00 #39
1658 bogus
pi_150323
Broken Heart - Spiritualized

gigantisch!

bogus.

zondag 21 mei 2000 @ 15:23:00 #40
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_150324
Ik krijg NU kippenvel van Selling England by the Pound van Genesis
pi_150325
En een goederentrein? YEAH!
Of een auto met sirene.... daar hoort het verhaal bij dat opeens iedereen moeite gaat doen om aan de kant te komen. PRACHTIG!
pi_150326
Queensryche - Silent Lucidenty (of zoiets)
veel werk van Queen
Andrea Bocelli
ligt aan de situatie, kan bijvoorbeeld ook wel kippenvel krijgen als ik bijvoorbeeld een nummer hoor op Koninginnedag.
  Overall beste user 2022 zondag 21 mei 2000 @ 21:49:00 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_150327
Marquee Moon van Television

wat een wereld nummer

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_150328
estranged van guns 'n' roses, dat kan mij serieuze kippevel geven. Verder zijn er meer nummer, waar je gewoon helemaal in opgaat, daar gaan mijn haartjes wel van omhoog staan hoor!
annyways...
pi_150329
OKeej, kmoet toch nog ffies die paar noemen.. ;o)
-een nummer van genesis, k weet alleen neit hoe hij heet... over een vrouw die om hulp vraagt en een man haar gewoon negeert en dan begint te fluiten...
-van morrison...
-kody van matchbox20
-shame van matchbox20
-hang van matchbox20
-angels fall first van nightwish
-dear joan van matchbox20
-behind the wall van tracy chapman
-road trippin' van red hot chilli peppers
-turn my head van live
-top van live
-ligheting crashes van live....

etc etc...

------------------
*k zeg maar zo, k zeg maar neits*

[Dit bericht is gewijzigd door hel& (Datum 22 Mei 2000).]

annyways...
  Overall beste user 2022 maandag 22 mei 2000 @ 09:47:00 #46
3928 Ulx
pi_150330
Ramblin' Man en Nobody's Lonesome for me van Hank Williams

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_150331
Heb er nog wat bedacht:
Marilyn Manson-Speed of pain
Marilyn Manson-Long Hard Road Out Of Hell
Die Krupps-Alive
  maandag 22 mei 2000 @ 13:11:00 #48
1658 bogus
pi_150332
quote:
op 05-21-2000 om 09:49 PM schreef Ulx het volgende:
Marquee Moon van Television

wat een wereld nummer

I second that!!!

bogus.

maandag 22 mei 2000 @ 13:22:00 #49
1658 bogus
pi_150333
...en daar wilde ik Disintegration van The Cure nog ff aan toe voegen (ja het hele album ja!).

bogus.

Overall beste user 2022 maandag 22 mei 2000 @ 13:35:00 #50
3928 Ulx
pi_150334
quote:
op 05-22-2000 om 01:11 PM schreef bogus het volgende:
I second that!!!

bogus.

Goede plaat hè

pi_11471198
If you believe van Sasha,prachtig gewoon
pi_11472978
Recent Kippevel: Mars Volta - Televators.....vooral bij goedgeplaatste uithalen in de zang heb ik net...zoals bij lucky van radiohead. Tijdens Radiohead op Pinkpop heb ik destijds meerdere malen met meters kippevel op mijn armen gestaan.....exit music, paranoid android etc....

Verder idd ook NIN...Jeff Buckley met Hallelujah krijg ik ook steeds een brok van in m'n keel....

Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik word best snel geraakt door muziek, zoek dat ook wel op in een bepaald soort genre denk ik....

dinsdag 1 juli 2003 @ 10:52:11 #53
54587 RenkumRob
Renkum Terror Corps (RTC)
pi_11482218
Queen - Who Wants to Live Forever
Beter een pank in de goot, dan drie om je heen!
pi_13983819
quote:
Op zondag 21 mei 2000 14:47 schreef Rærio het volgende:
Ik krijg kippenvel van hele trieste nummers. Bijvoorbeeld: ''Now is mine'' van K's Choice. Of van nummers die hard aan komen zeg maar, zoals ''One'' van Metallica.
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:41:53 #55
70497 vincend
1...2...6 ..Boe...
pi_13991852
Michael Jackson - Earth Song
David Gray - Sail Away

Langs de schaduw van jouw wanhoop overwoekert het besluit, door de storm nog niet bedwongen, slechts de tranen op de ruit.
- Hans Teeuwen
  zondag 19 oktober 2003 @ 22:54:40 #56
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13995282
quote:
Op vrijdag 19 mei 2000 20:33 schreef Svart Rose het volgende:
rare vraag.. maar ik vind het wel geinig:<P>Hoe snel krijgen jullie kippenvel (figuurlijk) van muziek? Als je het krijgt tenminste.. er zijn zat mensen die het niet krijgen. Dat snap ik niet.<P>Ik krijgt het heel snel.. mits ik een beetje mij fantasie laat werken.<P>
Bij GEWELDIGE nummers krijg ik ook kippenvel, dacht dat dat vrij normaal was. Als je dat nooit krijgt, raad ik aan toch eens iets verder te zoeken wat voor muziek er nog meer bestaat.

Vooral bij Queen daarom is het ook zo'n geweldige band. En bij metal verder wat teveel om op te noemen.

En van gitaarsolo's met veel emotie/kickass stukken krijg ik ook kippenvel, er kan niets tippen (buiten Queen dan) aan een goede gitaarsolo En tja, die kom je niet zo vaak tegen bij death/black/thrashmetal, veel vaker bij wat minder harde metal zoals power/prog/speedmetal.

pi_14021901
Hans zimmer - Honor him

Vaak hardere nummers waar ze ff flink tekeer gaan of nummers waar het nog redelijk normaal aan toe gaat en dan het finale stuk er echt op los gaan. Dan krijg ik ook kippevel
Voorbeeld is Cildren of bodom - Hate me. Die laatste 20 seconden krijg ik kippevel van gewoon zo lekker stukkie.

pi_14022555
Rainbow - Stargazer
Dark Tranquillity - Lethe (en wel meer nummers van 'The Gallery')
Dismal Euphony - Carven
Dissection - Where Dead Angels lie
Manowar - 'Battle Hymn' of 'Spirit Horse of the Cherokee'
Candlemass - alles van 'Epicus Doomicus Metallicus', Samarithan
Dark Lunacy - Dolls, Stalingrad of Varen 'Ka
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:15:17 #59
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_14022580
* ondeugend krijgt vooral kippenvel bij live optredens. Dat je de muziek ook voelt zeg maar...... en dan met name bij enorme solo's
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 02:32:21 #60
69426 Astherushcomes
In constante roes
pi_14022620
Kippevel? Vaak genoeg...

Bijvoorbeeld ooit gehad bij de volgende tracks:

Gouryella - Gouryella
Allure - When she left
Motorcycle - As the rush comes
DJ Tiesto - Battle ship grey
Ian Brown - Fear (U.N.K.L.E. remix)
Dirty Vegas - Days go by (Extended remix)
DJ Tiesto - Magik Journey
Cabala - Dark blue

Etc. etc.

Oh ja Mr Tiddles van Sasha

[Dit bericht is gewijzigd door Astherushcomes op 21-10-2003 02:38]

pi_14022935
quote:
Op vrijdag 19 mei 2000 20:33 schreef Svart Rose het volgende:
rare vraag.. maar ik vind het wel geinig:<P>Hoe snel krijgen jullie kippenvel (figuurlijk) van muziek? Als je het krijgt tenminste.. er zijn zat mensen die het niet krijgen. Dat snap ik niet.<P>Ik krijgt het heel snel.. mits ik een beetje mij fantasie laat werken.<P>
Khoef maar bekend trackie van een feest aan te zetten en tis gedaan. Livesets helemaal goed. Dan kank echt nog helemala na trippen thuis!!
pi_14036346
Micheal Jackson - Earth Song
Guns 'N Roses - November Rain/Sweet Child 'O Mine
Jan Hammer - Crockett's Theme

Mja, daar lopen de rilligen van over mn rug hoor

If Matrix was here, he'd laugh too
pi_14036465
Bij de solo van HIM - Razorblade kiss bij het einde van November rain en de ergste is als het hele publiek mee zingt met Fear of the dark van Iron maiden!
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
pi_14036625
bij die mooi schreeuw in The Grudge van Tool. ook bij art star van de yeah yeah yeahs
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:39:49 #65
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14036687
In een bomvol Anfield Road, en dan al die Engelsen die You' Never Walk Alone zingen.
Dan is echt een kippenvel moment
Free Your Mind
  woensdag 22 oktober 2003 @ 08:51:50 #66
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14045366
Bij het intro van Love Like Blood - Killing Joke
Jawohl Herr Kaloin!
pi_14057069
Eigenlijk alleen bij hardcore platen zoals:

Catscan - Secret Valley
Catscan - WO3
Meaqashira - Trough Innercore
Neophyte - Execute

En genoeg andere nummers. Bij andere muziek heb ik het eigenlijk nooit.

pi_14057587
U2 - One
Sting - Fields Of Gold

en nog vele andere nummers

pi_14068244
Bij het Adagio van Bach, stond vroeger op een cassettebandje onder het verhaal van het lelijke jonge eendje, moest ik als kind altijd om huilen en krijg er nu nog een brok van in mijn keel en kippenvel.

Veel nummers van Alex Roeka (ned.talige singer-songwriter), nummers over heftige liefdes en het leven aan de zelfkant.

Nummers van Ramses Shaffy: "ik Drink", "Stil in Amsterdam" etc.

Nummers als "Late september dogs" etc. van melissa Etheridge en zo'n beetje haar halve repetoire.

pi_14109775
Ik krijg ALTIJD kippenvel als ik dat filmpje zie van Elton John & Guns N Roses - Behemian Rhapsody (Queen tribute) , en dan daar, dat Axl het podium op komt terwijl die drummer begint te beuken.

(Axl zingt vanaf hier:)
So you think you can stone me and spit in my eye
So you think you can love me and leave me to die
Oh baby - can't do this to me baby
Just gotta get out - just gotta get right outta here
En dat dan met die meesterlijke stem van em

Kippenvel terwijl ik draan denk..

Meer mensen die dit filmpje/optreden kennen?

EditL heb het nog wel bij veel meer nrs, teveel om op te noemen. MAar deze is gewoon instant-kippenvel .

pi_14133275
Bryan Adams - Everything I Do I do it for you
Queen - The show must go on.
Eros Ramazzotti -L'Aurora
Zucchero - Il Volo
Gerry & The Pacemakers- Never Walk Alone.

etc...

zaterdag 25 oktober 2003 @ 22:53:26 #72
70701 AudiRS4
Koop PGR2 !!
pi_14135811
Jones & Stephenson - The Firsth Rebirth

Werkelijk kippenvel, de opbouw is echt grandioos.

En ook bij RTC - Maniac vreemdgenoeg Dat hoge macabere deuntje doet het hem denk ik. Niet echt een standaard kippenvel nummer lijkt me

pi_14135882
Veel nummers van Tiesto
Silence
Gitaarsolo van November Rain
pi_14176917
oh god ja die solo in november rain, vooral de 2e na de break, dat ie dan in de clip op die vleugel klinkt... *brrrrr*
  FOK!fotograaf maandag 27 oktober 2003 @ 17:44:47 #75
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_14177079
acda en de munnik, bij erg veel nummers:
dag esmee, lopen tot de zon komt, een spaanse moslim groet zijn god, als je bij me weg gaat, Kees, Henk.
en nog meer.

verder:
losing my religion, das ook zo'n prachtig nummer..

en vast nog veeeel meer, maar kom er ff niet op

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_14179989
Van deze twee nummers krijg ik bijna altijd kippenvel:

Dire Straits - Sultan of Swing (Live, Alchemy)
Pink Floyd - Comfortably Numb (Live, PULSE)

'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')