De ex-stripteasedanseres staat in het nachtleven van Rotterdam bekend als 'een beetje maf'. Een voormalig collega: ,,Ze kleedt zich per definitie uitdagend en schept er genoegen in mannen het hoofd op hol te brengen. Dat heeft natuurlijk ook met haar voormalige beroep te maken, maar daarmee vraagt ze nog niet om een verkrachting.''
Volgens het slachtoffer is zij zaterdagnacht in een Rotterdams hotel door Van Persie seksueel misbruikt. De volgende dag deed ze aangifte van verkrachting.
De vrouw, die in het circuit bekend staat als 'Sandra', had de voetballer eerder die avond ontmoet in de Rotterdamse discotheek Hyper Hyper. Van Persie was daar in gezelschap van twee vrienden met een Marokkaans uiterlijk, de gewezen stripteaseuse was er met een vriendin.
Later vertrok het vijftal naar de populaire discotheek Baja Beach Club, waar volgens een ooggetuige 'in een goede sfeer' nog iets werd gedronken.
Nadat de vriendin kort na middernacht afscheid had genomen, zou de rest van het gezelschap nog een nachtclub hebben bezocht, alvorens naar een hotelkamer in Rotterdam te zijn gegaan. Daar zou Van Persie zich, tegen de zin van de vrouw, handtastelijk hebben gedragen.
Toen zij aangaf niet van zijn gedrag gediend te zijn, zou hij haar volgens de aangifte op brute wijze hebben verkracht. Van Persie ontkent dat er sprake is geweest van seksueel contact, maar justitie denkt dat sporen op het lichaam van de vrouw zijn toe te schrijven aan de voetballer.
Of de twee vrienden van de voetballer bij het incident aanwezig zijn geweest, is niet bekend. Zij hebben tegenover de politie een verklaring afgelegd. Het tweetal werd aanvankelijk ook gearresteerd, maar na verhoor vrijgelaten.
Advocaat A. Moszkowicz van Van Persie noemt de zaak 'flinterdun' en heeft goede hoop dat Van Persie vandaag op vrije voeten zal worden gesteld. ,,De vrouw komt, mede door haar dubieuze achtergrond, niet echt geloofwaardig over. Ik denk dan ook dat andere motieven haar tot de aangifte hebben aangezet.''
De voormalige collega: ,,Ze is wel een beetje maf, maar ik denk niet dat ze zoiets zou verzinnen. Waarom zou ze dat doen? Smartengeld van een rijke voetballer? Kan ik me niet voorstellen. Nou ja, laten we het onderzoek maar afwachten.''
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !