Dat gras zou hier pas gemaaid worden als het tot mijn knieën kwam. Ik denk alleen aan mijn tuin als het bloedheet weer is en dat zijn de dagen dat je op je luie gat wil hangen met een caipirinha in je hand en een poes op je schoot.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:48 schreef liquid-orange het volgende:
Ah, even in de gaten houden dit topic. Ben zelf ook niet zo'n tuinman en ik zou ook graag een onderhoudsvrije voortuin willen. Ik wordt helemaal gek van om de 2-3 week onkruid te rooien. Maar ik hoef het niet helemaal vol beton. Iets met grind ofzo, of een stukkie gras. De achtertuin ligt alleen maar gras zo ongeveer en grasmaaien vind ik nog wel leuk om te doen. Misschien toch voorzichtig een tip voor de TS; gras? Je jenst er 1 keer per 2-3 week met de maaier over en klaar.
Vlinders zijn mooi. Er vliegen er heel wat rond.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:43 schreef svann het volgende:
[..]
Een enorm hek om die prachtige vlinderstruik tegen vandalen te beschermen.
tvp
Wat ik doe is om mijn planten en bloemen heen houtsnippers strooien: Er groeit dan geen onkruid meer. Ideaal als je dus wel een paar plantjes, boompjes of bloemetjes wilt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:48 schreef liquid-orange het volgende:
Ah, even in de gaten houden dit topic. Ben zelf ook niet zo'n tuinman en ik zou ook graag een onderhoudsvrije voortuin willen. Ik wordt helemaal gek van om de 2-3 week onkruid te rooien.
Dat vlinderboompje groeit uit wat tegels, daar hoeft niets onder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 05:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat ik doe is om mijn planten en bloemen heen houtsnippers strooien: Er groeit dan geen onkruid meer. Ideaal als je dus wel een paar plantjes, boompjes of bloemetjes wilt.
Beetje dit idee
Dat kleine groene dingetje is m'n mini-zonnebloem.
Dus tegen onkruid is zeker preventief wat te doen. En Sanne kan het gewoon onder dat vlinderbloempie strooien.
Ik heb het drie jaar geprobeerd met zo'n tuin vol met bloemen en plantjes en god weet wat nog meer. Maar ieder kwartier werk erin vond ik al snel teveel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:47 schreef Susanne81 het volgende:
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb altijd gezegd dat ik graag een grote tuin wil met veel mooie planten en bloemen. Nu heb ik die maar valt het me toch wel tegen qua tijd die ik eraan moet besteden om het netjes te houden...Tis ook nooit goed
Oe dat is wel slim! Ziet er nog strak uit ook!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:42 schreef joeltje het volgende:
kijk eens hier, of hier
[ afbeelding ]
Gras vervangen door kunstgras, en klaar.
Een keer per jaar round-up er op spuiten en klaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:29 schreef 2cv het volgende:
Beton storten. Tussen de naden van de tegels komt toch wel weer onkruid en ik heb geen vertrouwen in anti-wortel doek heb ik ook geen ervaring mee trouwens.
Ja, en het is goed voor Monsanto.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Sanne het volgende:
Is dat Round-up niet verschrikkelijk slecht voor het milieu?
helemaal milieu vriendelijk , daarom werkt t ook niet, kost veel en je hebt er niets aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Sanne het volgende:
Is dat Round-up niet verschrikkelijk slecht voor het milieu?
erg he?quote:
Na zes jaar zijn mijn plintjes ook aan vervanging toe!quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:10 schreef MLI het volgende:
Ah joh. Ieder doet dat soort dingen op zijn eigen manier. Jouw tuin is als mijn plintjes. Storend maar zo onbelangrijk dat het wel éven kan duren dat er iets aan gebeurt.
Die zooi moet je ook in belgie halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:15 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
helemaal milieu vriendelijk , daarom werkt t ook niet, kost veel en je hebt er niets aan.
met dit spul moet je iedere 2 weken spuiten , met dit regenweer nog meer,
wat wel te doen? dit jaar niets,
Ik heb een filmpje van het storten van het grind!quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:12 schreef Greys het volgende:
Sanne, wil je alsjeblieft steeds foto's maken om ons op de hoogte te houden?
Wij hebben gisteren toevallig ook besloten dat de voortuin leeg gaat er om er iets artistiekerigs met grind van te gaan maken
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:04 schreef Sanne het volgende:
O.k. ik heb één consessie gedaan. Er komt één plant in. Een ronde buxus in de voortuin.
Ik hou het dus wel eenvoudig.
Ik weet het, drie keer per jaar snoeien.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:42 schreef qltel het volgende:
[..]
Eeeehmmmmm.. Die bol heeft wel onderhoud nodig.. Anders is het binnen de kortste keren een bol waar aan alle kanten sprieten uitsteken..
Een buxus kan veel hebben. Zelfs als je het vergeet kun je hem waarschijnlijk nog wel in die bolvorm krijgen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:14 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik weet het, drie keer per jaar snoeien.
Of je koopt gewoon ieder jaar een nieuwe bol a 20 euro. Als ik het vergeet zeg maar.
Het is verscrhikkelijk spul! En het vreet je voegen en je houtwerk op.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:25 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een zooi zeg... die klimop. Ze konden van mij ook kiezen, zij snoeien of de roundup eroverheen idd.
Hoewel ik moet zeggen dat ik daarmee al 2 jaar probeer de klimop hier in de tuin uit te roeien en het is best hardnekkig spul.
Ik ben al gewaarschuwd dat als ik hem maar een keer per jaar snoei dat dan het binnenste van de bol lelijk wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Een buxus kan veel hebben. Zelfs als je het vergeet kun je hem waarschijnlijk nog wel in die bolvorm krijgen.
Maar ik dacht, ik waarschuw je even. Na het doorlezen van het topic was ik even bang dat dit al teveel was.
quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:41 schreef Sanne het volgende:
Met veel liefde wordt de enige plant in het midden van de tuin gezet.
[ afbeelding ]
Tadaaaa! De Bol
[ afbeelding ]
Jaaaaaaaaa!quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:16 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik heb een filmpje van het storten van het grind!
Is dat ook goed?
Vergelijk het even met dit dan begrijp je dat die bol best te doen moet zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:56 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld van een onderhoudsarme tuin
Er zijn geen struiken van de buren weggehaald hoor, ze hebben van het weekend zelf in hun tuin staan klussen. Misschien dat ik met die klimop een paar centimeter te ver ben, maar dat groeit terwijl je er naar kijkt en het is de bedoeling dat ze het helemaal maar eens weg gaan halen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:09 schreef Charisma het volgende:
jeetje wat een "aarmzielige" buxus Ssanne, hij is werkelijk klein en zo snel groeien die niet, maar je wilt onderhouds arm ,dat begreep ik nu wel
zijn er niet ook behoorlijk veel struiken van de buren weggegraven?
ik had ook een klimop aan mijn schuur, alles wegeghaald ( afgetrokken) en nu staat er alleen nog maar een stomp, er komt niets meer uit en ik heb geen round up gebruikt
gewoon lange ladder met de buren regelen en weghalen die zooi
heb je die andere aannemer van je achteruin wel al betaald eigenlijk ? dat die o maar wegblijft?
jesus wat is fok weer traag zeg![]()
Nee achter liggen al tegels.quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:21 schreef Charisma het volgende:
..einde vriendschap..ach zo zie je maar he ? het is toch ook een lap geld zo een tuin veranderen maar de eerste offerte was echt overdreven hoog..dat zou ik rekenen voor mijn tuin en die is 13 x 7 m lang ..
ga je achter ook grint leggen?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:02 schreef Greys het volgende:
Het ziet er netjes en ERG onderhoudsvrij uit
Wel een beetje kaal en net alsof er eigenlijk dieren in horen die er even niet zijn ofzo![]()
Ik zou dan op dat bordje gewoonquote:Op maandag 18 augustus 2008 19:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik zou er voor de humor een bordje op het hek hangen:
Bol niet voederen, hij bijt...![]()
En nee is niet om af te zeiken, zou het nog doen ook...
Ik had zelf op internet al ergens gevonden dat een ton niet genoeg is.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:43 schreef Greys het volgende:
Wie heeft je geadviseerd hoeveel kilo grind je nodig had eigenlijk Sanne?
Hoe dik is de laag ongeveer nu? Heb al zitten speuren op internet, maar er zijn zoveel aanbieders... Waar heb jij het vandaan?
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:42 schreef Sanne het volgende:
een nom nom mond en twee oogjes, dat zou hem pas afmaken.
Meesterlijk! Ik wil hem!quote:
Wacht maar tot ie groot is!quote:
Gaat ook op voor het aan te schaffen bankje. Graag niet op zitten, alleen maar naar kijken.quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:41 schreef Sanne het volgende:
Ja dat vroeg de buurman ook. Gewoon niet erin, niemand heeft er iets te zoeken. En ik stap er inderdaad overheen. Ik weet uit ervaring dat het hang- en sluitwerk achter duurder is dan alle schermen bij elkaar dus ik vond het wel ff welletjes geweest. En misschien is de boodschap dan ook duidelijk: niet betreden! Alleen naar kijken.
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 18 augustus 2008 20:32 schreef Sanne het volgende:
vergeet ik nog het bordje
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:43 schreef Charisma het volgende:
[..]
en vooral nie t voeren !!!! ik lig in een deuk zeg !!!
Ik wil hem in een lijstje.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:44 schreef Charisma het volgende:
[..]
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ik kom er niet meer bij![]()
![]()
nu heb ik wel moeite om je gelijk te herken met je nieuwe avatar . en poep ? van Ac DC die wil ik niet eens zien ..wahhaaaquote:Op maandag 18 augustus 2008 20:46 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik wil hem in een lijstje.
Mijn beste fake pics draai ik in no time in elkaar.
Net als de oliebol van AC en DC, dat komt op als poepen en zijn de besten ooit!
Deze oliebol bedoel ikquote:Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef Charisma het volgende:
[..]
nu heb ik wel moeite om je gelijk te herken met je nieuwe avatar . en poep ? van Ac DC die wil ik niet eens zien ..wahhaaa
trouwens oliebol , dat was ooit Gootje wet je nog?
Wacht jij maar tot je mijn prinsessenzolder ziet!!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:02 schreef PeRi het volgende:
Ik vind je voortuin erg mooi geworden, lekker simpel en toch best stijlvol. Ben benieuwd naar de achtertuin.!
Neej, da's niet slim! Die moet je juist in het naseizoen in de uitverkoop scorenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:22 schreef Sanne het volgende:
Er moet nog een luxe lounge set in, maar die koop ik volgend jaar wel. Met dit weer is het alleen maar zonde om hem nu al in de tuin te zetten.
Ja maar wat heb ik aan 35 procent korting als ik er pas in kan zitten als het mooie er al vanaf is?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Neej, da's niet slim! Die moet je juist in het naseizoen in de uitverkoop scoren
Die is vast geen 31,95quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:56 schreef Adelante het volgende:
beetje standaard, zoiets niets:
[ afbeelding ]
normaal was ie 59,-, maar alle tuinassortiment gaat nu voor de helft wegquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:00 schreef Sanne het volgende:
[..]
Die is vast geen 31,95
Hoewel, Ikea?
Dat is toch kunststof?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:00 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ja maar weet je wat heb ik aan 35 procent korting als ik er pas in kan zitten als het mooie er al vanaf is?
Kunststof verkleurt ook! En het wordt er niet beter op hoor als het de hele winter in die tuin staat te niksen. Bovendien vliegt het met iedere storm door mijn tuin heen want ik vergeet het altijd vast te binden en in de schuur heb ik geen plek meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat is toch kunststof?
Dat blijft heus goed, toch?
En het bankje van adelante vind ik persoonlijk ook leuker...![]()
Zeker bij je stijl huis.
Groot pakket? Ik heb een heel klein autootje.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:01 schreef Adelante het volgende:
[..]
normaal was ie 59,-, maar alle tuinassortiment gaat nu voor de helft weg
Koop een roze en zet hem 's winters op je prinsessenzolderquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:00 schreef Sanne het volgende:
Ja maar wat heb ik aan 35 procent korting als ik er pas in kan zitten als het mooie er al vanaf is?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Koop een roze en zet hem 's winters op je prinsessenzolder
Artikelnummer:20117259quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:05 schreef Sanne het volgende:
[..]
Groot pakket? Ik heb een heel klein autootje.
135 cm., dat wordt even meten. Misschien als ik de bijrijders stoel helemaal plat kan krijgen dat dat lukt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
Artikelnummer:20117259
Bankmaten:
Breedte: 130 cm
Diepte: 61 cm
Hoogte: 82 cm
Zitbreedte: 124 cm
Zitdiepte: 37 cm
Zithogte: 43 cm
Pakketmaten:
Breedte:72 cm
Hoogte:7 cm
Lengte: 135cm
Gewicht:15,3 kg
IKEA heeft vandaag de zomercollectie van de site gehaald, op www.ikea.de staat ie nog wel (linkje)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:14 schreef Sanne het volgende:
[..]
135 cm., dat wordt even meten. Misschien als ik de bijrijders stoel helemaal plat kan krijgen dat dat lukt.
Heb je ook een linkje? Ik kan op de website dat artikelnummer helemaal niet vinden in de search.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |