abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:39:12 #1
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52568852
Vervolg op: Sanne laat haar huisje verbouwen

Na een renovatie van het toilet en het plaatsen van een nieuwe keuken is nu de zolder aan de beurt. Van een donkere rommelige zolder moet deze omgetoverd worden tot logeer/zonnebankkamer.

Er is een vaste trap geplaatst zodat de vlisotrap eruit kon. Om dit mogelijk te maken moest de cv-ketel verplaatst worden. Dat is een nieuwe Intergas HR ketel geworden met 20 procent meer vermogen. Doordat deze ketel kleiner was kon hij aan de zijkant onder het schuine dak geplaatst worden. De mechanische ventilatie is nu mooi weggewerkt en helemaal niet meer in beeld.

Afgelopen zaterdag zijn er twee grote Velux GGL S06 dakramen geplaatst. Lekker groot 114 x 118 cm.
De zolder baadt nu in het licht, wat ook logisch is op het zuiden. Ik moet hier nog rolgordijnen voor kopen met een verduisterend effect. Of zo'n systeem aan de buitenkant. Het loont de moeite om hiervoor rond te shoppen leerde een middagje op internet, dus ik wacht nog even op een mooie aanbieding.

De situtatie nu:

Als de aannemer weer tijd heeft gaat ie verder met het afwerken van de ramen. Daar moet nog een lijst omheen.
Verder gaan de uitgebroken muurtjes terug. Maar dan dit keer met stucwerk over nieuwe gipsplaten. En inbouw stopcontacten heeft mijn broer bedacht. Die bedacht ook dat ik een inbouwnisje in die oude kast kan hebben. Twee driehoekjes en dan LEDverlichting erboven. Dat lijkt me wel grappig voor boven het bed.

Er komt beuken laminaat op de vloer. Niet zoals in de kamer in kersenkleur, maar beuken omdat mijn bed en kastje en bureautje ook beuken zijn. Verder wil ik dat hoekje van dat halve muurtje aan de binnenkant zeg maar (aan de kant van de trap) met spiegels bekleden zodat het toch weer wat groter lijkt.

Het grootste probleem zijn de kleuren uitzoeken. Behangen mag ik niet meer over nieuw stucwerk (sorry broer), ik mag het alle kleuren van de regenboog verfen maar niet behangen is mij op het hart gedrukt. En dat alle kleuren van de regenboog bedoelt hij niet letterlijk. Hij kent me, met mijn kermishuis. Dus nu ben ik aan het twijfelen of ik gewoon normaal burgerlijk zal doen met roomwit en bruine balken en weet ik veel of dat ik er een knalroze prinsessenzolder van maak.

Dan rest mij de schone taak om de trap te verfen. Maar weer de vraag welke kleur. En dan moet ook het traphekje op een hoog, want die is kaal. En weer marine blauw wordt ook zo saai, dus nu zit ik aan zwart te denken.

Die trap omhoog weet ik nog niet. Als ik hem wit maak valt ie weg in de muur als ik hem een kleurtje geef valt ie juist op.
Gelukkig zijn we nog niet in het verfstadium dus ik heb even de tijd om na te denken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sanne op 21-08-2007 20:02:47 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:39:56 #2
189354 SANIBROYEUR
Dé fecaliënvermaler!
pi_52568872
Ga je ook een SANIBROYEUR® testen?
Achter elke deur een Sanibroyeur®!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:46:07 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569088
Nog even in de herhaling, de voor en na foto's van de vorige projecten

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_52569149
Ooooh, wat mooi die keuken en wc!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_52569379
Netjes..... Ík heb ook een keuken met een RVS blad besteld... Hoe bevalt het met schoonmaken.. Geeft het niet erg af?
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:55:38 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569380
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef MissBliss het volgende:
Ooooh, wat mooi die keuken en wc!
Thanks babe.

plattegrond, niet op schaal, maar uit de losse pols gePaint.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:59:41 #7
189400 Zens
Me, Myself and I
pi_52569502
Erg mooie keuken hoor! En de wc is ook cool!
Reality can destroy the dream, why shouldn't the dream destroy reality?
pi_52569507
Mooi geworden, die keuken en wc Waar heb je die keuken vandaan?

tvp
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:00:32 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569525
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:55 schreef nicket84 het volgende:
Netjes..... Ík heb ook een keuken met een RVS blad besteld... Hoe bevalt het met schoonmaken.. Geeft het niet erg af?
Het schoonmaken is eerlijk gezegd toch wel een ramp.
Als ik hem helemaal wil laten glimmen ben ik wel ff bezig.
En het krast snel. Maar dat hoort erbij.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:01:36 #10
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569567
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:59 schreef Knakker het volgende:
Mooi geworden, die keuken en wc Waar heb je die keuken vandaan?

tvpee ,)
Het is een Schmidt keuken. http://www.cuisines-schmidt.com/
pi_52569579
Waar maak jij dat RVS mee schoon?
Ik heb zo'n afzuigkap en pedaalemmer, maar man man wat een vlekken

Je keuken ben ik nog steeds flieft op
pi_52569650
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:00 schreef Sanne het volgende:

[..]

Het schoonmaken is eerlijk gezegd toch wel een ramp.
Als ik hem helemaal wil laten glimmen ben ik wel ff bezig.
En het krast snel. Maar dat hoort erbij.
Thnx... dat wordt wat.....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:14 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569671
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:01 schreef Bluezz het volgende:
Waar maak jij dat RVS mee schoon?
Ik heb zo'n afzuigkap en pedaalemmer, maar man man wat een vlekken

Je keuken ben ik nog steeds flieft op
Eerst met een doekje met meestal Dubro. Dan met heet water afnemen. En vervolgens de finishing touch: Glassex!
Glassex werkt het beste heb ik van Fly Lady geleerd.

Verder heb ik een potje RVS power cleaner van StarClean van iemand gekregen die in een industriële keuken werkt. Maar daar moet ik nog wat aan wennen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:04:42 #14
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52569695
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:03 schreef nicket84 het volgende:

[..]

Thnx... dat wordt wat..... [afbeelding]
Prachtig!!!

De mijne uit de andere hoek:

pi_52569744
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:04 schreef Sanne het volgende:

[..]

Prachtig!!!
dankje... maar ik zie de bui al hangen
pi_52569845
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:04 schreef Sanne het volgende:

[..]

Prachtig!!!

De mijne uit de andere hoek:

[afbeelding]
Heel strak!!.. Ons appartement is net opgeleverd, en volgendeweek krijgen we de sleutel. Dan kunnen we met alles beginnen. Zal tegen die tijd ook een projectje op fok zetten..

Deze blijf ik voorlopig volgen...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:10:20 #17
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_52569911
mooi die wc en met dat groen, zelfs de fles schoonmaakmiddel is groen!
Cocktail? Anyone?
pi_52569957
Ik ben voor de knalroze prinsessenzolder!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:14:01 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52570039
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben voor de knalroze prinsessenzolder!
Ik wist het!!!

Maar toch heeft zo'n puur naturel, volledig uitgebalanceerde, volwassen kamer ook wel wat voor de verandering.
pi_52570209
En heel volwassen uitgebalanceerde creme kleurige muren met knalroze decoraties?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:19:03 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52570249
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:18 schreef Liejannuh het volgende:
En heel volwassen uitgebalanceerde creme kleurige muren met knalroze decoraties?
*notitie maakt*

ik zit maar op de Histor en Flexa site te klikken en te klikken. Voor alle kamers wist ik het zo, maar dit keer weet ik het niet. De meubels zijn beuken daar moet ik wel rekening mee houden. Voor de rest is alles vrij. Knalgroen met geel en wit dacht ik. Of bruin, creme en parelmoer wit. Blauw met turquoise is ook een mooie combi.

Waah, teveel keus gewoon!
Paars heb ik in de woonkamer, groen in de keuken, oranje in de studeerkamer en lila in mijn slaapkamer. Nu nog een roze kamer erbij en de kermis is compleet.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:57:21 #22
57434 Marloes
Digital Love
pi_52571614
Nee nee nee, gewoon voor knalroze gaan! Lekker fuchsia!! Enig
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:18:50 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52572284
Als het een prinsessenkamer wordt is dit wel een heel erg lief rolgordijn.

dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:24:35 #24
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52572473
Prinsessenzolder?? Ik zie je toch meer als duveltje hoor Mooi rood is niet lelijk, een paar hoorntjes boven je zonnebank, die je vanaf dan natuurlijk 'vagevuur' gaat noemen.... etc.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:33:06 #25
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52572780
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:24 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Prinsessenzolder?? Ik zie je toch meer als duveltje hoor Mooi rood is niet lelijk, een paar hoorntjes boven je zonnebank, die je vanaf dan natuurlijk 'vagevuur' gaat noemen.... etc.
Wat ken jij mij toch slecht!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')