Dat gras zou hier pas gemaaid worden als het tot mijn knieën kwam. Ik denk alleen aan mijn tuin als het bloedheet weer is en dat zijn de dagen dat je op je luie gat wil hangen met een caipirinha in je hand en een poes op je schoot.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:48 schreef liquid-orange het volgende:
Ah, even in de gaten houden dit topic. Ben zelf ook niet zo'n tuinman en ik zou ook graag een onderhoudsvrije voortuin willen. Ik wordt helemaal gek van om de 2-3 week onkruid te rooien. Maar ik hoef het niet helemaal vol beton. Iets met grind ofzo, of een stukkie gras. De achtertuin ligt alleen maar gras zo ongeveer en grasmaaien vind ik nog wel leuk om te doen. Misschien toch voorzichtig een tip voor de TS; gras? Je jenst er 1 keer per 2-3 week met de maaier over en klaar.
Vlinders zijn mooi. Er vliegen er heel wat rond.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:43 schreef svann het volgende:
[..]
Een enorm hek om die prachtige vlinderstruik tegen vandalen te beschermen.
tvp
Wat ik doe is om mijn planten en bloemen heen houtsnippers strooien: Er groeit dan geen onkruid meer. Ideaal als je dus wel een paar plantjes, boompjes of bloemetjes wilt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:48 schreef liquid-orange het volgende:
Ah, even in de gaten houden dit topic. Ben zelf ook niet zo'n tuinman en ik zou ook graag een onderhoudsvrije voortuin willen. Ik wordt helemaal gek van om de 2-3 week onkruid te rooien.
Dat vlinderboompje groeit uit wat tegels, daar hoeft niets onder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 05:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat ik doe is om mijn planten en bloemen heen houtsnippers strooien: Er groeit dan geen onkruid meer. Ideaal als je dus wel een paar plantjes, boompjes of bloemetjes wilt.
Beetje dit idee
Dat kleine groene dingetje is m'n mini-zonnebloem.
Dus tegen onkruid is zeker preventief wat te doen. En Sanne kan het gewoon onder dat vlinderbloempie strooien.
Ik heb het drie jaar geprobeerd met zo'n tuin vol met bloemen en plantjes en god weet wat nog meer. Maar ieder kwartier werk erin vond ik al snel teveel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:47 schreef Susanne81 het volgende:
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb altijd gezegd dat ik graag een grote tuin wil met veel mooie planten en bloemen. Nu heb ik die maar valt het me toch wel tegen qua tijd die ik eraan moet besteden om het netjes te houden...Tis ook nooit goed
Oe dat is wel slim! Ziet er nog strak uit ook!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:42 schreef joeltje het volgende:
kijk eens hier, of hier
[ afbeelding ]
Gras vervangen door kunstgras, en klaar.
Een keer per jaar round-up er op spuiten en klaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:29 schreef 2cv het volgende:
Beton storten. Tussen de naden van de tegels komt toch wel weer onkruid en ik heb geen vertrouwen in anti-wortel doek heb ik ook geen ervaring mee trouwens.
Ja, en het is goed voor Monsanto.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Sanne het volgende:
Is dat Round-up niet verschrikkelijk slecht voor het milieu?
helemaal milieu vriendelijk , daarom werkt t ook niet, kost veel en je hebt er niets aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:29 schreef Sanne het volgende:
Is dat Round-up niet verschrikkelijk slecht voor het milieu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |