quote:
quote:
Tnx guys!
Tja, ik zit nog met m'n hoofd op Gran Canaria en toch moet ik morgenochtend werken. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen.
Oké, een vakantieverhaaltje... Je hoeft het niet te lezen, maar ik moet het ergens kwijt.
![]()
Ik heb zo'n leuke, maar ook erg rare vakantie gehad, eigenlijk heb ik nog een paar dagen nodig om bij te komen. Ik heb een aantal van jullie wel eens verteld dat ik tussen 1989 en 1997 heel vaak naar Gran Canaria ben geweest, en de meeste keren (vanaf 1993) met dezelfde vriendin waarmee ik nu geweest ben. De reden dat we zo vaak gingen was dat we een hele kennissenkring hadden gekregen daar, voornamelijk bestaande uit Ierse muzikanten die daar in de pubs speelden. Sommige bleven maar kort, maar anderen zaten er jarenlang en konden we bijna vrienden noemen, voor zover dat kan op zo'n afstand. We kwamen bij ze thuis, gingen met ze naar niet-toeristenclubs als ze klaar waren met werken, we schreven of belden soms, enz. enz..
Degene die ik daar het langst kende was Archie, die in de Ierse pub speelde die daarna zo'n beetje onze stamkroeg werd. Archie heb ik in 1991 ontmoet en hij was aardig (met hem heb ikzelf geregeld geschreven), maar af en toe ook raar. Bovendien dronk hij regelmatig teveel ('n echte Ier). In november 1997 - de laatste vakantie met mijn vriendin, voor deze - hebben we hem voor het laatst gezien. Het ging toen niet goed met hem. Hij vertelde dat hij weg zou gaan van Gran Canaria. Waar naartoe was niet duidelijk, maar hij moest er weg, zei hij. En inderdaad, toen mijn ouders er in de jaren erna nog wel eens op vakantie waren, was Archie er niet meer. Ik zou hem nooit meer zien, dat wist ik wel zeker. We hadden geen contact en ik had geen idee waar hij was. Ik had er soms best wel een treurig gevoel over, vooral omdat ik bang was dat het alleen maar slechter met hem was gegaan in de jaren erna, gezien zijn voorgeschiedenis.
Dan kun je je misschien voorstellen hoe
on-voor-stel-baar groot mijn verbazing was toen ik vorige week zondag nietsvermoedend ons stamkroegje binnenstapte en ineens oog in oog stond met dezelfde Archie! Ik was totaal sprakeloos, de kin van mijn vriendin hing op de grond en Archie kon gelijk niet meer verder spelen. We hebben elkaar met z'n drieën zeker een minuut met grote ogen staan aankijken.
I didn't think I'd ever see you again..., kon hij uiteindelijk uitbrengen en dat gevoel was wederzijds. Maar ZO geweldig!
![]()
En ZO ontzettend toevallig, dat wij na al die jaren weer eens samen naar Gran Canaria gaan (ik heb tussendoor ook 7 jaar geen contact gehad met mijn vriendin) en dat hij net weer terug is, terwijl hij een paar maanden geleden nog dacht dat hij dat nooit meer zou doen.
Fate, volgens Archie... het heeft zo moeten zijn.
En... het gaat gelukkig heel goed met hem.
![]()
Alle horrorscenario's die mijn vriendin en ik vantevoren bedacht hadden bleken gelukkig niet waar. En een week was natuurlijk veel te kort om helemaal bij te praten, maar we hebben wel ons best gedaan.
![]()
Oh, en verder hebben we nog meer oude vrienden/kennissen ontmoet, waaronder nog iemand die we al bijna 8 jaar niet hadden gezien, maar Archie was toch wel de allergrootste verrassing. Echt de laatste persoon die ik had verwacht te zien. Geweldig!
![]()
Nou ja, dat wat het... Welterusten!
[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-06-2005 02:17:58 ]