abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28546632
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:07 schreef MeuL het volgende:
Ik ga helaas pas in Oktober naar Egypte.. Maar ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken. Ik heb me zeker in laten enten, al is het maar voor de zekerheid. ( Zit niet echt te wachten op polio of buiktyfus )

Ik ga hier heen:
http://www.lemeridien.com/egypt/makadi_bay/hotel_eg1698.shtml

Het is een 5 Sterren Resort van het Le Meridien hotel/resort keten. All-In, kan bijna niet wachten
Een van de mooiste hotels in Hurghada, prima keuze.
pi_28552614
Hee paperclip we zijn geen homo

Mooie foto's
There you go..
pi_28579360

Mooie gele vis

Mooie gekleurde vis

Pyramide

Cairo

Van het plaatsje Hurghada op zich heb ik geen fotos. De snorkelfotos zijn gemaakt tijdens een snorkelexcursie en bij ons hotel. Je kon zo vanuit ons hotel de zee in en dan zwommen er meteen de meest prachtige vissen! Foto's zijn overigens niet van geweldige kwaliteit, gemaakt met een flutcamera en ook nog slecht ingescand.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:46:21 #154
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28579711
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:51 schreef Macchia_Nera het volgende:
Hee paperclip we zijn geen homo

Mooie foto's
Echt wel.

Weet iemand al wat van de vliegtijden?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_28580536
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:51 schreef Macchia_Nera het volgende:

Mooie foto's
Mooie avatar
pi_28580783
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:46 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Echt wel.

Weet iemand al wat van de vliegtijden?
ja ik zit er ook op te wachten, kga over 7 dagen weg, nog niks gehoord van nile travel . En als ik op schiphol check dan zie ik op 14 juli alleen maar een indirecte vlucht van klm die er een uurtje of 10 over doet
Even a broken clock is right twice a day.
pi_28581086
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:33 schreef danos het volgende:

[..]

ja ik zit er ook op te wachten, kga over 7 dagen weg, nog niks gehoord van nile travel . En als ik op schiphol check dan zie ik op 14 juli alleen maar een indirecte vlucht van klm die er een uurtje of 10 over doet
Je gaat toch niet naar Cairo? Dan vlieg je niet met KLM, maar met Holland Excel. (de naam klopt niet, maar je weet welke ik bedoel)
pi_28586967
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:23 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Mooie avatar
There you go..
pi_28628749
Kaaikekaaikeniekopuh, goedkoper dan blokker, how many camels, You're a lucky man!

Back!

Ben dus terug van een weekje Hurghada in het Triton Empire hotel. Was echt super! Super mooi en goed hotel met een hele goede service. Kwamen donderdagavond aan. Gelijk even de straat op gegaan om te kijken hoe het er was. In een winkeltje maar gelijk een trip naar Cairo en duiken geboekt (voor heel weinig ). Hele aardige mensen daar!! Vloek van de farao's gehad Nam een local ons mee een berg op zodat je uitzicht had over bijna heel Hurghada om foto's te maken van zonsondergang, staan we net 1 minuut op die berg en toen moest ik dus heeeeeeeeeeeeeeeeel nodig naar de wc Die avond anijsthee gehad van die jongen want dat scheen er tegen te helpen en jawel! Binnen een half uur was het weer over. Echt geweldig spul! (Een tip dus voor als je aan de race bent daar, drink anijsthee!) Niw, we zouden die avond dus naar Cairo gaan, maar gelukkig hebben we het een paar dagen kunnen verplaatsen Dinsdag naar Cairo geweest. Egyptisch museum, pyramides, papyruswinkel, ritje op een kameel, lunch en totaal iets van 13 uur in de bus.
Woensdag gedoken. We zouden 2 duiken maken maar ik voelde me na de eerste duik niet zo fijn dus heb de 2e overgeslagen. Was wel heel mooi om alles te zien onder water
Ook heel veel gesnorkeld. Dat was ook heel mooi!! M'n rug is in vergelijking met de rest van m'n lichaam ook behoorlijk verkleurd door dat snorkelen! Hehe
Downtown ingeweest. Grappig om te zien Tja, heb zoveel gezien en gedaan. Zou niet weten wat ik allemaal nog moet vertellen Het was iig een top vakantie.

Tip dus van de anijsthee en zorg daar dat je niet in aanraking komt met de politie om wat voor reden dan ook, want dat scheelt je heeeeeeeeeeeel veel uren wachten, ergenis en een minder leuke vakantie.

Ben nu de foto's op m'n pc aan het zetten, maar het zijn er 500 ofzo en ik heb zo'n traag pc'tje dus dat duurt nog wel even. Als dat gedaan is zal ik er een zooi posten

pi_28638266
uitzicht vanaf ons balkonnetje

uitzicht vanaf de berg die je op de foto hierboven ziet

strandje

uitzicht vanaf t balkon weer

en in t donker

strandje

zonsondergang

zonsondergang

straatje richting het strand

met de local vrienden

een zwaan gemaakt van handdoeken door de kamerjongen

ik @ Egyptisch museum

pyramides

kamelenritje

pyramide

again

zee

zee

krokodil van handdoeken door kamerjongen

met Fox, lieve local
pi_28642902
Weer hele mooie foto's. Wat ik graag nog wel eens wil weten hoe het met het uitgaan daar is. Veel gezellige kroegjes discotheken of juist helemaal niet? Ik heb laatst wel gelezen dat er een nederlandse bar ergens moet zitten.
pi_28643444
Ik heb in het straatje bij het hotel wel een paar cafe'tjes enzo gezien en er is ergens een NL bar en je hebt papa's II bar en papa's II beach bar. Vast nog wel meer. Ik ben iig niet uitgeweest. Was jij het die via Isropa had geboekt en naar Triton Empire gaat? Want dan kan je via t hotel een soort kroegentocht doen. Al zal je dat wel via alle hotels en reisorganisaties kunnen doen denk ik
pi_28657652
Mooie foto's

Heb er superveel zin in, maar mag eind augustus pas
There you go..
  zondag 10 juli 2005 @ 20:46:14 #164
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28690055
donderdag ga ik voor 2 weekjes weg naar hurghada (en cairo en luxor).. maar nou heb ik toch van wat mensen gehoord dat blonde dames erg worden lastiggevallen en iemand had als tip: haar donker kleuren maar mn vriendin wil het liever niet omdat ze bang is dat haar haar teveel beschadigd wordt door de spoeling, dat haar echte kleur pas na heeel lang weer terugkomt en dat het niet veel uitmaakt qua hoeveel je lastiggevallen wordt.

Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28692140
Wij willen een Padi Open Water halen in Egypte met Nile Travel. Iemand ervaringen met deze organisatie ? En is het verstandig om als duik-noob dit te gaan doen?
pi_28693084
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:46 schreef spooky1234 het volgende:
donderdag ga ik voor 2 weekjes weg naar hurghada (en cairo en luxor).. maar nou heb ik toch van wat mensen gehoord dat blonde dames erg worden lastiggevallen en iemand had als tip: haar donker kleuren maar mn vriendin wil het liever niet omdat ze bang is dat haar haar teveel beschadigd wordt door de spoeling, dat haar echte kleur pas na heeel lang weer terugkomt en dat het niet veel uitmaakt qua hoeveel je lastiggevallen wordt.

Mijn ervaring (en ik ben niet superblond, superslank, supermooi) is dat t geen hol uitmaakt hoe je eruit ziet. je bent een toerist dus je bent mooi/leuk/geweldig en is de jongen een 'lucky man'. Dat zal je heel vaak te horen krijgen, maar of dat lastigvallen is Tis maar net hoe je t opvat en hoe je ermee omgaat Als je t irritant vindt gewoon lekker negeren
  zondag 10 juli 2005 @ 22:33:53 #167
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_28693168
Vriendelijk glimlachen en La shukran (nee bedankt) zeggen, doet ook wonderen.
En kleed je niet al te bloot als je de stad in gaat of tempels gaat bezoeken. Bedek je schouders en doe geen hele korte broeken aan, maar iets dat iig richting je knieen komt.
  maandag 11 juli 2005 @ 00:19:11 #168
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28696169
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:46 schreef spooky1234 het volgende:

Voor ons is blond wel 'n speciale kleur omdat we dat in Egypte bijna niet kennen, we zien 't alleen bij toeristen dus je moet inderdaad niet raar opkijken dat je als blondin wat meer aandacht krijgt.
Maar om gelijk je haar te gaan verfen vind ik overdreven, dat is helemaal niet nodig.

Het is ook weer niet zo dat je de mannen van je af moet slaan, ze zullen misschien alleen jou als eerst aanspreken als jij de blonde dame van de groep bent.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  maandag 11 juli 2005 @ 01:09:22 #169
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28697074
nou ja kijk, ik heb gewoon geen zin om een bewaker uit te gaan hangen hele vakantie.. ik wil ook wel eens even relax zelf wat gaan doen zonder dat ik altijd mn vriendin op 1 meter afstand heb.. en dat ik 30 keer op een dag een gast boos moet aankijken en of uitschelden en wegduwen.. thatz all..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 11 juli 2005 @ 01:13:48 #170
48645 Farao
pi_28697147
Met dat boos aankijken, uitschelden en wegduwen zal 't reuze mee vallen.

Ze zal waarschijnlijk alleen zorgen voor wat jaloerse blikken en meedraaiende hoofden, maar da's toch alleen maar iets op trots op te zijn toch.
  maandag 11 juli 2005 @ 03:59:46 #171
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28698458
ja ok zolang het complimenten en jaloerse blikken zijn vind ik het prima.. overdreven handstastelijkheid en herhaaldelijk constant aandringen is wel uit den boze..

Wat me opvalt na het lezen van reacties op vakantiereiswijzer.nl, dat veel mensen zich beklagen over opdringerige verkopers, als je ergens een winkeltje inloopt doen ze deur op slot en dwingen je min of meer om iets te kopen, sommige mensen vertellen dat ze door de politie ontzet moesten worden. Ook klagen veel mensen over dat ze afgezet worden maar volgens mij zijn dat lompe aanstelleritis mensen.. want wat is nou afgezet worden? je betaalt je 80 cent ipv 20 cent voor een busritje.. lekker boeie.. in nederland betaal je een veelvoud daarvan voor een vergelijkbaar ritje.. En die zelfde mensen die zo zeiken over dat ze overal afgezet worden vinden het niet erg om 500 euro te betalen voor een vlucht en 500 euro voor een hotel en 100 euro voor een veel te dure excursie via hun reisorganisatie maar vinden vervolgens iets wat normaal 50 cent kost en verkocht wordt voor 1 euro veel te duur en afzetterij... kom op.. gun die mensen ook wat zeg.. reisorganisatie verdient honderden euros aan je hotelboeking en vliegticket maar paar cent te veel betalen aan the locals nee das schandelijk..

Ook erg grappig hoe een belg vertelt dat hij 20 pond moest betalen voor een taxiritje naar de stad.. en dat ze probeerden 40 pond te laten betalen maar dat hij toch gelukkig voor 20 mee mocht. Verder vertelt iemand anders weer dat je echt niet meer dan 5 moet geven.. en als je goed afspreekt kan je voor 5 pond mee. En anderen zeggen weer je moet max 1 a 2 pond betalen en uiteindelijk zjin er mensen die zeggen dat als je goed onderhandelt voor 1 pond mee mag.. tja domme belgen he

Ik hoor dat een dagje Cairo veel te kort is dus ik zit te denken aan een 3 daagse Cairo excursie.. mijn vragen zijn: is cairo veel duurder qua eten, taxi etc? Is het ook veilig of juist minder veilig dan hurghada?
  maandag 11 juli 2005 @ 04:03:10 #172
48645 Farao
pi_28698467
Ik denk niet ik dat echt kan beantwoorden voor je.

Voor jou (als toerist) is alles toch anders qua prijs en veiligheid (niet dat 't onveilig is ofzo, maar elke stad heeft wel z'n "mindere plekken") dan voor mij als local.
  maandag 11 juli 2005 @ 08:58:14 #173
26663 Paperclipjes
pi_28699274
Spooky1234, waarom ga jij naar Egypte jongen... Je hoort zo veel "negatieve" verhalen. En zoekt hier om de een of andere reden een bevestiging.

Je bent bang dat je te veel betaalt, je bent bang voor "ongeweste" aandacht voor je vriendin, je bent bang voor opdringerige verkopers.

Ga dan lekker naar Hintergarten.

Anyway, doe niet zo bang, en geniet gewoon van je vakantie. Dan zul je het nog behoorlijk leuk gaan hebben daar.
pi_28699563
wat ik wil een beetje bizar vind, ik kreeg paar dagen geleden de reisinformatie van nile travel. Daar stond in dat het bij de nijlcruise normaal is voor de cruise een bepaalt bedrag als fooi te geven en dit wordt dan verdeelt over het personeel zodat je niet de hele tijd bij het kopen van drankjes fooi hoefde te geven.

Men had het over een bedrag van 20/30 euro per persoon, nou snap ik wel dat deze regeling best handig is, maar ik vind het vooraf geven van fooi toch wel een beetje onzinnig. Kheb dan meer het idee dat het dan eigenlijk gaat om het loon van de medewerkers dan dat het om een fooi gaat.

Ik heb op zich geen moeite met fooigeven maar fooi geven om het fooigeven daar heb ik toch wel moeite mee (voor de mensen die reservoir dogs hebben gezien, steve buscemi legt het mooi uit ). Nu zullen er vast wel mensen zijn die zeggen dat het personeel al zo weinig verdient etc, kan allemaal best als ze tijdens de cruise goed werk hebben gedaan ben ik de laatste die hen niet zal belonen met een royale fooi maar dit vind ik ietwat vreemd.

Ben ik nou een zeikerd of behoord dit gewoon tot de ongeschreven wetten en regels die gelden in deze landen rondom de middelandse zee en ben ik dus genoodzaakt hier in mee te gaan. Waarom wordt het dan niet gewoon bij de totaalprijs van de reis berekend vraag ik mij dan af?
  maandag 11 juli 2005 @ 09:47:12 #175
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28699844
Ik denk inderdaad dat het wel een goed idee is om te tippen. Kosten voor vrijwel álles in Egypte zijn zó laag en je weet dat de salarissen ontzettend laag zijn. Natuurlijk moet je niet een beetje de big shot uit gaan hangen daar, maar wat is nou precies het probleem van "tippen om het tippen". In Nederland leg ik ook mijn standaarden wat hoger als het daar op aankomt, maar daar weet je ook dat horecamedewerkers gewoon een goed salaris krijgen, met sociale voorzieningen en alles. Kom daar in de meeste andere landen maar eens om.

Dan weer iedere keer dat gepruttel om blond haar, verkopers en lastige heren...
Ik (dame, blond, alleenreizend) heb toch echt geen problemen gehad. Aandacht: ja. Losse handjes: absoluut, nóóit!

Mijn Gouden Tips:
1. Kleed je bescheiden (als dame, maar óók als heer). Kwestie van respect. Ga er niet in een zomerjurkje heen dat in Nederland best kan. Je bént niet in Nederland. Simpel hè?
2. Ontwikkel een grote "negeer-knop". Ja, mensen gaan je benaderen voor aandacht, papyrus, parfum, kamelenritten, foto's, kusjes, tours en wat al niet meer. Voor heel veel dingen kun je vriendelijk bedanken, aandachtvragers gewoon negeren. Blik op oneindig en doorlopen.
3. Besef bij verkopers waar het om gaat: deze mensen doen dit om in hun levensonderhoud te voorzien, niet om jou te pesten. Realiseer je dat het misschien vervelend is om 20x nee te zeggen tegen parfum of papyrus, maar nog veel vervelender om 200x verveelde toeristen te moeten vragen of ze het willen kopen. Mensen die hier hun vakantie door laten verpesten zijn verkeerd bezig.
4. Blijf niet alleen steken in badplaatsen en mega-toeristische sites als de piramides of duikplekken. Ik heb een zeer bescheiden ervaring met Egypte, maar in het algemeen denk ik dat de leukste mensen te vinden zijn búiten de plekken waar mensen je dingen moeten/willen verkopen. Wil je niet weggaan met het idee dat iédere Egyptenaar een gladde verkoper/versierder is, kijk dan ook eens in die achterafstraatjes/dorpjes...

Overigens verdient Caïro zéker meer dan een dag (voor degene die de vraag stelde). Het leuke aan die stad is dat er zoveel verschillende wijken zijn, met elk een eigen karakter. Heel leuk om de tijd te nemen dat een beetje te verkennen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:14:40 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28700334
Maar wat is nou normaal om te tippen?

Dat ze op het vliegveld bij hartstikke ranzige plees met z'n vieren wat staan te stoeien ipv schoonmaken, maar wel hun handje ophouden, of terwijl je zelf al je tas in de hand voor de balie staat en iemand wil je koffer aanpakken om 40 cm verder op de band te zetten en zijn hand openhoudy, vind ik niet normaal hoor. Dat een man in een tombe wat verteld en aanwijst en dan wat krijgt, heb ik geen probleem mee. Maar wat geef je dan zo iemand?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28700500
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:47 schreef Hik het volgende:
Ik denk inderdaad dat het wel een goed idee is om te tippen. Kosten voor vrijwel álles in Egypte zijn zó laag en je weet dat de salarissen ontzettend laag zijn. Natuurlijk moet je niet een beetje de big shot uit gaan hangen daar, maar wat is nou precies het probleem van "tippen om het tippen". In Nederland leg ik ook mijn standaarden wat hoger als het daar op aankomt, maar daar weet je ook dat horecamedewerkers gewoon een goed salaris krijgen, met sociale voorzieningen en alles. Kom daar in de meeste andere landen maar eens om.
Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.
Maar het vooraf betalen van 20/30 euro pp als tip voor al het personeel op de boot tsja dat klinkt mij gewoon wat raar in de oren. Kijk ik zit dan meer te denken aan iets van 10 euro vooraf en als er tijdens de nijlcruise niks aan te merken is op de service dan wil ik daar best nog 20 euro bijleggen.

Overigens vind ik de trend bij de landen rond de middellandse zee dat er overal maar blind getipt moet worden wel steeds meer overdreven worden, en bovendien wordt ik er ook gek van om iedere keer maar op zoek te moeten naar wat klein geld voor zo'n zielig kijkende mediterraan maar dat gaat er meer om dat het lastig is, als hij goed zijn werk doet dan verdient hij de tip zeker.
pi_28700553
Ik heb dus wél een vervelende ervaring gehad met een local met behoorlijk losse handjes. Niet bepaald leuk en de rompslomp die erna kwam was al helemaal niet leuk. Ben wel heel lief en goed geholpen door heel veel locals daarna en rotte appels heb je overal, dus ook in Egypte. Een klein beetje oppassen kan geen kwaad dus, vind ik. Maargoed, zal wel komen omdat ik dit dan heb meegemaakt. Verder heb ik me totaal niet onveilig gevoeld daar en echt een top vakantie gehad
  maandag 11 juli 2005 @ 10:44:41 #179
26663 Paperclipjes
pi_28700946
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:21 schreef danos het volgende:

[..]

Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.
Maar het vooraf betalen van 20/30 euro pp als tip voor al het personeel op de boot tsja dat klinkt mij gewoon wat raar in de oren. Kijk ik zit dan meer te denken aan iets van 10 euro vooraf en als er tijdens de nijlcruise niks aan te merken is op de service dan wil ik daar best nog 20 euro bijleggen.

Overigens vind ik de trend bij de landen rond de middellandse zee dat er overal maar blind getipt moet worden wel steeds meer overdreven worden, en bovendien wordt ik er ook gek van om iedere keer maar op zoek te moeten naar wat klein geld voor zo'n zielig kijkende mediterraan maar dat gaat er meer om dat het lastig is, als hij goed zijn werk doet dan verdient hij de tip zeker.
Ik had dat ook een "verplichte" fooienpot. Voordeel was dat de personeelsleden absoluut niet om fooi vroegen en wel alles voor je uit de kast haalden. Dus ach.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:46:56 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28700995
Hmz, bij ons in het hotel, all-in enzo, bedroeg de fooienpot slechts 5 euro. Nou hebben ze natuurlijk wel minder werk en personeel als op een boot misschien.
pi_28701021
Spooky, ik vind het ook wel overdreven om meteen je haar te verven. Wat beter helpt (in mijn ervaring) is zeggen dat je getrouwd bent. "Vriend" of "vriendin" betekent daar niks maar zodra je zegt dat je getrouwd bent of broer en zus bent, laten ze je meteen met rust, dat respecteren ze veel meer.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:09:41 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28701543
Vooraf tippen zou ik ook niet doen. Maar ik ben ook nooit met zo'n soort toer meegeweest.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28719428
Danos hoe is je ervaring met Nile Travel tot nog toe? Sta op het punt een reis te boeken via hen....
  maandag 11 juli 2005 @ 23:06:50 #184
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28722262
vriendinnie:
Das inderdaad een goeie tip, ik hoorde al van iemand anders al dat een 'trouwring' wonderen doet qua respect afdwingen bij die vervelende mannetjes. En gewoon over "wife" praten en niet "girlfriend".
Dat haar kleuren was een tip van iemand maar ik denk dat het niet echt de moeite waard is om te doen.

paperclipjes:
quote:
Spooky1234, waarom ga jij naar Egypte jongen...
Omdat ik in Egypte nog niet geweest ben, omdat ik duiken erg leuk vind en weet dat rode zee een van de mooiste duikplekken is ter wereld, omdat ik enige overgebleven wonder of the world wil zien en erg geinteresseerd ben in rijke historie van Egypte, omdat het lekker warm en heel goedkoop is.
quote:
Je hoort zo veel "negatieve" verhalen. En zoekt hier om de een of andere reden een bevestiging.
Ik lees veel negatieve verhalen en veel gezeik en gejank van mensen op internet en ik vraag me vooral af wat die mensen mankeert omdat ik me juist niet kan voorstellen dat het zo erg is als sommigen het stellen.
quote:
Je bent bang dat je te veel betaalt, je bent bang voor "ongeweste" aandacht voor je vriendin, je bent bang voor opdringerige verkopers.
Ik ben dar niet bang voor.. bang is een groot woord, ik ben benieuwd hoe het daarmee zit. Even voor de duidelijkheid ik ben wel vaker in 3e wereld land op vakantie geweest en ik ben echt geen mietje of onervaren sukkel.

En mijn vriendin is ook wel wat gewend, ze wordt bijna dagelijks nagefloten op straat en ze is echt wel wat gewend als het komt tot overdreven aandacht en opdringerige gastjes..het is alleen vervelend als je constant alleen bezig bent gasten van haar af te duwen maar ik ga er van uit dat het echt zal meevallen.
Wat betreft opdringerige verkopers, ik ben geen sukkel die geen nee durft te zeggen of die nooit opdringerige verkopers meegemaakt heeft maar ik vraag me gewoon af wat er klopt van al dat geklaag van de mensen op vakantiewijzer.. zijn ze echt lompe aanstellers of is het echt zo erg dat je met een knuppel je weg vrij moet maken van je hotel naar een taxi.
quote:
Ga dan lekker naar Hintergarten.
Wo ist das?
quote:
Anyway, doe niet zo bang, en geniet gewoon van je vakantie. Dan zul je het nog behoorlijk leuk gaan hebben daar.
Ik weet bijna zeker dat ik het erg leuk zal hebben daar, ik heb inmiddels zoveel info over verzameld dat ik bijna zeker kan stellen dat het heel leuk zal worden.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:12:21 #185
26663 Paperclipjes
pi_28722436
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:06 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Wo ist das?
[..]
Achter je huis meestal

Maar goed, niet bang maar benieuwd, goede zaak, fijne vakantie gewenst. Laat ons weten hoe het was!
  maandag 11 juli 2005 @ 23:19:22 #186
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28722652
ik heb geen hintergarten, ik woon in een studentenflat

ik laat jullie uiteraard weten hoe het was
pi_28731316
Mn vriendin is ook blond en werd (vrijwel) niet lastiggevallen. Moest alleen 100x aanhoren hoeveel mazzel ik heb en ze werd wat vaker nagekeken, maar ach, dat is ook wel weer vleiend Alleen rond de toeristische attracties zoals in Luxor waren wat meer opdringerige straatverkopers die soms wel een beetje vervelend waren, maar zoiets ga je toch wel met zn 2en heen neem ik aan. Haar verfen is dan ook erg overdreven en zeker niet nodig.

En beetje fooi zou ik wel geven. Ze vragen er in het hotel als het goed is niet om (wij hadden ook verplichte fooi van 5 euro p.p. voor een hele week wat dan verdeeld werd) maar als je af en toe eens een eurotje geeft zul je zien dat alles opeens veel sneller gaat en je altijd als eerste geholpen wordt en een steentje voor hebt

In Hurghada zelf (het centrum en buitenwijken) is het wel link voor toeristen. Daarom word je ook aangeraden alleen in de grote straten te blijven en absoluut niet de kleine zijstraatjes in te gaan. Zolang je dat doet is het heel veilig, want het sterft er van de politie. Sommige verkopers zijn wel wat opdringerig, maar zo extreem als de deur op slot doen etc. heb ik niet meegemaakt. Ze zijn bij mij ondanks wat opdringerigheid soms altijd vriendelijk gebleven.

Maak je gewoon niet te druk over alles en geniet van je vakantie, dan komt het allemaal wel goed.
pi_28741810
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:51 schreef FlipBis het volgende:
Danos hoe is je ervaring met Nile Travel tot nog toe? Sta op het punt een reis te boeken via hen....
Tot nu toe is mijn ervaring met nile travel wel ok, ik vind de prijzen sowieso erg netjes.

Enige minpunt vind ik het feit dat we geen bevestiging kregen na het betalen van het rest bedrag, en we daar dus om moesten vragen via de mail (wel snelle reactie trouwens). Vervolgens werd in die mail ook gezegt dat we 2 weken voor vertrek vluchtinfomatie zouden krijgen.

Dit hadden we twee weken van te voren niet dus wij weer mailen, geen reactie op gekregen. Toen heb ik ze vrijdag gebelt en toen vertelden ze me dat het eraan kwam, toen had ik het ook vrijdag binnen. Zag er allemaal netjes uit.

Maarja communicatie is dus een minpuntje, het maakt mij niet uit als vluchtinfo etc nog niet binnen is maar laat ff wat van je horen, voor de rest ben ik tot nu toe tevreden. Op 28 juli als ik terugben zal ik meer kunnen zeggen
pi_28826805
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met nile travel, mijn vriendin en ik hebben daar een nijl cruise geboekt in Agustus.
"True victory is self-victory"
Morihei Ueshiba
pi_28857152
Hoi,
ben net terug uit Hurghada. Ik zou er een heel verhaal over kunnen typen maar heb daar nu even geen zin in foto's zeggen trouwens toch veel meer, je vindt ze hier http://spaces.msn.com/members/Kellysneverland/

Hurghada zelf vond ik best gezellig maar niet mooi. Maar dit wordt gecompenseerd door de prachtige zee en de vriendelijke mensen.
Het is zeker aan te raden om excursies te maken, ik ben naar luxor, el gouna en giftun island geweest en we hebben ook een quadsafari gemaakt.
Meer weten? vraag maar.

groetjes
  maandag 18 juli 2005 @ 08:19:39 #191
26663 Paperclipjes
pi_28901771
moon1702 volgens mij werkt het niet helemaal... jammer... ben benieuwd!
pi_28905566
Er was iets mis met de instellingen, ik denk dat het ondertussen wel al zou moeten lukken.
pi_28917876
Leuke foto's moon1702 Jullie hebben veel gedaan en gezien. Leuk. Als ik die foto's van Giftun zie baal ik wel dat wij daar toch niet heen zijn geweest

Niw, ik heb mijn foto's de leukste dan ook online gezet op http://egypte.sassa.smurfin.nl/

Paar ervan had ik hier al gepost
pi_28920795
dank je Giftun was mooi hoor maar je kon er maar een uurtje blijven, dus vlug voorbij. ik vond het snorkelen altijd t leukst en dat zal jij ook wel gedaan hebben hé

Ook mooie foto's hoor, vooral die van zonsondergang en Caïro, wij zagen het niet zitten om zo vroeg op te staan
In welk hotel zat je? Ik herken de omgeving op enkele foto's, wij zaten in Sand beach en daar maakten ze niet zo'n leuke dingen met de handdoeken

[ Bericht 42% gewijzigd door moon1702 op 18-07-2005 20:40:35 ]
pi_28921228
Mja, wij zouden ook een snorkeltrip naar Giftun doen, maar besloten uiteindelijk om te gaan duiken Dat vond ik alleen niet fijn, dus heb na mn eerste duik alleen nog maar gesnorkeld En bij het strandje was al heel mooi koraal en we hadden snorkels meegenomen, dus ik heb redelijk veel gesnorkeld Echt mooi om te zien zo onder water

En ik ben echt jaloers dat je van zo dichtbij dolfijnen hebt gezien Ik heb ze wel gezien, maar van een afstand.
pi_28921384
Sand beach zit toch in t straatje waar Triton Empire Beach ook zit?

Wij zaten in Triton Empire Hotel. Een straatje daar achter. Mochten gebruik maken van t strandje bij Empire Beach. Las dat jullie hotel niet zo super was. Bij ons was alles gelukkig helemaal top in het hotel (had me al op t ergste voorbereid als ik die verhalen zo las af en toe ).

Vroeg opstaan voor Cairo? Gewoon niet gaan slapen We vertrokken rond 2 uur in de nacht. Alleen die busreis is zo kut he. Maar dat hadden jullie ook naar Luxor
pi_28921699
ja idd, moet niet ver van elkaar zijn. Het was iets minder dat hotel maar wel leefbaar voor even
Ik vond die heenreis naar Luxor heel leuk maar ja het was ook al weer licht en het uitzicht was heel mooi. Caïro zal voor een volgende keer zijn
pi_29022002
There you go..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:48:49 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29032356
sassa, kun je je foto's niet een beetje resizen?
Dit topic staat iedere keer een paar minuten heen en weer te springen voor ik wat lezen kan!
pi_29032783
oh sorry

Maar je kan je post na 24 uur niet meer wijzigen...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:35:51 #201
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_29050689
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Spooky, ik vind het ook wel overdreven om meteen je haar te verven. Wat beter helpt (in mijn ervaring) is zeggen dat je getrouwd bent. "Vriend" of "vriendin" betekent daar niks maar zodra je zegt dat je getrouwd bent of broer en zus bent, laten ze je meteen met rust, dat respecteren ze veel meer.
Inderdaad! Gewoon getrouwd zijn, een ring hoeft niet eens. Ben je als vrouw 20+, dan kan je ook best over kinderen beginnen.

Ook een goede tip: zeggen dat je student bent. Dan laten de verkopers je ook snel met rust.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 11:07:39 #202
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_29261416
net terug van 15 dagen Hurghada. Ik heb een toffe vakantie gehad, zeker een aanrader.. hier zijn nog wat tips:

Geld:
1 euro is nu ongeveer 7 pond waard.
1 pond is dus ongeveer 14 cent.
Wissel niet in NL, je wordt genaaid met een lagere koers en transactiekosten en zelfde geldt voor pinnen, ben je 2,50 ofzo kwijt extra per keer. Beste is gewoon euros daar te wisselen.. beste koers, geen provisiekosten.

Vliegreis heen:-
van mijn reisorganisatie kreeg ik een brief dat ik op schiphol nog los brandstofoeslag moest betalen maar ik heb niets hoeven te betalen.. en andere mensen ook niet dus ik denk dat het blijkbaar toch niet geldt voor egypte?
- als je aankomt krijg je van je host een soort postzegel die je in je passpoort kan plakken (visum) en daar wordt nog overheen gestempeld, je host vraagt voor dat zegeltje 20 euro tijdens je transfer naar je hotel terwijl je dat zegeltje ook aan de balie op t vliegveld daar los kon kopen voor aanzienlijk minder. thatz just the beginning of the naaierij...

Hotel:
Ik verbleef in La Perla, een redelijk simpel 3 sterren hotel tussen de 2 centra van Hurghada. Voor hele reis heb ik 520 euro betaald dus als ik vliegticket en luchthaventax afhaal komt mijn hotel op basis van bed & breakfast op 15 euro per nacht dus 7,5 euro per persoon en das natuurlijk mega goedkoop.

Plus: heel schoon, geen beestjes, bijna iedereen van personeel doet echt hun best voor je.
Minder: airco kan alleen aan en uit en niet automatisch constant temperatuur reguleren, wc spoelt beetje middelmatig door, geen afstandsbediening voor tv.
Oftewel de minpunten zijn triviaal, all in all zeer goeie prijs-kwaliteit verhouding.

Transport in Hurghada:
Je hebt witte busjes, op sommige staat hurghada service en die moeten taxi's voorstellen en anderen hebben op de voorruit een sticker met 1 LE op (1 egyptische pond) en die moeten een bus voorstellen maar ze zijn felxibel, een bus is soms en taxi en een taxi is soms een bus
Hurghada is een soort langgerekte plaats dat langs de kust ligt en daarom is het makkelijk om met slechts 1 buslijn van de ene naar de andere kant te gaan.

Prijzen: Bus kost 0.50 pond per persoon voor een kort stukje (van ong. 2 minuten rijden), 1 pond voor een stuk van rond de 5-7 minuten en 2 pond voor lange stukken dus van een naar de andere kant van de stad. 1 busgastje gaat zeiken als je zelfs 2 pond geeft voor een kort stukje en andere neemt gewoon keurig 0.50 aan voor korte stukken. Zorg wel voor dat je gepast geld hebt, dus als je in winkels dingen koopt leg je wisselgeld apart, vooral 1 pond en 0.50 pond biljetten zijn handig voor busjes want je moet vaak zeiken om daar je wisselgeld terug te krijgen... je geeft m 5 en hij zegt itz ok.. je zegt nee ik wil 4 terug.. no, its ok zegt ie dan.. je moet flink boos worden wil je je 4 dan nog krijgen.. als je m gewoon 1 geeft is het 9 van de 10 keer gewoon alleen zo een blik van shit, dit toeristje is op de hoogte van de prijzen.
Hoe herken je een bus? meestal is deze vol en zitten er 5-8 egyptenaren in en zit bij de schuifdeur een man of vaak een jongetje met een stapeltje biljetten (hij doet de deur open en dicht en collecteert geld van de passagiers).. Hoe herken je een taxi? Deze is meestal leeg en er zit maar 1 chauffeur in, vaak zijn deze busjes ook net iets netter en minder afgeragd.
Als je twijfelt vraag je gewoon bus or taxi? en op sommige rustige momenten als taxi's nix te doen hebben zeggen ze wel eens taxi maar als je zegt nee bedankt dan zeggen ze ok, ok I am a bus.. maar dan gaan ze toch nog 5, 10 of 15 pond proberen te vragen dus stap niet in voordat je het eens bent over de prijs. Normale taxiprijs is 20 pond maar op rustige momenten willen ze wel eens voor 10 rijden. Soms kan je ze zelfs voor 1 pond per persoon ritselen als je met een paar man bent ofzo maar dan moeten ze echt niets te doen hebben.

Excursies:
Boek NIETS via je hotel/reisorganisatie... Het is sowieso altijd duurder maar in veel landen krijg je da tenminste iets betere kwaliteit omdat ze met een eigen nederlandstalige gids werken en net iets luxer zijn.. hier is het zo dat als je 50 euro voor een excursie betaalt, nemen zijn 20 euro daarvan en ze bellen je gegevens alleen door naar een egyptische touroperator die je ook zelf voor 30 had kunnen boeken. Je wordt dus zwaar genaaid.
Verder kan je alle excursies op de luxe manier doen of op de russische manier. Bijvoorbeeld voor 40-50 euro duiken op een luxe boot met schone wc's, vers water, goed eten, gratis drinken, met slechts 10-15 duikers op een grote boot.. of voor 25 euro duiken met wat ouder apparatuur, kleinere boot waar je met 40 russen op zit, zonder vers water om af te spoelen en met minder en gaar eten.

Aanraders qua excursie's:
- Cairo, moet je hebben gezien, grootste stad van afrika, piramides. sphinx, egyptische museum, leger museum, wat grote moskeeen en oude kerken, markt etc..
- Luxor, tempels, valley of the kings en nog veel meer.
- woestijnsafari
- duiken (een van de beste duikplekken op aarde en een van de goedkoopste)

Zowel voor Luxor als Cairo is 1 dag veel te kort, dan moet alles snel snel snel, heb je overal maar een half uurtje tijd om snel binnen te rennen, wat fotos te maken en dan door te racen naar volgende plek. 2 dagen met verblijf in een 4 sterren hotel is dan ook aan te raden en voor cairo kan je zelfs beter nog 3 dagen van maken want wij hadden met 2 dagen toch nog een heel strak schema daar.
Voor je een excursie boekt vraag goed wat je exacte programma is want ze vertellen je soms niet bij dat je een bepaalde tempel alleen van afstand en uit de bus ziet ipv dat je daar echt naar binnen mag of dat je slechts een half uur hebt voor valley of the kings zoals wij dat hadden... een half uur heb je dus geen fuk aan, kan je net zogoed niet heengaan, scheelt je 15 euro.

Tot zover deel 1... ik moet nu even weg maar schijf binnenkort nog een 2e gedeelte
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:01:19 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_29266101
Yep Cairo was idd cool. Heb het in twee dagen gedaan!
Where law ends, tyrrany begins.
pi_29272945
Ik ben niet naar Caïro geweest ... Na Luxor zag ik dat niet meer zo zitten, veel te warm Luxor vond ik wel heel erg de moeite. En die woestijnsafari is ook wel een aanrader, zeker per quad, een echt avontuur.
pi_29287042
Ik ben ook alweer een paar daagjes terug van mijn 15 daagse reis naar egypte. Eerste week nijlcruise, echt super! Superveel gezien en was echt allemaal prima geregelt. Tweede week heerlijk relaxen in Hurghada in het Meliah Pharaoh resort, was ook supermooi aangelegd en perfecte service.

Egyptenaren had ik na twee weken wel genoeg van, die niks-voor-niks cultuur wordt je na een tijdje wel zat, al weet je natuurlijk dat die mensen het niet zomaar doen, zo af en toe wordt je toch wel ziek van al dat getrek en gezeur van ze. Maarja dat mocht mijn vakantiepret niet drukken, echt een supervakantie gehad, kzal snel wat fotoos posten!
pi_29287166
Hier wat foto's:

Uitzicht vanaf de boot

Kolossen van Memnon:

Tempel van Hatshepsut:

Zonsondergang op de Nijl:

Danos & Horus:

Tempel van Philae:

Botanische tuinen:

Karnak Tempel:

Karnak Tempel:
  zondag 31 juli 2005 @ 21:52:39 #207
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_29305984
hier zijn wat fototjes.. ik post binnenkort meer fotos en meer info

scenic view of the sphinx and cheop's pyramide

in front of 3

in een stom toeristen georienteerd fish restaurant maar toch nog lekker en goedkoop vers vis!

zo bruin was ik na 1 week

zo bruin was ik na 2 weken

een van de bunkers van een van de vele checkpoints ergens in de sahara

Vlak voordat zo een boze gids naar ons toe kwam schreeuwend dat je niet mocht klimmen in zo een tempel

het was 48 graden toen... 48 fukin graden CELSIUS!!! in the fokkin valley of the kings.. waar we overigens veel te veel voor betaald hebben.. maargoed je geeft zo een gids 2 pond en dan mag je overal een kijkje nemen ook waar het officieel niet mag.. hehe maar laat ik maar niet in details treden verder en die fotos maar beter ook niet plaatsen hier hehehe

flinke paal... en als je goed inzoomt zie je mij ervoorstaan

zoom in (in het midden) en tell me what you see

wist je dat een kameel een maand kan leven zonder eten en drinken?

Zo een gastje dat alles filmt hangt gewoon op t dak van een jeep terwijl die 60-80km/h door de woestijn rijdt over hobbels en stenen.. arbo-dienst is nog niet uitgevonden in egypte

Als je meer dan 5 pond fooi geeft aan de schoonmakers dan maken ze nog een kikke figuurtje op je bed.. als je minder dan 5 pond fooi geeft dan maken ze een wat minder uitgebreid figuurtje en als je helemaal geen fooi geeft maken ze kamer gewoon normaal op zoals het hoort zonder extra's

krottenwijk bewoners van luxor zwemmen in de nijl

op de banana island kan je gewoon zoveel bananen plukken en eten als je wil
Zonde alleen dat de toeristen een garbage island van gemaakt hebben, honderden duizenden lege plastic flessen en blikjes liggen gewoon op de grond en niemand raapt het op...

[ Bericht 1% gewijzigd door spooky1234 op 31-07-2005 22:02:34 ]
pi_29307076
Ik hoor hier veel verhalen over genaaid worden... ligt ook een beetje aan jezelf... als je op een gegeve moment ergens geld voor uitgeeft vind je blijkbaar dat je een goede ruil doet.. geld<--> geleverde dienst/waren.

Als iemand anders dat goedkoper kan regelen... Als je te snel tevreden was.. better luck next time. Als het mij overkwam voelde ik me ook genaaid, uiteindelijk blijkt genaaid in dit perspectief gewoon getuige van een slecht inschattingsvermogen Is geen belediging naar iemand hier hoor, ik heb zelf ook boter op mijn hoofd. Zorg dat je weet wat de concurrentie doet met zijn prijzen, het prijsverschil kan belachelijk hoog oplopen 200% is niet iets om van op te kijken. Onderhandelen tot je erbij neervalt, doe aslof je ze niets gunt en je geeft ze de wereld..... genaaid wordt je toch...:D

Wat ook een tip is: leer het arabische tallenstelsel, vaak staan de prijsjes onderop de artikelen... kleine moeite, betere prijzen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_cijfers dan moet je de Arabisch Indische reeks hebbe dacht ik.

Ik ben 2x naar Hurghada geweest de 1e keer was in 2002 in het Belle Vista hotel in het centrum dat was echt geweldig, loopafstand van het cenrum, lekker klein schoon hotel. Direct aan eigen strand gelegen... http://www.hotelpagina.nl/hotels/egypte/3883

de 2e keer was Hotel primasol beach ook een prima hotel, het was alleen een resort... GROOOT dus. Dat betekende dat er wel eens wat gelopen moest worden. Naar het strand, het restaurant etc. maar alles was heel errug OK http://www.hotelpagina.nl/hotels/egypte/6746

Dit jaar gaan we niet naar Hurghada maar naar Taba. dit hotel ligt niet direct aan het strand, er gaan pendelbusjes heen en weer.
http://www.threecorners.com/hotels/wekala/main.php?prog_id=1
Ik ben heel erg benieuwd naar wat er daar allemaal te doen is, niet heel erg veel had ik al gehoord. Maar als er goede duik en snorkelstekken zijn ben ik snel tevreden.

Ik heb net een setje gekocht waarmee ik onderwater digitale foto's kan nemen dus hoop ik op een paar mooie onderwater gelegenheden.

Als je in Hurghada bent zijn er een aantal dingen die je MOET hebben gedaan.

Snorkelen bij hotel Arabia beach
Je betaalt daar 5 euro entree ofzo, daarna kan je via een pier een heel eind de zee inlopen, vanaf de pier stap je direct op een rif uit. Als je nog weinig gesnorkeld en gedoken hebt in die regio is dit een HELE goedkope manier om je over te halen om een duikcursus of snorkelexcursie te doen kopen....

Duiken en/of Snorkelen
Sterker nog als je aan het strand hebt gezeten, gezwommen hebt in de rode zee maar nooit een duikbril opgezetn hebt EN je hebt geen medische gronden om dat niet te doen.....dan wil ik NOOOOOIT met je praten...
Voor een PADI 1e cursus 4 dgn ben je ongeveer 200 Euro kwijt inclusief materiaal.
5 dgn duiken met de boot (10 duiken) tussen de 150 en 250 euro ligt eraan hoeveel je genaaid wordt..
Op de boot kan je ook mee als snorkelaar voor ongeveer 20 euro per dag. Als je een natuurgebied in wil moet je ongeveer 5 euro per natuurgebied betalen. Dus als je partner wel wil duiken maar jij niet... ga dan mooi als snorkelaar mee, op het zonnedek van zo'n boot wordt je bruiner dan je lief is.

Sterrenkijken
's Nachts de woestijn in naar de Bedoeinen en daarna sterrenkijken in de woestijn. Met BBQ, thee, waterpijp voor iets van 35 Euro. Wat je daar aan steren gaat zien is ...... *wordt er even stil van* mooooooooooi

Cairo
Zoals eerder vermeld...mustsee
PYRAMIDE---SPOILER---
(ga niet naar binnen als je alleen in de goedkope mag, bewaar je fantasie, het stelt geen ruk voor en het is er ontzettend benauwend)

Luxor
Dit is een echte cultuurtrip, waat voor gevoel ik had bij de pyramides verkruimelde bij het zien van de tempels in Karnak.... daar wordt je echt overweldigt door een gevoel van respect.. voor wat er daar gebouwd is, als ik mensen een van de 1-dags trips moet aanraden ivm kiezen en budget LUXOR!!!
redenen
1) minder lang in de bus
2) meer cultuurindruk
3) goedkoper
4) wel muren met hiërogliefen...of hoe je dat ook schrijven mag
4) moooooooooi

Quadrijden
Als je een mooie zonsondergang in de woestijn mee wilt maken... DOEN!!
Als je denkt lekker door het zand te kunnne raggen...NIET DOEN!!

Ik zat bij de laatste groep, heb het evenwel naar mijn zijn gehad, maar onderdelen zijn daar duur, in de woestijn slijten dingen snel, met raggen slijten ze sneller, egyptenaren hebben het niet even breed als ons.... RAGGEN WORDT NIET OP PRIJS GESTELD..

Jeepsafari
Is leuk om te doen, heel eind door de woestijn rijden, WEER naar de nomaden/bedoeinen en een paar verschillende eigenschappen van de woestijn bekijken. Koop de video niet...

Wij hebben een heleboel excursies geboekt bij Bleu Sky... organisatie THNX RABI our guide

Ik ga nu voor de derde keer heen..Ik ben vaker naar frankrijk geweest, heb me daar ook prima vermaakt maarhet lijkt er op dat Egypte het mijn favoriete land gaat worden.

Maar na deze tips gegeven te hebben wil ik ook wel weten wat de ervaring is van Fokkers in Taba if any....
Ah...dat was het...
pi_29307654
eeej spooky, ik wil je foto's bekijken maar kan het zijn dat putfile raar doet?
Ah...dat was het...
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:24:46 #210
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_29316240
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:37 schreef moon1702 het volgende:
Ik ben niet naar Caïro geweest ... Na Luxor zag ik dat niet meer zo zitten, veel te warm Luxor vond ik wel heel erg de moeite. En die woestijnsafari is ook wel een aanrader, zeker per quad, een echt avontuur.
In Cairo is het juist 'koeler' dan in Luxor. Luxor was idd HOTT!!!!! (voelde wel 50 graden aan)

Leuke foto's van Danos, herken er veel van
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:27:52 #211
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_29316275
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Quadrijden
Als je een mooie zonsondergang in de woestijn mee wilt maken... DOEN!!
Als je denkt lekker door het zand te kunnne raggen...NIET DOEN!!

Ik zat bij de laatste groep, heb het evenwel naar mijn zijn gehad, maar onderdelen zijn daar duur, in de woestijn slijten dingen snel, met raggen slijten ze sneller, egyptenaren hebben het niet even breed als ons.... RAGGEN WORDT NIET OP PRIJS GESTELD..
Heb ik ook gedaan. Was op zich wel leuk. Alleen ik zat samen met een groep Polen die het niet zo nauw namen met de veiligheid. Afsnijden, inhalen etc. Lastig als je dan een in een stofwolk naar adem wilde happen

Rest van de NL groep was er ook niet zo blij mee, die hadden dezelfde ervaringen.

Wat ik wel minder vond aan het quad rijden: het laatste half uur reden we in het pikke donker, je moest echt op je voorganger orienteren, sommigen waren de lichten van stuk. Toen was voor mij de lol eraf
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:34:57 #212
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29316343
[quote]Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
...
[quote]Snorkelen is inderdaad een erge aanrader. Bij ons trouwens lekker eten op de boot! Wij hadden alleen geen waterpijp op de woestijntrip, maar ach, nog gelegenheden genoeg daarvoor. Bovendien is dat erg ontspannend en de WC's waren bij de bedoeiden nou ook weer niet zo geweldig.

Maarehm, wij hebben gewoon de film met een paar lui gekocht. Drie CD's waar alles opstaat inderdaad. Maar zo deelden we de kosten (Nederlanders als we zijn) en nu gaan we de film zelf even flink editten.
pi_29407674
Maareh het lijkt er op dat ik ook een stukkie over taba mag gaan schrijven.... No Fokkers in TABA....
Ah...dat was het...
pi_29408194
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
pi_29408357
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
Welk hotel zit je in Hurghada?

Er zijn wel wat kroegjes te vinden.... of het echt stappen wordt weet ik niet, heb ik niet gedaan daar.

Ik weet wel dat er een bepaald stuk is in Hurghada waar wat meer te doen is 's nachts... maar zoals gezegd...geen ervaringsdeskundige...
Ah...dat was het...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:36:00 #216
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_29437844
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Je hebt van die standaard dinge die je overal hebt.. zoals een hard rock cafe enzo.. maar its not really my thing. Er zijn wel wat kleine discotjes zoals onderandere dutch bar (niet geweest). Leukste zijn de Papa's bar's, zijn er stuk of 3 van geloof ik.. en een papa's Beach, das een geinig ingerichte strandtent echt op het strand in t zand enzo) met een grote dansvloer, chill ruimte met stoeltjes en loungebanken.. prijzen zijn voor daar krankzinnig duur maar omgerekend in euro's zelfs aan de goedkope kant vergeleken met nederlandse uitgaanstenten. Eigenaar van al die Papa's tenten in Hurghada is een Nederlander trouwens...

http://www.papasbar.com/

Overigens als je als een single man naartoe gaat to get laid is het niet zo een goeie keuze geweest. Wil je lokale vrouwen neuken kan je beter naar zuid amerika gaan of naar een aziatisch land of als je nederlandse meisjes wil neuken kan je beste naar de salou's of kreta's van zuideuropa gaan. In Egypte heb je nagenoeg geen egyptische meisjes die uitgaan. Moslimland he. En qua touristen zijn er vooral veel stellen en of gezinnen met jongere kinderen. Er zijn wel redelijk veel russische en andere oostblok slettebakken die daar single komen maar je ziet ze opvallend weinig met uitgaan, die kan je beste op t strand of in je hotel scoren... if they are your thing.

Maarhe uitgaan is niet waarvoor je naar Hurghada of Egypte moet gaan. Volgende dingen wel:
- duiken, schitterend helder water, ontzettend veel verschillende vissen
- pyramides, duizenden jaren oude tempels en andere hystoriche bezienswaardigheden
- zeer goedkoop in luxe verblijven en of dingen kopen
- woestijn, kamelen etc
pi_30011222
Topic omhoog schoppen enzo, dinsdag vertrekken we
There you go..
pi_30011438
Als je die excursies niet bij je reisorganisatie moet boeken, waar moet het dan wel? Hoe staat zoiets aangegeven? En zijn er nog dingen die we echt niet moeten vergeten?
pi_30018761
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:08 schreef Asshole het volgende:
Als je die excursies niet bij je reisorganisatie moet boeken, waar moet het dan wel? Hoe staat zoiets aangegeven? En zijn er nog dingen die we echt niet moeten vergeten?
Aan het strand.
pi_30021841
Hier droom je toch gewoon van ( Giftun Island) hier gaan we ook zeker ff kijken!!
pi_30043083
Ik was diep onder de indruk van Egypte. Vier eeuwen kijken op je neer in de vorm van gigantische tempels! Ik ga zeker nog eens een keer terug, vooral voor de tempel van Abu Simbel. Die was er helaas bij ingeschoten....
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:03:30 #222
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_30044734
quote:
Duiken en/of Snorkelen
Sterker nog als je aan het strand hebt gezeten, gezwommen hebt in de rode zee maar nooit een duikbril opgezetn hebt EN je hebt geen medische gronden om dat niet te doen.....dan wil ik NOOOOOIT met je praten...
Voor een PADI 1e cursus 4 dgn ben je ongeveer 200 Euro kwijt inclusief materiaal.
Ja, en voor een cursus bij een goeie duikschool (en daar zijn erbhelaas maar weinig van) tussen de ¤ 300 en 350.. Helaas gaan veel mensen af op die paar tientjes die worden bespaard dan een veilige en gedegen cursus..
quote:
Duiken en/of Snorkelen
5 dgn duiken met de boot (10 duiken) tussen de 150 en 250 euro ligt eraan hoeveel je genaaid wordt..
Same story.. als je het laatste bedrag betaalt, kun je tenminste de hoop houden dat je automaten nu en dan geserviced worden.. Al het je lukt voor 30 euro per dag 2/3 duiken te maken, zit je of met veel te veel mensen op een boot, of besparen ze het geld op het ontbreken van zuurstofsets, of je gaat duiken met materiaal dat ik niet eens wil aanraken..

Geef alsjeblieft dat tientje meer uit en heb de tijd van je leven.. zowel onder als boven water!

Wat betreft de overige excursies.. quadsafari ga ik zeker doen..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:48:58 #223
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_30062324
Als je minder dan 35 euro per dag betaalt voor 1 dag incl 2 duiken + materiaalhuur + eten en drinken dan heb je een kloteschool.. zit je op een oude boot dat zo vol mogelijk is.. duik je hooguit 30-40 minuten per keer etc etc.. geen zoet water aan boord om af te spoelen, buffet is voordat iedereen opgeschept heeft, je gaat naar de drukste duikplekken die dichtbij zijn.. niet naar de verre national parks die veel mooier zijn..

Ik ken de eigenaar van een relatief nieuwe ( anderhalf jaar oud) duikschool in hurghada, ze hebben een eigen boot, groot en voorzien van relaxte shit zoals genoeg zit en ligplekken (zacht spul om op te liggen, genoeg schaduw en overkappingen maar ook veel ruimte om te zonnen, ruime slaapcabines met douches (maar die worden alleen gebruikt tijdens meerdaagse safari's) etc.. en ze gaan nooit met veel mensen varen.. dus tussen 8-15 max.. zodat je altijd super veel ruimte overhoudt.. equipment is gewoon goed en instructeurs zijn internationaal .. fransman, tsjech, canadees, zuidafrikaan etc.. spreken allemaal heel goed engels enzo.. en ze kunnen een special price maken als ik ze email ;-)
  maandag 29 augustus 2005 @ 09:06:30 #224
15869 gr8w8
Better by design.
pi_30067307
Special price! You my friend! Special price! End of season!
pi_30068095
Ik heb nog wel een tip voor mensen die naar Hurghada gaan; probeer een woestijnsafari te regelen bij een Duitse vrouw genaamt Monica, die daar al jaren woont! Ze heeft samen met haar man (een Egyptenaar) een dierenasiel.

Als je met haar en een stel bedoeïnen mee gaat de woestijn in is dat echt geweldig! Je gaat namelijk veel verder weg dan de 'normale' toeristen en je komt op plekken waar anderen niet komen, zoals bij een verlaten en ingestorte Romeinse stad. Dat is echt geweldig, alles ligt er nog gewoon, pilaren, dakpannen etc

Je kunt wel maar met 9 man met haar mee, maar dan krijg je ook wel een te gekke tocht
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')