Een van de mooiste hotels in Hurghada, prima keuze.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:07 schreef MeuL het volgende:
Ik ga helaas pas in Oktober naar Egypte.. Maar ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken. Ik heb me zeker in laten enten, al is het maar voor de zekerheid. ( Zit niet echt te wachten op polio of buiktyfus)
Ik ga hier heen:
http://www.lemeridien.com/egypt/makadi_bay/hotel_eg1698.shtml
Het is een 5 Sterren Resort van het Le Meridien hotel/resort keten. All-In, kan bijna niet wachten
Echt wel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:51 schreef Macchia_Nera het volgende:
Hee paperclip we zijn geen homo![]()
![]()
Mooie foto's![]()
ja ik zit er ook op te wachten, kga over 7 dagen weg, nog niks gehoord van nile travelquote:Op donderdag 7 juli 2005 09:46 schreef Paperclipjes het volgende:
[..]
Echt wel.
Weet iemand al wat van de vliegtijden?
Je gaat toch niet naar Cairo? Dan vlieg je niet met KLM, maar met Holland Excel. (de naam klopt niet, maar je weet welke ik bedoel)quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:33 schreef danos het volgende:
[..]
ja ik zit er ook op te wachten, kga over 7 dagen weg, nog niks gehoord van nile travel. En als ik op schiphol check dan zie ik op 14 juli alleen maar een indirecte vlucht van klm die er een uurtje of 10 over doet
Mijn ervaring (en ik ben niet superblond, superslank, supermooi) is dat t geen hol uitmaakt hoe je eruit ziet. je bent een toerist dus je bent mooi/leuk/geweldig en is de jongen een 'lucky man'. Dat zal je heel vaak te horen krijgen, maar of dat lastigvallen isquote:Op zondag 10 juli 2005 20:46 schreef spooky1234 het volgende:
donderdag ga ik voor 2 weekjes weg naar hurghada (en cairo en luxor).. maar nou heb ik toch van wat mensen gehoord dat blonde dames erg worden lastiggevallen en iemand had als tip: haar donker kleuren maar mn vriendin wil het liever niet omdat ze bang is dat haar haar teveel beschadigd wordt door de spoeling, dat haar echte kleur pas na heeel lang weer terugkomt en dat het niet veel uitmaakt qua hoeveel je lastiggevallen wordt.
Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?
Voor ons is blond wel 'n speciale kleur omdat we dat in Egypte bijna niet kennen, we zien 't alleen bij toeristen dus je moet inderdaad niet raar opkijken dat je als blondin wat meer aandacht krijgt.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:46 schreef spooky1234 het volgende:
donderdag ga ik voor 2 weekjes weg naar hurghada (en cairo en luxor).. maar nou heb ik toch van wat mensen gehoord dat blonde dames erg worden lastiggevallen en iemand had als tip: haar donker kleuren maar mn vriendin wil het liever niet omdat ze bang is dat haar haar teveel beschadigd wordt door de spoeling, dat haar echte kleur pas na heeel lang weer terugkomt en dat het niet veel uitmaakt qua hoeveel je lastiggevallen wordt.
Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?
Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:47 schreef Hik het volgende:
Ik denk inderdaad dat het wel een goed idee is om te tippen. Kosten voor vrijwel álles in Egypte zijn zó laag en je weet dat de salarissen ontzettend laag zijn. Natuurlijk moet je niet een beetje de big shot uit gaan hangen daar, maar wat is nou precies het probleem van "tippen om het tippen". In Nederland leg ik ook mijn standaarden wat hoger als het daar op aankomt, maar daar weet je ook dat horecamedewerkers gewoon een goed salaris krijgen, met sociale voorzieningen en alles. Kom daar in de meeste andere landen maar eens om.
Ik had dat ook een "verplichte" fooienpot. Voordeel was dat de personeelsleden absoluut niet om fooi vroegen en wel alles voor je uit de kast haalden. Dus ach.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:21 schreef danos het volgende:
[..]
Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.
Maar het vooraf betalen van 20/30 euro pp als tip voor al het personeel op de boot tsja dat klinkt mij gewoon wat raar in de oren. Kijk ik zit dan meer te denken aan iets van 10 euro vooraf en als er tijdens de nijlcruise niks aan te merken is op de service dan wil ik daar best nog 20 euro bijleggen.
Overigens vind ik de trend bij de landen rond de middellandse zee dat er overal maar blind getipt moet worden wel steeds meer overdreven worden, en bovendien wordt ik er ook gek van om iedere keer maar op zoek te moeten naar wat klein geld voor zo'n zielig kijkende mediterraan maar dat gaat er meer om dat het lastig is, als hij goed zijn werk doet dan verdient hij de tip zeker.
Omdat ik in Egypte nog niet geweest ben, omdat ik duiken erg leuk vind en weet dat rode zee een van de mooiste duikplekken is ter wereld, omdat ik enige overgebleven wonder of the world wil zien en erg geinteresseerd ben in rijke historie van Egypte, omdat het lekker warm en heel goedkoop is.quote:Spooky1234, waarom ga jij naar Egypte jongen...
Ik lees veel negatieve verhalen en veel gezeik en gejank van mensen op internet en ik vraag me vooral af wat die mensen mankeert omdat ik me juist niet kan voorstellen dat het zo erg is als sommigen het stellen.quote:Je hoort zo veel "negatieve" verhalen. En zoekt hier om de een of andere reden een bevestiging.
Ik ben dar niet bang voor.. bang is een groot woord, ik ben benieuwd hoe het daarmee zit. Even voor de duidelijkheid ik ben wel vaker in 3e wereld land op vakantie geweest en ik ben echt geen mietje of onervaren sukkel.quote:Je bent bang dat je te veel betaalt, je bent bang voor "ongeweste" aandacht voor je vriendin, je bent bang voor opdringerige verkopers.
Wo ist das?quote:Ga dan lekker naar Hintergarten.
Ik weet bijna zeker dat ik het erg leuk zal hebben daar, ik heb inmiddels zoveel info over verzameld dat ik bijna zeker kan stellen dat het heel leuk zal worden.quote:Anyway, doe niet zo bang, en geniet gewoon van je vakantie. Dan zul je het nog behoorlijk leuk gaan hebben daar.
Achter je huis meestalquote:
Tot nu toe is mijn ervaring met nile travel wel ok, ik vind de prijzen sowieso erg netjes.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:51 schreef FlipBis het volgende:
Danos hoe is je ervaring met Nile Travel tot nog toe? Sta op het punt een reis te boeken via hen....
Inderdaad! Gewoon getrouwd zijn, een ring hoeft niet eens. Ben je als vrouw 20+, dan kan je ook best over kinderen beginnen.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:47 schreef vriendinnie het volgende:
Spooky, ik vind het ook wel overdreven om meteen je haar te verven. Wat beter helpt (in mijn ervaring) is zeggen dat je getrouwd bent. "Vriend" of "vriendin" betekent daar niks maar zodra je zegt dat je getrouwd bent of broer en zus bent, laten ze je meteen met rust, dat respecteren ze veel meer.
In Cairo is het juist 'koeler' dan in Luxor. Luxor was idd HOTT!!!!! (voelde wel 50 graden aan)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:37 schreef moon1702 het volgende:
Ik ben niet naar Caïro geweest ... Na Luxor zag ik dat niet meer zo zitten, veel te warmLuxor vond ik wel heel erg de moeite. En die woestijnsafari is ook wel een aanrader, zeker per quad, een echt avontuur.
Heb ik ook gedaan. Was op zich wel leuk. Alleen ik zat samen met een groep Polen die het niet zo nauw namen met de veiligheid. Afsnijden, inhalen etc. Lastig als je dan een in een stofwolk naar adem wilde happenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Quadrijden
Als je een mooie zonsondergang in de woestijn mee wilt maken... DOEN!!
Als je denkt lekker door het zand te kunnne raggen...NIET DOEN!!
Ik zat bij de laatste groep, heb het evenwel naar mijn zijn gehad, maar onderdelen zijn daar duur, in de woestijn slijten dingen snel, met raggen slijten ze sneller, egyptenaren hebben het niet even breed als ons.... RAGGEN WORDT NIET OP PRIJS GESTELD..![]()
![]()
Welk hotel zit je in Hurghada?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
Je hebt van die standaard dinge die je overal hebt.. zoals een hard rock cafe enzo.. maar its not really my thing. Er zijn wel wat kleine discotjes zoals onderandere dutch bar (niet geweest). Leukste zijn de Papa's bar's, zijn er stuk of 3 van geloof ik.. en een papa's Beach, das een geinig ingerichte strandtent echt op het strand in t zand enzo) met een grote dansvloer, chill ruimte met stoeltjes en loungebanken.. prijzen zijn voor daar krankzinnig duur maar omgerekend in euro's zelfs aan de goedkope kant vergeleken met nederlandse uitgaanstenten. Eigenaar van al die Papa's tenten in Hurghada is een Nederlander trouwens...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:44 schreef Asshole het volgende:
Ik ga over drie weken richting Hurghada en zou wel eens willen weten of je er een beetje geschikt kunt stappen. Nederlandse barren misschien? Andere leuke tentjes?
Aan het strand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:08 schreef Asshole het volgende:
Als je die excursies niet bij je reisorganisatie moet boeken, waar moet het dan wel? Hoe staat zoiets aangegeven? En zijn er nog dingen die we echt niet moeten vergeten?
Ja, en voor een cursus bij een goeie duikschool (en daar zijn erbhelaas maar weinig van) tussen de ¤ 300 en 350.. Helaas gaan veel mensen af op die paar tientjes die worden bespaard dan een veilige en gedegen cursus..quote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Duiken en/of Snorkelen
Sterker nog als je aan het strand hebt gezeten, gezwommen hebt in de rode zee maar nooit een duikbril opgezetn hebt EN je hebt geen medische gronden om dat niet te doen.....dan wil ik NOOOOOIT met je praten...![]()
Voor een PADI 1e cursus 4 dgn ben je ongeveer 200 Euro kwijt inclusief materiaal.
Same story.. als je het laatste bedrag betaalt, kun je tenminste de hoop houden dat je automaten nu en dan geserviced worden.. Al het je lukt voor 30 euro per dag 2/3 duiken te maken, zit je of met veel te veel mensen op een boot, of besparen ze het geld op het ontbreken van zuurstofsets, of je gaat duiken met materiaal dat ik niet eens wil aanraken..quote:Op zondag 31 juli 2005 22:20 schreef NITROHOSS het volgende:
Duiken en/of Snorkelen
5 dgn duiken met de boot (10 duiken) tussen de 150 en 250 euro ligt eraan hoeveel je genaaid wordt..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |