abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2005 @ 10:14:40 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28700334
Maar wat is nou normaal om te tippen?

Dat ze op het vliegveld bij hartstikke ranzige plees met z'n vieren wat staan te stoeien ipv schoonmaken, maar wel hun handje ophouden, of terwijl je zelf al je tas in de hand voor de balie staat en iemand wil je koffer aanpakken om 40 cm verder op de band te zetten en zijn hand openhoudy, vind ik niet normaal hoor. Dat een man in een tombe wat verteld en aanwijst en dan wat krijgt, heb ik geen probleem mee. Maar wat geef je dan zo iemand?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28700500
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:47 schreef Hik het volgende:
Ik denk inderdaad dat het wel een goed idee is om te tippen. Kosten voor vrijwel álles in Egypte zijn zó laag en je weet dat de salarissen ontzettend laag zijn. Natuurlijk moet je niet een beetje de big shot uit gaan hangen daar, maar wat is nou precies het probleem van "tippen om het tippen". In Nederland leg ik ook mijn standaarden wat hoger als het daar op aankomt, maar daar weet je ook dat horecamedewerkers gewoon een goed salaris krijgen, met sociale voorzieningen en alles. Kom daar in de meeste andere landen maar eens om.
Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.
Maar het vooraf betalen van 20/30 euro pp als tip voor al het personeel op de boot tsja dat klinkt mij gewoon wat raar in de oren. Kijk ik zit dan meer te denken aan iets van 10 euro vooraf en als er tijdens de nijlcruise niks aan te merken is op de service dan wil ik daar best nog 20 euro bijleggen.

Overigens vind ik de trend bij de landen rond de middellandse zee dat er overal maar blind getipt moet worden wel steeds meer overdreven worden, en bovendien wordt ik er ook gek van om iedere keer maar op zoek te moeten naar wat klein geld voor zo'n zielig kijkende mediterraan maar dat gaat er meer om dat het lastig is, als hij goed zijn werk doet dan verdient hij de tip zeker.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_28700553
Ik heb dus wél een vervelende ervaring gehad met een local met behoorlijk losse handjes. Niet bepaald leuk en de rompslomp die erna kwam was al helemaal niet leuk. Ben wel heel lief en goed geholpen door heel veel locals daarna en rotte appels heb je overal, dus ook in Egypte. Een klein beetje oppassen kan geen kwaad dus, vind ik. Maargoed, zal wel komen omdat ik dit dan heb meegemaakt. Verder heb ik me totaal niet onveilig gevoeld daar en echt een top vakantie gehad
  maandag 11 juli 2005 @ 10:44:41 #179
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28700946
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:21 schreef danos het volgende:

[..]

Kijk ik geef je helemaal gelijk maar je gaat toch niet helemaal in op mijn probleem. Ik heb absoluut geen probleem met tippen en begrijp ook best dat die mensen voor een hongerloontje werken en dat ze het van de tips moeten hebben.
Maar het vooraf betalen van 20/30 euro pp als tip voor al het personeel op de boot tsja dat klinkt mij gewoon wat raar in de oren. Kijk ik zit dan meer te denken aan iets van 10 euro vooraf en als er tijdens de nijlcruise niks aan te merken is op de service dan wil ik daar best nog 20 euro bijleggen.

Overigens vind ik de trend bij de landen rond de middellandse zee dat er overal maar blind getipt moet worden wel steeds meer overdreven worden, en bovendien wordt ik er ook gek van om iedere keer maar op zoek te moeten naar wat klein geld voor zo'n zielig kijkende mediterraan maar dat gaat er meer om dat het lastig is, als hij goed zijn werk doet dan verdient hij de tip zeker.
Ik had dat ook een "verplichte" fooienpot. Voordeel was dat de personeelsleden absoluut niet om fooi vroegen en wel alles voor je uit de kast haalden. Dus ach.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 11 juli 2005 @ 10:46:56 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28700995
Hmz, bij ons in het hotel, all-in enzo, bedroeg de fooienpot slechts 5 euro. Nou hebben ze natuurlijk wel minder werk en personeel als op een boot misschien.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28701021
Spooky, ik vind het ook wel overdreven om meteen je haar te verven. Wat beter helpt (in mijn ervaring) is zeggen dat je getrouwd bent. "Vriend" of "vriendin" betekent daar niks maar zodra je zegt dat je getrouwd bent of broer en zus bent, laten ze je meteen met rust, dat respecteren ze veel meer.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:09:41 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28701543
Vooraf tippen zou ik ook niet doen. Maar ik ben ook nooit met zo'n soort toer meegeweest.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_28719428
Danos hoe is je ervaring met Nile Travel tot nog toe? Sta op het punt een reis te boeken via hen....
  maandag 11 juli 2005 @ 23:06:50 #184
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28722262
vriendinnie:
Das inderdaad een goeie tip, ik hoorde al van iemand anders al dat een 'trouwring' wonderen doet qua respect afdwingen bij die vervelende mannetjes. En gewoon over "wife" praten en niet "girlfriend".
Dat haar kleuren was een tip van iemand maar ik denk dat het niet echt de moeite waard is om te doen.

paperclipjes:
quote:
Spooky1234, waarom ga jij naar Egypte jongen...
Omdat ik in Egypte nog niet geweest ben, omdat ik duiken erg leuk vind en weet dat rode zee een van de mooiste duikplekken is ter wereld, omdat ik enige overgebleven wonder of the world wil zien en erg geinteresseerd ben in rijke historie van Egypte, omdat het lekker warm en heel goedkoop is.
quote:
Je hoort zo veel "negatieve" verhalen. En zoekt hier om de een of andere reden een bevestiging.
Ik lees veel negatieve verhalen en veel gezeik en gejank van mensen op internet en ik vraag me vooral af wat die mensen mankeert omdat ik me juist niet kan voorstellen dat het zo erg is als sommigen het stellen.
quote:
Je bent bang dat je te veel betaalt, je bent bang voor "ongeweste" aandacht voor je vriendin, je bent bang voor opdringerige verkopers.
Ik ben dar niet bang voor.. bang is een groot woord, ik ben benieuwd hoe het daarmee zit. Even voor de duidelijkheid ik ben wel vaker in 3e wereld land op vakantie geweest en ik ben echt geen mietje of onervaren sukkel.

En mijn vriendin is ook wel wat gewend, ze wordt bijna dagelijks nagefloten op straat en ze is echt wel wat gewend als het komt tot overdreven aandacht en opdringerige gastjes..het is alleen vervelend als je constant alleen bezig bent gasten van haar af te duwen maar ik ga er van uit dat het echt zal meevallen.
Wat betreft opdringerige verkopers, ik ben geen sukkel die geen nee durft te zeggen of die nooit opdringerige verkopers meegemaakt heeft maar ik vraag me gewoon af wat er klopt van al dat geklaag van de mensen op vakantiewijzer.. zijn ze echt lompe aanstellers of is het echt zo erg dat je met een knuppel je weg vrij moet maken van je hotel naar een taxi.
quote:
Ga dan lekker naar Hintergarten.
Wo ist das?
quote:
Anyway, doe niet zo bang, en geniet gewoon van je vakantie. Dan zul je het nog behoorlijk leuk gaan hebben daar.
Ik weet bijna zeker dat ik het erg leuk zal hebben daar, ik heb inmiddels zoveel info over verzameld dat ik bijna zeker kan stellen dat het heel leuk zal worden.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 11 juli 2005 @ 23:12:21 #185
26663 Paperclipjes
pi_28722436
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:06 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Wo ist das?
[..]
Achter je huis meestal

Maar goed, niet bang maar benieuwd, goede zaak, fijne vakantie gewenst. Laat ons weten hoe het was!
  maandag 11 juli 2005 @ 23:19:22 #186
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28722652
ik heb geen hintergarten, ik woon in een studentenflat

ik laat jullie uiteraard weten hoe het was
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28731316
Mn vriendin is ook blond en werd (vrijwel) niet lastiggevallen. Moest alleen 100x aanhoren hoeveel mazzel ik heb en ze werd wat vaker nagekeken, maar ach, dat is ook wel weer vleiend Alleen rond de toeristische attracties zoals in Luxor waren wat meer opdringerige straatverkopers die soms wel een beetje vervelend waren, maar zoiets ga je toch wel met zn 2en heen neem ik aan. Haar verfen is dan ook erg overdreven en zeker niet nodig.

En beetje fooi zou ik wel geven. Ze vragen er in het hotel als het goed is niet om (wij hadden ook verplichte fooi van 5 euro p.p. voor een hele week wat dan verdeeld werd) maar als je af en toe eens een eurotje geeft zul je zien dat alles opeens veel sneller gaat en je altijd als eerste geholpen wordt en een steentje voor hebt

In Hurghada zelf (het centrum en buitenwijken) is het wel link voor toeristen. Daarom word je ook aangeraden alleen in de grote straten te blijven en absoluut niet de kleine zijstraatjes in te gaan. Zolang je dat doet is het heel veilig, want het sterft er van de politie. Sommige verkopers zijn wel wat opdringerig, maar zo extreem als de deur op slot doen etc. heb ik niet meegemaakt. Ze zijn bij mij ondanks wat opdringerigheid soms altijd vriendelijk gebleven.

Maak je gewoon niet te druk over alles en geniet van je vakantie, dan komt het allemaal wel goed.
pi_28741810
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:51 schreef FlipBis het volgende:
Danos hoe is je ervaring met Nile Travel tot nog toe? Sta op het punt een reis te boeken via hen....
Tot nu toe is mijn ervaring met nile travel wel ok, ik vind de prijzen sowieso erg netjes.

Enige minpunt vind ik het feit dat we geen bevestiging kregen na het betalen van het rest bedrag, en we daar dus om moesten vragen via de mail (wel snelle reactie trouwens). Vervolgens werd in die mail ook gezegt dat we 2 weken voor vertrek vluchtinfomatie zouden krijgen.

Dit hadden we twee weken van te voren niet dus wij weer mailen, geen reactie op gekregen. Toen heb ik ze vrijdag gebelt en toen vertelden ze me dat het eraan kwam, toen had ik het ook vrijdag binnen. Zag er allemaal netjes uit.

Maarja communicatie is dus een minpuntje, het maakt mij niet uit als vluchtinfo etc nog niet binnen is maar laat ff wat van je horen, voor de rest ben ik tot nu toe tevreden. Op 28 juli als ik terugben zal ik meer kunnen zeggen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_28826805
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met nile travel, mijn vriendin en ik hebben daar een nijl cruise geboekt in Agustus.
"True victory is self-victory"
Morihei Ueshiba
pi_28857152
Hoi,
ben net terug uit Hurghada. Ik zou er een heel verhaal over kunnen typen maar heb daar nu even geen zin in foto's zeggen trouwens toch veel meer, je vindt ze hier http://spaces.msn.com/members/Kellysneverland/

Hurghada zelf vond ik best gezellig maar niet mooi. Maar dit wordt gecompenseerd door de prachtige zee en de vriendelijke mensen.
Het is zeker aan te raden om excursies te maken, ik ben naar luxor, el gouna en giftun island geweest en we hebben ook een quadsafari gemaakt.
Meer weten? vraag maar.

groetjes
  maandag 18 juli 2005 @ 08:19:39 #191
26663 Paperclipjes
pi_28901771
moon1702 volgens mij werkt het niet helemaal... jammer... ben benieuwd!
pi_28905566
Er was iets mis met de instellingen, ik denk dat het ondertussen wel al zou moeten lukken.
pi_28917876
Leuke foto's moon1702 Jullie hebben veel gedaan en gezien. Leuk. Als ik die foto's van Giftun zie baal ik wel dat wij daar toch niet heen zijn geweest

Niw, ik heb mijn foto's de leukste dan ook online gezet op http://egypte.sassa.smurfin.nl/

Paar ervan had ik hier al gepost
pi_28920795
dank je Giftun was mooi hoor maar je kon er maar een uurtje blijven, dus vlug voorbij. ik vond het snorkelen altijd t leukst en dat zal jij ook wel gedaan hebben hé

Ook mooie foto's hoor, vooral die van zonsondergang en Caïro, wij zagen het niet zitten om zo vroeg op te staan
In welk hotel zat je? Ik herken de omgeving op enkele foto's, wij zaten in Sand beach en daar maakten ze niet zo'n leuke dingen met de handdoeken

[ Bericht 42% gewijzigd door moon1702 op 18-07-2005 20:40:35 ]
pi_28921228
Mja, wij zouden ook een snorkeltrip naar Giftun doen, maar besloten uiteindelijk om te gaan duiken Dat vond ik alleen niet fijn, dus heb na mn eerste duik alleen nog maar gesnorkeld En bij het strandje was al heel mooi koraal en we hadden snorkels meegenomen, dus ik heb redelijk veel gesnorkeld Echt mooi om te zien zo onder water

En ik ben echt jaloers dat je van zo dichtbij dolfijnen hebt gezien Ik heb ze wel gezien, maar van een afstand.
pi_28921384
Sand beach zit toch in t straatje waar Triton Empire Beach ook zit?

Wij zaten in Triton Empire Hotel. Een straatje daar achter. Mochten gebruik maken van t strandje bij Empire Beach. Las dat jullie hotel niet zo super was. Bij ons was alles gelukkig helemaal top in het hotel (had me al op t ergste voorbereid als ik die verhalen zo las af en toe ).

Vroeg opstaan voor Cairo? Gewoon niet gaan slapen We vertrokken rond 2 uur in de nacht. Alleen die busreis is zo kut he. Maar dat hadden jullie ook naar Luxor
pi_28921699
ja idd, moet niet ver van elkaar zijn. Het was iets minder dat hotel maar wel leefbaar voor even
Ik vond die heenreis naar Luxor heel leuk maar ja het was ook al weer licht en het uitzicht was heel mooi. Caïro zal voor een volgende keer zijn
pi_29022002
There you go..
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:48:49 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29032356
sassa, kun je je foto's niet een beetje resizen?
Dit topic staat iedere keer een paar minuten heen en weer te springen voor ik wat lezen kan!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29032783
oh sorry

Maar je kan je post na 24 uur niet meer wijzigen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')