Ik krijg hier waarschijnlijk de doodstraf voor, maar die kale voorkant heeft wel wat weg van een '70 Dodge Charger:quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leuke nickname.
[afbeelding]
Merk en type: Audi 80
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Datum: 28-02-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Zoals je in de TT kunt lezen is "wrak" slechts een soort van geuzennaam. Zie onder andere die mooie oost-europese auto's een paar posts geledenquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:36 schreef audi80 het volgende:
[..]
Deze heb ik op het 25-jaar quattro evenement gefotografeerd in ingolstadt. (stond op dezelfde camping)
maar deze auto wil ik geen "wrak"noemen, maar wel apart
Heeft Renault daar soms de Dacia Logan van afgekeken? De kleine sedan is een vrij algemeen concept, maar ik zie wel bijzondere gelijkenis, vooral vanaf de C-stijl, al lijkt de Logan iets 'stomper' dan de Fukang.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze week: De Citroën Fukang, de Chinese ZX, vaak met kont, nog steeds gebouwd, en erg populair als taxi
Die vind ik best goed te pruimen, wel apart. Een goeie Citroën, al is het geen merk dat bekend staat om z'n sedans.quote:En er is dus ook de C4 met kont nu
Ja, idd, mij ook. Die gestrektheid, het koepeldak met de halfronde raampartij en dan dat korte kontje.quote:
de taxi's in venezuela waren bijna altijd een renault clio tricorps..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Deze week: De Citroën Fukang, de Chinese ZX, vaak met kont, nog steeds gebouwd, en erg populair als taxi
Dat is waar, maar een Ro80 op LPG vindt je niet snel en zelf inbouwen is toch wat prijzigquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:22 schreef patje74 het volgende:
Een RO80 waarvan het blok op de juiste manier is gereviseerd, kan prima op LPG hoor!
Ik heb laatst een eigenaar gesproken die na revisie 180K probleemloos op LPG heeft gereden. En zijn compressie was nog top.
Die verkopen ze in het Oostblok, waar kleine sedans een stuk populairder zijn dan hier, als Renault Thalia.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:24 schreef CittaR het volgende:
[..]
de taxi's in venezuela waren bijna altijd een renault clio tricorps..
een clio met een kont dus, te lelijk voor woorden
[afbeelding]
[afbeelding]
inderdaad vanwege het beledigen van een Audiquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik krijg hier waarschijnlijk de doodstraf voor,
hehe.
Ik heb geen flauw benul wat er allemaal extra zou moeten worden ingebouwd bij een wankelblok t.o.v. een gewoon blok met carb. Ik denk weinig. En dan zou je het zelf in kunnen bouwen voor een Eurotje of 6 á 700,-. Daar komt dan nog even een com-keuring bij de RDW overheen, kost je ook iets van ¤100,-. Allemaal wel te doen dus.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een Ro80 op LPG vindt je niet snel en zelf inbouwen is toch wat prijzigBovendien haalt ie dan geen 180 meer geloof ik. Al is 170 ook lang niet gek natuurlijk
![]()
Zeker 'wel te doen' maar ook weer niet zomaar gedaanquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:23 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul wat er allemaal extra zou moeten worden ingebouwd bij een wankelblok t.o.v. een gewoon blok met carb. Ik denk weinig. En dan zou je het zelf in kunnen bouwen voor een Eurotje of 6 á 700,-. Daar komt dan nog even een com-keuring bij de RDW overheen, kost je ook iets van ¤100,-. Allemaal wel te doen dus.
Whaah!!!quote:Het Dresdense autobedrijf Melkus bouwde eind jaren ’70 achter het IJzeren Gordijn 101 stuks van de RS1000 sportauto. In totaal zijn 101 stuks gebouwd waarmee ook succesvol werd geracet.
[..]
Melkus RS1000 was voorzien van een driecilinder tweetakt Wartburg-motor met drie carburateurs en 70 pk. Die is gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. De Melkus haalt er 165 km/u mee en kan in 12 seconden van 0 naar 100. De RS1000 weegt 680 kilo.
Leuk hè!quote:
Een Wartburg tweetakt motor in een sportwagenquote:
Dit is een Nissan Figaro uit 1991. Zijn in beperkte oplage gemaakt(20000) stuks waar zoveel vraag naar was dat er geloot moest worden onder de potentiele kopers.quote:Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef RRRobert het volgende:
*schop*
Ik was m'n vakantiefoto's aan het doorzoeken en toen kwam ik de volgende auto tegen, die ik (september 2003) in hartje Londen op de digitale plaat heb vastgelegd. Het is een mij overigens totaal onbekend wagentje:
De voorkant: [[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSCN1150.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
De achterkant: [[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSCN1149.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
En wat interieurpics (zo goed en zo kwaad als dat mogelijk was):
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSCN1147.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs75.xs.to/pics/06141/DSCN1146.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
't ziet er allemaal erg oud/retro uit, maar wat mij opvalt is vooral het interieur; dat bevat een 'oud' dashboard, maar tegelijkertijd een paar moderne stoelen en dito gordels. Ik vermoed daarom dat ik hier een of ander vage kitcar op de foto heb gezet, maar absolute zekerheid hierover heb ik niet.
Hé tof! Dat wist ik niet, maar google gaf nog veel meer!quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:50 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit is een Nissan Figaro uit 1991. Zijn in beperkte oplage gemaakt(20000) stuks waar zoveel vraag naar was dat er geloot moest worden onder de potentiele kopers.
Wat een prachtige naam. Kent iemand die mop van die slak en die cadillac?quote:Op woensdag 5 april 2006 20:18 schreef Gambolputty het volgende:
Deze is uit dezelfde periode geloof ik: De Nissan SCargo
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is bijna een New Mini avant la lettre. En dat al in 1991.quote:Op maandag 3 april 2006 22:53 schreef RRRobert het volgende:
*schop*
Ik was m'n vakantiefoto's aan het doorzoeken en toen kwam ik de volgende auto tegen, die ik (september 2003) in hartje Londen op de digitale plaat heb vastgelegd. Het is een mij overigens totaal onbekend wagentje:
De voorkant:
De achterkant:
En wat interieurpics (zo goed en zo kwaad als dat mogelijk was):
't ziet er allemaal erg oud/retro uit, maar wat mij opvalt is vooral het interieur; dat bevat een 'oud' dashboard, maar tegelijkertijd een paar moderne stoelen en dito gordels. Ik vermoed daarom dat ik hier een of ander vage kitcar op de foto heb gezet, maar absolute zekerheid hierover heb ik niet.
Nee, vertel eens.quote:Op woensdag 5 april 2006 22:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat een prachtige naam. Kent iemand die mop van die slak en die cadillac?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |