abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22580846
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:32 schreef VanDread het volgende:
Ben benieuwd hoe lang de huidige wankelmotoren van de Mazda RX8 mee gaan tov de RX7.....
Hij rijdt iig super ^_^
niet te vergeten de prima sound icm een hks uitlaatje ofzo

http://www.hksusa.com/info/media.asp?id=1761

dat geluid
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_22580911
filmpjes doen dat ding geen recht aan....
Die custom uitlaatjes in filmpjes klinken half niet zo goed als een rx8 in het echt
en toen.....
pi_22581628
GM heeft een Wankel project gehad wat een godsvermogen heeft gekost en zomaar is gecancelled. Hier had ik een aardig verhaal over van internet maar ik kan het zo gauw niet meer vinden.
pi_22581747
http://members.home.nl/mhemmelder/ezyten.avi

1,3 liter 2-rotor turbo power

Niet allemaal tegelijk aub
pi_22582062
Zo werkt 't:





Trouwens, hèt grote nadeel van de Wankelmotor in vroeger tijden (naast de brandstofconsumptie) was het probleem van smering. Door een onvolledige smering (deze verbrandde relatief vlot met de brandstof mee), gingen de 'hoeken' van de rotor al gauw 'invreten', waardoor het olieverbruik nog meer steeg en de compressie fors daalde. Met de huidige stand van de techniek van zowel smeermiddelen, metaallegeringen, hardingstechnieken en keramische materialen is een goed functionerende en duurzame wankelmotor zeker wel mogelijk. Mazda's RX 8 bewijst dat.

Een groot voordeel was (en is) de enorme compactheid van het motorblok. Dit maakt het heel geschikt om in kleine (sport)auto-motorcompartimenten onder te brengen. Een merk dat daar ook driftig mee heeft ge-expirimenteerd in de late jaren '60 en vroege jaren '70, is... Mercedes Hun sportcoupé C111 was ook voorzien van een wankelmotor. Helaas heeft de oliecrisis van '73 deze ambitieuze auto de nek om gedraaid...



Enige echte stamvader van de SLR...



Voortbordurend op de klassieke 'Flügeltüre' van de SEL



Nog steeds een indrukwekkend front. Kan IMHO moeiteloos concurreren met de 911, Corvette en de vele Italiaanse volbloeden uit die tijd...



Kracht door eenvoud? Taartschep overbodig iig
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_22587337
Ik wil het topic niet verneuken, maar in het kader van alternatieve motoren blijft dit ook een toppertje:

http://www.allpar.com/mopar/turbine.html

Zoop alleen een beetje veel en liep een beetje veel toeren stationair. Bovendien had het ding een beetje een turbogat effect, ofwel het duurde lang voor er een reactie kwam na het gas ingedrukt te hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door smvs op 13-10-2004 00:05:29 ]
pi_22587498
Norton heeft met een Wankelmotor geraced.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22587726
Willen jullie trouwens wel RX-2, RX-3, RX-4, RX-5, RX-7 en RX-8 zeggen? RX8 is namelijk geen Mazda
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_22588728
Vergeet niet dat Mazda als eerste Japanse fabrikant Le Mans gewonnen heeft.. en jawel met een wankel..
De wankels die mazda (vanaf de 13B) maakt zijn redelijk betrouwbaar, ook het smeerprobleem en het olieverbruik zijn best goed opgelost.
De Renesis loopt trouwens ook (goed) op waterstof, wat helemaal gaaf is aan de Renesis Hydrogen RE is dat deze motor op waterstof EN op benzine loopt.

Mazda wankels
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:08:52 #36
81996 Bond
License to kill
pi_22593847
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 00:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Mazda wankels
Geen commentaar
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:02:59 #37
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_22594883
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 00:07 schreef Ahura het volgende:
Willen jullie trouwens wel RX-2, RX-3, RX-4, RX-5, RX-7 en RX-8 zeggen? RX8 is namelijk geen Mazda
Wil jij misschien een punt achter je zin zetten, anders denken we dat je nog niet uitgeluld bent.
Hoezo mieren-neukerij? Ga je de politiek in?
zo goed..?
pi_22604678
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:02 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Wil jij misschien een punt achter je zin zetten, anders denken we dat je nog niet uitgeluld bent.
Hoezo mieren-neukerij? Ga je de politiek in?
Nie miepen . Een RX8 is een gedrocht van Renault of zo. Dus een RX-8 zo hoort ut.
pi_22604937
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:11 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Nie miepen . Een RX8 is een gedrocht van Renault of zo. Dus een RX-8 zo hoort ut.
je bedoelt de renault senic rx4?

wat zeur je?
V10
pi_22605034
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 20:36 schreef RRRobert het volgende:
Zo werkt 't:

[afbeelding]



Trouwens, hèt grote nadeel van de Wankelmotor in vroeger tijden (naast de brandstofconsumptie) was het probleem van smering. Door een onvolledige smering (deze verbrandde relatief vlot met de brandstof mee), gingen de 'hoeken' van de rotor al gauw 'invreten', waardoor het olieverbruik nog meer steeg en de compressie fors daalde. Met de huidige stand van de techniek van zowel smeermiddelen, metaallegeringen, hardingstechnieken en keramische materialen is een goed functionerende en duurzame wankelmotor zeker wel mogelijk. Mazda's RX 8 bewijst dat.

Een groot voordeel was (en is) de enorme compactheid van het motorblok. Dit maakt het heel geschikt om in kleine (sport)auto-motorcompartimenten onder te brengen. Een merk dat daar ook driftig mee heeft ge-expirimenteerd in de late jaren '60 en vroege jaren '70, is... Mercedes Hun sportcoupé C111 was ook voorzien van een wankelmotor. Helaas heeft de oliecrisis van '73 deze ambitieuze auto de nek om gedraaid...

[afbeelding]

Enige echte stamvader van de SLR...

[afbeelding]

Voortbordurend op de klassieke 'Flügeltüre' van de SEL

[afbeelding]

Nog steeds een indrukwekkend front. Kan IMHO moeiteloos concurreren met de 911, Corvette en de vele Italiaanse volbloeden uit die tijd...

[afbeelding]

Kracht door eenvoud? Taartschep overbodig iig
die mercedes stond vorige week in de autoweek.... Mooi
pi_22605069
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:20 schreef M5 het volgende:

[..]

je bedoelt de renault senic rx4?

wat zeur je?
Naja, bijna het zelfde
pi_22609726
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:02 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Wil jij misschien een punt achter je zin zetten, anders denken we dat je nog niet uitgeluld bent.
Hoezo mieren-neukerij? Ga je de politiek in?
We gaan jouw naam toch ook niet opeens veranderen? Volvo S-60, Audi A-4 staat toch ook niet? Het beestje heeft een naam, noem hem dan ook zoals ie geboren is
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:53:07 #43
93802 dan_niet
Denk alstublieft zelf na
pi_22617187
Heb een aantal weken geleden in een RX-8 HP mogen rijden.
Dat geluid... Zeker als je doortrekt tot 8500 toeren. Echt super is dat.

En daarbij rijdt ie ook nog lekker en is natuurlijk flink snel.
En hij ziet er super uit.

Ik had trouwens niet echt het idee dat de motor en bak dat geweld niet aankonden, dus denk dat het wel flink lang heel blijft. Mits je je onderhoudsbeurtjes laat doen uiteraard.
pi_22628844
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:53 schreef dan_niet het volgende:
Heb een aantal weken geleden in een RX-8 HP mogen rijden.
Dat geluid... Zeker als je doortrekt tot 8500 toeren. Echt super is dat.

En daarbij rijdt ie ook nog lekker en is natuurlijk flink snel.
En hij ziet er super uit.

Ik had trouwens niet echt het idee dat de motor en bak dat geweld niet aankonden, dus denk dat het wel flink lang heel blijft. Mits je je onderhoudsbeurtjes laat doen uiteraard.
pi_22647467
van autoweek.nl
quote:
Mazda RX-8: recordauto

Vorige week zette de Mazda RX-8 tijdens een 24-uurs race een nieuw record neer. Daarnaast is ook onlangs het 100.000ste exemplaar van deze sportwagen met rotatiemotor geproduceerd.



De 24-uursrace werd gereden op een Duitse testbaan in Papenburg. Op zaterdag 2 oktober ging de recordpoging van start. Een Mazda RX-8 uit categorie A (speciale voertuigen) en een RX-8 uit categorie B (massaproductie auto´s) zetten na 24 uur beide een internationaal record neer. Met een gemiddelde snelheid van 212,835 km/u en 215,934 km/u legden de auto´s in een etmaal meer dan 5.000 km af. Daarmee waren ze zelfs sneller dan de Mazda 787B die in 1991 tijdens de 24 Uren van Le Mans 4.923,2 km aflegde met een gemiddelde snelheid van 205,133 km/u. Mazda heeft de prestaties van de RX-8 ter goedkeuring neergelegd bij de FIA.
De race werd gereden door 15 autojournalisten uit 11 landen. Ze stopten alleen om rijders te wisselen en om te tanken. Ondanks dat het ´s nachts ook nog een uurtje hevig regende, is de recordpoging zonder incidenten verlopen. Volgens Mazda is hiermee de betrouwbaarheid van de rotatiemotor bewezen.



De productie van de RX-8 startte in april 2003. Op 29 september jongstleden, rolde het 100.000ste exemplaar van de band in de Ujina No.1 fabriek, vlakbij Hiroshima. De RX-8 haalde de mijlpaal dus in 18 maanden. Even ter vergelijk: de MX-5 haalde 100.000 stuks in 17 maanden en haalde daarmee het Guinness Book of Records met de vermelding ´best verkochte roadster aller tijden´.
De RX-8 wordt in meer dan 20 landen verkocht. Amerika is de grootste afnemer. Eind augustus stond de teller daar op 29.000 exemplaren. Japan is goed voor 23.000 stuks en in Europa zijn ruim 18.000 stuks aan de man gebracht.

heftige kar
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:42:09 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_22649801
cheapo stickers

maar idd, ze zijn wel iets minder betrouwbaar (wordt alsmaar beter btw), zijn onderhoudsgevoeliger en zijn bovendien niet zuinig

daarbij zijn wankelmotoren gevrijwaard van roetmetingen tijdens de apk, omdat ze het toch niet halen

maar de RX8 is best sweet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:51:48 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22650013
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:42 schreef Catch22- het volgende:
...
daarbij zijn wankelmotoren gevrijwaard van roetmetingen tijdens de apk, omdat ze het toch niet halen
Roetmeting is toch alleen voor dieselmotoren, dacht ik?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:59:35 #48
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_22650181
Benzine motoren moeten ook een meting ondergaan, toch ook een CO2 meting? Naja iig, de wankelmotor is gevrijwaard van die test
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_22650759
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:59 schreef Catch22- het volgende:
Benzine motoren moeten ook een meting ondergaan, toch ook een CO2 meting? Naja iig, de wankelmotor is gevrijwaard van die test
Niet CO2 omdat dat een standaard produkt is van benzinemotoren, en niet echt schadelijk is. Je bedoelt de CO (koolmonoxide) meting. Auto's van voor 1993 moeten een CO meting ondergaan, waarbij hoe ouder de auto, des te soepeler ze er mee omgaan. Auto's van 1993 en later hebben in dit land zonder uitzondering elektronisch geregelde inspuiting met lambda-sonde en katalysator. Die auto's moeten een viergasmeting ondergaan, die veel strenger is.
pi_22651790
Rotatiemotor klinkt zo mooi. Maar het wankelprincipe is tot nu toe alleen nog maar inefficienter dan de conventionele motoren.
momenteel geen wijze leuze of motto aanwezig....... refreshing in 10 seconds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')