Toegevoegdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:04 schreef Litso het volgende:
jeuzes wat een OP
* Litso is 1 juni 2005 om 17:00 gestopt![]()
Schatje houdt het meestal bij, maar met de hand melden iddquote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:08 schreef Frollo het volgende:
Vandaag over een week hoor ik bij de kwartaalstoppers!
Ik neem aan dat Slarioux niet de hele tijd de stoplengte van iedereen zit te berekenen op de kalender, en dat ik het tegen die tijd dus zelf nog ff moet melden als het zover is
Dan heb je nog een maand om te rokenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:28 schreef burger het volgende:
Burger stopt ook (pakje marlboro per dag)
Stopdatum: 14-7-2005
Netjes!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:08 schreef Frollo het volgende:
Vandaag over een week hoor ik bij de kwartaalstoppers!
Nog zo'n goeie!!quote:
Wat een domme smoes heb je bedachtquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:01 schreef BlackJack het volgende:
Eerst even college jaar afsluiten... komt daarna wel weer
Hoe gaat-ie? Lastig, he, die eerste weken... Onthou goed wat je nu voelt, want als je bezwijkt voor "die ene peuk" kan je weer helemaal opnieuw beginnen... Dat idee houdt mij al ruim 4 maanden van het roken af (na 26 jaar straf doorpaffen)quote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:06 schreef Litso het volgende:
One week, five days, 20 hours, 5 minutes and 44 seconds. 192 cigarettes not smoked, saving ¤ 38,51. Life saved: 16 hours, 0 minutes.
klopt niet helemaal, ik rookte voornamelijk shag, das goedkoper.
even aanpassen
met shag:
One week, five days, 20 hours, 8 minutes and 7 seconds. 192 cigarettes not smoked, saving ¤ 16,21. Life saved: 16 hours, 0 minutes.
Die paar minuutjes niet lekker voelen vallen weg tegen die vele uren wél lekker voelenquote:
Je hebt gelijk! Tuurlijk!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:24 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Die paar minuutjes niet lekker voelen vallen weg tegen die vele uren wél lekker voelen
Ik herken het wel, hoor! Heb af en toe dat gevoel van "en NOU zou ik best wel een lekkere peuk willen...!" Maar na 3 minuten ben ik het weer vergeten.
Ja, maar JIJ wil die peuk niet, maar dat rookmonster wil dat! En net als Voldemort heeft het rookmonster een lichaam van een ander nodig om te overleven. Jouw lichaam dus...! Het rookspook zal altijd in je blijven zitten (hadden we maar niet moeten gaan roken), maar zal steeds vaker in een soort coma raken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Tuurlijk!
Het is alleen, tja, als je Allen Carr moet geloven, ben je gewoon de rest van je leven blij dat je niet meer hoeft te roken en wil je nóóit meer terug.
Nu voel ik dat meestal inderdaad zo, maar heel af en toe zou ik toch wel een sjekkie lusten. En dat had ik eigenlijk niet verwacht toen ik nog in Carr bezig was.
Dat rookmonster, of nicotinemonster, daar heb ik al gelijk de eerste bladzijde smakelijk om gelachen. Toen ben ik maar gewoon zelf gestoptquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:52 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ja, maar JIJ wil die peuk niet, maar dat rookmonster wil dat! En net als Voldemort heeft het rookmonster een lichaam van een ander nodig om te overleven. Jouw lichaam dus...! Het rookspook zal altijd in je blijven zitten (hadden we maar niet moeten gaan roken), maar zal steeds vaker in een soort coma raken.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:46 schreef jogy het volgende:
trapkick me maar van het lijstje.
Tenks, komt ook wel goed, heb een pakje gekocht maar om nou te zeggen dat ik er echt van geniet, nee. Niet dat ik het pakje niet gewoon oprook hoor, dat niet.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:49 schreef schatje het volgende:
[..]![]()
.
Je hebt het in ieder geval een maand lang volgehouden. De volgende keer probeer je het weer wat langer.
Komt goed Jogy.
Dank! Je bent gewel... eh, een schatjequote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:21 schreef schatje het volgende:
Slarioux is ook een schatje, maar ik ben het echte Schatje.
ziet er goed uitquote:Op zondag 26 juni 2005 14:13 schreef St.Germain het volgende:
met het geld dat ik al gespaard heb, ga ik binnenkort DIT kopen
Nice, ik hoop echter niet voor je dat dat je doel is anders begin je er zo weer aanquote:Op zondag 26 juni 2005 14:13 schreef St.Germain het volgende:
met het geld dat ik al gespaard heb, ga ik binnenkort DIT kopen
Eén misstap wil nog niet zeggen dat je weer begonnen bent hoor! Het is nooit te laat om op het juiste pad weder te keren!quote:
Het is intussen een misstap van alweer drie pakjes...quote:Op maandag 27 juni 2005 13:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eén misstap wil nog niet zeggen dat je weer begonnen bent hoor! Het is nooit te laat om op het juiste pad weder te keren!
Kom op joh, je was zo ver!
MUTS!quote:Op maandag 27 juni 2005 13:56 schreef Christine het volgende:
[..]
Het is intussen een misstap van alweer drie pakjes...
Stom he, ik kan ze makkelijk laten liggen, maar het is ook zo lekker en simpel om ze toch te pakken...
Mooi!!!quote:Op maandag 27 juni 2005 13:52 schreef Slarioux het volgende:
Bijna een half jaar!!!!!!1111oneoneonehonderduizendhonderdelf!!
Five months, three weeks, five days, 6 hours, 39 minutes and 48 seconds. 3545 cigarettes not smoked, saving ¤ 691,22. Life saved: 1 week, 5 days, 7 hours, 25 minutes.
quote:Two months, two weeks, one day, 19 hours, 56 minutes and 3 seconds. 1536 cigarettes not smoked, saving ¤ 282,12. Life saved: 5 days, 8 hours, 0 minutes.
Het is inderdaad ook niet lekker.... maar wel verleidelijkquote:Op maandag 27 juni 2005 14:00 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
MUTS!
Het IS niet lekker! Het rookspook laat je hersenen denken dat het lekker is, maar het IS niet lekker!
Of vind je afkicken zo leuk, dat je het weer opnieuw wilt doen?
Je bent heel eerlijk i.i.g.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook niet lekker.... maar wel verleidelijk
Het stomste van afkicken (en van roken) is voor mij niet eens de fysieke kant... ik heb nooit lang genoeg gerookt om écht verslaafd te raken (volgens mij), maar het is de gewoonte. In de winkel een pakje bij je boodschappen doen. Bij het stappen een sigaretje opsteken. Wakker worden en eventjes roken... zucht...
Dankje...quote:Op maandag 27 juni 2005 14:07 schreef dutch-mamma het volgende:
Maar... je gaat het vast nog wel eens proberen... en nu hou je vol, hoor!Ik heb namelijk het idee dat je best de motivatie wel hebt!
Ook dat is herkenbaar... Je hoeft je dus niet te schamenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:17 schreef Christine het volgende:
[..]
Dankje...
Het komt ook door dit weer hoor, dan is het heel verleidelijk op het balkon met een biertje en een peukje...
Nouja ik gebruik het woord gewoonte om aan te geven dat het meer om een mentale dan omeen fysieke verslaving gaat voor mijquote:Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef Frollo het volgende:
Gewoonte = verslaving
Het 'een gewoonte' noemen is volgens Allen Carr (vrede zij met hem) een van de vele trucjes die je gebruikt om jezelf te overtuigen dat het allemaal wel meevalt en dat je echt niet verslaafd bent
Allen rulz (bij mij wel tenminste) Maar hoezo "vrede zij met hem" en zo, issie dood?!?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:20 schreef Frollo het volgende:
Gewoonte = verslaving
Het 'een gewoonte' noemen is volgens Allen Carr (vrede zij met hem) een van de vele trucjes die je gebruikt om jezelf te overtuigen dat het allemaal wel meevalt en dat je echt niet verslaafd bent
Nee hoor, hij is springlevend, maar hij is mijn profeet!quote:Op maandag 27 juni 2005 14:39 schreef dutch-mamma het volgende:
Allen rulz (bij mij wel tenminste) Maar hoezo "" vrese zij met hem" en zo, issie dood?!?
Er is inderdaad altijd wel weer iemand die met dat verhaal komt. Volgens de FAQ van http://www.allencarr.nl is het echter niet waar.quote:het verhaal dat-ie weer paft schijnt een broodje aap te zijn
Van mij wel. ik ben het namelijk heel erg onstuimig met je eens!quote:Op maandag 27 juni 2005 14:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, hij is springlevend, maar hij is mijn profeet!
Tenminste, dat beweert mijn vriendin. Ze wordt af en toe gek van me als ik weer uit Carr (vzmh) loop te citeren!
Nou ja zeg, ik vind gewoon dat hij goede punten heeft, pfff, mag ik?
[..]
Kan je wel weer gaan discussieren over geloofwaardigheid van dat soort faqs, maar ook al rookt hij zich momenteel weer een slag in de rondte, mij heeft-ie toch maar mooi weten te motiveren.quote:Er is inderdaad altijd wel weer iemand die met dat verhaal komt. Volgens de FAQ van http://www.allencarr.nl is het echter niet waar.
Succes! Ik ben ook min of meer gedwongen (na enorme astma-aanval) en ik ben het levende bewijs dat de 1e keer stoppen wel degelijk kan lukkenquote:Op maandag 27 juni 2005 14:57 schreef Funksoldier het volgende:
ghehehe...ben ook maar gestopt, moest van de cardio, mijn klepje werkt niet zo goed meer.
+ daarbij krijg ik een Nikon D 70 van mijn vriendin als ik het volhou...![]()
![]()
en inderdaad, op gallerij, biertje met peukje...zucht![]()
maar ok, ben gestopt: vrijdag 24 juni 19:00
saved 6,65
shaggies gemist tot nu toe: 84
live saved 7h
Mooi zoquote:Op maandag 27 juni 2005 14:55 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Van mij wel. ik ben het namelijk heel erg onstuimig met je eens!![]()
Nou ehhh... misschien werkt Carr bi haar juist niet en is die wilskrachtmethode wel geschikt voor haar...quote:Op maandag 27 juni 2005 15:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mooi zo
Kijk, 't punt is, mijn vriendin is aan het stoppen met wat Carr (vzmh) de Wilskrachtmethode noemt. Met andere woorden: ze mag gewoon niet meer roken van zichzelf, en ze doet het dus ook niet, hoe zwaar het ook is. Heel flink natuurlijk, dat ontken ik niet, maar het kan zoveel makkelijker. Carr zegt namelijk: wees blij dat je niet meer hoeft te roken!
Ik probeer haar dus, met alle goede bedoelingen, in te laten zien dat het allemaal zoveel makkelijker gaat als je Carr z'n raad opvolgt. Helaas ben ik blijkbaar niet zo overtuigend
ik weet dat het kan lukken, het lullige is, ik ben er al 2x vanaf geweestquote:Op maandag 27 juni 2005 15:02 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Succes! Ik ben ook min of meer gedwongen (na enorme astma-aanval) en ik ben het levende bewijs dat de 1e keer stoppen wel degelijk kan lukken
Ik heb alleen niemand die me op een mooie digi tracteert... [afbeelding]
Five months, three days, 15 hours, 2 minutes and 11 seconds ago I almost choked. Since then, I refused 3865 cigarettes and saved ¤ 209,33. And I saved 1 week, 6 days, 10 hours and 5 minutes!
Ja maar ze maakt het zichzelf zo onnodig moeilijk en ik wil haar zo graag helpen...quote:Op maandag 27 juni 2005 15:06 schreef dutch-mamma het volgende:
Nou ehhh... misschien werkt Carr bi haar juist niet en is die wilskrachtmethode wel geschikt voor haar...
Weigerende longen? Dat klinkt heftig!quote:Ik kreeg overal te horen dat Cold Turkey stoppen (waar ik toe gedwongen werd wegens weigerende longen) bijna nooit slaagt, maar ik mocht door omstandigheden ook geen nicotinekauwgom en zo. Ik had geen keus.
Goed zo!quote:Ook kon ik niet vantevoren een datum prikken: dįn ga ik stoppen.
Maar het is me tot nu toe toch gelukt. En natuurlijk zou ik af en toe best nog wel een peuk willen... of wil het rookspook dat?
Anyway, ik ben blij dat ik er vanaf ben
Astma-aanval. Elke trek van een peuk werd afgestraft met een genadeloze hoestbui en zo'n benauwdheid dat ik dacht dat mijn laatste uurtje had geslagen (en toch telkens proberen een trekje te nemen).quote:Op maandag 27 juni 2005 15:22 schreef Frollo het volgende:
(...)
Weigerende longen? Dat klinkt heftig!
[..]
Bullshit alert. Je gelooft jezelf toch niet of welquote:Op maandag 27 juni 2005 14:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook niet lekker.... maar wel verleidelijk
Het stomste van afkicken (en van roken) is voor mij niet eens de fysieke kant... ik heb nooit lang genoeg gerookt om écht verslaafd te raken (volgens mij), maar het is de gewoonte. In de winkel een pakje bij je boodschappen doen. Bij het stappen een sigaretje opsteken. Wakker worden en eventjes roken... zucht...
Lijkt me dat jij je erzelf van moet overtuigen dat je zonder sigaretten - zonder nicotine - ook gewoon kunt doorleven. Sla er eens wat boeken op na, zorg dat je ten alle tijde wat te doen hebt en probeer je gedachte zoveel mogelijk van het roken af te halen. Zal niet altijd lukken, maar uiteindeiljk accepteert je lichaam de afwezigheid van nicotine gewoon en zal je minder last hebben van die vervelende 'stem', om het maar een naam te geven. Het is eigenlijk niet 100% normaal dat je er zo angstig en obsessief van wordt - niet gemeen bedoeld.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:43 schreef _Femme_ het volgende:
Ben nu 4 en een halve maand gestopt. Begonnen met pleisters en Zyban. Na 2 maanden zonder hulpmiddel, maar werd zo depressief en angstig dat ik gisteren weer de "laagste" pleister heb opgeplakt. Voelde me meteen weer meer mezelf. Ik weet ook nog niet hoe ik straks weer van de pleisters af moet komen. Een paar weken gaat het goed, maar dan wordt ik steeds angstiger en obsessief denken. Iemand die dit herkent of raad weet??
En heeft er iemand tips voor waar je het beste die pleister kunt plakken? Vind het zo stom uitzien nu in de zomer. En hij gaat er ook snel af vind ik. Sporten gaat nog als ik er gewone pleisters overheen plak, maar douchen echt niet. Dat vind ik het enige nadeel van die pleisters.
Off-ShoRe heeft gelijkquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:39 schreef Off-ShoRe het volgende:
Lijkt me dat jij je erzelf van moet overtuigen dat je zonder sigaretten - zonder nicotine - ook gewoon kunt doorleven. [..] Het is eigenlijk niet 100% normaal dat je er zo angstig en obsessief van wordt [...]
Heb je met je huisarts al eens het tijdelijk gebruik van antidepressiva besproken?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:25 schreef _Femme_ het volgende:
Ja, ik begrijp wel wat jullie bedoelen en dat is ook zeker een deel van de oorzaak: de psychische verslaving. Hiervoor ga ik dus ook nu in therapie.
Waar ik alleen ook bang voor ben, is dat mijn hersenen heel langzaam omschakelen van nicotine naar serotine. Omdat nicotine eigenlijk het werk overneemt van serotine, wordt er minder serotine door je lichaam zelf aangemaakt. Dus het duurt bij mij misschien wat langer dan gemiddeld voordat alles weer op een normaal niveau zit. Als je serotine namelijk te laag is, krijg je derpressies en angsten. Nicotine kan dus een beetje werken als een ant-depressivum. (...)
Ha ha ha, had je gedacht!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:32 schreef SureZal het volgende:
hahha iedereen geeft zich op en paft net zo hard weer door
Ik vind die reacties van "schrap mij maar weer van de lijstquote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:32 schreef SureZal het volgende:
Ja, daar hebben we over gehad. Ik wil het liever eerst alleen met therapie proberen omdat ik toch een beetje afschrik voor de bijwerkingen, dat je het zo lang moet slikken en of je er wel weer makkelijk vanaf komt. Het is mijn laatste redmiddel, zeg maar, als alleen therapie niet werkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Heb je met je huisarts al eens het tijdelijk gebruik van antidepressiva besproken?
Niet iedereen. Ik niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:32 schreef SureZal het volgende:
Dat ga ik onthouden!!quote:dat roken geen vrijje keuze is maar een gigantisch, slim opgezette valstrik waar je zomaar intuint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |