Ik zie eeuwig leven niet als een paradijs. Daarbij vraag ik me af of de god dezelfde is uit de bijbel. Ik zou dus toch eerst wat vragen gaan stellen voordat ik naar binnen loop en voor altijd vast zit.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zegquote:Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?quote:Op maandag 13 juni 2005 19:58 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zeg![]()
Stél dat het wel zo is, dan maar toch snel gelovig worden![]()
Ben ik humanist?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:
[..]
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
quote:Op maandag 13 juni 2005 20:01 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ben ik humanist?
En ik ga ervan uit dat er geen hemelpoort is, dus ik kan geen antwoord geven op je (zeer speculatieve, nogmaals) vraag. Sorry.
quote:Een paar voorbeelden van humanisme in de praktijk:
Humanisten geloven niet in een God of in een hiernamaals.
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.
Doen we!quote:Op maandag 13 juni 2005 20:07 schreef more het volgende:
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.![]()
Ja, zo kan ik ook de hele wereld verklaren.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
"God's eigenzinnige wegen".
Liet iets vallen? Niet aan de bruine oerbonen gezeten toevallig? (Ohjee, Godslastering alert!)quote:Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:
Ik weet de echte naam van God trouwens.
Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"
Daarna werd Al machtig.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:
Ik weet de echte naam van God trouwens.
Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"
veel simpeler...je gelooft niet dat er niet NIETS kan zijn geweest waaruit "iets" kwam..quote:Op maandag 13 juni 2005 17:56 schreef more het volgende:
[..]
Ik weet het!
Waar maar komen die membramen dan weer vandaag?? Want "het was altijd zo" daar geloof ik helemaal niets van.
Bang dat je bekeerd word ofozo ?quote:Op maandag 13 juni 2005 12:56 schreef Thief het volgende:
Zeik niet , god heeft alles gemaakt . punt.
En nee ik hoef jou mening niet te weten.
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
Je kunt eventueel ook beginnen over de afwezigheid van de kerk tijdens de Jodenvervolging, de heksenverbrandingen en de Kruistochten of dinosaurussen maar dat zijn allemaal "God's eigenzinnige wegen".
hmm, klinkt wel leukquote:Op maandag 13 juni 2005 17:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tuurlijk. Eerst was er niets. Behalve een god. En die god maakte toen iets. Uit het niets.
Nee, inderdaad. Dat is veeeeel logischer.
Tsja, het besef van de kerk dat onvoorwaardelijk geloven hun zakken zou spekken en hun macht zou consolideren heeft mi. veel verpest voor religie.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
makkelijk he..niet reageren als het je niet aanstaat..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:48 schreef more het volgende:
[..]
Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.![]()
vertel, wat heeft de Kerk daarmee van doen?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
de heksenverbrandingen en de Kruistochten
Hebben ze die ook al op de brandstapel gezet?quote:of dinosaurussen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |