Ik zie eeuwig leven niet als een paradijs. Daarbij vraag ik me af of de god dezelfde is uit de bijbel. Ik zou dus toch eerst wat vragen gaan stellen voordat ik naar binnen loop en voor altijd vast zit.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zegquote:Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?quote:Op maandag 13 juni 2005 19:58 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zeg![]()
Stél dat het wel zo is, dan maar toch snel gelovig worden![]()
Ben ik humanist?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:
[..]
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
quote:Op maandag 13 juni 2005 20:01 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ben ik humanist?
En ik ga ervan uit dat er geen hemelpoort is, dus ik kan geen antwoord geven op je (zeer speculatieve, nogmaals) vraag. Sorry.
quote:Een paar voorbeelden van humanisme in de praktijk:
Humanisten geloven niet in een God of in een hiernamaals.
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.
Doen we!quote:Op maandag 13 juni 2005 20:07 schreef more het volgende:
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.![]()
Ja, zo kan ik ook de hele wereld verklaren.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
"God's eigenzinnige wegen".
Liet iets vallen? Niet aan de bruine oerbonen gezeten toevallig? (Ohjee, Godslastering alert!)quote:Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:
Ik weet de echte naam van God trouwens.
Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"
Daarna werd Al machtig.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:
Ik weet de echte naam van God trouwens.
Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"
veel simpeler...je gelooft niet dat er niet NIETS kan zijn geweest waaruit "iets" kwam..quote:Op maandag 13 juni 2005 17:56 schreef more het volgende:
[..]
Ik weet het!
Waar maar komen die membramen dan weer vandaag?? Want "het was altijd zo" daar geloof ik helemaal niets van.
Bang dat je bekeerd word ofozo ?quote:Op maandag 13 juni 2005 12:56 schreef Thief het volgende:
Zeik niet , god heeft alles gemaakt . punt.
En nee ik hoef jou mening niet te weten.
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
Je kunt eventueel ook beginnen over de afwezigheid van de kerk tijdens de Jodenvervolging, de heksenverbrandingen en de Kruistochten of dinosaurussen maar dat zijn allemaal "God's eigenzinnige wegen".
hmm, klinkt wel leukquote:Op maandag 13 juni 2005 17:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tuurlijk. Eerst was er niets. Behalve een god. En die god maakte toen iets. Uit het niets.
Nee, inderdaad. Dat is veeeeel logischer.
Tsja, het besef van de kerk dat onvoorwaardelijk geloven hun zakken zou spekken en hun macht zou consolideren heeft mi. veel verpest voor religie.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
makkelijk he..niet reageren als het je niet aanstaat..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:48 schreef more het volgende:
[..]
Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.![]()
vertel, wat heeft de Kerk daarmee van doen?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
de heksenverbrandingen en de Kruistochten
Hebben ze die ook al op de brandstapel gezet?quote:of dinosaurussen
Wat deden ze dan met wetenschappers?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers.
Wat wisten ze zelf dan zoal?quote:Ze hielden iedereen gewoon dom.
Gelukkig voor jou zitten we niet in WFL, dan moest je je bewering ook nog onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:27 schreef EdwardSeepers het volgende:
En de evolutieleer IS gewoon zware bullshit. En dat zeg ik als niet-gelovige.
Ik let heus wel op waar ik iets post.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou zitten we niet in WFL, dan moest je je bewering ook nog onderbouwen.
Daar wil je je hoofd toch niet aan verbindenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:27 schreef EdwardSeepers het volgende:
Verder waren de teksten van die mensen teksten die ze op moesten dreunen, dus.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef EdwardSeepers het volgende:
Ik let heus wel op waar ik iets post.. Nee echt, de evolutieleer is nóg debieler dan denken dat er een god op een wolk rondzweeft.
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen miljarden jaren.. hehe.
Dat zou ik ook zeggen als ik er niets van wist.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef EdwardSeepers het volgende:
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen jaren.. hehe.
Moeilijk te bevatten, is het niet?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen jaren.. hehe.
Alles voor een uur vrijquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar wil je je hoofd toch niet aan verbinden.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik er niets van wist.
En dan heb je het over miljoenen jaren. Je bent ongetwijfeld een echte expert. Maar onderbouw dan ook je nogal boude bewering.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:40 schreef EdwardSeepers het volgende:, al gehad, heb laatst examens gehad op VWO N niveau, en dus ook de evolutieleer gehad. Daarnaast weet ik er nog meer van dan de gemiddelde VWO student omdat mijn vriendin me héél veel laat lezen uit de boeken van haar Biomedische Wetenschappen opleiding.
Geef eens een onderbouwing waarom dat dan zo zou zijn, beste man.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef EdwardSeepers het volgende:
[..]
Ik let heus wel op waar ik iets post.. Nee echt, de evolutieleer is nóg debieler dan denken dat er een god op een wolk rondzweeft.
Ik weet het niet. Het is wel zo dat evolutie te vergelijken is met het groeien van een embryo. Als je hier naar kijkt lijkt in sneltreinvaart evolutie zich te voltrekken. Een embryo komt uiteindelijk ook voort uit een cel, dus waarom zou dat in evolutie niet kunnen dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:54 schreef speknek het volgende:
Zegt de evolutietheorie eigenlijk wel dat we uit een enkele cel komen?
Als er één god is die alles over ons bepaald, die lekker toe zit te kijken hoe mensen als saddam hussein en adolf hitler jaren lang tekeer zijn gegaan, af en toe wat aziaten weg laat spoelen, miljoenen kinderen aan aids laat sterven, dan hoef ik niet naar zijn paradijs.quote:Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Ik beantwoord inderdaad niet goed de vraag. Ik weet niet of de theorie er iets over zegt, maar het lijkt me haast van niet. Het is evenwel prima mogelijk lijkt me.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:02 schreef speknek het volgende:
Nou volgens mij zegt de evolutietheorie dat soorten zich middels evolutie schikken naar omgevingsfactoren, op die manier dat slecht aangepaste elementen verdwijnen.
In dat kader zou EdwardSeepers aan z'n vriendin moeten vragen of ze een boek over het AIDS virus heeft. Het aanpakken daarvan is misschien wel het voorbeeld van de evolutietheorie.
Wat dat betreft heeft de groei van een embryo niks met de evolutietheorie te maken. De verschillende stadia tonen alleen wel het verloop van de evolutie.
Het zal ook niet zomaar zijn dat embyo's van mensen en veel diersoorten er tot een redelijk ver stadium hetzelfde uitzien.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:02 schreef speknek het volgende:
Nou volgens mij zegt de evolutietheorie dat soorten zich middels evolutie schikken naar omgevingsfactoren, op die manier dat slecht aangepaste elementen verdwijnen.
In dat kader zou EdwardSeepers aan z'n vriendin moeten vragen of ze een boek over het AIDS virus heeft. Het aanpakken daarvan is misschien wel het voorbeeld van de evolutietheorie.
Wat dat betreft heeft de groei van een embryo niks met de evolutietheorie te maken. De verschillende stadia tonen alleen wel het verloop van de evolutie.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[...] mensen en veel andere diersoorten [...]
We hebben het hier nog wel over twee theorieen......quote:Op maandag 13 juni 2005 12:41 schreef patty het volgende:
Voorbeeldje:
Op Ned 1 ging het over de evolutie van de aap naar de mens. Er werd een wetenschapper kritisch geinterviewd over dit onderwerp (het was een programma van de RKK) en vervolgens worden studenten van de UV naar hun mening er over gevraagd. Meteen komt er een (gelovig) meisje in beeld die haar mening er even over verkondigt. Zij vind het maar een raar idee dat iets uit een ander soort kan onstaan, dat is toch te gek voor woorden??? Hoe kan dat nou???? Het is toch veel logischer dat er een man met een lange baard op een wolkje zweeft die alles uit zijn toverstokje tovert??![]()
Waarom staan gelovigen mensen altijd zo bekrompen tegenover andere ideeën, terwijl hun eigen ideeën eigenlijk het meest belachelijk van allemaal zijn als je er over nadenkt![]()
Er is natuurlijk ook maar één dateringsmethode beschikbaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:08 schreef desiredbard het volgende:
Creationisme en Evolutie zijn beide niet bewezen
Er zijn helaas ook bewijzen tegen koolstof datering.... Al hoor je de darwinisten daar niet over...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |