abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27897429
Er is wel iets gebeurd waardoor de evolutie op gang kwam
pi_27897631
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
  maandag 13 juni 2005 @ 19:58:12 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_27897675
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:56 schreef more het volgende:
Voor iedereen hier die niet gelooft: Als je straks sterft en je zou om één of andere redenen voor de "hemelpoort" komen te staan, hou je dan vast aan je principes, en zeg je "Sorry God ik heb nooit gelooft in U dus ik wil niet naar de hemel" of heb je dan slappe knietjes en ga je toch het paradijs in???
Ik zie eeuwig leven niet als een paradijs. Daarbij vraag ik me af of de god dezelfde is uit de bijbel. Ik zou dus toch eerst wat vragen gaan stellen voordat ik naar binnen loop en voor altijd vast zit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27897679
quote:
Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zeg

Stél dat het wel zo is, dan maar toch snel gelovig worden
pi_27897739
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:58 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Pfff, wat een speculatieve onzin schrijf je hier zeg

Stél dat het wel zo is, dan maar toch snel gelovig worden
Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
pi_27897773
Snel gelovig worden, maar ja, er zijn duizenden geloven. Je weet nooit of je de goeie hebt.
pi_27897788
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:

[..]

Nee dat is niet de bedoeling ,ik hoop dat je een humanist blijft dat is je goede recht, maar blijf je dat ook als je aan de hemelpoort staat?
Ben ik humanist?

En ik ga ervan uit dat er geen hemelpoort is, dus ik kan geen antwoord geven op je (zeer speculatieve, nogmaals ) vraag. Sorry.
pi_27897816
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:00 schreef more het volgende:
Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.
pi_27897912
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:01 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ben ik humanist?

En ik ga ervan uit dat er geen hemelpoort is, dus ik kan geen antwoord geven op je (zeer speculatieve, nogmaals ) vraag. Sorry.
quote:
Een paar voorbeelden van humanisme in de praktijk:

Humanisten geloven niet in een God of in een hiernamaals.
pi_27897936
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:05 schreef more het volgende:

[..]

[..]
Leuk dat je me meteen in een hokje durft te stoppen na één reactie.
pi_27897953
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb god nog wel het een en ander te vragen, mocht ik hem ooit tegenkomen. Verder denk ik dat het in de hel heel gezellig wordt. Al mijn vrienden gaan erheen.
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.
pi_27898057
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:07 schreef more het volgende:
Vergeet niet je Tefal anti aanbaklaag mee te nemen.
Doen we!
  maandag 13 juni 2005 @ 20:11:05 #113
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27898101
Een discussie aangaan omtrent het geloof met een Christen is gods(whehehe)onmogelijk.
Waar ik echter wel tegenaan loop en waar veel christenen waarmee ik in gesprek ben geweest is dat de manier van geloven dubieus is, dat sexuele onwetendheid een huwelijk kan ondermijnen, dat je opgevoed wordt met het idee dat sex zondig is de rest van je leven jouw gevoel betreffende seksualiteit bepaald.
Je kunt eventueel ook beginnen over de afwezigheid van de kerk tijdens de Jodenvervolging, de heksenverbrandingen en de Kruistochten of dinosaurussen maar dat zijn allemaal "God's eigenzinnige wegen".
pi_27898143
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef Xebrozius het volgende:
"God's eigenzinnige wegen".
Ja, zo kan ik ook de hele wereld verklaren.

Oh, dat was ook de bedoeling natuurlijk
pi_27898203
Ik weet de echte naam van God trouwens.

Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"

pi_27898248
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:

Hij heet Al. Hij liet iets vallen wat een oerknal veroorzaakte. Waarop zijn Zoon zei "Is het nu weer heel Al?"

Liet iets vallen? Niet aan de bruine oerbonen gezeten toevallig? (Ohjee, Godslastering alert!)
  maandag 13 juni 2005 @ 20:16:05 #117
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27898282
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:13 schreef LangeJan het volgende:

Daarna werd Al machtig.
pi_27901687
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:56 schreef more het volgende:

[..]

Ik weet het!

Waar maar komen die membramen dan weer vandaag?? Want "het was altijd zo" daar geloof ik helemaal niets van.
veel simpeler...je gelooft niet dat er niet NIETS kan zijn geweest waaruit "iets" kwam..

waar komt god dan vandaan? of is hij ook geschapen??? en zo ja door wie?? en waar kwam die dan weer vandaan??

uiteindelijk zit je met die god van je nog steeds met exact hetzelfde probleem.
underground forever baby
pi_27909313
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:56 schreef Thief het volgende:
Zeik niet , god heeft alles gemaakt . punt.
En nee ik hoef jou mening niet te weten.
Bang dat je bekeerd word ofozo ?

Geloof sucks btw.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_27909331
quote:
Je kunt eventueel ook beginnen over de afwezigheid van de kerk tijdens de Jodenvervolging, de heksenverbrandingen en de Kruistochten of dinosaurussen maar dat zijn allemaal "God's eigenzinnige wegen".
Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_27909390
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tuurlijk. Eerst was er niets. Behalve een god. En die god maakte toen iets. Uit het niets.

Nee, inderdaad. Dat is veeeeel logischer.
hmm, klinkt wel leuk

lekker aan de slag met niets en dan hoppa iets

en zijn moeder maar mekkeren "zit je nu alweer te nietsen, nietsnut"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:23:07 #122
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_27914653
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:44 schreef Classic-PC het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers. Ze hielden iedereen gewoon dom.
Tsja, het besef van de kerk dat onvoorwaardelijk geloven hun zakken zou spekken en hun macht zou consolideren heeft mi. veel verpest voor religie.
Nu is de kerk in het westen pas eindelijk waar ze altijd al voor had moeten dienen, namelijk voor de opvang van zwakkeren in de maatschappij. Ws. is de kerk nog nooit zo positief beziggeweest als nu, terwijl ze op het dieptepunt van haar macht zit
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_27915303
quote:

[..]

Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.
pi_27919200
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:48 schreef more het volgende:

[..]

Je bedoelt wat ze nu in de Islamitische landen doen??? Kijk dat het islamitsche geloof zit nu pas in de middeleeuwen.
makkelijk he..niet reageren als het je niet aanstaat..

veel simpeler...je gelooft niet dat er niet NIETS kan zijn geweest waaruit "iets" kwam..

waar komt god dan vandaan? of is hij ook geschapen??? en zo ja door wie?? en waar kwam die dan weer vandaan??

uiteindelijk zit je met die god van je nog steeds met exact hetzelfde probleem.

kom op reageer erop.
underground forever baby
pi_27919763
quote:
de heksenverbrandingen en de Kruistochten
vertel, wat heeft de Kerk daarmee van doen?
quote:
of dinosaurussen
Hebben ze die ook al op de brandstapel gezet?
pi_27919865
quote:

[..]

Om nog maar te zwijgen over wat die kerklui in de middeleeuwen flikten met wetenschappers.
Wat deden ze dan met wetenschappers?
quote:
Ze hielden iedereen gewoon dom.
Wat wisten ze zelf dan zoal?
pi_27920620
Die grote man in dat programma is mijn Biologie docent op het Citycollege St. Franciscus te Rotterdam. Hij knikt altijd heel erg met zijn hoofd en is extreem homofiel, maar verder wel aardig.

Verder waren de teksten van die mensen teksten die ze op moesten dreunen, dus .

En de evolutieleer IS gewoon zware bullshit. En dat zeg ik als niet-gelovige.
pi_27920701
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:27 schreef EdwardSeepers het volgende:
En de evolutieleer IS gewoon zware bullshit. En dat zeg ik als niet-gelovige.
Gelukkig voor jou zitten we niet in WFL, dan moest je je bewering ook nog onderbouwen.
pi_27920729
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou zitten we niet in WFL, dan moest je je bewering ook nog onderbouwen.
Ik let heus wel op waar ik iets post. . Nee echt, de evolutieleer is nóg debieler dan denken dat er een god op een wolk rondzweeft.
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen jaren.. hehe.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:32:18 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_27920763
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:27 schreef EdwardSeepers het volgende:
Verder waren de teksten van die mensen teksten die ze op moesten dreunen, dus .
Daar wil je je hoofd toch niet aan verbinden .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:33:02 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_27920779
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef EdwardSeepers het volgende:
Ik let heus wel op waar ik iets post. . Nee echt, de evolutieleer is nóg debieler dan denken dat er een god op een wolk rondzweeft.
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen miljarden jaren.. hehe.
pi_27920857
quote:
Dat er evolutie is, ja. Dat we uit een ééncellig beestje voort zijn gekomen in miljoenen jaren.. hehe.
Dat zou ik ook zeggen als ik er niets van wist.
pi_27920900
quote:

[..]

Moeilijk te bevatten, is het niet?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:37:47 #134
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27920941
Ze blijven leuk, dit soort topics
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:37:52 #135
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27920944
God is een levende man volgens Bob Marley. En komt niet uit de hemel enzo.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_27920962
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar wil je je hoofd toch niet aan verbinden .
Alles voor een uur vrij Gelóóf me, de biologielessen van die docent...

Hij schreeuwt heel erg, en hij slaat op tafels van leerlingen als het niet stil is. Daarmee heeft hij ooit een potlood van mij gebroken, wat ik de lucht in tilde zodat hij het zou breken .

Hij is ook een best aardige man, en men pest hem heel erg. Zoals ik zei, hij is een übernicht:

"Meneer, heeft u kinderen?"

Kwamen we er achter dat hij twee dochters had!

"Bent u dan biseksueel?"

Kinderachtig, ik weet het. Maar je moet toch wat als VWO N-leerlingen .
pi_27921009
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik er niets van wist.
, al gehad, heb laatst examens gehad op VWO N niveau, en dus ook de evolutieleer gehad. Daarnaast weet ik er nog meer van dan de gemiddelde VWO student omdat mijn vriendin me héél veel laat lezen uit de boeken van haar Biomedische Wetenschappen opleiding.
pi_27921014
Ik zou overigens bepaald niet zeggen dat een humanist per definitie ongelovig is.
pi_27921409
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:40 schreef EdwardSeepers het volgende:
, al gehad, heb laatst examens gehad op VWO N niveau, en dus ook de evolutieleer gehad. Daarnaast weet ik er nog meer van dan de gemiddelde VWO student omdat mijn vriendin me héél veel laat lezen uit de boeken van haar Biomedische Wetenschappen opleiding.
En dan heb je het over miljoenen jaren. Je bent ongetwijfeld een echte expert. Maar onderbouw dan ook je nogal boude bewering.
pi_27921449
quote:

[..]

Geef eens een onderbouwing waarom dat dan zo zou zijn, beste man.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:54:21 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_27921485
Zegt de evolutietheorie eigenlijk wel dat we uit een enkele cel komen?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:57:46 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27921615
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:54 schreef speknek het volgende:
Zegt de evolutietheorie eigenlijk wel dat we uit een enkele cel komen?
Ik weet het niet. Het is wel zo dat evolutie te vergelijken is met het groeien van een embryo. Als je hier naar kijkt lijkt in sneltreinvaart evolutie zich te voltrekken. Een embryo komt uiteindelijk ook voort uit een cel, dus waarom zou dat in evolutie niet kunnen dan?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:02:43 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_27921748
Nou volgens mij zegt de evolutietheorie dat soorten zich middels evolutie schikken naar omgevingsfactoren, op die manier dat slecht aangepaste elementen verdwijnen.
In dat kader zou EdwardSeepers aan z'n vriendin moeten vragen of ze een boek over het AIDS virus heeft. Het aanpakken daarvan is misschien wel het voorbeeld van de evolutietheorie.

Wat dat betreft heeft de groei van een embryo niks met de evolutietheorie te maken. De verschillende stadia tonen alleen wel het verloop van de evolutie.
pi_27921775
quote:
Als er één god is die alles over ons bepaald, die lekker toe zit te kijken hoe mensen als saddam hussein en adolf hitler jaren lang tekeer zijn gegaan, af en toe wat aziaten weg laat spoelen, miljoenen kinderen aan aids laat sterven, dan hoef ik niet naar zijn paradijs.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:04:29 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27921805
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:02 schreef speknek het volgende:
Nou volgens mij zegt de evolutietheorie dat soorten zich middels evolutie schikken naar omgevingsfactoren, op die manier dat slecht aangepaste elementen verdwijnen.
In dat kader zou EdwardSeepers aan z'n vriendin moeten vragen of ze een boek over het AIDS virus heeft. Het aanpakken daarvan is misschien wel het voorbeeld van de evolutietheorie.

Wat dat betreft heeft de groei van een embryo niks met de evolutietheorie te maken. De verschillende stadia tonen alleen wel het verloop van de evolutie.
Ik beantwoord inderdaad niet goed de vraag. Ik weet niet of de theorie er iets over zegt, maar het lijkt me haast van niet. Het is evenwel prima mogelijk lijkt me.
pi_27921826
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:02 schreef speknek het volgende:

Het zal ook niet zomaar zijn dat embyo's van mensen en veel diersoorten er tot een redelijk ver stadium hetzelfde uitzien.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:07:51 #147
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27921914
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[...] mensen en veel andere diersoorten [...]
pi_27921926
De evolutietheorie zegt iets over de manier waarop natuurlijke selectie werkt. Bij mijn weten zegt ze niets over het ontstaan van het leven. Da's dacht ik een andere discipline.
pi_27921948
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:41 schreef patty het volgende:
Voorbeeldje:
Op Ned 1 ging het over de evolutie van de aap naar de mens. Er werd een wetenschapper kritisch geinterviewd over dit onderwerp (het was een programma van de RKK) en vervolgens worden studenten van de UV naar hun mening er over gevraagd. Meteen komt er een (gelovig) meisje in beeld die haar mening er even over verkondigt. Zij vind het maar een raar idee dat iets uit een ander soort kan onstaan, dat is toch te gek voor woorden??? Hoe kan dat nou???? Het is toch veel logischer dat er een man met een lange baard op een wolkje zweeft die alles uit zijn toverstokje tovert??

Waarom staan gelovigen mensen altijd zo bekrompen tegenover andere ideeën, terwijl hun eigen ideeën eigenlijk het meest belachelijk van allemaal zijn als je er over nadenkt
We hebben het hier nog wel over twee theorieen......
En het creationisme komt in veel godssdiensten terug
Het feit dat sommige mensen die de evolutie theorie aanhangen zo laatdunkend doen over een andere denkwijze is iets dat de christenen ook niet vreemd is

Creationisme en Evolutie zijn beide niet bewezen
Er zijn helaas ook bewijzen tegen koolstof datering.... Al hoor je de darwinisten daar niet over...

mensen stop toch eens met elkaar beledigen en voor achterlijk uitmaken

Met de comst van de intelligentia zijn we sociaal gaan devolueren
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_27922071
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 16:08 schreef desiredbard het volgende:
Creationisme en Evolutie zijn beide niet bewezen
Er zijn helaas ook bewijzen tegen koolstof datering.... Al hoor je de darwinisten daar niet over...
Er is natuurlijk ook maar één dateringsmethode beschikbaar.

Evolutie is wel degelijk bewezen. Er bestaat een verschil tussen evolutie (het feit dat levende wezens zich door natuurlijke selectie aanpassen aan hun omgeving, dit kan in een lab worden waargenomen) en de evolutietheorie (het model dat probeert te verklaren op welke manier deze selectie (heeft) (ge)werkt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')