abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:04:02 #41
71951 Hiflyer
Year of Physics 2005
pi_27914164
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
Waarom niet op zondagavond trouwens Hiflyer? De zondag is toch immers een rustdag?

Mja, maar dr is ook nog zoiets als niet kopen op zondag he. Vandaar ook tegen de koopzondag en zo. En als ik op zondag trek heb in een pilsje, pak ik die wel uit de koelkast.
Denk niet zwart-wit. Er zijn heeeel veel mooie grijstinten!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:49:25 #42
17698 nappel
raar menneke..
pi_27917426
@HiFlyer;

En hoe sta je tegenover sport op zondag?
Eigenlijk tegenover alle activiteiten, hier in het dorp zijn sommige mensen wie het je
niet in dank afnemen wanneer je op zondag nog even snel de tuin bijwerkt...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:52:11 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27917514
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:04 schreef Hiflyer het volgende:

[..]

Mja, maar dr is ook nog zoiets als niet kopen op zondag he. Vandaar ook tegen de koopzondag en zo. En als ik op zondag trek heb in een pilsje, pak ik die wel uit de koelkast.
Houdt niet kopen vooral niet verband met zakelijke activiteiten/werk?
pi_27917703
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:52 schreef Alicey het volgende:

Houdt niet kopen vooral niet verband met zakelijke activiteiten/werk?
Ik snap de vraag niet helemaal, maar zodra je op zondag iets koopt, moeten andere momenten voor jou werken. Indirect zou je het zondagsgebod dus overtreden

Maar tegenwoordig is dit gebod maar moeilijk na te leven. Wil je heel strikt bezig zijn dan moet je op zondag niets kopen, geen tv kijken, niet computeren, geen stroom gebruiken, het licht niet aandoen, niet met de trein reizen, enz, enz. Immers, als je op zondag de lamp aandoet, moet er iemand zijn bij het elektriciteitsbedrijf om de boel in de gaten te houden.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:39:54 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27924632
Je moest eens weten hoeveel Jehova's het achter de ellebogen hebben
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:10:27 #46
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_27926969
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moest eens weten hoeveel Jehova's het achter de ellebogen hebben
Nou, zeg het me eens.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:19:20 #47
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_27927218
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:58 schreef ChrisJX het volgende:
Maar tegenwoordig is dit gebod maar moeilijk na te leven. Wil je heel strikt bezig zijn dan moet je op zondag niets kopen, geen tv kijken, niet computeren, geen stroom gebruiken, het licht niet aandoen, niet met de trein reizen, enz, enz. Immers, als je op zondag de lamp aandoet, moet er iemand zijn bij het elektriciteitsbedrijf om de boel in de gaten te houden.
Afgezien daarvan is het vreemd om de zondag te nemen als officiele rustdag, aagezien het de zaterdag was en zondag was juist het begin van de nieuwe week.

Verder is de sabbat afgeschaft en hoeft niet meer gehouden te worden en velen die zeer ver gaan in het niet doen van allerlei dingen op zondag en het liefst anderen zouden verbieden dingen te doen zou zich wellicht af kunnen vragen of dat een hoger doel diende of dat dat het doel op zich was, zoals velen lijken te denken.

De rustdag was ingesteld om eens rustig over stoffelijke en geestelijke zaken na te denken.
Het ging niet zozeer om het niet doen van dingen, immers zeer goede dingen mochten zeker gedaan worden, maar om het tijd uitkopen voor nuttige zaken en meditatie (niet de zweverige soort). Dus eigenlijk begrijp ik niet dat zovelen er nog zo enorm prat op gaan op zondag zichzelf en anderen verbieden enige activiteiten te beoefenen, hoewel ik het natuurlijk respecteer.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_27927983
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:19 schreef STORMSEEKER het volgende:

Afgezien daarvan is het vreemd om de zondag te nemen als officiele rustdag, aagezien het de zaterdag was en zondag was juist het begin van de nieuwe week.
Niet zo heel vreemd. Zaterdag is de joodse dag. Dan is het logisch dat de vroege Christenen daar een andere dag voor namen
quote:
De rustdag was ingesteld om eens rustig over stoffelijke en geestelijke zaken na te denken.
Het ging niet zozeer om het niet doen van dingen, immers zeer goede dingen mochten zeker gedaan worden, maar om het tijd uitkopen voor nuttige zaken en meditatie (niet de zweverige soort). Dus eigenlijk begrijp ik niet dat zovelen er nog zo enorm prat op gaan op zondag zichzelf en anderen verbieden enige activiteiten te beoefenen, hoewel ik het natuurlijk respecteer.
Er zitten twee kanten aan. Aan de ene kant kun je zelf door niets te doen natuurlijk tot rust komen. Maar tot rust komen kan je ook door bijv. de tuin te schoffelen, iets wat volgens de streng-gereformeerde regels onder werken zou vallen. Aan de andere kant ben je wel genoodzaakt weinig andere dingen te doen dan in en om het huis omdat zodra je iets gaat kopen bijv. je anderen van hun zondagsrust berooft, om het zo te stellen. Maar zoals gezegd: dat is praktisch niet meer mogelijk.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:45:22 #49
71951 Hiflyer
Year of Physics 2005
pi_27936872
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik snap de vraag niet helemaal, maar zodra je op zondag iets koopt, moeten andere momenten voor jou werken. Indirect zou je het zondagsgebod dus overtreden

@alicey: Je vraag is hierboven eigenlijk al beantwoord. Als ik koop, moet er iemand voor me werken. Van mij mag die persoon gewoon thuis zitten hoor. Tenslotte IS het niet noodzakelijk dat je wat koopt op zondag.

En wat dat strikt bezig zijn betreft: Er zijn dingen die noodzakelijk zijn. Elektriciteit valt daar ook onder. De centrales hoeven natuurlijk niet stil gelegd te worden. Hetzelfde geldt voor werken in een ziekenhuis, brandweer/politie enzo.
T ideaalbeeld zou zijn dat dr geen politie nodig is hè, maar dat zit er even niet in

Daarnaast is zondag imho Gods dag, dus hou ik me graag met andere dingen bezig. TV-kijken valt daar niet onder, net zo min als mn pc of reizen met het openbaar vervoer.
Denk niet zwart-wit. Er zijn heeeel veel mooie grijstinten!
  woensdag 15 juni 2005 @ 06:51:11 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27940455
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 23:45 schreef Hiflyer het volgende:

[..]

@alicey: Je vraag is hierboven eigenlijk al beantwoord. Als ik koop, moet er iemand voor me werken. Van mij mag die persoon gewoon thuis zitten hoor. Tenslotte IS het niet noodzakelijk dat je wat koopt op zondag.

En wat dat strikt bezig zijn betreft: Er zijn dingen die noodzakelijk zijn. Elektriciteit valt daar ook onder. De centrales hoeven natuurlijk niet stil gelegd te worden. Hetzelfde geldt voor werken in een ziekenhuis, brandweer/politie enzo.
T ideaalbeeld zou zijn dat dr geen politie nodig is hè, maar dat zit er even niet in

Daarnaast is zondag imho Gods dag, dus hou ik me graag met andere dingen bezig. TV-kijken valt daar niet onder, net zo min als mn pc of reizen met het openbaar vervoer.
Ik vraag me alleen het waarom af. De zondag (eigenlijk zaterdag) is tenslotte een rustdag. Is een kenmerk van een rustdag niet dat je toekomt aan leuke dingen waar je anders niet aan toekomt? Zou dat ook niet meer het idee er achter kunnen zijn?
pi_27942734
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 06:51 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me alleen het waarom af. De zondag (eigenlijk zaterdag) is tenslotte een rustdag. Is een kenmerk van een rustdag niet dat je toekomt aan leuke dingen waar je anders niet aan toekomt? Zou dat ook niet meer het idee er achter kunnen zijn?
Dat vind ik ook eigenlijk logischer. Zondag is de dag bij uitstek om eens lekker in de tuin te zitten, te lezen, beetje tv te kijken, enz, enz.

Maar ja, dan moet je er dus wel voor zorgen dat je geen huiswerk of studiewerk meer hebt
  woensdag 15 juni 2005 @ 10:51:18 #52
28247 compufreak88
. . . . . . . . . .
pi_27944273
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Niet zo heel vreemd. Zaterdag is de joodse dag. Dan is het logisch dat de vroege Christenen daar een andere dag voor namen
[..]
De joden waren vroeger de Christenen. Die kregen toen ook het gebod om op zaterdag de sabbat te houden. Later heeft god de joden verworpen..
we hebben niet verloren maar we hebben alleen niet gewonnen
pi_27944332
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:51 schreef compufreak88 het volgende:

De joden waren vroeger de Christenen. Die kregen toen ook het gebod om op zaterdag de sabbat te houden. Later heeft god de joden verworpen..
Jij hebt duidelijk niet goed opgelet toen de Bijbelse geschiedenis behandeld werd
pi_27944431
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat vind ik ook eigenlijk logischer. Zondag is de dag bij uitstek om eens lekker in de tuin te zitten, te lezen, beetje tv te kijken, enz, enz.

Maar ja, dan moet je er dus wel voor zorgen dat je geen huiswerk of studiewerk meer hebt
Ik kende een meisje van de middelbare school die zwaar gristelijk was. Zij mocht op zondag met geen vinger enige schoolwerk aanraken (boeken, schriften, leren, huiswerk maken enzovoort). Deed ze dat wel dan moest ze een uur in de gangkast zitten (opgesloten) om daar boete te doen. En dit is echt waar!
pi_27944547
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:56 schreef FuifDuif het volgende:

Ik kende een meisje van de middelbare school die zwaar gristelijk was. Zij mocht op zondag met geen vinger enige schoolwerk aanraken (boeken, schriften, leren, huiswerk maken enzovoort). Deed ze dat wel dan moest ze een uur in de gangkast zitten (opgesloten) om daar boete te doen. En dit is echt waar!
Rare mensen heb je overal.
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:05:37 #56
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27944687
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik geef mezelf op zondag altijd volledig huiswerkvrij, dat werkt prima Zelfs als ik maandag om 9 uur een tentamen heb, leer ikm niet op zondag. En omdat ik het voor mezelf zo duidelijk heb gesteld voel ik me ook nooit schuldig op het moment dat ik niet leer
Ik heb er trouwens niet echt problemen mee als anderen wel leren op zondag, vind het wél jammer van de zondag.

Over zaterdag en zondag:
De joden hadden inderdaad de sabbath op zaterdag. De eerste Christenen kwamen op zondag bij elkaar, omdat Jezus op zondag is opgestaan. Hierdoor is het verplaatst van de laatste dag van de week naar de eerste dag (nieuw begin) dus....
Carpe diem
  woensdag 15 juni 2005 @ 11:10:27 #57
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27944830
editje

[ Bericht 96% gewijzigd door PLAE@ op 15-06-2005 11:29:47 ]
pi_27945043
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:05 schreef marchien het volgende:

Ik geef mezelf op zondag altijd volledig huiswerkvrij, dat werkt prima
Nooit gedaan. Ik heb meer rust als ik op zaterdag een beetje en op zondag een beetje leer, dan wanneer ik alles op zaterdag doe. En als ik de volgende dag tentamen heb, heb ik echt geen rust als ik op zondag niets doe
  woensdag 15 juni 2005 @ 13:25:49 #59
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27948877
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 11:17 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nooit gedaan. Ik heb meer rust als ik op zaterdag een beetje en op zondag een beetje leer, dan wanneer ik alles op zaterdag doe. En als ik de volgende dag tentamen heb, heb ik echt geen rust als ik op zondag niets doe
Ik dus wel doordat ik het mezelf helemaal zo aangeleerd heb
Carpe diem
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:24:37 #60
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28335867
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:21 schreef FuifDuif het volgende:
Wat ik nooit begrijp is het volgende. Je ziet regelmatig christelijke jongeren (op televisie, EO bijvoorbeeld) die ook helemaal overtuigd zijn, maar ze geven zich toch altijd over aan feest, drank en vaak ook seks. Ze zeggen dan dat het zo moeilijk is allemaal om er tegenin te gaan. Ik zelf vind dat bijzonder zwak. Het is net alsof ze van twee walletjes willen eten.

Laten we hier de psychologie van de christelijke jongere gaan bestuderen.
Frustratie natuurlijk ...

Dat zie je al bij jou. Je topics gaan OF over God OF over neuken.
pi_28336006
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:56 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat zal die een bos haar op der kut hebben
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  zondag 3 juli 2005 @ 11:15:47 #62
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28438917
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:21 schreef FuifDuif het volgende:
Wat ik nooit begrijp is het volgende. Je ziet regelmatig christelijke jongeren (op televisie, EO bijvoorbeeld) die ook helemaal overtuigd zijn, maar ze geven zich toch altijd over aan feest, drank en vaak ook seks. Ze zeggen dan dat het zo moeilijk is allemaal om er tegenin te gaan. Ik zelf vind dat bijzonder zwak. Het is net alsof ze van twee walletjes willen eten.

Laten we hier de psychologie van de christelijke jongere gaan bestuderen.
Ik ben het HELEMAAL met je eens. Het probleem is evident, maar wat zijn precies Christelijke jongeren?
Die jongeren die jij bij de EO ziet zijn niet dezelfde perse als de jongeren die het 'ervan' nemen.
laat ik even duidelijk zijn:
1. Seks voor het huwelijk is absoluut verboden, zelf elke HINT van sexuele immoraliteit (ook gedachten).
2. Feest en drank zijn een lastig onderwerp. Feesten doen heel veel figuren in de bijbel, drinken ook. Toch is er een grens, de grens van je bewustzijn. Daarom zijn drugs ook slecht voor je. Drugs bestonden WEL toen (zie orakel van delphi), Alicy.

Elke jongeren die zichzelf (en dit is belangrijk) Christen noemt zal deze dingen toch moeten onderschrijven en er zo goed mogelijk naar proberen te leven, anders maak je de naam van God te schande (zoals ook al blijkt uit de reacties hier, "geen respectabele Christenen..." etc.) en is een term als hypocricy gegrond.

Toch is het belangrijk dit in gedachte te houden:
1. Niet alle jongeren die naar de kerk gaan hebben voor Jezus gekozen, vaak moeten ze van hun ouders. Zolang ze niet zelf geloven kun je ze ook niet afrekenen op hun daden, want zijn ze net als jij in principe.
2. Het feit dat jij weet dat iets fout is, maar zelf af en toe toch voor de verleiding valt, is toch geen reden om dan maar helemaal niet te zeggen dat het fout is? Christenen proberen over het algemeen zich wel te houden aan wat ze preken, en ze doen hun best, maar het lukt niet altijd, zijn ze daarom gelijk hypocriet?

Eigenlijk kun je er als buitenstaander weinig van zeggen, maar als jij iemand die Christen is zichzelf ziet misdragen mag je hem daar best op aanspreken, dan leer je misschien zijn beweegredenen.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zondag 3 juli 2005 @ 11:18:52 #63
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28438968
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 10:51 schreef compufreak88 het volgende:

[..]

yo gast, ga jij eens even heel gauw je bijbel lezen!
dit zijn echt verzinsels!

lees de post van marchien
?Porque no te calles?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:01:43 #64
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_28508343
Hmmm mijn zwager en schoonzus zijn christelijk, mijn schoonzus is het geworden, in de kerk hebben ze elkaar leren kennen. Mijn zwager is zogenaamd enorm in de Heere, met msn titels als WWJD enzovoort enzoverder en armbandjes van de bijbelkiosk. Ze kijken ook heel raar als ik ik mijn God zeg als een verbaasde uitroep enzo. Hij vind het wel normaal dat zowel hij als een vriend van hem voor het huwelijk allebei een kind genaamd scheurend rubber hebben gemaakt (bij een ex-vriendin, ook van de kerk). Terwijl sex en samenwonen volgens hun kerk (die ze zelf uitgekozen hebben, dus niet van ouders) niet mag, hebben ze dat allebei wel gedaan achter zijn ouders rug om. Hij loopt wel braaf alle EO jongeren dagen af (zonder mijn schoonzus, want die blijft liever thuis vanwege haar rug), maar heeft een internetsite waar hij niet vermeld dat ie getrouwd of samenwonend is en vermeld bij relatie/droomvrouw: misschien wel JIJ en dat soort dingen.

Dit is maar 1 voorbeeld, maar ik ken er helaas meerdere. Ik denk ook dat het inherent aan het geloof is dat sommigen denken dat als ze geloven, die regels toch niet helemaal precies voor hen gelden ofzo....... als het niet in hun straatje past.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:28:13 #65
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28539093
lotje11, je hebt helemaal gelijk.... ik vind het verschrikkelijk, deze mensen maken Gods naam echt te schande!!!
gelukkig is niet iedereen zo, geloof me maar. het is NIET inherent aan het geloof, maar aan het gebrek aan karakter van mensen (en hun aangeboren zondigheid).
helaas heeft sex sommige mannen echt compleet in zijn greep... (daarom moet elke Christenen eigenlijk het voorbeeld van Job 31 volgen, ik ben het zelf op dit moment aan het proberen... het is lastig!! maar lonend!)
?Porque no te calles?
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:26:31 #66
22578 lotje11
pi_28539949
Als je er niet aan kunt houden, geloof dan niet, of zoek een geloof wat in jouw straatje past. Als je geen moeite wilt doen om je aan regels te houden, kun je wel met je mond geloven, maar daar geloof ik dan weer niks van.

BTW: zelf christelijk opgevoed en er door de mondelinge houding van mijn moeder ook helemaal tabak van, dus ik heb zoiets leven en laten leven, maar aan mijn lijf geen christelijke (of wat voor dan ook qua geloof) polonaise.
pi_28539978
Drank is de slang uit het paradijs, wat je ertoe aan zal zetten sex te hebben, wat men terug kan koppelen aan de verboden vrucht.

Drank en sex zijn de duivel!
pi_28541464
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 08:28 schreef pmb_rug het volgende:
lotje11, je hebt helemaal gelijk.... ik vind het verschrikkelijk, deze mensen maken Gods naam echt te schande!!!
gelukkig is niet iedereen zo, geloof me maar. het is NIET inherent aan het geloof, maar aan het gebrek aan karakter van mensen (en hun aangeboren zondigheid).
helaas heeft sex sommige mannen echt compleet in zijn greep... (daarom moet elke Christenen eigenlijk het voorbeeld van Job 31 volgen, ik ben het zelf op dit moment aan het proberen... het is lastig!! maar lonend!)
Maar nou heb je weer een ander uiterste te pakken. Als je veel van iemand houdt, maar niet getrouwd bent, dan is er toch niks mis mee om met elkaar te sexen? Als je ziet hoeveel mensen scheiden kun je je beter de moeite besparen en gewoon het beste ervan proberen te maken. En nee, ik zou zelf niet een vriendin willen die geen sex voor het huwelijk wil. Daar kan ik niet mee omgaan. Heeft sex mij in de greep? Ik denk dat dat volkomen gezond is.
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:03:46 #69
22578 lotje11
pi_28542102
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar nou heb je weer een ander uiterste te pakken. Als je veel van iemand houdt, maar niet getrouwd bent, dan is er toch niks mis mee om met elkaar te sexen? Als je ziet hoeveel mensen scheiden kun je je beter de moeite besparen en gewoon het beste ervan proberen te maken. En nee, ik zou zelf niet een vriendin willen die geen sex voor het huwelijk wil. Daar kan ik niet mee omgaan. Heeft sex mij in de greep? Ik denk dat dat volkomen gezond is.
Tja, maar als het geloof waar jij zo vol van bent dat wel voorschrijft, dan vind ik dat je je of eraan moet proberen te houden, of je moet een ander geloof zoeken (of stroming) die dit wel toestaat. Ik geloof dat ik hier een beetje zwart wit in ben ....
pi_28546136
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:03 schreef lotje11 het volgende:

[..]

Tja, maar als het geloof waar jij zo vol van bent dat wel voorschrijft, dan vind ik dat je je of eraan moet proberen te houden, of je moet een ander geloof zoeken (of stroming) die dit wel toestaat. Ik geloof dat ik hier een beetje zwart wit in ben ....
Maar zoiets als het Christelijke geloof kent alleen al zo'n 400 denominaties. De interpretatie van het schrift is soms zo varierend, dan zie ik niet in waarom iemand absoluut moet wachten voor het huwelijk. Waar staat zoiets bijvoorbeeld heel duidelijk in de Bijbel? En is dit nog geldig?
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:16:07 #71
22578 lotje11
pi_28546712
Nou kijk en alleen al daarom heb ik niks met 'Het' geloof, je kan het naar believen interpreteren en dus doen wat je zelf goedddunkt. Dat kan volgens mij ook zonder kreten als WWJD enzo.....
pi_28562353
Gelijk hebben ze.. Wat ze nu doen, doen ze later niet of minder..
Hoeveel GELOVIGE relaties gaan er later niet kapot... Kom op. Iedereen heeft zijn of haar eigen grens. Geloof of geen geloof!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:55:18 #73
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28630845
@haushofer

er staan wel 20 teksten over sexuele immoraliteit en dat wordt door
Jezus hier heel duidelijk gemaakt wat het dan is (zelfs denken!), ook
Job wist het (Job 31).
Daarnaast is natuurlijk de Hebreeen tekst over het onbedoezelde
huwelijks bed heel duidelijk.
er is echt geen discussie over mogelijk wat mij betreft
?Porque no te calles?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:59:29 #74
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_28630989
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:55 schreef pmb_rug het volgende:
er is echt geen discussie over mogelijk wat mij betreft
Wat doe je hier dan?
'Nuff said
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:01:11 #75
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28647987
discussieren over jongeren die het ervan nemen, niet over of sex wel of niet mag van God...
?Porque no te calles?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:11:59 #76
27698 Doffy
pi_28648155
Blijkbaar niet, want daar is geen discussie over mogelijk, wat jou betreft.
'Nuff said
  zaterdag 9 juli 2005 @ 16:26:22 #77
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28655236
zucht...
?Porque no te calles?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 18:01:38 #78
27698 Doffy
pi_28657740
Ah, verkeerd gelezen, sorry

Dan nog: 'het ervan nemen' kan heel goed (en heeft ook heel vaak) te maken met seks. Ik zie het dus zeker niet als een gesloten onderwerp.
'Nuff said
  zaterdag 9 juli 2005 @ 18:13:31 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28657998
Is iets van alle tijden. Ik zie het punt niet zo.

Ik heb laatst met een oude man gesproken die in z'n jeugd op het seminarie gezeten heeft. Als je hoorde wat ze daar uitspookten ga je er ook iets anders tegenaan kijken.

Kortom: mensen zijn en blijven mensen.
Vampire Romance O+
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:03:32 #80
124377 pmb_rug
salvation received
pi_28662125
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:01 schreef Doffy het volgende:
Dan nog: 'het ervan nemen' kan heel goed (en heeft ook heel vaak) te maken met seks. Ik zie het dus zeker niet als een gesloten onderwerp.
klopt, maar dat is dus, wat mij betreft, totaal onbijbels en iets waar je je als Christen niet mee moet bezigen. tenzij je bewust wilt kiezen om hypocriet te zijn...
het gebeurt helaas nog veel te vaak, mensen blijven idd mensen! ik heb zelf ook mijn zwakheden (sex incl.), dat neemt niet weg dat je er wel wat aan kan doen en dat je dat iig moet proberen. als in: practice what you preach!
Wat ik daar nog wel aan toe wil voegen is dat ik vind dat je niet direct hypocriet bent als je A preacht en soms B doet, vanuit zwakheid, terwijl je wel echt probeert A te doen. Het feit dat je je niet ergens 100% aan kunt houden betekent niet dat je kunt preachen dat het 'fout' is. de lijn is fijn in deze!
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')