abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27973329
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 07:03 schreef UncleScorp het volgende:
Het taalgebruik wordt hier steeds zo pittig omdat beide partijen overtuigd zijn van hun gelijk maar de ander nooit zullen kunnen overtuigen, mede door gebrek aan sluitend bewijs, ook omdat er in bepaalde gevallen nu eenmaal niet bewijsmateriaal genoeg is om overtuigend over te komen.

Maar ook dat is weer persoonlijk, en zo krijg je dus de 2 partijen die elk overtuigd zijn van hun gelijk.
Nee, het komt vooral omdat een aantal niet eens (meer) willen proberen om de ander te overtuigen, maar meteen maar met modder beginnen te smijten.
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:57:05 #177
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27976695
@ coz

Dus het komt er op nee, dat je het met mij eens bent dat je op basis van 2 foro's geen conclusie kan en mag trekken. Er zal dus een stuk meer informatie voor nodig moeten zijn.

Wat betreft vliegtuig crashes. Ze zien er allemaal anders uit. Het ligt eraan hoe ze crashen. Als ze met de neus naar onder met hoge vaart in de grond boren. Zal er een korte maar hevige explosie plaatsvinden. (ik heb hier eens wat over gelezen, maar ik kan me niet herinneren waar, jammer). Hierna zal het niet lang meer branden. Dit omdat de kerosine bij de eerste impact al grotendeels tot ontbranding is gekomen, er minder kerosine meer is om te branden en er minder grote wrakstukken zijn om na te branden.

Als een vliegtuig met een meer zijwaartse richting neerstort, onstaat er een ongelooflijke vuurzee, gepaard met veel rookontwikkeling. Dit blijft ook vaker lang na branden, omdat niet alle kerosine in 1 keer ontbrandt en er genoeg grote brokstukken zijn om als verder brandstof te dienen.

Een vliegtuig kan natuurlijk op tientallen misschien honderden andere manieren crashen. Dit was alleen een voorbeeld. Ook bommen ontploffen niet altijd hetzelfde. Ligt aan de target de ondergrond, payload(soort en zwaarte), weersomstandigheden en waarschijnlijk nog een aantal ander factoren.
Horrible Cunt!
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:06:43 #178
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27987672
leesvoer
quote:
Why Did the Trade Center Skyscrapers Collapse?
by Morgan Reynolds
by Morgan Reynolds



"It didn’t seem real… There are thousands of these steel beams that just fell like pickup sticks."

~ John Albanese, volunteer firefighter and amateur photographer

"What struck us – guys like Warren Jennings and myself, who have spent basically all our lives in the scrap business – we’d never seen steel this heavy, this huge, this massive. It was just unbelievable."

~ Michael Henderson (p. 93),
General Manager, Marine Terminals, Metal Management NE

To explain the unanticipated free-fall collapses of the twin towers at the World Trade Center on September 11, 2001, mainstream experts (also see The American Professional Constructor, October 2004, pp. 12–18) offer a three-stage argument: 1) an airplane impact weakened each structure, 2) an intense fire thermally weakened structural components that may have suffered damage to fireproofing materials, causing buckling failures, which, in turn, 3) allowed the upper floors to pancake onto the floors below.

Many will nod their head, OK, that does it and go back to watching the NBA finals or whatever, but I find this theory just about as satisfying as the fantastic conspiracy theory that "19 young Arabs acting at the behest of Islamist extremists headquartered in distant Afghanistan" caused 9/11. The government’s collapse theory is highly vulnerable on its own terms, but its blinkered narrowness and lack of breadth is the paramount defect unshared by its principal scientific rival – controlled demolition. Only professional demolition appears to account for the full range of facts associated with the collapses of WTC 1 (North Tower), WTC 2 (South Tower), and the much-overlooked collapse of the 47-story WTC building 7 at 5:21 pm on that fateful day.

The scientific controversy over the initial structural weakening has two parts: what caused the original tower damage and did that damage "severely" weaken the structures? Photos show a stable, motionless North Tower (WTC 1) after the damage suffered at 8:46 am and the South Tower after its 9:03 am impact. If we focus on the North Tower, close examination of photos reveals arguably "minor" rather than "severe" damage in the North Tower and its perimeter columns.

As many as 45 exterior columns between floors 94 and 98 on the northeast (impact) side of the North Tower were fractured – separated from each other – yet there is no direct evidence of "severe" structural weakening. None of the upper sections of the broken perimeter columns visibly sags or buckles toward its counterpart column below. We can infer this because of the aluminum covers on the columns: each seam uniformly aligns properly across the Tower, forming a horizontal "dashed line" in the façade from beveled end to end. Despite an impact hole, gaps in perimeter columns, and missing parts of floors 95–98 at the opening, the aluminum façade shows no evidence of vertical displacement in the columns, suggestive of little or no wider floor buckling at the perimeter.

The aluminum covers attached to the columns also aligned vertically after impact, that is, separated columns continued to visually remain "plumb" (true vertical), lining up top to bottom around the aperture, implying no perceptible horizontal displacement of the columns. Photographic evidence for the northeast side of the North Tower showed no wider secondary structural impact beyond the opening itself. Of course, there was smoke pouring out of the upper floors.

The fact that perimeter columns were not displaced suggests that the floors did not buckle or sag. Despite missing parts of floors 95–98, photos show no buckling or sag on other floors. If so, that boosts the likelihood that there was little damage to the core. Photos do not document what happened within the interior/core and no one was allowed to inspect and preserve relevant rubble before government authorities – primarily FEMA – had it quickly removed. Eyewitness testimony by those who escaped from inside the North Tower concerning core damage probably is unavailable.

Photos do not allow us to peer far into the interior of the building; in fact the hole is black, with no flames visible. We know that the structural core and its steel was incredibly strong (claimed 600% redundancy) making it unlikely that the core was "severely" damaged at impact. There were 47 core columns connected to each other by steel beams within an overall rectangular core floor area of approximately 87 feet x 137 feet (26.5 m x 41.8 m). Each column had a rectangular cross section of approximately 36" x 14" at the base (90 cm x 36 cm) with steel 4" thick all around (100 mm), tapering to ¼" (6 mm) thickness at the top. Each floor was also extremely strong (p. 26), a grid of steel, contrary to claims of a lightweight "truss" system.

Those who support the official account like Thomas Eagar (p. 14), professor of materials engineering and engineering systems at MIT, usually argue that the collapse must be explained by the heat from the fires because the loss of loading-bearing capacity from the holes in the Towers was too small. The transfer of load would have been within the capacity of the towers. Since steel used in buildings must be able to bear five times its normal load, Eagar points out, the steel in the towers could have collapsed only if heated to the point where it "lost 80 percent of its strength, " around 1,300oF. Eagar believes that this is what happened, though the fires did not appear to be extensive and intense enough, quickly billowing black smoke and relatively few flames.

While some experts claim that airliner impact severely weakened the entire structural system, evidence is lacking. The perimeters of floors 94–98 did not appear severely weakened, much less the entire structural system. The criminal code requires that crime scene evidence be saved for forensic analysis but FEMA had it destroyed before anyone could seriously investigate it. FEMA was in position to take command because it had arrived the day before the attacks at New York’s Pier 29 to conduct a war game exercise, "Tripod II," quite a coincidence. The authorities apparently considered the rubble quite valuable: New York City officials had every debris truck tracked on GPS and had one truck driver who took an unauthorized 1 ½ hour lunch fired.

The preliminary NIST Response claims that "the wall section above the impact zone moved downward" (pdf, p. 36) on WTC 1 but offers no evidence. It offers photographic evidence, however, for a "hanging floor slab" on the 82d floor of the South Tower at 9:55 a.m. This looks minor though because there is no sag on adjacent floors and the integrity of the structure looks very much intact. The fire looks weak too, yet the South Tower collapsed only four minutes later. This would be quite a puzzle without a demolition theory.

About a dozen of the fragmented ends of exterior columns in the North Tower hole were bent but the bends faced the "wrong way" because they pointed toward the outside of the Tower. This fact is troublesome for the official theory that a plane crash created the hole and subsequent explosion between floors 94 and 98. The laws of physics imply that a high-speed airplane with fuel-filled wings breaking through thin perimeter columns would deflect the shattered ends of the columns inward, if deflected in any direction, certainly not bend them outward toward the exterior.

A possible response would be that, well, yes, an airliner crash would bend a column inward rather than outward, if bent at all, but the subsequent force of a jet fuel blast would act in the opposite direction: any inward bends caused by plane impact would straighten toward vertical or even reverse the bent steel columns toward the exterior under blast pressure. However, such a proposed steel "reversal theory" (first bend inward by collision, then bend outward by explosion) suffers two major handicaps:

No "inward-bending columns" were observed and it would be unlikely that each and every one would be reversed by subsequent explosion, and

the hypothesis is ad hoc and lacks simplicity, both scientific negatives.
Occam’s razor would suggest that the outward bends in the perimeter columns were caused by explosions from inside the tower rather than bends caused by airliner impact from outside. Also supporting this theory is the fact that the uniformly neat ends of the blown perimeter columns are consistent with the linear shaped charges demolition experts use to slice steel as thick as 10 inches. The hypothesis of linear shaped charges also explains the perfectly formed crosses found in the rubble (crucifix-shaped fragments of core column structures), as well as the rather-neatly shorn steel everywhere.

The engineering establishment’s theory has further difficulties. It is well-known that the hole in the west wing of the Pentagon, less than 18-foot diameter, was too small to accommodate a Boeing 757, but the North Tower’s hole wasn’t big enough for a Boeing 767 either, the alleged widebody airliner used on AA Flight 11 (officially tail number N334AA, FAA-listed as "destroyed"). A Boeing 767 has a wingspan of 155’ 1" (47.6 m) yet the maximum distance across the hole in the North Tower was about 115 feet (35 m), a hole undersized by some 40 feet or 26 percent. "The last few feet at the tips of the wings did not even break through the exterior columns," comments Hufschmid (p. 27). But 20 feet on each wing? I’d call that a substantial difference, not "the last few feet," especially since aircraft impact holes tend to be three times the size of the aircraft, reflecting the fact that fuel-laden airliners flying into buildings send things smashing about in a big way. The small size of the holes in both towers casts doubt on the airliner-impact hypothesis and favors professional demolition again. There were no reports of plane parts, especially wings, shorn off in the collision and bounced to the ground on the northeast side of the tower, to my knowledge, though FEMA reported a few small pieces to the south at Church street (pp. 68–9) and atop WTC-5 to the east of WTC-1.

Adding to the suspicious nature of the small aperture in WTC 1 is that some vertical gaps in the columns on the left side of the northeast hole were so short, probably less than three feet (p. 105) high (p. 27). Not much of a jumbo jet could pass through such an opening, especially since a fuel-laden plane would not minimize its frontal area. The engines are a special problem because each engine is enormous and dense, consisting mainly of tempered steel and weighing 24 to 28.5 tons, depending upon model. No engine was recovered in the rubble yet no hydrocarbon fire could possibly vaporize it.

The hole in the North Tower also is suspicious because it did not even have a continuous opening at the perimeter, but instead contained substantial WTC material (p. 27) just left of center (pp. 62, 105). This material appears integral to that area, so it did not move much, suggesting minimal displacement and no clean penetration by a jumbo jet. These huge airliners weigh 82 tons empty and have a maximum takeoff weight of up to 193 tons.

In the case of the South Tower, an engine from UAL Flight 175 (tail number N612UA and FAA-registered as still valid!) has not been recovered despite the fact that the flight trajectory of the video plane implied that the right engine would miss the South Tower. Photos showing minor engine parts on the ground are unconvincing, to put it mildly. Perhaps independent jet engine experts (retired?) can testify to the contrary. Further contradicting the official account, the beveled edge of the southeast side of the south tower was completely intact upon initial impact. The government never produced a jet engine yet claimed it recovered the passport of alleged hijacker Satam al Suqami unharmed by a fiery crash and catastrophic collapse of the North Tower. The government has not produced voice (CVR) or flight data recorders (FDR) in the New York attack either, so-called black boxes, a fact unprecedented in the aviation history of major domestic crashes.

Adding to the problems of the official theory is the fact that photos of the North Tower hole show no evidence of a plane either. There is no recognizable wreckage or plane parts at the immediate crash site. While the issue probably takes us too far afield, the landing wheel assembly that allegedly flew out of the North Tower and was found several streets away could easily have been planted by FEMA or other government agents. I’ve never seen any objective analysis of this wheel assembly though it would be welcome. In fact, the government has failed to produce significant wreckage from any of the four alleged airliners that fateful day. The familiar photo of the Flight 93 crash site in Pennsylvania (The 9/11 Commission Report, Ch. 9) shows no fuselage, engine or anything recognizable as a plane, just a smoking hole in the ground. Photographers reportedly were not allowed near the hole. Neither the FBI nor the National Transportation Safety Board have investigated or produced any report on the alleged airliner crashes.

The WTC 1 and Pentagon holes were not alone in being too small. Photos show that the hole in WTC 2 also was too small to have been caused by the crash of a Boeing 767. In fact, the South Tower hole is substantially smaller than the North Tower hole.

The next question is whether the fires were hot enough to cause the WTC buildings to collapse. In defending the official account and its clones that try to explain the unprecedented collapses of three steel-framed skyscrapers without demolition, heat arguably is more important than structural impact. That’s obviously true for building WTC 7 because there was no alleged airplane impact.

First, no steel-framed skyscraper, even engulfed in flames hour after hour, had ever collapsed before. Suddenly, three stunning collapses occur within a few city blocks on the same day, two allegedly hit by aircraft, the third not. These extraordinary collapses after short-duration minor fires made it all the more important to preserve the evidence, mostly steel girders, to study what had happened. On fire intensity, consider this benchmark: A 1991 FEMA report on Philadelphia’s Meridian Plaza fire said that the fire was so energetic that "[b]eams and girders sagged and twisted," but "[d]espite this extraordinary exposure, the columns continued to support their loads without obvious damage" (quoted by Griffin, p. 15). Such an intense fire with consequent sagging and twisting steel beams bears no resemblance to what we observed at the WTC.

Second, severe structural damage to the WTC towers would have required fires that were not only large but growing throughout the buildings and burning for a considerable period of time. None of these conditions was present. "The lack of flames is an indication that the fires were small, and the dark smoke is an indication that the fires were suffocating," points out Hufschmid (p. 35). Eyewitnesses in the towers, as well as police and firefighters, reported (pp. 199–200) the same thing.

Third, the impact opening was 15 floors lower in the South Tower than in the North Tower, where core columns were thicker, so the South Tower fire had to produce more heat to raise the steel temperatures to soften up (thermally weaken) the steel columns. Yet its fires were considerably smaller and 30 minutes shorter in duration. The Tower collapsed after burning only 56 minutes. A prime candidate to explain why "the wrong tower fell first" is that the small dying fire in the South Tower forced the hand of the mass murderers who decided to trigger demolition earlier than planned in order to sustain the lie that fire caused the collapse. The North Tower stood for another 29 minutes and its core steel was thinner at its upper stories. The 1991 Meridian Plaza fire burned for 19 hours and the fire was so extreme that flames came from dozens of windows on many floors. It did not collapse.

Fourth, implicitly trying to explain away these difficulties, the current NIST investigation, conducted by "an extended investigation team of 236 people," makes "dislodged fireproofing" the key variable to explain the collapses. Supposedly, "the probable collapse sequence for the WTC towers are (sic) based on the behavior of thermally weakened structural components that had extensive damage to fireproofing or gypsum board fire protection induced by the debris field generated by aircraft impact" (p. 111). "Had fireproofing not been dislodged by debris field," this team of government-paid experts claims, "temperature rise of structural components would likely have been insufficient to induce global collapse" (p. 108). Perhaps acknowledging the lack of direct evidence for its conjectures, the NIST admits that "a full collapse of the WTC floor system would not occur even with a number of failed trusses or connections" and it "recognizes inherent uncertainties" (pp. 110 and 112). The NIST will have to boost its creativity to plausibly explain the WTC 7 collapse because it won’t have the benefit of tales of aircraft and debris fields.

Aside from specific defects in the fire collapse theory, a wide variety of facts undermine it:

Photos show people walking around in the hole in the North Tower "where 10,000 gallons of jet fuel were supposedly burning. The women (p. 27) seem to (sic) looking down to the ground" (the NIST "Response" pdf, p. 62, also shows a similar photo of the same blond woman with light-colored slacks looking over the edge of the 94th floor).
By the time the South Tower was hit, most of the North Tower’s flames had already vanished, burning for only 16 minutes.
The fire did not grow over time, probably because it quickly ran out of fuel and was suffocating rather than the sprinkler system dousing the fires.
FDNY fire fighters remain under a gag order (Rodriguezvs-1.Bush.pdf, p. 10) to not discuss the explosions they heard, felt and saw. FAA personnel are also under a 9/11 gag order.
Even the 9/11 Commission (Kean-Zelikow) Report acknowledges that "none of the [fire] chiefs present believed that a total collapse of either tower was possible" (Ch. 9, p. 302). It shocked everyone that day, amateur and professional alike, although some firefighters realized that so-called secondary explosive devices were a risk.
Griffin (pp. 25–7) succinctly identifies the primary defects in the official account of the WTC collapses, and its sister theories. These problems were entirely ignored by The 9/11 Commission Report (2004), so the government appointees must have found it difficult to account for the following facts:

Fire had never before caused steel-frame buildings to collapse except for the three buildings on 9/11, nor has fire collapsed any steel high rise since 9/11.
The fires, especially in the South Tower and WTC-7, were small.
WTC-7 was unharmed by an airplane and had only minor fires on the seventh and twelfth floors of this 47-story steel building yet it collapsed in less than 10 seconds.
WTC-5 and WTC-6 had raging fires but did not collapse despite much thinner steel beams (pp. 68–9).
In a PBS documentary, Larry Silverstein, the WTC lease-holder, recalled talking to the fire department commander on 9/11 about WTC-7 and said, "…maybe the smartest thing to do is pull it," slang for demolish it.
FEMA, given the uninviting task of explaining the collapse of Building 7 with mention of demolition verboten admitted that the best it could come up with had "only a low probability of occurrence."
It’s difficult if not impossible for hydrocarbon fires like those fed by jet fuel (kerosene) to raise the temperature of steel close to melting.
Professional demolition, by contrast, can explain all of these facts and more. Demolition means placing explosives throughout a building, and detonating them in sequence to weaken "the structure so it collapses or folds in upon itself" (p. 44). In conventional demolitions gravity does most of the work, although it probably did a minority on 9/11, so heavily were the towers honeycombed with explosives.

Each WTC building collapse occurred at virtually free-fall speed (approximately 10 seconds or less).
Each building collapsed, for the most part, into its own footprint.
Virtually all the concrete (an estimated 100,000 tons in each tower) on every floor was pulverized into a very fine dust, a phenomenon that requires enormous energy and could not be caused by gravity alone ("…workers can’t even find concrete. ‘It’s all dust,’ [the official] said").
Dust exploded horizontally for a couple hundred feet, as did debris, at the beginning of each tower’s collapse.
Collapses were total, leaving none of the massive core columns sticking up hundreds of feet into the air.
Salvage experts were amazed at how small the debris stacks were.
The steel beams and columns came down in sections under 30 feet long and had no signs of "softening"; there was little left but shorn sections of steel and a few bits of concrete.
Photos and videos of the collapses all show "demolition waves," meaning "confluent rows of small explosions" along floors (blast sequences).
According to many witnesses, explosions occurred within the buildings.
Each collapse had detectable seismic vibrations suggestive of underground explosions, similar to the 2.3 earthquake magnitude from a demolition like the Seattle Kingdome (p. 108).
Each collapse produced molten steel identical to that generated by explosives, resulting in "hot spots" that persisted for months (the two hottest spots at WTC-2 and WTC-7 were approximately 1,350o F five days after being continuously flooded with water, a temperature high enough to melt aluminum (p. 70).
Controlled demolition would have required unimpeded access to the WTC, access to explosives, avoiding detection, and the expertise to orchestrate the deadly destruction from a nearby secure location. Such access before 9/11 likely depended on complicity by one or more WTC security companies. These companies focus on "access control" and as security specialist Wayne Black says, "When you have a security contract, you know the inner workings of everything." Stratesec, a now-defunct company that had security contracts at the World Trade Center and Dulles International Airport, should be investigated, among others, because of the strange coincidence that President Bush’s brother, Marvin P. Bush, and his cousin, Wirt D. Walker III, were principals in the company, with Walker acting as CEO from 1999 until January 2002 and Marvin reportedly in New York on 9/11. At least one report claims that a "power down" condition prevailed on September 8–9 (pdf, p. 45) at WTC to complete a "cabling upgrade," presenting an opportunity to plant explosives with low risk of detection.

A related point is that demolition companies go to considerable expense to wire steel-framed skyscrapers with explosives to produce safe implosions, and they would love to do it more cheaply by simply setting two small fires like those that (allegedly) caved in building 7. Apparently, the terrorist-inventors have kept this new technology secret.

Why would the killers destroy WTC-7, especially since a collapse would arouse suspicion in some quarters? A logical if unproven theory is that the perpetrators used Mayor Giuliani’s sealed OEM "bunker" on the 23d story of WTC-7 to conduct the twin tower implosions and then destroyed the building and evidence to cover up their crimes, just as a murderer might set his victim’s dwelling ablaze to cover up the crime (one in four fires is arson). Giuliani’s "undisclosed secret location" was perfect because it had been evacuated by 9:45 a.m. on 9/11, it enabled unmolested work, provided a ringside seat, was bullet- and bomb-resistant, had its own secure air and water supply, and could withstand winds of 160 mph, necessary protection from the wind blasts generated by collapsing skyscrapers.

There is special import in the fact of free-fall collapse (item one in the list immediately above), if only because everyone agrees that the towers fell at free-fall speed. This makes pancake collapse with one floor progressively falling onto the floor below an unattractive explanation. Progressive pancaking cannot happen at free-fall speed ("g" or 9.8 m/s2). Free-fall would require "pulling" or removing obstacles below before they could impede (slow) the acceleration of falling objects from above. Sequenced explosions, on the other hand, explain why the lower floors did not interfere with the progress of the falling objects above. The pancake theory fails this test.

If we put the murder of 2,749 innocent victims momentarily aside, the only unusual technical feature of the collapses of the twin towers was that the explosions began at the top, immediately followed by explosions from below. WTC-7, by contrast, was entirely conventional, imploding from bottom up.

It is hard to exaggerate the importance of a scientific debate over the cause(s) of the collapse of the twin towers and building 7. If the official wisdom on the collapses is wrong, as I believe it is, then policy based on such erroneous engineering analysis is not likely prove to be sound. Revised engineering and construction practices, for example, based on the belief that the twin towers collapsed through airplane damage and subsequent fires is premature, to say the least.

More importantly, momentous political and social consequences would follow if impartial observers concluded that professionals imploded the WTC. If demolition destroyed three steel skyscrapers at the World Trade Center on 9/11, then the case for an "inside job" and a government attack on America would be compelling. Meanwhile, the job of scientists, engineers and impartial researchers everywhere is to get the scientific and engineering analysis of 9/11 right, "though heaven should fall." Unfortunately, getting it right in today’s "security state" demands daring because explosives and structural experts have been intimidated in their analyses of the collapses of 9/11.

June 9, 2005

Morgan Reynolds, Ph.D. [send him mail], is professor emeritus at Texas A&M University and former director of the Criminal Justice Center at the National Center for Policy Analysis headquartered in Dallas, TX. He served as chief economist for the US Department of Labor during 2001–2, George W. Bush's first term.

Copyright © 2005 LewRockwell.com

Morgan Reynolds Archives
http://www.lewrockwell.com/reynolds/reynolds12.html
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:53:06 #179
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27989362
quote:
Sorry, maar ik ben halverwege het artikel gestopt met lezen. Beweren ze hier dat er geen vliegtuigen het WTC in zijn gevlogen? Als dat het geval is, dan hoef ik de rest niet te lezen. Als ik het verkeerd begrepen heb, dan lees ik wel verder.
Horrible Cunt!
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:13:55 #180
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27990028
Bij de weg..in het originele artikel (zie bovenstaande link ) werken alle verwijzings-URL's naar bron materiaal .
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:30:41 #181
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27992184
Ja, maar kun je mijn bovenstaande vraag beantwoorden? Wat beweren ze in de tekst?
Horrible Cunt!
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:48:10 #182
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27992613
wtf........
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 16 juni 2005 @ 19:19:28 #183
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27993545
Welk gebouw is dit, waar de brokstukken op vallen?

Horrible Cunt!
pi_27995684
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:53 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben halverwege het artikel gestopt met lezen. Beweren ze hier dat er geen vliegtuigen het WTC in zijn gevlogen? Als dat het geval is, dan hoef ik de rest niet te lezen. Als ik het verkeerd begrepen heb, dan lees ik wel verder.
Is mij niet helemaal duidelijk. Ergens halverwege stellen ze wel dat de gaten te klein zijn voor een 757 of 767, maar later komen ze er geloof ik niet op terug.
Maar ik heb het ook maar globaal gelezen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:30:28 #185
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_27995728
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 10:57 schreef tong_poh het volgende:
@ coz

Dus het komt er op nee, dat je het met mij eens bent dat je op basis van 2 foro's geen conclusie kan en mag trekken. Er zal dus een stuk meer informatie voor nodig moeten zijn.
je mag en kan wel een conclusie trekken maar het is jouw conclusie .. voorbeeld : ik heb maar een foto nodig om me te overtuigen dat het kapsel van JPB behoorlijk aan een update toe is .. maar ik weet wel dat het mijn waarheid is dat ik dan aan die ene foto zie dat. .....

het is ook maar een beetje wat je kennisgebied is .. als je brandweerman bent en je ziet een foto van een kaars met een groene vlam, een blauwe vlam , of een gele vlam ...weet je pcies te vertellen wat er in de kaars kan zitten ..

en het handigste is dan om te vertellen dat de vlam groen is door de stof bladie omdat lang verhaal
ipv ,.. de vlam is groen , en ik weet zeker waarom
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:13 schreef Wombcat het volgende:
(Trouwens: ik zeg niet mooi omdat ik graag deuken sla in iemands wereldbeeld, maar omdat ik wel graag iemand van mijn gelijk overtuig op basis van argumenten).
zolang je met argument bedoeld , plaatje van schade ...
ik had volgens mij alleen nog maar een plaatje gezien met een ieniepienie brandje
maar IK had vorig jaar al de handdoek tijdelijk in de ring gegood , geen tijd enzo
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:34:28 #186
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27995860
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:30 schreef coz het volgende:
je mag en kan wel een conclusie trekken maar het is jouw conclusie
Ok ik zal het anders formuleren. Je mag en kan dan geen conclusie trekken en presenteren als objectieve ultieme waarheid.
Horrible Cunt!
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:37:51 #187
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27995969
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is mij niet helemaal duidelijk. Ergens halverwege stellen ze wel dat de gaten te klein zijn voor een 757 of 767, maar later komen ze er geloof ik niet op terug.
Maar ik heb het ook maar globaal gelezen.
Nou ik heb het wel nu helemaal gelezen. De meeste links leiden niet echt iets noemenswaardigs.

En er zijn een heel aantal punten die gewoon niet waar zijn en andere punten die hier allang aangehaald zijn. Die punten zijn naar mijn mening al voldoende onderuitgehaald door met name jij.
Horrible Cunt!
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:43:46 #188
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_27996118
beetje de definitie van een conclusie he ... soms zal de conclusie (brandweerman - vlam) wel overeenkomen met de wetenschappelijke objectieve ultieme waarheid , gebaseerd op ervaring, maar zoals iteejer al zei ... we staan allemaal aan de zijlijn.. allemaal met 3e hands info enzenz
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_27996153
Effe een herpost van wat ik eerder in ander topic al postte:
quote:
Op zondag 5 juni 2005 09:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dé oorzaak was niet het branden van kerosine, maar bij WTC1 en 2 dat er een vliegtuig naar binnen is gevlogen, gecombineerd met het branden.
Voor WTC 7 heb ik al eens linkjes naar wat documentjes gepost, waar een analyse wordt gegeven. Helaas zijn die linkjes nu dood.

Voor WTC1 en 2 even gezocht en dit gevonden:
http://irc.nrc-cnrc.gc.ca/fulltext/nrcc42466/nrcc42466.pdf

Wat quotes hieruit:
[..]

Oftewel: de kerosine zorgde voor een hogere temperatuur van het vuur en het feit dat het "fire defence mechanism" (zoals de sprinkler installatie vermoed ik), de brandwerende bekleding en de constructie beschadigd waren, droegen bij aan het instorten van de twin towers.
[..]

Instorten komt dus niet door de brand, maar doordat de structuur beschadigd was door het vliegtuig en verder verzwakt door de brand.
[..]

Weliswaar rekening gehouden met binnenvliegende 707, maar niet met de brandstof van de 707!
[..]

De brandbeveiliging bestond dus uit sprinklers, rookmelders, vuurdetectie, waarschuwingssytemen en brandwerende materialen.
[..]

Door het vuur wordt de beschadigde structuur verder verzwakt, wat leidt tot het instorten van de meest verzwakte verdiepingen. De schok die dit op de lagere verdiepingen teweeg brengt, leidt ertoe dat deze ook instorten, gevolgd door het volledig instorten van de torens.
[..]

De inslag van de vliegtuigen verzwakte de structuur, maar zonder de brand hadden ze kunnen blijven staan (maar de brand is dus ook niet de enige oorzaak van het instorten).
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De vliegtuigen zorgden voor zware schade aan de structuur. Dragende kolommen werden bij beide gebouwen vernietigd. Het zwaarst bij WTC 2.
[..]

Hoewel de torens de inslag konden verwerker, was het gevolg ervan wel dat de resterende structuur zwaar belast werd, tegen overbelasting aan zelfs.
[..]

De kerosine vloog in brand en werkte als een katalysator door brandbare materialen in het gebouw te ontsteken. Door de vele branden liep de temperatuur snel hoog op, op zich nog niet eens hoger dan bij een normale brand, maar wel sneller. Ook kwam er bij de brand veel meer energie vrij dan bij een normale brand, zelfs vergelijkbaar met de energie die een electriciteitscentrale levert.
[..]

Stalen constructies zijn bij brand afhankelijk van de brandwerende materialen, die waren bij de WTC door de inslag van de vliegtuigen zwaar beschadigd, waardoor een deel van de stalen constructie direct toegankelijk voor het vuur was. Dit werd door het vuur verder verzwakt.
[..]

De sprinklers waren deels uitgeschakeld door de inslag, en de intense brand kon er niet mee bestreden worden. De brandweer kon niet effectief optreden, omdat het op hoge verdiepingen was, en doordat de brandwering beschadigd was, ging daar ook minder effect van uit. De brandbestrijding was dus veel minder effectief dan normaal gesproken.
[..]

Staal verliest zijn draagkracht al bij 538 graden Celsius.
[..]


[..]
De quotes in deze posts, daar citeer ik uit de bron. De originele post van mij staan hier

En voor de volledigheid nog even quoten wat in de bron staat over de structurele schade
quote:
The impact of aircraft on the north face of WTC 1 (between the 92nd and 96th floors) and on the corner of the south and east face of WTC 2 (between the 92nd and 96th floors) caused massive damage to the structural system at impacted floors. The extent of damage was much higher in the case of WTC 2, where core colums were destroyed in the south and east faces. |This is because the impact of the jet was on the corner of the south and east face of WTC 2 and the speed of the aircraft was higher (about 590 mph) at the time of impact. The aircrafts penetrated into the central core and the debris travelled completely through the structure, thereby causing considerable damage to colums in the central core as well. In all, up to half of the colums along the north building face appear to have been destroyed over portions of a six-storey range in case of the north tower. Partial collapse of floors at the impacted levels occured in both WTC 1 and WTC 2.

The twin towers withstood the impact, despite significant damage, due to a highly-redundant structural system and low utilisation ratio (ratio of applied stress to ultimate stress) in exterior colums. This enabled the structure to redistribute loads to the remaining structural elements and overcome immediate collapse. However, after redistribution of loads, the utilisation ratio in some of the colums, close to the impact zone, reached unity. Hence, after the impact, the structural members were in a highly stressed state In case of WTC 2 the stressed state of structural elements was much more severe than WTC 1 due to larger impact damage.
Oftewel: er is wel degelijk sprake van zware schade, en wrakstukken van het vliegtuig zijn dwars door de gebouwen heen geschoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2005 20:46:48 ]
pi_27996393
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:30 schreef coz het volgende:

zolang je met argument bedoeld , plaatje van schade ...
ik had volgens mij alleen nog maar een plaatje gezien met een ieniepienie brandje
maar IK had vorig jaar al de handdoek tijdelijk in de ring gegood , geen tijd enzo
Bedoel je schade aan WTC 7? Daar heb ik elders ook iets over gepost.

Effe zoeken:


Er is toch een aardige hap uit het gebouw.

bron

En herpost van een samenvatting (met quotes) van mij uit die PDF:
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:40 schreef Wombcat het volgende:
En dan nu ook maar wat highlights uit die PDF (steeds eerst een quote, en dan mijn eigen vertaling/conclusie eronder).:
[..]

Na instorten WTC 2 dus vrij weinig schade
[..]

Dus na het instorten van WTC 1 wel schade, onder andere een gat rond de 14e verdieping (eig. de 13e dus) en flinke schade aan de ZW-hoek.
[..]

Dus branden op verschillende verdiepingen.
[..]

De tijdlijn die aangeeft dat het gebouw eerst aan de westzijde instort, kort daarop gevolg door de rest van het gebouw (nadat eerder al het penthouse aan de oostkant ingestort is.
Da's dus niet netjes instorten, want bij een controlled demololition stort alles tegelijkertijd in!!!
[..]

De theorie gaat dus uit van falen van drie essentieële "columns" (dragers) van het gebouw, met als gevolg het instorten van het geheel.
[..]

Werkhypothese is geconstrueerd, en deze is consistent met de observaties.
Mijn originele posts zijn hier te vinden (wel aardig, omdat je dan ook wat quotes uit het originele document te zien krijgt).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2005 20:53:06 ]
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:53:11 #191
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_27996414
waarom leveren die 911 topics altijd van die onmogelijk moeilijk leesbare lappen tekst op
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_27996455
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:53 schreef coz het volgende:
waarom leveren die 911 topics altijd van die onmogelijk moeilijk leesbare lappen tekst op
Niet zeuren daarover, want dat mogen wij ook nooit (maar ben het wel met je eens , daarom doe ik in mijn posts waar ik stukken engels quoot er ook een nederlandse samnvatting bij).
pi_27996505
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:37 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nou ik heb het wel nu helemaal gelezen. De meeste links leiden niet echt iets noemenswaardigs.

En er zijn een heel aantal punten die gewoon niet waar zijn en andere punten die hier allang aangehaald zijn. Die punten zijn naar mijn mening al voldoende onderuitgehaald door met name jij.
Dat leek mij dus ook, want na wat beter lezen, kwam ik niet direct op nieuwe punten uit.
Anyway, ik mijn eerdere posts hier nog maar 'ns gepost, voor het geval mensen ze gemist hebben.
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:05:06 #194
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_27996729
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet zeuren daarover, want dat mogen wij ook nooit (maar ben het wel met je eens , daarom doe ik in mijn posts waar ik stukken engels quoot er ook een nederlandse samnvatting bij).
als ik jou was had ik het alleen bij het plaatje gelaten .maar goed, het maakt mij niet uit
ik heb nu geen tijd dus reageer alleen af en toe

en ik moet niet zeuren
zie :: ufo sightings eengrote glimps in het totaal plaatje
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_27996820
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:05 schreef coz het volgende:
als ik jou was had ik het alleen bij het plaatje gelaten .maar goed, het maakt mij niet uit
ik heb nu geen tijd dus reageer alleen af en toe

en ik moet niet zeuren
zie :: ufo sightings eengrote glimps in het totaal plaatje
1. je bent mij niet
2. idd moet jij zeker niet zeuren qua lange posts;)
3. laat mij nou ook eens lappen tekst posten. Morgen zijn jullie van me af, want dan ga ik twee weekjes met vakantie

disclaimer: alleen lezen met flinke korrel zout


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2005 21:09:43 ]
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:09:29 #196
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27996827
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 20:43 schreef coz het volgende:
beetje de definitie van een conclusie he ... soms zal de conclusie (brandweerman - vlam) wel overeenkomen met de wetenschappelijke objectieve ultieme waarheid , gebaseerd op ervaring, maar zoals iteejer al zei ... we staan allemaal aan de zijlijn.. allemaal met 3e hands info enzenz
Ja, maar je hebt toch wel gelezen hoe dodeca het presenteerde. Dat was gewoon buiten alle proporties en totaal gespeend van enig vorm van geloofwaardige argument.
Horrible Cunt!
pi_27996862
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:09 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt toch wel gelezen hoe dodeca het presenteerde. Dat was gewoon buiten alle proporties en totaal gespeend van enig vorm van geloofwaardige argument.
Het is mij eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat dodeca nu precies beweert
  donderdag 16 juni 2005 @ 21:20:33 #198
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27997133
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is mij eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat dodeca nu precies beweert
Eigenlijk is vrij weinig van wat hij geschreven heeft in dit topic erg duidelijk. Hij haal allemaal dingen aan waarvan ik zoiets heb van: What the fuck?

Wat bedoelt hij nou met tio en ik ga majesteit bellen En hij heeft nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag wat hij nou echt bedoelt met die foto's.
Horrible Cunt!
pi_27997250
Goed we hebben dus kunnen constateren dat er in die smeulende gaten in shanksville eigenlijk geen reet te zien is.Sommige van jullie zien graag nog hier een daar wat maar de meesten van jullie kunnen toch niet iets concreets aanwijzen.

Zo ook Cristopher Bollyn,die heb dat gat met eigen ogen gezien en vond het maar een zielig hoopje brandende aarde. Op de vraag aan de FBI idioot die hem vergezelde waar nou het vliegtuig wrak was zei die FBI sukkel ,wel meneer Bollyn u moet begrijpen dat het vliegtuig zo hard op de aarde terrecht kwam en dat het daarom IN de aarde verdween en daar meteen volkomen verdampte!!!!! Verder nog iets?

Kijk dat vind ik nou humor!!! Hey majesteit???

Over verdampende vliegtuigen gesproken wat denken jullie hier van?: http://www.big-boys.com/articles/concreteplane.html

Volkomen abgegaast zo'n toestel behalve de wingtips want die vallen er buiten.Leuke hey?
Zo'n filmpje maakt het allemaal een stuk makkelijker.Want als de muren van het pentagon ook zo sterk waren was er geen gat.
Maar de muren waren niet zo sterk want er is een gat dus waar zijn de grootte, hele grootte vleugels dan?Die zijn er niet! Dus moet het iets anders zijn geweest zonder vleugels!

Any how het stinkt weer uren in de wind en het gaat maar door.

Moraal van het verhaal: Laat af en toe een gebouw naar beneden pleuren of laat een TBSer zijn gang gaan en de schrik zit er weer goed in!

Al met al is het weer smullen geblazen en de agenda gaat in een rap tempo afgewerkt worden.
pi_27997349
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 21:20 schreef tong_poh het volgende:
Wat bedoelt hij nou met tio en ik ga majesteit bellen En hij heeft nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag wat hij nou echt bedoelt met die foto's.
Dat van tio en majesteit kon ik ook niet volgen.

Met die foto's bedoelt hij denk ik dat de rookwolken erg op elkaar lijken en dus dezelfde oorzaak moeten hebben. Maar ja, da's maar wat ik denk. Misschien bedoelt hij wat anders.

En dat ze op elkaar lijken, hoeft niet zoveel te zeggen. Paddestoelwolken komen bij elke explosie vrij. En dat wordt veroorzaakt doordat er veel energie vrijkomt ineens.
Een inkomende meteoor kan (zal) ook een paddestoelwolk veroorzaken, denk ik zo, terwijl er geen sprake is van explosieven. Gewoon kinetische energie die vrijkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')