Vertel? Waar kan ik daar meer over vinden? Opent perspectief.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:47 schreef cora4034 het volgende:
Ooo ja ambtenaren hebben ook veel langer recht op ww en krijgen bovendien nog extra toeslag als ze ooit in de ww komen. ( tot 90%) van hun oorspronkelijke salaris.
Ik snap nu waar dat overheidstekort vandaan komt.![]()
Ik heb het stukje ff gelezen. Ik denk dat het nu alleszins meevalt. Er moet sprake zijn van het recht hebben op WW. Sinds 2002 geldt er een vacaturestop voor een groot gedeelte van de overheid. Dat betekende o.a. dat tijdelijke contracten niet verlengd mochten worden, je kunt stellen dat ogv deze voorwaarde na verloop van tijd steeds minder aanspraak gemaakt kan worden op die bovenwettelijke regeling (als ze uberhaupt al wisten dat die regeling bestaat).quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:26 schreef cora4034 het volgende:
Sinds 2001 is de Werkloosheidswet (WW) ook van toepassing op ambtenaren. Daarmee is afscheid genomen van een systeem van wachtgeldregelingen. Toch zijn er voor veel ambtenaren naast de WW nog zogenaamde bovenwettelijke regelingen als aanvulling op de WW. Over deze bovenwettelijke regelingen kunt u hier meer lezen. ( de site ontslag.nl)
Over dat extra ww verhaal kan ik even zo snel niks vinden
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:50 schreef cora4034 het volgende:
ALs p&o er bij een overheidsinstantie moet je dit toch bekend voorkomen![]()
Of je bevestigt bij deze meteen de vooroordelen zoals hier geuit![]()
Ach hebben we allemaal weer een leermoment, je kunt niet alles weten (dat wil eigenlijk ook niet).quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:55 schreef cora4034 het volgende:
Nou ik wist het niet tot vanavond mij een vriend dit vertelde, als ervaringsdeskundige.
Ik was er eerlijk gezegt wel verbaasd over. Maar dat deze regeling het loodje gaat leggen daarin heb je denk ik wel gelijk.![]()
Lekkere vergelijking Huibquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
ach, dus als jouw huis wordt leeggeroofd, hoef je ook niets terug van de verzekering? Want jij werkt toch wel voor je geld...
Uwv-medewerkers zijn geen ambtenaren (I wishquote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:47 schreef cora4034 het volgende:
Ooo ja ambtenaren hebben ook veel langer recht op ww en krijgen bovendien nog extra toeslag als ze ooit in de ww komen. ( tot 90%) van hun oorspronkelijke salaris.
Da's een prima vergelijking. De WW is ook een verzekering. Het enige verschil is dat je gedwongen wordt om eraan mee te betalen.quote:
Waarvan ben jij beroofd? Welk onrecht is jou aangedaan?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 02:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Da's een prima vergelijking. De WW is ook een verzekering. Het enige verschil is dat je gedwongen wordt om eraan mee te betalen.
Waarom zou TS niet onder de categorie 'mensen die écht geen baan kunnen vinden' vallen? Zo ruim is de arbeidsmarkt op het moment niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 07:48 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waarvan ben jij beroofd? Welk onrecht is jou aangedaan?
Daarbij komt dat de gedachte achter de twee verzekeringen fundamenteel anders is. De sociale premies die je betaald worden door de 'jongeren' / mensen die kúnnen werken betaald voor de mensen die écht geen baan kunnen vinden/krijgen of voor de ouderen. Je betaald die premie niet puur en alleen voor jezelf, en het is dus ook niet vanzelfsprekend dat je er aanspraak op kunt maken.... vandaar gelukkig ook alle forumulieren en gesprekken ( gelukkig )
Zijn baan !quote:
Wat heeft onrecht er nou mee te makenquote:Welk onrecht is jou aangedaan?
Ts heeft nog niks te maken gehad met het uwv.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:02 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Uwv-medewerkers zijn geen ambtenaren (I wish)
Wil eigenlijk iets meer weten over een fictieve opzegtermijn, hoe lang duurt dat?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 08:22 schreef DennisMoore het volgende:
Gelukkig heb ik maar één maand CWI en UWV hoeven meemaken, en had ik alweer snel een uitzendbaantje. Wat eenbureaucratie
.
Wegens m'n fictieve opzegtermijn die maand ook nooit enige uitkering gehad trouwens...
hij zoog gewoon en zijn werkovereenkomst is gewoon niet verlengt, dus hij is nergens van berooftquote:
Hangt van de opzegtermijn af die je op grond van de lengte van je dienstverband gehad zou hebben als er 'normaal' opgezegd zou zijn (dus zonder ontbinding kantonrechter). Dus zoals het volgens de CAO geregeld is danwel je contract danwel het burgerlijk wetboek. Er wordt wel gekeken of de uit te betalen vergoeding door de werkgever voldoende is om te dienen als loon over de opzegtermijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:00 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Wil eigenlijk iets meer weten over een fictieve opzegtermijn, hoe lang duurt dat?
De opzegtermijn van de werkgever of van de werknemer?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:01 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Hangt van de opzegtermijn af die je op grond van de lengte van je dienstverband gehad zou hebben als er 'normaal' opgezegd zou zijn (dus zonder ontbinding kantonrechter). Dus zoals het volgens de CAO geregeld is danwel je contract danwel het burgerlijk wetboek. Er wordt wel gekeken of de uit te betalen vergoeding door de werkgever voldoende is om te dienen als loon over de opzegtermijn.
Je bedoelt waarschijnlijk 'geen WW'.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:18 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Als je studeert krijg je WW toch?
Je moet immers beschikbaar zijn voor werk.
Cora leest haar eigen cao door en ziet dat ook daar een extra toeslag van toepassing is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:47 schreef cora4034 het volgende:
Oeps, my bad.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk 'geen WW'.
Dat lijkt me sterk, voor een normale baan moet je ook wel op andere tijden beschikbaar zijn dan je toenmalige werktijden.quote:Je mag bijverdienen naast je studiefinanciering, dus waarom zou je geen WW ontvangen als je je bijbaan verliest (en aan de overige eisen voldoet)? Je hoeft alleen beschikbaar te zijn voor de uren die je in je bijbaan werkte.
Lienekien bedoelt het aantal uren, niet ook nog eens dezelfde tijde, zou een mooie boel worden.quote:Op zondag 19 juni 2005 01:10 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Oeps, my bad.
[..]
Dat lijkt me sterk, voor een normale baan moet je ook wel op andere tijden beschikbaar zijn dan je toenmalige werktijden.
Het lijkt me vrij vreemd als je alleen beschikbaar hoeft te zijn tussen 3 en 5 uur 's nachts als dat ook eerst je werktijden waren.
Zo staat het er niet, maar je moet volgens mij iig beschikbaar zijn tijdens normale uren en dta gaat niet als je studeert.quote:Op zondag 19 juni 2005 06:41 schreef Charmian het volgende:
[..]
Lienekien bedoelt het aantal uren, niet ook nog eens dezelfde tijde, zou een mooie boel worden.
Dat staat er ook niet. Bovendien; wat zijn 'normale' uren? Daarnaast is het niet per sé zo dat je als student niet van 9-17 kan werken. Het aantal keer per maand dat ik op de faculteit zit is te verwaarlozen.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:06 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Zo staat het er niet, maar je moet volgens mij iig beschikbaar zijn tijdens normale uren en dta gaat niet als je studeert.
erm, CWI'ers kennende voor de luie bureaucratische graftakken die ze zijn, ja. Het zou me in ieder geval niets verbazen als een van die jongens aan komt zetten met een stuk papier waarop staat dat 'de ambtenaar verplicht is om de uitkeringsaanvrager mede te delen wat zijn rechten en plichten zijn'. Let wel: mededelen. Dat wil zeggen dat-ie kan volstaan met afraffelen wat je allemaal wel en niet moet doen, of je een berg onbegrijpelijk ambtenarenproza mee te geven.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:48 schreef milagro het volgende:
"HALLO, is er een regel bij jullie die zegt dat je maar 1 keer om uitleg mag vragen of zo, JEZUS, wat is dit?!"
P'sies.quote:helemaal van de pot gerukt
Dat klopt helemaal. Met het aantal uren is indirect al rekening gehouden bij de hoogte van het bedrag.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Ja, ik bedoel inderdaad het aantal uren. Als je een bijbaan had van 10 uur krijg je WW voor 10 uur en hoef je ook maar beschikbaar te zijn voor 10 uur.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:24 schreef Gixxer_Dude het volgende:
bah bah... lekker hoor. En dan lopen schreeuwen als de premies ed omhoog gaan. Als je rond kan komen wat loop je dan te emmeren. Door mensen zoals jij word de zorgstaat onbetaalbaar.
Laat me raden je hebt de uitkering nodig omdat je anders niet kan uitgaan of je nieuwe mobieltje niet kan betalen.
Dat ik voor mensen zoals jij belasting betaal
Ga aub asap werk zoeken jij. Je bent er vast zo een die thuis blijft zitten omdat productie werk te min voor je is.
Daar is vast wel iemand in politiek die hierover met je wil discussieren op het gebruikelijke niveau. Hier gaat het om de inhoud en niet om popi gebral.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:24 schreef Gixxer_Dude het volgende:
bah bah... lekker hoor. En dan lopen schreeuwen als de premies ed omhoog gaan. Als je rond kan komen wat loop je dan te emmeren. Door mensen zoals jij word de zorgstaat onbetaalbaar.
Laat me raden je hebt de uitkering nodig omdat je anders niet kan uitgaan of je nieuwe mobieltje niet kan betalen.
Dat ik voor mensen zoals jij belasting betaal
Ga aub asap werk zoeken jij. Je bent er vast zo een die thuis blijft zitten omdat productie werk te min voor je is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |